abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76020371
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:30 schreef Deprater het volgende:

[..]

Dit zal de toekomst worden, woningen die energieneutraal zijn
[ afbeelding ] de noord-oost zijde is driedubbel geïsoleerd met kleine raampjes of dicht
Beetje venusprojectachtig gebouw, maar dan minder futuristisch. Lijkt me een goed streven. Alleen wie gaat die overstap betalen. Denk dat die dingen er over 25-30 jaar nog altijd niet staan...of heel sporadisch.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_76020440
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:34 schreef LXIV het volgende:
Lijkt me afschuwelijk om in te wonen. Voor de esthetiek zonder ramen die open kunnen of een schuurtje om je rommel in op te bergen. Gevangen in je eigen huis.

Verder moedig ik iedereen zo veel mogelijk aan om vooral in dat soort gebouwen te trekken. Want dat is de enige manier om met een grote immigratie de mensen kwijt te kunnen zonder dat we het hele buitengebied opofferen. Wat mij betreft wordt er zelfs een incentive vanuit de overheid geboden als mensen daar willen gaan wonen, geen BTW ofzo. Dat scheelt toch een boel!
er komt een inmense krimp aan van de bevolking, hoezo immigratie?
pi_76020441
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:35 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Beetje venusprojectachtig gebouw, maar dan minder futuristisch. Lijkt me een goed streven. Alleen wie gaat die overstap betalen. Denk dat die dingen er over 25-30 jaar nog altijd niet staan...of heel sporadisch.
Ik denk ook dat we er lang op kunnen wachten. Vergelijk het maar met het energielabel, dat werkt ook zo fantastisch.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_76020502
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat komt pas over25 jaar, afgezien van enkele gehuchten in Oost-Groningen en Limburg. En zelfs als het zover is dan zal het nog niet geland zijn bij veel mensen.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  donderdag 24 december 2009 @ 16:38:51 #155
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76020536
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Vooralsnog is er nog altijd een positief migratieoverschot. Die mensen komen als volwassenen binnen en moeten gehuisvest worden. Daar moet toch voor gebouwd worden.

Die voorspellingen van het CBS, dat we op 14 maart 2020 17,745,023 mensen hebben geloof ik niet zo in. Zolang het hier in Nederland significant beter is dan in de rest van de wereld zal er altijd een toevloed van migranten zijn.
The End Times are wild
pi_76020620
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vooralsnog is er nog altijd een positief migratieoverschot. Die mensen komen als volwassenen binnen en moeten gehuisvest worden. Daar moet toch voor gebouwd worden.

Die voorspellingen van het CBS, dat we op 14 maart 2020 17,745,023 mensen hebben geloof ik niet zo in. Zolang het hier in Nederland significant beter is dan in de rest van de wereld zal er altijd een toevloed van migranten zijn.
als ik hier de posting lees is Nederland echt het meest triest van de wereld, dus ik verwacht dat toch mintens 3/4 van de posters in dit topic zijn hielen ligt om naar Walhalla te verhuizen. Of zou het alleen maar bij zeuren blijven. All words, no action?
pi_76020669
Ik mag niet van de fiscus
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_76020697
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik mag niet van de fiscus
oe, stout geweest
  donderdag 24 december 2009 @ 16:44:06 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76020714
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

als ik hier de posting lees is Nederland echt het meest triest van de wereld, dus ik verwacht dat toch mintens 3/4 van de posters in dit topic zijn hielen ligt om naar Walhalla te verhuizen. Of zou het alleen maar bij zeuren blijven. All words, no action?
Nederlanders zijn net boeren. Hoe beter het ze gaat, hoe meer ze klagen.

Iemand die in een sloppenwijk woont en 8 km moet lopen voor schoon water en als hij ziek wordt moet hopen weer beter te worden gaat niet klagen als zijn zorgverzekering 2% duurder wordt, want die heeft hij niet.
Luxeproblematiek heet zoiets.

Ik heb zelf langere tijd onder zeer primitieve omstandigheden moeten verblijven en dat was heerlijk, want ik had bijna geen gezeur over van alles en nog wat. Het klagen slaat pas toe als de omstandigheden goed zijn.
The End Times are wild
pi_76020728
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:43 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

oe, stout geweest
Nee...
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 24 december 2009 @ 16:46:55 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76020846
Als ik vrijgezel was zou ik denk ik toch wel vertrokken zijn, al was het dan niet zeker definitief. Maar dan meer voor het avontuur, de kansen en het lekkere weer en het bijbehorende straatleven.
Maar waar anders hoef je voor je kinderen 0 ziektekosten te betalen, kost het je helemaal niets als je 32 uur gaat werken, krijg je meer dan de helft van de kinderopvang terug en is er goed onderwijs op loopafstand voor een ouderbijdrage van 40 euro? In Duitsland of Zweden misschien, maar daar is het verder ook allemaal hetzelfde.
The End Times are wild
pi_76020931
Niet emigreren en lang op werk/reis vakantie gaan. Kost je wel 2000 euro aan verzekeringen of zo, maar als je dat niet kan betalen kan je beter niet gaan
pi_76020996
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:46 schreef LXIV het volgende:
Als ik vrijgezel was zou ik denk ik toch wel vertrokken zijn, al was het dan niet zeker definitief. Maar dan meer voor het avontuur, de kansen en het lekkere weer en het bijbehorende straatleven.
Maar waar anders hoef je voor je kinderen 0 ziektekosten te betalen, kost het je helemaal niets als je 32 uur gaat werken, krijg je meer dan de helft van de kinderopvang terug en is er goed onderwijs op loopafstand voor een ouderbijdrage van 40 euro? In Duitsland of Zweden misschien, maar daar is het verder ook allemaal hetzelfde.
en dan wil je ook nog een huis el cheapo, daar heb je ook nog 'recht' op....... tssssss
pi_76021013
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niet emigreren en lang op werk/reis vakantie gaan. Kost je wel 2000 euro aan verzekeringen of zo, maar als je dat niet kan betalen kan je beter niet gaan
wat is daar dan het voordeel aan boven gewoon verkassen?
pi_76021094
Makkelijker terug te keren, goed verzekerd zijn, aanspraak op alle uitkeringen waar A voor staat, kunnen stemmen voor gemeente, Europese en provinciale verkiezingen. De Robin Hood niet rijker maken dan nodig is

Voldoende redenen?
  donderdag 24 december 2009 @ 16:53:15 #166
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76021128
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:38 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat komt pas over25 jaar, afgezien van enkele gehuchten in Oost-Groningen en Limburg. En zelfs als het zover is dan zal het nog niet geland zijn bij veel mensen.
In Rotterdam wonen relatief veel meer jongeren dan elders, dus die hebben woningen nodig
  donderdag 24 december 2009 @ 16:55:05 #167
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76021212
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en dan wil je ook nog een huis el cheapo, daar heb je ook nog 'recht' op....... tssssss
"Recht" is een groot woord. Maar liever el cheapo dan de volle mep. Je moet geen dief willen zijn van je eigen portomonnee.

Ik draag trouwens ook nogal af aan die verzorgingsstaat zullen we maar zeggen. Maar met een gezin komt er weer wat terug. Ik denk dat ik zo'n 12000 euro per jaar ontvang (dus medische zorg, onderwijs, kinderopvang, etc, exclusief belastingteruggave, want dat is weer iets anders). Als je alleenstaand bent dan betaal je alleen maar, dat is minder.
The End Times are wild
pi_76021304
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Makkelijker terug te keren, goed verzekerd zijn, aanspraak op alle uitkeringen waar A voor staat, kunnen stemmen voor gemeente, Europese en provinciale verkiezingen. De Robin Hood niet rijker maken dan nodig is

Voldoende redenen?
Ik heb om goede reden nog nooit gestemd, uitkeringen doen we niet aan, terugkeren kan ik zolang ik een NL paspoort heb. Eigenlijk kan ik alleen verzekerd zijn beamen.

Maar daar staat tegenover dat je in het buitenland vaak maar een schijntje betaalt aan belastingen en premies, in vergelijking tot Nederland. En ik vind het eigenlijk wel sympatiek dat die centen dan te goede komt aan een land waarvan de bevolking het wel kan gebruiken en wat minder zeikt over niks.

Ik sta voor die keuze. Ik denk dat ik me maar laat uitschrijven hier.
pi_76021333
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:35 schreef dramatiek het volgende:

[..]

'Energie neutraal' bouwen gebeurt al best veel hoor. Nieuwbouw moet aan steeds strengere eisen voldoen en op termijn werkt dat ook wel door in de bestaande voorraad.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76021391
Als je dan maar geen bedrijf in Nederland hebt of onroerende goederen want dan zit je nog 10 jaar aan de ketting bij Robin Hood
pi_76021418
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

"Recht" is een groot woord. Maar liever el cheapo dan de volle mep. Je moet geen dief willen zijn van je eigen portomonnee.
Okay, Xeno heeft er recht op.

En als een verkoper geen dief van zijn eigen portomonnaie wil zijn, is ie asociaal enzovoorts....
pi_76021471
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je dan maar geen bedrijf in Nederland hebt of onroerende goederen want dan zit je nog 10 jaar aan de ketting bij Robin Hood
da's alleen als ik fictief binnenlands belastingplilchtige wordt. Dat word ik niet.
  donderdag 24 december 2009 @ 17:01:09 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76021488
quote:
Op donderdag 24 december 2009 16:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik heb om goede reden nog nooit gestemd, uitkeringen doen we niet aan, terugkeren kan ik zolang ik een NL paspoort heb. Eigenlijk kan ik alleen verzekerd zijn beamen.

Maar daar staat tegenover dat je in het buitenland vaak maar een schijntje betaalt aan belastingen en premies, in vergelijking tot Nederland. En ik vind het eigenlijk wel sympatiek dat die centen dan te goede komt aan een land waarvan de bevolking het wel kan gebruiken en wat minder zeikt over niks.

Ik sta voor die keuze. Ik denk dat ik me maar laat uitschrijven hier.
Wat mij leuk lijkt om te doen (als je verder niemand hoeft te verzorgen in Nederland en financieel ook redelijk onafhankelijk bent) is ergens deelnemen aan een ontwikkelingsproject. Daar heb ik ook naar gekeken toen ik na een tijdje buitenland weer terug in Nederland kwam. Helaas zijn bijna alle banen in die sector bureaubanen in Nederland geworden, wat voor mij dus niet hoeft. In een aantal gevallen mag je daar je handen uit de mouwen steken, maar dat wordt meestal tegen een zogenaamd "lokaal" salaris vergoed. Niet dat ik daar om zou malen, maar dat was financieel niet haalbaar met het oog op de toekomst en het gezin. Die kinderen moeten natuurlijk ook ooit gaan studeren, etc.
The End Times are wild
  donderdag 24 december 2009 @ 17:01:55 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76021523
En als je er geen trek meer in hebt kun je gewoon terug naar Nederland. Dat schip zou ik nooit achter me verbranden! Waarom zou je?
The End Times are wild
pi_76021598
quote:
Op donderdag 24 december 2009 17:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

da's alleen als ik fictief binnenlands belastingplilchtige wordt. Dat word ik niet.
Ik weet niet wat fictief binnenlands belastingplichtige is maar zolang jij onroerende goederen of een bedrijf hebt in Nederland lig je aan de ketting bij de fiscus. Ook als je in Timboektoe woont en 10 jaar niet meer terug komt

De enige manier omdat te voorkomen is door al je activa in Nederland te verkopen en af te rekenen met Robin Hood
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')