Nouja lang verhaal en ik heb mijn ex ook allang losgelaten, alleen de frustratie niet. Mijn vriend raadde me ook aan om af te schrijven, ik probeer t maar op deze manier.
In een notendop, leerde ex kennen op mijn 17e, ben blijven plakken tot mijn 22e. Alles erop en eraan, waren op zoek naar een koopwoning, dachten na over een spruitje, blabla.
Voelde als de ideale relatie. In mei ben ik begonnen met fotografie, tourde mee met een Nederlandse band, raakte bevriend met een van de bandleden. Nu was mijn ex altijd al jaloers, ik was echt heel spontaan en extravert maar dat is de kop ingedrukt. Belangrijkste reden waarom ik weg ben gegaan, was echt een grijs muisje geworden die amper contact met anderen zocht.
Feit dat ik meetourde met de band was olie op t vuur, dikwijls knallende ruzies. Ik werd gevraagd voor een betaalde opdracht maar wist niet of ik mocht gaan (absurd uiteraard).Toen die bandlid mailde dat hij over Almere naar zijn ouders ging vroeg ie of we een kopje koffie konden drinken. Super natuurlijk, ze traden 3 x in de week op en zaten 4x in de week in de studio dus dat ie tijd maakte om ff bij te kletsen vond ik grandioos. Maar enthousiasme maakte plaats voor teleurstelling want ik wist al dat ik daar geen toestemming voor had. Nouja dat was de druppel.. Dus heb ik er een punt achter gezet, met pijn in mijn hart, dat wel..
Ex helemaal overstuur. Heb hem achtergelaten met alle spullen, wasmachine, bed, koffieapparaat, televisie, noem maar op. Zodat hij niet opnieuw hoefde te beginnen. Nog wel contact gehouden, tot hij mij probeerde te zoenen en ik hem met pijn moest afwijzen. Heb toen gezegd afstand te nemen omdat dit niet t doel was, ik wilde vrij zijn. En hem niet keer op keer kwetsen. Begreep hij, was ook niet erg, wellicht zouden we later opnieuw wat afspreken. Tot hij mij een keer in de stad tegen kwam met een vriend. Was een vriend die ik al bijna 10 jaar kende, nooit wat mee gebeurd. Kreeg een sms vol met scheldwoorden en dat ik hem alleen maar gebruikte en dat hij klaar met me was en dat k per direct de spullen in zijn huis moest halen. Er stonden 3 dozen in de schuur, die we hadden afgesproken daar te laten staan. Nu had hij 100,- geleend van mijn zusje en afgesproken dat hij 2 maanden mocht doen over de betaling. Ging er bij mij dus niet in.
Maar goed ik had hem gemaild met de vraag of ik hem kon betalen voor de opslag daar een box huren 80,- pm was, en dat voor 3 dozen

Geen reactie op gehad.
Een week later belde hij mijn ouders op met een zielig verhaal dat ik hem t hoofdstuk niet liet afsluiten en dat ik geen sjoegge gaf, plus dat ik zijn xbox nog had die ik weigerde terug te geven. Knallende ruzie met mijn ouders, lieten mij mijn weerwoord niet doen, terwijl ik zoiets had van, waarom moet dat via mijn ouders, we zijn toch verdorie volwassen mensen..
Nou goed, wás afgesloten, tot ik een huis kocht en tot de ontdekking kwam dat er een lening open stond. Moest weg vanwege de hypotheek. Mijn ex tekende een begeleidend schrijven dat hij de lening overnam, was immers zijn lening. Hij had schulden en kwam er zo vanaf maar ik moest tekenen omdat we een gezamelijke rekening hadden. Erg stom van mij maar ok. Bij de bank was het echter veranderd en voldeed een volmacht niet meer. Ze hadden mij echter niet ingelicht dus toen ik belde kwam ik er vrij laat achter. Ex gebeld of hij een officieel formulier wilde tekenen. Kreeg naar mijn hoofd dat ik volslagen gek was geworden, dat ik hem erin had geluisd, en dat ie nu een machtsmiddel had aangezien ik het voor mijn hypotheek nodig had.
Na een hele hoop getouwtrek hadden we het volgende bedacht: Hij kreeg 250,-, stuurde per direct t contract op en kreeg daarna nog eens 250,- als tegemoetkoming. absurd maar ik zat m te knijpen ivm mijn hypotheek.
250,- overgemaakt, belde wanneer t contract opgestuurd werd, 'als ie zin had'. Ben m helemaal wezen bestoken met mails, hij geirriteerd, dat ik moest oprotten anders had ik ruzie. Gereageerd dat hij alleen van me afkwam als hij zijn afspraken na kwam, en dat ik zijn manier van omgaan absurd vond na een relatie van 5 jaar. Kreeg te horen dat die 5 jaar nooit wat voor m betekend hadden en een hoop rotte vissen. Uiteindelijk koos hij eieren voor zijn geld en stuurde het contract op.
Om vervolgens naar zijn 250,- te vragen. Door al dat geruzie had ik echter nagedacht, ik heb uit respect voor hem alles achtergelaten, terwaarde van ruim (over de) 1000,- maar waar was zijn respect voor mij? Dus heb m gemaild, hij 250,- ik geld voor mijn spullen of mijn spullen. Kreeg terug 'Meen je dit serieus, ik ben hier enorm aan t flippen, speel niet zo'n kinderachtig spelletje, die spullen zie je nooit meer terug'. Hij had een cc naar mijn vader gestuurd en die heeft in de tussentijd 250,- naar mijn ex overgemaakt die nu dus nooit meer reageert..