quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
Tsss... in Kirsehir doen ze ook niet zo hoor.quote:Op maandag 21 december 2009 15:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Damn waar komen jullie vandaan. In Adana zijn ze vergeleken met de rest van TR toch redelijk modern denk ik dan.
Ik zag vorig jaar in Turkije alleen maar emo's.quote:Op maandag 21 december 2009 15:37 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat gebeurt in Nederland toch ook wel?
Op een andere, minder erge manier. Nja, triestheid niveau is hetzelfde, maar ik zou het van de Turken in Turkije niet verwachten, dat maakt het verschil.quote:Op maandag 21 december 2009 15:37 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat gebeurt in Nederland toch ook wel?
Ik denk dat je een te rooskleurig beeld van Turkije hebtquote:Op maandag 21 december 2009 15:42 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Op een andere, minder erge manier. Nja, triestheid niveau is hetzelfde, maar ik zou het van de Turken in Turkije niet verwachten, dat maakt het verschil.
Is dat 'in' daarquote:Op maandag 21 december 2009 15:41 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik zag vorig jaar in Turkije alleen maar emo's.
Konya en Karaman is net zwart en wit. Omdat Karaman een onderdeel van Konya was ziet men het vaak als hetzelfde. Men vergeet wel dat Konya daarvoor weer van Karaman was namelijk de Karamanogullari, net zoals Adana ook tot Karaman behoorde. Totdat Fatih Sultan Suleyman kwam opdagen. Konyalilar zijn idd conservatief, Karamanlilar daartegen zijn meer Nationalistisch. CHP en MHP waren vroeger bij elke verkiezingen de grote winnaars in Karaman totdat de AKP kwam opdagen. Als je in Karaman bent moet je ook niet zeggen "siz Konyalisiniz", dat accepteren ze never nooit.quote:Op maandag 21 december 2009 15:38 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Konya-Karaman is toch redelijk conservatief. Je kunt die twee provincies echt absoluut niet vergelijken met Adana.
Twee jaar terug was het vet in, echt je zag ze overal. Geen idee of dat dit jaar nog steeds zo is.quote:
De meeste Karamanlilar die ik ken zeggen geen verschil te zien tussen Konya en Karaman.quote:Op maandag 21 december 2009 15:47 schreef Garso het volgende:
[..]
Konya en Karaman is net zwart en wit. Omdat Karaman een onderdeel van Konya was ziet men het vaak als hetzelfde. Men vergeet wel dat Konya daarvoor weer van Karaman was namelijk de Karamanogullari, net zoals Adana ook tot Karaman behoorde. Totdat Fatih Sultan Suleyman kwam opdagen. Konyalilar zijn idd conservatief, Karamanlilar daartegen zijn meer Nationalistisch. CHP en MHP waren vroeger bij elke verkiezingen de grote winnaars in Karaman totdat de AKP kwam opdagen. Als je in Karaman bent moet je ook niet zeggen "siz Konyalisiniz", dat accepteren ze never nooit.
Omdat onderwijs toch belangrijk is onder de Turken.quote:Op maandag 21 december 2009 15:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat Turkse ouders in Nederland zo beschermend zijn, terwijl dochters(!) van Turkse ouders in Turkije soms aan de andere kant van het land studeren.
Omdat je in Turkije voor een studie op de uni je meestal geen andere keuze hebt. Afhankelijk aan je punten mag je op bepaalde uni's studeren. Dan moeten ze je wel toestemming geven willen ze dat je een studie volgt. Hier in Nederland kan je makkelijk elke dag de trein pakken.quote:Op maandag 21 december 2009 15:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat Turkse ouders in Nederland zo beschermend zijn, terwijl dochters(!) van Turkse ouders in Turkije soms aan de andere kant van het land studeren.
Zo belangrijk dat ze in hun eentje aan de andere kant van het land mogen wonen?quote:Op maandag 21 december 2009 15:48 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Omdat onderwijs toch belangrijk is onder de Turken.
Blijkbaar wel dus.quote:Op maandag 21 december 2009 15:50 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Zo belangrijk dat ze in hun eentje aan de andere kant van het land mogen wonen?
Waarom willen ze dat je studeert? Ik hoor vaak van sommige Turken dat ze de uni hebben gedaan en niet aan het werk kunnen komen. Ik hoor van te veel Turken dat ze de uni hebben gedaan.quote:Op maandag 21 december 2009 15:49 schreef Garso het volgende:
[..]
Omdat je in Turkije voor een studie op de uni je meestal geen andere keuze hebt. Afhankelijk aan je punten mag je op bepaalde uni's studeren. Dan moeten ze je wel toestemming geven willen ze dat je een studie volgt. Hier in Nederland kan je makkelijk elke dag de trein pakken.
Jij kent dan zeker alleen de conservatieve Karamanlilar. De Karamanlilar die ik ken moeten niks hebben van Konya. Voor mij is heel Turkije hetzelfde.quote:Op maandag 21 december 2009 15:48 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De meeste Karamanlilar die ik ken zeggen geen verschil te zien tussen Konya en Karaman.
Ik ken een Konyali die weer erg nationalistisch is..quote:Op maandag 21 december 2009 15:51 schreef Garso het volgende:
[..]
Jij kent dan zeker alleen de conservatieve Karamanlilar. De Karamanlilar die ik ken moeten niks hebben van Konya. Voor mij is heel Turkije hetzelfde.
Werkloosheid is nou eenmaal een groot probleem in Turkije. Of je nou een papiertje op zak hebt of niet.quote:Op maandag 21 december 2009 15:51 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Waarom willen ze dat je studeert? Ik hoor vaak van sommige Turken dat ze de uni hebben gedaan en niet aan het werk kunnen komen. Ik hoor van te veel Turken dat ze de uni hebben gedaan.(in TR)
Terwijl hun niveau van het Engels dan bijvoorbeeld erg laag is.
Lijkt toch wel dat de eisen daar lager zijn, als ik naar hun niveau kijk.quote:Op maandag 21 december 2009 15:54 schreef Garso het volgende:
[..]
Werkloosheid is nou eenmaal een groot probleem in Turkije. Of je nou een papiertje op zak hebt of niet.
Ik ben alles behalve conservatief, ik zal branden als een gekquote:Op maandag 21 december 2009 15:51 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik ken een Konyali die weer erg nationalistisch is..
Ben jij de conservatieve Karamanli of de Karamanli die niets moet hebben van Konya?
Dat is studie en vak afhankelijk. Mijn neef is nu chirurg, hij heeft eerst 1 jaar in Turkije gestudeerd maar vond het daar zo moeilijk dat ie naar Wenen is gevlucht. Een ander neef is architect en volgens mij was zijn studie idd heel laag van niveauquote:Op maandag 21 december 2009 15:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Lijkt toch wel dat de eisen daar lager zijn, als ik naar hun niveau kijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |