SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door kurk_droog op 23-12-2009 13:05:14 ]
500 meter hoef je bij normale gezondheid normaal gesproken NOOIT met de auto te doenquote:Op woensdag 23 december 2009 12:58 schreef kurk_droog het volgende:
Als het nou midden in de zomer is, ok.
Ga dan dichter bij het werk wonenquote:Als je nou een afstand van 100 km moet afleggen, kan ik het ook begrijpen.
Tenzij je veel boodschappen in 1x inslaat, en die dus niet allemaal lopend of op de fiets wilt meesleuren (vooral niet met deze omstandigheden)quote:Op woensdag 23 december 2009 13:05 schreef Xxerxxes het volgende:
[..]
500 meter hoef je bij normale gezondheid normaal gesproken NOOIT met de auto te doen
quote:Op woensdag 23 december 2009 13:14 schreef Devvie het volgende:
TS heeft voor een spiegel gestaan, behalve dat hij dik is
Ja, dat moet WEL! Rijden/glijden in de sneeuw is namelijk leuk.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:06 schreef LePoo het volgende:
Een maat van mij neemt zelfs voor een paar straatjes de auto mee, iedere avond.
Lamzak is 't, en het lijkt 'm geen zak te interesseren ook nog.
Twee dagen geleden toen het overal net gesneeuwd had, had hij als excuus:
"Ja, het zal toch een keer moeten?" (door de sneeuw rijden dan he)
NEE, HET MOET HELEMAAL NIET, LUL!
Nee, maar de auto is handiger. Ik woon ong. 1.5 km van m'n werk en ga elke dag met de auto.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:58 schreef kurk_droog het volgende:
(...)
Is het nou zo moeilijk om de fiets te pakken als je 1 km of vaak nog minder van je werk afwoont?
Voordat ik m'n fiets uit de kelder heb ben ik ook al over met de auto. De auto pleur je op de parkeerplaats en klaar, met de fiets moet je weer het fietsenhok in (deur v/h slot, fiets in een plekje wurmen, etc). Voor dat stukje ben ik meer tijd kwijt met het in en uit fietsenstallingen halen van m'n fiets dan dat ik daadwerkelijk aan het fietsen ben.quote:Voordat je die bak gestart hebt ben je al op je eindbestemming.
Ik doe het juist vanwege het milieu, er word ons nu al jaren global warming belooft maar als ik zo naar het pak sneeuw hier buiten kijk komt er nog niks van. Dus dan maar wat extra CO2 uitstoten in de hoop dat de opwarming v/d aarde wat sneller gaat, want IMHO is het gewoon veel te koud nu.quote:Ik vind dit gewoon onnodige milieuverontreiniging, verbieden die shit!!
Grappig, ik doe 5 minuten korter over mijn 4km met de fiets dan met de auto. Bovendien bespaart het me geld (mijn auto doet rustig 1 op 8 in de stadquote:Op woensdag 23 december 2009 13:57 schreef Toempf het volgende:
Ik woon 4 km van mijn werk en ga elke dag met de auto, ook in de zomer. Met de fiets zou ik 3 minuten langer over hetzelfde ritje doen. Lekker boeiend.
Ga een boom knuffelen.
Zet je fiets op een handigere plek neer? Kan me echt niet voorstellen dat je sneller bent met de auto dan met de fiets op de stukje , hoe lang is dat fietsen, 1 of 2 minutenquote:Op woensdag 23 december 2009 13:54 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Nee, maar de auto is handiger. Ik woon ong. 1.5 km van m'n werk en ga elke dag met de auto.
[..]
Voordat ik m'n fiets uit de kelder heb ben ik ook al over met de auto. De auto pleur je op de parkeerplaats en klaar, met de fiets moet je weer het fietsenhok in (deur v/h slot, fiets in een plekje wurmen, etc). Voor dat stukje ben ik meer tijd kwijt met het in en uit fietsenstallingen halen van m'n fiets dan dat ik daadwerkelijk aan het fietsen ben.
[..]
Kan/mag niet, fietsen mogen niet permanent voor de deur neergezet maar moeten in de kelder (VVE gezeik).quote:Op woensdag 23 december 2009 14:15 schreef Metro2005 het volgende:
(...)
Zet je fiets op een handigere plek neer?
5 minuten met de auto, 7 minuten fietsen. (plus 3 minuten fiets uit de kelder en 1 minuut fiets in fietsenhok @ werk).quote:
Kan me echt niet voorstellen dat je sneller bent met de auto dan met de fiets op de stukje , hoe lang is dat fietsen, 1 of 2 minuten?
quote:Op woensdag 23 december 2009 12:58 schreef kurk_droog het volgende:
Nou ik ken dus mensen, die met een temperatuur als deze, voor een afstand van 500 meter de auto pakken, en ik overdrijf nu niet.
Dat ze zichzelf dit willen aandoen, moeten ze zelf weten.
Maar met de naïviteit hoe ze de ozonlaag aantasten noem ik dit rechtuit asociaal.
En dan zijn dat meestal ook nog eens mensen die klagen dat ze te dik zijn . Ja vind je het gek??
Is het nou zo moeilijk om de fiets te pakken als je 1 km of vaak nog minder van je werk afwoont? Voordat je die bak gestart hebt ben je al op je eindbestemming. Laat staan dat de verwarming dan al warme lucht blaast. Dus om tijd te winnen hoef je het niet te doen. Ik noem het gewoon luiheid.
Als het nou midden in de zomer is, ok.
Als je nou een afstand van 100 km moet afleggen, kan ik het ook begrijpen.
Ik vind dit gewoon onnodige milieuverontreiniging, verbieden die shit!!Ik woon dan ook 10+km van mn werk af.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kost moeite, extra tijd (vaak moet ik altijd tegen de wind in fietsen, nooit mee) etc.
Dus als ik met de auto ga begin ik lekker, bespaar ik tijd, en ben ik lekker uitgerust. En mn bak koffie kan ik ook lekker rustig opdrinken
Als het regent zit ik ook lekker droogOf al die andere klote weersomstandigheden
In de zomer is het toch een halve cabriolet
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
Dat dusquote:Op woensdag 23 december 2009 13:54 schreef Aaargh! het volgende:
Ik doe het juist vanwege het milieu, er word ons nu al jaren global warming belooft maar als ik zo naar het pak sneeuw hier buiten kijk komt er nog niks van. Dus dan maar wat extra CO2 uitstoten in de hoop dat de opwarming v/d aarde wat sneller gaat, want IMHO is het gewoon veel te koud nu.
Laat maar komen die stijging v/d zeespiegel, ik woon in het oosten van het land ruim boven de zeespiegel en zit dus wel goed. Alleen maar handig als het warmer word en het strand ligt ergens ten hoogte v/d veluwe, stuk minder ver rijden. Daarnaast is het natuurlijk erg gunstig voor de waarde van m'n huis als deze in een v/d weinige stukken van Nederland ligt dat niet onder water staat.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:04 schreef Sjibble het volgende:
(...)
Ook de zeespiegel die zogenaamd moet stijgen.. Hoeveel graden is de temperatuur nou gestegen en hoeveel is de zeespiegel gestegen? Nada
(...)
7 minuten fietsen over 1,5 kmquote:Op woensdag 23 december 2009 14:41 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Kan/mag niet, fietsen mogen niet permanent voor de deur neergezet maar moeten in de kelder (VVE gezeik).
Met de auto loop ik naar buiten, stap in en rij weg. Om bij de fiets te kunnen moet ik eerst naar de voordeur, dan helemaal teruglopen door de kelder naar mijn berging (ligt recht onder m'n flat maar je kan er alleen via de hoofdingang naartoe, en ik woon uiteraard achteraan de galerij dus je moet 't hele stuk heen en weer lopen) daarna de fiets uit de kelder wurmen, teruglopen naar voren en dan met 't ding door 2 deuren naar buiten die onhandig te openen zijn met een fiets aan de hand.
Niet echt een groot probleem, maar kost wel zo'n 2-3 minuten waar ik bij de auto gewoon instap en wegrij.
[..]
5 minuten met de auto, 7 minuten fietsen. (plus 3 minuten fiets uit de kelder en 1 minuut fiets in fietsenhok @ werk).
Ongeveer dubbel zo lang met de fiets dus. Als de fiets sneller was geweest had ik dat echt wel gedaan, elke minuut die ik 's ochtends kan besparen is er eentje langer in bed blijven liggen. Mijn opsta-en-naar-het-werk-ga routine is bijna tot op de seconde precies gepland.
Bovendien: met de auto gaan helpt voor het broeikas effect!
Alsof ik die 1.5 Km precies gemeten hebquote:Op woensdag 23 december 2009 15:50 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
7 minuten fietsen over 1,5 km![]()
neeeeeee ga weg man. dan fiets je 12,8km per uur gemiddend
heb je nog zijwieltjes op je fiets ofzo
![]()
Voor mij is het dan ook loopafstandquote:Op woensdag 23 december 2009 15:23 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Laat maar komen die stijging v/d zeespiegel, ik woon in het oosten van het land ruim boven de zeespiegel en zit dus wel goed. Alleen maar handig als het warmer word en het strand ligt ergens ten hoogte v/d veluwe, stuk minder ver rijden. Daarnaast is het natuurlijk erg gunstig voor de waarde van m'n huis als deze in een v/d weinige stukken van Nederland ligt dat niet onder water staat.
Ik zie alleen maar voordelen.
Klopt, want wij hebben daar geen invloed op! Opwarming, ijstijd..het is allemaal natuurlijk.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:55 schreef Repeat het volgende:
TS is een echte held, de aarde die naar de klote gaat verrot hem immers niks.
quote:Op woensdag 23 december 2009 17:19 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Klopt, want wij hebben daar geen invloed op! Opwarming, ijstijd..het is allemaal natuurlijk.
De jaren 80 belden, ze willen hun klimaathype terug.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:58 schreef kurk_droog het volgende:
Maar met de naïviteit hoe ze de ozonlaag aantasten noem ik dit rechtuit asociaal.
Dat is idd ook een goede reden. 'vrachtvervoer' valt in mijn ogen ook niet onder 'normaal gesproken'quote:Op woensdag 23 december 2009 13:09 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Tenzij je veel boodschappen in 1x inslaat, en die dus niet allemaal lopend of op de fiets wilt meesleuren (vooral niet met deze omstandigheden)
Held, dat zou ik ook doen als ik er een hadquote:Op woensdag 23 december 2009 13:49 schreef Lonker het volgende:
Ik ga elke dag 700 meter op de scooter naar school![]()
In je nette kleren op de fiets naar kantoorquote:Op woensdag 23 december 2009 13:03 schreef H.FR het volgende:
Terechte klacht! Als vind ik het raar geformuleerd. Kleine eindjes (minder dan 5km) zou je sowieso lopend/fietsend moeten doen, mits geen vracht aan spullen die je mee moet nemen.
Echt ik dacht eerst van neeeee dit kan niet! Maar wat ben jij een kanker dwaas zeg! De aarde warmt en koelt al duizend jaren op en af zonder dat de mens er mee te maken heeft. Als je wat beter graaft weet je dat er zelfs een kleine ijstijd hier in europa komt...quote:Op woensdag 23 december 2009 22:56 schreef anomalocarisje het volgende:
Godverdomme, altijd dat gelul over die linkse hippies die iedereen hun mening op willen dringen, ik word er niet goed van. De aarde warmt op, dat is grotendeels aan ons te wijten. Wetenschappelijk is er inmiddels geen speld meer tussen te krijgen, en al die hysterische twijfel komt met de complimenten van (met name Amerikaanse) bedrijven en ideologen die een centje te verdienen hebben aan milieuvervuiling. We zullen vroeg of laat toch echt een paar druppeltjes luxe in moeten leveren, of we dat nu leuk vinden of niet.
Men zoekt naar de meest belachelijke excuses om maar geen vinger op te tillen om schade aan de omgeving te verminderen, maar als we dat nog langer volhouden, is het einde vlot in zicht.
Sommige mensen denken dat ze zó tof zijn als ze vertellen hoe ze nog gewoon elke boodschap van 500 meter met de auto doen, omdat het allemaal maar politiek is en het boeit ze geen ene reet wat daar zijn ze veuls te stoer voor.
Dit is geen politiek; dit is wetenschap. De manier waarop we nu leven is niet langer geschikt. Het zou mooi zijn als het niet waar was, maar ondertussen worden op dit moment al bevolkte gebieden rondom de polen geëvacueerd wegens smeltgevaar; wij zien er zodra het zowaar koud wordt in de winter al de ernst allemaal niet meer van in, maar deze eerste milieuvluchtelingen zien niets dan ernst.
Dat zal best, maar: NOU EN ? Lekker toch, een paar graadjes warmer.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:56 schreef anomalocarisje het volgende:
Godverdomme, altijd dat gelul over die linkse hippies die iedereen hun mening op willen dringen, ik word er niet goed van. De aarde warmt op, dat is grotendeels aan ons te wijten.
Vanwaar de neiging altijd alles hetzelfde te willen houden ? De aarde vergaat echt niet van de zoveelste klimaatsverandering.quote:(...)
Dit is geen politiek; dit is wetenschap. De manier waarop we nu leven is niet langer geschikt. Het zou mooi zijn als het niet waar was, maar ondertussen worden op dit moment al bevolkte gebieden rondom de polen geëvacueerd wegens smeltgevaar; wij zien er zodra het zowaar koud wordt in de winter al de ernst allemaal niet meer van in, maar deze eerste milieuvluchtelingen zien niets dan ernst.
Man, flikker toch op met je halfzachte gepapegaai. Je had net zo goed "TRALALALALA IK HOOR JE NIIIIEEEET" kunnen zeggen.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:54 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Echt ik dacht eerst van neeeee dit kan niet! Maar wat ben jij een kanker dwaas zeg! De aarde warmt en koelt al duizend jaren op en af zonder dat de mens er mee te maken heeft. Als je wat beter graaft weet je dat er zelfs een kleine ijstijd hier in europa komt...
De aarde zal inderdaad niet vergaan; maar als je denkt dat een dergelijke snelle klimaatverandering niet gepaard gaat met wereldwijde catastrofes waar de honden geen brood van lusten, heb je het fout.quote:Op donderdag 24 december 2009 00:33 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dat zal best, maar: NOU EN ? Lekker toch, een paar graadjes warmer.
[..]
Vanwaar de neiging altijd alles hetzelfde te willen houden ? De aarde vergaat echt niet van de zoveelste klimaatsverandering.
IJskernen, boomringen, allerhande fossielen. We hebben een behoorlijk beeld van het klimaat van de afgelopen paar honderdduizend jaar.quote:Op donderdag 24 december 2009 00:54 schreef kurk_droog het volgende:
wij meten pas over 100 jaar max? De aarde warmt en koelt af over duizenden jaren. Als jij wat dieper graaft weet je dus dat wij daar los van staan en er sowieso niks aan kunnen doen.
Misschien kan ik je morgen wat meer bewijzen leveren , nu slapen
We weten nog bijna niks van de aarde..quote:Op donderdag 24 december 2009 01:00 schreef anomalocarisje het volgende:
[..]
IJskernen, boomringen, allerhande fossielen. We hebben een behoorlijk beeld van het klimaat van de afgelopen paar honderdduizend jaar.
Welterusten.
Dat is niet eens een argument te noemen. Zolang we niet alles weten wat er maar te weten valt, kunnen we geen conclusies trekken? We weten weinig, maar we weten niet niets. En we weten hierover genoeg om geïnformeerde en verstandige beslissingen te gaan maken.quote:Op donderdag 24 december 2009 01:02 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
We weten nog bijna niks van de aarde..
quote:Op woensdag 23 december 2009 23:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:
En wat moeten die andere ouders denken? dat je arm bent ofzo omdat je op de fiets je kinderen naar school brengt.
Die catastrofes gebeuren toch wel, hoe dan ook. Het getuigt van een debiele arrogantie dat we denken dat "wij" als mensheid wel eventjes kunnen bepalen dat de aarde niet meer dan 1 of 2 graad opwarmt of dat we uberhaupt een klimaatverandering kunnen tegenhouden. Krankzinnig gewoon. Mensen die dat denken staan wat mij betref op 1 lijn met mensen die denken dat ze Napoleon, Jezus of een tovergieter zijn. Rijp voor het witte-jassen-circuit.quote:Op donderdag 24 december 2009 00:49 schreef anomalocarisje het volgende:
[..]
De aarde zal inderdaad niet vergaan; maar als je denkt dat een dergelijke snelle klimaatverandering niet gepaard gaat met wereldwijde catastrofes waar de honden geen brood van lusten, heb je het fout.
Prima argument om zelfs maar geen poging te doen en de boel verder naar de tering te helpen.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:40 schreef Farenji het volgende:
[..]
Die catastrofes gebeuren toch wel, hoe dan ook. Het getuigt van een debiele arrogantie dat we denken dat "wij" als mensheid wel eventjes kunnen bepalen dat de aarde niet meer dan 1 of 2 graad opwarmt of dat we uberhaupt een klimaatverandering kunnen tegenhouden. Krankzinnig gewoon. Mensen die dat denken staan wat mij betref op 1 lijn met mensen die denken dat ze Napoleon, Jezus of een tovergieter zijn. Rijp voor het witte-jassen-circuit.
Inderdaad. Ik vind het een veel groter risico dat de mensheid nu totaal geconcentreerd zit op 1 planeet, ik stel voor dat we het hele milieu aan onze laars lappen en alles op alles zetten om onze technologie op het punt te krijgen dat we naar andere planeten kunnen. Als dat betekend dat we daarvoor deze planeet 'op' moeten maken: so be it.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:54 schreef anomalocarisje het volgende:
[..]
Prima argument om zelfs maar geen poging te doen en de boel verder naar de tering te helpen.
(...)
Toen ik klein was deed m'n moeder de achterdeur open en zei "tot vanmiddag". Wij gingen lopend naar school. Gewoon, zonder ouders die je handje vasthielden.quote:Op donderdag 24 december 2009 09:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]![]()
![]()
raap me op.
Toen ik klein was bracht IEDEREEN zijn kind lopend of met de fiets naar school. En zó oud ben ik nou ook weer niet.
Inderdaad.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Toen ik klein was deed m'n moeder de achterdeur open en zei "tot vanmiddag". Wij gingen lopend naar school. Gewoon, zonder ouders die je handje vasthielden.
Ook toen je 4 jaar was?quote:Op donderdag 24 december 2009 13:03 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Toen ik klein was deed m'n moeder de achterdeur open en zei "tot vanmiddag". Wij gingen lopend naar school. Gewoon, zonder ouders die je handje vasthielden.
De eerste dag van de kleuterschool niet, nee. Maar de andere dagen wel.quote:
Ik heb niks tegen een schoon milieu of duurzaamheid, integendeel, maar die gekkigheid waar we nu mee doodgegooid worden slaat nergens op. Afspraken over de maximale temperatuurstijging... ga toch weg man. Het klimaat doet wat ze wil. Ook als we mondiaal de CO2 uitstoot met 50% verminderen, is dat geen garantie dat het klimaat niet warmer wordt. We kunnen netzogoed "afspreken" dat vanaf morgen niemand meer doodgaat. Laten we ons richten op de dingen die we wel in de hand hebben, zoals de massa's plastic in de zeeen, giflozingen in rivieren, en de massale ontbossing van oerbossen, want dat lijkt door dat CO2 ge-OH helemaal uit de picture te verdwijnen. Nee, als we maar minder CO2 uitstoten komt het wel goed hoor. Slaap lekker.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:54 schreef anomalocarisje het volgende:
[..]
Prima argument om zelfs maar geen poging te doen en de boel verder naar de tering te helpen.
[ afbeelding ]
Mensen hebben liever iets makkelijks zodat ze niet al te veel hoeven na te denken.quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:23 schreef Farenji het volgende:
(...)
Nee, als we maar minder CO2 uitstoten komt het wel goed hoor. Slaap lekker.
STOERE JONGENquote:Op zaterdag 26 december 2009 17:12 schreef Revolution-NL het volgende:
Flikker op. Ik heb niet een auto om hem stil op de parkeerplaats te laten staan!
Ik en mijn vriendin gaan ALTIJD met de auto naar de supermarkt 200m verderop, wel zo makkelijk met al die boodschappen
Als de km heffing zometeen wordt ingevoerd in de vaste auto lasten dalen, word het kleine suzuki swiftje van mijn vriendin ook nog eens ingeruild voor een veel groter milieu vervuilender exemplaar![]()
quote:
Ik ook ruil ik meteen mijn golf in op een 7-serie of A8 (gebruikte)quote:Op zaterdag 26 december 2009 17:12 schreef Revolution-NL het volgende:
Flikker op. Ik heb niet een auto om hem stil op de parkeerplaats te laten staan!
Ik en mijn vriendin gaan ALTIJD met de auto naar de supermarkt 200m verderop, wel zo makkelijk met al die boodschappen
Als de km heffing zometeen wordt ingevoerd in de vaste auto lasten dalen, word het kleine suzuki swiftje van mijn vriendin ook nog eens ingeruild voor een veel groter milieu vervuilender exemplaar![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |