helaas wel, want bouwgrond is pas bebouwbaar van vadertje staat en oom gemeente zeggen dat het mag. Je bedoelt wellicht dat bouwgrond niet schaars HOEFT te zijn. Da's waar. We kunnen zelfs nog land bijwinnen. Hou je adem echter maar niet in.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:27 schreef Deprater het volgende:
[..]
er is geen schaarste aan bouwgrond
Sws is het m.i. bedenkelijk om meer grond voor woningen in polders onder NAP uit te geven.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
helaas wel, want bouwgrond is pas bebouwbaar van vadertje staat en oom gemeente zeggen dat het mag. Je bedoelt wellicht dat bouwgrond niet schaars HOEFT te zijn. Da's waar. We kunnen zelfs nog land bijwinnen. Hou je adem echter maar niet in.
Er is ook plenty grond boven NAP, waar gebouwd zou kunnen wordenquote:Op donderdag 24 december 2009 14:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Sws is het m.i. bedenkelijk om meer grond voor woningen in polders onder NAP uit te geven.
Het kost veel geld om die woningen droog te houden. En we weten allemaal dat de zeespiegel gaat stijgen in de komende jaren.
Het zou gewoon handiger zijn om wat meer bedrijvigheid buiten de randstad te hebben. Zodat de woondruk wat meer verdeeld wordt over ons land.
Niet in de randstad:quote:Op donderdag 24 december 2009 14:39 schreef Deprater het volgende:
[..]
Er is ook plenty grond boven NAP, waar gebouwd zou kunnen worden
Overigens zie ik de komende 100 jaar geen problemen als die er al zouden zijn
De overheid heeft zelf het initiatief genomen om de diverse ministeries weer terug te halen uit Groningenquote:Op donderdag 24 december 2009 14:41 schreef LXIV het volgende:
Als je daar succesvol wil bouwen moet je eerst zorgen dat daar werk is. Nu is al het werk in de Randstad en Brabant geconcentreerd, de rest van het land bedruipt voornamelijk zichzelf (artsen, scholen, winkels, etc.)
Maar op zand of steen zoals bij onze zuider- en oosterburen vaak het geval is bouwt wel makkelijker en goedkoper dan in een natte polder. Dat heeft gewoon invloed op de prijzen.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:08 schreef Deprater het volgende:
[..]
Woningen kun je op iedere grondsoort bouwen, daar is geen speciale kwaliteit voor nodig.
Neuh.quote:En omdat we zonodig 2.000.000 subsidiekoeien willen houden, is de overige grond schaars.
Toch wel aardig hoor.quote:De bevolkingsdichtheid is in Nederland niet hoog
Eens. En ik denk ook dat we daar een stukje van de puzzel kunnen oplossen. Door te zorgen dat er meer bedrijvigheid e.d. buiten de randstad komt. Het geeft mensen ook meer keuze. Nederland is dan opeens een stuk groter!quote:Op donderdag 24 december 2009 14:41 schreef LXIV het volgende:
Als je daar succesvol wil bouwen moet je eerst zorgen dat daar werk is. Nu is al het werk in de Randstad en Brabant geconcentreerd, de rest van het land bedruipt voornamelijk zichzelf (artsen, scholen, winkels, etc.)
Echter dat verplaatsen is niet eenvoudig en zo blijven de prijzen in het westen gewoon hoger.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Kwestie van wat meer economische activiteit (verplaatsen) richting ons achterland en naar het noorden. Daar is bouwgrond zat. En zijn de huizen ook een stuk minder duur.
Singapore vind ik geen fatsoenlijk vergelijkingsmateriaal. Dat is een stadsstaat.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:44 schreef Deprater het volgende:
[..]
In Singapore wonnen 8000 mensen per km2
In Nederland 390 mensen per km2
Helaas wel ja. Er wordt, mi, gewoon te weinig aandacht aan besteed.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Echter dat verplaatsen is niet eenvoudig en zo blijven de prijzen in het westen gewoon hoger.
Die heb ik eerder gehoord...quote:Op donderdag 24 december 2009 14:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik stem voor verplaatsen naar Oost Polen!
euh ja, oeps, zo bedoelde ik het niet, het mag ook een leuk Aziatisch land zijn, ofzoquote:
Tja het blijft ook lastig, bedrijven zoeken elkaar ook op.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Helaas wel ja. Er wordt, mi, gewoon te weinig aandacht aan besteed.
bangla desh??quote:Op donderdag 24 december 2009 14:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Singapore vind ik geen fatsoenlijk vergelijkingsmateriaal. Dat is een stadsstaat.
Klopt en daar is zo'n grote armoede dat nog veel meer mensen zich geen eigen huizen kunnen veroorloven dan in Nederland. Met 10 man in een hutje dat elke 2 jaar wegspoelt is niet beter dan wij het hebben hoorquote:Op donderdag 24 december 2009 14:50 schreef Deprater het volgende:
[..]
bangla desh??
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bangladesh
1000 per km2
Daar vallen de huizenprijzen ook niet mee dacht ik.quote:Malta??
1250 per km2
Wij wonen allemaal naast elkaar, in Singapore wonen ze vooral op elkaar. Wij bouwen nml nogal in de breedte.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:44 schreef Deprater het volgende:
[..]
In Singapore wonnen 8000 mensen per km2
In Nederland 390 mensen per km2
Als wij ook een dictatuur zouden hebben zou het wel makkelijker zijn om de mensen er van te "overtuigen" dat zoiets het beste voor het land is.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:58 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Wij wonen allemaal naast elkaar, in Singapore wonen ze vooral op elkaar. Wij bouwen nml nogal in de breedte.
Ik denk dat er weinig overtuiging nodig is wanneer je met zoveel mensen op een kluitje woont omdat er een plaatsgebrek is. Het lijkt me dat er weinig andere opties zijn. Daar komt geen dictatuur bij kijken.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als wij ook een dictatuur zouden hebben zou het wel makkelijker zijn om de mensen er van te "overtuigen" dat zoiets het beste voor het land is.
Amenquote:Op donderdag 24 december 2009 12:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wel eens in de USA geweest? Is niet nieuws daar, is van alle tijden. Je doet het voorkomen alsof dat iets is dat de deze crisis veroorzaakt wordt. NOT. Het is de cultuur.
Wij hebben een andere cultuur. Die wel snel verandert, helemaal waar. Geen mooier voorbeeld als deze website, en dit forum. Wanneer mensen elkaar het licht in de ogen niet gunnen, dan hoef je ook geen wederzijdse steun te verwachten. Dan wijs jij naar mij, maar misschien is enige zelfreflectie ook wel op z'n plaats.
Hoe meer je polariseert, hoe meer je je eigen doemscenario laat uitkomen.
Dan zou ik toch maar eens een keer een ritje maken naar NB en Gelderlandquote:Op donderdag 24 december 2009 15:46 schreef du_ke het volgende:
Nou schrap alles buiten Noord en Zuid Holland en Utrecht maar. Dat valt allemaal niet onder de Randstad.
Beter past dus Utrecht, Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en dan weer naar Utrecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |