quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:46 schreef Dirkh het volgende:
Hoeveel ellende veroorzaak je met 4 kilo van die troep? Daarbij zit hij daar in een land waar je weet dat als je betrapt wordt, je zwaar aan de beurt bent.

Zo zaten er in Thailand ook twee Nederlnaders in de bak. Die ene heeft een boek geschreven en gaat scholen langs om te waarschuwen vooral niet te doen wat hij heeft gedaan. Die andere 'Nederlander' was pikzwart en sprak geen woord Nederlandsquote:Op maandag 28 december 2009 21:46 schreef LXIV het volgende:
Een Brit? Akmal Shaikh? Een Arabier met een Brits paspoort zul je bedoelen.
Next.

Is drank illegaal? Nee.quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:40 schreef fs180 het volgende:
[..]
De slijterij schieten we toch ook niet dood?_________

Waarom eigenlijk niet? Alcohol is immers een harddrug.quote:

En dat zijn nota bene dezelfde lui die de Nederlandse overheid al niet vertrouwen. Ik zal het je nog sterker vertellen: het interesseert deze users geen fuck. Ze geven niets om mensenrechten. Zodra het woordje drugs valt dan hebben ze hun oordeel al klaar. Ze realiseren zich niet dat bij de volgende vlucht richting het oosten of zuiden, zij zelf het slachtoffer kunnen zijn. Ik zal het nog maar eens herhalen: zodra je je bagege incheckt loop je het risico dat mensen drugs in je koffer stoppen. Daar kan je zelf niets aan doen. Maargoed, sommige mensen denken dat alles je eigen verantwoordelijkheid is, ook al heb je er zelf geen invloed op.quote:Op woensdag 30 december 2009 03:47 schreef Polleeder het volgende:
Wel grappig dat in dit geval bijna iedereen hier de Chinese autoriteiten op hun woord gelooft. Of juist niet, want we weten allemaal dat in China de overheid hoogst betrouwbaar, de rechters uitermate integer, en mensenrechten bijzonder gerespecteerd worden. Toch?![]()

Klopt, je hebt landen waar criminelen met alles wegkomen en 1 jaar cel krijgen als ze gesnapt worden voor een misdrijf waar een onschuldige toerist de doodstraf voor kan krijgen, nee, dat is geweldig. Het punt blijft dat Nederland een voorbeeld kan nemen aan China.quote:Op woensdag 30 december 2009 05:43 schreef reem het volgende:
Ik zal het nog maar eens herhalen: zodra je je bagege incheckt loop je het risico dat mensen drugs in je koffer stoppen. Daar kan je zelf niets aan doen. Maargoed, sommige mensen denken dat alles je eigen verantwoordelijkheid is, ook al heb je er zelf geen invloed op.

Daarom kan je bij schiphol je tas ook volledig laten inwikkelen in plastic tape zodat niemand er iets in kan proppen.quote:Op woensdag 30 december 2009 05:43 schreef reem het volgende:
[..]
zodra je je bagege incheckt loop je het risico dat mensen drugs in je koffer stoppen. Daar kan je zelf niets aan doen. Maargoed, sommige mensen denken dat alles je eigen verantwoordelijkheid is, ook al heb je er zelf geen invloed op.

En als iemand het plastic eraf haalt, en dan drugs erin stopt? Ga je dan in China zeggen dat het niet jouw drugs is, want je had plastic eromheen? En dan gaan ze natuurlijk geloven?quote:Op woensdag 30 december 2009 10:19 schreef Harlon het volgende:
[..]
Daarom kan je bij schiphol je tas ook volledig laten inwikkelen in plastic tape zodat niemand er iets in kan proppen.

Laten we eerlijk zijn: hoe groot is die kans nou? Hoeveel reizigers overkomt zoiets?quote:Op woensdag 30 december 2009 10:26 schreef Zith het volgende:
[..]
En als iemand het plastic eraf haalt, en dan drugs erin stopt? Ga je dan in China zeggen dat het niet jouw drugs is, want je had plastic eromheen? En dan gaan ze natuurlijk geloven?

natuurlijk, maar je moet niet doen alsof je immuum bent als je je koffer in plastic wrapt.quote:Op woensdag 30 december 2009 10:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn: hoe groot is die kans nou? Hoeveel reizigers overkomt zoiets?
Denk dat de meesten die met drugs worden gepakt het toch ook echt zelf hebben gedaan, maar dat het vaak wel makkelijk beinvloedbare mensen zijn (door een verstandelijke beperking bv).

quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:01 schreef xenobinol het volgende:
Ik vind de doodstraf voor een beetje drugssmokkel eigenlijk te extreem. Mensen zeggen wel eens dat drugs een hoop kapot maakt, maar daar zijn die mensen toch zelf bij? Overheden zouden veel beter hun pijlen kunnen richten op de gebruikers. Deze verplicht opnemen in afkick en behandel centra. Legaliseer het drugs gebruik voor recreatief gebruik, maar bestraf het misbruik ervan.

Nou, ik heb het ook een paar keer gehad hoor. Dat ik terug kwam van vakantie en er ineens 2 kilo coke in mijn koffer zat. Het waren een paar leuke maanden daarna hahahaquote:Op maandag 28 december 2009 20:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat ze onschuldig zijn... Idd. Heel verdacht.

Dan blijf je van je tas af en loop je naar de douane. Enige kans die je dan hebt.quote:Op woensdag 30 december 2009 10:26 schreef Zith het volgende:
[..]
En als iemand het plastic eraf haalt, en dan drugs erin stopt? Ga je dan in China zeggen dat het niet jouw drugs is, want je had plastic eromheen? En dan gaan ze natuurlijk geloven?

Alleen nog maar zonder sambal?quote:Op woensdag 30 december 2009 12:00 schreef HugoChavez het volgende:
Laten we China boycotten.![]()
Ik eet geen bami meer met sambalbij.

Tenzij hij de drugs in het VK zowat gratis heeft gekregen, ga ik er niet vanuit dat hij drugs naar China smokkelde, maar eerder uit China. Hij heeft dan zelf contact weten te leggen met de handelaren en dat maakt duidelijk dat hij nog niet zo verward was.quote:Op woensdag 30 december 2009 11:47 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ik vind de doodstraf ook wel heel extreem voor zo'n vergrijp. Maar als je toch probeert om drugs te smokkelen naar zo'n bananenrepubliek dan weet je in ieder geval dat de straf waarschijnlijk heel fors zal zijn als je wordt gepakt. Ik denk dat deze man dat ook wel wist, want er is wel te lezen dat hij geestelijke problemen had, maar dat is weer wat anders dan een cognitieve beperking. Met zijn verstandelijke vermogens had hij waarschijnlijk wel na kunnen gaan wat hem zou staan te wachten als hij gepakt zou worden. Dan baseer ik me uiteraard op de gegevens die nu bekend zijn.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |