abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 december 2009 @ 21:24:11 #26
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76032408
quote:
Op donderdag 24 december 2009 21:20 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Noord-Korea kent dus geen seizoenen? Wat een harteloze dictator is Kim Jong-il toch, dat hij die seizoenen verbiedt.
Noord Korea is de schuld van Kim. Een uitzondering dus, net als het Oostblokproblematiek de schuld van het communisme is
Zie Zuid Korea

Ik refereer dus aan Afrika en Indonesië,Filipijnen, Zuid-Amerika ed
pi_76032451
quote:
Op donderdag 24 december 2009 21:24 schreef Deprater het volgende:

[..]

Noord Korea is de schuld van Kim. Een uitzondering dus, net als het Oostblokproblematiek de schuld van het communisme is
Zie Zuid Korea
Ja, de Soviet-Unie had nooit moeten vallen, dan hadden we de huidige Oostblokproblematiek ook niet!
Burning bridges gives you so much more
  donderdag 24 december 2009 @ 21:27:32 #28
179598 Deprater
pi_76032503
quote:
Op donderdag 24 december 2009 21:25 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Ja, de Soviet-Unie had nooit moeten vallen, dan hadden we de huidige Oostblokproblematiek ook niet!
Nee, het communisme was failliet.

Maar Rusland, Polen, Oekraïne, China ed komen er bovenop, al zal het nog lang duren

[ Bericht 0% gewijzigd door Deprater op 24-12-2009 21:38:24 ]
pi_76032659
Om maar weer even een serieuze toon aan te slaan:

Probeer hier maar een inhoudelijk commentaar op te geven(enigzins bewerkte versie van deze post):

Zoals ik al in het andere topic aangaf, hebben juist de evolutionaire voordelen in Eur-Azië ervoor gezorgd dat deze een voorsprong konden krijgen op de andere werelddelen. Doordat een aantal andere factoren ook vrij belangrijk zijn, met name de tolerantie voor innovatie(het gebruik van buskruit bijvoorbeeld, terwijl dit ook als het werk van de duivel kan worden beschouwd in christelijke kringen), heeft Europa zich na 1400 weten te ontwikkelen tot de economische supermacht die het nu is.

Om dit enigzins te illustreren haal ik Azië aan, een continent dat vergelijkbare mogelijkheden heeft met Europa. Als wij China hiervoor benaderen kun je concluderen dat het vrij vreemd is dat dit land de afgelopen 500 jaar de wereld niet heeft gedomineerd. China had rond 1400 al alle middelen om de Europese imperialisten ruimschoots voor te zijn. Maar doordat China een zeer isolationistische politiek heeft gevoerd(om binnenlandse stabiliteit te behouden), is dit nooit gebeurd.

Uiteraard is de werkelijke situatie vele malen complexer en zijn er veel meer onderliggende verbanden, maar dit is het in een notendop.
Burning bridges gives you so much more
pi_76033828
Werkelijk schokkend. Na 300 jaar kolonialisme, met alle moorden, slavernij, verkrachtingen, diefstal, knechting, families uit elkaar halen, babies uit de handen van hun moeders rukken, en Bolkestein kan alleen maar klagen over dat men HEM een schuldgevoel aanpraat??? Heel stuitend.

Kerstboom, trambestuurder, whatever. Ik zie geen witte daar een baan minder van krijgen. Dit soort racistische praat van Bolkie, dat leidt DIRECT tot minder banen voor Marokkanen.

Ik bedoel maar, 300 jaar kolonialisme, en dan GEEN schuldgevoel hebben? Qua immoraliteit kunnen we nog wel wat leren van witte intellectuelen als Frits Bolkie

En al die ingebeelde bedeesheid ook! Die zogenaamde verlegenheid van "DE" Gristen heeft ze er niet van weerhouden massaal Irak en Afghanistan binnen te vallen, Afrika te plunderen en de Afrikaanse culturen te vernietigen, voor eeuwig.

Als dat bedeesd of verlegen is, bespaar me dan een zelfverzekerde christen.

Ongelovelijk, Frits. Heb je dan helemaal geen schaamtegevoel?

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_76033895
Zat trouwens een paar weken geleden ineens tegenover 'm in de metro in Amsterdam richting de Bijlmer... ook wel een rare plek om hem tegen te komen.
pi_76033957
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:10 schreef Thomas B. het volgende:
Zat trouwens een paar weken geleden ineens tegenover 'm in de metro in Amsterdam richting de Bijlmer... ook wel een rare plek om hem tegen te komen.
tis maar goed voor me dat IK hem niet tegenkwam..........

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
  donderdag 24 december 2009 @ 22:13:48 #33
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_76033996
quote:
Kerstboom, trambestuurder, whatever. Ik zie geen witte daar een baan minder van krijgen. Dit soort racistische praat van Bolkie, dat leidt DIRECT tot minder banen voor Marokkanen.

Hoe dan?
quote:
Ik bedoel maar na 300 kolonialisme, en dan GEEN schuldgevoel hebben?
Misschien kunnen de Marokkanen wier werkloosheid louter aan de kerstrede van Bolkestein te wijten is, wat koopvaardijschepen overvallen of Timboektoe intrekken.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  donderdag 24 december 2009 @ 22:14:20 #34
235357 TitusPullo
pi_76034012
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:12 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Want dan zou jij je jasje hebben uitgedaan?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_76034141
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:12 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Ik ben het in zekere zin wel met je eens. Dat is ook wat ik in m'n vorige post bedoelde met dat ie wel vrij gemakkelijk over het koloniale verleden heenstapt. Hij keert oorzaak en gevolg een beetje om en trekt rare vergelijkingen. Maar hij heeft ergens wel een punt als ie het heeft over de laatste vijftien jaar. Alleen ben ik niet zo gevoelig voor de voorbeelden waar ie in het begin van z'n stuk mee komt.
  donderdag 24 december 2009 @ 22:23:02 #36
235357 TitusPullo
pi_76034302
quote:
In Amsterdam schorste het GVB onlangs een trambestuurder omdat hij een christelijk kruis droeg op zijn uniform. Het dragen van een islamitisch hoofddoekje boven datzelfde uniform is wel toegestaan. De tramconducteur werd door de rechter in het ongelijk gesteld.
Dit is geen goed voorbeeld, omdat het verbod op juwelen in wezen een veiligheidsvoorschrift is. Onzorgvuldig van Bolkestein.
quote:
Een Nederlandse advocaat weigert op te staan als de rechter binnenkomt omdat hem dat door zijn godsdienst, de islam, verboden wordt. De desbetreffende rechter, Peter Ingelse, zei dat de advocaat mocht blijven zitten, omdat hij, Ingelse, zich niet beledigd voelde. De rechter vergat daarbij dat advocaten niet moeten opstaan uit respect voor de rechter, maar uit respect voor de wet.
Dit voorbeeld is al wat beter, maar toont vooral aan dat een belangrijk rechtsorgaan stuitend onwetend kan zijn.
quote:
Aanstootgevend
De Haagse Hogeschool heeft een kerstboom laten verwijderen uit angst dat moslimstudenten dit christelijke symbool (sic) aanstootgevend zouden vinden.
Was het echt zo?
quote:
Engeland laat zien dat het nog erger kan. Daar heeft de gemeente Oxford besloten Kerst af te schaffen en te vervangen door het ‘Winterlichtfestival’.
Hoe is men daartoe gekomen?
quote:
In Neukölln, een stadswijk van Berlijn waar veel moslims wonen, zou een tentoonstelling worden gehouden over ‘De Derde Wereld in de Tweede Wereldoorlog’. Een klein deel van de tentoonstelling ging over de medeplichtigheid van Arabieren aan misdaden van de nazi’s. Na protesten van moslims werd de tentoonstelling gesloten. De Berlijnse wethouder van integratie Günter Piening zei: ‘In een gemeenschap als Neukölln hebben we een gedifferentieerde voorstelling nodig van de betrokkenheid van de Arabische wereld bij de Tweede Wereldoorlog.’
Dat verbaast me niets: de Turkse overheid probeert zelfs het Griekse karakter van Istaboel te verdoezelen door middel van intimidatie.
quote:
Het Europees waarnemingscentrum tegen racisme en vreemdelingenhaat, gevestigd in Wenen, hield in 2003 een onderzoek naar antisemitisme geheim omdat daaruit bleek dat het antisemitisme in Europa voornamelijk werd gevoed door moslims en pro-Palestijnse groeperingen.
Ook dat verbaast me niet.

Al met al een heterogene inleiding.
  donderdag 24 december 2009 @ 22:52:06 #37
179598 Deprater
pi_76035665
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:52 schreef Deprater het volgende:
Het zou goed zijn indien er opnieuw een aantal Afrikaanse landen gekoloniseerd zouden worden.
Zoals Zimbabwe
http://www.volkskrant.nl/(...)aar_verdomde_blanken
[ afbeelding ]
Koloniseren is weer zo'n groot woord. Ik zou het anders denken over soevereiniteit willen noemen.
  donderdag 24 december 2009 @ 23:25:16 #39
179598 Deprater
pi_76036355
quote:
Op donderdag 24 december 2009 23:03 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Koloniseren is weer zo'n groot woord. Ik zou het anders denken over soevereiniteit willen noemen.
Als de Engelsen de USA niet gekoloniseerd hadden was het gelijk als Afrika geweest
Het zou voorspoed en welvaart terug in het verloren continent brengen
  donderdag 24 december 2009 @ 23:43:04 #40
165633 eriksd
The grand facade...
pi_76036998
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:04 schreef OldJeller het volgende:
De vastgelopen grammafoonplaat die zich van tijd tot tijd - Kerst is natuurlijk een mooi moment om sentimenteel te gaan doen - laat horen.
Tja. Bolkestein begon in 1991 met deze boodschap. Een roepende in de woestijn. Nu keert het tij langzaam maar mensen als OldJeller passen een Pechtoldje toe; inhoudelijk niets, politiek correct; ja!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_76037002
Als ik dit stukje lees komt de gedachte weer ´ns bij me op dat politici als Bolkestein schaars zijn.
Bolkestein is tenminste belezen en durft een standpunt in te nemen. Daarbij citeert hij de denkers die onze cultuur gevormd hebben (zelfs als is het natuurlijk erg gekleurd), om vervolgens een brug te slaan tussen heden en verleden. Dat zie ik Wouter Bos en Pechthold nu nooit doen, die herhalen enkel hun partijbeginselen zonder zich al te veel met de fundamenten bezig te houden. De CU/SGP blijft steken in de bijbel en vergeet dat er daarna ook veel zinnigs is geschreven. Het CDA probeert het wel, maar krijgt geen gehoor en is ook tamelijk verdeeld. En bij de VVD zelf was Bolkestein de laatste echte VVD´er.

Dit soort intellectuele kritiek mis je in bijna alle debatten die je op tv ziet. Kortom, ik ben zelf sowieso wel een sympathisant van Bolkestein, maar zelfs als je dat niet bent met je erkennen dat hij het alledaagse politieke niveau overstijgt.
pi_76037202
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:41 schreef Libereco het volgende:
Wat wij de afgelopen decennia hebben opgebouwd in het Westen is iets bijzonders. Eeuwenlang hebben we toegeleefd naar een vrije en democratische samenleving. Dat ging niet zonder slag of stoot; daarom mogen we dit voorrecht dan ook nooit verkwanselen. Ik zal dan ook altijd kritisch kijken naar religiën en ideologieën die haaks staan op de burgerrechten en andere vrijheden die we hier hebben verworven. Maar dat betekend niet dat we niet kritisch mogen zijn tegenover onszelf. Dat laatste is juist iets wat nou zou mooi is aan een open samenleving. In religies als de islam, maar ook het christendom is weinig tot geen plaats voor zelfkritiek. Zeer jammer dan ook dat Bolkestein het christendom erbij haalt, want ik herken totaal geen schuldgevoel bij christenen. Lief hebben voor je naasten, dus ook voor andere culturen, is iets volledig anders dan een ‘schuldgevoel’ hebben.

Het complete schuldbeginsel is nu juist afkomstig uit de koker van het christendom, zoals Bolkestein terecht opmerkt. Bovendien hebben ´we niet naar een vrije samenleving toegeleefd´. Dat is een finalistische verkrachting van de geschiedenis. Na de verlichting ontstond de Franse revolutie (gezien je icoontje geen onbekend feit) met ik weet niet hoeveel schade tot gevolg. Uiteindelijk kwam er democratie ja, maar niet voordat Robbespierre, Napoleon enz. huishielden. Ook zijn de twee ergste oorlogen in Europa allertijden gevoerd in de vorige eeuw, in naam der vooruitgang nota bene. En nu het rode gevaar is ingestort, zitten we gewoon met een nieuw probleem in de vorm van een culturele clash, die ons extra zwaar valt omdat we zelf niet zoveel meer aan cultuur over hebben om te verdedigen.
Het is onzin om te doen alsof het Westen na 3000 jaar bijna volmaakt is geworden. Dat is het niet. Elke tijd kent nieuwe uitdagingen en struikelblokken. En wil je die overwinnen dan moet je soms juist te rade gaan bij de geschiedenis. Dat wil niet zeggen dat we terug moeten naar de tijd dat de kerk alles bepaalde, moge God het zelf verhoeden! Maar we mogen en moeten kanttekeningen plaatsen. Dat hoort idd bij een open samenlleving. Maar dan moeten we onszelf aan onszelf spiegelen, ipv alleen ons nu aan het nu van de ander te spiegelen.
pi_76040176
quote:
Op donderdag 24 december 2009 23:43 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nu keert het tij langzaam maar mensen als OldJeller passen een Pechtoldje toe; inhoudelijk niets, politiek correct; ja!
Niet voor je beurt spreken, je weet niet wat ik toepas.
pi_76040722
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:52 schreef Deprater het volgende:
Het zou goed zijn indien er opnieuw een aantal Afrikaanse landen gekoloniseerd zouden worden.
Zoals Zimbabwe
http://www.volkskrant.nl/(...)aar_verdomde_blanken
[ afbeelding ]
Het zou nog veel beter zijn als Afrika delen van Europa koloniseerde, mits deze tegenkolonisatie gepaard gaat met sterk verminderde economische activiteit alhier, zodat de opwarming van de Aarde tegen wordt gegaan.

Als we alle racisten een beetje opknopen komen we al een heel eind. Extreem rechts is ongeveer 25 procent vd bevolking, dus dan hebben we Kyoto gelijk gehaald. Bovendien vnden zij vaak dat europa vol is, doen ze daar gelijk wat aan.

pi_76040782
quote:
Op donderdag 24 december 2009 22:08 schreef BogardeRules het volgende:
Werkelijk schokkend. Na 300 jaar kolonialisme, met alle moorden, slavernij, verkrachtingen, diefstal, knechting, families uit elkaar halen, babies uit de handen van hun moeders rukken, en Bolkestein kan alleen maar klagen over dat men HEM een schuldgevoel aanpraat??? Heel stuitend.

Ik bedoel maar, 300 jaar kolonialisme, en dan GEEN schuldgevoel hebben? Qua immoraliteit kunnen we nog wel wat leren van witte intellectuelen als Frits Bolkie

En al die ingebeelde bedeesheid ook! Die zogenaamde verlegenheid van "DE" Gristen heeft ze er niet van weerhouden massaal Irak en Afghanistan binnen te vallen, Afrika te plunderen en de Afrikaanse culturen te vernietigen, voor eeuwig.

Als dat bedeesd of verlegen is, bespaar me dan een zelfverzekerde christen.

Ongelovelijk, Frits. Heb je dan helemaal geen schaamtegevoel?
Inderdaad. Ze staan in zimbabwe natuurlijk te springen dat de koloniale overheerser daar weg is. Net zoals ze dat in zoveel andere oud-kolonies doen, want ze hebben het er nu zo goed . oh wacht.

Daarnaast, waarom zouden wij ons schuldig voelen voor iets waar we zelf geen donder mee te maken hebben gehad. Bolkenstein heeft in zijn betoog groot gelijk, al slaat hij wat betreft het gristelijke geblaat de plank wel mis.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_76040826
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 01:45 schreef BogardeRules het volgende:

[..]

Het zou nog veel beter zijn als Afrika delen van Europa koloniseerde, mts deze tegenkolonisatie gepaard gaat met sterk verminderde economische activiteit alhier, zodat de opwarming van de Aarde tegen wordt gegaan.

Als we alle racisten een beetje opknopen komen we al een heel eind. Extreem rechts is ongeveer 25 procent vd bevolking, dus dan hebben we Kyoto gelijk gehaald. Bovendien vnden zij vaak dat europa vol is, doen ze daar gelijk wat aan.
Ik hoop idd dat jij snel gekoloniseerd wordt. Het ras van de kolonisators in kwestie doet geenszins ter zake. Belangrijk is dat je op de knieeen wordt geworpen en leert om je waffel te houden.
Alhoewel ik mij afvraag of ik hier niet in discussie ben met een account van iemand die juist op rechts zit en het project Bogarderules gebruikt om nu net het vooruitstrevende denken in het verdomhoekje te meppen. Want ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat de hierboven geuitte opinies het gevolg zijn van serieuze overpeinzingen.
Kortom ik geloof niet dat jij echt bestaat. Zoiets is onmogelijk in vele opzichten.
pi_76041080
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 01:19 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Niet voor je beurt spreken, je weet niet wat ik toepas.
Jawel hoor! Een overduidelijk Pechtoldje! Hakken om het hakken, maar de inhoud is ver te zoeken.
pi_76041113
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:41 schreef Libereco het volgende:
Wat wij de afgelopen decennia hebben opgebouwd in het Westen is iets bijzonders. Eeuwenlang hebben we toegeleefd naar een vrije en democratische samenleving. Dat ging niet zonder slag of stoot; daarom mogen we dit voorrecht dan ook nooit verkwanselen.
Daar is heel wat op af te dingen.
Sorry, hoor, maar dit is hetzelfde als zeggen dat Lincoln de Burgeroorlog voornamelijk vocht om de slaven te bevrijden, of dat dat zelfs maar een belangrijke overweging was in zijn strategie. Een happy coincidence.
Dit is hetzelfde als zeggen dat de VS wo-2 vocht om ons te bevrijden. Een gelukkig neveneffect, maar het ging de VS voornamelijk om de macht.

Westerse democratie is directe functie van rijkdom. Alleen in hele rijke gebieden floreert democratie, kijk maar naar China. Ja, veel overheidscontrole, historische oorzaken, maar er zijn wel degelijk democratische tendensen die er 20 jaar geleden niet waren.

Te impliceren dat democratie op de een of andere manier genetisch bepaald is in Westerlingen, is fout. Zie Wilders, Berlusconi, Le Pen en de gehele Amerikaanse rechtervleugel.
quote:
Ik zal dan ook altijd kritisch kijken naar religiën en ideologieën die haaks staan op de burgerrechten en andere vrijheden die we hier hebben verworven. Maar dat betekend niet dat we niet kritisch mogen zijn tegenover onszelf.
ben ik helemaal met je eens

pi_76041211
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 02:04 schreef BogardeRules het volgende:

Emmers vol met stront
Geef het maar toe, jij bent een onderdeel van een of andere propaganatactiek.
Het is onbestaanbaar dat iemand serieus denkt wat jij zoal hier aan het uitkotsen bent.
pi_76041273
Ik dacht exact hetzelfde sneakypete
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')