abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75917415
Sinds een half jaar ben ik werkzaam in een kleine zelfstandige onderneming, samen met nog 3 andere werknemers. Twee maanden geleden is gebleken dat ik niet geschikt ben voor deze functie, en dat ik de gegeven verantwoordelijkheden niet aan kan. Er is toen besloten mijn contract per 01-02-10 niet te verlengen. Hier ben ik mee akkoord gegaan.

Sindsdien houdt mijn werkgever al mijn activiteiten bij. Ik moet middels een timesheet elk kwartier op de werkvloer verantwoorden. Mijn baas leest mijn mailverkeer en internethistorie. Nou is dit voor mij het probleem niet, want ik heb verder niets te verbergen. het probleem ligt in de houding van mijn werkgever naar mij toe.

Elke keer als er iets niet goed gaat of niet klopt, komt mijn baas rennend te trap af en staat deze te letterlijk te schreeuwen aan mijn bureau. Bij deze 'gesprekken' is het kleinerend, intimiderend en zelfs dreigend taalgebruik niet van de lucht. Er is meermaals gedreigd mijn salaris in te houden. Eénmaal is er zelfs met fysiek geweld gedreigd.

Mijn baas houdt dus alles wat ik doe nauwlettend in de gaten, en vindt elk voorval, hoe klein ook, reden om mij apart te nemen en mij keihard met de neus op mijn fouten te drukken. Ik kan vertellen dat dit allerminst motiverend werkt. Elke keer als hij van de trap komt, houd ik mijn hart vast en denk ik: Hij zal wel weer voor mij komen. Dit gebeurd letterlijk iedere dag, en ik voel me ontzettend neerslachtig en geintimideerd door zijn uitingen en houding naar mij toe.

Verder zijn mijn collega's ingeschakeld om mij in de gaten te houden, te turven hoeveel rookpauzes ik neem en elk klein voorval m.b.t. mijn functioneren te melden.

Ik ben aan het einde van mijn latijn, en vind het moeilijk mij groot te houden. Ik sta op instorten en vraag me af in hoeverre het gedrag van mijn werkgever wel geoorloofd is.

Graag zou ik wat advies krijgen over hoe ik het beste kan handelen. Ik heb al geprobeerd het uit te praten, maar hij wil niet naar me luisteren en vindt het prima zo.
pi_75917604
Man, maak je niet druk. Wat wil hij doen? Je ontslaan, lekker boeiend. Die maand eerder maakt ook geen roggel uit.

Heb je al iets nieuws?

En anders: ziekmelden, met reden overspannen.
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:34:23 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75917868
Waarom doet je baas zo?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_75917911
Dossier bijhouden met tijd-datum-voorval, en als het te erg wordt je ziek melden. Overigens zijn er regels, jurisprudentie en wetten mbt het monitoren van email- en internetverkeer door de werkgever, en zo lezen kent je baas die niet echt.. Verder is het per kwartier verantwoorden van je tijd hier standaard (ingenieursbureau met 1000 medewerkers), dat is nog wel te begrijpen, mits alle werknemers dit moeten doen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75917930
idd ziekmelden... hoe kut je je werk ook zou doen het geeft niemand het recht zo achtelijk te doen als je contract toch al afloopt
pi_75917982
Lekker naar huis gaan, zo laat je jezelf toch niet behandelen?

Anders wat Tha_Duck zegt: ziek melden (reden hoef je niet op te geven aan je baas) en dan aan de arbo-arts dit alles voorleggen en zeggen dat je hieraan onderdoor gaat en dat je maagklachten of weet ik veel wat hebt.
pi_75918000
wat een mongool trouwens die baas van je. om welk bedrijf gaat het?
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:38:00 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75918022
quote:
Er is meermaals gedreigd mijn salaris in te houden. Eénmaal is er zelfs met fysiek geweld gedreigd.
Salaris inhouden mag simpelweg niet.
Bij bedreiging met fysiek geweld kan je in principe de politie bellen, of een eventuele vakbond.
Ik zou zeggen, neem een goedkope MP3-speler, zet hem op "record" en laat die de hele dag opnemen wat er in jouw omgeving gezegd wordt.

Verder: rookpauze's zou ik als werkgever nooit toestaan...
censuur :O
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:38:34 #9
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75918044
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:37 schreef Misan het volgende:
wat een mongool trouwens die baas van je. om welk bedrijf gaat het?
Dat mag niet hier.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_75918162
Je baas houdt je internetverkeer bij... dan weet hij dus ook van dit topic nu?

Ik zeg, leeghalen die handel. Kopieer alle informatie die je kan vinden naar USB sticks, pak alles mee waar je nog voordeel van kan hebben en dan ziekmelden/vertrekken. Je laat je toch zeker niet terroriseren voor die ene maand extra dat je er nog moet zitten?
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:41:30 #11
112251 314
gimme pie!
pi_75918171
je baas monitort alles en jij komt dit typen om 11:22 ?
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:52:14 #12
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_75918607
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:41 schreef 314 het volgende:
je baas monitort alles en jij komt dit typen om 11:22 ?

Lijkt mij op zich niet zo'n probleem. Laat hem lekker door een dikke laag stront zakken. Je bent netjes geweest door iets te tekenen omdat je zelf inzag dat je de verantwoordelijkheden niet aankon (waarvoor hulde dat je daar zo eerlijk over bent).
Kan jou het schelen wat hij nu allemaal doet. Sowieso de manier waarop vind ik schandalig, ff schreeuwen en public wekt bij mij al allergische reacties op.

En anders lekker thuis blijven, je hebt een goede reden, je wordt er gewoon overspannen van. Ik ben helemaal niet voor het zomaar wegblijven, maar dit kan niet.
pi_75918632
Misschien heeft TS wel een aantal vrije dagen opgenomen?

OT: Wat je baas doet is niets meer of minder dan je wegpesten. Maar dan minder subtiel, want hij is 'nou eenmaal de baas daar'. Geeft hij jou ontslag, dan kost het hem geld. Neem jij ontslag (omdat je het niet meer trekt) dan kost het hem niets.

Dit hoef je niet te pikken en dat zou ik ook zeker niet doen.
pi_75918692
Serieus, laat je niet zo opnaaien. Je bent je baan toch al kwijt, zoals ik het zo lees probeert hij er nu alles aan te doen om jouw eerder de deur uit te krijgen, zodat hij jouw niet meer tot eind contract hoeft te betalen.

Ik zou hem uitlachen in zijn gezicht of gewoon niet op of omkijken als hij voor je bureau staat te schreeuwen. Wat is het ergste dat hij kan doen?

Jij bent juist degene die van deze situatie kan profiteren. Kijk Office Space en doe wat inpiratie op ;-)
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:57:52 #15
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_75918805
Precies.. Onderbreek zijn tirade eens uiterst vriendelijk met het verzoek of hij over 10 minuten terug kan komen. Het is namelijk net tijd voor een rookpauze
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:00:08 #16
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75918914
Ziek melden, en die idioot aanklagen voor emotionele terreur.
pi_75918999
Als je hier via rechtswege wat aan wilt doen kan je aanspraak maken op art.7:611 van het BW maar dat lijkt mij gezien je contractsduur vrij zinloos. Gewoon even de tijd uitzitten dus.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:04:03 #18
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75919074
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:02 schreef hehe het volgende:
Als je hier via rechtswege wat aan wilt doen kan je aanspraak maken op art.7:611 van het BW maar dat lijkt mij gezien je contractsduur vrij zinloos. Gewoon even de tijd uitzitten dus.
TS zal toch op de een of andere manier wraak moeten nemen op deze idioot, lijkt me.... anders houdt hij er wellicht de rest van zijn leven een kutgevoel aan over.
pi_75919203
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Salaris inhouden mag simpelweg niet.
Bij bedreiging met fysiek geweld kan je in principe de politie bellen, of een eventuele vakbond.
Ik zou zeggen, neem een goedkope MP3-speler, zet hem op "record" en laat die de hele dag opnemen wat er in jouw omgeving gezegd wordt.

Verder: rookpauze's zou ik als werkgever nooit toestaan...
Je internet history controleren mag ook niet. Wet op privacy
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_75919696
ik moet meteen aan fightclub denken... dattie eerst heel netjes is enzo maar op een gegeven moment lekker achter zijn comp aan het roken is en met allemaal verwondingen naar het werk komt enzo....

ik zeg doen
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:20:25 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75919744
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:07 schreef Chinless het volgende:

[..]

Lekker allemaal snode zaken downloaden dus.
Een gedicht over Maanvis
pi_75920559
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:53 schreef asdqert het volgende:
Misschien heeft TS wel een aantal vrije dagen opgenomen?

OT: Wat je baas doet is niets meer of minder dan je wegpesten. Maar dan minder subtiel, want hij is 'nou eenmaal de baas daar'. Geeft hij jou ontslag, dan kost het hem geld. Neem jij ontslag (omdat je het niet meer trekt) dan kost het hem niets.

Dit hoef je niet te pikken en dat zou ik ook zeker niet doen.
dat is hier niet aan de orde vanwege de eerste alinea uit de OP:
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:22 schreef Alexvw het volgende:
Sinds een half jaar ben ik werkzaam in een kleine zelfstandige onderneming, samen met nog 3 andere werknemers. Twee maanden geleden is gebleken dat ik niet geschikt ben voor deze functie, en dat ik de gegeven verantwoordelijkheden niet aan kan. Er is toen besloten mijn contract per 01-02-10 niet te verlengen. Hier ben ik mee akkoord gegaan.
Zijn baas probeert hooguit onder één of meerdere maanden salaris uit de komen
pi_75920592
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:27 schreef Tha_Duck het volgende:
Man, maak je niet druk. Wat wil hij doen? Je ontslaan, lekker boeiend. Die maand eerder maakt ook geen roggel uit.

Heb je al iets nieuws?

En anders: ziekmelden, met reden overspannen.
ik zou me er erg druk over maken als ik zo behandeld zou worden op m'n werk
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:45:22 #24
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75920760
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:41 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik zou me er erg druk over maken als ik zo behandeld zou worden op m'n werk
Waarschijnlijk zou ik die vent neerhoeken.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:46:06 #25
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75920788
Heeft TS zijn kertspakket trouwens al gekregen!?
pi_75921202
Ik weet niet hoe stevig je in je schoenen staat maar als dat geen probleem is zou ik je baas ermee confronteren. Ik zou hem uitleggen dat hij meer aan je heeft als je gemotiveerd probeert er toch nog het beste van te maken dan als je als een zak zout je dagen uitzit. En dat dat laatste wel hetgeen is waar je op afstevent als hij zijn gedrag naar jou toe niet aanpast.

Mocht je niet zo stevig in je schoenen staan ga breng dan binnenkort een bezoekje aan je huisarts en leg hem dit alles voor en vertel wat het met je doet. Je huisarts kan en mag je niet adviseren over je werksituatie, maar je kunt het bezoek wel aangeven bij je baas die dan ook gaat voelen dat jij niet lekker op je plek zit.

Vervolgens kun je je ziekmelden. Dan kom je bij de arbo arts terecht die je hoogst waarschijnlijk aangeeft dat je moet proberen het conflict op te lossen en dat je dus gewoon moet gaan werken. Je kunt hem vragen als mediator of een vertrouwenspersoon o.i.d. maar zolang jij niet alles eraan hebt gedaan om de situatie te veranderen dan sta je niet zo sterk met een ziekmelding.
pi_75921479
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:58 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Je huisarts kan en mag je niet adviseren over je werksituatie, maar je kunt het bezoek wel aangeven bij je baas die dan ook gaat voelen dat jij niet lekker op je plek zit.
Is dat niet de hele bedoeling van die baas dan?
Ja, ik generaliseer.
pi_75928239
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:06 schreef Northside het volgende:

[..]

Is dat niet de hele bedoeling van die baas dan?
Denk het wel, maar voor sommige mensen is het al genoeg om te weten dat buiten de deur ook bekend is wat er gebeurt om iets te laten stoppen, daarnaast is het handig mocht je in een groot conflict komen, dan kun je zeggen dat je ervoor naar de huisarts bent geweest.
  dinsdag 22 december 2009 @ 16:38:21 #29
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_75930149
Werk je hier TS?

Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_75930173
Mijn vriend heeft in een soortgelijke situatie gezeten met een baas die lijdt aan het god-complex. Hij heeft zich ziekgemeld, bij de huisarts oxazepam voorgeschreven gekregen. De Arbo-artsen stonden allemaal aan de kant van mijn vriend (werkgerelateerde stress).

Heb je al een andere baan trouwens? Anders zou ik me zeker ziekmelden, kan je die tijd mooi gebruiken om te zoeken naar iets nieuws.
;)
pi_75931169
Bedankt voor de feedback, allemaal.

Ik heb zojuist een gesprek met hem gehad, en ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik op deze wijze niet verder kan. Hij gaf aan hiervoor begrip te hebben, en dat ik de optie heb om per direct te stoppen. Voor januari krijg ik zelfs nog 75% salaris om me tegemoet te komen. Hij is gefrustreerd geraakt dat ik niet aan zijn verwachtingen heb voldaan, en heeft dat als dusdanig op mij afgereageerd. Ik heb een excuses gekregen, waar ik dankbaar voor ben.

Echter, als ik op 01-02-2010 geen andere baan heb, heb ik geen recht op uitkering... Maar volgens mij ook niet als mijn contract gewoon niet verlengd wordt. Ik ben dus geneigd om deze deal aan te nemen, en gewoon anderhalve maand te knallen op soliciteren.

Nogmaals bedankt voor de adviezen.
  dinsdag 22 december 2009 @ 17:03:21 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75931214
AlexVW, waarom zou je geen recht hebben op 'n uitkering?
Een gedicht over Maanvis
pi_75931296
Omdat ik dan in principe vrijwillig werkeloos ben, als ik morgen de zaak uitloop en niet meer terug kom. Mijn begrip van hoe de zaken bij UWV lopen, is dat je dan geen WW uitkering kan aanvragen.
pi_75931309
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:03 schreef Maanvis het volgende:
AlexVW, waarom zou je geen recht hebben op 'n uitkering?
Omdat ie, als ie akkoord gaat met het meest recente voorstel, in principe zelf ontslag neemt.

Als ie de periode uitzit, heeft ie wel recht op een uitkering.
pi_75931319
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:07 schreef Chinless het volgende:

[..]

Tenzij in het bedrijfsregelement staat dat het wel mag en TS hier voor getekend heeft.
  dinsdag 22 december 2009 @ 17:06:11 #36
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_75931332
Zolang je zelf geen ontslag neemt maar je baas je ontslaat, heb je volgens mij wel recht op WW? Ik ben er niet zo in thuis maar je moet in elk geval nooit zelf akkoord gaan met ontslag, hij moet je eenzijdig ontslaan.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_75931343
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:05 schreef Alexvw het volgende:
Omdat ik dan in principe vrijwillig werkeloos ben, als ik morgen de zaak uitloop en niet meer terug kom. Mijn begrip van hoe de zaken bij UWV lopen, is dat je dan geen WW uitkering kan aanvragen.
Hoe zit het met je eventuele sollicitatieprocedures op dit moment? Beetje positief?
  dinsdag 22 december 2009 @ 17:06:55 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75931361
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:05 schreef Alexvw het volgende:
Maar je schreef 'volgens mij ook niet als m'n contract niet verlengd wordt'...
Een gedicht over Maanvis
pi_75931371
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Tenzij in het bedrijfsregelement staat dat het wel mag en TS hier voor getekend heeft.
Dat staat het niet. Hij geeft openlijk (mondeling) toe dat hij het doet, en als ik het wil rapporteren, dat ik het dan nog maar eens moet bewijzen.
pi_75931438
Voor de goede orde: Heb ik, nadat mijn arbeidsoverkomst verlopen is, wel recht op uitkering als ik vrijwillig ben vertrokken?

Ik denk het niet, maar ik wil het voor de zekerheid even weten.
pi_75931490
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:08 schreef Alexvw het volgende:
Voor de goede orde: Heb ik, nadat mijn arbeidsoverkomst verlopen is, wel recht op uitkering als ik vrijwillig ben vertrokken?

Ja, als je contract verlopen is kun je gewoon een WW krijgen.
Indien je het contract eerder laat beeindigen krijg je geen WW.
pi_75931523
Okay, duidelijk. Thanks.
pi_75931542
weg
pi_75931635
Dus, ik sta voor de keuze de huidige situatie nog anderhalve maand te tolereren en dan achteraf een uitkering ontvangen, of het risico lopen na anderhalve maand fulltime zoeken nog geen baan en dus geen inkomen te hebben....

Lekker.
  dinsdag 22 december 2009 @ 17:23:38 #45
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_75932074
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:08 schreef Alexvw het volgende:

Als je het contract uitgediend hebt en het wordt niet verlengd dan vertrek je niet "vrijwillig" en heb je gewoon recht op WW.

En ik mag hopen dat je nu niet iets mbt "ontbinding" oid getekend hebt in ruil voor die 75% he.....?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_75932141
Ik heb uiteraard nog niets getekend, ik ga het eerst even laten bezinken. Ik heb een goed CV en kan goed solliciteren, maar de vraag is of ik het risico durf te lopen om in februari zonder inkomen te zitten als ik niets vind.
pi_75932259
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:25 schreef Alexvw het volgende:
Ik heb uiteraard nog niets getekend, ik ga het eerst even laten bezinken. Ik heb een goed CV en kan goed solliciteren, maar de vraag is of ik het risico durf te lopen om in februari zonder inkomen te zitten als ik niets vind.
Voor wat voor een functie wil je solliciteren?
  dinsdag 22 december 2009 @ 17:31:38 #48
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_75932388
quote:
Maar dat is je nu wel gevraagd? Iets van een "ontbinding met wederzijds goedvinden"? Dat zou ik nevernooit niet tekenen.. Het risico dat ik dan over een maand zonder inkomen zit zou mij veel te groot zijn!
Kijk daar dus erg mee uit! Tanden op elkaar en nog een maandje uitzingen, of ziek melden als dat echt niet kan lijken me stukken betere alternatieven!
  dinsdag 22 december 2009 @ 17:33:15 #49
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_75932436
Waar werk je TS, welke provincie?
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_75933695
OMG wat word jij nou genaaid zeg!

Niks tekenen. Ze ontslaan je maar. En dan maak je bezwaar tegen je ontslag, zoals dat hoort.
En als dat geïntimideer door gaat, ga je de ziektewet in. Dan kan je baas lekker tot einde ontslag doorbetalen. Dit is gewoon wegpesten.
Als jij akkoord gaat met je ontslag krijg je geen ww.

Overigens ben ik daar normaal geen voorstander van "gewoon de ziektewet" in, maar volgens mij heb je weinig keus.
Kom voor je zelf op!
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:11:12 #51
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75933707
quote:
Bel anders gewoon eens met het CWI, die weten wellicht een oplossing voor je contract.
Een gedicht over Maanvis
pi_75933824
Vraag aan je baas of hij je per direct wil ontslaan?
Jij je uitkering en jullie beiden van het gezeur af..
dag
pi_75934055
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:15 schreef Peter het volgende:
Vraag aan je baas of hij je per direct wil ontslaan?
Jij je uitkering en jullie beiden van het gezeur af..
Huh?
Dat is
1. op eigen verzoek
2. precies wat die baas wil.
  dinsdag 22 december 2009 @ 18:29:48 #54
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_75934267
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:22 schreef lezzer het volgende:

[..]

Huh?
Dat is
1. op eigen verzoek
2. precies wat die baas wil.
nee hoor, ze doen dan alsof de baas hem heeft ontslagen.
  dinsdag 22 december 2009 @ 19:16:59 #55
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_75936009
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 18:29 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

nee hoor, ze doen dan alsof de baas hem heeft ontslagen.
Omdat dat precies is waar de baas in deze op aanstuurt ja. Hij is lekker weg en kost voor de rest van zijn contract nog maar 75% ook! Dubbel winst!

NIETS tekenen zonder op zijn minst de garantie van het CWI dat recht op WW niet weggegooid wordt! Waarom moet TS alle risico's maar nemen?
Zeker met de houding die deze werkgever zich aanneemt. Laat die lekker de kolere krijgen zou ik zeggen
pi_75937988
Pas ook even goed op mocht je zelf mogen vertrekken met behoud van uitkering. Je WW uitkering wordt over je laatstverdiende loon berekend, en die ene maand 75% gaat invloed hebben op de hoogte van je WW. Ik zou niet akkoord gaan met het aanbod, en ook even aan je baas aangeven dat dat niet is om hem dwars te zitten maar omdat je anders jezelf financieel in de vingers snijdt.

Ik zou die laatste periode zolang het kan open en eerlijk zijn en proberen het zo goed mogelijk door te komen.

Heb je nog vrije dagen staan die je eventueel nog kan opnemen?

Trouwens, heel goed dat je met je baas bent gaan praten. Genoeg mensen die dat niet durven.
pi_75938299
Ik vermoed inmiddels dat dit precies is waar hij op gestuurd heeft; me eerst de grond in trappen, en dan zich barmhartig voor doen door me een uitweg aan te bieden, die voor hem alleen maar voordelig uitpakt. Ik ga er ook niet mee akkoord, en ga het gewoon uitzingen. Desnoods dan maar ziek naar huis als de pesterijen doorgaan, al gaat dat wel tegen mijn principes in. Net als het vragen van een uitkering, trouwens.

Als hij me zou ontslaan, ook al is het in overleg met mij, zal ik als ik een uitkering wil bezwaar moeten aantekenen tegen het ontslag. Dit bezorgt hem veel gezeur en zou hij nooit mee akkoord gaan. Verder gooi ik dan meteen alle deuren al dicht, omdat je zoiets niet kunt vastleggen op papier, in ieder geval niet op een manier dat ik er op juridisch vlak iets aan zou hebben. Gedwongen ontslag op staande voet, in overeenkomst, waarvoor ik bezwaar aanteken? Dat is moeilijk dicht te timmeren op papier.

Ik ga doorbijten, zijn gepest naast me neerleggen en gewoon hard op zoek naar ander werk.

Bedankt voor de adviezen.
pi_75938489
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:06 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Pas ook even goed op mocht je zelf mogen vertrekken met behoud van uitkering. Je WW uitkering wordt over je laatstverdiende loon berekend, en die ene maand 75% gaat invloed hebben op de hoogte van je WW. Ik zou niet akkoord gaan met het aanbod, en ook even aan je baas aangeven dat dat niet is om hem dwars te zitten maar omdat je anders jezelf financieel in de vingers snijdt.

Ik zou die laatste periode zolang het kan open en eerlijk zijn en proberen het zo goed mogelijk door te komen.

Heb je nog vrije dagen staan die je eventueel nog kan opnemen?

Trouwens, heel goed dat je met je baas bent gaan praten. Genoeg mensen die dat niet durven.
Dat was ook al bij me opgekomen ja, ik zou er alleen maar harder op achteruit gaan.

Vrije dagen heb ik niet meer, ik ben getrouwd en heb een huis gekocht deze zomer. Daar is alles aan op gegaan. Verder zitten we aan het eind van het jaar, en worden de resterende uren uitbetaald als ' bonus'.
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:41:53 #59
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_75946164
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:06 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

Nou zeg. Inderdaad knap hoor. Ook erg verrassend dat TS in dit stadium gewoon een ontbinding van een contract onder zijn neus geschoven krijgt. Of hij maar even wil tekenen. Ook al loopt dat contact nog maar iets meer dan een maand, en verliest hij zijn WW ermee. Nee, erg netjes hoor!

En met die mensen moet je vooral nog eens rond de tafel!
pi_75952384
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:41 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Nou zeg. Inderdaad knap hoor. Ook erg verrassend dat TS in dit stadium gewoon een ontbinding van een contract onder zijn neus geschoven krijgt. Of hij maar even wil tekenen. Ook al loopt dat contact nog maar iets meer dan een maand, en verliest hij zijn WW ermee. Nee, erg netjes hoor!

En met die mensen moet je vooral nog eens rond de tafel!
Dat laatste gebeurt bij veel bedrijven waar ze een medewerker kwijt willen.
Hoe sneller iemand die niet past weggaat hoe beter. Ondanks dat het niet aan de medewerker te wijten hoeft te zijn dat hij/zij vertrekt verstoort zo'n medewerker de sfeer en productiviteit. Om dat goed te houden wil je het liefst dat mensen na de boodschap zo snel mogelijk vertrekken. Hoe lullig ook voor TS in deze situatie.
pi_75958639
Hij heeft inmiddels aangeboden me te ontslaan. Hier kan ik dan gewoon bezwaar tegen aantekenen. Hij geeft dan als reden van ontslag mijn stroef functioneren in een managementfunctie.

Hier ga ik mee akkoord. Dan heb ik vanaf januari WW over mijn volledige salaris, en kan ik me fulltime storten op het vinden van een nieuwe baan.
pi_75958745
quote:
Op woensdag 23 december 2009 09:42 schreef Alexvw het volgende:
Hij heeft inmiddels aangeboden me te ontslaan. Hier kan ik dan gewoon bezwaar tegen aantekenen. Hij geeft dan als reden van ontslag mijn stroef functioneren in een managementfunctie.

Hier ga ik mee akkoord. Dan heb ik vanaf januari WW over mijn volledige salaris, en kan ik me fulltime storten op het vinden van een nieuwe baan.
niet akkoord gaan met je ontslag en ook helemaal niets tekenen
  woensdag 23 december 2009 @ 09:46:57 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75958767
Wat voor ontslagvergoeding krijg je?
Een gedicht over Maanvis
pi_75958791
Ik teken niets, en ga bezwaar aantekenen tegen het ontslag. Dan behoud ik recht op WW, en hoef ik hier niet meer te komen.

Tenminste, dat is mijn begrip van de regels.
pi_75958806
Ik krijg salaris over december en that's it.
pi_75958826
quote:
Op woensdag 23 december 2009 09:47 schreef Alexvw het volgende:
Ik teken niets, en ga bezwaar aantekenen tegen het ontslag. Dan behoud ik recht op WW, en hoef ik hier niet meer te komen.

Tenminste, dat is mijn begrip van de regels.
heb je dit al wel met een jurist besproken? lijkt me een stuk veiliger dan uitgaan van wat men hier op fok zegt
pi_75958839
quote:
Op woensdag 23 december 2009 09:48 schreef Alexvw het volgende:
ontslag op staande voet dus?
pi_75958849
Daar komt het op neer, ja.
  woensdag 23 december 2009 @ 10:05:21 #69
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_75959280
Thats it bestaat niet, neem contact op met je rechtsbijstand
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 23 december 2009 @ 10:06:59 #70
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75959329
Hoe lang heb je er gewerkt en hoe oud ben je?
Een gedicht over Maanvis
pi_75959342
Ik werk hier vanaf juni, en ik ben 26.
pi_75960649
Op staande voet ontslaan mag volgens mij alleen in bepaalde gevallen.

Verder zie ik je de hele tijd zeggen dat je er mee akkoord gaat.
Je gaat dus helemaal nergens mee akkoord, je accepteert het uiteindelijk, en dat hoeft je baas dus niet te weten.
Je bent het dus niet eens met je ontslag, en dat moet je houding zijn.

Dus, als ik jou was, zou ik gewoon afwachten wat je baas doet. Als die jou ontslaat, dan teken je niks, dan ga je naar huis, of meteen naar het CWI. Maar niks tekenen. En ook niet mondeling ergens mee akkoord gaan.
Dat jij het eventueel helemaal niet zo erg vindt om ontslagen te worden omdat je het toch een kutbaas vindt, dat hoeft niemand te weten voor het geregeld is.

Hij biedt aan om je te ontslaan, het klinkt alsof het een geweldig genereus aanbod is, maar het scheelt hem gewoon 2 maandsalarissen voor jou.
Ik zou het niet doen. Je hoeft hem op geen enkele manier tegemoet te komen.
pi_75960750
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:58 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik weet niet hoe stevig je in je schoenen staat maar als dat geen probleem is zou ik je baas ermee confronteren. Ik zou hem uitleggen dat hij meer aan je heeft als je gemotiveerd probeert er toch nog het beste van te maken dan als je als een zak zout je dagen uitzit. En dat dat laatste wel hetgeen is waar je op afstevent als hij zijn gedrag naar jou toe niet aanpast.

Mocht je niet zo stevig in je schoenen staan ga breng dan binnenkort een bezoekje aan je huisarts en leg hem dit alles voor en vertel wat het met je doet. Je huisarts kan en mag je niet adviseren over je werksituatie, maar je kunt het bezoek wel aangeven bij je baas die dan ook gaat voelen dat jij niet lekker op je plek zit.

Vervolgens kun je je ziekmelden. Dan kom je bij de arbo arts terecht die je hoogst waarschijnlijk aangeeft dat je moet proberen het conflict op te lossen en dat je dus gewoon moet gaan werken. Je kunt hem vragen als mediator of een vertrouwenspersoon o.i.d. maar zolang jij niet alles eraan hebt gedaan om de situatie te veranderen dan sta je niet zo sterk met een ziekmelding.
Je kan je volgens mij wel gewoon ziekmelden vanwege een verstoorde relatie met de werkgever.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_75960794
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:02 schreef Alexvw het volgende:
Bedankt voor de feedback, allemaal.

Ik heb zojuist een gesprek met hem gehad, en ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik op deze wijze niet verder kan. Hij gaf aan hiervoor begrip te hebben, en dat ik de optie heb om per direct te stoppen. Voor januari krijg ik zelfs nog 75% salaris om me tegemoet te komen. Hij is gefrustreerd geraakt dat ik niet aan zijn verwachtingen heb voldaan, en heeft dat als dusdanig op mij afgereageerd. Ik heb een excuses gekregen, waar ik dankbaar voor ben.

Echter, als ik op 01-02-2010 geen andere baan heb, heb ik geen recht op uitkering... Maar volgens mij ook niet als mijn contract gewoon niet verlengd wordt. Ik ben dus geneigd om deze deal aan te nemen, en gewoon anderhalve maand te knallen op soliciteren.

Nogmaals bedankt voor de adviezen.
Dat is het hele doel van je baas ben ik bang. Als ik jou was zou ik mij ziek melden.
pi_75960939
Ik kan het ook laten aankomen op ontslag in overeenstemming op basis van functioneren, waar de aangeboden 75% van de aangeboden tegemoetkoming van januari geldt als ontslagvergoeding. In deze overeenkomst laat ik dan vastleggen dat het initiatief van de werkgever komt.

Zo overbrug ik de periode van fictieve opzegtermijn van het UWV, en zijn mijn werkgever en ik allebei tevreden. Hij omdat hij van me af is, en ik omdat ik hier niet meer hoef te komen, toch nog inkomen heb in januari, en in aanmerking kom voor WW vanaf februari.

[ ] Goed idee
[ ] Slecht idee

?
pi_75960991
Waarom niet gewoon ziek melden? Dan heb jij geen last van je werkgever, en je hebt 100% inkomen in januari, en recht op een uitkering.
pi_75961213
Omdat ziek melden ook weer problemen met zich meebrengt. Ik moet kunnen aantonen alles gedaan te hebben om het conflict op te lossen. Verder ben ik niet ziek, en ik ga me niet aanstellen, dat vind ik niet netjes. Verder is het nog de vraag of ik dat geloofwaardig kan maken naar de arbo arts toe.

Hij is dan een ontzettende eikel geweest de laatste twee maanden, maar ik heb hier wel veel geleerd en waardevolle ervaring opgedaan. Als we het zo netjes kunnen afsluiten, en ik er op 1 maand 25% salaris op achteruit ga, neig ik ernaar het zo op te lossen. Dat percentage heb ik er wel voor over on fulltime te solliciteren, en hier niet meer te zitten stressen.
pi_75961302
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:02 schreef Alexvw het volgende:
....
Echter, als ik op 01-02-2010 geen andere baan heb, heb ik geen recht op uitkering...
Dat weet ik zo net nog niet....
Mijn contract is destijds ook niet verlengd (2e jaarcontract) en ik heb gewoon recht op uitkering. Ik heb wel een hele klapper papierwerk moeten overleggen aan het UWV, maar mijn uitkeringsaanvraag werd gewoon goedgekeurd. Ik moest o.a. salarisstrookjes overleggen van de laatste 12 maanden en de 'ontslagbrief'. In die brief stond alleen dat we een gesprek gevoerd hebben en daarin was de reden van het niet verlengen van het contract aan mij uitgelegd. De reden van ontslag vanuit de werkgever stond er niet eens in vermeld. Het UWV heeft hier ook geen navraag naar gedaan. Mijn werkcoach zag geen reden dat mijn aanvraag onterecht zou zijn en na drie weken werd mijn aanvraag gewoon goed gekeurd.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_75961394
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:54 schreef Alexvw het volgende:
Ik kan het ook laten aankomen op ontslag in overeenstemming op basis van functioneren, waar de aangeboden 75% van de aangeboden tegemoetkoming van januari geldt als ontslagvergoeding. In deze overeenkomst laat ik dan vastleggen dat het initiatief van de werkgever komt.

Zo overbrug ik de periode van fictieve opzegtermijn van het UWV, en zijn mijn werkgever en ik allebei tevreden. Hij omdat hij van me af is, en ik omdat ik hier niet meer hoef te komen, toch nog inkomen heb in januari, en in aanmerking kom voor WW vanaf februari.

[ ] Goed idee
[ ] Slecht idee

?
leg dat eens voor aan een advocaat
pi_75964142
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:01 schreef Alexvw het volgende:
Omdat ziek melden ook weer problemen met zich meebrengt. Ik moet kunnen aantonen alles gedaan te hebben om het conflict op te lossen. Verder ben ik niet ziek, en ik ga me niet aanstellen, dat vind ik niet netjes. Verder is het nog de vraag of ik dat geloofwaardig kan maken naar de arbo arts toe.

Hij is dan een ontzettende eikel geweest de laatste twee maanden, maar ik heb hier wel veel geleerd en waardevolle ervaring opgedaan. Als we het zo netjes kunnen afsluiten, en ik er op 1 maand 25% salaris op achteruit ga, neig ik ernaar het zo op te lossen. Dat percentage heb ik er wel voor over on fulltime te solliciteren, en hier niet meer te zitten stressen.
Ik zou er niet mee akkoord gaan, ondanks dat je functioneren niet goed is geweest is jouw baas de oorzaak ervan dat jij niet lekker op je werk zit. Hij zal dus over de brug moeten komen.

Als je op staande voet ontslagen wordt moet hij een bijzonder goede reden hebben, en omdat hij dat niet heeft zit de kans erin dat UWV zegt dat je het aan moet vechten. Dat is een juridische procedure waar jij, en je baas denk ik liever niet in terechtkomen want dat kost veel geld, en het is maar een maandje waar je over spreekt.

Is je baas nu nog steeds in horkmodus? Houd dan een logboek bij en als het je te gortig wordt meld je dan echt ziek. Je hebt met hem het probleem besproken, over oplossingen gesproken maar daar is niks realistisch uitgekomen. Ik vind 25% salaris inleveren omdat hij zich niet weet te gedragen een beetje raar. Volgens mij heb je er nu alles aan gedaan om de situatie te verbeteren. Bel anders even het juridisch loket, die kunnen daar ook een goed onderbouwd advies over geven.

Ik heb een beter voorstel dat je je baas kan doen: betaald verlof tot het einde van je contract. Na alle gezeik van zijn kant uit is het tijd dat hij water bij de wijn doet. Op deze manier heb jij je WW zonder dat het salarisverschil jouw uitkering beïnvloedt. En hij heeft rust op zijn werkvloer. Als hij ermee akkoord gaat moet je het meteen zwart op wit laten vastleggen.
  woensdag 23 december 2009 @ 12:33:47 #81
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_75964841
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:17 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik heb een beter voorstel dat je je baas kan doen: betaald verlof tot het einde van je contract. Na alle gezeik van zijn kant uit is het tijd dat hij water bij de wijn doet. Op deze manier heb jij je WW zonder dat het salarisverschil jouw uitkering beïnvloedt. En hij heeft rust op zijn werkvloer. Als hij ermee akkoord gaat moet je het meteen zwart op wit laten vastleggen.
Dat dus! Jullie zijn beide met het volle verstand een half jaar contract aangegaan. Goed, het liep niet zoals gewenst, kan gebeuren. Maar er is geen enkele reden waarom jouw werkgever nu zo maar even kan denken 2 maanden salaris te besparen door je eerst murw te zieken zodat je in 1 of andere ontbinding trapt.

Echt.. Wat je ook doet.. Laat dat contract gewoon in stand!! En is hij je echt zo zat? Prima. Betaald verlof dan maar. Is ook echt niet zo ongewoon.
pi_75979105
quote:
Op woensdag 23 december 2009 09:46 schreef Maanvis het volgende:
Wat voor ontslagvergoeding krijg je?
quote:
Op woensdag 23 december 2009 09:48 schreef Alexvw het volgende:
(ik neem aan dat dit een antwoord op Maanvis is)

Dat is geen ontslagvergoeding, dat is gewoon waar je al recht op hebt omdat je er ook een arbeidsprestatie voor geleverd hebt.

Een sigaar uit eigen doos dus!

Nou is een ontslagvergoeding bij afloop van een contract helemaal niet aan de orde; de vraag moet dus zijn: wat is het je baas waard om een mand eerder je biezen te pakken?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')