Ik ga nog uit van een behoorlijk hoog startsalaris, je moet echt niet denken dat je binnen 3 jaar al 3000 euro oid verdient. Bovendien kom je dan in een andere fase van je leven en geloof me, dan ziet je niet te wachten op die aflossing aan de IBG van 300 euro per maand.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet? Jij kijkt naar het startsalaris. Het startsalaris is in het begin van de carrière die je gaat maken en dus niet relevant, daar je een tiental jaren toch enorm veel meer verdiend. Je verneukt je studententijd door jezelf te verlagen naar baantjes die elke ongeschoolde josti kan doen. En dat terwijl je ook gewoon feest kan vieren in de mooiste tijd van je leven.
Verschil is dat jij al aan je top zit, meer ga jij ook niet verdienen de rest van je leven. Wij stappen op dat niveau in, en gaan dan nog eens omhoog.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:01 schreef Revolution-NL het volgende:
HBO is dan ook overgewaardeerd.
Mensen die denken dat ze het hun HBO'tje wel even binnenlopen
Ik heb niet eens een MBO diplomaik ben begonnen met werken op mijn 17de en verdien nu ruim bovenmodaal op een functie met HBO niveau. Alleen ik heb geen studieschuld van 50k
![]()
Ze lachen me uit? Ik ga voor bestuurservaring en probeer een uitwisseling met het buitenland te realiseren. Is het dan echt zo relevant dat ik er nog bij moet zetten dat ik 2 jaar in de horeca oid gewerkt heb? Ik dacht het niet..quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:03 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Je bouwt door werken ook een hoop ervaring op en een werkgeschiedenis, dat is voor je toekomstige werkgevers ook belangrijk.
Als je klaar bent met je studie als je 25 ofso bent (ik zeg maar wat) en je hebt helemaal geen arbeidsgeschiedenis dan lachen ze je wel uit denk ik
quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:04 schreef _Led_ het volgende:
Hoe groot is jouw geschatte schuld als je begint aan je carriere ?
jahoorquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:04 schreef Booomer het volgende:
[..]
Verschil is dat jij al aan je top zit, meer ga jij ook niet verdienen de rest van je leven. Wij stappen op dat niveau in, en gaan dan nog eens omhoog.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:03 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En waar betaal jij dat feestvieren van ?
Van een lening ?
Dus als jij straks zoals je zelf zegt begint aan je carriere en weinig verdient, ga je daar ook nog eens het meeste van inleveren om je schuld af te betalen ?
Dat zal een gezellige tijd worden dan
quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zo werkt het niet bij de IB. Ik betaal terug wanneer ik het wil ja. Minimaal 50 euro per maand was het geloof ik..
quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:09 schreef SuperWeber het volgende:
[..]![]()
En jij denkt dat de IBG je daar zo makkelijk vanaf laat komen. Ze rekenen uit hoeveel je per maand moet betalen om je lening inclusief rente in 15 jaar terug te betalen. Daarvan krijg jij bericht en alleen als je dat echt niet kunt betalen kom je daar (echter niet gemakkelijk) onderuit....
Zo werkt het ook niet. Er wordt afgemeten aan je inkomen wat je zou kunnen afbetalen per maand met een minimum van 50 euro. Aflossen begint helaas niet op het moment dat jij het wil, maar het jaar nadat je bent afgestudeerd en zodra jij een inkomen genereert. Mocht dat een minimaal inkomen zijn dan kun je vast wel een regeling treffen maar het is niet vrijblijvend. Ik moet dus ook in januari gaan beginnen met aflossen. Heb maar 5k schuld gelukkigquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zo werkt het niet bij de IB. Ik betaal terug wanneer ik het wil ja. Minimaal 50 euro per maand was het geloof ik..
Netto.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
In 15 jaar. Dat is dus zo'n 2000 per jaar, moet ik daarvan wakker liggen?
En mijn vrienden wel op vakantie kunnen? Je doet net of ik er financieel op achteruit ga als ik eenmaal werk..quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:13 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Netto.
Kortom, je mag elk jaar een dik maandsalaris inleveren.
Maar je komt er nog wel achter hoe veel dat is als je eenmaal werkt en je vrienden wel op vakantie kunnen
quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
In 15 jaar. Dat is dus zo'n 2000 per jaar, moet ik daarvan wakker liggen?
En trouwens, ik denk dat de IBG je er best makkelijk vanaf laat komen. Wat een achterlijke mensen werken daar..
Ik heb dan in ieder geval niet mijn studententijd gemist, jij hebt er overduidelijk niet het maximale uitgehaald. Ook wel fijn dat niemand ineens meer reageert op het CV argument, daar was het einde discussie?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:16 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik begin me daadwerkelijk af te vragen wie er hier nu achterlijk is...
Maar goed, kick dit topic weer even een jaar of 2 na je afstuderen...
Welk CV argument, dat argument met je bestuurlijke ervaring? Ik heb bestuurlijke ervaring en werkervaring tijdens mijn studententijd op mijn CV staan, denk je nu daadwerkelijk dat een werkgever keihard gaat zitten fappen als hij jouw CV met bestuurlijke ervaring ziet liggen tussen alle andere CV's?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb dan in ieder geval niet mijn studententijd gemist, jij hebt er overduidelijk niet het maximale uitgehaald. Ook wel fijn dat niemand ineens meer reageert op het CV argument, daar was het einde discussie?
Ik denk dat hij niet bijzonder opgewonden wordt van weer iemand die een horeca baantje gehad heeft. Denk je niet dat het belangrijker is om studiegerelateerde bestuurservaring te hebben met daarbij eventueel ervaring in het buitenland?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:21 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Welk CV argument, dat argument met je bestuurlijke ervaring? Ik heb bestuurlijke ervaring en werkervaring tijdens mijn studententijd op mijn CV staan, denk je nu daadwerkelijk dat een werkgever keihard gaat zitten fappen als hij jouw CV met bestuurlijke ervaring ziet liggen tussen alle andere CV's?
Het gaat niet om WAT je deed, maar DAT je wat deed. Getuigt ook van discipline toch?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ze lachen me uit? Ik ga voor bestuurservaring en probeer een uitwisseling met het buitenland te realiseren. Is het dan echt zo relevant dat ik er nog bij moet zetten dat ik 2 jaar in de horeca oid gewerkt heb? Ik dacht het niet..
Het gaat niet over het geld dat je verdient, het gaat ook om het niveau van het werk en de tijd die je daarmee verliest. Als je een HBO functie kunt krijgen is dat natuurlijk anders.quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:56 schreef SuperWeber het volgende:
Volgens mij begrijp jij het niet helemaal. Waar ligt het startsalaris van een HBO-er? Rond de 2000 euro bruto schat ik. Met 4 weken per maand en een 40 urige werkweek kom ik dan uit op 12,5 euro bruto per uur. Daar moet jij dan nog eens veel meer belasting over betalen dan jouw vakantiewerkende medestudenten. Dan kom je er dus achter dat jouw medestudenten eigenlijk helemaal niet zo slecht verdienen.
Bij mij hetzelfde verhaal. Ik wilde mijn studie gewoon halen en ben in plaats van te werken een klein bedrag gaan lenen iedere maand en ieder weekend keihard studeren. Op zaterdag om 9u beginnen tot 17u. Op dat moment waren medestudenten aan het werken. En 2,5 jaar later doen ze dat nog steeds en werk ik fulltime met een cum laude diploma.quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:58 schreef KTC76 het volgende:
Wat moet je terugbetalen? Stufi? Ik heb zelf ook het laatste jaar van mijn studie niet gewerkt, teren op het bijlenen a 300e per maand. Woon nog thuis dus dat scheelt heel veel. Werd ook wel, al was het grappend, uitgemaakt voor luie zak. Vrienden snapten ook niet goed dat ik niet werkte, maar of ze het niet vonden kunnen weet ik niet. Had me iig niet veel geboeid als dat zo was. Ik zag het ook zo van, straks (nu al sinds 1,5 maand) ga ik fulltime werken, nu doe ik nog even rustig aan en besteed ik mijn vrije tijd aan sporten en sociale dingen doen.
Voor ommige functies heb je gewoon een diploma nodig. Niet alleen omdat ze erom vragen maar ook simpelweg omdat je het anders gewoon niet kunt. Een baatje managen kan iedereen maar voor theorie die je bij een ingenieursopleiding krijgt moet je gewoon naar school dat legt een monteur of MBO´er je niet uit.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:01 schreef Revolution-NL het volgende:
HBO is dan ook overgewaardeerd.
Mensen die denken dat ze het hun HBO'tje wel even binnenlopen
Ik heb niet eens een MBO diplomaik ben begonnen met werken op mijn 17de en verdien nu ruim bovenmodaal op een functie met HBO niveau. Alleen ik heb geen studieschuld van 50k
![]()
Wat voor werk doen de meeste studenten dan als bijbaantje? Voegt dat wat toe aan je toekomstige carriere?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:03 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Je bouwt door werken ook een hoop ervaring op en een werkgeschiedenis, dat is voor je toekomstige werkgevers ook belangrijk.
Als je klaar bent met je studie als je 25 ofso bent (ik zeg maar wat) en je hebt helemaal geen arbeidsgeschiedenis dan lachen ze je wel uit denk ik
quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:04 schreef Booomer het volgende:
[..]
Verschil is dat jij al aan je top zit, meer ga jij ook niet verdienen de rest van je leven. Wij stappen op dat niveau in, en gaan dan nog eens omhoog.
Pro-tip : per jaar een maandsalaris af moeten betalen valt onder "er financieel op achteruit gaan"quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En mijn vrienden wel op vakantie kunnen? Je doet net of ik er financieel op achteruit ga als ik eenmaal werk..
Je begrijpt het niet helemaal.quote:Sowieso hecht ik weinig waarde aan burgerlijke vakanties die jij en je vrienden waarschijnlijk zullen hebben.
Neuh, dat betekent gewoon dat jij je simpelweg door gebrek aan ervaring - je bent immers net tiener-af - geen voorstelling kunt maken van wat die schuld straks daadwerkelijk voor je betekentquote:En die 'je komt er nog wel achter' houding is enorm triest, hopelijk zie je dat ook wel zelf in.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:36 schreef Revolution-NL het volgende:
TS voldoet trouwens ook aan het stereo type omhooggevallen net afgestudeerde HBO'er![]()
Wat heb ik toch medelijden met dit soort figuren.
Ik heb nergens gezegd dat ik een HBO'er ben. Fuck, jullie hebben toch ook de OP gelezen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:34 schreef Renesite het volgende:
Lees ik hier cum laude afstuderen en zo? Sinds wanneer is dat een maatstaaf voor een HBO-functie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |