Ze zijn echt woedend. In Juni zag je nog dat mensen politieagenten die door de menigte gepakt werden nog met rust werden gelaten daarna. Nu zijn ze echt boos. Zie hieronder:quote:Op zondag 27 december 2009 13:20 schreef Disana het volgende:
Wat erg. Dit is echt wel even iets anders dan de protesten in juni. Ik had eigenlijk geen idee dat de mensen zo woedend zijn.
Ik denk wel dat de regering bang is geworden, dat ze onderschat hebben hoe persistent het verzet zou zijn. Hoewel ze voor de verkiezingen al zeiden dat ze geen "groene revolutie" zouden tolereren, wat erop duidt dat men wel een idee had van de onvrede.quote:Op zondag 27 december 2009 13:20 schreef Disana het volgende:
Wat erg. Dit is echt wel even iets anders dan de protesten in juni.
Angstaanjagend.quote:Op zondag 27 december 2009 13:26 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ze zijn echt woedend. In Juni zag je nog dat mensen politieagenten die door de menigte gepakt werden nog met rust werden gelaten daarna. Nu zijn ze echt boos. Zie hieronder:
Menigte pakt basiji-lid en een paar demonstranten proberen hem nog te beschermen tegen een boze menigte:
Dat ze het onderschatten was ook toen al duidelijk, maar als je nu naar de beelden kijkt, vraag je je af hoe lang het duurt, nu danwel binnenkort, voordat er massaal doden vallen.quote:Op zondag 27 december 2009 13:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de regering bang is geworden, dat ze onderschat hebben hoe persistent het verzet zou zijn. Hoewel ze voor de verkiezingen al zeiden dat ze geen "groene revolutie" zouden tolereren, wat erop duidt dat men wel een idee had van de onvrede.
Het is op zich gek. Khamenei zou gewoon Mousavi president kunnen laten worden, iedereen blij. Maar ik denk dat het punt is dat we hier te maken hebben met een militaire coup, een coup van de Revolutionaire Garde. Het is een kliek waarin Ahmedinajad een van de spillen is en dus zou zijn vertrek waarschijnlijk leiden tot minder vriendjes-politiek (commerciele belangen dus) in hun voordeel.
En dus, na jaren verdere militarisering van Iran, hebben ze nu toegeslagen.
Ik weet niet of iemand kon weten hoe woedend deze mensen werkelijk blijken te zijn. De protesten in juni waren voorzover wij konden zien nog vreedzaam.quote:Op zondag 27 december 2009 13:41 schreef Monidique het volgende:
Nu dacht ik dat het juni ook wel mee zou vallen / meeviel met die protesten (ik had niet verwacht dat men zo openlijk zo fel zou zijn), het valt na te lezen, dus mijn voorspellende waarde is wat dat betreft vrijwel nihil.
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Dit is in juni ook al door meerdere mensen gezegd van buitenlandse media. Mousavi kiezen zou veel handiger zijn en dan alle hervormingen blokkeren, zoals bij Khatami. Maar deze fraude was natuurlijk olie op het vuur. Khamenei heeft de touwtjes niet meer in handen.quote:Op zondag 27 december 2009 13:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk wel dat de regering bang is geworden, dat ze onderschat hebben hoe persistent het verzet zou zijn. Hoewel ze voor de verkiezingen al zeiden dat ze geen "groene revolutie" zouden tolereren, wat erop duidt dat men wel een idee had van de onvrede.
Het is op zich gek. Khamenei zou gewoon Mousavi president kunnen laten worden, iedereen blij. Maar ik denk dat het punt is dat we hier te maken hebben met een militaire coup, een coup van de Revolutionaire Garde. Het is een kliek waarin Ahmedinajad een van de spillen is en dus zou zijn vertrek waarschijnlijk leiden tot minder vriendjes-politiek (commerciele belangen dus) in hun voordeel.
En dus, na jaren verdere militarisering van Iran, hebben ze nu toegeslagen.
Khamenei kan Ahmadinejad nooit afzetten:quote:Op zondag 27 december 2009 13:45 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Dit is in juni ook al door meerdere mensen gezegd van buitenlandse media. Mousavi kiezen zou veel handiger zijn en dan alle hervormingen blokkeren, zoals bij Khatami. Maar deze fraude was natuurlijk olie op het vuur. Khamenei heeft de touwtjes niet meer in handen.
Mee eens. Maar waarom en wie heeft Ahmadinejad gekozen. Dat is mijn vraag? Waarom koos Khamenei niet voor Mousavi?quote:Op zondag 27 december 2009 13:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Khamenei kan Ahmadinejad nooit afzetten:
1) Revolutionaire Garde staat vrijwel achter Ahmadinejad.
2) Hij zou dan gemakkelijk toegeven aan de protesten. De volgende keer dat de mensen dan weer ontevreden zijn, gaan ze sneller de straat op.
3) Hij zou toegeven dat hij fraude heeft gepleegd.
Nee, maar wel na de verkiezingen. Mousavi de nieuwe president? Geen probleem! Nou ja, kennelijk wel dus en was de RG het er niet mee eens. Maar vanuit Khamenei gezien, had het beter geweest.quote:Op zondag 27 december 2009 13:48 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Khamenei kan Ahmadinejad nooit afzetten:
1) Revolutionaire Garde staat vrijwel achter Ahmadinejad.
2) Hij zou dan gemakkelijk toegeven aan de protesten. De volgende keer dat de mensen dan weer ontevreden zijn, gaan ze sneller de straat op.
3) Hij zou toegeven dat hij fraude heeft gepleegd.
Dan staat de rest van de bevolking op, en die zijn in de meerderheid.quote:Op zondag 27 december 2009 13:51 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Mee eens. Maar waarom en wie heeft Ahmadinejad gekozen. Dat is mijn vraag? Waarom koos Khamenei niet voor Mousavi?
De meerderheid? Bij verre na niet. Waar zijn de aanhangers van Ahmadinejad nu? Laatst een tegendemonstratie van de pro-Ahmadinejad mensen waar net 5000 mensen op af kwamen. Ga toch heen.quote:Op zondag 27 december 2009 13:51 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dan staat de rest van de bevolking op, en die zijn in de meerderheid.
Misschien zijn ze iets van plan dat Mousavi nooit zou willen?quote:Op zondag 27 december 2009 13:51 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Mee eens. Maar waarom en wie heeft Ahmadinejad gekozen. Dat is mijn vraag? Waarom koos Khamenei niet voor Mousavi?
Mousavi heeft geroepen niet loyaal tegenover Khamenei te staan. Van een samenwerking kan dus nooit sprake zijn.quote:Op zondag 27 december 2009 13:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, maar wel na de verkiezingen. Mousavi de nieuwe president? Geen probleem! Nou ja, kennelijk wel dus en was de RG het er niet mee eens. Maar vanuit Khamenei gezien, had het beter geweest.
Ga ergens anders trollen mafkees. Zelfs de mees conservatieve moslims zouden het niet erg vinden als er wat minder terreur op de bevolking zou worden losgelaten.quote:Op zondag 27 december 2009 13:51 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dan staat de rest van de bevolking op, en die zijn in de meerderheid.
Israël de hand reiken? Die antisemiet van een Mousavi zou liever sterven.quote:Op zondag 27 december 2009 13:54 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Misschien zijn ze iets van plan dat Mousavi nooit zou willen?
Opstanden zijn vaak slechts die van de minderheid. Als je kijkt naar de Amerikaanse of Franse revolutie, dat waren minderheden die de wapens pakten. Er waren alleen genoeg mensen die het weinig kon schelen of wel enige sympathie hadden (die je uiteraard ook tot de opstandelingen kunt rekenen).quote:Op zondag 27 december 2009 13:53 schreef AryaMehr het volgende:
Mocht het bovendien echt een opstand van de minderheid zijn, dan was de meerderheid allang opgestaan om een tegengeluid te horen.
Franse revolutie was volgens mij degelijk een opstand van de meerderheid. De Russische revolutie daarentegen niet, waar de minderheid de macht greep.quote:Op zondag 27 december 2009 13:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Opstanden zijn vaak slechts die van de minderheid. Als je kijkt naar de Amerikaanse of Franse revolutie, dat waren minderheden die de wapens pakten. Er waren alleen genoeg mensen die het weinig kon schelen of wel enige sympathie hadden.
Waar leid je dat uit af?quote:Op zondag 27 december 2009 13:55 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ga ergens anders trollen mafkees. Zelfs de mees conservatieve moslims zouden het niet erg vinden als er wat minder terreur op de bevolking zou worden losgelaten.
Och Iran heeft wel meer problemen en aan hun hoofd dan vriendelijk doen tegen Israël, misschien heeft hij een andere kijk op hun nucleaire ambities, of wil hij een zachtere lijn kiezen met dreigementen tegen het westen, of iets anders?quote:Op zondag 27 december 2009 13:55 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Israël de hand reiken? Die antisemiet van een Mousavi zou liever sterven.
Hoewel ik de binnenlandse terreur verschrikkelijk vind, vind ik het gespeculeer over het nucleaire programma nogal domme meningen opleveren. Als je eens naar het verleden kijkt gaat is dit geouwehoer over een kernwapen al heel lang aan de gang. Het is een instrument van het regime voor haar politiek.quote:Op zondag 27 december 2009 13:54 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Misschien zijn ze iets van plan dat Mousavi nooit zou willen?
Jij stelt iets. Ik stel het tegenovergestelde. Verdedig jezelf zou ik zeggen. Jij hebt een probleem, ik niet.quote:Op zondag 27 december 2009 13:57 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waar leid je dat uit af?
Lekker schelden joh. Goed bezig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |