abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75965913
Nou ik ken dus mensen, die met een temperatuur als deze, voor een afstand van 500 meter de auto pakken, en ik overdrijf nu niet.

Dat ze zichzelf dit willen aandoen, moeten ze zelf weten.
Maar met de naïviteit hoe ze de ozonlaag aantasten noem ik dit rechtuit asociaal.
En dan zijn dat meestal ook nog eens mensen die klagen dat ze te dik zijn . Ja vind je het gek??

Is het nou zo moeilijk om de fiets te pakken als je 1 km of vaak nog minder van je werk afwoont? Voordat je die bak gestart hebt ben je al op je eindbestemming. Laat staan dat de verwarming dan al warme lucht blaast. Dus om tijd te winnen hoef je het niet te doen. Ik noem het gewoon luiheid.

Als het nou midden in de zomer is, ok.
Als je nou een afstand van 100 km moet afleggen, kan ik het ook begrijpen.

Ik vind dit gewoon onnodige milieuverontreiniging, verbieden die shit!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door kurk_droog op 23-12-2009 13:05:14 ]
  woensdag 23 december 2009 @ 12:59:55 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_75965950
dikke mensen tax asap
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_75966027
Ozonlaag?

pi_75966028
Ik voel me al schuldig als ik 1 keer per week met de auto naar mijn werk ga omdat ik daarna gelijk boodschappen ga doen en ik woon 4km van mijn werk.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_75966078
voor 1 km zou ik gaan lopen
pi_75966087
Terechte klacht! Als vind ik het raar geformuleerd. Kleine eindjes (minder dan 5km) zou je sowieso lopend/fietsend moeten doen, mits geen vracht aan spullen die je mee moet nemen.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_75966141
En als ze boodschappen gaan doen?
De klaagbaak is een machine.
pi_75966154
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:58 schreef kurk_droog het volgende:

500 meter hoef je bij normale gezondheid normaal gesproken NOOIT met de auto te doen
quote:
Ga dan dichter bij het werk wonen
pi_75966176
Een maat van mij neemt zelfs voor een paar straatjes de auto mee, iedere avond.
Lamzak is 't, en het lijkt 'm geen zak te interesseren ook nog.

Twee dagen geleden toen het overal net gesneeuwd had, had hij als excuus:
"Ja, het zal toch een keer moeten?" (door de sneeuw rijden dan he)
NEE, HET MOET HELEMAAL NIET, LUL!
pi_75966190
Milieufag.
Play hard, go pro.
  woensdag 23 december 2009 @ 13:09:10 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75966276
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:05 schreef Xxerxxes het volgende:

[..]

500 meter hoef je bij normale gezondheid normaal gesproken NOOIT met de auto te doen
Tenzij je veel boodschappen in 1x inslaat, en die dus niet allemaal lopend of op de fiets wilt meesleuren (vooral niet met deze omstandigheden)
pi_75966289
ik loop tegenwoordig alleen maar aangezien ik geen auto heb en me fiets kapot is.
en ontspannen dat het is
You're not your job. You're not how much money you have in the bank. You're not the car you drive. You're not the contents of your wallet. You're not your fucking khakis. You're the all-singing, all-dancing crap of the world.
pi_75966481
TS heeft voor een spiegel gestaan, behalve dat hij dik is
pi_75966549
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:14 schreef Devvie het volgende:
TS heeft voor een spiegel gestaan, behalve dat hij dik is
pi_75967233
Aangezien je 3 nieren per maand moet doneren om een auto te kunnen betalen, mogen die mensen van mij helemaal zelf weten hoe ze hem gebruiken. Al gebruiken ze hem om 10 meter te overbruggen, prima

Alle scootmobiels zouden in de dichtsbijzijnde plas water moeten verdwijnen though Dat zijn pas luie mensen.
pi_75967789
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:06 schreef LePoo het volgende:
Een maat van mij neemt zelfs voor een paar straatjes de auto mee, iedere avond.
Lamzak is 't, en het lijkt 'm geen zak te interesseren ook nog.

Twee dagen geleden toen het overal net gesneeuwd had, had hij als excuus:
"Ja, het zal toch een keer moeten?" (door de sneeuw rijden dan he)
NEE, HET MOET HELEMAAL NIET, LUL!
Ja, dat moet WEL! Rijden/glijden in de sneeuw is namelijk leuk.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_75967924
trolltopic
  woensdag 23 december 2009 @ 13:49:06 #18
269599 Lonker
Doe maar gewoon
pi_75967980
Ik ga elke dag 700 meter op de scooter naar school
Op dinsdag 16 februari 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef MASD het volgende:
LONKER KANKERHAAS.
  woensdag 23 december 2009 @ 13:54:40 #19
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_75968238
quote:
(...)
Is het nou zo moeilijk om de fiets te pakken als je 1 km of vaak nog minder van je werk afwoont?
Nee, maar de auto is handiger. Ik woon ong. 1.5 km van m'n werk en ga elke dag met de auto.
quote:
Voordat je die bak gestart hebt ben je al op je eindbestemming.
Voordat ik m'n fiets uit de kelder heb ben ik ook al over met de auto. De auto pleur je op de parkeerplaats en klaar, met de fiets moet je weer het fietsenhok in (deur v/h slot, fiets in een plekje wurmen, etc). Voor dat stukje ben ik meer tijd kwijt met het in en uit fietsenstallingen halen van m'n fiets dan dat ik daadwerkelijk aan het fietsen ben.
quote:
Ik doe het juist vanwege het milieu, er word ons nu al jaren global warming belooft maar als ik zo naar het pak sneeuw hier buiten kijk komt er nog niks van. Dus dan maar wat extra CO2 uitstoten in de hoop dat de opwarming v/d aarde wat sneller gaat, want IMHO is het gewoon veel te koud nu.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  woensdag 23 december 2009 @ 13:57:28 #20
167856 Toempf
Internetheld
pi_75968361
Ik woon 4 km van mijn werk en ga elke dag met de auto, ook in de zomer. Met de fiets zou ik 3 minuten langer over hetzelfde ritje doen. Lekker boeiend.

Ga een boom knuffelen.
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
pi_75969190
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:57 schreef Toempf het volgende:
Ik woon 4 km van mijn werk en ga elke dag met de auto, ook in de zomer. Met de fiets zou ik 3 minuten langer over hetzelfde ritje doen. Lekker boeiend.

Ga een boom knuffelen.
Grappig, ik doe 5 minuten korter over mijn 4km met de fiets dan met de auto. Bovendien bespaart het me geld (mijn auto doet rustig 1 op 8 in de stad , de chocke is meestal net uit als ik aankom) , toch weer 20-25 euro per maand en dan nog niet eens de debiel hoge slijtage aan je auto als je alleen van die kutstukjes rijdt aan koppeling, remmen, koppakking, motorolie die sterk vervuilt etc.

Als het sneeuwt of vriest is het helemaal een no brainer, dan ben ik 10 minuten aan het krabben en ontdooien, in die tijd ben ik zeg maar al naar mijn werk gefietst.

Maar als je zo graag compleet nutteloze stukjes met de auto rijdt , leef je uit. Al vind ik het bijna asociaal te noemen.

Vooral ouders die hun kind met de auto naar school brengen op 500 meter afstand moeten ze echt afschieten. Ze veroorzaken gevaarlijke situaties bij scholen en als ze daarna nog naar hun werk doorgaan oke maar ze gaan gewoon weer terug naar huis daarna dan ben je wel ECHT hersendood en een fucking lui vet varken.
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:54 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Nee, maar de auto is handiger. Ik woon ong. 1.5 km van m'n werk en ga elke dag met de auto.
[..]

Voordat ik m'n fiets uit de kelder heb ben ik ook al over met de auto. De auto pleur je op de parkeerplaats en klaar, met de fiets moet je weer het fietsenhok in (deur v/h slot, fiets in een plekje wurmen, etc). Voor dat stukje ben ik meer tijd kwijt met het in en uit fietsenstallingen halen van m'n fiets dan dat ik daadwerkelijk aan het fietsen ben.
[..]
Zet je fiets op een handigere plek neer? Kan me echt niet voorstellen dat je sneller bent met de auto dan met de fiets op de stukje , hoe lang is dat fietsen, 1 of 2 minuten ?

[ Bericht 22% gewijzigd door Metro2005 op 23-12-2009 14:20:27 ]
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_75970172
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:15 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

blablabla kanker kots

woensdag 23 december 2009 @ 14:41:22 #23
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_75970369
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:15 schreef Metro2005 het volgende:
(...)
Zet je fiets op een handigere plek neer?
Kan/mag niet, fietsen mogen niet permanent voor de deur neergezet maar moeten in de kelder (VVE gezeik).

Met de auto loop ik naar buiten, stap in en rij weg. Om bij de fiets te kunnen moet ik eerst naar de voordeur, dan helemaal teruglopen door de kelder naar mijn berging (ligt recht onder m'n flat maar je kan er alleen via de hoofdingang naartoe, en ik woon uiteraard achteraan de galerij dus je moet 't hele stuk heen en weer lopen) daarna de fiets uit de kelder wurmen, teruglopen naar voren en dan met 't ding door 2 deuren naar buiten die onhandig te openen zijn met een fiets aan de hand.

Niet echt een groot probleem, maar kost wel zo'n 2-3 minuten waar ik bij de auto gewoon instap en wegrij.
quote:

Kan me echt niet voorstellen dat je sneller bent met de auto dan met de fiets op de stukje , hoe lang is dat fietsen, 1 of 2 minuten ?
5 minuten met de auto, 7 minuten fietsen. (plus 3 minuten fiets uit de kelder en 1 minuut fiets in fietsenhok @ werk).

Ongeveer dubbel zo lang met de fiets dus. Als de fiets sneller was geweest had ik dat echt wel gedaan, elke minuut die ik 's ochtends kan besparen is er eentje langer in bed blijven liggen. Mijn opsta-en-naar-het-werk-ga routine is bijna tot op de seconde precies gepland.

Bovendien: met de auto gaan helpt voor het broeikas effect!
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  woensdag 23 december 2009 @ 14:52:04 #24
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_75970856
Milieu
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_75971036
Oh, dus de auto in de zomer pakken is wel oke?
quote:
Nou ik ken dus mensen, die met een temperatuur als deze, voor een afstand van 500 meter de auto pakken, en ik overdrijf nu niet.

Dat ze zichzelf dit willen aandoen, moeten ze zelf weten.
Maar met de naïviteit hoe ze de ozonlaag aantasten noem ik dit rechtuit asociaal.
En dan zijn dat meestal ook nog eens mensen die klagen dat ze te dik zijn . Ja vind je het gek??

Is het nou zo moeilijk om de fiets te pakken als je 1 km of vaak nog minder van je werk afwoont? Voordat je die bak gestart hebt ben je al op je eindbestemming. Laat staan dat de verwarming dan al warme lucht blaast. Dus om tijd te winnen hoef je het niet te doen. Ik noem het gewoon luiheid.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik woon dan ook 10+km van mn werk af.
Kost moeite, extra tijd (vaak moet ik altijd tegen de wind in fietsen, nooit mee) etc.
Dus als ik met de auto ga begin ik lekker, bespaar ik tijd, en ben ik lekker uitgerust. En mn bak koffie kan ik ook lekker rustig opdrinken
Als het regent zit ik ook lekker droog Of al die andere klote weersomstandigheden
In de zomer is het toch een halve cabriolet
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_75971391
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:54 schreef Aaargh! het volgende:
Ik doe het juist vanwege het milieu, er word ons nu al jaren global warming belooft maar als ik zo naar het pak sneeuw hier buiten kijk komt er nog niks van. Dus dan maar wat extra CO2 uitstoten in de hoop dat de opwarming v/d aarde wat sneller gaat, want IMHO is het gewoon veel te koud nu.
Dat dus
En dan maar zeuren over de diersoorten die bij zo'n klein verschil van 5 graden uitsterven.. Die waren al ment to be om dood te gaan. 10-30 graden kunnen ze hebben maar 15-35 graden weer niet?!
Ook de zeespiegel die zogenaamd moet stijgen.. Hoeveel graden is de temperatuur nou gestegen en hoeveel is de zeespiegel gestegen? Nada

Straks verzinnen ze ook wat voor waterstof.. Namelijk windmolens die extra moeten draaien en meeuwen uit de lucht knallen. Oh noes, krijgen we nu weer de vogelrukkers achter ons aan?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  woensdag 23 december 2009 @ 15:23:07 #27
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_75972187
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:04 schreef Sjibble het volgende:
(...)
Ook de zeespiegel die zogenaamd moet stijgen.. Hoeveel graden is de temperatuur nou gestegen en hoeveel is de zeespiegel gestegen? Nada
(...)
Laat maar komen die stijging v/d zeespiegel, ik woon in het oosten van het land ruim boven de zeespiegel en zit dus wel goed. Alleen maar handig als het warmer word en het strand ligt ergens ten hoogte v/d veluwe, stuk minder ver rijden. Daarnaast is het natuurlijk erg gunstig voor de waarde van m'n huis als deze in een v/d weinige stukken van Nederland ligt dat niet onder water staat.

Ik zie alleen maar voordelen.
pi_75973451
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:41 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Kan/mag niet, fietsen mogen niet permanent voor de deur neergezet maar moeten in de kelder (VVE gezeik).

Met de auto loop ik naar buiten, stap in en rij weg. Om bij de fiets te kunnen moet ik eerst naar de voordeur, dan helemaal teruglopen door de kelder naar mijn berging (ligt recht onder m'n flat maar je kan er alleen via de hoofdingang naartoe, en ik woon uiteraard achteraan de galerij dus je moet 't hele stuk heen en weer lopen) daarna de fiets uit de kelder wurmen, teruglopen naar voren en dan met 't ding door 2 deuren naar buiten die onhandig te openen zijn met een fiets aan de hand.

Niet echt een groot probleem, maar kost wel zo'n 2-3 minuten waar ik bij de auto gewoon instap en wegrij.
[..]

5 minuten met de auto, 7 minuten fietsen. (plus 3 minuten fiets uit de kelder en 1 minuut fiets in fietsenhok @ werk).

Ongeveer dubbel zo lang met de fiets dus. Als de fiets sneller was geweest had ik dat echt wel gedaan, elke minuut die ik 's ochtends kan besparen is er eentje langer in bed blijven liggen. Mijn opsta-en-naar-het-werk-ga routine is bijna tot op de seconde precies gepland.

Bovendien: met de auto gaan helpt voor het broeikas effect!
7 minuten fietsen over 1,5 km neeeeeee ga weg man. dan fiets je 12,8km per uur gemiddend heb je nog zijwieltjes op je fiets ofzo

ach ik had het wel toen ik nog op mijn oude adres woonde, toen had ik nog een brommertje en de auto ter beschikking, toen was de brommer ook véél meer werk om mee weg te komen. Zeil van brommer halen, zeil opvouwen, brommer van slot doen, Tuinhek opendoen, brommer starten, omrijden, tuinhek weer dichtdoen van binnenuit, weer naar brommer lopen, helm opdoen, warm aankleden etc.

werk was toen 900 meter verderop dus daar pakte ik ook vaak de auto voor zou daar nu de fiets voor pakken, kost meer tijd om te parkeren dan om heen en weer te rijden op de fiets.
  woensdag 23 december 2009 @ 16:27:04 #29
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_75975011
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:50 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

7 minuten fietsen over 1,5 km neeeeeee ga weg man. dan fiets je 12,8km per uur gemiddend heb je nog zijwieltjes op je fiets ofzo
Alsof ik die 1.5 Km precies gemeten heb Net ff met google-maps de fietsroute bekeken, 't is 2.4 km.
pi_75976183
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:23 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Laat maar komen die stijging v/d zeespiegel, ik woon in het oosten van het land ruim boven de zeespiegel en zit dus wel goed. Alleen maar handig als het warmer word en het strand ligt ergens ten hoogte v/d veluwe, stuk minder ver rijden. Daarnaast is het natuurlijk erg gunstig voor de waarde van m'n huis als deze in een v/d weinige stukken van Nederland ligt dat niet onder water staat.

Ik zie alleen maar voordelen.
Voor mij is het dan ook loopafstand
[/quote]
pi_75976216
TS is een echte held, de aarde die naar de klote gaat verrot hem immers niks.
pi_75976708
Ik loop nooit en fiets ook nooit. De winkel is hier nog gee 3 minuten lopen vandaag maar ik pak toch de auto.

Ik wordt helemaal gek van al die linkse idioten in hun oerleleijke Priusen nekschot allemaal!!!!
pi_75977019
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:55 schreef Repeat het volgende:
TS is een echte held, de aarde die naar de klote gaat verrot hem immers niks.
Klopt, want wij hebben daar geen invloed op! Opwarming, ijstijd..het is allemaal natuurlijk.
  woensdag 23 december 2009 @ 17:22:47 #34
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_75977097
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:19 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Klopt, want wij hebben daar geen invloed op! Opwarming, ijstijd..het is allemaal natuurlijk.
pi_75977907
quote:
De jaren 80 belden, ze willen hun klimaathype terug.
pi_75979368
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:09 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Tenzij je veel boodschappen in 1x inslaat, en die dus niet allemaal lopend of op de fiets wilt meesleuren (vooral niet met deze omstandigheden)
Dat is idd ook een goede reden. 'vrachtvervoer' valt in mijn ogen ook niet onder 'normaal gesproken'
pi_75992544
Godverdomme, altijd dat gelul over die linkse hippies die iedereen hun mening op willen dringen, ik word er niet goed van. De aarde warmt op, dat is grotendeels aan ons te wijten. Wetenschappelijk is er inmiddels geen speld meer tussen te krijgen, en al die hysterische twijfel komt met de complimenten van (met name Amerikaanse) bedrijven en ideologen die een centje te verdienen hebben aan milieuvervuiling. We zullen vroeg of laat toch echt een paar druppeltjes luxe in moeten leveren, of we dat nu leuk vinden of niet.
Men zoekt naar de meest belachelijke excuses om maar geen vinger op te tillen om schade aan de omgeving te verminderen, maar als we dat nog langer volhouden, is het einde vlot in zicht.

Sommige mensen denken dat ze zó tof zijn als ze vertellen hoe ze nog gewoon elke boodschap van 500 meter met de auto doen, omdat het allemaal maar politiek is en het boeit ze geen ene reet wat daar zijn ze veuls te stoer voor.

Dit is geen politiek; dit is wetenschap. De manier waarop we nu leven is niet langer geschikt. Het zou mooi zijn als het niet waar was, maar ondertussen worden op dit moment al bevolkte gebieden rondom de polen geëvacueerd wegens smeltgevaar; wij zien er zodra het zowaar koud wordt in de winter al de ernst allemaal niet meer van in, maar deze eerste milieuvluchtelingen zien niets dan ernst.
Heu heu
heu
pi_75992689
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:49 schreef Lonker het volgende:
Ik ga elke dag 700 meter op de scooter naar school
Held, dat zou ik ook doen als ik er een had
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_75995614
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:03 schreef H.FR het volgende:
Terechte klacht! Als vind ik het raar geformuleerd. Kleine eindjes (minder dan 5km) zou je sowieso lopend/fietsend moeten doen, mits geen vracht aan spullen die je mee moet nemen.
In je nette kleren op de fiets naar kantoor
En dan lekker bezweet op je werk aankomen zeker?

En wat moeten die andere ouders denken? dat je arm bent ofzo omdat je op de fiets je kinderen naar school brengt.
5 Ferrari's op videoband!
pi_75995631
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:56 schreef anomalocarisje het volgende:
Godverdomme, altijd dat gelul over die linkse hippies die iedereen hun mening op willen dringen, ik word er niet goed van. De aarde warmt op, dat is grotendeels aan ons te wijten. Wetenschappelijk is er inmiddels geen speld meer tussen te krijgen, en al die hysterische twijfel komt met de complimenten van (met name Amerikaanse) bedrijven en ideologen die een centje te verdienen hebben aan milieuvervuiling. We zullen vroeg of laat toch echt een paar druppeltjes luxe in moeten leveren, of we dat nu leuk vinden of niet.
Men zoekt naar de meest belachelijke excuses om maar geen vinger op te tillen om schade aan de omgeving te verminderen, maar als we dat nog langer volhouden, is het einde vlot in zicht.

Sommige mensen denken dat ze zó tof zijn als ze vertellen hoe ze nog gewoon elke boodschap van 500 meter met de auto doen, omdat het allemaal maar politiek is en het boeit ze geen ene reet wat daar zijn ze veuls te stoer voor.

Dit is geen politiek; dit is wetenschap. De manier waarop we nu leven is niet langer geschikt. Het zou mooi zijn als het niet waar was, maar ondertussen worden op dit moment al bevolkte gebieden rondom de polen geëvacueerd wegens smeltgevaar; wij zien er zodra het zowaar koud wordt in de winter al de ernst allemaal niet meer van in, maar deze eerste milieuvluchtelingen zien niets dan ernst.
Echt ik dacht eerst van neeeee dit kan niet! Maar wat ben jij een kanker dwaas zeg! De aarde warmt en koelt al duizend jaren op en af zonder dat de mens er mee te maken heeft. Als je wat beter graaft weet je dat er zelfs een kleine ijstijd hier in europa komt...
pi_75996342
Iedereen moet gewoon lekker zelf weten wat ie wel of niet doet, en de rest moet gewoon zijn muil houden als het ze niet aanstaat.
Opgelost, slotje.
Jankerts
  donderdag 24 december 2009 @ 00:33:40 #42
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_75997695
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:56 schreef anomalocarisje het volgende:
Godverdomme, altijd dat gelul over die linkse hippies die iedereen hun mening op willen dringen, ik word er niet goed van. De aarde warmt op, dat is grotendeels aan ons te wijten.
Dat zal best, maar: NOU EN ? Lekker toch, een paar graadjes warmer.
quote:
(...)
Vanwaar de neiging altijd alles hetzelfde te willen houden ? De aarde vergaat echt niet van de zoveelste klimaatsverandering.
pi_75998121
quote:
Op woensdag 23 december 2009 23:54 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Echt ik dacht eerst van neeeee dit kan niet! Maar wat ben jij een kanker dwaas zeg! De aarde warmt en koelt al duizend jaren op en af zonder dat de mens er mee te maken heeft. Als je wat beter graaft weet je dat er zelfs een kleine ijstijd hier in europa komt...
Man, flikker toch op met je halfzachte gepapegaai. Je had net zo goed "TRALALALALA IK HOOR JE NIIIIEEEET" kunnen zeggen.

Als jij zelf wat beter gegraven zou hebben zou je weten dat de gemiddelde temperatuur op aarde netjes meefluctueert met de koolstofdioxideniveaus in de atmosfeer. Nu er dankzij ons steeds meer koolstofdioxide in de atmosfeer terechtkomt, is de temperatuur gestegen tot zo'n hoog niveau dat de heetste jaren sinds we begonnen zijn met het meten van de gemiddelde temperaturen de afgelopen tien jaar zijn geweest. Natuurlijk verandert de temperatuur over de loop van honderdduizenden jaren; dit betekent echter niet dat je alle schade die wij toeberokkenen maar kan afschuiven aan het natuurlijk klimaat. Dat is maar één van de vele slappe smoezen die worden gebruikt door de idioten die koste wat kost de waarheid niet onder de ogen willen zien om maar elke dag in hun vette bak naar hun werk te kunnen rijden. Lees godverdomme maar eens het wetenschappelijk onderzoek, niet artikeltjes op het Internet en boeken van paranoïde mafketels. Laat ze maar hun onderzoek publiceren en hun theorieën testen; dan zullen we zien wie er dieper graaft.

Aan het bovenstaande zou ik het volgende toe willen voegen: stel, het broeikaseffect is oplichterij. Tientallen jaren aan bewijsmateriaal en onderzoek dat conclusief uitwees dat wij aan de opwarming van de aarde schuld hadden blijkt vervalst te zijn. Duizenden wetenschappers wereldwijd hebben samengespand, zonder ook maar één lek, om een leugen te verkopen. De huidige effecten die uitgebreid beschreven zijn, zijn verzinsels.
Is dat een reden om maar roekeloos vuil uit te blijven schijten zolang de centen binnenstromen? Zijn er echt mensen die, simpelweg omdat de wereld niet zou opwarmen, we de boel maar kunnen blijven vervuilen totdat we er bij neervallen? Of zijn ze gewoon allemaal gewoon net zo achterlijk en onwetend als jij?
Heu heu
heu
pi_75998355
quote:
Op donderdag 24 december 2009 00:33 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Dat zal best, maar: NOU EN ? Lekker toch, een paar graadjes warmer.
[..]

Vanwaar de neiging altijd alles hetzelfde te willen houden ? De aarde vergaat echt niet van de zoveelste klimaatsverandering.
De aarde zal inderdaad niet vergaan; maar als je denkt dat een dergelijke snelle klimaatverandering niet gepaard gaat met wereldwijde catastrofes waar de honden geen brood van lusten, heb je het fout.
Heu heu
heu
pi_75998562
Verdiep je even in de onderzoeken, papegaaitje van me.
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_75998579
wij meten pas over 100 jaar max? De aarde warmt en koelt af over duizenden jaren. Als jij wat dieper graaft weet je dus dat wij daar los van staan en er sowieso niks aan kunnen doen.

Misschien kan ik je morgen wat meer bewijzen leveren , nu slapen
pi_75998825
quote:
Op donderdag 24 december 2009 00:54 schreef kurk_droog het volgende:
wij meten pas over 100 jaar max? De aarde warmt en koelt af over duizenden jaren. Als jij wat dieper graaft weet je dus dat wij daar los van staan en er sowieso niks aan kunnen doen.

Misschien kan ik je morgen wat meer bewijzen leveren , nu slapen
IJskernen, boomringen, allerhande fossielen. We hebben een behoorlijk beeld van het klimaat van de afgelopen paar honderdduizend jaar.

Welterusten.
Heu heu
heu
pi_75998900
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:00 schreef anomalocarisje het volgende:

[..]

IJskernen, boomringen, allerhande fossielen. We hebben een behoorlijk beeld van het klimaat van de afgelopen paar honderdduizend jaar.

Welterusten.
We weten nog bijna niks van de aarde..
pi_75999072
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:02 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

We weten nog bijna niks van de aarde..
Dat is niet eens een argument te noemen. Zolang we niet alles weten wat er maar te weten valt, kunnen we geen conclusies trekken? We weten weinig, maar we weten niet niets. En we weten hierover genoeg om geïnformeerde en verstandige beslissingen te gaan maken.
Heu heu
heu
pi_76004584
quote:
Op woensdag 23 december 2009 23:54 schreef Ferrari_Tape het volgende:

En wat moeten die andere ouders denken? dat je arm bent ofzo omdat je op de fiets je kinderen naar school brengt.
raap me op.
Toen ik klein was bracht IEDEREEN zijn kind lopend of met de fiets naar school. En zó oud ben ik nou ook weer niet.
pi_76005920
quote:
Op donderdag 24 december 2009 00:49 schreef anomalocarisje het volgende:

[..]

De aarde zal inderdaad niet vergaan; maar als je denkt dat een dergelijke snelle klimaatverandering niet gepaard gaat met wereldwijde catastrofes waar de honden geen brood van lusten, heb je het fout.
Die catastrofes gebeuren toch wel, hoe dan ook. Het getuigt van een debiele arrogantie dat we denken dat "wij" als mensheid wel eventjes kunnen bepalen dat de aarde niet meer dan 1 of 2 graad opwarmt of dat we uberhaupt een klimaatverandering kunnen tegenhouden. Krankzinnig gewoon. Mensen die dat denken staan wat mij betref op 1 lijn met mensen die denken dat ze Napoleon, Jezus of een tovergieter zijn. Rijp voor het witte-jassen-circuit.
pi_76006338
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:40 schreef Farenji het volgende:

[..]

Die catastrofes gebeuren toch wel, hoe dan ook. Het getuigt van een debiele arrogantie dat we denken dat "wij" als mensheid wel eventjes kunnen bepalen dat de aarde niet meer dan 1 of 2 graad opwarmt of dat we uberhaupt een klimaatverandering kunnen tegenhouden. Krankzinnig gewoon. Mensen die dat denken staan wat mij betref op 1 lijn met mensen die denken dat ze Napoleon, Jezus of een tovergieter zijn. Rijp voor het witte-jassen-circuit.
Prima argument om zelfs maar geen poging te doen en de boel verder naar de tering te helpen.

Heu heu
heu
  donderdag 24 december 2009 @ 11:30:11 #53
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_76007459
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:54 schreef anomalocarisje het volgende:

[..]

Prima argument om zelfs maar geen poging te doen en de boel verder naar de tering te helpen.
(...)
Inderdaad. Ik vind het een veel groter risico dat de mensheid nu totaal geconcentreerd zit op 1 planeet, ik stel voor dat we het hele milieu aan onze laars lappen en alles op alles zetten om onze technologie op het punt te krijgen dat we naar andere planeten kunnen. Als dat betekend dat we daarvoor deze planeet 'op' moeten maken: so be it.
pi_76007533
Klagen over de auto?

Nee wel heel de tuin volhangen met kerstlampjes en met nieuwjaar voor ¤100 de lucht in blazen...tja wat is slechter he

Gr..

[ Bericht 10% gewijzigd door mrgreen op 24-12-2009 11:41:25 ]
pi_76010690
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

raap me op.
Toen ik klein was bracht IEDEREEN zijn kind lopend of met de fiets naar school. En zó oud ben ik nou ook weer niet.
Toen ik klein was deed m'n moeder de achterdeur open en zei "tot vanmiddag". Wij gingen lopend naar school. Gewoon, zonder ouders die je handje vasthielden.
  donderdag 24 december 2009 @ 13:18:54 #56
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_76011256
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:03 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Toen ik klein was deed m'n moeder de achterdeur open en zei "tot vanmiddag". Wij gingen lopend naar school. Gewoon, zonder ouders die je handje vasthielden.
Inderdaad.
pi_76011556
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:03 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ook toen je 4 jaar was?

pi_76020650
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:25 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ook toen je 4 jaar was?

De eerste dag van de kleuterschool niet, nee. Maar de andere dagen wel.
pi_76074425
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:54 schreef anomalocarisje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb niks tegen een schoon milieu of duurzaamheid, integendeel, maar die gekkigheid waar we nu mee doodgegooid worden slaat nergens op. Afspraken over de maximale temperatuurstijging... ga toch weg man. Het klimaat doet wat ze wil. Ook als we mondiaal de CO2 uitstoot met 50% verminderen, is dat geen garantie dat het klimaat niet warmer wordt. We kunnen netzogoed "afspreken" dat vanaf morgen niemand meer doodgaat. Laten we ons richten op de dingen die we wel in de hand hebben, zoals de massa's plastic in de zeeen, giflozingen in rivieren, en de massale ontbossing van oerbossen, want dat lijkt door dat CO2 ge-OH helemaal uit de picture te verdwijnen. Nee, als we maar minder CO2 uitstoten komt het wel goed hoor. Slaap lekker.
  zaterdag 26 december 2009 @ 14:43:08 #60
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_76077275
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 13:23 schreef Farenji het volgende:
(...)
Nee, als we maar minder CO2 uitstoten komt het wel goed hoor. Slaap lekker.
Mensen hebben liever iets makkelijks zodat ze niet al te veel hoeven na te denken.
pi_76077396
Ik ga altijd met de auto naar de supermarkt, afstand is 600meter, echt relaxed, aanrader.

kun je ook fatsoenlijk je boodschappen meenemen.
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
pi_76078555
Ik doe dat ook hoor omdat ik gewoon lui ben :$

Maar meestal laat ik hem ook net als mijn buren nog even in de morgen warmlopen en dan ga ik binnen mijn broodje verorberen
pi_76080742
Flikker op. Ik heb niet een auto om hem stil op de parkeerplaats te laten staan!
Ik en mijn vriendin gaan ALTIJD met de auto naar de supermarkt 200m verderop, wel zo makkelijk met al die boodschappen

Als de km heffing zometeen wordt ingevoerd in de vaste auto lasten dalen, word het kleine suzuki swiftje van mijn vriendin ook nog eens ingeruild voor een veel groter milieu vervuilender exemplaar
pi_76080810
trouwens... mensen die geloven in de hele global warming hoax in de invloed van de mens !!
pi_76080880
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 17:12 schreef Revolution-NL het volgende:
Flikker op. Ik heb niet een auto om hem stil op de parkeerplaats te laten staan!
Ik en mijn vriendin gaan ALTIJD met de auto naar de supermarkt 200m verderop, wel zo makkelijk met al die boodschappen

Als de km heffing zometeen wordt ingevoerd in de vaste auto lasten dalen, word het kleine suzuki swiftje van mijn vriendin ook nog eens ingeruild voor een veel groter milieu vervuilender exemplaar
STOERE JONGEN
pi_76080881
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:02 schreef JohnLocke het volgende:
Ozonlaag?

"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_76081566
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 17:12 schreef Revolution-NL het volgende:

Ik ook ruil ik meteen mijn golf in op een 7-serie of A8 (gebruikte)
* To make your prayers come true, you have to get off your knees.
* only dead fish go with the flow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')