Salaris inhouden mag simpelweg niet.quote:Er is meermaals gedreigd mijn salaris in te houden. Eénmaal is er zelfs met fysiek geweld gedreigd.
Dat mag niet hier.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:37 schreef Misan het volgende:
wat een mongool trouwens die baas van je. om welk bedrijf gaat het?
quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:41 schreef 314 het volgende:
je baas monitort alles en jij komt dit typen om 11:22 ?
TS zal toch op de een of andere manier wraak moeten nemen op deze idioot, lijkt me.... anders houdt hij er wellicht de rest van zijn leven een kutgevoel aan over.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:02 schreef hehe het volgende:
Als je hier via rechtswege wat aan wilt doen kan je aanspraak maken op art.7:611 van het BW maar dat lijkt mij gezien je contractsduur vrij zinloos. Gewoon even de tijd uitzitten dus.
Je internet history controleren mag ook niet. Wet op privacyquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Salaris inhouden mag simpelweg niet.
Bij bedreiging met fysiek geweld kan je in principe de politie bellen, of een eventuele vakbond.
Ik zou zeggen, neem een goedkope MP3-speler, zet hem op "record" en laat die de hele dag opnemen wat er in jouw omgeving gezegd wordt.
Verder: rookpauze's zou ik als werkgever nooit toestaan...
Lekker allemaal snode zaken downloaden dus.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:07 schreef Chinless het volgende:
[..]
Je internet history controleren mag ook niet. Wet op privacy
dat is hier niet aan de orde vanwege de eerste alinea uit de OP:quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:53 schreef asdqert het volgende:
Misschien heeft TS wel een aantal vrije dagen opgenomen?
OT: Wat je baas doet is niets meer of minder dan je wegpesten. Maar dan minder subtiel, want hij is 'nou eenmaal de baas daar'. Geeft hij jou ontslag, dan kost het hem geld. Neem jij ontslag (omdat je het niet meer trekt) dan kost het hem niets.
Dit hoef je niet te pikken en dat zou ik ook zeker niet doen.
Zijn baas probeert hooguit onder één of meerdere maanden salaris uit de komenquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:22 schreef Alexvw het volgende:
Sinds een half jaar ben ik werkzaam in een kleine zelfstandige onderneming, samen met nog 3 andere werknemers. Twee maanden geleden is gebleken dat ik niet geschikt ben voor deze functie, en dat ik de gegeven verantwoordelijkheden niet aan kan. Er is toen besloten mijn contract per 01-02-10 niet te verlengen. Hier ben ik mee akkoord gegaan.
ik zou me er erg druk over maken als ik zo behandeld zou worden op m'n werkquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:27 schreef Tha_Duck het volgende:
Man, maak je niet druk. Wat wil hij doen? Je ontslaan, lekker boeiend. Die maand eerder maakt ook geen roggel uit.
Heb je al iets nieuws?
En anders: ziekmelden, met reden overspannen.
Waarschijnlijk zou ik die vent neerhoeken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:41 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik zou me er erg druk over maken als ik zo behandeld zou worden op m'n werk
Is dat niet de hele bedoeling van die baas dan?quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:58 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Je huisarts kan en mag je niet adviseren over je werksituatie, maar je kunt het bezoek wel aangeven bij je baas die dan ook gaat voelen dat jij niet lekker op je plek zit.
Denk het wel, maar voor sommige mensen is het al genoeg om te weten dat buiten de deur ook bekend is wat er gebeurt om iets te laten stoppen, daarnaast is het handig mocht je in een groot conflict komen, dan kun je zeggen dat je ervoor naar de huisarts bent geweest.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:06 schreef Northside het volgende:
[..]
Is dat niet de hele bedoeling van die baas dan?
Omdat ie, als ie akkoord gaat met het meest recente voorstel, in principe zelf ontslag neemt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:03 schreef Maanvis het volgende:
AlexVW, waarom zou je geen recht hebben op 'n uitkering?
Tenzij in het bedrijfsregelement staat dat het wel mag en TS hier voor getekend heeft.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:07 schreef Chinless het volgende:
[..]
Je internet history controleren mag ook niet. Wet op privacy
Hoe zit het met je eventuele sollicitatieprocedures op dit moment? Beetje positief?quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:05 schreef Alexvw het volgende:
Omdat ik dan in principe vrijwillig werkeloos ben, als ik morgen de zaak uitloop en niet meer terug kom. Mijn begrip van hoe de zaken bij UWV lopen, is dat je dan geen WW uitkering kan aanvragen.
Maar je schreef 'volgens mij ook niet als m'n contract niet verlengd wordt'...quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:05 schreef Alexvw het volgende:
Omdat ik dan in principe vrijwillig werkeloos ben, als ik morgen de zaak uitloop en niet meer terug kom. Mijn begrip van hoe de zaken bij UWV lopen, is dat je dan geen WW uitkering kan aanvragen.
Dat staat het niet. Hij geeft openlijk (mondeling) toe dat hij het doet, en als ik het wil rapporteren, dat ik het dan nog maar eens moet bewijzen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Tenzij in het bedrijfsregelement staat dat het wel mag en TS hier voor getekend heeft.
Ja, als je contract verlopen is kun je gewoon een WW krijgen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:08 schreef Alexvw het volgende:
Voor de goede orde: Heb ik, nadat mijn arbeidsoverkomst verlopen is, wel recht op uitkering als ik vrijwillig ben vertrokken?
Ik denk het niet, maar ik wil het voor de zekerheid even weten.
Als je het contract uitgediend hebt en het wordt niet verlengd dan vertrek je niet "vrijwillig" en heb je gewoon recht op WW.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:08 schreef Alexvw het volgende:
Voor de goede orde: Heb ik, nadat mijn arbeidsoverkomst verlopen is, wel recht op uitkering als ik vrijwillig ben vertrokken?
Ik denk het niet, maar ik wil het voor de zekerheid even weten.
Voor wat voor een functie wil je solliciteren?quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:25 schreef Alexvw het volgende:
Ik heb uiteraard nog niets getekend, ik ga het eerst even laten bezinken. Ik heb een goed CV en kan goed solliciteren, maar de vraag is of ik het risico durf te lopen om in februari zonder inkomen te zitten als ik niets vind.
Maar dat is je nu wel gevraagd? Iets van een "ontbinding met wederzijds goedvinden"? Dat zou ik nevernooit niet tekenen.. Het risico dat ik dan over een maand zonder inkomen zit zou mij veel te groot zijn!quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:25 schreef Alexvw het volgende:
Ik heb uiteraard nog niets getekend, ik ga het eerst even laten bezinken. Ik heb een goed CV en kan goed solliciteren, maar de vraag is of ik het risico durf te lopen om in februari zonder inkomen te zitten als ik niets vind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |