Studeer jij cum laude?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:36 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik een HBO'er ben.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:32 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Pro-tip : per jaar een maandsalaris af moeten betalen valt onder "er financieel op achteruit gaan"
[..]
Je begrijpt het niet helemaal.
Jij kunt straks enkel 'burgerlijke' vakanties betalen, terwijl anderen op Cuba zitten, de Maya-route doen of 3 weken nieuw zeeland onveilig maken
[..]
Neuh, dat betekent gewoon dat jij je simpelweg door gebrek aan ervaring - je bent immers net tiener-af - geen voorstelling kunt maken van wat die schuld straks daadwerkelijk voor je betekent
Maar mij maakt het weinig uit hoor, ik heb geen schuld en verdien goed
Hopelijk denk je nog eens terug aan me als je straks in die vinex-wijk woont
Zo'n idee kreeg ik nou ook..quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:32 schreef Renesite het volgende:
TS, jij krijgt alles van het IB en niets van je ouders? Just for the records.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Financieel erop achteruit ten opzichte van nu. Ik kom nu met minder rond dan dat ik dadelijk met 11 maandsalarissen moet doen. -->> Dus jij wilt zo blijven wonen zoals je nu woont?
En dat ik alleen nog burgerlijke vakanties kan maken laat duidelijk zien hoe weinig verstand je hebt van zaken waar je over praat. Ben je echt ooit op de plaatsen geweest die je aanhaalt in je voorbeeld? waarom kaats je hem terug? Hij zegt toch niet dat-ie er is geweest, maar dat mensen het gaan DOEN, wat valt bij jou onder de noemer NIET burgerlijke vakanties?
En gebrek aan ervaring? Nah, ik denk dat ik goed weet waar ik over praat en wat ik wil in mijn leven. Iets wat veel andere mensen duidelijk niet weten. Althans, dat denk 'ik'
Weinig, maar ik geniet van de vrijheid die ik heb. Als ik wil studeren dan kan dat en hoef ik geen rekening te houden met zaken als werk. Als ik wil stappen of wat dan ook wil doen op een willekeurige dag, dan kan dat ook.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:37 schreef Renesite het volgende:
TS, hoeveel uur stop jij MEER in het studeren dan een medestudent?
Wat moet ik met een auto?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:42 schreef Fuzzysham het volgende:
[..]
Zo'n idee kreeg ik nou ook..
wat valt er dan nog te leven?
Neem aan dat je wel op jezelf zit, een auto hebt en uiteraard telefoon, schoolgeld, zorgverzekering en boeken betaald?
En uiteraard flink uitgaan en lekker eten.. want dit allemaal is het fijne leventje
Ga werken voor je centen
quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:42 schreef Renesite het volgende:
[..]
Financieel erop achteruit ten opzichte van nu. Ik kom nu met minder rond dan dat ik dadelijk met 11 maandsalarissen moet doen. -->> Dus jij wilt zo blijven wonen zoals je nu woont?
En dat ik alleen nog burgerlijke vakanties kan maken laat duidelijk zien hoe weinig verstand je hebt van zaken waar je over praat. Ben je echt ooit op de plaatsen geweest die je aanhaalt in je voorbeeld? waarom kaats je hem terug? Hij zegt toch niet dat-ie er is geweest, maar dat mensen het gaan DOEN, wat valt bij jou onder de noemer NIET burgerlijke vakanties?
En gebrek aan ervaring? Nah, ik denk dat ik goed weet waar ik over praat en wat ik wil in mijn leven. Iets wat veel andere mensen duidelijk niet weten. Althans, dat denk 'ik'
En dit is precies wat ik bedoel - je begrijpt gewoon nog niet zo goed hoe het werkt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Financieel erop achteruit ten opzichte van nu. Ik kom nu met minder rond dan dat ik dadelijk met 11 maandsalarissen moet doen.
Ja, daar ben ik geweest, en op nog een hoop meer plekken hoorquote:En dat ik alleen nog burgerlijke vakanties kan maken laat duidelijk zien hoe weinig verstand je hebt van zaken waar je over praat. Ben je echt ooit op de plaatsen geweest die je aanhaalt in je voorbeeld?
Dat zal best, je hebt alleen een erg onrealistische kijk op hoe de wereld werkt, en denkt onterecht dat er in jouw persoonlijke leven en behoeftes weinig zal veranderen de komende 5 jaarquote:En gebrek aan ervaring? Nah, ik denk dat ik goed weet waar ik over praat en wat ik wil in mijn leven. Iets wat veel andere mensen duidelijk niet weten.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat moet ik met een auto?
Voor de rest heb je wel gelijk ja. Ik betaal mijn collegegeld, mijn zorgverzekering en indien nodig boeken.
Dit is inderdaad het fijne leventje. Je hebt je studententijd overgeslagen zo te horen?
Waarom eigenlijk? Kan iemand mij dat uitleggen?quote:
Ooit moet je leventje terugbetaald worden..quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:56 schreef Renesite het volgende:
Even op een rijtje.
Lenny:
wil geen burgerlijke vakantie.
denkt vooraan te staan in de wereld.
betaald zelf een aantal dingen, maar krijgt zijn studie van zijn ouders å 1600 per jaar minimaal.
is jaloers dat zijn medestudenten, welke waarschijnlijk dit niet van hun ouders betaald krijgen, dikke cadeaus krijgen.
wil later niet gelijk groot worden, zie verder punt 1.
interesseert het niet dat hij per jaar een maandsalaris mist.
denkt zonder werkervaring gelijk goed te kunnen functioneren in de werkmaatschappij
denkt vast dat-ie niet in een groot hiërarchisch instituut komt te werken waar hij minimaal 3 bazen boven zich heeft werken
weet dat hij met bestuursfuncties en een uitwisseling beter er voor staat
vindt het al met al belangrijker te leven dan te werken!
Je gaat toch niet werken tijdens kroeguurtjes?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:04 schreef Buschetta het volgende:
Geniet van het leven TS... Studenten horen niet te werken maar te feesten.
Was zelf de enige zonder bijbaantje en herken je verhaal. Zet gewoon een zooi bijbaantjes op je CV van failliete kroegen/bedrijven tegen de tijd dat je 30 bent als je denkt dat dat belangrijk is
En diep in hun hart zijn al die mensen jaloers met hun kut baantjes a 10 euro per uur terwijl jij lekker in de kroeg achter de chickies aanzit.
24 uur per dag/7 dagen in de week je bezighouden met je studiequote:Op dinsdag 22 december 2009 10:04 schreef Soohr het volgende:
En terecht dat je niet werkt,
je hebt een studie te volgen en dien je daar op te focussen.
Er zijn dus serieus mensen die werken in de vakantie?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:09 schreef 3keernix het volgende:
Mensen die die niet werken in de kerstvakantie
Hoiquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:17 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Er zijn dus serieus mensen die werken in de vakantie?
Je bent te lui om een paar uurtjes te werken als je 14 dagen vrij hebt?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:17 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Er zijn dus serieus mensen die werken in de vakantie?
quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat is trouwens het verschil tussen een HBO'er en een EHBO'er?Ik moest lollerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder kuttopic, ga je CV poetsen, flapdrol
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
Euh... minimumloon doe ik zelf ook niet. Da's te weinigquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:25 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
Terecht klacht...
Heb vanaf m'n 12e ofzo gewerkt..tot m'n 20ste
daarna een jaartje niet, heb je meteen van die corky's die dan naar je toe komen: "jeeaauuhhh....maar wwwaaroommmm werkkk jij nieeetttthhhh???"
"ja fuck off, waarom werk jij wel?"
Ik heb geen zin om me uit te sloven voor een baas voor minimum loon, het zijn toevallig altijd precies dezelfde burgerlijke closed minded types die met dat soort vragen voor de dag komen...alsof het vanzelfsprekend is dat je zou moeten werken...Omdat je perse dure merk kleertjes wilt
Slaven van de consumptie maatschappij zeg ik je!
Al moet ik zeggen dat ik nu ik werk heb dat wel echt lekker verdient niet meer graag zonder het geld wou willen
Nou daar komt idd nog bij dat ik in die periode dat ik niet werkte ook elke maand minimaal 1 a 2 huisstijlen voor bedrijven de deur uit deed a 300 euro stuk....alsof ik me dan nog er eens bij uit zou gaan sloven voor een baasquote:
En waar ga ik die feestjes van betalen dan?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet? Jij kijkt naar het startsalaris. Het startsalaris is in het begin van de carrière die je gaat maken en dus niet relevant, daar je een tiental jaren toch enorm veel meer verdiend. Je verneukt je studententijd door jezelf te verlagen naar baantjes die elke ongeschoolde josti kan doen. En dat terwijl je ook gewoon feest kan vieren in de mooiste tijd van je leven.
uuhhh.....iets met ib groepquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:38 schreef Seneca het volgende:
[..]
En waar ga ik die feestjes van betalen dan?
jaquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:39 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
jij kan goed lezen hsg
quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:05 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
24 uur per dag/7 dagen in de week je bezighouden met je studie
Dat leerde ik op de kleuterschool al. In mijn "studietijd" was het uitgaan en spelenquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:46 schreef Hbjr het volgende:
Ja, niet alles in je schoolboeken is zo eenvoudig als het er staat en nee je hebt niet overal evenveel tijd voor. Wat ik vooral leer is hoe je met mensen moet omgaan, hoe je moet werken en hoe je afspraken gewoon moet nakomen.
Jij hebt serieus een sabbatical gehad voor school?quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:54 schreef Buschetta het volgende:
[..]
*trouwens als ik niet studeerde (sabbatical ofzo) dan werkte ik wel gewoon.
Nee voornamelijk luiheid en de drang om te reizen en feesten enzo.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:24 schreef LePoo het volgende:
[..]
Jij hebt serieus een sabbatical gehad voor school?
Een jaar 'pauze' van school? Omdat, wat? Zwaar?
Grappen dienen ter vermaak. Ben ik tenminste nog ergens goed voorquote:Sorry, maar.. BWAHHAHAHAH!
DAT MEEN JE TOCH NIET SERIEUS HE?!![]()
![]()
Jij bent echt een grap!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |