Ik help het je hopen! Niet dat er wat mis is mat de islam maar het kan net als ieder ander geloof zo vreselijk misbruikt worden en hoort daarom imo ook los te staan van welke regering dan ook.quote:Op zondag 27 december 2009 20:13 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Achteraf hebben inderdaad de meeste mensen die in die revolutie spijt, maar de revolutie was op zich onvermijdelijk en geheel logisch. Overigens moesten de meeste Iraniers een keer meemaken hoe het is om onder een islamitisch dictatuur te leven, zodat ze de volgende keer er wel twee keer over nadenken voordat ze voor de leugens van een aantal ayatollahs vallen. De Iraniers zullen, mocht de Islamitische republiek vallen, nooit meer voor dergelijke mensen de straat opgaan.
Volgens de regering zouden het twee dieven zijn, maar dat claimen ze wel vaker terwijl het om politieke activisten gaat, die ter dood werden veroordeeld. Ze werden gered door hun familie-leden en burgers. En van de twee of allebei zouden nog leven toen ze werden gered, maar de regering claimt uiteindelijk dat ze weer zijn opgepakt en opgehangen. Of dat waar is weet ik niet.quote:Op zondag 27 december 2009 20:27 schreef _The_General_ het volgende:
Wat is er waar van het bevrijden van die ter dood veroordeelden?
Zo zijn hier in Nederland ook nog steeds mensen bij die hun "ouderwetse" klederdracht als normaal zien. Dus deze foto's die je plaatst doen me niet veel. Ok ze tonen vrouwen in t leger en vrouwen in de arbeid maar wat zeg je daar mee?quote:Op zondag 27 december 2009 20:30 schreef AryaMehr het volgende:
Vrouwen ten tijde van de Shah:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Doet me denken aan de vrouwen in Libie.quote:Op zondag 27 december 2009 20:30 schreef AryaMehr het volgende:
Vrouwen ten tijde van de Shah:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Edit van het bovenste:quote:Op zondag 27 december 2009 18:42 schreef Burakius het volgende:
Ashura is trouwens wat anders volgens mij... heeft te maken met hz. Nuh en het voedsel wat hij at op de ark (van alles en nog wat). Tenminste zo is het bij ons Soennieten.
Onze troetel-ex-moslim.quote:Op zondag 27 december 2009 19:52 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Elian is een beetje doorgeslagen, maar ik kan dat wel begrijpen als je meegemaakt hebt wat hij heeft meegemaakt.
quote:Op zondag 27 december 2009 20:39 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zo zijn hier in Nederland ook nog steeds mensen bij die hun "ouderwetse" klederdracht als normaal zien. Dus deze foto's die je plaatst doen me niet veel. Ok ze tonen vrouwen in t leger en vrouwen in de arbeid maar wat zeg je daar mee?
Kijk eens rond in staphorst ed (Alblasserdam, Barneveld, Opheusden, Terneuzen en bv Uddel) en je denkt dat men in Nederland er allemaal zo bekrompen en raar bij loopt.
[ afbeelding ]
Prachtig.quote:Op zondag 27 december 2009 21:22 schreef mannan het volgende:
* Tehran People stop a police car and free protesters from Inside it
Hm, uit het stukje van Ellian begrijp ik eerder dat het een herhaling van zetten is, namelijk het verklaren tot "niet islamitisch genoeg" van het huidige regime en het met islamitische leuzen van toen gepaard gaande geweld van nu met als doel ten eerste het ten val brengen van dat regime.quote:Op zondag 27 december 2009 19:45 schreef Mutant01 het volgende:
Het probleem is dat Afshin Ellian er een "oorlog tegen de Islam" of "revolutie tegen de Islam " van maakt. Dubieus, hij speelt feitelijk een politiek spelletje. Veel Iraniers die ik ken zijn dan ook niet over hem te spreken.
quote:De seculiere partij Marze Por Gohar heeft echter ook veel kritiek op hem: Ze stelt hem medeverantwoordelijk voor de massa-executies in 1980 en 1981 en in de zomer van 1988 waarbij dertigduizend politieke gevangenen werden gexecuteerd en begraven in massagraven. Ook verwijt Marze Por Gohar hem een belangrijke rol te hebben gespeeld in de sluiting van de universiteiten voor vier jaar t.b.v. culturele her-educatie.[2]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mir-Hossein_Mousavi
De dagen net na de revolutie en de dagen net na de Iran-Irak oorlog waren heel anders. De mensen waren toen veel meer conservatiever en geloofden nog altijd in de Islamitische republiek, vooral te danken aan de Iran-Irak oorlog wat een soort eenheid schepte. Maar vlak daarna begonnen veel mensen, waaronder ayatollah Montazeri, in te zien dat de leiders van het regime zich net zoals de shah gedroegen. Er ontstond een frictie tussen conservatieven en gematigden. De gematigden waren van mening dat de regering het volk te hard aanpakte. Mensen zoals Mousavi dus.quote:Op zondag 27 december 2009 22:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik houd mijn hart vast. En niet in de laatste plaats omdat Mousavi nou ook niet echt een lekkertje is:
En daar is Iran tegen in opstand gekomen??quote:Op zondag 27 december 2009 21:35 schreef Zith het volgende:
[..]
Natuurlijk staan vooral de goede dingen erop, maar toch
Er zijn verscheidene redenen waarom de mensen in opstand kwamen en als je die leest dan begrijp je ook waarom. Ik zal proberen om straks of iets later een soort samenvatting geven van waarom de islamitische revolutie nou precies plaatsvond.quote:Op zondag 27 december 2009 22:07 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
En daar is Iran tegen in opstand gekomen??![]()
Dat lijkt wel op de wereld die ze nu willen! Niet te verwesterd maar toch de vrijheden van t westen met de islam samen. Ofwel de beste mix (in mijn ogen als christelijke westerling) voor een land als Iran!
Ja goed, maar om nou 30.000 mensen onder de grond stoppen te kwalificeren als "andere tijden"...quote:Op zondag 27 december 2009 22:07 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
De dagen net na de revolutie en de dagen net na de Iran-Irak oorlog waren heel anders. De mensen waren toen veel meer conservatiever en geloofden nog altijd in de Islamitische republiek, vooral te danken aan de Iran-Irak oorlog wat een soort eenheid schepte. Maar vlak daarna begonnen veel mensen, waaronder ayatollah Montazeri, in te zien dat de leiders van het regime zich net zoals de shah gedroegen. Er ontstond een frictie tussen conservatieven en gematigden. De gematigden waren van mening dat de regering het volk te hard aanpakte. Mensen zoals Mousavi dus.
Zou ik waarderenquote:Op zondag 27 december 2009 22:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Er zijn verscheidene redenen waarom de mensen in opstand kwamen en als je die leest dan begrijp je ook waarom. Ik zal proberen om straks of iets later een soort samenvatting geven van waarom de islamitische revolutie nou precies plaatsvond.
Ik hoop dat de mensen het wel verstandig gebruiken, want hiermee kun je voet lelijk bezeren. Kom je daar in het ziekenhuis, wordt jij daar gewoon opgewacht door een aantal Basij agenten. "Wat hoe kom je aan die wond aan je voet meekomen jij!"quote:Op zondag 27 december 2009 20:28 schreef AryaMehr het volgende:
Video waarin uitgelegd wordt hoe demonstranten soort van ''kraaienpoten'' kunnen maken:
http://vasabaha.com/1388/04/07/mikh/
Kijk Belgi heeft tenminste echte journalisten in plaats van die nep gasten in Nederland. Volgens Thomas zitten er bijna geen normale agenten meer bij, dat is goed nieuws!quote:Op zondag 27 december 2009 23:25 schreef Dutchguy het volgende:
Item in het Belgisch journaal met verslaggever ter plekke:
http://www.deredactie.be/(...)_JO7/2.8416/1.685144
Top das wel een goede addon voor deze OP toch?quote:Op zondag 27 december 2009 22:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Er zijn verscheidene redenen waarom de mensen in opstand kwamen en als je die leest dan begrijp je ook waarom. Ik zal proberen om straks of iets later een soort samenvatting geven van waarom de islamitische revolutie nou precies plaatsvond.
quote:Op zondag 27 december 2009 23:06 schreef paddy het volgende:
[..]
Zou ik waarderen
Misschien ook iets voor in de OP?
"Daar kom ik aan door dat klootzakken als jij t regime blijven steunen"quote:Op zondag 27 december 2009 23:06 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ik hoop dat de mensen het wel verstandig gebruiken, want hiermee kun je voet lelijk bezeren. Kom je daar in het ziekenhuis, wordt jij daar gewoon opgewacht door een aantal Basij agenten. "Wat hoe kom je aan die wond aan je voet meekomen jij!"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen staat hij erop. Ik ga nu slapen.quote:Op zondag 27 december 2009 23:06 schreef paddy het volgende:
[..]
Zou ik waarderen
Misschien ook iets voor in de OP?
Moet je eens het Belgische nieuws kijken. Veel meer aandacht voor het buitenland dan hier in NL. Wij berichten liever over Balkellende die reageert op het uit elkaar gaan van Jan shit en Yolanthe.quote:Op zondag 27 december 2009 23:35 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Kijk Belgi heeft tenminste echte journalisten in plaats van die nep gasten in Nederland. Volgens Thomas zitten er bijna geen normale agenten meer bij, dat is goed nieuws!
Een vriend van mij, indertijd links, werd gewaarschuwd door zijn vader. En moet die achteraf gelijk geven.quote:Op zondag 27 december 2009 20:10 schreef Hafez het volgende:
[..]
Net als 99% van de Iranirs.
Mijn ouders zeggen altijd "wat waren we toen dom". Iedereen die de Islamitische Revolutie steunde heeft spijt. Shah was ook een dictator, maar mensen hadden veel meer vrijheid toen en langzamerhand zou het toch wel de goede kant op zijn gegaan.
Vroeger was het pas spannend. Toen waren de boten van hout en mannen van staal!quote:Op maandag 28 december 2009 00:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een vriend van mij, indertijd links, werd gewaarschuwd door zijn vader. En moet die achteraf gelijk geven.
Spannend wat dit gaat worden.
Interessante vraag.quote:Op maandag 28 december 2009 00:05 schreef Burakius het volgende:
Wat gebeurt er trouwens als opeens het regime wegvalt. Dan gaan er ook seperatistisch bewegingen zich in het werk stellen, gesteund door de USA natuurlijk (verdeel en heers). Dus dan zou je wellicht een Baluchistan, Khorasan, Groter Azerbaycan krijgen ???
quote:Op maandag 28 december 2009 00:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Interessante vraag.
Het huidige grondgebied van Iran bestaat al een hele tijd in deze vorm. Dus niet-Iraanse groepen of stammen zijn daar wel aan gewend, zou je zeggen. Maar je weet maar nooit.
Die waren toch al langer uit elkaar?quote:Op zondag 27 december 2009 23:43 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Moet je eens het Belgische nieuws kijken. Veel meer aandacht voor het buitenland dan hier in NL. Wij berichten liever over Balkellende die reageert op het uit elkaar gaan van Jan shit en Yolanthe.
quote:
quote:Tehran,Iran - Ashura protest : protesters show their anger and hate to anything that has his name on it . A street in Tehran named after ali khamenei , DEATH to him and his dogs.and DOWN with his regime.
Reken er maar niet op.quote:Op zondag 27 december 2009 18:46 schreef Symphonic het volgende:
respect voor de OP.
Zou dit dan de kenttering zijn in het land wara het waarschijnlijk nooit zal gaan kenteren?
Ik bedoel maar.quote:Op zondag 27 december 2009 22:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja goed, maar om nou 30.000 mensen onder de grond stoppen te kwalificeren als "andere tijden"...
http://nos.nl/artikel/125(...)vestigt-8-doden.htmlquote:Iraanse regering bevestigt 8 doden
Update: maandag 28 dec 2009, 09:55
Bij de massale demonstraties in Iran zijn dit weekend acht mensen omgekomen, meldt nu ook de staatstelevisie. De oppositie sprak gisteren al over een dodental van acht, maar het regime hield het toen nog op vijf slachtoffers. De politie ontkent verantwoordelijk te zijn;het zouden ongelukken zijn.
Ook afgelopen nacht zijn de protesten tegen het regime in de hoofdstad Teheran doorgegaan. Volgens de oppositie zijn vanochtend twee kopstukken van de oppositie opgepakt.
De betogers eisen meer democratie en roepen om het vertrek van president Ahmadinejad en van ayatollah Khamenei.
Nee, ze worden niet slechts genformeerd. Ze doen dit expres.quote:Op maandag 28 december 2009 10:05 schreef Disana het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/125(...)vestigt-8-doden.html
Wordt die regering nou zo slecht genformeerd of proberen ze per definitie zaken eerst te bagatelliseren.
quote:Zeker vijftien doden in Iran
Tijdens protesten tegen de Iraanse regering in de hoofdstad Teheran zijn in het weekeinde zeker vijftien doden gevallen. Dat meldde de Iraanse staatstelevisie vandaag. Eerder berichtten Iraanse staatsmedia nog dat vijf personen tijdens de onlusten waren gedood.
In de hoofdstad Teheran waren zaterdag en gisteren duizenden mensen de straat opgegaan om het vertrek te eisen van president Mahmoud Ahmadinejad en ayatollah Ali Khamenei, de hoogste geestelijk leider van Iran. Honderden agenten van onder meer de oproerpolitie hadden zich strategisch opgesteld op plaatsen waar de oppositie wilde demonstreren. Agenten schoten vervolgens met scherp.
Maar waarom dan later alsnog bevestigen. En het worden steeds meer doden, kennelijk lopen onze media flink achter.quote:Op maandag 28 december 2009 10:08 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, ze worden niet slechts genformeerd. Ze doen dit expres.
[..]
Ja, door wie? En waar?quote:Op maandag 28 december 2009 10:26 schreef AryaMehr het volgende:
Oude vrouw aangevallen/neergeschoten:
Waar valt uit af te leiden dat dit individu door de oproerpolitie is aangereden?quote:Op maandag 28 december 2009 10:22 schreef AryaMehr het volgende:
Bij 1:50 iemand die door de oproerpolitie is aangereden/overreden:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |