abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75894486
Easyway
Website: www.easyway.nl
Aantal chauffeurs: 1000
Salaris (>23) ¤9,55
Hiking ja
Prive chauffeur ja
Min aant. jr. rbw ?
Min. Leeftijd 20?
OV verplicht: Ja (week)
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen:

Brussaard
Website: www.brussaard.nl
Aantal chauffeurs:
Salaris (>23)
Hiking
Prive chauffeur ja
Min aant. jr. rbw 3
Min. Leeftijd 21
OV verplicht: Ja
Flexibiliteit min 2 dagen per week
Overige eisen: Donkerblauw, donkergrijs of zwart pak

James Mobility
Website:
Aantal chauffeurs:
Salaris (>23)
Hiking
Prive chauffeur ja
Min aant. jr. rbw 3
Min. Leeftijd 21
OV verplicht: Ja
Flexibiliteit min 2 dagen per week
Overige eisen: Donkerblauw, donkergrijs of zwart pak

ABAZ Studentchauffeurs

Website: www.abaz.nl
Aantal chauffeurs: 150+
Salaris (>23): 8,07
Hiking: nee
Prive chauffeur: ja
Min. aantal jaar rijbewijs: 1
OV verplicht: Ja
Flexibiliteit: min. 1 dag per week
Overige eisen: Donkerblauw, donkergrijs of zwart pak

Vorige topic: Student chauffeur in 2009


Ik heb de OP uit het vorige topic maar genomen (en een kleine aanpassing), mocht er iemand ideeen hebben...

[ Bericht 15% gewijzigd door Irritatie100 op 22-12-2009 11:39:05 ]
pi_75894519
O shit, ik heb er ook één gemaakt haha. Waar/hoe vraag je of diegene even mijn topic kan verwijderen?
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:20 schreef Irritatie100 het volgende:
Sowieso lijkt het me geen pretje om vanuit Almere terug te gaan naar het noorden met het OV
Normale route voor mij is: Trein vanuit Almere naar Lelystad, dan vanuit Lelystad bus naar Zwolle en dan vanuit Zwolle trein naar Leeuwarden. Kost me om en nabij de 3.5 uur om vanuit Athlon weer thuis te komen.
pi_75894910
Ik heb een topicreport geplaatst dus die andere zal zo wel dicht zijn

Ik deed er ook 3,5 uur over om vanuit Almere terug naar huis (Vlaardingen) te gaan, maar ik moet dan 6 keer overstappen. Athlon-->Almere Buiten met de bus, Almere Buiten-->Weesp met de trein, Weesp-->Amsterdam Centraal met de trein, Amsterdam Centraal-->Schiedam Centrum met de trein, Schiedam Centrum-->Vlaardingen Oost met de trein, Vlaardingen Oost-->huis met de bus.
pi_75894949
Zal morgen kijken of ik dit topic vanuit mn telefoon kan updaten
pi_75894951
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb een topicreport geplaatst dus die andere zal zo wel dicht zijn

Ik deed er ook 3,5 uur over om vanuit Almere terug naar huis (Vlaardingen) te gaan, maar ik moet dan 6 keer overstappen. Athlon-->Almere Buiten met de bus, Almere Buiten-->Weesp met de trein, Weesp-->Amsterdam Centraal met de trein, Amsterdam Centraal-->Schiedam Centrum met de trein, Schiedam Centrum-->Vlaardingen Oost met de trein, Vlaardingen Oost-->huis met de bus.
Jij moet ook een aardig eindje hoor ik dus.

Ik heb overigens ook net een topicreport geplaatst.
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:31 schreef Mathijz het volgende:
Zal morgen kijken of ik dit topic vanuit mn telefoon kan updaten
Zal ik ook eens proberen dan, mits het internet op m'n telefoon weer besluit om het te gaan doen.
pi_75895009
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:31 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Jij moet ook een aardig eindje hoor ik dus.

Ik heb overigens ook net een topicreport geplaatst.
[..]

Zal ik ook eens proberen dan, mits het internet op m'n telefoon weer besluit om het te gaan doen.
Ja, maar ik ben maar 1 keer in Almere geweest. Kom vaak in Meerkerk en vanaf daar is het makkelijk.
pi_75895047
krijg je je reistijd ook betaald?
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_75895164
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:33 schreef BaggerUser het volgende:
krijg je je reistijd ook betaald?
Ja. Je krijgt betaald vanaf het moment dat je eigenlijk in je thuisstad op de trein (of soms bus) stapt tot het moment dat je weer op het station in je thuisstad bent.
pi_75895442
leuk bijbaantje dan
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_75895502
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:41 schreef BaggerUser het volgende:
leuk bijbaantje dan
Het is inderdaad een leuke bijbaan. Je kunt tijdens het reizen nog studeren (of slapen) etc. Het enige minpunt is de onregelmatigheid (afhankelijk van je regio).
pi_75898492
Heb me overigens deze week niet opgegeven voor Easyway. Respect voor jullie boys, maar ik heb geen zin om uren te doen over de terugrit (die wellicht niet gaat)
pi_75898527
dubbel
pi_75898558
Vanaf wanneer begint het in januari eigenlijk weer wat drukker te worden, eerste week al of pas een paar weken later?
pi_75898695
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:32 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben maar 1 keer in Almere geweest. Kom vaak in Meerkerk en vanaf daar is het makkelijk.
Eerder kwam ik zeer regelmatig in Born.. Terwijl dat best een eind rijden is vanaf mijn woonplaats. De laatste tijd kom er er helemaal niet meer en is het ook vaak Meerkerk. Daarnaast regelmatig ING Apeldoorn.. En Barneveld trouwens is ook een veel voorkomende.
pi_75899426
quote:
Op maandag 21 december 2009 21:33 schreef enpe het volgende:
Vanaf wanneer begint het in januari eigenlijk weer wat drukker te worden, eerste week al of pas een paar weken later?
Voor zover ik het me nog kan herinneren vanaf de eerste week al. Pin me er niet op vast.
  maandag 21 december 2009 @ 22:00:38 #16
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_75900271
terugvindpost.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  maandag 21 december 2009 @ 23:35:42 #17
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75905386
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:35 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja. Je krijgt betaald vanaf het moment dat je eigenlijk in je thuisstad op de trein (of soms bus) stapt tot het moment dat je weer op het station in je thuisstad bent.
Ik weet niet waar jij zit, maar ik krijg al betaald vanaf het moment dat ik m'n voet buiten de deur zet.

Wat wel handiger is, aangezien ik een eigen auto heb, mag ik naar allerlei buitenplaatjes die nauwelijks met ov te bereizen zijn.
Zo moest ik pas nog een klant uit Duitsland rijden. Klein detail, ik woon niet in de buurt van Duitsland.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_75906785
Tvp.
pi_75913750
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:35 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij zit, maar ik krijg al betaald vanaf het moment dat ik m'n voet buiten de deur zet.

Wat wel handiger is, aangezien ik een eigen auto heb, mag ik naar allerlei buitenplaatjes die nauwelijks met ov te bereizen zijn.
Zo moest ik pas nog een klant uit Duitsland rijden. Klein detail, ik woon niet in de buurt van Duitsland.
Ik woon minder dan 10 minuten fietsen van het station. Sla de Easyway handleiding er ook maar eens op na: eigenlijk krijg je pas betaald vanaf het moment dat je op het station zit (tenzij je dus een redelijke afstand moet reizen om op het station te komen, dan krijg je eerder betaald).

Zelf hoef ik nooit m'n auto te pakken naar allerlei buitenplaatjes, de meeste zijn (ook al duurt het langer) wel met het OV te bereizen.
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:44:14 #20
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75914270
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:20 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik woon minder dan 10 minuten fietsen van het station. Sla de Easyway handleiding er ook maar eens op na: eigenlijk krijg je pas betaald vanaf het moment dat je op het station zit (tenzij je dus een redelijke afstand moet reizen om op het station te komen, dan krijg je eerder betaald).

Zelf hoef ik nooit m'n auto te pakken naar allerlei buitenplaatjes, de meeste zijn (ook al duurt het langer) wel met het OV te bereizen.
Ik zit bij de concurrent
Ik woon ook iets van 10 min fietsen van 't station, ik heb alleen een aantal jaar geen fiets meer (iemand was proletarisch aan 't winkelen )
Heel soms moet ik wel met OV naar 't huis van de klant, maar ik rijd voornamelijk met m'n eigen auto.
Bij avondritten is het erg handig om een eigen auto te hebben, alleen m'n huidige zuipt aardig Dus zit altijd erg krap met de KM-vergoeding
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_75914805
Dan doe je prive chauffeur werk? Bij ons rijden die ook vaak met eigen auto als ze die hebben. Ik zit nu in de trein, zal maar eens een auto ophalen
  dinsdag 22 december 2009 @ 10:12:00 #22
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75915035
Nou, ik bedoel dat ik met m'n eigen auto naar de klant toe ga, rijd wel de rit in de auto van de klant.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_75915859
Rit gehad vandaag. Nu naar huis ging snel.
pi_75918301
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:12 schreef tha_rizzo het volgende:
Nou, ik bedoel dat ik met m'n eigen auto naar de klant toe ga, rijd wel de rit in de auto van de klant.
Dat is niet echt handig als hiker zijnde, je komt nooit terug op het beginadres. Tenminste, ik heb dat in 24 ritjes 1 keer gehad
pi_75920757
tvp
  dinsdag 22 december 2009 @ 13:13:14 #26
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75921754
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:45 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat is niet echt handig als hiker zijnde, je komt nooit terug op het beginadres. Tenminste, ik heb dat in 24 ritjes 1 keer gehad
Ik ga wel eens met ov naar de klant toe. Maar niet vaak.
Ook bij een avondrit zet ik m'n auto alvast bij 't eindpunt en ga met ov naar de klant.
Maar heb ook vaak ritten waarbij begin- en eindpunt hetzelfde adres is. En als dat in een klein gehucht is, waar je makkelijk drie uur over doet met ov en een half uur met de auto is de keuze makkelijk.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_75921818
Bij dat ABAZ heb ik ook 's gesolliciteerd. Hoewel ze het niet expliciet durfden te zeggen ben ik afgewezen omdat ze bang waren dat ik teveel met de klanten ging zitten ouwehoeren
pi_75923581
En ik ben weer op mijn startpunt, valt allemaal dus mee vandaag
pi_75930671
Sta nu in lelystad. Treinen van almere naar hier reden redelijk. Kijken hoe het straks in zwolle is. Als het goed is ben ik rond 7 of 8 thuis.
pi_75931339
Heb me ook ingeschreven bij een aantal bureau's. Afwachten nu dus :-)
pi_75934062
En de treinen in zwolle rijden maar 1x in het uur naar het noorden. Gratis thee en kan wel alvast in de trein. Krantje erbij en het valt allemaal mee
pi_75934390
En je krijgt nog betaald ook .
pi_75939478
Toch maar weer opgegeven voor donderdag, ben benieuwd
pi_75939916
Zo, toch weer 10 uurtjes gewerkt vandaag.

Kwam een auto afleveren bij iemand, die werkte bij red bull. Ik kreeg een traytje van 24 blikjes mee haha. Het was even dragen, maar er is voorlopig nog wel red bull thuis nu .
pi_75940668
Red Bull

Supervet!
pi_75940951
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:07 schreef Keuzer het volgende:
Red Bull

Supervet!
Ik zie 't maar als een kerstpakket, aangezien Easyway daar niet aan doet .

Zei ook tegen de klant "Dank voor het kerstpakket" whehe.
pi_75941230
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:51 schreef Maharbal het volgende:
Zo, toch weer 10 uurtjes gewerkt vandaag.

Kwam een auto afleveren bij iemand, die werkte bij red bull. Ik kreeg een traytje van 24 blikjes mee haha. Het was even dragen, maar er is voorlopig nog wel red bull thuis nu .
Waarom heb ik nog nooit zoiets meegemaakt

wel tof voor jou!
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:51:33 #38
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75943033
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:18 schreef PIB het volgende:

[..]

Waarom heb ik nog nooit zoiets meegemaakt

wel tof voor jou!
Omdat klanten jou niet kunnen uitstaan?


Sorry, maar dat was een inkoppertje
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_75943680
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 21:51 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Omdat klanten jou niet kunnen uitstaan?

Sorry, maar dat was een inkoppertje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_75971713
Morgen weer 2 ritjes, keeps me busy
pi_75976156
Hah, en mijn ritje dat vorige week niet doorging omdat de auto was ingesneeuwd gaat morgen wel door. En ik mag 'm wederom doen .
pi_75977424
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:53 schreef Maharbal het volgende:
Hah, en mijn ritje dat vorige week niet doorging omdat de auto was ingesneeuwd gaat morgen wel door. En ik mag 'm wederom doen .
Dan hoop ik voor je dat je hem aan de praat krijgt!
pi_75977917
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:32 schreef Mallet het volgende:

[..]

Dan hoop ik voor je dat je hem aan de praat krijgt!
Dat is hun probleem. Mijn klok blijft wel doortikken!

Na morgen zit ik op ~62 uur gewerkt deze relatief rustige maand. Hopelijk kunnen we voor eind december daar nog even 70 a 80 van maken en dan ben ik weer redelijk content. Volgende maand op naar de 100 he, die weddenschap blijft staan!
  woensdag 23 december 2009 @ 19:20:31 #44
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_75981434
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:47 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat is hun probleem. Mijn klok blijft wel doortikken!

Na morgen zit ik op ~62 uur gewerkt deze relatief rustige maand. Hopelijk kunnen we voor eind december daar nog even 70 a 80 van maken en dan ben ik weer redelijk content. Volgende maand op naar de 100 he, die weddenschap blijft staan!
Wat maak je veel uren

Ik zit laatste tijd tussen de 56 en 60 uur. Maar ook veel perioden meegemaakt dat ik nog veel minder uurtjes draaide....
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_75982046
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:20 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Wat maak je veel uren

Ik zit laatste tijd tussen de 56 en 60 uur. Maar ook veel perioden meegemaakt dat ik nog veel minder uurtjes draaide....
Vorige maand waren het er 86. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik blijf het zeggen: als het aan mij ligt maak ik nog meer uren maar ze bellen niet "genoeg". Daarom hoop ik dat januari dus ook weer lekker druk wordt.
pi_75990475
Ja die weddenschap blijft staan
Maar vul je de hele week beschikbaar in en zie je hoevaak ze je bellen of wat?
Ik zal in januari eens druk mijn best doen om eveneens een klein fortuin te verdienen... moet mogelijk zijn dan. Verder is het inmiddels alweer aan het dooien dus de echte ov-vertraging/insneeuw pret is er wel weer vanaf.
pi_75990639
Yep, 5 dagen per week beschikbaar tot februari nog.

Overigens vaak ik soms ook nog of ze ook werk hebben voor de volgende dag als ik ze toevallig toch aan de lijn heb voor wat dan ook.
pi_75998425
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:21 schreef Maharbal het volgende:
Yep, 5 dagen per week beschikbaar tot februari nog.

Overigens vaak ik soms ook nog of ze ook werk hebben voor de volgende dag als ik ze toevallig toch aan de lijn heb voor wat dan ook.
En werkt dat laatste? Ik ben zelf nooit meer dan 3 dagen beschikbaar per week, en dan heb ik geluk als ik zoveel vrij heb. Komt wel regelmatig voor dat ik 2 dagen (do+vrij) beschikbaar ben, mocht dat vragen naar werk voor de volgende dag werken dan ga ik dat ook eens proberen. Deze maand voor mij 0 uur.
pi_76004069
quote:
Op donderdag 24 december 2009 00:51 schreef Mallet het volgende:

[..]

En werkt dat laatste? Ik ben zelf nooit meer dan 3 dagen beschikbaar per week, en dan heb ik geluk als ik zoveel vrij heb. Komt wel regelmatig voor dat ik 2 dagen (do+vrij) beschikbaar ben, mocht dat vragen naar werk voor de volgende dag werken dan ga ik dat ook eens proberen. Deze maand voor mij 0 uur.
Heel af en toe als ze toevallig net iets hebben liggen waar ze nog niemand voor hebben gebeld ofzo. Vaak zeggen ze "op dit moment heb ik niks voor je, maar als er wat komt dan bel ik je" of iets dergelijks.

Soms ben ik ook al op de hoogte van ritten voor volgende dagen (bedrijf waar ik vaak kom kent mij onderhand en zijn aardige lui, dus krijg dan wel iets te horen van "morgen ook weer een mooi ritje, doe jij die?" of iets dergelijks . Dan ga ik soms aan de telefoon hinten dat ik die ritten wel wil hebben haha (gebeurt niet zo vaak hoor).
pi_76009026
Ik heb deze maand toch al gauw 5 uur gemaakt
pi_76010335
Ik toch nog 25, volgende maand ook maar eens voor een nieuw record gaan .
pi_76018391
Ik ben vandaag aangenomen bij een taxi bedrijf. Moet nu wel een aantal dingen doen voordat ik echt mag rijden. Moet namelijk mijn chaffeurspas halen. Medische keuring, bewijs van goed gedrag, theorie- en pratijkexamen zijn verplicht voor die pas.

Is dit normaal?
Word ik dan met netto 5,5 euro p.u. (excl. fooi) onderbetaald?

Het houd me wel wat meer van de kroeg af gelukkig, want moet ook in het weekend soms werken.;-)

gr
pi_76018596
Als je het allemaal zelf moet betalen lijkt het me wat karig ja.
pi_76018652
5.5 euro per uur.?
  donderdag 24 december 2009 @ 15:57:44 #55
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76018664
Hoe oud ben je?

Ik heb zelf ook ooit eens een sollicitatie gehad voor taxi, bij dat bedrijf betaalde je zelf 't examen; het werd ingehouden van je salaris over een periode van twee jaar. Is dit bij jou ook zo?
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_76018700
Kranten bezorgen verdient nog beter.
pi_76018731
tvp
pi_76020833
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:52 schreef bokma het volgende:
Ik ben vandaag aangenomen bij een taxi bedrijf. Moet nu wel een aantal dingen doen voordat ik echt mag rijden. Moet namelijk mijn chaffeurspas halen. Medische keuring, bewijs van goed gedrag, theorie- en pratijkexamen zijn verplicht voor die pas.

Is dit normaal?
Word ik dan met netto 5,5 euro p.u. (excl. fooi) onderbetaald?

Het houd me wel wat meer van de kroeg af gelukkig, want moet ook in het weekend soms werken.;-)

gr
Toen ik taxi ging rijden werden mijn examens en keuringen etc. door het bedrijf betaald met de aanmerking dat -wanneer ik binnen 3 jaar zou vertrekken- ik het bedrag in verhouding terug zou moeten betalen. Overigens kun je al 3 maanden rijden voordat je je examens etc. hebt gehaald met een tijdelijke taxipas, dus als je dat wil, kun je al direct beginnen...

En ja, taxi rijden is onderbetaald, ik verdiende 6,50 per uur op m'n 20e. Daar moet wel bij gezegd worden dat wanneer je veel korte ritten hebt met dronken mensen, je ook veel fooi krijgt én dat het erg leuk werk is.
pi_76060784
Ik ben 19 en de examens worden allemaal betaald door het bedrijf. Alleen bewijs van goed gedrag(30e) moet ik zelf betalen. Daarnaast mag ik 4 maanden rijden met een tijdelijke chauffeurspas en heb ik ook de regeling dat ik elke maand 25e in lever. als ik na 2 jaar niet een auto in de prak heb gereden of ik gedraag me netjes etc krijg ik dat geld terug.
pi_76136471
Iemand nog ritten deze week of ligt het nu helemaal op zijn gat? Ik heb er iig geen.
pi_76138827
De week is nog maar net begonnen, wat verwacht je .
pi_76140666
Hehe daar heb je gelijk in maar ik vroeg het me gewoon af, heb deze week iig nog ander werk .
pi_76142069
Afgelopen donderdag weer eens een volledig aangeklede Prius gereden. Niet mijn smaak qua uiterlijk, echter ze rijden wel lekker Verder nog een 207, eerste keer Peugeot. Hij had lekkere stoelen, verder niet boeiend model
pi_76142122
Donderdag was inderdaad laatste rit.

Ik vind die priussen overigens bagger, ook om in te rijden.
pi_76147094
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:08 schreef Maharbal het volgende:
Donderdag was inderdaad laatste rit.

Ik vind die priussen overigens bagger, ook om in te rijden.

Tja, ieder zijn smaak natuurlijk. Het is niet te vergelijken met hogere klasses (baas boven baas-verhaal ), vind em wel aangenaam rijden die derde generatie.
pi_76148323
quote:
Op maandag 28 december 2009 17:15 schreef PIB het volgende:

[..]

Tja, ieder zijn smaak natuurlijk. Het is niet te vergelijken met hogere klasses (baas boven baas-verhaal ), vind em wel aangenaam rijden die derde generatie.
Ik vergeleek 'm niet zozeer met hogere klassen. Ik krijg gewoon elke keer een plastic gevoel als ik in die dingen rijd, en dan voelt het ook nog eens alsof je over het wegdek zweeft (en dan niet op een positieve luxe-wagen manier). Helemaal geen gevoel met de wielen etc en het interieur vind ik ook niks .
  maandag 28 december 2009 @ 18:00:09 #67
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76148536
Het is dus echt voorgekomen dat mensen met een "car who's name should not be spoken" een chauffeur inhuren?
Ik zou een zak over m'n hoofd trekken en dan rijden. Ik zou me doodschamen.
Meestal kan ik nog opscheppen over auto's, maar dan niet.

Zo, zo denk ik over die auto
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_76148710
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:00 schreef tha_rizzo het volgende:
Het is dus echt voorgekomen dat mensen met een "car who's name should not be spoken" een chauffeur inhuren?
Ik zou een zak over m'n hoofd trekken en dan rijden. Ik zou me doodschamen.
Meestal kan ik nog opscheppen over auto's, maar dan niet.

Zo, zo denk ik over die auto
Hier ontstaat de verwarring alweer. Ik vroeg jou eerder of je privé-chauffeur was en daar gaf je geen concreet antwoord op. Uit deze post van jou maak ik dus op dat je wel privé-chauffeur bent. Ik (en een paar anderen hier) zijn hiker, waarbij wij dus alleen de lege auto's door het land heen vervoeren.
Vanzelfsprekend zijn dit vaker de "gewone" leaseauto's.
pi_76148886
quote:
Op maandag 28 december 2009 17:53 schreef Maharbal het volgende:

[..]
"elke keer een plastic gevoel" = "het interieur" .
Dat geef ik wel toe, het dashboard was echt lekker Japans plasticfantastic . Alcantara bekleding was wel aangenaam, alleen jammer dat het stuur dan weer wel lekker hardplastic was. Ach, ik bewonder de techniek en vind m toch wel lekker rijden ...

Al reed de Lexus LS600hL (vanzelfsprekend) veuuuuuuuul lekkerder
  maandag 28 december 2009 @ 18:13:30 #70
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76149071
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:05 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Hier ontstaat de verwarring alweer. Ik vroeg jou eerder of je privé-chauffeur was en daar gaf je geen concreet antwoord op. Uit deze post van jou maak ik dus op dat je wel privé-chauffeur bent. Ik (en een paar anderen hier) zijn hiker, waarbij wij dus alleen de lege auto's door het land heen vervoeren.
Vanzelfsprekend zijn dit vaker de "gewone" leaseauto's.
Niet gezien; of ik ben 't vergeten

Ja, ik ben een privéchauffeur. Ik heb één (eigenlijk twee) hike gedaan.
Ik rijd meestal in de aardige auto's, nooit echt in de grote bakken (muv de Range Rover Vogue en een Audi RS4). Het zijn bij bij voornamelijk A6jes, 5-jes, Espace (echt te vaak )
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_76149109
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:09 schreef PIB het volgende:

[..]

Dat geef ik wel toe, het dashboard was echt lekker Japans plasticfantastic . Alcantara bekleding was wel aangenaam, alleen jammer dat het stuur dan weer wel lekker hardplastic was. Ach, ik bewonder de techniek en vind m toch wel lekker rijden ...

Al reed de Lexus LS600hL (vanzelfsprekend) veuuuuuuuul lekkerder
Met de techniek is inderdaad niks mis, maar het hele rijgevoel was voor mij afwezig in die auto. Hij handelde niet lekker, hij stuurde niet lekker en nja, ieder z'n ding denk ik dan!
  maandag 28 december 2009 @ 18:15:24 #72
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76149151
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:09 schreef PIB het volgende:

[..]

Dat geef ik wel toe, het dashboard was echt lekker Japans plasticfantastic . Alcantara bekleding was wel aangenaam, alleen jammer dat het stuur dan weer wel lekker hardplastic was. Ach, ik bewonder de techniek en vind m toch wel lekker rijden ...

Al reed de Lexus LS600hL (vanzelfsprekend) veuuuuuuuul lekkerder
Ik heb ooit in een RX400h gereden.

Ik draag contact om, zie alleen lampjes branden en hoor de auto niet. Dat ritueel nog twee keer herhaald en toen ik 't contact weer terug wilde draaien (terwijl ik keiverbaasd was) hoor ik van de achterbank de woorden komen "De auto loopt al", en dat op de meest droge manier die je maar kan bedenken
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_76149170
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:13 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Niet gezien; of ik ben 't vergeten

Ja, ik ben een privéchauffeur. Ik heb één (eigenlijk twee) hike gedaan.
Ik rijd meestal in de aardige auto's, nooit echt in de grote bakken (muv de Range Rover Vogue en een Audi RS4). Het zijn bij bij voornamelijk A6jes, 5-jes, Espace (echt te vaak )
Dat is inderdaad het voordeel, je rijdt vaak leukere auto's. Voor mij wegen die voordelen echter niet op tegen de nadelen: je bepaalt niet hoe je rijdt, waar je langs rijdt, wanneer je stopt, wat voor muziek je aan hebt, hoe hard je rijdt, hoe hard je muziek staat etc . Ik mis bij privé-chauffeureren een klein beetje "vrijheid", vandaar dat ik het niet doe.
  maandag 28 december 2009 @ 18:19:12 #74
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76149305
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:15 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het voordeel, je rijdt vaak leukere auto's. Voor mij wegen die voordelen echter niet op tegen de nadelen: je bepaalt niet hoe je rijdt, waar je langs rijdt, wanneer je stopt, wat voor muziek je aan hebt, hoe hard je rijdt, hoe hard je muziek staat etc . Ik mis bij privé-chauffeureren een klein beetje "vrijheid", vandaar dat ik het niet doe.
Het is niet zo vreselijk hoor. Je zit meestal in comfortabele auto's (wat ik wel voordelig vind) en sommige klanten zijn best aardig, vriendelijk, staat muziekje op (natuurlijk niet hard) en vinden het niet erg als je wat harder rijdt. Had een tijd geleden dat ik iemand met een nieuwe 5 (e60, na de facelift ) moest rijden waarbij we in de file kwamen en hij zei: "Laat maar zien hoe BMW-rijders rijden, jij zou dat moeten weten"

Je komt wel echt in leuke situaties, maar soms ook minder.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_76149589
Heb morgen 2 ritjes
pi_76149739
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:19 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Het is niet zo vreselijk hoor. Je zit meestal in comfortabele auto's (wat ik wel voordelig vind) en sommige klanten zijn best aardig, vriendelijk, staat muziekje op (natuurlijk niet hard) en vinden het niet erg als je wat harder rijdt. Had een tijd geleden dat ik iemand met een nieuwe 5 (e60, na de facelift ) moest rijden waarbij we in de file kwamen en hij zei: "Laat maar zien hoe BMW-rijders rijden, jij zou dat moeten weten"

Je komt wel echt in leuke situaties, maar soms ook minder.
Ik weet het, ik heb 't wel eens gedaan. Maar je hebt toch niet "de vrijheid" die een hiker heeft. Ik kan bijvoorbeeld met keiharde hardcore met 190 langs iedereen scheuren en dan stoppen voor koffie als ik er zin in heb .

Disclaimer: niet dat ik dat doe, maar je snapt m'n punt
  maandag 28 december 2009 @ 18:39:31 #77
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76150166
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:29 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik weet het, ik heb 't wel eens gedaan. Maar je hebt toch niet "de vrijheid" die een hiker heeft. Ik kan bijvoorbeeld met keiharde hardcore met 190 langs iedereen scheuren en dan stoppen voor koffie als ik er zin in heb .

Disclaimer: niet dat ik dat doe, maar je snapt m'n punt
Ja, en ik heb ook nog nooit 180 km/h gereden met mijn 5-serie (goed excuses, m'n snelheidsmeter deed 't toen nog niet )

Ik vind het echt niet erg om mensen rond te rijden, soms komt er een leuk gesprek op gang, je krijgt nog eens fooi of wat dan ook.
Ik vind het ook wel eens leuk om te hiken, maar vind het leuker om gewoon (gezellige/vriendelijke/aardige/dronken) mensen rond te rijden.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_76150515
Ik vind het ook niet erg om mensen rond te rijden, maar dit werk doe ik gewoon liever zonder mensen achterin die mij (in theorie) kunnen dicteren hoe en wat ik precies moet doen.
  maandag 28 december 2009 @ 18:51:51 #79
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76150611
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:49 schreef Maharbal het volgende:
Ik vind het ook niet erg om mensen rond te rijden, maar dit werk doe ik gewoon liever zonder mensen achterin die mij (in theorie) kunnen dicteren hoe en wat ik precies moet doen.
[moraalriddermodus]
Dan moet je ze die gelegenheid ook niet geven
[/moraalriddermodus]

Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_76151374
Ieder z'n voorkeur boys!
pi_76178586
Morgen nog even 2 ritjes en dan eindigt de teller waarschijnlijk op een 70 uur deze rustige maand. Het had slechter gekund .

Verder nog iemand ritjes?

edit: Word net gebeld, ik mag donderdag ook nog 's 2 ritjes doen!

[ Bericht 13% gewijzigd door Maharbal op 29-12-2009 13:46:24 ]
pi_76179921
Net 2 ritjes gehad, niet dat mijn uren echt flink omhoog gaan.
pi_76202236
Enige reden voor mij om eventueel tot privéchauffeur over te gaan is 't salaris, met een ruime euro per uur meer verdient het wel beter, en nu ik hoor dat je soms ook nog fooi krijgt lijkt me dat best lucratief. De klasse auto waar je in rijdt zal ook wel wat omhoog gaan maar je mag er niet echt plezier in maken /acceleratie ftw/
Dronken mensen vervoeren lijkt me op zich wel dolle pret, maar geen muziek is toch wel een downside en idd lunchpauze is niet meer wanneer je honger krijgt.. heb het eigenlijk wel naar mijn zin als hiker, misschien ooit proberen en als het me niet bevalt kan ik vast wel mijn hikerbaantje terugkrijgen.

Electrische auto's zijn droog.. eerst energie verspillen om accu's te maken, en dat dan opheffen met wat je aan bezine bespaard? denk ut niet
pi_76202433
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:17 schreef Keuzer het volgende:
Enige reden voor mij om eventueel tot privéchauffeur over te gaan is 't salaris, met een ruime euro per uur meer verdient het wel beter, en nu ik hoor dat je soms ook nog fooi krijgt lijkt me dat best lucratief. De klasse auto waar je in rijdt zal ook wel wat omhoog gaan maar je mag er niet echt plezier in maken /acceleratie ftw/
Dronken mensen vervoeren lijkt me op zich wel dolle pret, maar geen muziek is toch wel een downside en idd lunchpauze is niet meer wanneer je honger krijgt.. heb het eigenlijk wel naar mijn zin als hiker, misschien ooit proberen en als het me niet bevalt kan ik vast wel mijn hikerbaantje terugkrijgen.

Electrische auto's zijn droog.. eerst energie verspillen om accu's te maken, en dat dan opheffen met wat je aan bezine bespaard? denk ut niet
Hangt denk ik van je leeftijd af. Als je al een oudere hiker bent (volgens mij 21 en ouder), dan zijn ze wellicht wat terughoudender met het teruggeven van je hikerbaantje...omdat je dan weer te veel kost.

Ze hebben mij, in verband met drukte in het noorden, aangeboden dat ik zowel hiker als privé-chauffeur mocht zijn. Afgeslagen omdat ik dan WEER voor een rijtest naar Breda moet (goedemorgen, ik werk al 3 jaar voor jullie )
pi_76203167
Als privechauffeur zul je ook wel vaak in de avonduren moeten werken of niet? Als hiker ben ik namelijk 9 van de 10 keer om 5/6u 's avonds weer thuis .
pi_76204484
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:34 schreef enpe het volgende:
Als privechauffeur zul je ook wel vaak in de avonduren moeten werken of niet? Als hiker ben ik namelijk 9 van de 10 keer om 5/6u 's avonds weer thuis .
Ik werk vooral 's avonds, heb ik geen enkel probleem mee. Na middernacht is het 150%, ook wel relaxt.
quote:
Op maandag 28 december 2009 18:29 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik weet het, ik heb 't wel eens gedaan. Maar je hebt toch niet "de vrijheid" die een hiker heeft. Ik kan bijvoorbeeld met keiharde hardcore met 190 langs iedereen scheuren en dan stoppen voor koffie als ik er zin in heb .
Het hangt echt af van de mensen die je moet rijden. Het kan inderdaad zijn dat je iemand hebt die wil dat je je aan alle regels houdt en dat je de deur open doet enzo. Dan is je vrijheid als de client op de afspraak is ook een stuk minder. Er zijn ook mensen die het enkel interesseert dat ze op tijd op hun afspraak zijn, hoe dat gaat maakt ze niet uit. Die vinden het ook niet erg als je ff gaat toeren terwijl ze op hun afspraak zijn.

Hoe leuk het werk is hangt echt af van de mensen die je moet rijden, ik heb daarmee wel geluk want heb meestal toffe lui die ook nog eens leuke wagens hebben
Amsterdamsche Football Club Ajax | Chelsea Football Club | Fútbol Club Barcelona
  woensdag 30 december 2009 @ 09:37:35 #87
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76211107
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:34 schreef enpe het volgende:
Als privechauffeur zul je ook wel vaak in de avonduren moeten werken of niet? Als hiker ben ik namelijk 9 van de 10 keer om 5/6u 's avonds weer thuis .
Dat wil niet altijd voorkomen als je privé-chauffeur bent, om heel eerlijk te zijn.
Ik wil soms nog wel ergens in de middag thuis zijn (als de klant alleen maar naar z'n werk wil), maar om 22:00 thuiskomen is ook geen uitzondering.

Ik vind het wel leuk werk, maar ik rijd ook meestal prettige mensen. Bij sommige mensen hangt er een informele gezellige sfeer.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_76215597
Maar goed, als je dus pech hebt dan is het een lange saaie rit zonder radio en heel voorzichtig rijden in een renault espace??? ^,-

Even toeren met die auto is neem ik aan op eigen kosten dan?
  woensdag 30 december 2009 @ 12:17:38 #89
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76215798
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:11 schreef Keuzer het volgende:
Maar goed, als je dus pech hebt dan is het een lange saaie rit zonder radio en heel voorzichtig rijden in een renault espace??? ^,-

Even toeren met die auto is neem ik aan op eigen kosten dan?
Ja, en als je echt pech hebt, is het een Espace met handbak (geen fijne handbak)

Toeren met de auto is niet op eigen kosten, als je gaat eten wel Of wat gaat drinken in een café
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_76216149
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:17 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Ja, en als je echt pech hebt, is het een Espace met handbak (geen fijne handbak)

Toeren met de auto is niet op eigen kosten, als je gaat eten wel Of wat gaat drinken in een café
Idem, maar ik kan declareren voor maaltijden. Aangezien dat niet echt voldoende is om normaal te eten, was er een client die zei dat ik maar bij zijn bedrijf moest declareren, kon ik beter eten

Ooh ja, wat dat toeren betreft: meestal ga ik dan ff tanken. Vooral als je auto's rijdt met een hoog verbruik is dat handig, en de mensen die ik rijd vinden het ook altijd prettig
Amsterdamsche Football Club Ajax | Chelsea Football Club | Fútbol Club Barcelona
pi_76221442
En net weer 2 ritjes gehad, waarvan 1 in een A4 2.5TDI.

Leuke bak, maar met zo'n motor had ik meer vermogen verwacht (m'n eigen heeft meer vermogen uit een 2.5L en die is 20 jaar oud).

Morgen weer 2 ritjes.
pi_76223428
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:42 schreef Maharbal het volgende:
En net weer 2 ritjes gehad, waarvan 1 in een A4 2.5TDI.

Leuke bak, maar met zo'n motor had ik meer vermogen verwacht (m'n eigen heeft meer vermogen uit een 2.5L en die is 20 jaar oud).

Morgen weer 2 ritjes.
Klagen over een A4 TDI, hoe durf je
Wacht maar tot je een Citroen Berlingo moet rijden, die heuveltje af 135 op de teller haalt, geen radio heeft en een waarschuwingstoon voorbrengt wanneer je harder dan 120 gaat
Die waarschuwingstoon hoor je trouwens niet zo goed, de motor overstemt dan geluid met gemak
pi_76223494
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:30 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Klagen over een A4 TDI, hoe durf je
Wacht maar tot je een Citroen Berlingo moet rijden, die heuveltje af 135 op de teller haalt, geen radio heeft en een waarschuwingstoon voorbrengt wanneer je harder dan 120 gaat
Die waarschuwingstoon hoor je trouwens niet zo goed, de motor overstemt dan geluid met gemak
Been there, done that .

Ik klaag niet over de A4, ik vind het fantastische rijdende auto's, ook van binnen (en de meeste van buiten) ogen ze heel mooi en degelijk. Deze reed ook erg fijn, maar ik had slechts meer vermogen uit een 2.5L verwacht..that's all.
pi_76226563
Morgen een dag werken op locatie, ben benieuwd wat ze gaan doen de laatste dag van het jaar.
pi_76231866
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:44 schreef Mathijz het volgende:
Morgen een dag werken op locatie, ben benieuwd wat ze gaan doen de laatste dag van het jaar.
Toevallig bij Athlon in Nijmegen? Die vragen vaker mensen op locatie op de donderdag. Ze wilde mij daar toen eigenlijk vast voor plannen, maar ik heb na 1x bedankt.

En zojuist gebeld voor maandag, yes! Kijken of we weer een leuk zakcentje bij elkaar kunnen krijgen in januari.
pi_76232271
Wat houdt dat werken op locatie eigenlijk precies in? Werd zelf ook gevraagd voor zoiets bij ING Car Lease. Wat ik ervan begreep was het vooral auto's stofzuigen, wassen en ev. schade opnemen. In other words, showroomklaar maken. Is dat overal zo, of zit ik nu compleet in de verkeerde richting te denken?
  woensdag 30 december 2009 @ 19:25:54 #97
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_76232437
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:42 schreef Maharbal het volgende:
En net weer 2 ritjes gehad, waarvan 1 in een A4 2.5TDI.

Leuke bak, maar met zo'n motor had ik meer vermogen verwacht (m'n eigen heeft meer vermogen uit een 2.5L en die is 20 jaar oud).

Morgen weer 2 ritjes.
Je bent iets beters gewend?
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_76232587
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:12 schreef Mallet het volgende:

[..]

Toevallig bij Athlon in Nijmegen? Die vragen vaker mensen op locatie op de donderdag. Ze wilde mij daar toen eigenlijk vast voor plannen, maar ik heb na 1x bedankt.

En zojuist gebeld voor maandag, yes! Kijken of we weer een leuk zakcentje bij elkaar kunnen krijgen in januari.
Nee, die nieuwe klant in Amsterdam. Ik noem nooit bedrijfsnamen De omschrijving geeft verder ook niet echt duidelijkheid. Verder doet het iig goed aan mijn uurtjes.
pi_76233173
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:22 schreef PIB het volgende:
Wat houdt dat werken op locatie eigenlijk precies in? Werd zelf ook gevraagd voor zoiets bij ING Car Lease. Wat ik ervan begreep was het vooral auto's stofzuigen, wassen en ev. schade opnemen. In other words, showroomklaar maken. Is dat overal zo, of zit ik nu compleet in de verkeerde richting te denken?
Wat ik je erover kan vertellen is dat je hiker bent met extra werkzaamheden. Je haalt auto's op en brengt ze terug naar de vestiging. Meestal moet je dan de auto opnieuw rijklaar maken door een aantal dingen na te lopen. Denk aan bandenspanning, lampentest etc. en eventuele gebreken (indien mogelijk) verhelpen. Daarnaast compleet wassen zodat de auto opnieuw ingezet kan worden voor een nieuwe berijder.

Soms heb je dan combinatieritten (samen met een collega). Stel er moet een auto vanaf de vestiging naar Arnhem en er moet een auto opgehaald worden in Utrecht. Je rijdt dan samen naar Utrecht om vervolgens naar Arnhem te rijden om de auto af te leveren. Daarna rij je samen weer terug naar de vestiging.

Dit is in ieder geval hoe ik het heb ervaren!
pi_76236136
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:25 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Je bent iets beters gewend?
De auto zelf is fantastisch, ik zei hierboven gewoon dat ik meer vermogen had verwacht uit een gloednieuwe 2.5L motor. Er zat 120kW in dat ding, terwijl mijn eigen 20 jaar oude 2.5L motor 125kW genereert. Vandaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')