Dan lees je maar eens de inleidende uitleg over tachyonenergie van Greet Luypaert. Voor de rest is jou al vaker gezegd dat er meer is dan het blote oog ziet, dat spiritueel geente processen niet een op een herhaald kunnen worden en dat de spirituelen niet verplicht zijn om jou ook maar enig bewijs te overleggen, alleen maar omdat jij dat wil. Want jij laat je toch niet overtuigen, al komen we met wagonladingen bewijs aanzetten.quote:Op zondag 27 december 2009 22:54 schreef _Led_ het volgende:
Ik krijg echt zo'n jeuk van mensen die wetenschappelijk van 16km afstand een klok hebben horen luiden maar niet eens van het bestaan van de klepel weten![]()
Gaan schermen met loze termen als "op een hogere trillingsfrequentie zitten", er zaken bijslepen waar ze echt duidelijk niks van begrijpen (kwantum-mechanica, nulpuntsenergie) enkel om hun verhaal een wetenschappelijk sausje te geven...
Ik vind het frappant dat dat soort mensen zich niet eens verdiept in een natuurkundeboek ipv de zoveelste internet-zweefteef-pagina - als je geinteresseerd bent hoe de natuur werkt zou dat toch je eerste halte moeten zijn ?
Het hangt er maar vanaf wat je toeval noemt. Want wie zegt dat iets echt toeval is, of dat er toch iets achter zit dat we nog niet kennen? Of wat de invloed van onze intentie daarop is?quote:
O jawel hoor, als er wagonladingen bewijs komen ben ik absoluut te overtuigen en ik denk _Led_ ook welquote:Op maandag 28 december 2009 15:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
Want jij laat je toch niet overtuigen, al komen we met wagonladingen bewijs aanzetten.
Hoera, weer zo'n muts die schermt met een hoop natuurkundige principes die ze niet begrijpt.quote:Op maandag 28 december 2009 15:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dan lees je maar eens de inleidende uitleg over tachyonenergie van Greet Luypaert.
Mensen kunnen me vertellen wat ze willen, laat ze eerst maar eens met een onderbouwing komen.quote:Voor de rest is jou al vaker gezegd dat er meer is dan het blote oog ziet
Dat hoeft ook niet, als iets werkt kunnen we dat prima statistisch aantonen.quote:dat spiritueel geente processen niet een op een herhaald kunnen worden
Uhm, het punt is nou juist dat je niet eens met een speldeknopje onderbouwing (laat staan bewijs) aan komt zettenquote:Want jij laat je toch niet overtuigen, al komen we met wagonladingen bewijs aanzetten.
http://www.getsalt.com/bl(...)n_alle_mogelijkhedenquote:McTaggart schrijft: ‘Onderzoekers ontdekken dat het Zero Point Field de blauwdruk bevat van ons bestaan. Alles en iedereen is met elkaar verbonden door middel van dit veld waarin alle informatie van alle tijden zou zijn opgeslagen. Uiteindelijk kun je alles – van mensen tot materie – terugvoeren op een verzameling van elektrische ladingen die voortdurend in contact staan met deze oneindige zee van energie. Onze interactie met dit veld bepaalt wie wij zijn, worden en waren. Het veld is de alfa en omega van ons bestaan.’ Albert Einstein is het met haar eens: ‘Het veld is de enige realiteit.’
Voor wetenschappers is de ontdekking van het veld relatief nieuw. Mystici, yogi’s, monniken en zieners spreken echter al vele duizenden jaren over deze goddelijke waarin wonderen de gewoonste zaak van de wereld zijn. Door de eeuwen heen heeft deze dimensie alle mogelijke namen gekregen: akashaveld, subtiele regionen, astrale wereld, God, Brahmand, Universum, Eenheid... Psychiater Carl Gustav Jung sprak van een collectief onderbewustzijn, bioloog Rupert Sheldrake spreekt over morfogenetische velden en natuurkundigen spreken nu van kwantumveld, kwantumpotentieel, informatieveld, veld van alle mogelijkheden of Zero Point Field.
Blauwdruk van de schepping
Een van de wetenschappers die al vroeg inzag dat de ontdekking van dit veld wel eens de ontbrekende schakel zou kunnen zijn voor ons begrip van het universum, is de Hongaarse systeemdeskundige Ervin Laszlo. In zijn boek The Creative Cosmos uit 1993 schrijft hij dat dit veld een informatiedrager is: ‘Het is de oorsprong van geest en materie – de blauwdruk van het universum. Zelfs onze eigen herinneringen liggen niet in onze hersenen opgeslagen, maar liggen als holografische informatie opgeslagen in dit veld. Onze hersenen zijn vooral ontvangers en verwerkers van deze informatie. Wanneer zij resoneren met bepaalde frequenties krijgen zij toegang tot die specifieke informatie.’
Om beter te begrijpen hoe dit informatieveld precies werkt en hoe wij daarmee kunnen resoneren, deed de Amerikaanse bioloog Paul Pietsch van de universiteit van Indiana een nogal wreed experiment. Hij leerde salamanders bepaalde gedragingen en takelde vervolgens hun hersenen zodanig toe (onder meer door ze door een worstmolen te halen) dat hun herinnering vernietigd zou moeten zijn en plaatste ze daarna terug in hun kop. Wat bleek? Na verloop van tijd vertoonden de salamanders opnieuw het aangeleerde gedrag. Ofwel: de hersenen waren kapot, maar de herinnering leefde voort. Ook Pietsch komt tot de conclusie dat herinneringen niet in de hersenen liggen opgeslagen, maar in het informatieveld en dat de salamanders blijkbaar in staat waren om deze herinnering ‘op te halen’ door er op af te stemmen.
Neuro-anatoom Harold Burr van de universiteit van Yale ontdekte dat ieder organisme – van cellen tot planten en van dieren tot mensen – afstemt op de informatievelden die bij de specifieke soort horen om te ‘weten’ hoe zij zich moeten ontwikkelen. Ook hij experimenteerde met salamanders en zag dat babysalamanders al een lichtveld om zich heen hebben dat de vorm heeft van een volwassen exemplaar. Deze ‘blauwdruk’ bleek zelfs rondom een onbevrucht ei al aanwezig te zijn. Ook bij zaadjes van planten zag Burr lichtvelden in de vorm van de volwassen plant. Deze velden kunnen verklaren waarom je bij bepaalde dieren (salamanders, onder andere) een poot, kaak of zelfs de lens van het oog kunt amputeren en dat dit lichaamsdeel vervolgens weer aangroeit.
Ook bij mensen komen dit soort lichtvelden voor, al is het (nog) niet mogelijk om een lichaamsdeel weer aan te laten groeien. Maar ‘fantoompijn’ is een bekend fenomeen. Mensen bij wie een lichaamsdeel is geamputeerd, hebben vaak nog lang ‘gevoel’ in dat lichaamsdeel. Ze hebben bijvoorbeeld jeuk of pijn. Theoretisch zou het ook voor ons mogelijk moeten zijn om af te stemmen op de blauwdruk zodat een ziek of ontbrekend lichaamsdeel weer kan herstellen/aangroeien.
Hoe effectief het is om op specifieke informatie af te stemmen, blijkt uit onderzoek van psychologe Ellen Langer van de universiteit van Harvard. Zij had een groep van mensen boven de zeventig naar een afgelegen plek gebracht waar een omgeving was geschapen die een exacte replica was van het jaar 1959. De meubels waren erop afgestemd, ze kregen films uit 1959 te zien en zelfs de kranten en tijdschriften die ze ontvingen, waren uit die tijd. Binnen een week was er in de feitelijke symptomen van veroudering van deze groep mensen een ommekeer te zien. Hun vingergewrichten werden beweeglijker en hun gezichtsvermogen werd beter. Omdat de deelnemers, zo concludeerde Langer, dezelfde mentale informatie kregen als in 1959, begon hun lichaam zich weer aan te passen aan de fysieke toestand van destijds. Het leek erop dat de zeventigers contact hadden gemaakt met hun eigen energetische blauwdruk uit 1959 en dat hun lichaam zich hiernaar had gevoegd.
Waarom zou je het daar zoeken, en niet ergens anders? Omdat er "onzekerheid" in de naam zit? Misschien moeten we het dan maar hernoemen naar 'non-commutativity principle', zodat men er niet meer naar zweverige zaken gaat zoeken?quote:Op maandag 28 december 2009 16:25 schreef Handschoen het volgende:
Er is in de huidige QM of een andere algemeen geaccepteerde theorie ook iets van een 'uncertainty principle.' Als ik het ergens zweverige zaken zou moeten zoeken binnen de wetenschap dan zou ik het hier doen (maar wellicht zit ik hier ook helemaal fout mee aangezien ik de detaills niet ken van deze theoriën)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Onzekerheidsrelatie_van_Heisenbergquote:Op maandag 28 december 2009 16:25 schreef Handschoen het volgende:
Er is in de huidige QM of een andere algemeen geaccepteerde theorie ook iets van een 'uncertainty principle.' Als ik het ergens zweverige zaken zou moeten zoeken binnen de wetenschap dan zou ik het hier doen (maar wellicht zit ik hier ook helemaal fout mee aangezien ik de detaills niet ken van deze theoriën)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |