abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76098104
De Basij zijn natuurlijk de SA van het huidige militaire regime.
pi_76098108
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:27 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Zij worden inderdaad betaald door de regering.
Dan zijn het geen burgers. Dus jij claimt dat er geen enkele steun is vanuit de burgerbevolking die samen met de politie optreedt. Dus eigenlijk zijn de mensen die stemmen op Mahmoud, degenen die niet wonen in grote steden, of/en zitten ze gewoon thuis omdat het te gevaarlijk is buiten.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zondag 27 december 2009 @ 12:31:38 #63
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76098203
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:29 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dan zijn het geen burgers. Dus jij claimt dat er geen enkele steun is vanuit de burgerbevolking die samen met de politie optreedt. Dus eigenlijk zijn de mensen die stemmen op Mahmoud, degenen die niet wonen in grote steden, of/en zitten ze gewoon thuis omdat het te gevaarlijk is buiten.
Nee, er zijn geen burgers die samen met de politie optreden. Dat zou ook heel dom zijn, aangezien de politie op dit moment de burgers niet kan vertrouwen. Het zijn basiji-leden die in het leven zijn geroepen om de Islamitische Republiek te verdedigen. De mensen die jij dus zonder uniform op motors of op de straat ziet zijn Basiji-leden.
pi_76098235
maar jullie denken dat deze opstanden lang genoeg stand houden om de boel om te laten vallen?

enkele jaren terug waren er toch ook al flinke rellen in enkele steden daar, dat is toch ook redelijk uitgedoofd toen? of in ieder geval kwam het hier niet meer in het nieuws. Het zal vast wel zijn blijven smeulen daar.

Zie zelf die regering ook graag weg, maar om daar nou het derde land op rij te hebben dat volledig in elkaar klapt.

En is dat niet wat naïef om te claimen dat iedereen die met de politie meedoet maar lid is van die militie? tuurlijk zullen er daar wel veel van zijn, maar je maakt mij niet wijs dat er binnen die bevolking ook gewoon verdeeldheid is.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_76098313
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:26 schreef AryaMehr het volgende:
Weer een aantal prachtige foto's verschenen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat dat betreft zijn er in het afgelopen half jaar genoeg foto's gemaakt om de komende eeuw met World Press Photo's te vullen.
pi_76098322
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:07 schreef AryaMehr het volgende:
[ afbeelding ]
De snor van de man rechts
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 27 december 2009 @ 12:36:43 #67
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76098363
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:32 schreef Augustus_Thijs het volgende:
wat die vraag nou in dit topic moet?

maar jullie denken dat deze opstanden lang genoeg stand houden om de boel om te laten vallen?

enkele jaren terug waren er toch ook al flinke rellen in enkele steden daar, dat is toch ook redelijk uitgedoofd toen? of in ieder geval kwam het hier niet meer in het nieuws. Het zal vast wel zijn blijven smeulen daar.

Zie zelf die regering ook graag weg, maar om daar nou het derde land op rij te hebben dat volledig in elkaar klapt.
De protesten van een paar geleden waren vergeleken met de protesten van dit jaar kleinschalig en in die protesten waren voornamelijk studenten te zien. Het grote verschil met dit jaar is, is dat de mensen die in protesten meelopen verschillen van studenten tot geestelijken/religieuze mensen tot bazaar-lieden tot normale burgers.
  zondag 27 december 2009 @ 12:37:03 #68
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76098373
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:35 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat dat betreft zijn er in het afgelopen half jaar genoeg foto's gemaakt om de komende eeuw met World Press Photo's te vullen.
Klopt.
pi_76098434
Voorstanders van het regime gaan natuurlijk niet de straat op. Die zouden alleen komen als er een bijeenkomst was met Ahmadinejad of Khamenei. Nadenken mensen.
  zondag 27 december 2009 @ 12:40:26 #70
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76098482
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:38 schreef Lagrinta het volgende:
Voorstanders van het regime gaan natuurlijk niet de straat op. Die zouden alleen komen als er een bijeenkomst was met Ahmadinejad of Khamenei. Nadenken mensen.
Het is Ashura. Iedereen gaat dan de straat op.

pi_76098526
Oke, duidelijk,. Maar je gaat niet met je gezinnetje even een kijkje nemen tussen de rellen.
pi_76098547
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:41 schreef Lagrinta het volgende:
Oke, duidelijk,. Maar je gaat niet met je gezinnetje even een kijkje nemen tussen de rellen.
Wel, nee.
  zondag 27 december 2009 @ 12:42:55 #73
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76098580
Paar straten zijn ''veroverd''.

pi_76098683
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:40 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Het is Ashura. Iedereen gaat dan de straat op.

Dat is overigens heftig, hoor, als burgers Basij-gebouwen bestormen en de Basij eruit sleuren. Het is op zich een mooi gegeven, en het is een absoluut duidelijk gegeven dat heel veel mensen het heel erg zat zijn, maar ik zie in dat soort gevallen niet alleen een regime dat op vallen staat, maar ook een regime dat zich steeds harder zal opstellen om middels eenvoudige terreur de rust weer terug te laten keren. Heftige beelden desalniettemin.
pi_76098779
Roemenië 1989?
  zondag 27 december 2009 @ 12:48:54 #76
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76098827
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is overigens heftig, hoor, als burgers Basij-gebouwen bestormen en de Basij eruit sleuren. Het is op zich een mooi gegeven, en het is een absoluut duidelijk gegeven dat heel veel mensen het heel erg zat zijn, maar ik zie in dat soort gevallen niet alleen een regime dat op vallen staat, maar ook een regime dat zich steeds harder zal opstellen om middels eenvoudige terreur de rust weer terug te laten keren. Heftige beelden desalniettemin.
Het is heel makkelijk om vanaf achter je computer oordelen wat moreel gezien goed of fout is. Ik wil jou iniedergeval wel horen wanneer je ziet dat burgers voor je ogen door Basiji-leden worden neergeschoten/neergeslagen. Het zijn overigens geen basiji-leden die uit gebouwen zijn gesleurd, maar ''politie-agenten'' die van hun motors zijn afgesleurd/afgegooid nadat ze geprobeerd hadden de protesten uit elkaar te slaan.

Bekijk deze YouTube-video
pi_76098854
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:47 schreef Lagrinta het volgende:
Roemenië 1989?
Roemenië '89 of China '89?

Het escaleert, het verzet neemt toe, maar ook de terreur van het regime neemt toe, en vaak blijkt dat geweld een uiterst effectief middel is om de bevolking de komende tien jaar stil te houden. En daarna ga je gewoon weer over tot geweld.
pi_76098895
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:48 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Het is heel makkelijk om vanaf achter je computer oordelen wat moreel gezien goed of fout is. Ik wil jou iniedergeval wel horen wanneer je ziet dat burgers voor je ogen door Basiji-leden worden neergeschoten/neergeslagen.
Waar slaat dit op? Kun je dat uitleggen? Waar heb ik het over oordelen? Waarom moet jij mij horen als mensen worden mishandeld? Waar heb je het ueberhaupt over?
quote:
Het zijn overigens geen basiji-leden die uit gebouwen zijn gesleurd, maar ''politie-agenten'' die van hun motors zijn afgesleurd/afgegooid nadat ze geprobeerd hadden de protesten uit elkaar te slaan.
Ja, ik dacht dat ze uit dat gebouw waren gehaald, maar kennelijk niet. Maakt op zich niet uit, het blijft heftig.
  † In Memoriam † zondag 27 december 2009 @ 12:53:52 #79
137949 Disana
pi_76099022
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is een beetje alsof je weinig respect hebt voor de protesten als je blijft hameren op dat ze geen effect zullen hebben. Ik denk dat je het zo niet bedoelt maar het komt een beetje zo over als je louter op de zinloosheid ervan in blijft gaan.
  zondag 27 december 2009 @ 12:55:00 #80
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76099067
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is een beetje alsof je weinig respect hebt voor de protesten als je blijft hameren op dat ze geen effect zullen hebben. Ik denk dat je het zo niet bedoelt maar het komt een beetje zo over als je louter op de zinloosheid ervan in blijft gaan.
Inderdaad.
  † In Memoriam † zondag 27 december 2009 @ 12:55:30 #81
137949 Disana
pi_76099085
Arya, kun jij eigenlijk verstaan wat mensen zoal roepen?
  zondag 27 december 2009 @ 12:56:16 #82
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76099127
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:55 schreef Disana het volgende:
Arya, kun jij eigenlijk verstaan wat mensen zoal roepen?
Ja. Bedoel je in een bepaald video?
pi_76099134
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou, dan is dat duidelijk verkeerd begrepen. Ik zeg niet dat het geen effect zal hebben, ik zeg dat de effectiviteit niet duidelijk is: een regime is met geweld tot veel in staat. Tijd om even wat minder koffie te drinken en een rondje te lopen als je denkt dat dat ook maar iets met respect te maken heeft. Ik kan niet de realiteit -of wat ik ervan vind- aanpassen aan de gevoelige tenen en gevoelige wensen van andere mensen.

AryaMeyer blijft zeggen dat dit het einde van het regime is, grootschalige dissidentie. Nou, ik hoop het, maar zo eenvoudig lijkt het allemaal niet. Als tegenspraak niet gewenst is, dan moet er niet op dit forum worden gereageerd of desnoods anders in een of ander religieus topic.
  † In Memoriam † zondag 27 december 2009 @ 12:59:13 #84
137949 Disana
pi_76099252
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:56 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ja. Bedoel je in een bepaald video?
Ik bedoel het in het algemeen maar vooral over die laatste die je postte waar iedereen zich bij die deur verzamelt. Mij is niet duidelijk wat ze daar doen, willen ze naar binnen dringen, is er iemand naar binnen gevlucht.
  zondag 27 december 2009 @ 13:00:26 #85
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76099297
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

AryaMeyer blijft zeggen dat dit het einde van het regime is, grootschalige dissidentie. Nou, ik hoop het, maar zo eenvoudig lijkt het allemaal niet. Als tegenspraak niet gewenst is, dan moet er niet op dit forum worden gereageerd of desnoods anders in een of ander religieus topic.
Het begin van het einde. Tegenspraak is gewenst, maar probeer je een beetje in te denken hoe het daar aan toegaat.
  † In Memoriam † zondag 27 december 2009 @ 13:01:43 #86
137949 Disana
pi_76099350
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou, dan is dat duidelijk verkeerd begrepen. Ik zeg niet dat het geen effect zal hebben, ik zeg dat de effectiviteit niet duidelijk is: een regime is met geweld tot veel in staat. Tijd om even wat minder koffie te drinken en een rondje te lopen als je denkt dat dat ook maar iets met respect te maken heeft. Ik kan niet de realiteit -of wat ik ervan vind- aanpassen aan de gevoelige tenen en gevoelige wensen van andere mensen.

Wat ben je heftig

Ik kan alleen maar zeggen dat ik dit topic heb geopend omdat er opnieuw protesten zijn opgelaaid. De protesten staan voor mij centraal: ik vind ze moedig en hoopvol ook al kan ik niet inschatten welk effect ze zullen hebben; duidelijk is dat deze mensen zich niet zo gemakkeliljk meer laten stoppen.
pi_76099384
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:00 schreef AryaMehr het volgende:

Tegenspraak is gewenst, maar probeer je een beetje in te denken hoe het daar aan toegaat.
Wel, dit is niet het Wees Hier Een Beetje Respectvol-topic, niet waar? Het is totaal niet belangrijk hoe het daar aan toegaat en hoe ik hier reageer. Sterker nog, ik vind deze metadiscussie al niet nodig.
  zondag 27 december 2009 @ 13:02:31 #88
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76099393
quote:
Op zondag 27 december 2009 12:59 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik bedoel het in het algemeen maar vooral over die laatste die je postte waar iedereen zich bij die deur verzamelt. Mij is niet duidelijk wat ze daar doen, willen ze naar binnen dringen, is er iemand naar binnen gevlucht.
Ja, ik versta alles, maar in het laatste filmpje die ik heb gepost schreeuwt iedereen door elkaar. Ze willen niet naar binnen dringen, maar ze hebben een basiji-lid of een politieagent gevangen die door sommige burgers beschermd wordt in een portiek tegen andere boze demonstranten.
  zondag 27 december 2009 @ 13:02:53 #89
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76099404
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wel, dit is niet het Wees Hier Een Beetje Respectvol-topic, niet waar? Het is totaal niet belangrijk hoe het daar aan toegaat en hoe ik hier reageer. Sterker nog, ik vind deze metadiscussie al niet nodig.
Prima. Mijn laatste reactie jegens jou dan.
  † In Memoriam † zondag 27 december 2009 @ 13:03:59 #90
137949 Disana
pi_76099448
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:02 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ja, ik versta alles, maar in het laatste filmpje die ik heb gepost schreeuwt iedereen door elkaar. Ze willen niet naar binnen dringen, maar ze hebben een basiji-lid of een politieagent gevangen die door sommige burgers beschermd wordt in een portiek.
Ah, duidelijk, dankjewel.

Ik zie heel boze mensen die ergens op focussen maar daar blijft het voor mij bij omdat ik het niet versta. Sowieso zijn ze erg boos in de filmpjes die je tot dusverre hebt gevonden; bozer dan in juni.
pi_76099460
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:01 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat ben je heftig
Uiteraard. Ik moet zo'n beetje elk topic incasseren dat ik etcetera en dit en dat en zus en zo, terwijl het enige wat ik doe is het op mijn wijze duiden van zaken in Iran. Af en toe lijkt het dat elk gebrek aan halleluja wordt bestraft met een preek van morele armoede.

Fin.
  zondag 27 december 2009 @ 13:05:40 #92
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76099512

zondag 27 december 2009 @ 13:06:31 #93
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76099551
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik zie heel boze mensen die ergens op focussen maar daar blijft het voor mij bij omdat ik het niet versta. Sowieso zijn ze erg boos in de filmpjes die je tot dusverre hebt gevonden; bozer dan in juni.
Inderdaad veel bozer dan in juni. Ik denk dat de Iraanse regering nu ook wel beseft dat extreem veel geweld ook niet meer helpt.
  † In Memoriam † zondag 27 december 2009 @ 13:06:42 #94
137949 Disana
pi_76099558
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uiteraard. Ik moet zo'n beetje elk topic incasseren dat ik etcetera en dit en dat en zus en zo, terwijl het enige wat ik doe is het op mijn wijze duiden van zaken in Iran. Af en toe lijkt het dat elk gebrek aan halleluja wordt bestraft met een preek van morele armoede.
Zo erg is het toch allemaal niet? Ik denk gewoon dat er verschillende insteken zijn: de actuele waar de protesten centraal staan en de vooruitblik over het effect ervan.

Zelf kijk ik en probeer ik in te schatten hoe massaal en overtuigd de protesten zijn. Zoals ik al schreef zie ik wel dat men ontzettend kwaad is; dit zijn geen mensen meer die zich gemakkelijk opnieuw het zwijgen op laten leggen ondanks het toegepaste geweld.
pi_76099620
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo gek. Deze burgers moeten dag in dag uit de terreur van de wat je gerust fascistische hooligans mag noemen incasseren. Ze worden opgepakt en weggestopt in martelgevangenissen, wat dat betreft is het een wonder dat er niet meer geweld is tegen de basij. Het toont volgens mij de wanhoop enerzijds -je moet niets meer te verliezen hebben- en anderzijds de hoop -je moet iets om voor te vechten hebben-.
  † In Memoriam † zondag 27 december 2009 @ 13:10:50 #96
137949 Disana
pi_76099728
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo gek. Deze burgers moeten dag in dag uit de terreur van de wat je gerust fascistische hooligans mag noemen incasseren. Ze worden opgepakt en weggestopt in martelgevangenissen, wat dat betreft is het een wonder dat er niet meer geweld is tegen de basij. Het toont volgens mij de wanhoop enerzijds -je moet niets meer te verliezen hebben- en anderzijds de hoop -je moet iets om voor te vechten hebben-.
In juni zag je nog overwegend vreedzame protesten en mensen die wegrenden voor de basiji. Ik denk ook dat het een mengeling van wanhoop en hoop is, maar ook woede: het is een kwalijke rol die de basiji speelt.
pi_76099804
quote:
Politie ontkent dood betogers in Teheran
Uitgegeven: 27 december 2009 08:33
Laatst gewijzigd: 27 december 2009 12:47

TEHERAN - De politie in Iran ontkent dat er zondag mensen om het leven zijn gekomen tijdens demonstraties in de hoofdstad Teheran.
© ANPDat meldde het semi-officiële Iraanse persbureau Fars. De oppositiewebsites Jaras en Rahesabz meldden eerder op de dag dat de politie vier betogers heeft doodgeschoten.

Het is niet mogelijk om de berichten van de oppositiewebsites en van Iraanse persbureaus te controleren. De autoriteiten in Iran staan het buitenlandse media en onafhankelijke journalisten niet toe hun werk te doen.

Op verschillende locaties hebben tegenstanders van het regime van president Mahmoud Ahmadinejad zich zondag verzameld voor demonstraties.

Er zou op meer plaatsen zijn geschoten door de veiligheidsdiensten, die massaal op straat aanwezig zijn om de betogingen tegen te houden.

Isfahan

Volgens Jaras wordt er niet alleen in Teheran gedemonstreerd, maar ook in andere steden. Zo zouden de veiligheidsdiensten zondag keihard optreden tegen betogers in Isfahan en Najafabad.

Het is niet mogelijk om de berichten van Jaras te controleren. De autoriteiten in Iran staan het buitenlandse media en onafhankelijke journalisten niet toe hun werk te doen.

Ashura

De demonstraties van de oppositie vallen samen met de jaarlijkse tien dagen durende Ashura-herdenking, die zondag zijn hoogtepunt bereikt.

Sjiieten herdenken de dood van imam Hossein tijdens een veldslag in de 7e eeuw, die leidde tot het schisma tussen sjiieten en soennieten, de belangrijkste twee stromingen binnen de islam. Hossein was een kleinzoon van de profeet Mohammed.
Politie Iran
Mahmoud Ahmadinejad
pi_76099848
Mocht de regering overigens vallen, dan heb ik er weinig twijfel over dat de transformatie naar een gematigder regime relatief rustig zal verlopen. Er zijn denk ik voldoende capabele mensen op het moment in de overheid om het een en ander over te nemen en te leiden en als een verlies uiteindelijk vrij duidelijk is, dan hebben maar weinig aanhangers zin om nog iets te verdedigen en zullen ze als oude NSB-ers gaan kniezen op hun kamertjes.
  zondag 27 december 2009 @ 13:18:19 #99
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76100016

† In Memoriam † zondag 27 december 2009 @ 13:20:12 #100
137949 Disana
pi_76100080
Wat erg. Dit is echt wel even iets anders dan de protesten in juni. Ik had eigenlijk geen idee dat de mensen zo woedend zijn.
  zondag 27 december 2009 @ 13:26:13 #101
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76100280
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:20 schreef Disana het volgende:
Wat erg. Dit is echt wel even iets anders dan de protesten in juni. Ik had eigenlijk geen idee dat de mensen zo woedend zijn.
Ze zijn echt woedend. In Juni zag je nog dat mensen politieagenten die door de menigte gepakt werden nog met rust werden gelaten daarna. Nu zijn ze echt boos. Zie hieronder:

Menigte pakt basiji-lid en een paar demonstranten proberen hem nog te beschermen tegen een boze menigte:

[ Bericht 13% gewijzigd door AryaMehr op 27-12-2009 13:32:42 ]
pi_76100417
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:20 schreef Disana het volgende:
Wat erg. Dit is echt wel even iets anders dan de protesten in juni.
Ik denk wel dat de regering bang is geworden, dat ze onderschat hebben hoe persistent het verzet zou zijn. Hoewel ze voor de verkiezingen al zeiden dat ze geen "groene revolutie" zouden tolereren, wat erop duidt dat men wel een idee had van de onvrede.

Het is op zich gek. Khamenei zou gewoon Mousavi president kunnen laten worden, iedereen blij. Maar ik denk dat het punt is dat we hier te maken hebben met een militaire coup, een coup van de Revolutionaire Garde. Het is een kliek waarin Ahmedinajad een van de spillen is en dus zou zijn vertrek waarschijnlijk leiden tot minder vriendjes-politiek (commerciele belangen dus) in hun voordeel.

En dus, na jaren verdere militarisering van Iran, hebben ze nu toegeslagen.
  † In Memoriam † zondag 27 december 2009 @ 13:32:27 #103
137949 Disana
pi_76100526
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:26 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ze zijn echt woedend. In Juni zag je nog dat mensen politieagenten die door de menigte gepakt werden nog met rust werden gelaten daarna. Nu zijn ze echt boos. Zie hieronder:

Menigte pakt basiji-lid en een paar demonstranten proberen hem nog te beschermen tegen een boze menigte:

Angstaanjagend.

Het valt me ook op dat je alle leeftijden ziet.
pi_76100560
Als ik die beelden van Teheran zie, dan doet het mij trouwens denken aan Parijs. Wie weet, misschien uiteindelijk wel op meer wijzen, .
  † In Memoriam † zondag 27 december 2009 @ 13:37:27 #105
137949 Disana
pi_76100742
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik denk wel dat de regering bang is geworden, dat ze onderschat hebben hoe persistent het verzet zou zijn. Hoewel ze voor de verkiezingen al zeiden dat ze geen "groene revolutie" zouden tolereren, wat erop duidt dat men wel een idee had van de onvrede.

Het is op zich gek. Khamenei zou gewoon Mousavi president kunnen laten worden, iedereen blij. Maar ik denk dat het punt is dat we hier te maken hebben met een militaire coup, een coup van de Revolutionaire Garde. Het is een kliek waarin Ahmedinajad een van de spillen is en dus zou zijn vertrek waarschijnlijk leiden tot minder vriendjes-politiek (commerciele belangen dus) in hun voordeel.

Dat ze het onderschatten was ook toen al duidelijk, maar als je nu naar de beelden kijkt, vraag je je af hoe lang het duurt, nu danwel binnenkort, voordat er massaal doden vallen.

Ik heb geen idee hoe het er achter de schermen precies uitziet momenteel. Macht wordt niet zo gemakkelijk opgegeven, daarvoor is een nog grotere opstand nodig vermoed ik.
pi_76100901
Nu dacht ik dat het juni ook wel mee zou vallen / meeviel met die protesten (ik had niet verwacht dat men zo openlijk zo fel zou zijn), het valt na te lezen, dus mijn voorspellende waarde is wat dat betreft vrijwel nihil.
  † In Memoriam † zondag 27 december 2009 @ 13:42:40 #107
137949 Disana
pi_76100961
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:41 schreef Monidique het volgende:
Nu dacht ik dat het juni ook wel mee zou vallen / meeviel met die protesten (ik had niet verwacht dat men zo openlijk zo fel zou zijn), het valt na te lezen, dus mijn voorspellende waarde is wat dat betreft vrijwel nihil.
Ik weet niet of iemand kon weten hoe woedend deze mensen werkelijk blijken te zijn. De protesten in juni waren voorzover wij konden zien nog vreedzaam.
pi_76101074
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Dit is in juni ook al door meerdere mensen gezegd van buitenlandse media. Mousavi kiezen zou veel handiger zijn en dan alle hervormingen blokkeren, zoals bij Khatami. Maar deze fraude was natuurlijk olie op het vuur. Khamenei heeft de touwtjes niet meer in handen.
  zondag 27 december 2009 @ 13:46:51 #109
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76101145
Enkele foto's:

zondag 27 december 2009 @ 13:48:48 #110
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76101235
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:45 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Dit is in juni ook al door meerdere mensen gezegd van buitenlandse media. Mousavi kiezen zou veel handiger zijn en dan alle hervormingen blokkeren, zoals bij Khatami. Maar deze fraude was natuurlijk olie op het vuur. Khamenei heeft de touwtjes niet meer in handen.
Khamenei kan Ahmadinejad nooit afzetten:

1) Revolutionaire Garde staat vrijwel achter Ahmadinejad.
2) Hij zou dan gemakkelijk toegeven aan de protesten. De volgende keer dat de mensen dan weer ontevreden zijn, gaan ze sneller de straat op.
3) Hij zou toegeven dat hij fraude heeft gepleegd.
pi_76101338
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:48 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

2) Hij zou dan gemakkelijk toegeven aan de protesten. De volgende keer dat de mensen dan weer ontevreden zijn, gaan ze sneller de straat op.
Mee eens. Maar waarom en wie heeft Ahmadinejad gekozen. Dat is mijn vraag? Waarom koos Khamenei niet voor Mousavi?
pi_76101366
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:48 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Nee, maar wel na de verkiezingen. Mousavi de nieuwe president? Geen probleem! Nou ja, kennelijk wel dus en was de RG het er niet mee eens. Maar vanuit Khamenei gezien, had het beter geweest.
pi_76101373
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:51 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Mee eens. Maar waarom en wie heeft Ahmadinejad gekozen. Dat is mijn vraag? Waarom koos Khamenei niet voor Mousavi?
Dan staat de rest van de bevolking op, en die zijn in de meerderheid.
  zondag 27 december 2009 @ 13:53:16 #114
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76101433
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:51 schreef Chooselife het volgende:

[..]

De meerderheid? Bij verre na niet. Waar zijn de aanhangers van Ahmadinejad nu? Laatst een tegendemonstratie van de pro-Ahmadinejad mensen waar net 5000 mensen op af kwamen. Ga toch heen.

Mocht het bovendien echt een opstand van de minderheid zijn, dan was de meerderheid allang opgestaan om een tegengeluid te horen.
  zondag 27 december 2009 @ 13:54:24 #115
283465 De_Ruyter
Neo-conservative materialist
pi_76101471
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:51 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Misschien zijn ze iets van plan dat Mousavi nooit zou willen?
Recht(s) zo die gaat.
It is a great night, it is the end of socialism
Rechts lullen, rechts vullen.
  zondag 27 december 2009 @ 13:54:55 #116
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76101488
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, maar wel na de verkiezingen. Mousavi de nieuwe president? Geen probleem! Nou ja, kennelijk wel dus en was de RG het er niet mee eens. Maar vanuit Khamenei gezien, had het beter geweest.
Mousavi heeft geroepen niet loyaal tegenover Khamenei te staan. Van een samenwerking kan dus nooit sprake zijn.
pi_76101529
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:51 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ga ergens anders trollen mafkees. Zelfs de mees conservatieve moslims zouden het niet erg vinden als er wat minder terreur op de bevolking zou worden losgelaten.
pi_76101532
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:54 schreef De_Ruyter het volgende:

[..]

Misschien zijn ze iets van plan dat Mousavi nooit zou willen?
Israël de hand reiken? Die antisemiet van een Mousavi zou liever sterven.
pi_76101546
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:53 schreef AryaMehr het volgende:

Mocht het bovendien echt een opstand van de minderheid zijn, dan was de meerderheid allang opgestaan om een tegengeluid te horen.
Opstanden zijn vaak slechts die van de minderheid. Als je kijkt naar de Amerikaanse of Franse revolutie, dat waren minderheden die de wapens pakten. Er waren alleen genoeg mensen die het weinig kon schelen of wel enige sympathie hadden (die je uiteraard ook tot de opstandelingen kunt rekenen).
  zondag 27 december 2009 @ 13:57:11 #120
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76101587
quote:
Op zondag 27 december 2009 13:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Opstanden zijn vaak slechts die van de minderheid. Als je kijkt naar de Amerikaanse of Franse revolutie, dat waren minderheden die de wapens pakten. Er waren alleen genoeg mensen die het weinig kon schelen of wel enige sympathie hadden.
Franse revolutie was volgens mij degelijk een opstand van de meerderheid. De Russische revolutie daarentegen niet, waar de minderheid de macht greep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')