Voor geschiedenis en maatschappijleer kun je misschien wel een inburgeringscursus doen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 10:11 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Denk t wel. Heb er zin in. En in ieder geval voldoende steun in de rug![]()
Eerst mijn maatschappijleer maar opvijzelen voor de 21+ toets. En geschiedenis
issie weer hoor. bijdehandquote:Op woensdag 6 januari 2010 12:32 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Voor geschiedenis en maatschappijleer kun je misschien wel een inburgeringscursus doen..
Hmm...mijn verhaal in een notendop:(onderaan nog kortere samenvatting)quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Hoe zat t nou bij jou, geen opleiding of werk omdat je niet weet of je in nederland bleef? Wat ga je nou doen als je wél in Nederland blijft? Want zo kom je ook niet verder![]()
Ik heb die instelling gehad.. Ik werk ruim 40 uur per week, en vind t dan wel mooi zo. Plus dat ik buiten mijn reguliere baan ook nog eens 30 uur per week met mijn fotografie bezig was afgelopen zomer.
Ik ga overigens ook niet fulltime de schoolbanken in, maar 4 dagen werken en 1 dag school, anders trek ik t geestelijk niet.
Maar goed lui of niet ik ben aan mijn toekomst aan t denken. Ben nu alleen in praktijk waard, op papier niets. En ik wil toch wat zekerheid. Plus dat ik een maatschappelijke opleiding alleen maar errug stoer vindheb daar wel erg veel zin in. Alleen even kijken hoe het zit met stufi want anders moet ik eerst een paar jaar sparen voor ik uberhaupt kan starten... :s
En qua studeren, zal straks toch regelmatig alleen thuis zitten 'savonds, want als mijn vriend zuidelijker werkt wil ik t m ook niet dagelijks aan doen om vanuit almere in de file richting a'dam enz te staandus tijd zta..
ow...cassandra aangezien je je maatschappijleer wilt opkrikken, ik heb hier geloof ik nog mijn teorieboek van de havo liggen..van het vak maatschappijleer..miss heb je er wat aan.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:10 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben trouwens écht niet 100% sociaal, volgens mij schort er ook wel een en ander. Zie er enorm tegen op om straks in mn eentje de open dagen af te gaanEn een proefdagje te volgen. En om te starten op school.
Maar waarom géén idee aangezien ik echt gewoon een spontane meid ben die over t algemeen heel makkelijk contacten legt.
Stukje zelfreflectie moet ik nog doen dus![]()
(1 maart begint mijn nieuwe baan, daar heb ik geen problemen mee, en ik sta ook regelmatig alleen bij concerten om te fotograferen. Logisch is t dus om te denken dat ik een nare associatie heb met school maar dat heb ik naar mijn weten niet)
Goed voorbeeld doet goed volgenquote:
Welke richting wil je een opleiding gaan doen?quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:31 schreef Cassandra87 het volgende:
Is dat niet van te lang geleden francis? Anders, graag
Ik heb nooit een opleiding willen volgen, vond t wel best. Maar ja, eigen huisje, andere baan, én volwassen relatie, doet je wel denken wat je wilt over 5 a 6 jaar..
het boek is van rond 2004 dat wel. Maar miss dat je er toch wat van hebt. Ik zoek de druk enzo wel ff voor je op..kan je zelf wat meer info er over opzoeken.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:31 schreef Cassandra87 het volgende:
Is dat niet van te lang geleden francis? Anders, graag
Ik heb nooit een opleiding willen volgen, vond t wel best. Maar ja, eigen huisje, andere baan, én volwassen relatie, doet je wel denken wat je wilt over 5 a 6 jaar..
Waarschijnlijk HLO in de chemisch richting. En later als ik groot ben voor de lol iets anders.quote:Op woensdag 6 januari 2010 19:36 schreef francis998 het volgende:
[..]
het boek is van rond 2004 dat wel. Maar miss dat je er toch wat van hebt. Ik zoek de druk enzo wel ff voor je op..kan je zelf wat meer info er over opzoeken.
Ik zelf wil iig iets met informatica doen..de rest..bestaat voor mij eigenlijk niet..miss is dat een soort obsessie van mij. Maar imo bestaat er niks anders dan informatica..ook al vind ik het soms saai.
En jij cassandra en tijn..wat willen jullie volgen?
Pfff ik ben al 27 en heb nog steeds geen droombaanquote:Op woensdag 6 januari 2010 20:03 schreef Cassandra87 het volgende:
He ben je een stuk(je) jonger dan ik dan francis?
Ik zit te twijfelen tussen sociaal juridische dienstverlening en sociaal maatschappelijke dienstverlening. Ik wil sowieso in de sociale zekerheid/zorg verder en in ieder geval een papiertje hebben. Later als ik groot ben (:')) dat nog uitbreiden want ik ga gewoon knokken voor mijn droombaan, werken met probleem jongeren en jongeren met een achterstand. Dus vermoedelijk dat ik na mijn hbo nog psychologie ga studeren.. Maar tegen de tijd dat ik klaar ben met mijn hbo ben ik 26/27 en vind ik dat t ideale moment om mn leven verder te evalueren..
Kan je ook wel vergeten vrees ik. Het erge is dat je dan zeker niet de enige bent.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:06 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Pfff ik ben al 27 en heb nog steeds geen droombaan
Het hele bestel zou anders moeten. Dit bestel is alleen op lompigheid gebaseerd. Namelijk op het recht van de sterkste.quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:24 schreef Cassandra87 het volgende:
er zit nog een nuance tussen je droombaan uitoefenen en werk doen wat je leuk vind/waar je voldoening uit haalt.
Ik vind het jammer dat er een groep is die dat laatste ook niet kan zeggen.. Dát zou anders moeten
Dat van dat door de kou alles meer moeite kost ben ik het eens. ..ik zit nu om 10 uur op mn bed met de pc.quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:41 schreef sempron2400 het volgende:
Laat op een forum iets gelezen over autisme + Wajong = kapitaalvernietiging, zie:
Forum van Stichting Corv
Met een goede baan gaat die Wajong-uitkering na een reeks ervaringsjaren (bruto) wel drie keer over de kop. En dan is er sprake van een enorme winst! Er zijn mensen met autisme die net iets vlotter kunnen praten en het daardoor echt ver schoppen.
Ik lees dat er mensen zijn die hele cursussen volgen over Asperger. Die zijn heel erg bezig zichzelf aan het analyseren. Aan mij is dat niet meer besteed, met de nieuwe werkweek van 36 uur. Door de aanhoudende kou en extreme gladheid is het leven wel wat zwaarder geworden, merk ik. Alles kost meer energie.
ff kijkenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 01:25 schreef SeanDaley het volgende:
Adam
http://www.moviemeter.nl/film/57882
net gezien, wel een leuke film. Ik herken me er niet helemaal in, alleen sommige trekken. Wel goed gespeeld, vond het alleen wat onrealistisch dat zo'n meisje verliefd werd op de jongen, niet dat ik het hem niet gun.
Gelukkig begrijpt mijn vrouw mij maar al te goedquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:34 schreef SeanDaley het volgende:
Het zou wel kunnen dat ze op hem valt, maar ik geloof er wel in dat een vrouw zonder autisme veel meer nodig heeft. Omdat ze zoveel niet begrijpt wat hij doet en niet doet. Maar het is wel een hartverwarmende film, met geen cliche einde.
Makkelijk zal t niet altijd zijn nee, maar zeker niet onmogelijkquote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:37 schreef Juup© het volgende:
[..]
Gelukkig begrijpt mijn vrouw mij maar al te goedal is het niet altijd even gemakkelijk voor haar
Veel mensen vallen over die 'maatschappelijke minpunten', kijken niet verder omdat ze niet willen of kunnen.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 12:39 schreef Cassandra87 het volgende:
jawel maar misschien ben ik ouderwets, als je voor iemand valt ga je voor diegene, en 'maatschappelijke minpunten' vallen niet eens meer op. En ik denk echt dat er met sommige dingen te leven valt (heel goed zelfs) met een flinke dosis begrip.
Al vermoed ik dat er wel grenzen zijn.. Maar daar kan ik niet over mee praten.
Maar de film is goed ontvangen, goeie recensies dus ik ben benieuwd. Hoop dat mijn vriend zin heeft om mee te kijken vanavond, leuk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |