Als ik fietsen wil verkopen, dan kan ik bij google de term Fiets kopen, ik betaal dan voor elke klik die verloopt via google ads, google zorgt ervoor dat de advertenties zoveel mogelijk aansluiten op de content van een site danwel op een zoekactie. Als de advertentie op een laten we zeggen Fok staat, dan ontvangt Fok een klein bedrag als beloning. Hoe populairder een term, hoe meer je bij google moet betalen, om voorbeeld te geven, ik denk dat je voor een term als Pensioenverzekering al snel 7 euro per click aan Google moet betalen, op zich vinden veel bedrijven dat nog wel rendabel, omdat als je je site goed inricht je dus heel goed kunt bepalen of het de investeringswaarde opbrengt. Echter omdat google volledig monopolist is in deze markt, zijn de tarieven gigantisch hoog. En uiteraard zijn daarmee de inkomsten ook gigantisch, sterker nog, tarieven uit andere diensten zijn totaal peanuts. Het is natuurlijk naieef om te denken dat google diensten gratis zijn, indirect betaal je echt wel voor de advertentiekosten die bedrijven maken. Mijn voorspelling is dat er concurrenten op zullen staan, die vergelijkbare diensten op advertentiegebied gaan aanbieden, en dan zal google het dus zwaar gaan krijgen, omdat ze geen andere inkomsten hebben. Je weet nog wat de reactie van de mensen was toen Hotmail betaald moest worden? Juist ze liepen weg.quote:Op dinsdag 29 december 2009 06:04 schreef Schenkstroop het volgende:
Nee klopt als een bus, ik snap er echt helemaal niks van. Ik klik nooit op ads, dus ik snap niet welke partij dan welke partij iets schuldig is omdat ik niet geinteresseerd ben? Ik bedoel het niet cynisch hoor. Ik snap het echt niet. Ik weet niet hoe dit allemaal werkt.
Dus wel, zeker als je via je website een dienst of product verkoopt kan je tot op de cent nauwkeurig berekenen of het loont, google integreert adwords namelijk vrij goed in hun eigen google analytics meet sofware zodat je precies kunt zien welke adwords termen een hoge conversie graad hebben. In het verleden is het zelfs zo geweest dat er maar liefst 50 dollar per click werd betaald voor een bepaald soort kanker dat door asbest werd veroorzaakt, waren uiteraard advocaten die dat wel wilden betalen, stel dat 1 op de 200 clicks leid tot een nieuwe klant, dan kan je je voorstellen dat dat zich terugbetaald.quote:Op dinsdag 29 december 2009 06:23 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik zal het eens een paar keer aandachtig doorlezen mischien dat het lampje dan gaat branden bij mij. Ik snap niet dat er corporaties en bedrijven zijn die het rendabel vinden om zoveel geld over de balk te smijten voor een paar zoektermen. Werken billboards bij een bushalte met een telefoon-nummer eronde rniet beter
Kan me namelijk niet voorstellen dat er genoeg mensen zouden klikken op een flut-ad om de kosten voor een bedrijf eruit te krijgen. Ze halen er nog geen klanten mee binnen of wel?
Het zijn wel allemaal potentiële kopers, en Igoogle kan dan ook nog hun emailadres erbij leverenquote:Op dinsdag 29 december 2009 06:26 schreef Schenkstroop het volgende:
Als ik een advertentie op marktplaats zet, zie ik in no-time dat er tientallen mensen mijn ad hebben gezien. Maw. ze hebben erop geklikt. Maar daarmee heb ik na 50 views mijn object nog niet verkocht. Dan ben ik toch meer geld kwijt dan dat het object mij opbrengt als ik marktplaats per klik een bedrag verschuldigt ben
Geen goed voorbeeld. Zoek eens naar wetenschappelijke literatuur. Daaruit blijkt dat het vooral komt door voortschrijdende technologie.quote:Op maandag 28 december 2009 23:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit dus, en de leeghoofden van de linkse politiek roepen: zie je marktwerking brengt niets als goed, nou kijk maar eens naar de telecom markt.
Bron?quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Geen goed voorbeeld. Zoek eens naar wetenschappelijke literatuur. Daaruit blijkt dat het vooral komt door voortschrijdende technologie.
De Europese Comissie is trouwens terecht niet blij met hoe het nu is: de voormalige staatsbedrijven hebben nog steeds een marktaandeel van 70 tot 80 procent in de meeste landen. De infrastructuur is meestal ook in hun handen en de boetes die ze daarvoor krijgen betalen ze lachend. Tot slot zijn de marges gigantisch op telecomverkeer. Dat loopt van 100 tot wel 300 procent.
Onzin, kijk maar naar de prijzen ADSL voordat ze door de OPTA werden gedwongen hun netwerk te delen en erna, zelfde geld trouwens voor de telefoonlijnen, dat heeft niets te maken met techniek maar puur met de monopolipositie.quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Geen goed voorbeeld. Zoek eens naar wetenschappelijke literatuur. Daaruit blijkt dat het vooral komt door voortschrijdende technologie.
De Europese Comissie is trouwens terecht niet blij met hoe het nu is: de voormalige staatsbedrijven hebben nog steeds een marktaandeel van 70 tot 80 procent in de meeste landen. De infrastructuur is meestal ook in hun handen en de boetes die ze daarvoor krijgen betalen ze lachend. Tot slot zijn de marges gigantisch op telecomverkeer. Dat loopt van 100 tot wel 300 procent.
quote:Op maandag 28 december 2009 23:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit dus, en de leeghoofden van de linkse politiek roepen: zie je marktwerking brengt niets als goed, nou kijk maar eens naar de telecom markt.
Dat zijn altijd van die linkse emotionele verhaaltjes, boehoe aan de zorg mag je niet komen, iedereen heeft recht op onderwijs, en het OV moet voor iedereen bereikbaar zijn, maar goed, laten we eens kijken naar het onderwijs, het ov en de zorg, met al die overheidssteun rijden de Treinen nog niet fatsoenlijk, is het onderwijs een puinhoop, en de zorg een corrupte bureaucratische zooi, jaja de overheid regelt het wel voor je.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:15 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Geen enkel 'leeghoofd' denkt dat marktwerking niks goeds brengt. Alleen niet in bepaalde sectoren. Zorg, Onderwijs en OV bijvoorbeeld. Maar oke, het is allemaal ook maar net wat je wilt horen.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zijn altijd van die linkse emotionele verhaaltjes, boehoe aan de zorg mag je niet komen, iedereen heeft recht op onderwijs, en het OV moet voor iedereen bereikbaar zijn, maar goed, laten we eens kijken naar het onderwijs, het ov en de zorg, met al die overheidssteun rijden de Treinen nog niet fatsoenlijk, is het onderwijs een puinhoop, en de zorg een corrupte bureaucratische zooi, jaja de overheid regelt het wel voor je.
Jij bent degene die beweerd dat in deze sectoren marktwerking niet werkt, 1 vraag waarom denk je dat ik wel binnen een week me tieten kan laten vergroten, maar niet binnen een week een hart operatie kan ondergaan?quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:40 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Dat eeuwige links/rechts gezeur weerDe treinen rijden vrij redelijk op tijd. Het onderwijs kan en moet een stuk beter, maar wie zegt mij dat dit met marktwerking een stuk beter zal zijn? De zorg is inderdaad zeer bureacratisch. Dat komt omdat alles verantwoord moet worden en dus meetbaar moet zijn. Daarom is het zo fuckin' bureaucratisch. Ik zie dit ook nooit anders worden. Overheidcontrole of martktwerking.
Toen was KPN al verzelstandigd.... OPTA is nog steeds een lachertje. Dat zeg ik. Die boetes maken echt geen indruk. KPN heeft dat lachend betaald om een voorsprong op te bouwen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Onzin, kijk maar naar de prijzen ADSL voordat ze door de OPTA werden gedwongen hun netwerk te delen en erna, zelfde geld trouwens voor de telefoonlijnen, dat heeft niets te maken met techniek maar puur met de monopolipositie.
Zucht, ik ga jou niet weer uitleggen wat het verschil is tussen privatisering en marktwerking.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Toen was KPN al verzelstandigd.... OPTA is nog steeds een lachertje. Dat zeg ik. Die boetes maken echt geen indruk. KPN heeft dat lachend betaald om een voorsprong op te bouwen.
Ik weet dat verschil wel maar het is zinvol om op te merken dat KPN toen al geen staatsbedrijf meer was. Waarvan akte.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zucht, ik ga jou niet weer uitleggen wat het verschil is tussen privatisering en marktwerking.
Dat doet toch niet terzake? Het gaat erom of er sprake is van een vrije markt, of dat nou met of zonder een staatsbedrijf is doet niet ter zake.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik weet dat verschil wel maar het is zinvol om op te merken dat KPN toen al geen staatsbedrijf meer was. Waarvan akte.
In AZIË kan dat wel hoor, daar is de zorg dan ook spotgoedkoop en zit er op iedere straathoek een tandarts en een dokter, maar daar hebben ze dan ook geen Numerus Fixus voor die sectoren, kennelijk wil men hier in die beroepsgroep concurrentie voorkomen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij bent degene die beweerd dat in deze sectoren marktwerking niet werkt, 1 vraag waarom denk je dat ik wel binnen een week me tieten kan laten vergroten, maar niet binnen een week een hart operatie kan ondergaan?
Dit dus, maar 98% van de nederlanders word wijs gemaakt dat zieke mensen zich dan niet meer kunnen laten behandelen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:14 schreef Deprater het volgende:
[..]
In AZIË kan dat wel hoor, daar is de zorg dan ook spotgoedkoop en zit er op iedere straathoek een tandarts en een dokter, maar daar hebben ze dan ook geen Numerus Fixus voor die sectoren, kennelijk wil men hier in die groepen enige concurrentie voorkomen.
In de ziekenhuizen wordt je dan ook als een gast behandeld
Hier wil eerst het zorgkartel 99 euro verdienen en dan met moeite 1 euro aan zorg uitgeven
Als er meer mensen zouden kunnen afstuderen, dan komt er net zoveel concurrentie als bij de fietsenmakersquote:Op dinsdag 29 december 2009 12:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit dus, maar 98% van de nederlanders word wijs gemaakt dat zieke mensen zich dan niet meer kunnen laten behandelen.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij bent degene die beweerd dat in deze sectoren marktwerking niet werkt, 1 vraag waarom denk je dat ik wel binnen een week me tieten kan laten vergroten, maar niet binnen een week een hart operatie kan ondergaan?
En waarom denk je dat er wel voldoende fietsenmakers zijn, en niet voldoende artsen?quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:22 schreef Deprater het volgende:
[..]
Als er meer mensen zouden kunnen afstuderen, dan komt er net zoveel concurrentie als bij de fietsenmakers
quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:22 schreef Deprater het volgende:
[..]
Als er meer mensen zouden kunnen afstuderen, dan komt er net zoveel concurrentie als bij de fietsenmakers
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |