abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75971859
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:08 schreef Iblis het volgende:
Dat lijkt me een goede insteek in principe. Want mijn gevoel is dat dat inderdaad het punt is waar het misgaat.
Precies.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 23 december 2009 @ 15:16:28 #142
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_75971908
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

Bron
quote:
Als jij het goed doet, is dat voor ons voldoende', aldus de rechtbank volgens advocaat De Lange.
Dit is dus duidelijk, kan Laura niet mee schuiven maar vooral ook niet bureau jeugdzorg of andere moralisten.
quote:
'Dit is een bijzondere zaak en die moet op een bijzondere manier worden behandelend.'
Een wijze uitspraak.

Overigens, waarom is het uithuis plaatsen het enige waar bj mee kan komen, gaat alles dan opeens goed? Of is dit voor hen de gemakkelijkste weg?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 23 december 2009 @ 15:18:58 #143
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75972002
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:09 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Kijk, dat is meedenken met een kind wat dolgraag iets wil.
Nu maar hopen dat JZ hier een goed vervolg aan gaat geven en zich normaal gaan opstellen.
Ik ben benieuwd of ze bij haar vader mag blijven. Als die opvangfamilie ver bij haar school vandaan zit dan heeft ze best kans dat de rechter zegt, ja we willen ook dat ze in een vertrouwde omgeving haar lessen nu kan volgen, dus weer terug naar paps.
Als er verder niet meer speelt dan dat.
  woensdag 23 december 2009 @ 15:19:22 #144
3542 Gia
User under construction
pi_75972017
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:42 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat vonnis heeft m.i. iets heel dubbels. Want al die observaties en evaluaties die refereren aan ‘de gemiddelde 14-jarige’ en ‘hoe een normaal mens met vriendschappen omgaat’ enz. Het punt is nu juist dat deze Laura klaarblijkelijk niet dat keurslijf in wil. Maar toch wordt precies gemeten hoe goed ze in dat keurslijf past.
Ze is een 14-jarige, waarmee moet je haar gedrag en ontwikkeling anders vergelijken dan met doorsnee 14-jarigen? Ze is niet specialer dan andere meiden van 14, alleen omdat ze leuk kan zeilen!
quote:
Waar talentvolle voetballers en gymnasten b.v. op een heel andere manier benaderd worden, wordt hier iemand die op z’n minst enig talent aan de dag legt – in een verder individuele sport – afgerekend op het feit dat ze voor een 14-jarige zo individueel is. Daar wringt toch iets ontzettend? Dat je langs de maat gelegd wordt die je juist niet wilt?
Die voetballers en turners volgen gewoon onderwijs. Dat is allemaal geregeld. Zelfs als ze voor toernooien naar het buitenland moeten, volgen ze nog onderwijs.

Laura zou ipv de kont tegen de krib gooien, kunnen overwegen haar zaakjes op orde te krijgen, dan mag ze misschien ook haar sport op het hoogste niveau beoefenen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 15:19:24 #145
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75972019
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:16 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

[..]

Dit is dus duidelijk, kan Laura niet mee schuiven maar vooral ook niet bureau jeugdzorg of andere moralisten.
[..]

Een wijze uitspraak.

Overigens, waarom is het uithuis plaatsen het enige waar bj mee kan komen, gaat alles dan opeens goed? Of is dit voor hen de gemakkelijkste weg?
BJ - Jeugdzorg?

Makkelijker om controle over te houden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 23 december 2009 @ 15:19:28 #146
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75972024
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:11 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Welke regel vind je te ver gaan Iblis, haar niet direct laten zeilen of de mogelijke uithuisplaatsing?
Ik reageerde op Trommeldaris’ ‘daarom is er een wet’. Dat is m.i. niet het laatste woord in zoiets. Die wet is er met de intentie het beste voor het kind voor te hebben, en dat zal ook zeker in het grootste deel van de gevallen zo zijn. Maar zo’n wettekst moet m.i. niet het einddoel worden.

Deze regels die jij noemt, worden in principe juist per individu beslist. En daar kan ik vrede mee hebben, maar ik vind wel dat men hier niet het idee moet hebben om van zo’n 14-jarige die iets abnormaals wil maar iets normaals te maken omdat normale 14-jarigen niet zeilen en normale 14-jarigen zus en normale 14-jarigen zo.

En wat ik begrijp is dat Jeugdzorg dat wel wil, en misschien kunnen ze ook moeilijk anders, want uiteindelijk wil ‘men’ ook graag dat er volgens protocollen en verifieerbaarheid gewerkt wordt, protocollen die ook algemeen zijn, en dat Jeugdzorg zo dat ‘normale’ als uitgangspunt heeft.

Wat dat betreft lijkt mij uithuisplaatsing een zeer straffe maatregel. Maar m’n grootste wrevelpunt ligt waar de topictitel overgaat: dat gemiddeld het richtsnoer lijkt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_75972028
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:12 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het op papier altijd haar eigen schuld. Als maar wordt voldaan aan de regeltjes, als de procedure maar kopt, als maar wordt voldaan aan het heilige gemiddelde, alles wat boven het maaiveld uitsteekt zal worden afgemaakt.
Laura is lang niet de enige die niet achter loopt op school. Wel loopt ze op ander gebied voor op anderen, maar omdat er niet één of andere voetbalclub is die haar miljoenen biedt mag ze dat niet bewijzen? Alsof zo'n miljoenencontract wél zorgt voor een goede schoolgang?
Er moet, van mij, niet voldaan worden aan het heilige gemiddelde, maar juist aan het heilige minimum. En dat is de basisopleiding. En ik vind het ook debiel dat voetballers hun school niet orde hoeven te hebben op die leeftijd.
En als ze het gewoon in orde heeft, was het allemaal stuk makkelijker.
quote:
Met zo'n instelling kom je er als land wel
Nee, als je het leger misbruikt voor de dromen van één meisje die doordramt, dan kom je er wel
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  woensdag 23 december 2009 @ 15:20:33 #148
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75972075
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is nog steeds een mening. Ja, het zal best niet de meest voorbereide reis zijn geweest, maar haar vader is ook ooit aan zo'n reis begonnen en wellicht ook onder het mom van "als er een probleem komt, lossen we dat wel op".

Dat is misschien niet het meest verstandig, maar om dan te stellen dat het niet zou moeten mogen is m.i. te gemakkelijk.
[..]

Zonder helm laten skieën ook, terwijl dat 10 jaar geleden ook de normaalste zaak van de wereld was. We zijn een maatschappij die alle risico's dwangmatig uit wil sluiten. Hetgeen natuurlijk nergens op slaat.

Dat gezegd hebbende: ik ski zelf met helm.
Je hebt plots wel veel twijfels bij een gerechtelijke uitspraak die je niet gelezen hebt. ´Een mening´ van een driekoppige raad? Zouden die niet gewoon gecontroleerd hebben of er al dan niet afspraken met de Wereldschool gemaakt zijn. Zou de advocaat van Laura anders niet op zijn achterste benen gestaan hebben als het niet waar was.

Haar vader is op veertienjarige leeftijd weggelopen van huis om over de wereld te zeilen. Heeft jaren geen contact meer met zijn ouders gehad. Vind je dat een wenselijke situatie?
Here we are now, entertain us.
  woensdag 23 december 2009 @ 15:20:50 #149
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75972086
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:16 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

[..]

Ik vond het anders nog steeds wat vaag, wat is goed?
quote:
[..]

Een wijze uitspraak.

Misschien dat zij de invloed van paps te negatief vinden? Ik noem maar wat.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 15:22:35 #151
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75972163
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:20 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik vond het anders nog steeds wat vaag, wat is goed?
[..]

Misschien dat zij de invloed van paps te negatief vinden? Ik noem maar wat.
Ik hoop voor haar dat ze bij die sponsor kan blijven wonen voor een tijdje en dat ze daar haar voorbereiding en training enzo kan krijgen.
Misschien dat ze een beoordeling krijgt van een zeilpro ofzo?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 23 december 2009 @ 15:26:41 #152
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75972329
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:22 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik hoop voor haar dat ze bij die sponsor kan blijven wonen voor een tijdje en dat ze daar haar voorbereiding en training enzo kan krijgen.
Misschien dat ze een beoordeling krijgt van een zeilpro ofzo?
Ze mag dus thuis blijven bij haar vader.

Mooie uitspraak. Ik vertrouw erop dat ze alles van elke kant hebben bekeken en dat dit het beste is voor haar.
  woensdag 23 december 2009 @ 15:27:18 #153
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75972359
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:19 schreef Gia het volgende:
Ze is een 14-jarige, waarmee moet je haar gedrag en ontwikkeling anders vergelijken dan met doorsnee 14-jarigen? Ze is niet specialer dan andere meiden van 14, alleen omdat ze leuk kan zeilen!
Ja, dat is ze wel. Wat dat betreft. Zoals er ook 14-jarigen zijn die beter in natuurkunde zijn en daarom gestimuleerd worden aan een natuurkunde olympiade mee te doen. En zoals er ook 14-jarigen zijn die extra crimineel zijn, en die wat dat betreft speciaal behandeld worden. En zoals er ook 14-jarigen zijn die een stevige verstandelijke handicap hebben.

Allemaal uitzonderingssituaties, en dit is er één van. Je kunt best met ‘de normale’ vergelijken om te kijken of er iets speciaals aan de hand is, maar je moet dan niet dat speciale als probleem zien. En dat doe jij m.i. een beetje in je reacties, als het niet normaal is, dan zal het wel abnormaal zijn – in de negatiefste zin van het woord.
quote:
Laura zou ipv de kont tegen de krib gooien, kunnen overwegen haar zaakjes op orde te krijgen, dan mag ze misschien ook haar sport op het hoogste niveau beoefenen.
Of de overheid zou eens kunnen kijken of in dit geval een individuele benadering beter past in plaats van te zeggen: hier is onze norm, gebaseerd op heel veel gemiddelden, bel maar als je erin past.

Ik zeg ook niet dat ze nu voorgoed vrijstelling van de leerplicht moet krijgen, maar er zijn genoeg mensen die een jaar vertraging op school oplopen, zonder dat ze er kapot door gaan. En als dat niet hoeft, is dat allicht beter, maar als het niet anders kan, lijkt me dat geen ramp.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_75972381
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Domme antwoorden geven is een kunst.
Klopt. Ik heb het mij nog niet eigen weten te maken. Sorry.
quote:
Waarom is daar geen ruchtbaarheid aangegeven door vader of haarzelf?
Met welk doel?
quote:
Dat jeugdzorg de schuld krijgt van haar problemen is ook alleen maar het woord van opa en oma..
Sorry, maar ze gleed ineens af. Wat is er veranderd?
quote:
Aanname..
Kom op...
quote:
Dat slaat nergens op. Wat heeft het dan met hoogbegaafdheid te maken?
Het gaat erom dat mensen vrije wil hebben. De meesten zijn redelijk gemiddeld. Die kiezen bewust voor de groep, normaal meedoen. Dat maakt hen gelukkig. Niet iedereen is zo. Sommigen hebben andere prikkels nodig. Of dat nu op je 14e alles van Mozart op de piano pingelen is, op je 14e beginnen met de TU, op je 14e als braziliaantje naar Varkenoord verkassen (kraait ook geen haan naar!), of op je 14e de wereld rond zeilen.
quote:
De begeleiding wordt heus wel verzorgd. Ze hebben behoefte aan modellen, niet aan schandalen.
Die begeleiding valt enorm tegen (tenzij ik ben voorgelogen). Sommigen worden doodongelukkig en gaan terug naar paps en mams. Sommigen krijgen eetstoornissen (best veel eigenlijk, waarbij er dan wel wordt ingegrepen, maar een eetstoornis gaat in de meeste gevallen nooit voorbij, die onderdruk je slechts). Sommigen grijpen naar de drugs. En weet ik wat allemaal.

Het is ook ondoenlijk om ze 24/7 in de gaten te houden.
quote:
Verder zal het gangbangen door fotografen en andere uitspattingen wel meevallen. Ze moeten er immers gezond uit blijven zien.
Ik dacht dat er duidelijk stond dat het een reactie was op de onzin over piraten.
quote:
Ja. Jij ook?
Ja, en ik spreek er ook mee. Moet je ook eens doen, dan weet je dat het echt niet zo is dat die 14 jarigen een vaste begeleider hebben die ze continu in de gaten houden.
quote:
Daar waren geen afspraken mee gemaakt. De ambtenaar stond het verzuim niet toe. De rechter bepaalde dat de voorbereiding ernstig schortte.
Blijft staan dat dat er later bijgehaald werd.
quote:
Ik had het niet over jeugdzorg in de desbetreffende quote.
Ik heb het dus wel over JZ.
quote:
Lees jij wel? Ik zei dat ik er geen oordeel over kon vellen.
Ik zie geen tegenstelling hoor...
quote:
Ik vind uithuisplaatsing als sanctie op een domme actie uit angst voor uithuisplaatsing wreed, idd.. Daar kunnen we het over eens zijn.
Mooi.
quote:
Vooropgesteld dat het waar is. Misschien vluchtte Laura wel omdat ze door 2 partijen onder druk werd gezet..
Ik geloof niet dat JZ wel reageert inhoudelijk en desondanks de beschuldiging niet ontkracht. Daarbij speelt mee dat het in de modus operandi van JZ past.

Maar goed: het is geen feit.
pi_75972393
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:20 schreef DS4 het volgende:

Precies. Had haar laten gaan. Misschien was het slecht afgelopen, maar haar kansen op een gelukkig leven waren hoger (zelfs in de buurt van Somalië) dan nu met jeugdzorg.
Denk je?
  † In Memoriam † woensdag 23 december 2009 @ 15:28:26 #156
137949 Disana
pi_75972425
En die advocaat wilde nog wel andere rechters.
  woensdag 23 december 2009 @ 15:29:58 #157
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75972494
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:28 schreef Disana het volgende:
De exacte voorwaarden zijn nog niet bekend denk ik. Die zullen niet zoveel verschillen als bij de vorige uitspraak, neem ik aan.
  woensdag 23 december 2009 @ 15:30:46 #158
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75972534
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:28 schreef Disana het volgende:
Dat was tactiek natuurlijk, want nu durfden de rechters niet in haar nadeel te beslissen, want dan leek het alsof de advocaat toch gelijk had met z’n wrakingsverzoek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † woensdag 23 december 2009 @ 15:31:11 #159
137949 Disana
pi_75972549
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:29 schreef Marrije het volgende:

[..]

De exacte voorwaarden zijn nog niet bekend denk ik. Die zullen niet zoveel verschillen als bij de vorige uitspraak, neem ik aan.
Zo op het oog doet de rechter er alles aan Laura tegemoet te komen. Heel anders dus dan de advocaat verwachtte.
pi_75972601
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:19 schreef Gia het volgende:
Ze is niet specialer dan andere meiden van 14, alleen omdat ze leuk kan zeilen!
ZO! Hollandser kan een opmerking bijna niet zijn!
quote:
Die voetballers en turners volgen gewoon onderwijs. Dat is allemaal geregeld. Zelfs als ze voor toernooien naar het buitenland moeten, volgen ze nog onderwijs.
*Houdt lach in*

In theorie heb je gelijk. Of het moet tegenwoordig wezenlijk anders gaan, maar in mijn tijd kwam je overal mee gedraaid als je maar goed genoeg speelde.
quote:
JZ zou, ipv dreigen, ook de helpende hand uit kunnen steken. Het schijnt een hulpverlenende instantie te zijn geweest in het verleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')