abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:12:13 #76
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75916972
Als je straks 5 dagen in de week werkt is het fijn als je wanneer je niet werkt leuke dingen kunt doen.
Als je die leuke dingen dan niet kunt doen omdat de kleine marge tussen inkomsten en uitgaven weggaat naar een schuld, baal je helemaal extra van die 5 dagen die je dan moet werken om er praktisch niks aan over te houden.
zzz
pi_75917114
Je moet het zelf weten maar het gaat je tegenvallen vrees ik.
Whaaaat???? No money?
pi_75917203
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:09 schreef 3keernix het volgende:
Mensen die die niet werken in de kerstvakantie
Er zijn dus serieus mensen die werken in de vakantie?
  Moderator dinsdag 22 december 2009 @ 11:23:25 #79
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75917438
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:17 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Hoi !!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_75917498
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:17 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Je bent te lui om een paar uurtjes te werken als je 14 dagen vrij hebt?
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
pi_75917525
Terecht klacht...

Heb vanaf m'n 12e ofzo gewerkt..tot m'n 20ste

daarna een jaartje niet, heb je meteen van die corky's die dan naar je toe komen: "jeeaauuhhh....maar wwwaaroommmm werkkk jij nieeetttthhhh???"

"ja fuck off, waarom werk jij wel?"

Ik heb geen zin om me uit te sloven voor een baas voor minimum loon, het zijn toevallig altijd precies dezelfde burgerlijke closed minded types die met dat soort vragen voor de dag komen...alsof het vanzelfsprekend is dat je zou moeten werken...Omdat je perse dure merk kleertjes wilt

Slaven van de consumptie maatschappij zeg ik je!

Al moet ik zeggen dat ik nu ik werk heb dat wel echt lekker verdient niet meer graag zonder het geld wou willen
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:26:03 #82
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_75917536
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wat is trouwens het verschil tussen een HBO'er en een EHBO'er?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest lolleren
Verder kuttopic, ga je CV poetsen, flapdrol
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
  Moderator dinsdag 22 december 2009 @ 11:27:47 #83
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75917610
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:25 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
Terecht klacht...

Heb vanaf m'n 12e ofzo gewerkt..tot m'n 20ste

daarna een jaartje niet, heb je meteen van die corky's die dan naar je toe komen: "jeeaauuhhh....maar wwwaaroommmm werkkk jij nieeetttthhhh???"

"ja fuck off, waarom werk jij wel?"

Ik heb geen zin om me uit te sloven voor een baas voor minimum loon, het zijn toevallig altijd precies dezelfde burgerlijke closed minded types die met dat soort vragen voor de dag komen...alsof het vanzelfsprekend is dat je zou moeten werken...Omdat je perse dure merk kleertjes wilt

Slaven van de consumptie maatschappij zeg ik je!

Al moet ik zeggen dat ik nu ik werk heb dat wel echt lekker verdient niet meer graag zonder het geld wou willen
Euh... minimumloon doe ik zelf ook niet. Da's te weinig 5 euro per uur is dat !
pi_75917726
Ondernemer zijn
pi_75917822
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:30 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Ondernemer zijn
Nou daar komt idd nog bij dat ik in die periode dat ik niet werkte ook elke maand minimaal 1 a 2 huisstijlen voor bedrijven de deur uit deed a 300 euro stuk....alsof ik me dan nog er eens bij uit zou gaan sloven voor een baas
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:35:25 #86
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75917917
zzz
pi_75917992
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:35 schreef _Led_ het volgende:
[ afbeelding ]
Explosm.net
pi_75918049
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik begrijp het niet? Jij kijkt naar het startsalaris. Het startsalaris is in het begin van de carrière die je gaat maken en dus niet relevant, daar je een tiental jaren toch enorm veel meer verdiend. Je verneukt je studententijd door jezelf te verlagen naar baantjes die elke ongeschoolde josti kan doen. En dat terwijl je ook gewoon feest kan vieren in de mooiste tijd van je leven.
En waar ga ik die feestjes van betalen dan?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_75918086
jij kan goed lezen hsg
pi_75918114
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:38 schreef Seneca het volgende:

[..]

En waar ga ik die feestjes van betalen dan?
uuhhh.....iets met ib groep
pi_75918345
Terecht dat je niet werkt. Heb het ook niet gedaan. Houd je mooi tijd over voor leuke en interessante dingen.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_75918368
Ik post bijna niet, maar toch wil ik melden dat ik het een bijzondere discussie vind. Direct gaan mensen beoordelen hoe jij je eigen financiële leven op orde moet stellen… De een werkt en de ander niet, nu kan je daar nog een diepe laag analyses op los laten, maar dat doe ik nu niet.

Zelf heb ik met studenten gewerkt en werk ik nog steeds met studenten die keihard moeten werken om hun studie te kunnen betalen en om rond te komen. Een harde realiteit omdat soms mensen het niet altijd even breed hebben. Daarnaast ken ik ook mensen die een studieschuld nemen bij IB-groep en vervolgens van die schuld bier halen, iets wat ik diep triest vind. IB-groep geeft de mogelijkheid om makkelijk geld te lenen, dit houd niet in dat het een standaard is. Het is misschien wel even makkelijk van “oh even lenen”…. Maar de cirkel is dan verre van rond en is het geld wat je uitgeeft wat je zelf niet hebt… Sommige mensen willen gewoon "schoon" beginnen als ze gaan werken...

Ja, je moet weten wat je ermee doet, maar damn…. Ze gebruiken het geld niet eens voor hun eigen studie maar steken het in andere dingen, gewoon raar.

Mijn situatie? Ik doe een opleiding en ik werk erbij, tot nu toe is die combinatie altijd goed gegaan en heb ik geen studie achterstand. Het feit dat je werkt houd nog niet in dat je direct 10 jaar langer doet over je studie, het heeft te maken met plannen.

Toevallig doe ik ook werk dat nauw aansluit met wat ik later wil doen… Dus alles wat ik NU leer op school pas ik toe in de praktijk en zie ik wat werkt en wat gewoon theoretisch gelul is.

Ja, niet alles in je schoolboeken is zo eenvoudig als het er staat en nee je hebt niet overal evenveel tijd voor. Wat ik vooral leer is hoe je met mensen moet omgaan, hoe je moet werken en hoe je afspraken gewoon moet nakomen. Het voordeel hiervan is dat je toch wel wat gedisciplineerd aan de slag gaat op school.

Eigenlijk denk ik dat TS meer moeite heeft met feit dat het voor sommige lui niet zo komt aanwaaien... Ik heb nog niet de studenten ontmoet die een laptop cadeau krijgen en keihard moeten werken..
"I don't know quotes" -Quoteless
pi_75918402
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:39 schreef Meneer_de_Bruin het volgende:
jij kan goed lezen hsg
ja
pi_75918513
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:05 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

24 uur per dag/7 dagen in de week je bezighouden met je studie

40 uur per week,
rest van de tijd is voor andere zaken,
pi_75918535
Je kunt ook niet gaan werken en iets minder willen. Als je ziet waar het geld naar toe gaat, vraag ik me vaak af of de tijd dat ervoor gewerkt is wel nuttig besteed is.
Derevaun Seraun.
  dinsdag 22 december 2009 @ 11:54:00 #96
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75918669
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:46 schreef Hbjr het volgende:
Ja, niet alles in je schoolboeken is zo eenvoudig als het er staat en nee je hebt niet overal evenveel tijd voor. Wat ik vooral leer is hoe je met mensen moet omgaan, hoe je moet werken en hoe je afspraken gewoon moet nakomen.
Dat leerde ik op de kleuterschool al. In mijn "studietijd" was het uitgaan en spelen

Spelen met computers, meisjes, projecten met vrienden. En feesten.

Die projecten met PC's en experimenten die wekenlang duurden zijn hetgene wat me nu all-round maakt in de corporate wereld. Niet vindi-cat of een of andere bestuurscrap functie. Of een bijbaantje in een magazijn ofzo.

*trouwens als ik niet studeerde (sabbatical ofzo) dan werkte ik wel gewoon.
pi_75918968
Misschien is het een duidelijke conclusie dat iedereen zich op een andere manier ontwikkelt. Wat ik wel vaag vind is dat je studenten tijd direct is gekoppeld aan veel bier zuipen, nog meer bier zuipen, nog meer bier zuipen.. zo min mogelijk doen aan school en later onder het genot van koffie vertellen dat je de studie met twee vingers in je neus hebt gehaald...

Ik zoek een andere combinatie op.... Ik vind het leuk om met school bezig te zijn, met vrienden afspreken en dan nog een baantje waarbij ik de praktijk ga toetsen...
"I don't know quotes" -Quoteless
  Moderator dinsdag 22 december 2009 @ 12:12:31 #98
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_75919394
Iedereen die ik ken werkt ! Ik werk in het weekend niet en doordeweeks wel. In het weekend verveel ik me de tering want: iedereen die ik ken werkt
pi_75919944
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:54 schreef Buschetta het volgende:

[..]
*trouwens als ik niet studeerde (sabbatical ofzo) dan werkte ik wel gewoon.
Jij hebt serieus een sabbatical gehad voor school?
Een jaar 'pauze' van school? Omdat, wat? Zwaar?

Sorry, maar.. BWAHHAHAHAH!
DAT MEEN JE TOCH NIET SERIEUS HE?!
Jij bent echt een grap!
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:28:12 #100
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75920081
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:24 schreef LePoo het volgende:

[..]

Jij hebt serieus een sabbatical gehad voor school?
Een jaar 'pauze' van school? Omdat, wat? Zwaar?
Nee voornamelijk luiheid en de drang om te reizen en feesten enzo.
quote:
Sorry, maar.. BWAHHAHAHAH!
DAT MEEN JE TOCH NIET SERIEUS HE?!
Jij bent echt een grap!
Grappen dienen ter vermaak. Ben ik tenminste nog ergens goed voor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')