Je mag je wapen en munitie thuis hebben, en daar mogen ze ook best af en toe uit de kluis voor onderhoud en dergelijke.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:40 schreef waht het volgende:
[..]
Ah oke. Dan moet die foto wel gemaakt zijn op het clubhuis van de schietclub neem ik aan, of anders in het buitenland.
Hehe, nou dat zal eerder een probleem met het magazijn zijn :-) (de veer die erin zit) Ook glocks zijn superbetrouwbaar en bijna onverwoestbaar. Het nadeel van glocks is dat het onvriendelijk is voor linkshandige schutters, en dat je moet droogvuren als je het frame eraf wilt halen om b.v. schoon te maken. Laatst nog een kmar die zichzelf in zijn been had geschoten.quote:Op maandag 31 januari 2011 00:30 schreef Salvad0R het volgende:
ik zei toch.
die glock loopt (vaker) vast bij de laatste kogel in de clip. lullig als je denkt nog even een fijne headshot te kunnen uitdelen.
Ik heb duizenden schoten gelost met Glocks, en dat heb ik nooit meegemaakt.quote:Op maandag 31 januari 2011 00:30 schreef Salvad0R het volgende:
ik zei toch.
die glock loopt (vaker) vast bij de laatste kogel in de clip.
quote:Op maandag 31 januari 2011 11:19 schreef kontknager het volgende:
[..]
Hehe, nou dat zal eerder een probleem met het magazijn zijn :-) (de veer die erin zit) Ook glocks zijn superbetrouwbaar en bijna onverwoestbaar. Het nadeel van glocks is dat het onvriendelijk is voor linkshandige schutters, en dat je moet droogvuren als je het frame eraf wilt halen om b.v. schoon te maken. Laatst nog een kmar die zichzelf in zijn been had geschoten.
Droogvuren is geen probleem. Dan had die kmar maar beter moeten opletten bij het ontladen van zijn wapen.quote:Op maandag 31 januari 2011 11:19 schreef kontknager het volgende:
[..]
Hehe, nou dat zal eerder een probleem met het magazijn zijn :-) (de veer die erin zit) Ook glocks zijn superbetrouwbaar en bijna onverwoestbaar. Het nadeel van glocks is dat het onvriendelijk is voor linkshandige schutters, en dat je moet droogvuren als je het frame eraf wilt halen om b.v. schoon te maken. Laatst nog een kmar die zichzelf in zijn been had geschoten.
Ehh?quote:
Tja, het zijn geen sportschutters die 18 beurten per jaar met hun wapen moeten makenquote:Droogvuren is geen probleem. Dan had die kmar maar beter moeten opletten bij het ontladen van zijn wapen.
In call of duty of op de baan?quote:ik zei toch.
die glock loopt (vaker) vast bij de laatste kogel in de clip. lullig als je denkt nog even een fijne headshot te kunnen uitdelen.
Hoe controleren ze eigenlijk dat je altijd dat ding in de kluis hebt? Denk niet dat een lid van de pandgestapo buiten Den Haag zomaar iedere maand even komt kijken.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:23 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Je mag je wapen en munitie thuis hebben, en daar mogen ze ook best af en toe uit de kluis voor onderhoud en dergelijke.
Ik denk het zelfde als met sportschutters, af en toe onaangekondigd komen kijken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe controleren ze eigenlijk dat je altijd dat ding in de kluis hebt? Denk niet dat een lid van de pandgestapo buiten Den Haag zomaar iedere maand even komt kijken.
Gelukkig ik dacht al bijna dit dit een vrij land was. Als je een boefje bent dan komen ze niet langs want ze weten het niet maar als je ingeschreven staat dan moet je controleurs binnen laten. Bovendien als je iemand wil poppen naast een inbreker dan heeft die controleur ook weinig zin.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:05 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik denk het zelfde als met sportschutters, af en toe onaangekondigd komen kijken.
Je moet de munitie in een aparte kluis bewaren en het vuurwapen in een aparte kluis zodat je inderdaad niet in een opwelling snel je wapen kan pakken bij een inbraak bijvoorbeeld. Agenten moeten dat ook. Of als sportschutter kun je een kluis huren bij de schietvereniging waar je zit vaak. Scheelt weer de huur/aanschaf van twee kluizen. Je kan ook nog eens de munitie kopen op de schietvereniging zodat je geen tweede kluis nodig hebt maar zelf groot inkopen is goedkoper.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Gelukkig ik dacht al bijna dit dit een vrij land was. Als je een boefje bent dan komen ze niet langs want ze weten het niet maar als je ingeschreven staat dan moet je controleurs binnen laten. Bovendien als je iemand wil poppen naast een inbreker dan heeft die controleur ook weinig zin.
Een reactie op een oude post, maar moesten linkshandige infanteristen dan in de praktijk ook echt rechtshandig schieten of alleen tijdens de schietproeven?quote:Op woensdag 23 december 2009 00:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
En daar zou een "linkshandig" wapen het verschil gemaakt hebben?![]()
Kom op, vroegah moest iedereen bij defensie verplicht rechtshandig schieten ivm met de filterbus op het gasmasker, die hing nl aan de linkerkant. En ook de linkspoten haalden na wat oefening gewoon de eis.
Mooi hé.quote:
Zoals wel vaker zijn de regels dus gericht op het beschermen van criminelen en voor de rest volledig ondoordacht.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:06 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Je moet de munitie in een aparte kluis bewaren en het vuurwapen in een aparte kluis zodat je inderdaad niet in een opwelling snel je wapen kan pakken bij een inbraak bijvoorbeeld. Agenten moeten dat ook. Of als sportschutter kun je een kluis huren bij de schietvereniging waar je zit vaak. Scheelt weer de huur/aanschaf van twee kluizen. Je kan ook nog eens de munitie kopen op de schietvereniging zodat je geen tweede kluis nodig hebt maar zelf groot inkopen is goedkoper.
In de jaren 80 uitgefaseerd als standaard uitrusting maar inderdaad toch nog steeds veel in gebruik.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:46 schreef Sloggi het volgende:
Hij wordt nog steeds door het Amerikaanse leger gebruikt geloof ik.
Wat dat betreft is Browning niet zo beroerd, wat denk je van de .50? Ook een ontwerp uit het jaar steen en doet nog steeds trouwe dienst.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:34 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Mooi hé.
Een Browning M1911 is tot de dag van vandaag ondanks de kleine capaciteit van de patroonhouder nog steeds competitief terwijl het wapen stamt uit het jaartal dat het in de naam draagt.
Yup, iedereen schoot verplicht rechtshandig, ook tijdens de schietproeven. Dit had te maken met het oude NBC masker, die had de filterbus aan de linkerkant zitten, je kon hem in tegenstelling tot het nieuwe masker niet aan de andere kant plaatsen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Een reactie op een oude post, maar moesten linkshandige infanteristen dan in de praktijk ook echt rechtshandig schieten of alleen tijdens de schietproeven?
Lijkt me nogal een handicap eerlijk gezegd.
Zonder kogels erin de trekker overhalen. Beetje als je oude klappertjes pistool alleen dan met een echte.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Droogvuren. Wat wordt daar mee bedoeld?
Ah, okee.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zonder kogels erin de trekker overhalen. Beetje als je oude klappertjes pistool alleen dan met een echte.
Situatie 1 komt eigenlijk nooit voor. Welke malloot gaat er nou zijn sport en zijn vrijheid op het spel zetten voor een ruzie? Daarnaast breng je andere schutters in de verlegenheid. Vergeet ook niet dat schietverenigingen en de politie ook wel een idee hebben hoe jij in elkaar zit. Als je bekend staat als een heethoofd kan je het meestal wel vergeten.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zoals wel vaker zijn de regels dus gericht op het beschermen van criminelen en voor de rest volledig ondoordacht.
situatie 1: Een sportschieter is boos op de buurman, maakt op zijn gemakje de kluizen open en klaaaaar...
situatie 2: je hebt 3 bandieten rond je huis gezien met messen die proberen binnen te komen... ach..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |