abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 december 2009 @ 14:10:00 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75968945
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:07 schreef DS4 het volgende:
Nu wordt het echter gebruikt als excuus, omdat er een overijverige leerplichtambtenaar was. Achteraf bezien had men meteen moeten zeggen "u heeft gelijk", om kort daarop te verkassen naar NZ. Dat was men meteen van het gezeik af geweest.
Dan was men in NL idd van het gezeik afgeweest, en was het in NZ begonnen want daar heeft men ook al aangegeven dat het problemen zou opleveren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_75968948
quote:
Maar omdat men het gevecht aan ging zijn de loopgraven betrokken. En dat is bepaald niet fraai.
'Ze zullen weten wie hier de baas is. Wij hebben het justitieel apparaat achter ons en dat gaan we inzetten ook!'
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 14:11:41 #53
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75969028
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat zou ik op de schaal van een wereldzee geen arena durven noemen. Of alleen in een context met gevaarlijke leeuwen.
Zeeleeuwen!
Ze heeft genoeg vertrouwen in haar boot en haar kunnen.
Wie zijn wij om dat tegen te spreken?
Dat ze de randdingen niet goed doorheeft is te betreuren maar te veranderen met de juiste tools, lees begeleiding al dan niet van pa.
Misschien had jeugdzorg haar kunnen laten trainen bij een zeilcoach of iets dergelijks.
Dan heeft zij een goede gezonde uitlaatklep en kan ze daar haar energie in kwijt.
En is ze dus gelukkiger en iedereen ook gelukkiger.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75969033
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:01 schreef Leandra het volgende:

Ik ben hier niet degene die denkt dat het kind nu zelfmoord gaat plegen of die vindt dat ze maar gewoon op reis gestuurd had moeten worden met alle risico's van dien, ongeacht of ze dat zou overleven of niet. En dan ben ik degene die hard is??

Tuurlijk...
Ik vind het niet van enige empathie getuigen dat je het zo gek vindt om te denken dat dit wel eens kan eindigen in een zelfmoord. Met alle respect, weglopen en naar St-Maarten gaan is niet iets wat je zo maar doet.
quote:
Ik denk dat ze een vrij gewone 14-jarige is
Inmiddels hoe dan ook niet meer. Maar wat ik eerder stelde klopt: jij meet naar de normale maat. 14 jarigen zijn zus. Laura is 14, dus is zo ook zus. Dat het zo kan zijn sluit je gewoon maar even uit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_75969080
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:56 schreef OllieA het volgende:

[..]

Het treurige is dat je zelf helemaal niet meer in de gaten hebt hoe hard je eigenlijk bent.

De thuisblijfmama's, de Vinexmutsen, de regels-zijn-regels-geraniums hebben hun klauwen geslepen en bespreken het leven van Laura als was het een real life soap.
Onder het mom van: ze hebben zelf media-aandacht gezocht, worden bakken speculaties en verwensingen over de Dekkers heen gestort. Amateurpsychologen doen hun plasje over het onderwerp.

Bemoei je eens niet met andermans leven.
Het is geen soap, het gaat over een echt meisje, waarvan niemand op afstand een idee heeft hoe ze in elkaar zit. Men weet niet hoe de vader in elkaar zit, en niet de moeder, en niet de grootouders, en ga zo maar door. Men leest es wat op het internet en doet een domme duit in het zakje.

Mijn inschatting is dat Laura Dekker nu al kapot is gemaakt.
Kafka in de Lage Landen.
Je verwijt anderen waar je zelf ook mee bezig bent.

Bovendien, ze heeft samen met haar vader eerst zelf al de media opgezocht, voor Bureau Jeugdzorg en alle andere instanties wisten wie ze was, toen al had iedereen het over haar en had de media haar al geroken.
Na de rechtzaak was het stil rond Laura en had niemand het meer over haar, maar door te vertrekken naar Sint Maarten is alle aandacht weer op haar gevesttigd. Dat heeft ze echt zelf gedaan hoor, en een veertienjarige is pas echt achterlijk als ze niet beseft dat ze dan wel weer in het nieuws komt.
pi_75969112
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:05 schreef Copycat het volgende:

Juist.

Maar de wereld is natuurlijk Laura's oester. Want ze kan naar Engeland zeilen.
Dat je naar het VK kan zeilen wil niet stellen dat je niet meer kan dan dat...

Maar goed, het blijft voor velen kennelijk verdomd lastig om zich te verplaatsen in iemand die iets bijzonders kan.
  Admin woensdag 23 december 2009 @ 14:14:04 #57
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_75969128
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_75969139
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:07 schreef apenkutkop het volgende:
zelfmoord lijkt me nogal overdreven maar ik ben het helemaal met je eens dat jeugdzorg zich altijd bemoeit met dingen die ze niet aangaan. hier thuis heb ik hetzelfde, ik heb het afgelopen jaar een paar probleempjes gehad met m'n moeder en toen is jeugdzorg ingeschakeld omdat het op dat moment even allemaal niet meer ging. maar uiteindelijk kwam alles weer goed en ik zat gewoon een tijdje niet zo lekker in m'n vel. maar nu blijven ze ons lastig vallen met dat ik een gevaar zou vormen voor mezelf etc. terwijl er helemaal niks meer aan de hand is en m'n ma duidelijk heeft aangegeven het zat te zijn dat ze ons maar blijven lastig vallen. en wat doen hun: kinderbescherming en dan voor wat, het duurt nog maar 1 jaar dan ben ik 18, stomme flikkers!
R&P is verderop.
pi_75969141
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:06 schreef Netsplitter het volgende:

Nee, haar zeilboot is haar vertrouwde arena.
Inderdaad.
pi_75969183
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar goed, het blijft voor velen kennelijk verdomd lastig om zich te verplaatsen in iemand die iets bijzonders kan.
Ik vind het bewonderingswaardiger dat iemand eens naar Engeland GEZWOMMEN is.
  woensdag 23 december 2009 @ 14:16:23 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75969240
quote:
Ik twijfel niet aan het falen van jeugdzorg, het is daar idd een grote puinhoop, en dat is niet van de laatste jaren, juist omdat het zulke prutsers zijn dien je er als ouder volgens mij in het belang van je kinderen voor te zorgen dat je er niet mee te maken krijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_75969258
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:14 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

R&P is verderop.
dacht het niet. ik heb er verder niks over te zeggen. het ging er alleen maar om mijn standpunt te bekrachtigen (of hoe je dat ook zegt)
  woensdag 23 december 2009 @ 14:16:42 #63
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_75969259
quote:

Ze heeft zich nog niet eens bewezen als wereldzeilster, maar wordt al als een waar wonderkind aangemerkt. Oeh! Ze is zo volwassen en zelfstandig ... en toen kreeg de puber haar zin niet en liep ze weg. Maar ook dat deed ze zo volwassen. Want helemaal naar Sint Maarten!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 23 december 2009 @ 14:17:44 #64
798 voyeur
bemoeit zich
pi_75969298
quote:

[..]

Er zijn ik weet niet hoeveel kinderen die gevaarlijke sporten beoefenen. En soms gaan ze dood. Of dat nu een schansspringer is van 14 (als ik mij niet vergis), of met bergbeklimmen (compleet gezin excl. moeder)...

Dat zijn keuzes en gecalculeerde risico's. Dat gebeurt dagelijks.

Nu wordt het echter gebruikt als excuus, omdat er een overijverige leerplichtambtenaar was. Achteraf bezien had men meteen moeten zeggen "u heeft gelijk", om kort daarop te verkassen naar NZ. Dat was men meteen van het gezeik af geweest.

Maar omdat men het gevecht aan ging zijn de loopgraven betrokken. En dat is bepaald niet fraai.
Nieuw-Zeeland heeft bij monde van de Children’s Commissioner al lang laten weten dat zij het ook zouden verbieden. Je stelt me teleur DS4: je hebt duidelijk het dossier niet gelezen en vindt toch van alles.
Here we are now, entertain us.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 14:18:08 #65
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75969319
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik twijfel niet aan het falen van jeugdzorg, het is daar idd een grote puinhoop, en dat is niet van de laatste jaren, juist omdat het zulke prutsers zijn dien je er als ouder volgens mij in het belang van je kinderen voor te zorgen dat je er niet mee te maken krijgt.
De pest is alleen dat de ouders dat meestal niet voor het zeggen hebben.
Wanneer een kind met een gebroken arm op school komt kan jeugdzorg al langs komen thuis om eens te komen kijken hoe het er aan toe gaat en hoe het gezin functioneerd thuis.
Want misschien was het toch niet uit een boom gekeilt....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75969333
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:06 schreef Leandra het volgende:

want over het algemeen heeft met op FOK! niet zo'n moeite met 14-jarige Breezersletjes en wordt er gelijk om pics gevraagd.
Ik ben ook geen voorstander van 14 jarigen die zich laten uitwonen voor een breezer. Alcohol op die leeftijd kan gewoon niet.
pi_75969360
quote:

[..]

"Bijzonder" is subjectief.

Ik kan ook wel zeggen dat ik bijzonder ben.
pi_75969384
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
R&P is verderop.
Omdat voor de zoveelste keer iemand illustreert dat JZ een bemoeizuchtige en vooral op het eigen gelijk gerichte club is moet ie naar R&P?
  woensdag 23 december 2009 @ 14:20:35 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75969438
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het niet van enige empathie getuigen dat je het zo gek vindt om te denken dat dit wel eens kan eindigen in een zelfmoord. Met alle respect, weglopen en naar St-Maarten gaan is niet iets wat je zo maar doet.
Klopt, maar ik ben er dan ook niet van overtuigd dat Laura werkelijk weggelopen is zonder medewerking van haar vader of andere mensen om haar heen.

Daarbij is het tevens mogelijk dat Laura bij haar vader weggelopen is.
Maar die optie komt kennelijk in niemand op.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_75969443
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:07 schreef apenkutkop het volgende:
zelfmoord lijkt me nogal overdreven maar ik ben het helemaal met je eens dat jeugdzorg zich altijd bemoeit met dingen die ze niet aangaan. hier thuis heb ik hetzelfde, ik heb het afgelopen jaar een paar probleempjes gehad met m'n moeder en toen is jeugdzorg ingeschakeld omdat het op dat moment even allemaal niet meer ging. maar uiteindelijk kwam alles weer goed en ik zat gewoon een tijdje niet zo lekker in m'n vel. maar nu blijven ze ons lastig vallen met dat ik een gevaar zou vormen voor mezelf etc. terwijl er helemaal niks meer aan de hand is en m'n ma duidelijk heeft aangegeven het zat te zijn dat ze ons maar blijven lastig vallen. en wat doen hun: kinderbescherming en dan voor wat, het duurt nog maar 1 jaar dan ben ik 18, stomme flikkers!
Eens in dat systeem: tot je 18e in dat systeem. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
quote:
die laura decker zal ook wel in een of ander instituut terecht komen waar ze doodongelukkig gaat worden en zich dan juist nog dwarser ontwikkeld, let maar op.
Precies. Had haar laten gaan. Misschien was het slecht afgelopen, maar haar kansen op een gelukkig leven waren hoger (zelfs in de buurt van Somalië) dan nu met jeugdzorg.
pi_75969531
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:10 schreef Leandra het volgende:

Dan was men in NL idd van het gezeik afgeweest, en was het in NZ begonnen want daar heeft men ook al aangegeven dat het problemen zou opleveren.
Alle overheden hebben inderdaad de neiging om het leven van hun inwoners onnodig lastig te maken.
pi_75969535
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:16 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ze heeft zich nog niet eens bewezen als wereldzeilster, maar wordt al als een waar wonderkind aangemerkt. Oeh! Ze is zo volwassen en zelfstandig ... en toen kreeg de puber haar zin niet en liep ze weg. Maar ook dat deed ze zo volwassen. Want helemaal naar Sint Maarten!
JA, dat vind ik zeker pleiten voor zelfredzaamheid.
Veel anderen geven op heel wat destructievere wijze uiting aan hun wanhoop of afkeer.
Zij is niemand tot last.
pi_75969574
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:20 schreef DS4 het volgende:
Eens in dat systeem: tot je 18e in dat systeem. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
Omdat ze gesubsidieerd worden naar rato van het aantal cases.
pi_75969578
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:15 schreef nummer_zoveel het volgende:

Ik vind het bewonderingswaardiger dat iemand eens naar Engeland GEZWOMMEN is.
Ik vind het vooral onzinnig, er ligt een prachtige tunnel...
  woensdag 23 december 2009 @ 14:24:48 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75969625
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De pest is alleen dat de ouders dat meestal niet voor het zeggen hebben.
Wanneer een kind met een gebroken arm op school komt kan jeugdzorg al langs komen thuis om eens te komen kijken hoe het er aan toe gaat en hoe het gezin functioneerd thuis.
Want misschien was het toch niet uit een boom gekeilt....
Mwah, voor een gebroken armpje komen ze niet hoor, ik heb ze iig nog nooit aan de deur gehad, en die van mij is idd van 4 meter hoog uit een boom gedonderd (twee gebroken armen en een hersenschudding) en heeft verder ook nog wel eens wat schade opgelopen, en dat terwijl ik als alleenstaande moeder toch de "doelgroep" zou moeten zijn.

Kennelijk hebben de hulpverleners nooit reden gehad te vermoeden dat er sprake was van mishandeling.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')