Ik vind dit toch wel heel frapant. Wat is er dan zo speciaal aan een politiepistool???quote:De politie krijgt veel later dan gepland nieuwe dienstpistolen. De Europese aanbestedingsprocedure voor de aanschaf ervan loopt negen maanden vertraging op, omdat om uiteenlopende redenen geen van de aangeboden pistolen aan de eisen voldoet.
hehehe ja idd.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:16 schreef Mylene het volgende:
Die agenten hoe ze er uit zien zijn sowieso een lachtertje. Geef ze een uniform die autoriteit uitstraalt.
Het biketeam zeker nietquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:16 schreef Mylene het volgende:
Die agenten hoe ze er uit zien zijn sowieso een lachtertje. Geef ze een uniform die autoriteit uitstraalt.
HK P30 staat bovenaan momenteel heb ik gelezen. Verder de Walther P99 en enkele anderen. Glock schijnt afgevallen te zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:13 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Welke pistolen zijn nog in de race?
Moet links en rechts bediend kunnen worden met grote en kleine handen. Niet ervaren schutters, onderhoud moet simpel zijn. Dat is al anders dan de krijgsmacht vraagt. De Walther P99 anit-stress lijkt me een mooie opvolger.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik vind dit toch wel heel frapant. Wat is er dan zo speciaal aan een politiepistool???
Geef ze gewoon een pistool zoals de krijgsmacht die ook heeft. Genoeg modellen wereldwijd zijn daarvoor goed genoeg bevonden.
Onderhoud van bv een Glock is retesimpel.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:35 schreef voyeur het volgende:
[..]
Moet links en rechts bediend kunnen worden met grote en kleine handen. Niet ervaren schutters, onderhoud moet simpel zijn. Dat is al anders dan de krijgsmacht vraagt. De Walther P99 anit-stress lijkt me een mooie opvolger.
De realiteit is anders. Heel weinig schietervaring en een variatie in handen van meisjes van 1.50 tot boomlange mannen. Doe mij die Walther PAS maar, licht pistool, zeer flexibele kolf voor iedereen geschikt en de AS feature vermijdt veel ongelukjes.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Onderhoud van bv een Glock is retesimpel.
Verder moet iedere agent een ervaren schutter zijn. Zo niet, geen dienstwapen in zijn klauwen.
Die Waltherp99 AS ziet er btw wel degelijk uit
[ afbeelding ]
AS voegt niet veel toe denk ik. In principe dragen agenten hun wapens toch nooit gespannen, dus in DA modus, dus ook minder kans op ongelukjes.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:54 schreef voyeur het volgende:
[..]
De realiteit is anders. Heel weinig schietervaring en een variatie in handen van meisjes van 1.50 tot boomlange mannen. Doe mij die Walther PAS maar, licht pistool, zeer flexibele kolf voor iedereen geschikt en de AS feature vermijdt veel ongelukjes.
De glock is direct afgevallen omdat het niet veilig genoeg zou zijn. Nu zegt Guusje dat de aangeboden wapen niet aan de eisen voldoen. Bij die aangeboden wapens zat ook de P99, nu vraag ik me af waarom die niet aan de eisen zou voldoen. De P99 wordt in heel veel andere landen gebruikt als dienstpistool. Ik denk dat het wapen te duur was voor onze krentenkakker.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:27 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
HK P30 staat bovenaan momenteel heb ik gelezen. Verder de Walther P99 en enkele anderen. Glock schijnt afgevallen te zijn.
P99 is niet zo duur, maar heeft standaard geen volledig tweezijdige bediening, en ze willen een wapen dat zonder aanpassingen door links- en rechtshandigen gebruikt kan worden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:42 schreef McGever het volgende:
[..]
De glock is direct afgevallen omdat het niet veilig genoeg zou zijn. Nu zegt Guusje dat de aangeboden wapen niet aan de eisen voldoen. Bij die aangeboden wapens zat ook de P99, nu vraag ik me af waarom die niet aan de eisen zou voldoen. De P99 wordt in heel veel andere landen gebruikt als dienstpistool. Ik denk dat het wapen te duur was voor onze krentenkakker.
Dan moet men de eisen van de opleiding tot agent maar ens gan veranderen. Hoeveel linkshandige schutters zijn er wel niet? Dat zijn er niet veel. Speciaal daarvoor moet men nu zich een naald in een hooiberg gaan zoeken met wellicht als resukltaat een pistool wat niet voldoet aan de practische eisen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:46 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
P99 is niet zo duur, maar heeft standaard geen volledig tweezijdige bediening, en ze willen een wapen dat zonder aanpassingen door links- en rechtshandigen gebruikt kan worden.
Omdat de Glock dus niet tweehandig is, verder is de P30 wat geavanceerder en dan de Glock 17. Sowieso zijn die 1e generatie Glock 17's waar de landmacht nog mee rondsleept aanzienlijk verouderd, Glock introduceert volgende maand de 4e generatie.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan moet men de eisen van de opleiding tot agent maar ens gan veranderen. Hoeveel linkshandige schutters zijn er wel niet? Dat zijn er niet veel. Speciaal daarvoor moet men nu zich een naald in een hooiberg gaan zoeken met wellicht als resukltaat een pistool wat niet voldoet aan de practische eisen.
Als bv de Glock wel werkt bij de krijgsmacht, waarom dan niet zo een militair pistool voor de politie?
Ik vraag me af hoe moeilijk zo'n omscholing kan zijn, meer dan een half uurtje hoeft dat toch niet te duren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:
Door de vertraging kunnen de huidige politiepistolen, de Walther P5 en de Glock 17, pas naar verwachting in 2011, 2012 en 2013 worden vervangen. De 40.000 agenten die een vuurwapen dragen, moeten daarvoor worden omgeschoold.
Dat vraag ik mij ook af. Toen wij van de Browning 9mm overgingen naar de Glock17 was het een klus van een ei en een tomaat. 1 dag dat wapen leren kennen, andere dag schieten met dat kreng. En dat doen tot men minimaal schutter eerste klas was.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:05 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe moeilijk zo'n omscholing kan zijn, meer dan een half uurtje hoeft dat toch niet te duren.
En dat dat dan ook een punt moet zijn.
Het wapen gebruiken is zo geleerd, maar om er net zo vertrouwd mee te zijn als met je vorige, daar gaat wat tijd in zitten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:05 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe moeilijk zo'n omscholing kan zijn, meer dan een half uurtje hoeft dat toch niet te duren.
Een half uurtje is wel erg kort. Er moet wat vertelt worden over het wapen(waarom dat wapen,plus min punten), de werking(het wapen uit elkaar en in elkaar). Er moet vertelt worden waar op te letten bij het schoonmaken. En dan nog een uur tot anderhalf uur inschieten. Dus reken maar op minimaal twee uur. Je moet ook rekening houden met de trekkerdruk die waarschijnlijk de helft van de P5 is. Dus moet je een paar keer schieten voor je er helemaal aan gewend bent.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:05 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Dus je hebt twee dagen de tijd gehad om het wapen te leren kennen? In het leger heb je daar genoeg tijd voor omdat je niks anders doet dan trainen. Bij de politie is dat wat lastiger.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af. Toen wij van de Browning 9mm overgingen naar de Glock17 was het een klus van een ei en een tomaat. 1 dag dat wapen leren kennen, andere dag schieten met dat kreng. En dat doen tot men minimaal schutter eerste klas was.
En onderhoud kost ook niet veel tijd, hooguit 10 minuten elke dag.
Het links-rechts argument pleit wel voor de P30, maar AS lijkt me toch heel nuttig. Zie de beelden van Hoek van Holland; daar lopen mensen rond met een gespannen wapen, maar nagenoeg geen ervaring met de trekkerdruk die ze mogen verwachten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:00 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
AS voegt niet veel toe denk ik. In principe dragen agenten hun wapens toch nooit gespannen, dus in DA modus, dus ook minder kans op ongelukjes.
De P30 is nieuwer. Heeft niet alleen een verwisselbare backstrap, maar ook verwisselbare zij-panelen op de greep. Heeft een externe hamer, dus het wapen kan gemakkelijk gespannen worden, en heeft standaard een tweezijdige sledevangpal.
[ afbeelding ]
Ik vind het AS nogal overbodig en onnodig ingewikkeld. Zie ook:quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:07 schreef voyeur het volgende:
[..]
Het links-rechts argument pleit wel voor de P30, maar AS lijkt me toch heel nuttig. Zie de beelden van Hoek van Holland; daar lopen mensen rond met een gespannen wapen, maar nagenoeg geen ervaring met de trekkerdruk die ze mogen verwachten.
In dit onderwerp denk ik dat ze teveel eisen hebben en te weinig willen betalen. Ik neem aan dat ze mensen hebben die weten wat ze doen, dus er zal best een goede keus gemaakt kunnen worden, maar daar betaal je dan ook voor.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:06 schreef zoalshetis het volgende:
zou dit dan de eerste keer zijn dat na uitstel de overheid iets fatsoenlijks koopt voor hun onderdanen. zodra overheid geld in computers, openbaarvervoer en wapens stopt, is het foute boel de laatste jaren.
Wat ik ervan begrepen heb is dat de fabrikanten allemaal met wapens aankwamen die licht afweken van de gestelde eisen. Men gaat nu na de technische ronde opnieuw praten met de toegelaten fabrikanten. De eisen die de overheid stelden waren overeenkomstig die van andere landen, dus ik vermoed dat de fabrikanten dit deden om de prijs minder inzichtelijk te maken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:22 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
In dit onderwerp denk ik dat ze teveel eisen hebben en te weinig willen betalen. Ik neem aan dat ze mensen hebben die weten wat ze doen, dus er zal best een goede keus gemaakt kunnen worden, maar daar betaal je dan ook voor.
Ik ben echter ook een beetje bang dat ze misschien rare voorwaarden hebben die praktisch en rationeel niet goed te verantwoorden zijn, bijvoorbeeld een ouderwetse externe veiligheidspal.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:
De Walther P5, die ongeveer 25 jaar geleden in gebruik werd genomen door de Nederlandse politie, is verouderd en te duur. Het ontwerp stamt uit de jaren zeventig van de vorige eeuw.
Door technologische ontwikkelingen zijn er volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken nu pistolen op de markt die mogelijk beter aan de huidige eisen voldoen.
En defensie heeft voor de Glock gekozen omdat het het veiligste vuistvuurwapen wasquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:42 schreef McGever het volgende:
[..]
De glock is direct afgevallen omdat het niet veilig genoeg zou zijn.
Buiten dat, wat is het verschil nou als je rechts of linkshandig schiet met een pistool.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan moet men de eisen van de opleiding tot agent maar ens gan veranderen. Hoeveel linkshandige schutters zijn er wel niet? Dat zijn er niet veel.
Bediening van de magazijnpal, sledevangpal, eventuele ontspanpal en eventuele veiligheidspal.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Buiten dat, wat is het verschil nou als je rechts of linkshandig schiet met een pistool.
De sledevangpal en de magazijnpal van de Glock zitten alleen aan de linkerkant van de kast, ontworpen om met de duim van een rechtshandige schutter bediend te worden.quote:
Theoretische bullcrap.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:03 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Bediening van de magazijnpal, sledevangpal, eventuele ontspanpal en eventuele veiligheidspal.
Dan bedien je die dingen ook maar met rechts, ik moet ook wel eens dingen met mijn linkerhand doen bij een wapen, zoals een deksel openen en munitie aanbrengen. Omgekeerd kan een linkshandige schutter dat ook prima doen met rechts. En de standaardschiethouding is met 2 handen, niet hollywood uit de losse pols.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:05 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
De sledevangpal en de magazijnpal van de Glock zitten alleen aan de linkerkant van de kast, ontworpen om met de duim van een rechtshandige schutter bediend te worden.
quote:Op woensdag 23 december 2009 00:10 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Die zaken zijn wel degelijk van praktisch belang. Weet je wel iets van handvuurwapens?
Dan noch, je duimen zitten allebei aan de rechterkant van het wapen als je linkshandig bent. En dan is het gewoon niet handig om het pistool anders te moeten bedienen dan hoe het ontworpen is. We hebben het mogelijk over situaties waarbij fracties van een seconde het verschil betekenen tussen leven en dood.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan bedien je die dingen ook maar met rechts, ik moet ook wel eens dingen met mijn linkerhand doen bij een wapen, zoals een deksel openen en munitie aanbrengen. Omgekeerd kan een linkshandige schutter dat ook prima doen met rechts. En de standaardschiethouding is met 2 handen, niet hollywood uit de losse pols.
Ik schiet al heel wat jaren GKP als hobby- en sportschutter, ik heb met alle genoemde wapens hier zelf geschoten en bezit ook een P30.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Weet jij er wel iets vanaf? En dan bedoel ik praktijkervaring.
Jaja, en bij defensie is het geen probleem voor de linkshandige schutter en bij de politie wel? Laat me niet lachen, het is een dom excuus om 1 of ander peppie wapen aan te schaffen. Nog even en ze willen een Desert Eagle.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:15 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dan noch, je duimen zitten allebei aan de rechterkant van het wapen als je linkshandig bent. En dan is het gewoon niet handig om het pistool anders te moeten bedienen dan hoe het ontworpen is. We hebben het mogelijk over situaties waarbij fracties van een seconde het verschil betekenen tussen leven en dood.
Dus moet je met beide armen dat ding kunnen afvuren, wat zich dus ook vertaald in de schietoefeningen bij defensie, je moet zowel links- als rechtshandig kunnen schieten.quote:En zoals de echte zelf-verdedigingspuristen zullen beweren; een wapen moet ook eenhandig zonder problemen te bedienen zijn, voor het geval één van je handen/armen uitgeschakeld is.
Dan moet je ook weten dat rechts- of linkshandig schieten met een vuistvuurwapen vrij weinig uitmaakt.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:16 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik schiet al heel wat jaren GKP als hobby- en sportschutter, ik heb met alle genoemde wapens hier zelf geschoten en bezit ook een P30.
Dan zou de politie nog meer moeten oefenen. Het is inderdaad geen onoverkomelijk probleem, maar tweezijdige bediening is vrij standaard tegenwoordig. De vierde generatie Glock-pistolen die in januari geïntroduceerd worden zullen er ook wel mee uitgerust zijn, in ieder geval zullen ze dan net als de HK en de Walther uitwisselbare greepstukken hebben.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jaja, en bij defensie is het geen probleem voor de linkshandige schutter en bij de politie wel? Laat me niet lachen, het is een dom excuus om 1 of ander peppie wapen aan te schaffen. Nog even en ze willen een Desert Eagle.
[..]
Dus moet je met beide armen dat ding kunnen afvuren, wat zich dus ook vertaald in de schietoefeningen bij defensie, je moet zowel links- als rechtshandig kunnen schieten.
Zeker bij dynamische disciplines maakt dat een verschil. Serieuze linkshandige sportschutters gebruiken dan ook vrijwel altijd een wapen met tweezijdige bediening, of een aangepast model speciaal voor linkshandigen.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan moet je ook weten dat rechts- of linkshandig schieten met een vuistvuurwapen vrij weinig uitmaakt.
Defensie/ politie doet niet aan punten schieten, die doen aan uitschakelen.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:28 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Zeker bij dynamische disciplines maakt dat een verschil. Serieuze linkshandige sportschutters gebruiken dan ook vrijwel altijd een wapen met tweezijdige bediening, of een aangepast model speciaal voor linkshandigen.
Als je in het geval van een Glock 17, 17 kogels tot je beschikking hebt in 1 patroonhouder dan moet je wel in een wild-west vuurgevecht terecht komen om herladen te kunnen rechtvaardigen als "handige" eis.quote:Ik ben het met je eens dat je als linkshandige in principe ook prima met een standaard-wapen kan schieten en vice versa, maar het gaat allemaal net iets minder gemakkelijk en snel.
Dat is waar, maar zoals HvH liet zien kan het gebeuren.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Defensie/ politie doet niet aan punten schieten, die doen aan uitschakelen.
[..]
Als je in het geval van een Glock 17, 17 kogels tot je beschikking hebt in 1 patroonhouder dan moet je wel in een wild-west vuurgevecht terecht komen om herladen te kunnen rechtvaardigen.
En daar zou een "linkshandig" wapen het verschil gemaakt hebben?quote:Op woensdag 23 december 2009 00:39 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dat is waar, maar zoals HvH liet zien kan het gebeuren.
Tsja, de politie ziet het kennelijk anders nu.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
En daar zou een "linkshandig" wapen het verschil gemaakt hebben?![]()
Kom op, vroegah moest iedereen bij defensie verplicht rechtshandig schieten ivm met de filterbus op het gasmasker, die hing nl aan de linkerkant. En ook de linkspoten haalden na wat oefening gewoon de eis.
Dat ze het anders zien is hun probleem, laat ik voorop stellen dat er een stuk goedkopere oplossingen bestaaan dan de vervanging van een wapen.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:51 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Tsja, de politie ziet het kennelijk anders nu.
Alleen in gebruik bij het AT.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:16 schreef Tahiti het volgende:
Wat is er mis met de Glock 17?
Dat was het niet, een van de eisen was dat er een externe veiligheid op zat, nu heeft de Glock alleen die trekker.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:42 schreef McGever het volgende:
[..]
De glock is direct afgevallen omdat het niet veilig genoeg zou zijn
9 MM voldoet prima hoor, ze schieten niet primair om te doden he(het is hier geen VSquote:Op woensdag 23 december 2009 00:01 schreef JohnLocke het volgende:
De P5 was ook gewoon slechte timing. Net in de tijd dat de "wonder nines" met dubbelrijige patroonhouders opkomen, kiest de NL politie nog voor een ouderwetse 9mm die weinig geavanceerder is dan de WOII P38 waar hij op gebaseerd was.
Dat ding was vanaf de introductie bij de Nederlandse politie al 'obsolete'.
Het gaat niet om het caliber, maar om de techniek van het wapen die achterhaald is. Het is sowieso beter om 14 patronen in één wapen te hebben, dan om een extra magazijn mee te dragen.quote:Op woensdag 23 december 2009 02:04 schreef Andyy het volgende:
9 MM voldoet prima hoor, ze schieten niet primair om te doden he(het is hier geen VS)
Denk het niet, de P30 en de P99 hebben standaard ook geen externe veiligheid. Is verder ook nogal overbodig natuurlijk. Maarja, van beide wapens wordt inmiddels wel een versie gemaakt met externe veiligheid, dus als de NL overheid per se meer wil betalen voor iets dat niets toevoegt behalve extra onderdelen (en dus meer risico op storing en fouten).quote:Op woensdag 23 december 2009 02:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dat was het niet, een van de eisen was dat er een externe veiligheid op zat, nu heeft de Glock alleen die trekker.
Zoals Kogando al zegt, het probleem is/was niet de 9mm, maar het feit dat de P5 al een verouderd wapen met een enkelrijige patroonhouder was toen het geïntroduceerd werd; Een magazijncapaciteit van maar 8 patronen.quote:Op woensdag 23 december 2009 02:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
9 MM voldoet prima hoor, ze schieten niet primair om te doden he(het is hier geen VS)
Stopping power?quote:Op woensdag 23 december 2009 09:12 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Zoals Kogando al zegt, het probleem is/was niet de 9mm, maar het feit dat de P5 al een verouderd wapen met een enkelrijige patroonhouder was toen het geïntroduceerd werd; Een magazijncapaciteit van maar 8 patronen.
Overigens zijn er wel klachten over de stopkracht van de huidige 9mm munitie die de politie gebruikt, maar daar zijn ook genoeg alternatieven voor op de markt.
Het gaat niet om doden, het gaat om uitschakelen, alhoewel het wel vaak op hetzelfde neerkomt. Ik wist overigens niet dat de Action 3 al vervangen was, daar waren de klachten over.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:41 schreef Andyy het volgende:
[..]
Stopping power?
Het is de VS hier niet, ze hebben laatst nog een nieuwe kogel ingevoerd. Wel een hollow point maar 1 die minimaal uitzet.
http://www.politieparcours.eu/munitie.htm
Als je stopping power wilt moet je naar de VS gaan, een .45 aanschaffen (of nog beter, een .50 Æ) met blacktallonextremeshockrangersuperhollowpoint etc etc.
Als je enigszins goed kan schieten onder stress heb je geen stopping power nodig om iemand te doden
Wat een onzin, met die action 3 schiet je iemand dwars door zijn flikker terwijl hij nog rustig 10 seconden overeind blijft staan (en jou neerknalt).quote:Op woensdag 23 december 2009 12:41 schreef Andyy het volgende:
Als je enigszins goed kan schieten onder stress heb je geen stopping power nodig om iemand te doden
Misschien is ie wel zo gemodificeerd dat hij goedkoper is geworden!quote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:43 schreef Basp1 het volgende:
De politie moet toch wat doen om huhn mega budgettten te verantwoorden, dan maar custom made wapens laten maken ipv iets vanaf de plank kopen.
Het wapen is standaard al ambidexter. En een serienummer op elk onderdeel is niet echt realistisch. De gewoonte is loop, kast en slede. Dan zijn er nog tientallen kleinere onderdeeltjes, maar veel daarvan worden vervangen bij onderhoud, en dan is het een hoop extra werk om alles te registreren of elk veertje en pinnetje van het correcte serienummer te voorzien.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:03 schreef Sander het volgende:
Hij moet voor linkshandigen en rechtshandigen bruikbaar zijn, dat maakt het uiteindelijk goedkoper. Het serienummer moet op elk onderdeel staan, voor de traceerbaarheid. Vast nog meer dingen.
Het ging mij om de grote onderdelen idd. Bijster veel verstand heb ik er ook niet van hoor. Maar ik dacht hier aan toen ik dacht aan de aanpassingen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:10 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Het wapen is standaard al ambidexter. En een serienummer op elk onderdeel is niet echt realistisch. De gewoonte is loop, kast en slede. Dan zijn er nog tientallen kleinere onderdeeltjes, maar veel daarvan worden vervangen bij onderhoud, en dan is het een hoop extra werk om alles te registreren of elk veertje en pinnetje van het correcte serienummer te voorzien.
Makkelijk he? Je neemt een willekeurige user met een mening, neemt het aan als feit, en gaat vervolgens zitten bitchen op ambtenarenquote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:17 schreef Basp1 het volgende:
Wat leuk op standaard boutjes een uniek serienummer gaan zetten omdat een paar bureacraten dat bedacht hebben en zich niet realiseren hoeveel zo'n onzinnige maatregel nu weer kost.
Waarom zou ik als de politie en overheid transparant beleid nastreven, is het toch te bizar voor woorden dat we als burgers daar weer zelf achter aan moeten gaan.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 10:36 schreef Sander het volgende:
Als je nou gewoon eens 0900-8844 belt en vraagt wat de aanpassingen zijn?
hey, James Bond gebruikt een Walther P99, dus het moet wel een goed wapen zijn! Denk je eens in, 40.000 James Bonds op de Nederlandse stratenquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Onderhoud van bv een Glock is retesimpel.
Verder moet iedere agent een ervaren schutter zijn. Zo niet, geen dienstwapen in zijn klauwen.
Die Waltherp99 AS ziet er btw wel degelijk uit
[ afbeelding ]
Liever niet dan zouden ze ook een license to kill hebben en aangezien de meeste dienders nu niet van zulke heldere lichten als james bond zijn wordt het een terignbende.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:48 schreef Viajero het volgende:
Denk je eens in, 40.000 James Bonds op de Nederlandse straten
Heb je ooit geschoten? Dat soort dingen kunnen al snel een seconde schelen, en dat is echt heel veel belangrijke tijd in een vuurgevecht. het kan het verschil tussen leven of dood betekenen.quote:
Als je echt direct iemand moet stoppen is dat wel het aangewezen wapen.quote:Op woensdag 23 december 2009 00:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jaja, en bij defensie is het geen probleem voor de linkshandige schutter en bij de politie wel? Laat me niet lachen, het is een dom excuus om 1 of ander peppie wapen aan te schaffen. Nog even en ze willen een Desert Eagle.
[..]
Dat zou inderdaad beter zijn, maar bij de Nederlandse politie mag je al van geluk spreken als ze met een hand een beetje kunnen schieten.quote:Dus moet je met beide armen dat ding kunnen afvuren, wat zich dus ook vertaald in de schietoefeningen bij defensie, je moet zowel links- als rechtshandig kunnen schieten.
Dan maar de goeie ouwe katapultquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:42 schreef McGever het volgende:
[..]
De glock is direct afgevallen omdat het niet veilig genoeg zou zijn. Nu zegt Guusje dat de aangeboden wapen niet aan de eisen voldoen. Bij die aangeboden wapens zat ook de P99, nu vraag ik me af waarom die niet aan de eisen zou voldoen. De P99 wordt in heel veel andere landen gebruikt als dienstpistool. Ik denk dat het wapen te duur was voor onze krentenkakker.
De P99 is ook alweer verouderd. Zijn opvolger, de PPQ is net geïntroduceerd.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:48 schreef Viajero het volgende:
[..]
hey, James Bond gebruikt een Walther P99, dus het moet wel een goed wapen zijn! Denk je eens in, 40.000 James Bonds op de Nederlandse straten
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:53 schreef Viajero het volgende:
[..]
Heb je ooit geschoten? Dat soort dingen kunnen al snel een seconde schelen, en dat is echt heel veel belangrijke tijd in een vuurgevecht. het kan het verschil tussen leven of dood betekenen.
Haha, ok. Daar kom ik niet bij in de buurt, en ik denk de gemiddelde agent ook niet. Ik denk dat ik dichter bij de gemiddelde agent sta dan jij, en me beter in hun denkwijze kan inleven. Allebei niet zoveel geoefend met wapens.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik speelde al 13 jaar met pistooltjes en ander wapentuig toen jij je nog niet eens geregistreerd had op Fok!
Ik heb het hier al eerder gezegd, bij defensie halen de linkshandige schutters ook gewoon de eis met een zg. rechtshandig wapen. Ik vind die dubbele bediening een onzin argument.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 13:52 schreef Viajero het volgende:
[..]
Haha, ok. Daar kom ik niet bij in de buurt, en ik denk de gemiddelde agent ook niet. Ik denk dat ik dichter bij de gemiddelde agent sta dan jij, en me beter in hun denkwijze kan inleven. Allebei niet zoveel geoefend met wapens.
Bij defensie mag je al een tijdje linkshandig schieten... Alleen men doet het hier voorkomen alsof rechtshandige wapens niet te hanteren zijn voor een linkshandige schutter, onzin eerste klas natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:05 schreef Sander het volgende:
Ach vroeger dwongen ze kinderen die links schreven ook gewoon met rechts te schrijven.
Ik ben linkshandig maar wat vooral vervelend is bij sommige rechthandige apparaten zoals bijvoorbeeld een boormachine dat de knop voor het vastzetten van het boren( door laten draaien ipv de knop te blijven inhouden) in je palm zit en deze daardoor dan vaak automagisch door mij ingedrukt wordt.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bij defensie mag je al een tijdje linkshandig schieten... Alleen men doet het hier voorkomen alsof rechtshandige wapens niet te hanteren zijn voor een linkshandige schutter, onzin eerste klas natuurlijk.
Ik denk dat ze eerst de volgende eed moeten afleggen, en dat ze er dan een mee naar huis krijgen:quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:22 schreef Ra-z het volgende:
Krijg je nou een persoonlijk wapen als agent of liggen die daar in een kast en pak je er s'ochtends willekeurig eentje uit het rek oid?
quote:die gast is wit dat klopt niet maar verder newk kids de beste verekte mongol en met een botsing ontplof je niet verkte mongol jonge
JAIMY3155 1 maand geleden
KLOPT GEEN LUL VAN DIE GAST IS WIT fuck wat lult ie maar verder wel kanker dope verekte mongol
JAIMY3155 1 maand geleden
Ik kan wel begrijpen waarom de Amerikanen zo hechten aan hun bear arms.quote:
Dat is een mooi Duits wapen van een Nederlandse sportschutter.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 12:15 schreef waht het volgende:
[..]
Ik kan wel begrijpen waarom de Amerikanen zo hechten aan hun bear arms.
Dan wil ik er ook een roze Politie fiets bij anders hoef ik niet:)quote:Op zaterdag 29 januari 2011 11:43 schreef Guus Muisarm het volgende:
Waarom nu weer dat zwarte? Was dat een eis?
Ik stel voor om alle vrouwelijke agenten en die op fietsjes een mooie kekke roze te geven.
http://www.morlanwoodgift(...)%20Pink%20Pistol.jpg
ik maak er een link van anders rookt z'n server te vlug denk ik.
Andere agenten kunnen toch sexy rood of mannelijk blauw of weet ik wat ze zelf kiezen, kijk eens naar die mexicaanse bendes met hun gepimpte pistolen/revolvers.
Gemiste kans.
In de metro stond gisteren dat dit nieuwe wapen iets onder de 500 euro per stuk zou gaan kosten. Is dat duur of goedkoop voor zo' stukje staal met kunststof.quote:
Dat is best een goede deal. Ik denk dat je bij de wapenhandel 650-750 neerlegt voor een nieuwe p250. Dat is een normale prijs voor een dergelijk wapen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de metro stond gisteren dat dit nieuwe wapen iets onder de 500 euro per stuk zou gaan kosten. Is dat duur of goedkoop voor zo' stukje staal met kunststof.
Ik vind het in ieder geval flink aan de prijs.
Het wapen is goed, maar de prijs, het wapen nu is te lomp. Maar lees goed dat is mijn mening niet van iemand anders .quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de metro stond gisteren dat dit nieuwe wapen iets onder de 500 euro per stuk zou gaan kosten. Is dat duur of goedkoop voor zo' stukje staal met kunststof.
Ik vind het in ieder geval flink aan de prijs.
Ah oke. Dan moet die foto wel gemaakt zijn op het clubhuis van de schietclub neem ik aan, of anders in het buitenland.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:25 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Dat is een mooi Duits wapen van een Nederlandse sportschutter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |