Salaris inhouden mag simpelweg niet.quote:Er is meermaals gedreigd mijn salaris in te houden. Eénmaal is er zelfs met fysiek geweld gedreigd.
Dat mag niet hier.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:37 schreef Misan het volgende:
wat een mongool trouwens die baas van je. om welk bedrijf gaat het?
quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:41 schreef 314 het volgende:
je baas monitort alles en jij komt dit typen om 11:22 ?
TS zal toch op de een of andere manier wraak moeten nemen op deze idioot, lijkt me.... anders houdt hij er wellicht de rest van zijn leven een kutgevoel aan over.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:02 schreef hehe het volgende:
Als je hier via rechtswege wat aan wilt doen kan je aanspraak maken op art.7:611 van het BW maar dat lijkt mij gezien je contractsduur vrij zinloos. Gewoon even de tijd uitzitten dus.
Je internet history controleren mag ook niet. Wet op privacyquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Salaris inhouden mag simpelweg niet.
Bij bedreiging met fysiek geweld kan je in principe de politie bellen, of een eventuele vakbond.
Ik zou zeggen, neem een goedkope MP3-speler, zet hem op "record" en laat die de hele dag opnemen wat er in jouw omgeving gezegd wordt.
Verder: rookpauze's zou ik als werkgever nooit toestaan...
Lekker allemaal snode zaken downloaden dus.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:07 schreef Chinless het volgende:
[..]
Je internet history controleren mag ook niet. Wet op privacy
dat is hier niet aan de orde vanwege de eerste alinea uit de OP:quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:53 schreef asdqert het volgende:
Misschien heeft TS wel een aantal vrije dagen opgenomen?
OT: Wat je baas doet is niets meer of minder dan je wegpesten. Maar dan minder subtiel, want hij is 'nou eenmaal de baas daar'. Geeft hij jou ontslag, dan kost het hem geld. Neem jij ontslag (omdat je het niet meer trekt) dan kost het hem niets.
Dit hoef je niet te pikken en dat zou ik ook zeker niet doen.
Zijn baas probeert hooguit onder één of meerdere maanden salaris uit de komenquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:22 schreef Alexvw het volgende:
Sinds een half jaar ben ik werkzaam in een kleine zelfstandige onderneming, samen met nog 3 andere werknemers. Twee maanden geleden is gebleken dat ik niet geschikt ben voor deze functie, en dat ik de gegeven verantwoordelijkheden niet aan kan. Er is toen besloten mijn contract per 01-02-10 niet te verlengen. Hier ben ik mee akkoord gegaan.
ik zou me er erg druk over maken als ik zo behandeld zou worden op m'n werkquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:27 schreef Tha_Duck het volgende:
Man, maak je niet druk. Wat wil hij doen? Je ontslaan, lekker boeiend. Die maand eerder maakt ook geen roggel uit.
Heb je al iets nieuws?
En anders: ziekmelden, met reden overspannen.
Waarschijnlijk zou ik die vent neerhoeken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:41 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik zou me er erg druk over maken als ik zo behandeld zou worden op m'n werk
Is dat niet de hele bedoeling van die baas dan?quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:58 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Je huisarts kan en mag je niet adviseren over je werksituatie, maar je kunt het bezoek wel aangeven bij je baas die dan ook gaat voelen dat jij niet lekker op je plek zit.
Denk het wel, maar voor sommige mensen is het al genoeg om te weten dat buiten de deur ook bekend is wat er gebeurt om iets te laten stoppen, daarnaast is het handig mocht je in een groot conflict komen, dan kun je zeggen dat je ervoor naar de huisarts bent geweest.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:06 schreef Northside het volgende:
[..]
Is dat niet de hele bedoeling van die baas dan?
Omdat ie, als ie akkoord gaat met het meest recente voorstel, in principe zelf ontslag neemt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:03 schreef Maanvis het volgende:
AlexVW, waarom zou je geen recht hebben op 'n uitkering?
Tenzij in het bedrijfsregelement staat dat het wel mag en TS hier voor getekend heeft.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:07 schreef Chinless het volgende:
[..]
Je internet history controleren mag ook niet. Wet op privacy
Hoe zit het met je eventuele sollicitatieprocedures op dit moment? Beetje positief?quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:05 schreef Alexvw het volgende:
Omdat ik dan in principe vrijwillig werkeloos ben, als ik morgen de zaak uitloop en niet meer terug kom. Mijn begrip van hoe de zaken bij UWV lopen, is dat je dan geen WW uitkering kan aanvragen.
Maar je schreef 'volgens mij ook niet als m'n contract niet verlengd wordt'...quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:05 schreef Alexvw het volgende:
Omdat ik dan in principe vrijwillig werkeloos ben, als ik morgen de zaak uitloop en niet meer terug kom. Mijn begrip van hoe de zaken bij UWV lopen, is dat je dan geen WW uitkering kan aanvragen.
Dat staat het niet. Hij geeft openlijk (mondeling) toe dat hij het doet, en als ik het wil rapporteren, dat ik het dan nog maar eens moet bewijzen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Tenzij in het bedrijfsregelement staat dat het wel mag en TS hier voor getekend heeft.
Ja, als je contract verlopen is kun je gewoon een WW krijgen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:08 schreef Alexvw het volgende:
Voor de goede orde: Heb ik, nadat mijn arbeidsoverkomst verlopen is, wel recht op uitkering als ik vrijwillig ben vertrokken?
Ik denk het niet, maar ik wil het voor de zekerheid even weten.
Als je het contract uitgediend hebt en het wordt niet verlengd dan vertrek je niet "vrijwillig" en heb je gewoon recht op WW.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:08 schreef Alexvw het volgende:
Voor de goede orde: Heb ik, nadat mijn arbeidsoverkomst verlopen is, wel recht op uitkering als ik vrijwillig ben vertrokken?
Ik denk het niet, maar ik wil het voor de zekerheid even weten.
Voor wat voor een functie wil je solliciteren?quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:25 schreef Alexvw het volgende:
Ik heb uiteraard nog niets getekend, ik ga het eerst even laten bezinken. Ik heb een goed CV en kan goed solliciteren, maar de vraag is of ik het risico durf te lopen om in februari zonder inkomen te zitten als ik niets vind.
Maar dat is je nu wel gevraagd? Iets van een "ontbinding met wederzijds goedvinden"? Dat zou ik nevernooit niet tekenen.. Het risico dat ik dan over een maand zonder inkomen zit zou mij veel te groot zijn!quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:25 schreef Alexvw het volgende:
Ik heb uiteraard nog niets getekend, ik ga het eerst even laten bezinken. Ik heb een goed CV en kan goed solliciteren, maar de vraag is of ik het risico durf te lopen om in februari zonder inkomen te zitten als ik niets vind.
Bel anders gewoon eens met het CWI, die weten wellicht een oplossing voor je contract.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:25 schreef Alexvw het volgende:
Huh?quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:15 schreef Peter het volgende:
Vraag aan je baas of hij je per direct wil ontslaan?
Jij je uitkering en jullie beiden van het gezeur af..
nee hoor, ze doen dan alsof de baas hem heeft ontslagen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:22 schreef lezzer het volgende:
[..]
Huh?
Dat is
1. op eigen verzoek
2. precies wat die baas wil.
Omdat dat precies is waar de baas in deze op aanstuurt ja. Hij is lekker weg en kost voor de rest van zijn contract nog maar 75% ook! Dubbel winst!quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:29 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
nee hoor, ze doen dan alsof de baas hem heeft ontslagen.
Dat was ook al bij me opgekomen ja, ik zou er alleen maar harder op achteruit gaan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:06 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Pas ook even goed op mocht je zelf mogen vertrekken met behoud van uitkering. Je WW uitkering wordt over je laatstverdiende loon berekend, en die ene maand 75% gaat invloed hebben op de hoogte van je WW. Ik zou niet akkoord gaan met het aanbod, en ook even aan je baas aangeven dat dat niet is om hem dwars te zitten maar omdat je anders jezelf financieel in de vingers snijdt.
Ik zou die laatste periode zolang het kan open en eerlijk zijn en proberen het zo goed mogelijk door te komen.
Heb je nog vrije dagen staan die je eventueel nog kan opnemen?
Trouwens, heel goed dat je met je baas bent gaan praten. Genoeg mensen die dat niet durven.
Nou zeg. Inderdaad knap hoor. Ook erg verrassend dat TS in dit stadium gewoon een ontbinding van een contract onder zijn neus geschoven krijgt. Of hij maar even wil tekenen. Ook al loopt dat contact nog maar iets meer dan een maand, en verliest hij zijn WW ermee. Nee, erg netjes hoor!quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:06 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Trouwens, heel goed dat je met je baas bent gaan praten. Genoeg mensen die dat niet durven.
Dat laatste gebeurt bij veel bedrijven waar ze een medewerker kwijt willen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:41 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Nou zeg. Inderdaad knap hoor. Ook erg verrassend dat TS in dit stadium gewoon een ontbinding van een contract onder zijn neus geschoven krijgt. Of hij maar even wil tekenen. Ook al loopt dat contact nog maar iets meer dan een maand, en verliest hij zijn WW ermee. Nee, erg netjes hoor!
En met die mensen moet je vooral nog eens rond de tafel!
niet akkoord gaan met je ontslag en ook helemaal niets tekenenquote:Op woensdag 23 december 2009 09:42 schreef Alexvw het volgende:
Hij heeft inmiddels aangeboden me te ontslaan. Hier kan ik dan gewoon bezwaar tegen aantekenen. Hij geeft dan als reden van ontslag mijn stroef functioneren in een managementfunctie.
Hier ga ik mee akkoord. Dan heb ik vanaf januari WW over mijn volledige salaris, en kan ik me fulltime storten op het vinden van een nieuwe baan.
heb je dit al wel met een jurist besproken? lijkt me een stuk veiliger dan uitgaan van wat men hier op fok zegtquote:Op woensdag 23 december 2009 09:47 schreef Alexvw het volgende:
Ik teken niets, en ga bezwaar aantekenen tegen het ontslag. Dan behoud ik recht op WW, en hoef ik hier niet meer te komen.
Tenminste, dat is mijn begrip van de regels.
ontslag op staande voet dus?quote:Op woensdag 23 december 2009 09:48 schreef Alexvw het volgende:
Ik krijg salaris over december en that's it.
Je kan je volgens mij wel gewoon ziekmelden vanwege een verstoorde relatie met de werkgever.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:58 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik weet niet hoe stevig je in je schoenen staat maar als dat geen probleem is zou ik je baas ermee confronteren. Ik zou hem uitleggen dat hij meer aan je heeft als je gemotiveerd probeert er toch nog het beste van te maken dan als je als een zak zout je dagen uitzit. En dat dat laatste wel hetgeen is waar je op afstevent als hij zijn gedrag naar jou toe niet aanpast.
Mocht je niet zo stevig in je schoenen staan ga breng dan binnenkort een bezoekje aan je huisarts en leg hem dit alles voor en vertel wat het met je doet. Je huisarts kan en mag je niet adviseren over je werksituatie, maar je kunt het bezoek wel aangeven bij je baas die dan ook gaat voelen dat jij niet lekker op je plek zit.
Vervolgens kun je je ziekmelden. Dan kom je bij de arbo arts terecht die je hoogst waarschijnlijk aangeeft dat je moet proberen het conflict op te lossen en dat je dus gewoon moet gaan werken. Je kunt hem vragen als mediator of een vertrouwenspersoon o.i.d. maar zolang jij niet alles eraan hebt gedaan om de situatie te veranderen dan sta je niet zo sterk met een ziekmelding.
Dat is het hele doel van je baas ben ik bang. Als ik jou was zou ik mij ziek melden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:02 schreef Alexvw het volgende:
Bedankt voor de feedback, allemaal.
Ik heb zojuist een gesprek met hem gehad, en ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik op deze wijze niet verder kan. Hij gaf aan hiervoor begrip te hebben, en dat ik de optie heb om per direct te stoppen. Voor januari krijg ik zelfs nog 75% salaris om me tegemoet te komen. Hij is gefrustreerd geraakt dat ik niet aan zijn verwachtingen heb voldaan, en heeft dat als dusdanig op mij afgereageerd. Ik heb een excuses gekregen, waar ik dankbaar voor ben.
Echter, als ik op 01-02-2010 geen andere baan heb, heb ik geen recht op uitkering... Maar volgens mij ook niet als mijn contract gewoon niet verlengd wordt. Ik ben dus geneigd om deze deal aan te nemen, en gewoon anderhalve maand te knallen op soliciteren.
Nogmaals bedankt voor de adviezen.
Dat weet ik zo net nog niet....quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:02 schreef Alexvw het volgende:
....
Echter, als ik op 01-02-2010 geen andere baan heb, heb ik geen recht op uitkering...
leg dat eens voor aan een advocaatquote:Op woensdag 23 december 2009 10:54 schreef Alexvw het volgende:
Ik kan het ook laten aankomen op ontslag in overeenstemming op basis van functioneren, waar de aangeboden 75% van de aangeboden tegemoetkoming van januari geldt als ontslagvergoeding. In deze overeenkomst laat ik dan vastleggen dat het initiatief van de werkgever komt.
Zo overbrug ik de periode van fictieve opzegtermijn van het UWV, en zijn mijn werkgever en ik allebei tevreden. Hij omdat hij van me af is, en ik omdat ik hier niet meer hoef te komen, toch nog inkomen heb in januari, en in aanmerking kom voor WW vanaf februari.
[ ] Goed idee
[ ] Slecht idee
?
Ik zou er niet mee akkoord gaan, ondanks dat je functioneren niet goed is geweest is jouw baas de oorzaak ervan dat jij niet lekker op je werk zit. Hij zal dus over de brug moeten komen.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:01 schreef Alexvw het volgende:
Omdat ziek melden ook weer problemen met zich meebrengt. Ik moet kunnen aantonen alles gedaan te hebben om het conflict op te lossen. Verder ben ik niet ziek, en ik ga me niet aanstellen, dat vind ik niet netjes. Verder is het nog de vraag of ik dat geloofwaardig kan maken naar de arbo arts toe.
Hij is dan een ontzettende eikel geweest de laatste twee maanden, maar ik heb hier wel veel geleerd en waardevolle ervaring opgedaan. Als we het zo netjes kunnen afsluiten, en ik er op 1 maand 25% salaris op achteruit ga, neig ik ernaar het zo op te lossen. Dat percentage heb ik er wel voor over on fulltime te solliciteren, en hier niet meer te zitten stressen.
Dat dus! Jullie zijn beide met het volle verstand een half jaar contract aangegaan. Goed, het liep niet zoals gewenst, kan gebeuren. Maar er is geen enkele reden waarom jouw werkgever nu zo maar even kan denken 2 maanden salaris te besparen door je eerst murw te zieken zodat je in 1 of andere ontbinding trapt.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:17 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Ik heb een beter voorstel dat je je baas kan doen: betaald verlof tot het einde van je contract. Na alle gezeik van zijn kant uit is het tijd dat hij water bij de wijn doet. Op deze manier heb jij je WW zonder dat het salarisverschil jouw uitkering beïnvloedt. En hij heeft rust op zijn werkvloer. Als hij ermee akkoord gaat moet je het meteen zwart op wit laten vastleggen.
quote:Op woensdag 23 december 2009 09:46 schreef Maanvis het volgende:
Wat voor ontslagvergoeding krijg je?
(ik neem aan dat dit een antwoord op Maanvis is)quote:Op woensdag 23 december 2009 09:48 schreef Alexvw het volgende:
Ik krijg salaris over december en that's it.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |