Beetje venusprojectachtig gebouw, maar dan minder futuristisch. Lijkt me een goed streven. Alleen wie gaat die overstap betalen. Denk dat die dingen er over 25-30 jaar nog altijd niet staan...of heel sporadisch.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:30 schreef Deprater het volgende:
[..]
Dit zal de toekomst worden, woningen die energieneutraal zijn
[ afbeelding ] de noord-oost zijde is driedubbel geïsoleerd met kleine raampjes of dicht
er komt een inmense krimp aan van de bevolking, hoezo immigratie?quote:Op donderdag 24 december 2009 16:34 schreef LXIV het volgende:
Lijkt me afschuwelijk om in te wonen. Voor de esthetiek zonder ramen die open kunnen of een schuurtje om je rommel in op te bergen. Gevangen in je eigen huis.
Verder moedig ik iedereen zo veel mogelijk aan om vooral in dat soort gebouwen te trekken. Want dat is de enige manier om met een grote immigratie de mensen kwijt te kunnen zonder dat we het hele buitengebied opofferen. Wat mij betreft wordt er zelfs een incentive vanuit de overheid geboden als mensen daar willen gaan wonen, geen BTW ofzo. Dat scheelt toch een boel!
Ik denk ook dat we er lang op kunnen wachten. Vergelijk het maar met het energielabel, dat werkt ook zo fantastisch.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:35 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Beetje venusprojectachtig gebouw, maar dan minder futuristisch. Lijkt me een goed streven. Alleen wie gaat die overstap betalen. Denk dat die dingen er over 25-30 jaar nog altijd niet staan...of heel sporadisch.
Dat komt pas over25 jaar, afgezien van enkele gehuchten in Oost-Groningen en Limburg. En zelfs als het zover is dan zal het nog niet geland zijn bij veel mensen.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
er komt een inmense krimp aan van de bevolking, hoezo immigratie?
Vooralsnog is er nog altijd een positief migratieoverschot. Die mensen komen als volwassenen binnen en moeten gehuisvest worden. Daar moet toch voor gebouwd worden.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
er komt een inmense krimp aan van de bevolking, hoezo immigratie?
als ik hier de posting lees is Nederland echt het meest triest van de wereld, dus ik verwacht dat toch mintens 3/4 van de posters in dit topic zijn hielen ligt om naar Walhalla te verhuizen. Of zou het alleen maar bij zeuren blijven. All words, no action?quote:Op donderdag 24 december 2009 16:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vooralsnog is er nog altijd een positief migratieoverschot. Die mensen komen als volwassenen binnen en moeten gehuisvest worden. Daar moet toch voor gebouwd worden.
Die voorspellingen van het CBS, dat we op 14 maart 2020 17,745,023 mensen hebben geloof ik niet zo in. Zolang het hier in Nederland significant beter is dan in de rest van de wereld zal er altijd een toevloed van migranten zijn.
oe, stout geweestquote:Op donderdag 24 december 2009 16:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik mag niet van de fiscus
Nederlanders zijn net boeren. Hoe beter het ze gaat, hoe meer ze klagen.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
als ik hier de posting lees is Nederland echt het meest triest van de wereld, dus ik verwacht dat toch mintens 3/4 van de posters in dit topic zijn hielen ligt om naar Walhalla te verhuizen. Of zou het alleen maar bij zeuren blijven. All words, no action?
Nee...quote:
en dan wil je ook nog een huis el cheapo, daar heb je ook nog 'recht' op....... tssssssquote:Op donderdag 24 december 2009 16:46 schreef LXIV het volgende:
Als ik vrijgezel was zou ik denk ik toch wel vertrokken zijn, al was het dan niet zeker definitief. Maar dan meer voor het avontuur, de kansen en het lekkere weer en het bijbehorende straatleven.
Maar waar anders hoef je voor je kinderen 0 ziektekosten te betalen, kost het je helemaal niets als je 32 uur gaat werken, krijg je meer dan de helft van de kinderopvang terug en is er goed onderwijs op loopafstand voor een ouderbijdrage van 40 euro? In Duitsland of Zweden misschien, maar daar is het verder ook allemaal hetzelfde.
wat is daar dan het voordeel aan boven gewoon verkassen?quote:Op donderdag 24 december 2009 16:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niet emigreren en lang op werk/reis vakantie gaan. Kost je wel 2000 euro aan verzekeringen of zo, maar als je dat niet kan betalen kan je beter niet gaan
In Rotterdam wonen relatief veel meer jongeren dan elders, dus die hebben woningen nodigquote:Op donderdag 24 december 2009 16:38 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat komt pas over25 jaar, afgezien van enkele gehuchten in Oost-Groningen en Limburg. En zelfs als het zover is dan zal het nog niet geland zijn bij veel mensen.
"Recht" is een groot woord. Maar liever el cheapo dan de volle mep. Je moet geen dief willen zijn van je eigen portomonnee.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en dan wil je ook nog een huis el cheapo, daar heb je ook nog 'recht' op....... tssssss
Ik heb om goede reden nog nooit gestemd, uitkeringen doen we niet aan, terugkeren kan ik zolang ik een NL paspoort heb. Eigenlijk kan ik alleen verzekerd zijn beamen.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Makkelijker terug te keren, goed verzekerd zijn, aanspraak op alle uitkeringen waar A voor staat, kunnen stemmen voor gemeente, Europese en provinciale verkiezingen. De Robin Hood niet rijker maken dan nodig is
Voldoende redenen?
'Energie neutraal' bouwen gebeurt al best veel hoor. Nieuwbouw moet aan steeds strengere eisen voldoen en op termijn werkt dat ook wel door in de bestaande voorraad.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:35 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Beetje venusprojectachtig gebouw, maar dan minder futuristisch. Lijkt me een goed streven. Alleen wie gaat die overstap betalen. Denk dat die dingen er over 25-30 jaar nog altijd niet staan...of heel sporadisch.
Okay, Xeno heeft er recht op.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
"Recht" is een groot woord. Maar liever el cheapo dan de volle mep. Je moet geen dief willen zijn van je eigen portomonnee.
da's alleen als ik fictief binnenlands belastingplilchtige wordt. Dat word ik niet.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je dan maar geen bedrijf in Nederland hebt of onroerende goederen want dan zit je nog 10 jaar aan de ketting bij Robin Hood
Wat mij leuk lijkt om te doen (als je verder niemand hoeft te verzorgen in Nederland en financieel ook redelijk onafhankelijk bent) is ergens deelnemen aan een ontwikkelingsproject. Daar heb ik ook naar gekeken toen ik na een tijdje buitenland weer terug in Nederland kwam. Helaas zijn bijna alle banen in die sector bureaubanen in Nederland geworden, wat voor mij dus niet hoeft. In een aantal gevallen mag je daar je handen uit de mouwen steken, maar dat wordt meestal tegen een zogenaamd "lokaal" salaris vergoed. Niet dat ik daar om zou malen, maar dat was financieel niet haalbaar met het oog op de toekomst en het gezin. Die kinderen moeten natuurlijk ook ooit gaan studeren, etc.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik heb om goede reden nog nooit gestemd, uitkeringen doen we niet aan, terugkeren kan ik zolang ik een NL paspoort heb. Eigenlijk kan ik alleen verzekerd zijn beamen.
Maar daar staat tegenover dat je in het buitenland vaak maar een schijntje betaalt aan belastingen en premies, in vergelijking tot Nederland. En ik vind het eigenlijk wel sympatiek dat die centen dan te goede komt aan een land waarvan de bevolking het wel kan gebruiken en wat minder zeikt over niks.
Ik sta voor die keuze. Ik denk dat ik me maar laat uitschrijven hier.
Ik weet niet wat fictief binnenlands belastingplichtige is maar zolang jij onroerende goederen of een bedrijf hebt in Nederland lig je aan de ketting bij de fiscus. Ook als je in Timboektoe woont en 10 jaar niet meer terug komtquote:Op donderdag 24 december 2009 17:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
da's alleen als ik fictief binnenlands belastingplilchtige wordt. Dat word ik niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |