Normale route voor mij is: Trein vanuit Almere naar Lelystad, dan vanuit Lelystad bus naar Zwolle en dan vanuit Zwolle trein naar Leeuwarden. Kost me om en nabij de 3.5 uur om vanuit Athlon weer thuis te komen.quote:Op maandag 21 december 2009 20:20 schreef Irritatie100 het volgende:
Sowieso lijkt het me geen pretje om vanuit Almere terug te gaan naar het noorden met het OV
Jij moet ook een aardig eindje hoor ik dus.quote:Op maandag 21 december 2009 20:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb een topicreport geplaatst dus die andere zal zo wel dicht zijn
Ik deed er ook 3,5 uur over om vanuit Almere terug naar huis (Vlaardingen) te gaan, maar ik moet dan 6 keer overstappen. Athlon-->Almere Buiten met de bus, Almere Buiten-->Weesp met de trein, Weesp-->Amsterdam Centraal met de trein, Amsterdam Centraal-->Schiedam Centrum met de trein, Schiedam Centrum-->Vlaardingen Oost met de trein, Vlaardingen Oost-->huis met de bus.
Zal ik ook eens proberen dan, mits het internet op m'n telefoon weer besluit om het te gaan doen.quote:Op maandag 21 december 2009 20:31 schreef Mathijz het volgende:
Zal morgen kijken of ik dit topic vanuit mn telefoon kan updaten
Ja, maar ik ben maar 1 keer in Almere geweest. Kom vaak in Meerkerk en vanaf daar is het makkelijk.quote:Op maandag 21 december 2009 20:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jij moet ook een aardig eindje hoor ik dus.
Ik heb overigens ook net een topicreport geplaatst.
[..]
Zal ik ook eens proberen dan, mits het internet op m'n telefoon weer besluit om het te gaan doen.
Ja. Je krijgt betaald vanaf het moment dat je eigenlijk in je thuisstad op de trein (of soms bus) stapt tot het moment dat je weer op het station in je thuisstad bent.quote:
Het is inderdaad een leuke bijbaan. Je kunt tijdens het reizen nog studeren (of slapen) etc. Het enige minpunt is de onregelmatigheid (afhankelijk van je regio).quote:
Eerder kwam ik zeer regelmatig in Born.. Terwijl dat best een eind rijden is vanaf mijn woonplaats. De laatste tijd kom er er helemaal niet meer en is het ook vaak Meerkerk. Daarnaast regelmatig ING Apeldoorn.. En Barneveld trouwens is ook een veel voorkomende.quote:Op maandag 21 december 2009 20:32 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben maar 1 keer in Almere geweest. Kom vaak in Meerkerk en vanaf daar is het makkelijk.
Voor zover ik het me nog kan herinneren vanaf de eerste week al. Pin me er niet op vast.quote:Op maandag 21 december 2009 21:33 schreef enpe het volgende:
Vanaf wanneer begint het in januari eigenlijk weer wat drukker te worden, eerste week al of pas een paar weken later?
Ik weet niet waar jij zit, maar ik krijg al betaald vanaf het moment dat ik m'n voet buiten de deur zet.quote:Op maandag 21 december 2009 20:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja. Je krijgt betaald vanaf het moment dat je eigenlijk in je thuisstad op de trein (of soms bus) stapt tot het moment dat je weer op het station in je thuisstad bent.
Ik woon minder dan 10 minuten fietsen van het station. Sla de Easyway handleiding er ook maar eens op na: eigenlijk krijg je pas betaald vanaf het moment dat je op het station zit (tenzij je dus een redelijke afstand moet reizen om op het station te komen, dan krijg je eerder betaald).quote:Op maandag 21 december 2009 23:35 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij zit, maar ik krijg al betaald vanaf het moment dat ik m'n voet buiten de deur zet.
Wat wel handiger is, aangezien ik een eigen auto heb, mag ik naar allerlei buitenplaatjes die nauwelijks met ov te bereizen zijn.
Zo moest ik pas nog een klant uit Duitsland rijden. Klein detail, ik woon niet in de buurt van Duitsland.
Ik zit bij de concurrentquote:Op dinsdag 22 december 2009 09:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik woon minder dan 10 minuten fietsen van het station. Sla de Easyway handleiding er ook maar eens op na: eigenlijk krijg je pas betaald vanaf het moment dat je op het station zit (tenzij je dus een redelijke afstand moet reizen om op het station te komen, dan krijg je eerder betaald).
Zelf hoef ik nooit m'n auto te pakken naar allerlei buitenplaatjes, de meeste zijn (ook al duurt het langer) wel met het OV te bereizen.
Dat is niet echt handig als hiker zijnde, je komt nooit terug op het beginadres. Tenminste, ik heb dat in 24 ritjes 1 keer gehadquote:Op dinsdag 22 december 2009 10:12 schreef tha_rizzo het volgende:
Nou, ik bedoel dat ik met m'n eigen auto naar de klant toe ga, rijd wel de rit in de auto van de klant.
Ik ga wel eens met ov naar de klant toe. Maar niet vaak.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:45 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is niet echt handig als hiker zijnde, je komt nooit terug op het beginadres. Tenminste, ik heb dat in 24 ritjes 1 keer gehad
Ik zie 't maar als een kerstpakket, aangezien Easyway daar niet aan doetquote:
Waarom heb ik nog nooit zoiets meegemaaktquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:51 schreef Maharbal het volgende:
Zo, toch weer 10 uurtjes gewerkt vandaag.
Kwam een auto afleveren bij iemand, die werkte bij red bull. Ik kreeg een traytje van 24 blikjes mee haha. Het was even dragen, maar er is voorlopig nog wel red bull thuis nu.
Omdat klanten jou niet kunnen uitstaan?quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:18 schreef PIB het volgende:
[..]
Waarom heb ik nog nooit zoiets meegemaakt![]()
wel tof voor jou!
quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:51 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Omdat klanten jou niet kunnen uitstaan?
Sorry, maar dat was een inkoppertje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan hoop ik voor je dat je hem aan de praat krijgt!quote:Op woensdag 23 december 2009 16:53 schreef Maharbal het volgende:
Hah, en mijn ritje dat vorige week niet doorging omdat de auto was ingesneeuwd gaat morgen wel door. En ik mag 'm wederom doen.
Dat is hun probleem. Mijn klok blijft wel doortikken!quote:Op woensdag 23 december 2009 17:32 schreef Mallet het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor je dat je hem aan de praat krijgt!
Wat maak je veel urenquote:Op woensdag 23 december 2009 17:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is hun probleem. Mijn klok blijft wel doortikken!
Na morgen zit ik op ~62 uur gewerkt deze relatief rustige maand. Hopelijk kunnen we voor eind december daar nog even 70 a 80 van maken en dan ben ik weer redelijk content. Volgende maand op naar de 100 he, die weddenschap blijft staan!
Vorige maand waren het er 86. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik blijf het zeggen: als het aan mij ligt maak ik nog meer uren maar ze bellen niet "genoeg". Daarom hoop ik dat januari dus ook weer lekker druk wordt.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:20 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Wat maak je veel uren
Ik zit laatste tijd tussen de 56 en 60 uur. Maar ook veel perioden meegemaakt dat ik nog veel minder uurtjes draaide....
En werkt dat laatste? Ik ben zelf nooit meer dan 3 dagen beschikbaar per week, en dan heb ik geluk als ik zoveel vrij heb. Komt wel regelmatig voor dat ik 2 dagen (do+vrij) beschikbaar ben, mocht dat vragen naar werk voor de volgende dag werken dan ga ik dat ook eens proberen. Deze maand voor mij 0 uur.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:21 schreef Maharbal het volgende:
Yep, 5 dagen per week beschikbaar tot februari nog.
Overigens vaak ik soms ook nog of ze ook werk hebben voor de volgende dag als ik ze toevallig toch aan de lijn heb voor wat dan ook.
Heel af en toe als ze toevallig net iets hebben liggen waar ze nog niemand voor hebben gebeld ofzo. Vaak zeggen ze "op dit moment heb ik niks voor je, maar als er wat komt dan bel ik je" of iets dergelijks.quote:Op donderdag 24 december 2009 00:51 schreef Mallet het volgende:
[..]
En werkt dat laatste? Ik ben zelf nooit meer dan 3 dagen beschikbaar per week, en dan heb ik geluk als ik zoveel vrij heb. Komt wel regelmatig voor dat ik 2 dagen (do+vrij) beschikbaar ben, mocht dat vragen naar werk voor de volgende dag werken dan ga ik dat ook eens proberen. Deze maand voor mij 0 uur.
Toen ik taxi ging rijden werden mijn examens en keuringen etc. door het bedrijf betaald met de aanmerking dat -wanneer ik binnen 3 jaar zou vertrekken- ik het bedrag in verhouding terug zou moeten betalen. Overigens kun je al 3 maanden rijden voordat je je examens etc. hebt gehaald met een tijdelijke taxipas, dus als je dat wil, kun je al direct beginnen...quote:Op donderdag 24 december 2009 15:52 schreef bokma het volgende:
Ik ben vandaag aangenomen bij een taxi bedrijf. Moet nu wel een aantal dingen doen voordat ik echt mag rijden. Moet namelijk mijn chaffeurspas halen. Medische keuring, bewijs van goed gedrag, theorie- en pratijkexamen zijn verplicht voor die pas.
Is dit normaal?
Word ik dan met netto 5,5 euro p.u. (excl. fooi) onderbetaald?
Het houd me wel wat meer van de kroeg af gelukkig, want moet ook in het weekend soms werken.;-)
gr
Tja, ieder zijn smaak natuurlijk. Het is niet te vergelijken met hogere klasses (baas boven baas-verhaalquote:Op maandag 28 december 2009 15:08 schreef Maharbal het volgende:
Donderdag was inderdaad laatste rit.
Ik vind die priussen overigens bagger, ook om in te rijden.
Ik vergeleek 'm niet zozeer met hogere klassen. Ik krijg gewoon elke keer een plastic gevoel als ik in die dingen rijd, en dan voelt het ook nog eens alsof je over het wegdek zweeft (en dan niet op een positieve luxe-wagen manier). Helemaal geen gevoel met de wielen etc en het interieur vind ik ook niksquote:Op maandag 28 december 2009 17:15 schreef PIB het volgende:
[..]
Tja, ieder zijn smaak natuurlijk. Het is niet te vergelijken met hogere klasses (baas boven baas-verhaal), vind em wel aangenaam rijden die derde generatie.
Hier ontstaat de verwarring alweer. Ik vroeg jou eerder of je privé-chauffeur was en daar gaf je geen concreet antwoord op. Uit deze post van jou maak ik dus op dat je wel privé-chauffeur bent. Ik (en een paar anderen hier) zijn hiker, waarbij wij dus alleen de lege auto's door het land heen vervoeren.quote:Op maandag 28 december 2009 18:00 schreef tha_rizzo het volgende:
Het is dus echt voorgekomen dat mensen met een "car who's name should not be spoken" een chauffeur inhuren?
Ik zou een zak over m'n hoofd trekken en dan rijden. Ik zou me doodschamen.
Meestal kan ik nog opscheppen over auto's, maar dan niet.
Zo, zo denk ik over die auto
Dat geef ik wel toe, het dashboard was echt lekker Japans plasticfantasticquote:Op maandag 28 december 2009 17:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
"elke keer een plastic gevoel" = "het interieur".
Niet gezien; of ik ben 't vergetenquote:Op maandag 28 december 2009 18:05 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hier ontstaat de verwarring alweer. Ik vroeg jou eerder of je privé-chauffeur was en daar gaf je geen concreet antwoord op. Uit deze post van jou maak ik dus op dat je wel privé-chauffeur bent. Ik (en een paar anderen hier) zijn hiker, waarbij wij dus alleen de lege auto's door het land heen vervoeren.
Vanzelfsprekend zijn dit vaker de "gewone" leaseauto's.
Met de techniek is inderdaad niks mis, maar het hele rijgevoel was voor mij afwezig in die auto. Hij handelde niet lekker, hij stuurde niet lekker en nja, ieder z'n ding denk ik dan!quote:Op maandag 28 december 2009 18:09 schreef PIB het volgende:
[..]
Dat geef ik wel toe, het dashboard was echt lekker Japans plasticfantastic. Alcantara bekleding was wel aangenaam, alleen jammer dat het stuur dan weer wel lekker hardplastic was. Ach, ik bewonder de techniek en vind m toch wel lekker rijden ...
Al reed de Lexus LS600hL (vanzelfsprekend) veuuuuuuuul lekkerder![]()
Ik heb ooit in een RX400h gereden.quote:Op maandag 28 december 2009 18:09 schreef PIB het volgende:
[..]
Dat geef ik wel toe, het dashboard was echt lekker Japans plasticfantastic. Alcantara bekleding was wel aangenaam, alleen jammer dat het stuur dan weer wel lekker hardplastic was. Ach, ik bewonder de techniek en vind m toch wel lekker rijden ...
Al reed de Lexus LS600hL (vanzelfsprekend) veuuuuuuuul lekkerder![]()
Dat is inderdaad het voordeel, je rijdt vaak leukere auto's. Voor mij wegen die voordelen echter niet op tegen de nadelen: je bepaalt niet hoe je rijdt, waar je langs rijdt, wanneer je stopt, wat voor muziek je aan hebt, hoe hard je rijdt, hoe hard je muziek staat etcquote:Op maandag 28 december 2009 18:13 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Niet gezien; of ik ben 't vergeten
Ja, ik ben een privéchauffeur. Ik heb één (eigenlijk twee) hike gedaan.
Ik rijd meestal in de aardige auto's, nooit echt in de grote bakken (muv de Range Rover Vogue en een Audi RS4). Het zijn bij bij voornamelijk A6jes, 5-jes, Espace (echt te vaak)
Het is niet zo vreselijk hoor. Je zit meestal in comfortabele auto's (wat ik wel voordelig vind) en sommige klanten zijn best aardig, vriendelijk, staat muziekje op (natuurlijk niet hard) en vinden het niet erg als je wat harder rijdt. Had een tijd geleden dat ik iemand met een nieuwe 5 (e60, na de faceliftquote:Op maandag 28 december 2009 18:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het voordeel, je rijdt vaak leukere auto's. Voor mij wegen die voordelen echter niet op tegen de nadelen: je bepaalt niet hoe je rijdt, waar je langs rijdt, wanneer je stopt, wat voor muziek je aan hebt, hoe hard je rijdt, hoe hard je muziek staat etc. Ik mis bij privé-chauffeureren een klein beetje "vrijheid", vandaar dat ik het niet doe.
Ik weet het, ik heb 't wel eens gedaan. Maar je hebt toch niet "de vrijheid" die een hiker heeft. Ik kan bijvoorbeeld met keiharde hardcore met 190 langs iedereen scheuren en dan stoppen voor koffie als ik er zin in hebquote:Op maandag 28 december 2009 18:19 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Het is niet zo vreselijk hoor. Je zit meestal in comfortabele auto's (wat ik wel voordelig vind) en sommige klanten zijn best aardig, vriendelijk, staat muziekje op (natuurlijk niet hard) en vinden het niet erg als je wat harder rijdt. Had een tijd geleden dat ik iemand met een nieuwe 5 (e60, na de facelift) moest rijden waarbij we in de file kwamen en hij zei: "Laat maar zien hoe BMW-rijders rijden, jij zou dat moeten weten"
Je komt wel echt in leuke situaties, maar soms ook minder.
Ja, en ik heb ook nog nooit 180 km/h gereden met mijn 5-serie (goed excuses, m'n snelheidsmeter deed 't toen nog nietquote:Op maandag 28 december 2009 18:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik weet het, ik heb 't wel eens gedaan. Maar je hebt toch niet "de vrijheid" die een hiker heeft. Ik kan bijvoorbeeld met keiharde hardcore met 190 langs iedereen scheuren en dan stoppen voor koffie als ik er zin in heb.
Disclaimer: niet dat ik dat doe, maar je snapt m'n punt
[moraalriddermodus]quote:Op maandag 28 december 2009 18:49 schreef Maharbal het volgende:
Ik vind het ook niet erg om mensen rond te rijden, maar dit werk doe ik gewoon liever zonder mensen achterin die mij (in theorie) kunnen dicteren hoe en wat ik precies moet doen.
Hangt denk ik van je leeftijd af. Als je al een oudere hiker bent (volgens mij 21 en ouder), dan zijn ze wellicht wat terughoudender met het teruggeven van je hikerbaantje...omdat je dan weer te veel kost.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:17 schreef Keuzer het volgende:
Enige reden voor mij om eventueel tot privéchauffeur over te gaan is 't salaris, met een ruime euro per uur meer verdient het wel beter, en nu ik hoor dat je soms ook nog fooi krijgt lijkt me dat best lucratief. De klasse auto waar je in rijdt zal ook wel wat omhoog gaan maar je mag er niet echt plezier in maken /acceleratie ftw/
Dronken mensen vervoeren lijkt me op zich wel dolle pret, maar geen muziek is toch wel een downside en idd lunchpauze is niet meer wanneer je honger krijgt.. heb het eigenlijk wel naar mijn zin als hiker, misschien ooit proberen en als het me niet bevalt kan ik vast wel mijn hikerbaantje terugkrijgen.
Electrische auto's zijn droog.. eerst energie verspillen om accu's te maken, en dat dan opheffen met wat je aan bezine bespaard? denk ut niet
Ik werk vooral 's avonds, heb ik geen enkel probleem mee. Na middernacht is het 150%, ook wel relaxt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:34 schreef enpe het volgende:
Als privechauffeur zul je ook wel vaak in de avonduren moeten werken of niet? Als hiker ben ik namelijk 9 van de 10 keer om 5/6u 's avonds weer thuis.
Het hangt echt af van de mensen die je moet rijden. Het kan inderdaad zijn dat je iemand hebt die wil dat je je aan alle regels houdt en dat je de deur open doet enzo. Dan is je vrijheid als de client op de afspraak is ook een stuk minder. Er zijn ook mensen die het enkel interesseert dat ze op tijd op hun afspraak zijn, hoe dat gaat maakt ze niet uit. Die vinden het ook niet erg als je ff gaat toeren terwijl ze op hun afspraak zijn.quote:Op maandag 28 december 2009 18:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik weet het, ik heb 't wel eens gedaan. Maar je hebt toch niet "de vrijheid" die een hiker heeft. Ik kan bijvoorbeeld met keiharde hardcore met 190 langs iedereen scheuren en dan stoppen voor koffie als ik er zin in heb.
Dat wil niet altijd voorkomen als je privé-chauffeur bent, om heel eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:34 schreef enpe het volgende:
Als privechauffeur zul je ook wel vaak in de avonduren moeten werken of niet? Als hiker ben ik namelijk 9 van de 10 keer om 5/6u 's avonds weer thuis.
Ja, en als je echt pech hebt, is het een Espace met handbak (geen fijne handbak)quote:Op woensdag 30 december 2009 12:11 schreef Keuzer het volgende:
Maar goed, als je dus pech hebt dan is het een lange saaie rit zonder radio en heel voorzichtig rijden in een renault espace??? ^,-
Even toeren met die auto is neem ik aan op eigen kosten dan?
Idem, maar ik kan declareren voor maaltijden. Aangezien dat niet echt voldoende is om normaal te eten, was er een client die zei dat ik maar bij zijn bedrijf moest declareren, kon ik beter etenquote:Op woensdag 30 december 2009 12:17 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ja, en als je echt pech hebt, is het een Espace met handbak (geen fijne handbak)
Toeren met de auto is niet op eigen kosten, als je gaat eten welOf wat gaat drinken in een café
Klagen over een A4 TDI, hoe durf jequote:Op woensdag 30 december 2009 14:42 schreef Maharbal het volgende:
En net weer 2 ritjes gehad, waarvan 1 in een A4 2.5TDI.
Leuke bak, maar met zo'n motor had ik meer vermogen verwacht (m'n eigen heeft meer vermogen uit een 2.5L en die is 20 jaar oud).
Morgen weer 2 ritjes.
Been there, done thatquote:Op woensdag 30 december 2009 15:30 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Klagen over een A4 TDI, hoe durf je![]()
Wacht maar tot je een Citroen Berlingo moet rijden, die heuveltje af 135 op de teller haalt, geen radio heeft en een waarschuwingstoon voorbrengt wanneer je harder dan 120 gaat![]()
Die waarschuwingstoon hoor je trouwens niet zo goed, de motor overstemt dan geluid met gemak
Toevallig bij Athlon in Nijmegen? Die vragen vaker mensen op locatie op de donderdag. Ze wilde mij daar toen eigenlijk vast voor plannen, maar ik heb na 1x bedankt.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:44 schreef Mathijz het volgende:
Morgen een dag werken op locatie, ben benieuwd wat ze gaan doen de laatste dag van het jaar.
Je bent iets beters gewend?quote:Op woensdag 30 december 2009 14:42 schreef Maharbal het volgende:
En net weer 2 ritjes gehad, waarvan 1 in een A4 2.5TDI.
Leuke bak, maar met zo'n motor had ik meer vermogen verwacht (m'n eigen heeft meer vermogen uit een 2.5L en die is 20 jaar oud).
Morgen weer 2 ritjes.
Nee, die nieuwe klant in Amsterdam. Ik noem nooit bedrijfsnamenquote:Op woensdag 30 december 2009 19:12 schreef Mallet het volgende:
[..]
Toevallig bij Athlon in Nijmegen? Die vragen vaker mensen op locatie op de donderdag. Ze wilde mij daar toen eigenlijk vast voor plannen, maar ik heb na 1x bedankt.
En zojuist gebeld voor maandag, yes! Kijken of we weer een leuk zakcentje bij elkaar kunnen krijgen in januari.
Wat ik je erover kan vertellen is dat je hiker bent met extra werkzaamheden. Je haalt auto's op en brengt ze terug naar de vestiging. Meestal moet je dan de auto opnieuw rijklaar maken door een aantal dingen na te lopen. Denk aan bandenspanning, lampentest etc. en eventuele gebreken (indien mogelijk) verhelpen. Daarnaast compleet wassen zodat de auto opnieuw ingezet kan worden voor een nieuwe berijder.quote:Op woensdag 30 december 2009 19:22 schreef PIB het volgende:
Wat houdt dat werken op locatie eigenlijk precies in? Werd zelf ook gevraagd voor zoiets bij ING Car Lease. Wat ik ervan begreep was het vooral auto's stofzuigen, wassen en ev. schade opnemen. In other words, showroomklaar maken. Is dat overal zo, of zit ik nu compleet in de verkeerde richting te denken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |