abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56344069
quote:
In de zomer van 2007 is in Zuid-Afrika een website geopend http://desteni.co.za/ waar video's worden geproduceerd en vertoond van een "interdimensioneel portaal", dat "dimensionele wezens" (overleden mensen en voorouders) ontvangt voor interviews. Dit "portaal" is een vrouw van 22 jaar, die als eerste ter wereld in levende lijve haar lichaam verlaat en tijdelijk naar "de dimensies" vertrekt en vervolgens aan dimensionele wezens haar lichaam in bruikleen geeft om interviews op aarde te geven. Dit proces kunt u zien op onderstaande video's.
Een wel hele grote wtf.

De ene keer is ze Hitler de andere keer Jezus.
http://nl.youtube.com/watch?v=8jlBp3AKBc4

Ik vraag me soms toch af hoe ( en waarom) ik op zulke sites terechtkom.

[ Bericht 4% gewijzigd door Loppe op 27-01-2008 18:25:21 ]
  zondag 27 januari 2008 @ 22:15:09 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56350294
Ja, die is mij ook opgevallen, best leuk gedaan moet ik zeggen. Ik ben wel benieuwd naar die van Hitler. Gerwoon om te horen wat ie te zeggen heeft over wat ie heeft aangericht.

Maar al die 'interviews' zijn toch gratis te bewonderen? Dus het is in ieder geval nog geen geldgrijperij.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_56351390
Vage shit. Ik weet niet echt wat ik er van moet denken. Ik vraag me wel af waarom ze zegt "This is Adolf Hitler" in het Engels en niet in het Duits aangezien de personen zelf aan het woord lijken te zijn. Tenminste, zo doet ze het voorkomen.
  zondag 27 januari 2008 @ 22:56:49 #4
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_56351482
Hoi, ik ben cerror en ik doe Woody Woodpecker na.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  zondag 27 januari 2008 @ 22:58:14 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56351520
http://desteni-universe.nl/ Nederlandse site trouwens. Buttho zit er ook al bij !.
Vrijheid
pi_56352539
quote:
Dus het is in ieder geval nog geen geldgrijperij
Voor de aandacht en het plezier om anderen beet te nemen.
  zondag 27 januari 2008 @ 23:53:20 #7
203999 BlaatGraag
Kan zijn dat hier wat staat.
pi_56352793
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:41 schreef Loppe het volgende:

[..]

Voor de aandacht en het plezier om anderen beet te nemen.
Seconded.
  maandag 28 januari 2008 @ 21:44:11 #8
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56371687
ik heb een paar delen "hi I'm Jezus gezien en het is wel het meest verfrissende verhaal over Jezus die ik ooit heb gehoord , geen woord over kruiperij en aanbidden maar gewoon gelijkheid en eenheid , gewoon een man/dimensionaal wezen die de mogelijkheid laat zien , iemand die zegt wat ik ben , ben jij ook .
iemand die zegt :
: en ik liet ze zien dat als je je realiseerd dat je niet van deze wereld bent ,
niet laat bepalen door deze wereld , dat je dan vrij bent in deze wereld .
Dat je niet bepaald word door de beperkingen van deze wereld
want als je je volgens deze wereld definieerd ,
identificeer je je met de beperkingen waaruit deze wereld bestaat ."

Dat klinkt al een stuk beter dan die 3 mensen op aarde die zeggen :

Jezus is mijn redder ,
Hij komt het voor mij doen .
Als ik voor hem op de knieen ga ,
Hoef ik niks meer te doen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_56372778
quote:
Dat je niet bepaald word door de beperkingen van deze wereld
want als je je volgens deze wereld definieerd ,
identificeer je je met de beperkingen waaruit deze wereld bestaat
wat een zweeftoestanden, je hebt een lichaam, dat alleen al wil zeggen dat je beperkingen hebt
  maandag 28 januari 2008 @ 23:51:38 #10
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_56375177
Volgens mij hebben ze hem een verhaal uit zijn hoofd laten leren, dat hij op zijn eigen manier moet navertellen.
Ik heb het tweede deel ook gezien, hij begint weer met die vage act van ontwaken uit een diepe trance en eindig weer met dat wegzakken. Het zijn dus korte acts, kort genoeg om ze stuk voor stuk uit je hoofd te leren.

Is het echt, of een akteurtje?
Wie betaalt haar dan?
Zo ja, waarom?
*Hosselcopter*
  maandag 28 januari 2008 @ 23:53:34 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56375214
quote:
Op maandag 28 januari 2008 22:25 schreef Loppe het volgende:

[..]

wat een zweeftoestanden, je hebt een lichaam, dat alleen al wil zeggen dat je beperkingen hebt
Ehm, je weet toch wel in welk subforum je zit hè?
Vrijheid
  dinsdag 29 januari 2008 @ 00:05:07 #12
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56375425
quote:

[..]

Ja maar als je zegt "ik ben mijn lichaam" dan ben je je beperking geworden .
pi_56375502
Als jij zegt dat jij je lichaam niet bent, dan lieg je.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 00:23:56 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56375712
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:09 schreef Loppe het volgende:
Waar haal jij al die wijsheid vandaan dan?
Vrijheid
  dinsdag 29 januari 2008 @ 00:27:49 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56375777
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:51 schreef Dibble het volgende:
Volgens mij hebben ze hem een verhaal uit zijn hoofd laten leren, dat hij op zijn eigen manier moet navertellen.
Ik heb het tweede deel ook gezien, hij begint weer met die vage act van ontwaken uit een diepe trance en eindig weer met dat wegzakken. Het zijn dus korte acts, kort genoeg om ze stuk voor stuk uit je hoofd te leren.

Wie betaalt haar dan?
Zo ja, waarom?
Waarom zou ze betaald worden? Waarom zou het per definitie meteen nep zijn? Zolang deze dame geen pay-site opzet of voor 100 euro per keer aanbiedt om een overleden geliefde te channelen zie ik er in ieder geval geen kwaad in. Ik zeg niet dat deze dame 'for real' MOET zijn maar om het nou meteen van de hand te doen als pertinente onzin is weer de andere kant van het verhaal lijkt me. Feit is dat wij als toeschouwers het gewoon niet kunnen weten en het enige wat we kunnen doen is ons oordeel klaar hebben, of niet natuurlijk.
Vrijheid
pi_56375827
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:23 schreef jogy het volgende:

[..]

Waar haal jij al die wijsheid vandaan dan?
Logica, of is ze een geestelijke entiteit die op Fok! rondzwerft?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 00:40:51 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56375965
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:30 schreef Loppe het volgende:

[..]

Logica, of is ze een geestelijke entiteit die op Fok! rondzwerft?
Oh joh, logica! zeg dat dan meteen! Ja nee, logica reikt meteen naar de absolute waarheid op basis van een website en een paar filmpjes, je hebt gelijk .
Vrijheid
  dinsdag 29 januari 2008 @ 00:41:55 #18
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56375980
quote:
Alleen als je dat vind .
pi_56376032
Natuurlijk vind ik dat. Hoe zou je anders een tekst kunnen neertypen?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 00:49:38 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56376103
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:45 schreef Loppe het volgende:
Op zich staat er wel een treffende tekst op die desteni-site waar ik mij wel in kon vinden, mooie gedachte iig.

http://desteni-universe.nl/art-11-bhutto-dood.mht
http://desteni-universe.nl/art-10-bhutto-samenzweringen.mht
Vrijheid
  dinsdag 29 januari 2008 @ 01:06:56 #21
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56376318
[b]"want als je je volgens deze wereld definieerd [/b], (LOGICA is de absolute en enige waarheid)

"identificeer je je met de beperkingen waaruit deze wereld bestaat [/b]
(onzin want het is niet wetenschappelijk bewezen en het moet rationeel worden bekeken want dat deden we gisteren ook anders bestaat het niet punt .

Ik zie de link .
  dinsdag 29 januari 2008 @ 01:30:32 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56376613
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 01:06 schreef Summers het volgende:
Ik zie de link .
Ik had niet anders verwacht, nu de rest van de wereld nog .
Vrijheid
  dinsdag 29 januari 2008 @ 01:32:50 #23
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56376644
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:49 schreef jogy het volgende:

[..]

Op zich staat er wel een treffende tekst op die desteni-site waar ik mij wel in kon vinden, mooie gedachte iig.

Alle twee top , ik heb er maar 1 woord voor : synchroniciteit !
  † In Memoriam † dinsdag 29 januari 2008 @ 01:55:06 #24
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_56376829
ok? interessant
:')
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:40:42 #25
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56378882
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:51 schreef Dibble het volgende:
Wie betaalt haar dan?
Zo ja, waarom?
Wel opvallend dat je alleen hebt gelet op uiterlijk vertoon en geen enkel woord over de inhoud .
je kan toch niet weten of het er echt uit ziet want je hebt geen vergelijkingsmateriaal ,
Als het echt is , zie je dan sterretjes rondom iemand zijn hoofd ? Gaat de linkerneus 3 keer piepen ?
Alsof de waarheid objectief te filteren is ... Tadaaaa , en als dat teveel moeite is kan je ook gewoon " het boek " kopen .

Ook grappig dat je aanneemt dat als iemand informatie heeft dat "ZE" dat hebben ingefluisterd , alsof "ZE" het altijd beter weten , " ZE " is altijd vaag en ver weg en natuurlijk de waarheid . "ZE" weten dat wel .

je noemt haar hem dus het was ergens wel overtuigend voor je .
De act was steeds kort genoeg om uit je hoofd te leren OF kort genoeg voor het dimensioneel wezen om het lichaam te verlaten en voor haar om weer terug te komen .
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:48:25 #26
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56379043
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:45 schreef Loppe het volgende:
Ziedaar de beperking , je ziet maar 1 mogelijkheid , dat ik mijn lichaam ben omdat die objectief waar te nemen is en dat ik lieg .
pi_56380691
Het lijkt alsof ze door zuurstoftekort op een of andere manier gaat hallucineren.
pi_56380906
Ondertussen wordt er op site zelf verteld dat we ons niet moeten misleiden door samenzweringen terwijl ze dan wel weer geloven in reptielachtige mensen die ons bewustzijn blokkeren en de mach over willen nemen, hoe hypocriet is dat? Jammer, sommige stukken die verteld worden klinken nog niet zo gek, je word alleen ontzettend in de zeik genomen zodra ze alles weer in verband gaan leggen met reptielen.
pi_56381866
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:49 schreef jogy het volgende:

[..]

quote:
Ik heb me gerealiseerd, dat liefde in relaties, die in deze wereld door onszelf met anderen zijn gevormd, een illusie is, want dat was mijn ervaring in de wereld, die niet langer hier met mij bestaat. Dus alles wat ik met betrekking tot liefde in deze wereld heb ervaren, relaties in allerlei vormen, was in feite niet echt – alsmede alle gevoelens die ermee gepaard gingen. Want hoe zou dat het geval kunnen zijn, als zulke ervaringen hier als mezelf niet meer bestaan zoals ik mezelf nu uitdruk?
Daar kan ik me toch echt niet in vinden eigenlijk.

Dan nog, ik kan dit soort teksten ook wel schrijven als ik in een meditatie zit. Zoveel bijzonders is er toch niet aan?
pi_56381932
quote:

[..]

wat een zweeftoestanden,
Newsflash: you're in TRU
pi_56382012
Ik vraag me af wat de TS wilt met dit topic.
pi_56384058
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 09:48 schreef Summers het volgende:

[..]

Ziedaar de beperking , je ziet maar 1 mogelijkheid , dat ik mijn lichaam ben omdat die objectief waar te nemen is en dat ik lieg .
Ik zeg dat je liegt als jij zegt dat je je lichaam niet bent.

Wat ik met dit topic wou aanvangen?
Ik dacht dat het overduidelijk was dat dit een bedriegster is en we er eens goed mee konden lachen. Blijkbaar niet.
pi_56385520
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:17 schreef Loppe het volgende:

Wat ik met dit topic wou aanvangen?
Ik dacht dat het overduidelijk was dat dit een bedriegster is en we er eens goed mee konden lachen. Blijkbaar niet.
Je moet ook niet verwachten dat iedereen op dit niveau redeneert. Sommige mensen lezen op een objectieve manier zonder zich te laten beïnvloeden door hun emoties en halen informatie eruit die nuttig kan zijn.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:28:16 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56387367
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:53 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

[..]

Daar kan ik me toch echt niet in vinden eigenlijk.
Och, uiteindelijk kan ik mij er wel iets bij voorstellen, niet dat het liefdesgevoel hier niet lekker/goed/positief kan zijn ( als het allemaal goed gaat natuurlijk ) maar misschien meer dat er dan ook een soort 'sluier' wegvalt waardoor het nog een stuk heftiger wordt. En uiteraard is het wel een illusie mocht het ook zo zijn dat alles één geheel is dan is liefde voor een ander dus daadwerkelijk wel een ilussie die wegvalt bij overlijden.
quote:
Dan nog, ik kan dit soort teksten ook wel schrijven als ik in een meditatie zit. Zoveel bijzonders is er toch niet aan?
Het is leuk leeswerk. Ik weet niet of het nep is en als dat wel zo is hoop ik dat ze er lol aan beleeft, ik iig wel aan haar site .
Vrijheid
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:50:34 #35
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_56387900
tvp
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_56388639
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:28 schreef jogy het volgende:

Och, uiteindelijk kan ik mij er wel iets bij voorstellen, niet dat het liefdesgevoel hier niet lekker/goed/positief kan zijn ( als het allemaal goed gaat natuurlijk ) maar misschien meer dat er dan ook een soort 'sluier' wegvalt waardoor het nog een stuk heftiger wordt. En uiteraard is het wel een illusie mocht het ook zo zijn dat alles één geheel is dan is liefde voor een ander dus daadwerkelijk wel een ilussie die wegvalt bij overlijden.
Dat laatste wat je zegt kan ik me wel in vinden. In die zin is het een illusie idd. Maar dan nog doet ze de ervaringen af als onbelangrijk, terwijl ikzelf die ervaringen wel als belangrijk zie en dat je die juist wel mee neemt na je dood. Dat is juist het hele doel in mijn ogen. Zoals zij het stelt doet het er allemaal niet toe. Dat vind ik te simpel gesteld. Maar goed, misschien is het gewoon een interpretatieverschil en bedoelt ze eigenlijk hetzelfde als ik .
quote:
Het is leuk leeswerk. Ik weet niet of het nep is en als dat wel zo is hoop ik dat ze er lol aan beleeft, ik iig wel aan haar site .
Curieus stukje:
quote:
Daarom adviseren wij slechts 4 tot 6 uur slaap, omdat dit alles is wat je werkelijk nodig hebt. Als je langer slaapt, ga je over dit punt heen en dompel je jezelf samen met je verstand / bewustzijnsysteem weer onder in het bovenbewustzijn, het onderbewustzijn en het onbewuste gebied, waardoor je systeem de gelegenheid krijgt zich te verjongen en te regenereren door van andere mensen in deze wereld via het onbewustzijn van het verenigd veld in de wereld ervaringen en reacties te implanteren, die helemaal niet van jezelf zijn, maar waarvan je aanneemt, dat ze van jezelf zijn.
http://desteni-universe.nl/art-08-veno-slaap.mht
Tja, ik weet niet hoe zij het doen, maar als ik elke nacht maar 6 uur slaap krijg hou ik het nog geen week vol.
pi_56389563
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:14 schreef Nee het volgende:

[..]

Je moet ook niet verwachten dat iedereen op dit niveau redeneert. Sommige mensen lezen op een objectieve manier zonder zich te laten beïnvloeden door hun emoties en halen informatie eruit die nuttig kan zijn.
Volgens mij ben ik hier de enige die zich niet liet beïnvloeden door zijn emoties.
pi_56390073
quote:
Ik zie het meer als een soort van wonen in mijn lichaam.
Als je je bestaan alleen lijfelijk ziet, ben je inderdaad erg beperkt en kom je geestelijk nooit verder dan waar je lichaam zich bevindt. Ik denk dat dat bedoeld wordt met je laten beperken in die zin. Je geest, je gedachtes, je dromen, je idealen, waar je in gelooft, dat zijn dingen die ik essentieel vind van een identiteit en juist die dingen hoeven niet beperkt te blijven door je lichaam.

Snap?
pi_56390209
btw, ik weet niet wat ik moet denken van die vrouw. Vanuit mijn vak zou je zeggen dat ze schyzofreen is en als je er een scan op loslaat, zie je waarschijnlijk ook diezelfde hersenactiviteiten die gepaard gaan met hallicunaties. However weet ik dat er ooit een onderzoek gedaan is (wie weet waar ik dat volledig kan lezen, GIMME GIMME GIMME) over de connectie tussen schyzofrenie en paranormaal (intuitief moet dat misschien gewoon heten) begaaft zijn. Het schijnt zo te zijn dat iemand die zijn/haar schyzofrenie weet te overwinnen door geestkracht, dergelijke gaves ontwikkelt.
Ik ben sceptisch, maar ik kan me toch voorstellen dat zoiets wel bestaat. Bewijs het maar eens... mensen zien in feiten alleen maar een bevestiging van wat ze toch al denken dus zels dat gaat wetenschappelijk al niet.
pi_56390757
quote:
Als je je bestaan alleen lijfelijk ziet, ben je inderdaad erg beperkt en kom je geestelijk nooit verder dan waar je lichaam zich bevindt.
Jij moet leren lezen want dat heb ik hier nooit vermeld.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:51:55 #41
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56390812
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:17 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ik zeg dat je liegt als jij zegt dat je je lichaam niet bent.
Ik heb nog nooit van mijn leven gedacht dat ik mijn lichaam ben , jij dus blijkbaar wel .
pi_56391105
Waarom zou ik mijn lichaam niet zijn?

Of waarom zou je denken dat de anderen hun lichaam zijn en jij niet?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 18:34:39 #43
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56391786
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:24 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Dat laatste wat je zegt kan ik me wel in vinden. In die zin is het een illusie idd. Maar dan nog doet ze de ervaringen af als onbelangrijk, terwijl ikzelf die ervaringen wel als belangrijk zie en dat je die juist wel mee neemt na je dood. Dat is juist het hele doel in mijn ogen. Zoals zij het stelt doet het er allemaal niet toe. Dat vind ik te simpel gesteld. Maar goed, misschien is het gewoon een interpretatieverschil en bedoelt ze eigenlijk hetzelfde als ik .
Ik lees het dus op een manier als dat 'ongewoon gesprek met god' boek. Daar stond ook dat wat wij hier doen uiteindelijk helemaal niets uitmaakt in het hiernamaals maar als je het ene zegt te willen dan zijn de mensen die iets tegenovergestelds doen in hun leven verkeerd bezig en zullen ze het doel wat ze voor ogen hebben niet halen maar nogmaals heb je daar uiteindelijk in de spirituele zin van het woordgeen last van. Zo denk ik er dan over. Zie ook: [Brainfart] Wat nou als de Aarde gewoon zo hoort te zijn?
quote:
[..]

Curieus stukje:
[..]

http://desteni-universe.nl/art-08-veno-slaap.mht
Tja, ik weet niet hoe zij het doen, maar als ik elke nacht maar 6 uur slaap krijg hou ik het nog geen week vol.
Geen last van, bij 4 uur per nacht begin ik wel weg te dommelen overdag . Maar bij mij is het gewoon dat ik de tijd vergeet, op de klok kijk en denk 'o' en dan duik ik mijn nest in. Maar het is wat mij betreft zeldzaam dat ik de 8 ur per nacht haal en mocht ik het wle halen ben ik niet fitter dan anders. Nu vind ik het wel lekker om in het weekend goed uit te slapen overigens maar dat is eerder omdat ik het heerlijk vind om te luieren als ik niks te doen heb.

En nogmaals ik ben niet overtuigd van enige waarheid in het geheel maar ook zeker niet van het omgekeerde. Ik bedoel, ik geloof wel dat het kan dus warom zou zij het niet kunnen en hoe weten wij nou hoe zo'n portaalgebeuren eruit zou zien?
Vrijheid
  dinsdag 29 januari 2008 @ 18:37:12 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56391849
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:58 schreef Loppe het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik hier de enige die zich niet liet beïnvloeden door zijn emoties.
Niet bepaald. .

Als Post icoon voor et topic en "Een wel hele grote wtf." Geven toch wel aan dat er een negatieve emotie aan hangt bij jou. Niet erg veder maar even dat je het weet .
Vrijheid
pi_56392286
Dat is een conclusie die ik eruit trok, na Desteni rustig en zonder vooroordelen te hebben bekeken.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 20:04:37 #46
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56393869
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 18:04 schreef Loppe het volgende:
Waarom zou ik mijn lichaam niet zijn?

Of waarom zou je denken dat de anderen hun lichaam zijn en jij niet?
Jij zegt dat ik lieg als ik zeg dat ik mijn lichaam niet ben, blijkbaar denk jij er dus anders over anders noem je me geen leugenaar 'als',
ik geef aan dat ik nooit anders heb gedacht en dat ik dus niet kan liegen want dat geloof ik .
liegen is expres de waarheid verdraaien en dat deed ik niet .

Jij mag vinden dat je je lichaam bent en ik vind dat ik mijn lichaam niet ben
dus wat jij liegen noemt is : "He ,ze denkt er anders over dan ik ..
pi_56395070
Je bent nog niet dood, dus je bent nog geen geest.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:20:04 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56395668
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:54 schreef Loppe het volgende:
Je bent nog niet dood, dus je bent nog geen geest.
Ok, als je leeft heb je geen geest/ziel maar als je dood bent dan vormt die geest/ziel zich spontaan? Dan heb ik eerder het idee dat de ziel er al is en na je sterven 'vrij' is van de illusie van deze wereld.
Vrijheid
pi_56396255
quote:
Dan heb ik eerder het idee dat de ziel er al is en na je sterven 'vrij' is van de illusie van deze wereld.
Inderdaad, maar momenteel ben je hier op aarde mét je lichaam.
pi_56396625
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:26 schreef MarMar het volgende:
btw, ik weet niet wat ik moet denken van die vrouw. Vanuit mijn vak zou je zeggen dat ze schyzofreen is en als je er een scan op loslaat, zie je waarschijnlijk ook diezelfde hersenactiviteiten die gepaard gaan met hallicunaties. However weet ik dat er ooit een onderzoek gedaan is (wie weet waar ik dat volledig kan lezen, GIMME GIMME GIMME) over de connectie tussen schyzofrenie en paranormaal (intuitief moet dat misschien gewoon heten) begaaft zijn. Het schijnt zo te zijn dat iemand die zijn/haar schyzofrenie weet te overwinnen door geestkracht, dergelijke gaves ontwikkelt.
Ik ben sceptisch, maar ik kan me toch voorstellen dat zoiets wel bestaat. Bewijs het maar eens... mensen zien in feiten alleen maar een bevestiging van wat ze toch al denken dus zels dat gaat wetenschappelijk al niet.
Dank... hoef ik het niet allemaal op te schrijven
overigens geldt dat niet alleen voor schizofrenie maar ook voor andere zaken als psychoses, MPS en noem nog maar wat zaken
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_56397443
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:26 schreef MarMar het volgende:
Volgens mij is ze zelfs niet schizofreen, eerder machtsgeil, op een geestelijk niveau dan.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:32:01 #52
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56397614
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:40 schreef Loppe het volgende:

[..]

en zonder lichaam ben ik er nog steeds, als ik zeg dat ik mijn lichaam ben dan zeg ik eigenlijk dat ik ophoud te bestaan als ik geen lichaam meer heb dus verder dan ik HEB een lichaam of ik ben hier met lichaam kom ik niet .
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:51:20 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56398227
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:40 schreef Loppe het volgende:

[..]

Jup, dus BEN je niet je lichaam maar HEB je een lichaam. Wezenlijk verschil.
Vrijheid
  dinsdag 29 januari 2008 @ 22:51:58 #54
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56398252
Naja, wat Summers zegt.
Vrijheid
pi_56398526
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:32 schreef Summers het volgende:

[..]

en zonder lichaam ben ik er nog steeds, als ik zeg dat ik mijn lichaam ben dan zeg ik eigenlijk dat ik ophoud te bestaan als ik geen lichaam meer heb dus verder dan ik HEB een lichaam of ik ben hier met lichaam kom ik niet .
het zou zomaar kunnen zijn dat je zo je eigen realiteit maakt
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 30 januari 2008 @ 08:19:56 #56
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56402596
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:00 schreef nokwanda het volgende:

[..]

het zou zomaar kunnen zijn dat je zo je eigen realiteit maakt
Je maakt ook je eigen realiteit , dat is precies wat iedereen aan het doen is nu .
Het enige juiste lijkt mij ook dat je je eigen realiteit maakt want hoezo zou iemand anders die voor mij maken ?
  woensdag 30 januari 2008 @ 08:21:19 #57
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_56402604
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:19 schreef Summers het volgende:

[..]

Je maakt ook je eigen realiteit , dat is precies wat iedereen aan het doen is nu .
Het enige juiste lijkt mij ook dat je je eigen realiteit maakt want hoezo zou iemand anders die voor mij maken ?
Iemand anders maakt ook jou realiteit door te reageren. Je hebt niet alles in de hand dnek ik
*Hosselcopter*
  woensdag 30 januari 2008 @ 08:28:32 #58
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56402667
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 08:21 schreef Dibble het volgende:

[..]

Iemand anders maakt ook jou realiteit door te reageren. Je hebt niet alles in de hand dnek ik
Je Maakt dan deel uit van mijn realiteit maar mijn realiteit maak ik zelf .
mensen proberen wel mijn realiteit te maken maar aangezien iedereen gelijk is is dat toch echt aan mij .
pi_56403387
Ik doelde op meer dan alleen in het hier en nu.
Mijn pa is ervan overtuigd dat er niets is na de dood. dat het een groot niets is. Dat hij ophoudt te bestaan. Dit zegt hij op basis van zijn atheistische levensovertuiging en de daaraangekoppelde non-ervaring toen hij er eens bijna niet meer was.

Toch vreemd omdat hij wel dingen wist toen hij bijkwam uit een coma van 3 weken die in die tijd waren gebeurd. Hij heeft die dingen alleen niet met zijn rationele bewustzijn gezien.

Mijn oma daarintegen is Jehova's getuigen. Zij gelooft heilig in een wederopstanding na een apocalyps en een eeuwig leven daarna. Dat zal dan haar realiteit zijn omdat zij zo ervaart.

Ik weet niet of dat zo is hoor. Ik hou er zelf een ander denkbeeld op na.
Ik denk dat het werkelijk voor ieder gelijk is, wat nu op dit moment ook je overtuigingen zijn.

Maar even over die Desteny: dat alles projectie was. Je eigen realiteit projecteren. Dat dat nu niet meer zo is als je je los hebt gemaakt van die convicties die je gevangenhouden.
Dat is wel een goed punt. En dan maakt het op zich niet zo heel veel uit in welke vorm ze dit giet of vanuit welke motivatie.
Er worden wel interessante dingen gezegd.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_56403605
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:48 schreef Loppe het volgende:

[..]

Jij moet leren lezen want dat heb ik hier nooit vermeld.
Ben je ervan op de hoogte dat in de Nederlandse taal het woordje "je" en het woordje "men" soms dezelfde betekenis hebben?
Je beweert eerst dat je de enige bent die nog zonder emotie reageert om vervolgens alles superpersoonlijk op te vatten

Maar dat terzijde...

Het maakt niet altijd uit wie iets zegt, als er dingen bij zitten die je aan het denken zetten, hou die uitspraken dan in je hoofd en doe er je voordeel mee. Bepaalde uitspraken kan ik me wel heel erg in vinden.
Misschien wilde ze gewoon de dingen gezegd hebben en kon ze maar 1 manier bedenken dat mensen zouden luisteren, misschien is ze daar zo in doorgeslagen dat ze er zelf in is geloven...

Kleine kanttekening mps/dis is niet hetzelfde, eigenlijk spreek je dan altijd van personen met verschillende leeftijden die in feite onderdeel zijn van de persoon zelf, alleen dan afgesplitst, ontstaan door traumatische gebeurtenissen (vaak mishandeling/seksueel misbruik) en ontstaat tussen ongeveer het 3e (als het bewustzijn en onthouden begint) en 12e levensjaar.
Schyzofrenie == last hebben van psychoses/wanen, schyzofrenie is dus niet het hebben van meerdere persoonlijkheden zoals veel mensen denken.

Back on topic
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:49:32 #61
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56404729
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:27 schreef nokwanda het volgende:
Ik doelde op meer dan alleen in het hier en nu.
Mijn pa is ervan overtuigd dat er niets is na de dood. dat het een groot niets is. Dat hij ophoudt te bestaan. Dit zegt hij op basis van zijn atheistische levensovertuiging en de daaraangekoppelde non-ervaring toen hij er eens bijna niet meer was.

Toch vreemd omdat hij wel dingen wist toen hij bijkwam uit een coma van 3 weken die in die tijd waren gebeurd. Hij heeft die dingen alleen niet met zijn rationele bewustzijn gezien.

Mijn oma daarintegen is Jehova's getuigen. Zij gelooft heilig in een wederopstanding na een apocalyps en een eeuwig leven daarna. Dat zal dan haar realiteit zijn omdat zij zo ervaart.

Ik weet niet of dat zo is hoor. Ik hou er zelf een ander denkbeeld op na.
Ik denk dat het werkelijk voor ieder gelijk is, wat nu op dit moment ook je overtuigingen zijn.

Maar even over die Desteny: dat alles projectie was. Je eigen realiteit projecteren. Dat dat nu niet meer zo is als je je los hebt gemaakt van die convicties die je gevangenhouden.
Dat is wel een goed punt. En dan maakt het op zich niet zo heel veel uit in welke vorm ze dit giet of vanuit welke motivatie.
Er worden wel interessante dingen gezegd.
Ik denk ook dat het werkelijk voor ieder gelijk is wat je overtuigingen op dat moment ook zijn .
maar je handeld wel naar wie je denkt dat je bent als mens dus in die zin maak je je eigen realiteit .
je ziet wat je wilt zien , iemand anders zou na 3 weken coma en dingen weten een andere conclusie daaruit trekken en dan ook daarnaar handelen .
Als ik in ontkenning ben over iets dan zal ik het ook niet zien waar een ander het wel ziet .
Voor de 1 bestaat het dan wel en voor de ander niet .

En er worden zeker interessante dingen gezegt waar ik me wel in kan vinden .
pi_56409066
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 22:32 schreef Summers het volgende:

[..]

Dan zie ik het eerder als ik ben mijn lichaam, ik ben mijn geest en ik ben mijn ziel.
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:43:31 #63
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56409862
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:09 schreef Loppe het volgende:

[..]

Dan zie ik het eerder als ik ben mijn lichaam, ik ben mijn geest en ik ben mijn ziel.
ja zo zie ik het ook, je bent je totaalplaatje
  woensdag 30 januari 2008 @ 15:01:25 #64
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_56410302
Nog een theorie zou zijn dat alle informatie in een soort raster zit opgeslagen en dat zij daar op in kan inloggen. Verklaart tegelijkertijd het fenomeen telepathie.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  woensdag 30 januari 2008 @ 17:02:22 #65
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56412923
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:01 schreef sir_Tachyon het volgende:
Nog een theorie zou zijn dat alle informatie in een soort raster zit opgeslagen en dat zij daar op in kan inloggen. Verklaart tegelijkertijd het fenomeen telepathie.
Het kan beide toch waar zijn , en dimensionele wezens die in haar lichaam komen en ze halen hun info uit dat soort raster ?
pi_56412932
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:09 schreef Loppe het volgende:

[..]

Oke, maar ben je niet van mening dat je geest/ziel meer je identiteit bepalen dan je lichaam?
pi_56416420
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:01 schreef sir_Tachyon het volgende:
De Akashakronieken
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_56457154
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 17:02 schreef MarMar het volgende:

[..]

Oke, maar ben je niet van mening dat je geest/ziel meer je identiteit bepalen dan je lichaam?
Nu snij je het nature/nurture vraagstuk aan. Ik ben van mening dat er heel weinig verschil, zoniet geen, in de geest van een persoon en de genetische overdracht van je ouders, ingebed in je DNA, is.

Ik denk niet dat er evolutie mogelijk is als men enkel de nurture-theorie volgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Loppe op 01-02-2008 13:51:50 ]
pi_56523049
Desteni is een fake, iedere mayakalenderfan heeft veel werk van Ian Lungold gezien/gehoord, als je b.v. naar haar channeling met Ian Lungold luistert hoor je gewoon dat die Ian Lungold in haar channelings een totaal andere persoonlijkheid heeft, dus dit betrof niet Ian Lungold.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_56523270
Uiteraard is het een fake, het is altijd en ze zijn allemaal fake, deze fake is alleen niet echt goed. Het zou overtuigend zijn als haar "Jesus" in zijn eigen taal zou communiceren, niet een het Engels met een zwaar accent.

Om echt indruk te maken zou ze eens een paar verschillende nationaliteiten moeten oproepen (als dat al kan, misschien kunnen alleen Engels-sprekenden van haar portaal gebruik maken...) - pas als ze Russisch, Duits, Frans, Japans of een of andere dode taal foutloos spreekt zou ik eens een poging wagen haar te verklaren.

Tot die tijd: oplichtster nummertje zoveel
  maandag 4 februari 2008 @ 13:58:36 #71
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_56525482
He , wat jammer nou dat Desteni niet strookt met het channelingshandboek hoe het er wel moet uitzien en hoe het er niet moet uitzien ...en wat wel kan en wat niet kan en in welke taal het moet , grr waarom houden die dimensionele wezens zich niet gewoon aan de regels !
pi_56526132
En nogmaals.... ze;fs al zou ze zo gek als een deur zijn, dat verandert de boodschap niet.
Mensen hebben zo vaak de neiging om alles wat anders is gelijk maar helemaaal aan de kant te vegen, maar intussen heeft zelfs de gekste mafkees op straat nog weleens deels iets goeds te melden. ook als die dingen soms in the midst of all madness van psychoses en aanverwante zaken gesproken worden. Kan dat niet gefiltert worden? Zo zwart wit ligt het niet.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_56526513
quote:
Op maandag 4 februari 2008 13:58 schreef Summers het volgende:
He , wat jammer nou dat Desteni niet strookt met het channelingshandboek hoe het er wel moet uitzien en hoe het er niet moet uitzien ...en wat wel kan en wat niet kan en in welke taal het moet , grr waarom houden die dimensionele wezens zich niet gewoon aan de regels !
Waarom spreekt Hitler volgens haar dan Engels? Zijn eigen volk ging toch boven alles?
pi_56526605
Als ik jullie zo bezig hoor zou ik het nog kunnen overwegen om naar de kerk te gaan, gewoon uit compassie met onze pastoor.
pi_56527045
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:56 schreef Loppe het volgende:
Als ik jullie zo bezig hoor zou ik het nog kunnen overwegen om naar de kerk te gaan, gewoon uit compassie met onze pastoor.
Doen. Al was het maar om het eens te onderzoeken, voor zover je dat nog niet gedaan had. dat weet ik natuurlijk niet.
Maar als niet christen zie ik ook heel veel goede zaken in verhaalvorm in wat die pastoor te vertellen heeft.
Of liever gezegd: in de bijbel of welk ander geschrift dan ook. Het is alleen een kwestie van door de parabel heen kijken, door de vorm heenkijken en de symboliek zien. Zien wat er bedoelt wordt.
Het is allemaal afhankelijk van interpretatie van degeen die het brengt. Ook hier.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')