Geldt niet alleen voor OS in mijn ogen. Ook voor EK en wk.quote:Op zondag 27 december 2009 16:41 schreef Netsplitter het volgende:
Diegene die het meest consistent zijn moeten naar een OS.
Diegene die dat niet zijn hebben dus pech.
Ja, en?! Gaat me niet alleen om schaatsen. Moet voor alle sporten gelden.quote:Op zondag 27 december 2009 16:45 schreef mitt het volgende:
Ja, dan gaan de onderdelen tussen 3 landen. Leuk voor het mondiale beeld. Dan wordt er bij de volgende olympische spelen niet meer geschaatst.
En dan
Misschien best een goed idee.
Wordt het dan niet zo goed als onmogelijk om de wereldberkercompetitie te winnen?quote:Op zondag 27 december 2009 16:40 schreef Barca het volgende:
Je moet dan als land (bijvoorbeeld Nederland) niet aan het begin van het seizoen kiezen voor slechts enkele deelnemers aan een wereldbekercompetitie. Nee, iedere wedstrijd andere sporters.
En dat, als je wilt dat schaatsen verdwijnt bij de OS dan moet je zoiets invoerenquote:Op zondag 27 december 2009 16:45 schreef mitt het volgende:
Ja, dan gaan de onderdelen tussen 3 landen. Leuk voor het mondiale beeld. Dan wordt er bij de volgende olympische spelen niet meer geschaatst.
Dan heeft het dus niets meer met een WK te maken.quote:Op zondag 27 december 2009 16:46 schreef franklop het volgende:
En klaag je dan ook als er 200 Chinezen meedoen aan het WK tafeltennis?
Snelste seizoentijd. Of meeste aantal punten behaald in een wedstrijd.quote:Op zondag 27 december 2009 16:46 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wordt het dan niet zo goed als onmogelijk om de wereldberkercompetitie te winnen?
Natuurlijk niet!quote:Op zondag 27 december 2009 16:46 schreef franklop het volgende:
En klaag je dan ook als er 200 Chinezen meedoen aan het WK tafeltennis?
Niet mee eens.quote:Op zondag 27 december 2009 16:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dan heeft het dus niets meer met een WK te maken.
Ja dan kunnen we de voetbalcompetitie ook wel omgooien, elke week andere clubs met andere elftallenquote:Op zondag 27 december 2009 16:48 schreef Barca het volgende:
[..]
Snelste seizoentijd. Of meeste aantal punten behaald in een wedstrijd.
Hij mag niet in een schaatstopic gevoerd worden. Terecht, omdat het niet alleen voor schaatsen geldt. Je moet er toch over kunnen praten, vind ik.quote:Op zondag 27 december 2009 16:48 schreef mitt het volgende:
Zo zijn er nog tig sporten waar het niet werkt.
Zullen we deze discussie afsluiten?
De voetbalcompetitie is geen plaatsing voor een eindtoernooi.quote:Op zondag 27 december 2009 16:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ja dan kunnen we de voetbalcompetitie ook wel omgooien, elke week andere clubs met andere elftallen
Wat verschilt zo'n WK dan van een NK in China? Niets toch. Dus doet het er ook totaal niet toe.quote:Op zondag 27 december 2009 16:48 schreef Barca het volgende:
[..]
Snelste seizoentijd. Of meeste aantal punten behaald in een wedstrijd.
[..]
Natuurlijk niet!
[..]
Niet mee eens.
De aanwezigheid van 1 Jap? Ik wil gewoon de beste sporters. Ongeacht hun nationaliteit. Ik vind het niks dat iemand van een land niet meedoet ten koste van een prutser uit een ander land. Topsport houdt in dat je deelnemers hebt die een topprestatie kunnen leveren.quote:Op zondag 27 december 2009 16:59 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wat verschilt zo'n WK dan van een NK in China? Niets toch. Dus doet het er ook totaal niet toe.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:52 schreef Barca het volgende:
[..]
Waarom absurd? Waarom niet te realiseren? Wat is er moeilijk aan het maken van een wedstrijdschema met de beste 24 sporters van een seizoen? Wat is er raar aan een conclusie dat als je topsport wilt, dat je dan de beste sporters laat deelnemen en niet een of andere vriendelijke recreant?
Als het gaat om clubtoernooien, zoals CL voetbal, dan inderdaad meer teams van 1 land. Dus, bijvoorbeeld veel Spaanse, Italiaanse en Engelse clubs.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:02 schreef Wombcat het volgende:
Als je naar de beste seizoenstijden kijkt, dan krijg je lekker veel Canadezen en Amerikanen aan de start: die zetten een snelle tijd neer in Calgary of SLC.
Veldrijden wordt dan ook leuk, dan wordt het echt een open belgisch kampioenschap.
Hoe wil je het dan trouwens met teamsporten doen? Mogen landen dan meer teams afvaardigen.
Voor de breedte van de sport is het leuker als er meer verschillende landen meedoen. Zoals het nu is geregels, slaat het wel eens een beetje door.
En daar ben ik het dus niet mee eens! Ik vind het bespottelijk. Het is ook niet alleen met de OS zo, maar ook met EK's en wk's! Op de wk afstanden schaatsen heb je ook een maximum van zo veel schaatsers per land en niet de beste zo veel schaatsers per afstand! Ook dan heb je weer die skate-offs, kruisjes, beschermde sterretjes, enz.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:25 schreef Oidale het volgende:
Je hebt in principe gelijk Barca, maar in ruil voor de breed gedragen charme die de OS heeft lever je gewoonweg in op het topsportgehalte. Dat kun je vervelend vinden, maar dat brede karakter is wel datgene dat de OS voor de meerderheid extra glans geeft.... dus ja je hebt een punt, maar het is nu eenmaal een logisch gevolg van hoe men dergelijke toernooien het liefste ziet.
Ja, dat vind jij. En heel veel andere mensen vinden dat niet. Tja...quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:29 schreef Barca het volgende:
[..]
En daar ben ik het dus niet mee eens! Ik vind het bespottelijk. Het is ook niet alleen met de OS zo, maar ook met EK's en wk's! Op de wk afstanden schaatsen heb je ook een maximum van zo veel schaatsers per land en niet de beste zo veel schaatsers per afstand! Ook dan heb je weer die skate-offs, kruisjes, beschermde sterretjes, enz.
Inderdaad. En daarover worden we het nooit eens.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:31 schreef Oidale het volgende:
[..]
Ja, dat vind jij. En heel veel andere mensen vinden dat niet. Tja...
En daarom moet je gewoon stoppen om daar constant op terug te komen. Je merkt dat niemand het met je eens is, dus laat het zitten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:38 schreef Barca het volgende:
[..]
Inderdaad. En daarover worden we het nooit eens.
Nee, Het is mijn mening en daar blijf ik voor uit komen zo lang de situatie niet anders is. Ik scheld jou toch niet uit?quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:14 schreef TheArt het volgende:
[..]
En daarom moet je gewoon stoppen om daar constant op terug te komen. Je merkt dat niemand het met je eens is, dus laat het zitten.
Oh is dat opeens dé criteriaquote:Op dinsdag 29 december 2009 12:18 schreef Barca het volgende:
[..]
Nee, Het is mijn mening en daar blijf ik voor uit komen zo lang de situatie niet anders is. Ik scheld jou toch niet uit?
Moet het hebben van een mening dan zin hebben? En ja, wat mij betreft is dat het criteria. Zo lang je een ander niet beledigd of uitscheldt, is er wat mij betreft niets aan de hand.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Oh is dat opeens dé criteriaMaar wat heeft het voor zin om dat constant maar weer tot in den treuren te herhalen in andere topics waar het niets mee te maken heeft. Herhaal het dan hier, in je eigen topic waarin het hoort, maar ga andere mensen daar dan niet steeds weer mee vervelen.
Tour de France? Ja!quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:11 schreef wimderon het volgende:
Tour de France met 20 bergetappes, of niet![]()
WK voetbal met 8 teams uit Brazilië
Graag. Als je ziet dat je mening niet aanslaat, moet je er mee ophouden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:03 schreef Barca het volgende:
[..]
Moet het hebben van een mening dan zin hebben?
Moet?!quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Graag. Als je ziet dat je mening niet aanslaat, moet je er mee ophouden.
En dan delen we op 't WK zoveel FIFA punten uit dat je eigenlijk alleen bij de beste 24 op de ranking raakt door aan het WK mee te doenquote:Op dinsdag 29 december 2009 14:17 schreef Barca het volgende:
[..]
Tour de France? Ja!
WK voetbal? Nee. Want dat is een landen toernooi. Wel moeten daar de beste 24 landen van de fifa ranking the stars meedoen. En niet zo veel landen uit werelddeel A, en zo veel uit werelddeel E.
Dat zou kunnen, maar dan heeft wk-kwalificatie weer geen zin. Ben alleen wel van mening dat bepaalde landen geen wk-kwalificatie zouden mogen spelen. Van die C - landjes.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En dan delen we op 't WK zoveel FIFA punten uit dat je eigenlijk alleen bij de beste 24 op de ranking raakt door aan het WK mee te doen.
Maar het is met bijna alle sporten toch al eeuwen een verzameling van dezelfde landen?quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:02 schreef Colplay het volgende:
Snap je wel een klein beetje, maar mindere landen hebben de competitie met toplanden nodig om te groeien. Als je alleen Nederlanders laat starten op de OS kijkt niemand in andere landen, gaat daar niemand schaatsen en hebben we over 100 jaar nog steeds alleen maar Nederlanders. Ik vind dit een goed compromis. Overal minimaal drie deelnemers van de sterkste landen, dus je weet in ieder geval zeker dat de medaillewinnaars ook de sterksten van het veld zijn.
In het zwemmen vind ik de regel trouwens wel echt belachelijk. Daar mogen drie of vier zwemmers van een land starten op een afstand, maar er mogen er maar twee per land naar de halve finale. Kies er dan voor om er twee per afstand toe laten of alle deelnemers mogen de halve finale halen. Dit is nu echt onzin!
Nederland deed nooit aan darts tot Van Barneveld ineens goed ging presteren. Daarna zijn er veel Nederlanders bij gekomen die die kans anders nooit gehad hadden. Ook hier zijn er plaatsen die niet naar Engelsen gaan om die diversiteit te krijgen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:08 schreef Barca het volgende:
[..]
Maar het is met bijna alle sporten toch al eeuwen een verzameling van dezelfde landen?
Maximaal 3 Nederlanders betekent in theorie 7 Nederlanders niet naar de OS die wél kandidaat zijn voor een plek in de top 10. Ik zeg kandidaat. Samen met een enkele Italiaan, Amerikaan, Canadees, Noor of, als het om korte afstanden gaat, Japanner of Koreaan.
Korfbal is toch ook geen wereldsport? Cricket en Rugby worden bepaald door enkele landen.
Wat betreft dat zwemmen: dat laatste dus. Degene met de snelste tijden naar de volgende ronde.
In Timboektoe gaan ze echt niet meer aan schaatsen doen als er een Timboektees (of hoe je zo iemand ook wilt noemen) meedoet aan de OS. En nogmaals: het gaat niet alleen om schaatsen! Het gaat ook niet alleen om de OS!
Voorspelbaar? Dát de nummer 1 wint van de nummer 100, dát is voorspelbaar. Dat de nummer 1 wint van de nummer 2 is een stuk minder voorspelbaar. Kijk naar Federer en Nadal. Het is niet dezelfde van de twee die altijd wint. Maar laat 1 van hen tegen een Pietje Jansen spelen, dan gaat Pietje Jansen het niet winnen. Een stunt is leuk, maar de de kans op een stunt is zo verschrikkelijke klein.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Je verneukt gewoon een essentieel onderdeel van de sport, de nobody die de vedette klopt, de geheel onbekende underdog die zichzelf overtreft en succesvol is, die zorgt voor passie en inspiratie bij het publiek dat anders verveeld naar "meer van hetzelfde" zit te gapen. Elke vorm van verrassing, spontaniteit en originaliteit wordt uit de sport gezogen, de desinteresse voor kleinere sporten wordt nog groter en hun status wordt nog miniemer. Kortom, je snijdt alles wat goed is aan sport chirurgisch weg en vervangt door het door voorspelbaar, pregefrabiceerd vermaak.
Het is me echt een raadsel waarom er zo kritisch wordt gereageerd
Maar we laten ook medaillekandidaten thuis! Ten faveure van sporters die nooit de top 10 zullen halen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:16 schreef Colplay het volgende:
[..]
Nederland deed nooit aan darts tot Van Barneveld ineens goed ging presteren. Daarna zijn er veel Nederlanders bij gekomen die die kans anders nooit gehad hadden. Ook hier zijn er plaatsen die niet naar Engelsen gaan om die diversiteit te krijgen.
Maar op de OS en welk ander toernooi gaat het om de medailles. Drie Nederlanders betekent dat als Nederland echt toonaangevend is dat we alle medailles winnen. Dat er dan iemand thuiszit die ook top 5 of top 10 had gereden boeit me dan niet. Het gaat om de plakken en niet om die ereplaatsen er achter.
En je ziet het zelf ook. Iemand krijgt eerst een kans op basis van een plek omdat hij geen Engelsman is en ze dus verschillende deelnemers willen hebben. Doet ervaring op, wordt beter en na een paar jaar wint hij een groot toernooi en wordt hij een topper en komen er kansen voor (veel) meer andere Nederlanders.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:32 schreef Barca het volgende:
Barney wist zich langzaam op te werken. Hij was niet eens de eerste. Dat was Scholten. Alleen was Barney de eerste die een echt grote prijs won.
De kans dat de versleten, kapotte, oude Ivanisevic Wimbledon zou winnen, was ook verschrikkelijk klein. Hij deed het toch en zorgde bij heel veel mensen voor het mooiste tennismoment aller tijden. Een moment dat er nooit meer zal komen als jij je zin krijgt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:32 schreef Barca het volgende:
[..]
Voorspelbaar? Dát de nummer 1 wint van de nummer 100, dát is voorspelbaar. Dat de nummer 1 wint van de nummer 2 is een stuk minder voorspelbaar. Kijk naar Federer en Nadal. Het is niet dezelfde van de twee die altijd wint. Maar laat 1 van hen tegen een Pietje Jansen spelen, dan gaat Pietje Jansen het niet winnen. Een stunt is leuk, maar de de kans op een stunt is zo verschrikkelijke klein.
Hij wilde meedoen. Nou, toen moest hij meedoen aan een kwalificatiereeks. Dat deed hij zo goed dat hij uiteindelijk op de Embassy kwam. Hij werd niet gekozen boven een Engelsman omdat hij uit Nederland komt en men vond dat er een Nederland mee moest doen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:39 schreef Colplay het volgende:
[..]
En je ziet het zelf ook. Iemand krijgt eerst een kans op basis van een plek omdat hij geen Engelsman is en ze dus verschillende deelnemers willen hebben. Doet ervaring op, wordt beter en na een paar jaar wint hij een groot toernooi en wordt hij een topper en komen er kansen voor (veel) meer andere Nederlanders.
Hoe groot is de kans op zoiets? En hoe groot is de kans dat de nummer 4 wint van de nummer 1? Denk jij echt dat het eerste vaker zal gebeuren dan het tweede?quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De kans dat de versleten, kapotte, oude Ivanisevic Wimbledon zou winnen, was ook verschrikkelijk klein. Hij deed het toch en zorgde bij heel veel mensen voor het mooiste tennismoment aller tijden. Een moment dat er nooit meer zal komen als jij je zin krijgt.
In Darts zijn er ook verschillen tussen landen. Bij de PDC worden bijvoorbeeld deelnemers aangewezen op basis van de European Order of Merit. Dit is de lijst van verdiensten zonder iedereen uit de UK. Bij de BDO zijn er ook altijd dit soort wildcards geweest om de diversiteit van het deelnemersveld te vergroten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:46 schreef Barca het volgende:
[..]
Hij wilde meedoen. Nou, toen moest hij meedoen aan een kwalificatiereeks. Dat deed hij zo goed dat hij uiteindelijk op de Embassy kwam. Hij werd niet gekozen boven een Engelsman omdat hij uit Nederland komt en men vond dat er een Nederland mee moest doen.
Of de eerste keer dat Freire wereldkampioen werd, met 10 koersdagen in de benen. Op dat moment een verrassing, maar het bleek later toch niet onterecht.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
De kans dat de versleten, kapotte, oude Ivanisevic Wimbledon zou winnen, was ook verschrikkelijk klein. Hij deed het toch en zorgde bij heel veel mensen voor het mooiste tennismoment aller tijden. Een moment dat er nooit meer zal komen als jij je zin krijgt.
Toch vind ik dit een slecht voorbeeld. Bij tennis geldt er geen beperking van het aantal deelnemers per land. De beste 128 (die paar WC's even uitgezonderd) mee aan een GS. Als dit 128 Amerikanen zijn doen er 128 Amerikanen mee aan het toernooi.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Met jouw systeem weet je iig zeker dat het niet meer voorkomt. Nu kan het wel voorkomen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:46 schreef Barca het volgende:
[..]
Hij wilde meedoen. Nou, toen moest hij meedoen aan een kwalificatiereeks. Dat deed hij zo goed dat hij uiteindelijk op de Embassy kwam. Hij werd niet gekozen boven een Engelsman omdat hij uit Nederland komt en men vond dat er een Nederland mee moest doen.
[..]
Hoe groot is de kans op zoiets? En hoe groot is de kans dat de nummer 4 wint van de nummer 1? Denk jij echt dat het eerste vaker zal gebeuren dan het tweede?
Sport draait om winst na een spannende en (bijna) gelijkwaardige strijd. De kans dat de nummer 100 wint van de nummer 1 is vele malen kleiner dan dat de nummer 2 wint van de nummer 1.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:49 schreef Colplay het volgende:
[..]
Toch vind ik dit een slecht voorbeeld. Bij tennis geldt er geen beperking van het aantal deelnemers per land. De beste 128 (die paar WC's even uitgezonderd) mee aan een GS. Als dit 128 Amerikanen zijn doen er 128 Amerikanen mee aan het toernooi.
Ik ben het met je eens dat het een belachelijk voorstel is van iemand die totaal geen besef heeft hoe sport werkt.
Ja? En? Het gaat toch niet om de minieme kans op een sensatie maar op de grote kans op een gelijke strijd? Anders hoef je ook geen kwalificatiewedstrijden te houden, en kun je de deelnemers net zo goed bepalen op basis van een loting!quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met jouw systeem weet je iig zeker dat het niet meer voorkomt. Nu kan het wel voorkomen.
Omdat sport (buiten voetbal) vooral een strijd tussen landen is. Die zijn veel populairder dan nationale wedstrijden. Waarom kijkt iedereen wel naar de 5000 meter op de OS en boeit het NK afstanden niemand? Omdat we trots kunnen zijn op Nederland en we laten zien dat we beter zijn dan de rest.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:51 schreef Barca het volgende:
[..]
Sport draait om winst na een spannende en (bijna) gelijkwaardige strijd. De kans dat de nummer 100 wint van de nummer 1 is vele malen kleiner dan dat de nummer 2 wint van de nummer 1.
Hoezo ik weet niet hoe sport werkt!
[..]
Turnen met Yuri van Gelder? De K1 waar er max. 3 NL-ers mogen meedoen. En dus vechten er een paar onder een andere vlag (Marokko, Curacao) of verliezen er een paar (Aerts en Saki) van "Nederlanders".quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:58 schreef Colplay het volgende:
[..]
Omdat sport (buiten voetbal) vooral een strijd tussen landen is. Die zijn veel populairder dan nationale wedstrijden. Waarom kijkt iedereen wel naar de 5000 meter op de OS en boeit het NK afstanden niemand? Omdat we trots kunnen zijn op Nederland en we laten zien dat we beter zijn dan de rest.
En geef mij maar een voorbeeld waar een zekere medaillewinnaar niet mee mag doen aan een grote sport omdat er niet zoveel mensen uit een land mogen mee doen. Ik kom denk ik niet verder dan boksen en judo.
Turnen: Met de OS was er een vreemde regel, dat klopt. Maar Van Gelder doet wel altijd mee aan WK.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:12 schreef Barca het volgende:
[..]
Turnen met Yuri van Gelder? De K1 waar er max. 3 NL-ers mogen meedoen. En dus vechten er een paar onder een andere vlag (Marokko, Curacao) of verliezen er een paar (Aerts en Saki) van "Nederlanders".
En schaatsen. Neem de 5km. Daar zijn zowel Bob de Vries als Carl Verheijen medaillekandidaten. Maar, er mag er maar 1 van hen meedoen.
1500m net zo. Daar maken meerdere Nederlanders naast een aantal buitenlanders kans op een medaille. Maar, ze mogen niet allemaal meedoen.
Tafeltennis? Daar kunnen veel Aziaten een medaille winnen maar ze mogen niet allemaal meedoen.
Van Gelder wel op wk (daar won hij toen zilver) maar dus geen OS. Terwijl hij meer kans had op een medaille dan die pipo uit Verweggistan!quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:17 schreef Colplay het volgende:
[..]
Turnen: Met de OS was er een vreemde regel, dat klopt. Maar Van Gelder doet wel altijd mee aan WK.
Schaatsen: Verheijen en Bob de Vries zijn geen top twee in Nederland, dus degene die thuisblijft is een kandidaat op een medaille, maar niet meer dan dat. Zeker geen zekere medaille. Voor de 1500 geldt dit helemaal, want hier hebben we vier startplaatsen. Dus de nummer vijf van ons land is geen grote kanshebber op een Olympische medaille.
Tafeltennis zou goed kunnen, maar hier mogen volgens mij ook drie Chinezen meedoen. Dus dan heeft China ook alle medailles als ze echt de drie beste ter wereld hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |