Precies.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:08 schreef Iblis het volgende:
Dat lijkt me een goede insteek in principe. Want mijn gevoel is dat dat inderdaad het punt is waar het misgaat.
quote:
Dit is dus duidelijk, kan Laura niet mee schuiven maar vooral ook niet bureau jeugdzorg of andere moralisten.quote:Als jij het goed doet, is dat voor ons voldoende', aldus de rechtbank volgens advocaat De Lange.
Een wijze uitspraak.quote:'Dit is een bijzondere zaak en die moet op een bijzondere manier worden behandelend.'
Ik ben benieuwd of ze bij haar vader mag blijven. Als die opvangfamilie ver bij haar school vandaan zit dan heeft ze best kans dat de rechter zegt, ja we willen ook dat ze in een vertrouwde omgeving haar lessen nu kan volgen, dus weer terug naar paps.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kijk, dat is meedenken met een kind wat dolgraag iets wil.
Nu maar hopen dat JZ hier een goed vervolg aan gaat geven en zich normaal gaan opstellen.
Ze is een 14-jarige, waarmee moet je haar gedrag en ontwikkeling anders vergelijken dan met doorsnee 14-jarigen? Ze is niet specialer dan andere meiden van 14, alleen omdat ze leuk kan zeilen!quote:Op woensdag 23 december 2009 14:42 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat vonnis heeft m.i. iets heel dubbels. Want al die observaties en evaluaties die refereren aan ‘de gemiddelde 14-jarige’ en ‘hoe een normaal mens met vriendschappen omgaat’ enz. Het punt is nu juist dat deze Laura klaarblijkelijk niet dat keurslijf in wil. Maar toch wordt precies gemeten hoe goed ze in dat keurslijf past.
Die voetballers en turners volgen gewoon onderwijs. Dat is allemaal geregeld. Zelfs als ze voor toernooien naar het buitenland moeten, volgen ze nog onderwijs.quote:Waar talentvolle voetballers en gymnasten b.v. op een heel andere manier benaderd worden, wordt hier iemand die op z’n minst enig talent aan de dag legt – in een verder individuele sport – afgerekend op het feit dat ze voor een 14-jarige zo individueel is. Daar wringt toch iets ontzettend? Dat je langs de maat gelegd wordt die je juist niet wilt?
BJ - Jeugdzorg?quote:Op woensdag 23 december 2009 15:16 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
[..]
Dit is dus duidelijk, kan Laura niet mee schuiven maar vooral ook niet bureau jeugdzorg of andere moralisten.
[..]
Een wijze uitspraak.
Overigens, waarom is het uithuis plaatsen het enige waar bj mee kan komen, gaat alles dan opeens goed? Of is dit voor hen de gemakkelijkste weg?
Ik reageerde op Trommeldaris’ ‘daarom is er een wet’. Dat is m.i. niet het laatste woord in zoiets. Die wet is er met de intentie het beste voor het kind voor te hebben, en dat zal ook zeker in het grootste deel van de gevallen zo zijn. Maar zo’n wettekst moet m.i. niet het einddoel worden.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:11 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Welke regel vind je te ver gaan Iblis, haar niet direct laten zeilen of de mogelijke uithuisplaatsing?
Er moet, van mij, niet voldaan worden aan het heilige gemiddelde, maar juist aan het heilige minimum. En dat is de basisopleiding. En ik vind het ook debiel dat voetballers hun school niet orde hoeven te hebben op die leeftijd.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het op papier altijd haar eigen schuld. Als maar wordt voldaan aan de regeltjes, als de procedure maar kopt, als maar wordt voldaan aan het heilige gemiddelde, alles wat boven het maaiveld uitsteekt zal worden afgemaakt.
Laura is lang niet de enige die niet achter loopt op school. Wel loopt ze op ander gebied voor op anderen, maar omdat er niet één of andere voetbalclub is die haar miljoenen biedt mag ze dat niet bewijzen? Alsof zo'n miljoenencontract wél zorgt voor een goede schoolgang?
Nee, als je het leger misbruikt voor de dromen van één meisje die doordramt, dan kom je er welquote:Met zo'n instelling kom je er als land wel
Je hebt plots wel veel twijfels bij een gerechtelijke uitspraak die je niet gelezen hebt. ´Een mening´ van een driekoppige raad? Zouden die niet gewoon gecontroleerd hebben of er al dan niet afspraken met de Wereldschool gemaakt zijn. Zou de advocaat van Laura anders niet op zijn achterste benen gestaan hebben als het niet waar was.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is nog steeds een mening. Ja, het zal best niet de meest voorbereide reis zijn geweest, maar haar vader is ook ooit aan zo'n reis begonnen en wellicht ook onder het mom van "als er een probleem komt, lossen we dat wel op".
Dat is misschien niet het meest verstandig, maar om dan te stellen dat het niet zou moeten mogen is m.i. te gemakkelijk.
[..]
Zonder helm laten skieën ook, terwijl dat 10 jaar geleden ook de normaalste zaak van de wereld was. We zijn een maatschappij die alle risico's dwangmatig uit wil sluiten. Hetgeen natuurlijk nergens op slaat.
Dat gezegd hebbende: ik ski zelf met helm.
Ik vond het anders nog steeds wat vaag, wat is goed?quote:Op woensdag 23 december 2009 15:16 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
[..]
Dit is dus duidelijk, kan Laura niet mee schuiven maar vooral ook niet bureau jeugdzorg of andere moralisten.
Misschien dat zij de invloed van paps te negatief vinden? Ik noem maar wat.quote:[..]
Een wijze uitspraak.
Overigens, waarom is het uithuis plaatsen het enige waar bj mee kan komen, gaat alles dan opeens goed? Of is dit voor hen de gemakkelijkste weg?
Ik hoop voor haar dat ze bij die sponsor kan blijven wonen voor een tijdje en dat ze daar haar voorbereiding en training enzo kan krijgen.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik vond het anders nog steeds wat vaag, wat is goed?
[..]
Misschien dat zij de invloed van paps te negatief vinden? Ik noem maar wat.
Ze mag dus thuis blijven bij haar vader.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik hoop voor haar dat ze bij die sponsor kan blijven wonen voor een tijdje en dat ze daar haar voorbereiding en training enzo kan krijgen.
Misschien dat ze een beoordeling krijgt van een zeilpro ofzo?
Ja, dat is ze wel. Wat dat betreft. Zoals er ook 14-jarigen zijn die beter in natuurkunde zijn en daarom gestimuleerd worden aan een natuurkunde olympiade mee te doen. En zoals er ook 14-jarigen zijn die extra crimineel zijn, en die wat dat betreft speciaal behandeld worden. En zoals er ook 14-jarigen zijn die een stevige verstandelijke handicap hebben.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:19 schreef Gia het volgende:
Ze is een 14-jarige, waarmee moet je haar gedrag en ontwikkeling anders vergelijken dan met doorsnee 14-jarigen? Ze is niet specialer dan andere meiden van 14, alleen omdat ze leuk kan zeilen!
Of de overheid zou eens kunnen kijken of in dit geval een individuele benadering beter past in plaats van te zeggen: hier is onze norm, gebaseerd op heel veel gemiddelden, bel maar als je erin past.quote:Laura zou ipv de kont tegen de krib gooien, kunnen overwegen haar zaakjes op orde te krijgen, dan mag ze misschien ook haar sport op het hoogste niveau beoefenen.
Klopt. Ik heb het mij nog niet eigen weten te maken. Sorry.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Domme antwoorden geven is een kunst.
Met welk doel?quote:Waarom is daar geen ruchtbaarheid aangegeven door vader of haarzelf?
Sorry, maar ze gleed ineens af. Wat is er veranderd?quote:Dat jeugdzorg de schuld krijgt van haar problemen is ook alleen maar het woord van opa en oma..
Kom op...quote:Aanname..
Het gaat erom dat mensen vrije wil hebben. De meesten zijn redelijk gemiddeld. Die kiezen bewust voor de groep, normaal meedoen. Dat maakt hen gelukkig. Niet iedereen is zo. Sommigen hebben andere prikkels nodig. Of dat nu op je 14e alles van Mozart op de piano pingelen is, op je 14e beginnen met de TU, op je 14e als braziliaantje naar Varkenoord verkassen (kraait ook geen haan naar!), of op je 14e de wereld rond zeilen.quote:Dat slaat nergens op. Wat heeft het dan met hoogbegaafdheid te maken?
Die begeleiding valt enorm tegen (tenzij ik ben voorgelogen). Sommigen worden doodongelukkig en gaan terug naar paps en mams. Sommigen krijgen eetstoornissen (best veel eigenlijk, waarbij er dan wel wordt ingegrepen, maar een eetstoornis gaat in de meeste gevallen nooit voorbij, die onderdruk je slechts). Sommigen grijpen naar de drugs. En weet ik wat allemaal.quote:De begeleiding wordt heus wel verzorgd. Ze hebben behoefte aan modellen, niet aan schandalen.
Ik dacht dat er duidelijk stond dat het een reactie was op de onzin over piraten.quote:Verder zal het gangbangen door fotografen en andere uitspattingen wel meevallen. Ze moeten er immers gezond uit blijven zien.
Ja, en ik spreek er ook mee. Moet je ook eens doen, dan weet je dat het echt niet zo is dat die 14 jarigen een vaste begeleider hebben die ze continu in de gaten houden.quote:Ja. Jij ook?
Blijft staan dat dat er later bijgehaald werd.quote:Daar waren geen afspraken mee gemaakt. De ambtenaar stond het verzuim niet toe. De rechter bepaalde dat de voorbereiding ernstig schortte.
Ik heb het dus wel over JZ.quote:Ik had het niet over jeugdzorg in de desbetreffende quote.
Ik zie geen tegenstelling hoor...quote:Lees jij wel? Ik zei dat ik er geen oordeel over kon vellen.
Mooi.quote:Ik vind uithuisplaatsing als sanctie op een domme actie uit angst voor uithuisplaatsing wreed, idd.. Daar kunnen we het over eens zijn.
Ik geloof niet dat JZ wel reageert inhoudelijk en desondanks de beschuldiging niet ontkracht. Daarbij speelt mee dat het in de modus operandi van JZ past.quote:Vooropgesteld dat het waar is. Misschien vluchtte Laura wel omdat ze door 2 partijen onder druk werd gezet..
Denk je?quote:Op woensdag 23 december 2009 14:20 schreef DS4 het volgende:
Precies. Had haar laten gaan. Misschien was het slecht afgelopen, maar haar kansen op een gelukkig leven waren hoger (zelfs in de buurt van Somalië) dan nu met jeugdzorg.
De exacte voorwaarden zijn nog niet bekend denk ik. Die zullen niet zoveel verschillen als bij de vorige uitspraak, neem ik aan.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:28 schreef Disana het volgende:
En die advocaat wilde nog wel andere rechters.
Dat was tactiek natuurlijk, want nu durfden de rechters niet in haar nadeel te beslissen, want dan leek het alsof de advocaat toch gelijk had met z’n wrakingsverzoek.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:28 schreef Disana het volgende:
En die advocaat wilde nog wel andere rechters.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
Zo op het oog doet de rechter er alles aan Laura tegemoet te komen. Heel anders dus dan de advocaat verwachtte.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
De exacte voorwaarden zijn nog niet bekend denk ik. Die zullen niet zoveel verschillen als bij de vorige uitspraak, neem ik aan.
ZO! Hollandser kan een opmerking bijna niet zijn!quote:Op woensdag 23 december 2009 15:19 schreef Gia het volgende:
Ze is niet specialer dan andere meiden van 14, alleen omdat ze leuk kan zeilen!
*Houdt lach in*quote:Die voetballers en turners volgen gewoon onderwijs. Dat is allemaal geregeld. Zelfs als ze voor toernooien naar het buitenland moeten, volgen ze nog onderwijs.
JZ zou, ipv dreigen, ook de helpende hand uit kunnen steken. Het schijnt een hulpverlenende instantie te zijn geweest in het verleden.quote:Laura zou ipv de kont tegen de krib gooien, kunnen overwegen haar zaakjes op orde te krijgen, dan mag ze misschien ook haar sport op het hoogste niveau beoefenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |