abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75914400
Steeds vaker als ik in gesprek ben met mensen over bijbaantjes en werk vinden ze het enorm vreemd en echt niet kunnen dat ik niet werk. Ze vinden me verwend (ook al zal ik het zelf wel ooit terug moeten gaan betalen maargoed, HBO argumenten he!). Wat is trouwens het verschil tussen een HBO'er en een EHBO'er?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat terwijl ze zelf met kerst of sinterklaas de meest dure cadeaus krijgen van ouders (denk laptop, nieuwe iphone e.d.). Godverdomme man, als ik niet zo sneu voor minder dan 10 euro zo'n kutbaantje wil dan moet ik dat toch zelf weten? Belachelijk dat je hier tegenwoordig al op veroordeeld wordt. Klote burgers die niet kunnen redeneren, met Wibra-achtig baantjes waarmee ze zich verhullen achter papa's anus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2009 09:50:08 ]
pi_75914416
Verhult.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_75914433
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:50:36 #4
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_75914436

Het lijkt me juist dat mensen die wel werken geen laptops en iPhones voor kerst krijgen, anders hoefden ze niet te werken wel.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_75914444

[ Bericht 100% gewijzigd door o.us op 22-12-2009 09:50:57 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_75914445
Diepe gedachte...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_75914457
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:49 schreef Biancavia het volgende:
Verhult.
Zag het ook al toen ik het topic zonder te controleren postte. Toch bedankt voor je scherpte.
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:56:17 #8
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_75914564

Volgens mij begrijp jij het niet helemaal. Waar ligt het startsalaris van een HBO-er? Rond de 2000 euro bruto schat ik. Met 4 weken per maand en een 40 urige werkweek kom ik dan uit op 12,5 euro bruto per uur. Daar moet jij dan nog eens veel meer belasting over betalen dan jouw vakantiewerkende medestudenten. Dan kom je er dus achter dat jouw medestudenten eigenlijk helemaal niet zo slecht verdienen.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_75914591
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Steeds vaker als ik in gesprek ben met mensen over bijbaantjes en werk vinden ze het enorm vreemd en echt niet kunnen dat ik niet werk. Ze vinden me verwend (ook al zal ik het zelf wel ooit terug moeten gaan betalen maargoed, HBO argumenten he!). Wat is trouwens het verschil tussen een HBO'er en een EHBO'er?
SPOILER
Maar dat terwijl ze zelf met kerst of sinterklaas de meest dure cadeaus krijgen van ouders (denk laptop, nieuwe iphone e.d.). Godverdomme man, als ik niet zo sneu voor minder dan 10 euro zo'n kutbaantje wil dan moet ik dat toch zelf weten? Belachelijk dat je hier tegenwoordig al op veroordeeld wordt. Klote burgers die niet kunnen redeneren, met Wibra-achtig baantjes waarmee ze zich verhullen achter papa's anus.
Jij bent echt fucking lui!
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:57:56 #10
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75914611
Verkapt "ik snap niet hoe de wereld werkt" topic !
zzz
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:58:07 #11
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_75914620
Wat een kutgrap
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_75914629
Zo lang je na je studie dan maar aan het werk gaat..
pi_75914632
Wat moet je terugbetalen? Stufi? Ik heb zelf ook het laatste jaar van mijn studie niet gewerkt, teren op het bijlenen a 300e per maand. Woon nog thuis dus dat scheelt heel veel. Werd ook wel, al was het grappend, uitgemaakt voor luie zak . Vrienden snapten ook niet goed dat ik niet werkte, maar of ze het niet vonden kunnen weet ik niet. Had me iig niet veel geboeid als dat zo was. Ik zag het ook zo van, straks (nu al sinds 1,5 maand) ga ik fulltime werken, nu doe ik nog even rustig aan en besteed ik mijn vrije tijd aan sporten en sociale dingen doen.
pi_75914642
HAHA!
Ts is spoorknor.
pi_75914660
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:59 schreef Rafelbaard het volgende:
HAHA!
Ts is spoorknor.

Kom eens in de 6-8 weken bij mijn ouders. Waar je dat spoorknor vandaan haalt?
pi_75914681
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:56 schreef SuperWeber het volgende:

Volgens mij begrijp jij het niet helemaal. Waar ligt het startsalaris van een HBO-er? Rond de 2000 euro bruto schat ik. Met 4 weken per maand en een 40 urige werkweek kom ik dan uit op 12,5 euro bruto per uur. Daar moet jij dan nog eens veel meer belasting over betalen dan jouw vakantiewerkende medestudenten. Dan kom je er dus achter dat jouw medestudenten eigenlijk helemaal niet zo slecht verdienen.
Ik begrijp het niet? Jij kijkt naar het startsalaris. Het startsalaris is in het begin van de carrière die je gaat maken en dus niet relevant, daar je een tiental jaren toch enorm veel meer verdiend. Je verneukt je studententijd door jezelf te verlagen naar baantjes die elke ongeschoolde josti kan doen. En dat terwijl je ook gewoon feest kan vieren in de mooiste tijd van je leven.
pi_75914698
HBO is dan ook overgewaardeerd.
Mensen die denken dat ze het hun HBO'tje wel even binnenlopen

Ik heb niet eens een MBO diploma ik ben begonnen met werken op mijn 17de en verdien nu ruim bovenmodaal op een functie met HBO niveau. Alleen ik heb geen studieschuld van 50k
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:01:56 #18
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_75914719
Ik werk al vanaf mjin 12e
Snap niet dat je zolang zonder werk kan. Je wilt toch ook een beetje chill leven of niet?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_75914736
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:58 schreef KTC76 het volgende:
Wat moet je terugbetalen? Stufi? Ik heb zelf ook het laatste jaar van mijn studie niet gewerkt, teren op het bijlenen a 300e per maand. Woon nog thuis dus dat scheelt heel veel. Werd ook wel, al was het grappend, uitgemaakt voor luie zak . Vrienden snapten ook niet goed dat ik niet werkte, maar of ze het niet vonden kunnen weet ik niet. Had me iig niet veel geboeid als dat zo was. Ik zag het ook zo van, straks (nu al sinds 1,5 maand) ga ik fulltime werken, nu doe ik nog even rustig aan en besteed ik mijn vrije tijd aan sporten en sociale dingen doen.
Precies mijn gedachtes, behalve dan dat ik al een tijd niet meer thuis woon.
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:02:52 #20
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_75914752
En die bijverdieners doen wel 7 jaar over hun studie dankzij hun bijbaantje. Dan kun je toch beter een kleine lening pakken en eerder fulltime beginnen na je studie. Dan heb je uiteindelijk nog meer gewerkt dan die harde werkers.

Beter werkloos dan loos werk.
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:03:14 #21
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_75914760
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik begrijp het niet? Jij kijkt naar het startsalaris. Het startsalaris is in het begin van de carrière die je gaat maken en dus niet relevant, daar je een tiental jaren toch enorm veel meer verdiend. Je verneukt je studententijd door jezelf te verlagen naar baantjes die elke ongeschoolde josti kan doen. En dat terwijl je ook gewoon feest kan vieren in de mooiste tijd van je leven.
Je bouwt door werken ook een hoop ervaring op en een werkgeschiedenis, dat is voor je toekomstige werkgevers ook belangrijk.
Als je klaar bent met je studie als je 25 ofso bent (ik zeg maar wat) en je hebt helemaal geen arbeidsgeschiedenis dan lachen ze je wel uit denk ik
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:03:23 #22
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_75914768
quote:

[..]

alleen vergeet je voor het gemak even dat je best veel leert van die baantjes. Niet zozeer de praktische vaardigheden, maar wel hoe het is om te werken, hoe het in de lagere lagen eraantoe gaat, wat het inhoudt om door te pakken, hoe professionele relaties werken.

Je pikt de mensen zonder werkervaring er zo uit hoor, als ze eenmaal een 'echte' baan krijgen. Zeikers die niet willen doorpakken en bij het minste of het geringste aan de telefoon hangen met de vakbond of de rechtsbijstand.

Kop omlaag en werken!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_75914770
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:01 schreef 2NutZ het volgende:
Ik werk al vanaf mjin 12e
Snap niet dat je zolang zonder werk kan. Je wilt toch ook een beetje chill leven of niet?

Ik leef van mijn lening.
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:03:54 #24
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_75914784
quote:

[..]

En waar betaal jij dat feestvieren van ?
Van een lening ?

Dus als jij straks zoals je zelf zegt begint aan je carriere en weinig verdient, ga je daar ook nog eens het meeste van inleveren om je schuld af te betalen ?
Dat zal een gezellige tijd worden dan
zzz
pi_75914791
En terecht dat je niet werkt,
je hebt een studie te volgen en dien je daar op te focussen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')