abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81425095
Wat een werk en vooral de manier waarop het allemaal wordt gedaan. Petje af!
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 21 juni 2010 @ 10:35:29 #202
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83089637
*schop*

hoe gaat het nu??
Fotoooooo's! Ik ben zo benieuwd
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83092805
quote:
Op zondag 27 december 2009 21:04 schreef MissMSX het volgende:
Een hele vette tvp

Dit ga ik ongetwijfeld met heel veel plezier volgen
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:06:41 #204
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_83135380
quote:
Op maandag 21 juni 2010 10:35 schreef huuphuup het volgende:
*schop*

hoe gaat het nu??
Fotoooooo's! Ik ben zo benieuwd
Heel langzaam. We hebben ondertussen allerlei andere zaken aan het hoofd (mama plotseling in het ziekenhuis, is gelukkig alweer thuis. Ik moet volgende week op een recital zingen, dus hard aan de zang gewerkt etc.), dus van verbouwen komt er niet veel. In september komt er een aannemer alle muren op de bovenverdieping afwerken en dan kunnen we eindelijk aan de badkamer beginnen.

De loodgieter is een paar weken geleden geweest om de leidingen voor de badkamer klaar te leggen en de verwarmingen te ontkoppelen (moeten geschuurd en geverfd worden). Binnenkort gaan de plafonds dus eindelijk dicht beneden (nouja gedeeltdelijk dan ).
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:52:31 #205
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_87192766
Enorme kick na ruim 3 maanden :@ . We hebben een tijdje stil gelegen door allerlei omstandigheden maar hierbij dan een update:

We waren gebleven bij een bovenverdieping die er zo uitzag:

Na een hoop gezeik met stucadoors e.d. (mensen die niet op kwamen dagen), hebben we dan toch een stucadoor gevonden die netjes werkt.

Eerst alles ingesmeerd met betokontakt en profielen geplakt:

muurtje af:

Ramen isoleren:

en stucen:

rest van de kamer stucen:

En toen gingen we naar het trapgat:

We moesten eerst gaas tegen de muur spijkeren omdat deze muur slecht was gemetseld (halfsteens, lees: 2 keer niezen en hij was weg):

En dan huphup smeren die handel:

Tot het een strak muurtje werd:

Andere muur in het trappenhuis:

Omdat we de badkamer gedeeltelijk gaan tegelen, hebben we hem eerst met cement bezet. Nadat wij getegeld hebben, komt de stucadoor de rest afwerken. We hebben dus op het moment een grijze badkamer:

Nu kunnen we dus de plafonds in de slaapkamer en de badkamer gaan hangen. Vervolgens gaan we een muurtje in de badkamer plaatsen, om het toilet van de rest van de badkamer te scheiden. Ik heb een hekel aan toiletten in badkamers, maar ja, om dan 2 verdiepingen naar beneden te moeten klimmen als je 's nachts ineens moet plassen ):O

Ondertussen zijn we verder gegaan aan de plafonds en afwerking in de woonkamer en gang:

Eerst de h-profielen omkasten:

Was een enorm klotewerk omdat die dingen niet waterpas liepen |:(
Er komt een sierlijst langs en aan de onderkant komen er vlakken in in een andere kleur. Zoiets (fotootje uit de Levis folder):

Maar dan over het plafond heen en eindigend in de schouw die dezelfde kleur rood krijgt.

Vervolgens het plafond aan de voorkant (de achterkant kan pas dicht als de badkamer is aangelegd ivm leidingen):
Profielen:

Gordijnbak maken:

Isoleren:

Platen erop:

En ons eerste plafond is een feit *O* :

En dan ons plafond in de gang:

Met alle ornamenten en plafondlijsten:

We zijn weer een stukje verder. Next up: de badkamer. Die willen we midden volgend jaar toch wel een beetje afhebben (als dat financieel haalbaar is)...

En dan als laatste een voorbeeldje van hoe we de vloer waarschijnlijk gaan maken (de donkere, maar wel lichter van kleur). Versaillesparket of visgraat, we gaan het zelf maken van plankjes (dus niet als panelen kopen).
64= Monoton + Minimal
  Moderator dinsdag 5 oktober 2010 @ 06:43:13 #206
155227 crew  Guppy
dus
pi_87196558
Wat leuk dat je update! Jullie schieten toch al aardig op! ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 07:15:23 #207
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_87196701
She's back! *O*

Wat is dat een fijn verschil he, als het stuc erop zit? Ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat, wat is eigenlijk jullie streven?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 09:38:50 #208
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_87198707
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 07:15 schreef twentemeisje het volgende:
She's back! *O*

Wat is dat een fijn verschil he, als het stuc erop zit? Ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat, wat is eigenlijk jullie streven?
Dat stuc is inderdaad een enorm verschil. We hebben weer een huis ipv een verzameling kasteelmuren. ;)

We willen binnen een jaar of 5 klaar zijn, maar of dat gaat lukken... Badkamer, keuken, trappenhuis zelf bouwen, vloeren leggen, ramen achtergevel, platte daken vervangen, etc.

*Stopt oren dicht en zingt lalalalala we zijn echt al bijna klaar
64= Monoton + Minimal
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 09:48:40 #209
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_87198934
Moet je die H-balken niet brandvelig omkasten? Nu doe je dat met een dun plaatje hout voor zover ik kan zien.

Ik dacht dat je er 2x12mm gips oid omheen moest frotten.
[_] <- Sign here
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:04:09 #210
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_87199311
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 09:48 schreef Xiphos het volgende:
Moet je die H-balken niet brandvelig omkasten? Nu doe je dat met een dun plaatje hout voor zover ik kan zien.

Voor zover ik weet niet (in België dan), maar ik zal het eens uitzoeken, bedankt voor de tip. :)
64= Monoton + Minimal
pi_87205020
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 09:38 schreef siface het volgende:

[..]

Dat stuc is inderdaad een enorm verschil. We hebben weer een huis ipv een verzameling kasteelmuren. ;)

We willen binnen een jaar of 5 klaar zijn, maar of dat gaat lukken... Badkamer, keuken, trappenhuis zelf bouwen, vloeren leggen, ramen achtergevel, platte daken vervangen, etc.

*Stopt oren dicht en zingt lalalalala we zijn echt al bijna klaar
Zo, 5 jaar, wat een project! Maar dan heb je ook echt wat. Nu al heel mooi. :Y Wonen jullie nu dus nog elders?
pi_87205582
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 09:48 schreef Xiphos het volgende:

Idem. Iets als 30 minuten brandvertraging voordat de H balk doorbuigt oid.
En ik wilde je niet in verwarring brengen toen ik zag hoe ver je al bent.
Hebben jullie dan trouwens geen bouwvergunning nodig voor zo'n grootse aanpak?
Daarin worden deze dingen benoemd.

En kuddo's voor jullie doorzettingsvermogen.
pi_87208719
Je moet helemaal niet altijd 2x 12,5mm gips. Dat ligt echt aan de toepassing (de belastingen, type gebouw, vuurlast etc).

Als ik een stalen balk heb die nauwelijks belast wordt hoef ik er niet veel aan te doen om de brandwerendheid te halen. De brandwerendheidseis zegt namelijk dat een constructie een bepaalde tijd moet blijven staan (dus de krachten af moet kunnen leiden) zonder te bezwijken.
Bij woonhuizen is dit vaak 30 minuten (in Nederland dan, normaal 60, maar vanwege lage vuurlast kun je dit met 30 minuten verminderen).

Als je de standaardbrandkromme bekijkt dan is na 30 minuten de temperatuur van de brand zo'n 800 graden. De staalconstructie, wanneer onbeschermd, zal dit ook nagenoeg zijn na die tijd. Staal heeft bij 800 graden nog maar zo'n 15% van z'n originele capaciteit.

Als de belasting die op de ligger zit maar 15% van het maximum is hoef je dus helemaal niets te doen om aan de eis te voldoen :)
  Moderator dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:23:19 #214
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_87217088
Hier in Nederland worden alle staalconstructies (dragende delen zo ie zo) omkleed met fermacel platen, zodat ze minimaal 30 minuten brandwerend zijn. Hoeft dit in Belgie niet ?
pi_87228213
`Wauw!! O+ O+ echt heel! O+
wat een verschil dat gestucte! Het wordt echt ontzettend heel erg mooi. Zeker met die vloer erbij enzo <3

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 7 oktober 2010 @ 09:40:15 #216
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_87274691
Thanks voor de tips allemaal. We gaan het eens uitzoeken. Ik denk dat we er gewoon voor de zekerheid gipsplaten omheen timmeren, just in case. België heeft er denk ik geen regels voor, maar ja, dit is dan ook een vreemd land qua bouwen en renoveren.

We hebben geen bouwvergunning nodig omdat we eigenlijk alleen de afwerking verbeteren (buiten de elektriciteit en verwarming dan). Zolang we geen draagmuren weg gaan breken en een dakkapel gaan zetten, zijn we veilig ;) . En nu hup hup plafonds hangen... :7
64= Monoton + Minimal
  donderdag 7 oktober 2010 @ 09:47:18 #217
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_87274847
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:21 schreef huuphuup het volgende:
`Wauw!! O+ O+ echt heel! O+
wat een verschil dat gestucte! Het wordt echt ontzettend heel erg mooi. Zeker met die vloer erbij enzo <3

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja wij zijn ook verliefd op de vloer O+ . En we gaan hem helemaal zelf maken, van allemaal kleine plankjes. Dat is een stuk goedkoper, maar gaat de nodige frustratie opleveren me dunkt. Ach we zien wel. Eerst moeten we nog een trap gaan bouwen. Dat gaat ook tof worden.

SPOILER
64= Monoton + Minimal
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:18:40 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87275735
Wauw wat is het mooi zo met het stucwerk!
En nog steeds dikke _O_ voor al jullie werk zeg! :o
pi_87280716
Pfff wat een werk allemaal maar het word zekers wel mooi ik zeg volgen deze topic!!
pi_88681385
Wie geht's?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_88858116
Wat een geweldig grote klus! Maar het resultaat zal er waarschijnlijk gaan wezen ;) Ik kan alleen maar dromen van mooie, oude huizen. Ben bang dat ik nooit het lef en het geduld zal hebben om een dergelijke klus te doen. Petje af!
  zondag 6 februari 2011 @ 17:11:46 #222
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_92417374
Hoi O+
Eindelijk een update van fort Siface.

We zijn na een paar maanden rust weer volop bezig. We hebben een aantal plafonds geplaatst en zijn met de badkamer bezig. Als het goed is, zijn binnen 2 weken de tegels er en kan de badkamer gestuct worden. Foto's ter illustratie:

De slaapkamer:
Constructie voor het plafond.

Gordijnbak erin en isoleren maar.

Resultaat na uren vloeken op de gipsplaten }:| .

De slaapkamer is op de vloer (komt dit jaar nog) en de verwarmingsomkasting na klaar.

De woonkamer:
Haard in de woonkamer tussendoor dichtgemaakt. Er komen tegeltjes in de haard (Belgisch hardsteen, van dat grijs-zwart geaderde spul) en natuurlijk een haardplaat.

Begonnen aan het plafond aan de achterkant.

Dit plafond kan nog niet helemaal dicht omdat we nog bij de leidingen van de wasbak in de badkamer moeten zijn (de badkamer is recht boven het achterste deel van de woonkamer).

Op het moment zijn we bezig met de badkamer:

Scheidingsmuurtje tussen de douche en het toilet (ik haat toiletten in badkamers, maar een 2e toilet is toch wel tof 's nachts). De muur wordt niet helemaal dichtgemaakt (gat bovenin) om licht door te laten.

Muurtje dicht aan de kant van de douche.

Toilet installeren...

...en dichtmaken.

De douchewanden worden voorbehandeld met bitumen-stopt-vocht, om vocht tussen de wanden en tegels te voorkomen (gedeeltelijk gips u begrijpt...).

Douchebak.

Glas erin.

Leidingen wegwerken.

Tot zover dus. Als het goed is komen de tegels aanstaande week binnen. We hebben gekozen voor hele strakke, witte, glanzende tegels. Eigenlijk houden we allebei niet van tegels, maar dit leek ons de beste oplossing. We gaan alleen het douchegedeelte (binnen het glas) en het gedeelte om het toilet tegelen.

Vervolgens kan de stucadoor komen om een finish op alle wanden te zetten (is nu nog cement). Daarna gaan we een lijstwerk op de wand maken (tegenover de douche). Daarin komt een blauw vlak met daarvoor een klassieke ceramische wastafel (geen antiek helaas) en een antieke spiegel. Dan is het nog een kwestie van kranen en zijn we klaar. Maar natuurlijk eerst nog de vloer. Over de volgorde zijn we nog niet helemaal zeker.

Douchekraan wordt deze:

Wastafel wordt deze:

Idee van het vlak wordt hetzelfde, alleen een andere kleur en we gaan er een lijstwerk omheen maken, in deze stijl:
.

Zover zijn we nog lang niet. Meer volgt...
64= Monoton + Minimal
pi_92437736
Slimme douchevloer, daarvoor pleit ik al langer.
Is het die van Betten ?
  maandag 7 februari 2011 @ 20:10:46 #224
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_92473406
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:02 schreef AnneX het volgende:
Slimme douchevloer, daarvoor pleit ik al langer.
Is het die van Betten ?
Nope, geen idee welk merk het is. De bedoeling is dat er een houten vloer in de badkamer komt zodat de douchevloer daarin verzinkt...

Voorlopig zijn we voorbereidingen aan het treffen voor het tegelen *O*
64= Monoton + Minimal
  maandag 7 februari 2011 @ 20:24:22 #225
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_92474198
Gaan er ook oude openhaarden weer in? (L) Met van die leuke tegeltjes :P
pi_92474712
Oeh gave ideeen zeg!
  maandag 7 februari 2011 @ 22:32:00 #227
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_92481579
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:24 schreef Mishu het volgende:
Gaan er ook oude openhaarden weer in? (L) Met van die leuke tegeltjes :P
Neej :'(

We kunnen geen haard maken, omdat die fijne vorige eigenaren (die mensen die het hele huis hebben gesloopt) ook maar alle schouwen eruit hebben gesloopt, geen rookkanalen dus }:| . Eigenlijk is dit een manier om alle leidingen van de badkamer de kelder in te krijgen (zitten in de 'schouw' verstopt).

Maar er komen wel een haardplaat en steentjes in, in ieder geval beter dan een enorme afvoerkoker in je huiskamer.
64= Monoton + Minimal
pi_92483572
bitumen in de badkamer.... nog nooit gezien, maar eigenlijk heel logisch....

Je hebt wel echt geweldig gave badkamerinrichting bij elkaar gezocht
  maandag 7 februari 2011 @ 23:23:39 #229
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_92483889
Nou neppe haarden mogen ook hoor. Heb je tenminste ook minder brandgevaar ;) Volgens mij wordt het een waar luxueus en statig paleis. Zalig om in te wonen!
  maandag 7 februari 2011 @ 23:28:01 #230
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_92484085
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:16 schreef aloe_vera het volgende:
bitumen in de badkamer.... nog nooit gezien, maar eigenlijk heel logisch....

Je hebt wel echt geweldig gave badkamerinrichting bij elkaar gezocht
In eerste instantie zouden we Kerdimat gebruiken, een soort vliesbehang dat waterbestendig is. We waren alleen bang dat als daar een luchtbel in zou zitten of een gedeelte dat niet plakt, we problemen zouden krijgen met de hechting van de tegels. Deze pasta is trouwens speciaal voor badkamers
64= Monoton + Minimal
  maandag 7 februari 2011 @ 23:45:20 #231
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_92484905
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:23 schreef Mishu het volgende:
Nou neppe haarden mogen ook hoor. Heb je tenminste ook minder brandgevaar ;) Volgens mij wordt het een waar luxueus en statig paleis. Zalig om in te wonen!
Jup brandgevaar was ook nog zo'n ding, aangezien het halve huis van hout is en we ook nog houten vloeren krijgen...

Naja, eigenlijk had een echte haard wel tof geweest, maar weet je: als je toch niet zo snel een haard aansteekt (we hadden er in het vorige huis 1, heeft nooit gebrand), dan geef je een vermogen uit aan iets dat je nooit gebruikt. Dus inderdaad: nep haard is prima. :)
64= Monoton + Minimal
  FOK!fotograaf dinsdag 8 februari 2011 @ 09:21:53 #232
17893 Forno
pi_92491223
Dat ik dit project nu pas zie. 8)7

Respect voor jullie durf en aanpak. Omg hoe het huis door de vorige bewoners is verkracht.
Naar het nu lijkt, wordt het prachtig. Werk je/jullie in de bouwsector, of hebben jullie alles zelf ontdekt?
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:31:37 #233
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_92498991
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:21 schreef Forno het volgende:
Dat ik dit project nu pas zie. 8)7
We verdwijnen weleens onder de radar (lees, slecht in topic updaten) ;)
quote:
Respect voor jullie durf en aanpak. Omg hoe het huis door de vorige bewoners is verkracht.
Naar het nu lijkt, wordt het prachtig. Werk je/jullie in de bouwsector, of hebben jullie alles zelf ontdekt?
Nope geen bouwsector mensen. Mijn man heeft een verleden in ambachtelijk meubelmaken, dus die is handig met hout, verder alles met vallen en opstaan geleerd. We moeten nu voor het eerst gaan tegelen, spannend!
64= Monoton + Minimal
pi_92499301
Wow wat een project! *maakt een diepe buiging* en wat wordt t moooiii!
  zondag 27 februari 2011 @ 19:13:44 #235
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_93403360
We zijn weer een stuk verder gekomen met de badkamer de afgelopen weken. Het tegelen in de badkamer is in volle gang en morgen komt de stucadoor (bezetter op z'n Vlaams) een heleboel muren afwerken! Alvast een update van het tegelwerk...

Muurje 1 in opbouw
.

en klaar:

Beide muren gedaan:

Op het moment zijn we bezig met de tegels achter het toilet. Als de stucadoor is geweest, zullen alle gipsplaten ook aangesmeerd zijn en kunnen we plafond- en wandlijsten en ornamenten gaan kopen *O* .

[ Bericht 0% gewijzigd door siface op 27-02-2011 22:43:10 ]
64= Monoton + Minimal
pi_93411876
Netjes :Y en ornamenten :9~
Waar ga je ze halen?
  zondag 27 februari 2011 @ 21:37:05 #237
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_93413068
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 21:21 schreef Ml-etje het volgende:
Netjes :Y en ornamenten :9~
Waar ga je ze halen?
Thanks! Bij Het Schippertje. Daar hebben ze gipsen ornamenten, dat vinden we mooier dan die hardschuimen dingen. De plafondlijsten komen bij NMC en Orac vandaan, die zijn dan weer lichter (want hardschuim) en dus makkelijker voor 't plafond.

Heb er zin in, dan krijg je echt het idee dat het een beetje af raakt (niet waar natuurlijk, want we zijn er nog lang niet)...

[ Bericht 0% gewijzigd door siface op 27-02-2011 22:42:10 ]
64= Monoton + Minimal
  zondag 27 februari 2011 @ 22:41:59 #238
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_93418130
Muurtje achter het toilet is ook klaar:

Nu is het wachten op de stucadoor, die staat morgen om 8 uur voor de deur. Wordt vervolgd...
64= Monoton + Minimal
pi_93418483
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 21:37 schreef siface het volgende:

[..]

Thanks! Bij Het Schippertje. Daar hebben ze gipsen ornamenten, dat vinden we mooier dan die hardschuimen dingen. De plafondlijsten komen bij NMC en Orac vandaan, die zijn dan weer lichter (want hardschuim) en dus makkelijker voor 't plafond.
[quote]7s.gif Op zondag 27 februari 2011 22:41 schreef siface het volgende:
Muurtje achter het toilet is ook klaar:
[ afbeelding ]

Nu is het wachten op de stucadoor, die staat morgen om 8 uur voor de deur. Wordt vervolgd...
Oeh thanks, wij willen ze in de woonkamer O+ dit is wel erg mooi allemaal.
Toilet af straks is wel erg fijn :)
  zondag 27 februari 2011 @ 22:56:28 #240
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_93419020
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 22:47 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Oeh thanks, wij willen ze in de woonkamer O+ dit is wel erg mooi allemaal.
Toilet af straks is wel erg fijn :)
We hebben een ornament van Orac (hardschuim), in de gang, maar als je het van dichtbij ziet, dan zie je dat het wel heel erg nieuw is (scherpe randjes, en decoraties die niet echt in de stijl passen), dat risico wilden we in de rest van het huis niet lopen. Die bij het schippertje en bij Silo6 zijn volgens mij afgietsels van originelen ofzo.

Toilet op de eerste verdieping af, betekent niet meer 's nachts met een slaapdronken hoofd een levensgevaarlijke trap zonder leuning af strompelen om te plassen :o. Die trap is echt een accident waiting to happen ;( .
64= Monoton + Minimal
  vrijdag 18 maart 2011 @ 20:21:00 #241
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_94306585
Dag allen, update na de stucadoor w/ :

Het was weer ff tof hier (een rotzooi om moedeloos van te worden, we gingen een jaar terug in de tijd), maar we hebben nu officieel overal nette muren. Jeeej * champagne pakt. De afbraakfase is bij deze dus officieel voorbij (tot we de keuken gaan afbreken, maar daar wil ik nu nog niet over nadenken).

Badkamer af:

Benedenverdieping
Muur naar eerste verdieping:
(dat kreng was 12 meter hoog, tot aan zolder. Onze stucadoor is een tovenaar :) )

Het was weer een grote bende. Zoek de verschillen:

(2010)

(2011) }:|

Laatste grote plafond hangen en afstucen:

Het muurtje in de eetkamer moest het helaas ook ontgelden. We hebben een enorm probleem gehad me lekkages in die muur. Achter die (niet authentieke) muur hadden ze allerlei leidingen gelegd en die lekten op diverse plaatsen. Gevolg: overal schimmels en gescheurde stenen. Na een x aantal schimmelverwijderaars te hebben geprobeerd, zaten we uiteindelijk met lichtgeel gevlekte bakstenen (het waren dan ook van die b-kwaliteit bakstenen). Naja muurtje was toch niet origineel. Tegeltjes hebben we netjes uitgehakt voor later gebruik.

Meteen ook maar die enorm lelijke houten spoorbielzen eruit gehaald. Zo op de foto leek het alemaal wel heel mooi met dat hout, maar in werkelijkheid kon je de serienummers die op het hout geverfd waren door de beits heen zien. Het scheelde ook enorm veel licht.

Et voilà, zo is het nu (randen bij de plafonds zijn niet afgewerkt, aangezien daar toch lijsten overheen komen):

Heel langzaam komen we ergens. Nu gaan we, als we weer wat budget hebben, alle plafondlijsten en ornamenten kopen. Man wat zijn die dingen duur. Voor alleen de plafondlijsten in de huiskamer (2 vakken), zijn we ruim 700 euro kwijt ;( .

Ps: klus-faal van het jaar: de vloer niet afdekken omdat de stucadoor beweerde dat de vloer toch niet zo vuil zou worden. We hebben een hele week op onze knieën gelegen om twee verdiepingen schoon te schrobben. :')
64= Monoton + Minimal
pi_94307816
Het knapt zeker al op, nu de wanden en plafonds glad zijn

Ja, een stucadoor, die de boel niet vies maakt is nog steeds niet geboren, hoe wel er toch een groot verschil is tussen stucadoors en muurvarkens
pi_94316531
Waaaauw! Dit had ik nog helemaal niet gezien, maar wat een fantastisch project. Ongelooflijk veel werk en respect dat jullie in die rommel kunnen wonen ondertussen. Het ziet er echt gaaf uit!! Wanneer denk je ongeveer 'klaar' te zijn? (Mijn ouders wonen al 25 jaar in hetzelfde huis en zijn nooit klaar, want altijd moet er wel weer wat anders gebeuren _O-)
  zaterdag 19 maart 2011 @ 10:31:26 #244
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_94326650
We hadden gehoopt op een jaar of 5, we zitten nu op bijna 2 jaar (juli). Waarschijnlijk gaat het inderdaad ook nooit af zijn, je hebt zo van die huizen waar je altijd aan kan blijven verbouwen, dit is er zo een.

In de rommel wonen is wel te doen, als je er om kan blijven lachen. Voordeel is dat je altijd een excuus hebt als je huis een rotzooi is *).

En 25 jaar klussen, damn! :D
64= Monoton + Minimal
  zaterdag 19 maart 2011 @ 10:37:41 #245
337790 Kittl
It's Kittl for you!
pi_94326782
Wat zou ik die graag in mijn toekomstig huisje willen :P
  zaterdag 19 maart 2011 @ 10:48:11 #246
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_94327006
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 10:37 schreef Kittl het volgende:
[ afbeelding ] Wat zou ik die graag in mijn toekomstig huisje willen :P
Deze :

en deze

deze aan het plafond:

O+

* hebberig wordt
64= Monoton + Minimal
pi_95650823
Oooh O+ vorderingen weer!! Wat wordt het mooi! En wat gaat het snel ineens :o
Je douche wordt echt om te kwijlen zo gaaf O+ En echt helemaal jullie ook :D wat leuk!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 18 april 2011 @ 14:31:40 #248
331499 Hallie
Klusser in wording
pi_95666914
Wat een vorderingen! Lekker dat je nu met opbouwen bezig bent.
Het wordt echt heel erg mooi!
pi_95792797
*schop, hoe gaat het hier?
pi_96095004
Onzettend vet! Ik zit met bewondering te lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')