abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75882503

Turken op FOK!? . Hè, wat doen die hier, waar komen ze vandaan?

Nou eigenlijk begon het hiermee. User IHVK opende dit prachtige topic. Hij vroeg zich oprecht af hoeveel Turken er op dit forum aanwezig waren.

De Turken op FOK! bleven natuurlijk niet stil en de één na de andere meldde zich in dit topic. Zoveel Turken op FOK!? Iedereen schrok er wel een beetje van. Het leek wel bijna een tsunami, .

Na een dubieuze start mondde het topic toch uit in slowchat en uiteindelijk gaven Triggershot en yvonne de doorslag en is het topic veranderd in een echte GC-reeks.
De eerste paar topics van deze mooie reeks bestonden opvallend genoeg uit monologen van stukovich, Triggershot en Emel. . En af en toe ook dialogen tussen deze users, . En iets tussen 2 van de drie, wat niemand begreep, .

IHVK, Burakius, Saban en één of andere kangoeroe lieten zich ook wel eens zien. Eigenlijk moet ik ook zeggen dat zonder Emel dit topic waarschijnlijk allang doodgebloed zou zijn, maar dat mag je niet zeggen, dus dat doe ik niet.

Enfin, later zijn er wat andere users bijgekomen en sommige zijn weggegaan.

Leuke dynamische boel dus! .

De Begintopics: 2 t/m 21 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. .
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, .

quote:
- En iedere vatandas die ik vergeten ben, .

- als je hierop klikt! -
pi_75882513
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:34 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Damn waar komen jullie vandaan. In Adana zijn ze vergeleken met de rest van TR toch redelijk modern denk ik dan.
Tsss... in Kirsehir doen ze ook niet zo hoor.
Ik ben een pure Turk.
pi_75882545
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:37 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dat gebeurt in Nederland toch ook wel ?
Ik zag vorig jaar in Turkije alleen maar emo's.
pi_75882571
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:37 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dat gebeurt in Nederland toch ook wel ?
Op een andere, minder erge manier. Nja, triestheid niveau is hetzelfde, maar ik zou het van de Turken in Turkije niet verwachten, dat maakt het verschil.
Ik ben een pure Turk.
pi_75882624
Mijn kies doet pijnnnnnnnn.
pi_75882671
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:42 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Op een andere, minder erge manier. Nja, triestheid niveau is hetzelfde, maar ik zou het van de Turken in Turkije niet verwachten, dat maakt het verschil.
Ik denk dat je een te rooskleurig beeld van Turkije hebt .

Trouwens, IHVK faalt hard.
Cool story, Hansel.
pi_75882676
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:43 schreef Bortecinem het volgende:
Mijn kies doet pijnnnnnnnn.
Tandarts en niet wachten tot je crepeert van de pijn!
Ik ben een pure Turk.
pi_75882742
Hoe komt het eigenlijk dat Turkse ouders in Nederland zo beschermend zijn, terwijl dochters(!) van Turkse ouders in Turkije soms aan de andere kant van het land studeren.
Ik ben een pure Turk.
pi_75882752
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:41 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik zag vorig jaar in Turkije alleen maar emo's.
Is dat 'in' daar ?
Cool story, Hansel.
pi_75882794
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:38 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Konya-Karaman is toch redelijk conservatief. Je kunt die twee provincies echt absoluut niet vergelijken met Adana.
Konya en Karaman is net zwart en wit. Omdat Karaman een onderdeel van Konya was ziet men het vaak als hetzelfde. Men vergeet wel dat Konya daarvoor weer van Karaman was namelijk de Karamanogullari, net zoals Adana ook tot Karaman behoorde. Totdat Fatih Sultan Suleyman kwam opdagen. Konyalilar zijn idd conservatief, Karamanlilar daartegen zijn meer Nationalistisch. CHP en MHP waren vroeger bij elke verkiezingen de grote winnaars in Karaman totdat de AKP kwam opdagen. Als je in Karaman bent moet je ook niet zeggen "siz Konyalisiniz", dat accepteren ze never nooit.
saint or sinner
pi_75882797
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:46 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Is dat 'in' daar ?
Twee jaar terug was het vet in, echt je zag ze overal. Geen idee of dat dit jaar nog steeds zo is.
pi_75882816
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:47 schreef Garso het volgende:

[..]

Konya en Karaman is net zwart en wit. Omdat Karaman een onderdeel van Konya was ziet men het vaak als hetzelfde. Men vergeet wel dat Konya daarvoor weer van Karaman was namelijk de Karamanogullari, net zoals Adana ook tot Karaman behoorde. Totdat Fatih Sultan Suleyman kwam opdagen. Konyalilar zijn idd conservatief, Karamanlilar daartegen zijn meer Nationalistisch. CHP en MHP waren vroeger bij elke verkiezingen de grote winnaars in Karaman totdat de AKP kwam opdagen. Als je in Karaman bent moet je ook niet zeggen "siz Konyalisiniz", dat accepteren ze never nooit.
De meeste Karamanlilar die ik ken zeggen geen verschil te zien tussen Konya en Karaman.
pi_75882830
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat Turkse ouders in Nederland zo beschermend zijn, terwijl dochters(!) van Turkse ouders in Turkije soms aan de andere kant van het land studeren.
Omdat onderwijs toch belangrijk is onder de Turken.
pi_75882865
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
Omdat je in Turkije voor een studie op de uni je meestal geen andere keuze hebt. Afhankelijk aan je punten mag je op bepaalde uni's studeren. Dan moeten ze je wel toestemming geven willen ze dat je een studie volgt. Hier in Nederland kan je makkelijk elke dag de trein pakken.
saint or sinner
pi_75882867
Mooi filmpje.

pi_75882901
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:48 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Omdat onderwijs toch belangrijk is onder de Turken.
Zo belangrijk dat ze in hun eentje aan de andere kant van het land mogen wonen?
Ik ben een pure Turk.
pi_75882933
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:50 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Zo belangrijk dat ze in hun eentje aan de andere kant van het land mogen wonen?
Blijkbaar wel dus.
pi_75882936
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:49 schreef Garso het volgende:

[..]

Omdat je in Turkije voor een studie op de uni je meestal geen andere keuze hebt. Afhankelijk aan je punten mag je op bepaalde uni's studeren. Dan moeten ze je wel toestemming geven willen ze dat je een studie volgt. Hier in Nederland kan je makkelijk elke dag de trein pakken.
Waarom willen ze dat je studeert? Ik hoor vaak van sommige Turken dat ze de uni hebben gedaan en niet aan het werk kunnen komen. Ik hoor van te veel Turken dat ze de uni hebben gedaan. (in TR)
Terwijl hun niveau van het Engels dan bijvoorbeeld erg laag is.
Ik ben een pure Turk.
pi_75882943
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:48 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

De meeste Karamanlilar die ik ken zeggen geen verschil te zien tussen Konya en Karaman.
Jij kent dan zeker alleen de conservatieve Karamanlilar. De Karamanlilar die ik ken moeten niks hebben van Konya. Voor mij is heel Turkije hetzelfde.
saint or sinner
pi_75882976
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:51 schreef Garso het volgende:

[..]

Jij kent dan zeker alleen de conservatieve Karamanlilar. De Karamanlilar die ik ken moeten niks hebben van Konya. Voor mij is heel Turkije hetzelfde.
Ik ken een Konyali die weer erg nationalistisch is..

Ben jij de conservatieve Karamanli of de Karamanli die niets moet hebben van Konya?
Ik ben een pure Turk.
pi_75883052
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:51 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Waarom willen ze dat je studeert? Ik hoor vaak van sommige Turken dat ze de uni hebben gedaan en niet aan het werk kunnen komen. Ik hoor van te veel Turken dat ze de uni hebben gedaan. (in TR)
Terwijl hun niveau van het Engels dan bijvoorbeeld erg laag is.
Werkloosheid is nou eenmaal een groot probleem in Turkije. Of je nou een papiertje op zak hebt of niet.
saint or sinner
pi_75883137
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:54 schreef Garso het volgende:

[..]

Werkloosheid is nou eenmaal een groot probleem in Turkije. Of je nou een papiertje op zak hebt of niet.
Lijkt toch wel dat de eisen daar lager zijn, als ik naar hun niveau kijk.
Ik ben een pure Turk.
pi_75883156
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:51 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ik ken een Konyali die weer erg nationalistisch is..

Ben jij de conservatieve Karamanli of de Karamanli die niets moet hebben van Konya?
Ik ben alles behalve conservatief, ik zal branden als een gek
Als ze aan me vragen welke religie dan zeg ik Islam, alleen ben ik niet conservatief. En om nou te zeggen dat ik niks van Konya moet gaat mij te ver. Sonucta onlarda vatandas
saint or sinner
pi_75883277
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:55 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Lijkt toch wel dat de eisen daar lager zijn, als ik naar hun niveau kijk.
Dat is studie en vak afhankelijk. Mijn neef is nu chirurg, hij heeft eerst 1 jaar in Turkije gestudeerd maar vond het daar zo moeilijk dat ie naar Wenen is gevlucht. Een ander neef is architect en volgens mij was zijn studie idd heel laag van niveau
saint or sinner
pi_75883351
Eisen in Turkije zijn alles behalve laag.
pi_75883386
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:56 schreef Garso het volgende:

[..]

Ik ben alles behalve conservatief, ik zal branden als een gek
Als ze aan me vragen welke religie dan zeg ik Islam, alleen ben ik niet conservatief. En om nou te zeggen dat ik niks van Konya moet gaat mij te ver. Sonucta onlarda vatandas
Ik maak ook geen onderscheid tussen Turken, maar ik hoor van andere Turken wel vaak negatieve dingen over Aksaraylilar en Diyarbakir.

Weet zelf niet zo goed wat ik ben, maar wel veel geloviger dan de rest van de familie. Gister waren ze hier over het geloof aan het praten, dus hele discussie met mij. Moest weer even een reactie uitlokken, dus deed hoofddoek om, gingen ze over asiri dinciler praten, m'n moeder naar mij wijzen. M'n opa en oma weten alleen niet zo goed of ze het serieus moeten nemen of niet. M'n opa helemaal verbaasd: het staat je best mooi... maar je gaat het toch niet dragen? Later gesprek over aleviler, moet eigk niets van ze hebben, maar ga binnenkort miss wel naar sohbet van ze.

Ik zei zo mum sondu. was echt voor de grap, maar m'n moeder werd zo boos, m'n pa zei laat haar, ze is jong, arkadaslardan duymustur, leg uit, ipv boos te worden, m'n moeder: o seni uyutur, ze weet echt wel wat ze zegt.
Ik ben een pure Turk.
pi_75883396
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:49 schreef Bortecinem het volgende:
Mooi filmpje.

Mensen bekijk dit filmpje nou eens.
pi_75883413
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:58 schreef Garso het volgende:

[..]

Dat is studie en vak afhankelijk. Mijn neef is nu chirurg, hij heeft eerst 1 jaar in Turkije gestudeerd maar vond het daar zo moeilijk dat ie naar Wenen is gevlucht. Een ander neef is architect en volgens mij was zijn studie idd heel laag van niveau
Onderwijs vluchteling.
Ik ben een pure Turk.
pi_75883423
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:01 schreef Bilmiyorem het volgende:

Ik zei zo mum sondu. was echt voor de grap, maar m'n moeder werd zo boos, m'n pa zei laat haar, ze is jong, arkadaslardan duymustur, leg uit, ipv boos te worden, m'n moeder: o seni uyutur, ze weet echt wel wat ze zegt.
pi_75883432
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:00 schreef Bortecinem het volgende:
Eisen in Turkije zijn alles behalve laag.
Dat kan best kloppen, maar hoe komt het dan dat het niveau van (Engels) van sommige Turken van de universiteit om te huilen is?
Ik ben een pure Turk.
pi_75883487
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:02 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Dat kan best kloppen, maar hoe komt het dan dat het niveau van (Engels) van sommige Turken van de universiteit om te huilen is?
Ik bedoelde de toelatingseisen aan de uni's. Verder verschilt het niveau per universiteit denk ik.
pi_75883490
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:01 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

o seni uyutur, ze weet echt wel wat ze zegt.

Geweldige antwoord
saint or sinner
pi_75883528
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:02 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Was echt prachtig, maar m'n pa is goedgelovig, hij denkt dat ik van niets weet en neemt het me daarom ook niet kwalijk. M'n opa, een uur later: wat zei ze nou net? M'n moeder: laat het nou maar. Hij: nee... en toen blalbalbal (ging hij over mum sondu praten). M'n moeder: je wist toch niet wat ze zei?

Zelfs m'n opa begreep dat ik niet zomaar iets riep.

Ben nu even je filmpje kijken.
Ik ben een pure Turk.
pi_75883579
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:03 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik bedoelde de toelatingseisen aan de uni's. Verder verschilt het niveau per universiteit denk ik.
Dat zal het wel zijn.. en hoezo gaan zoveel Turken naar dershaneler? Om aan die eisen te kunnen voldoen?
Ik ben een pure Turk.
pi_75883603
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:03 schreef Garso het volgende:

[..]

Geweldige antwoord
geweldig antwoord, geweldige... srry kan dat nooit laten
Ik ben een pure Turk.
pi_75883618
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:02 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

I'm goinK
Ik denk dat te maken heeft met 100 jaar geleden toen er uit het Frans woorden werden geleend?
Turken zijn dan wel slecht in Engels maar met wiskunde lopen ze zowat alle volken voorbij.
saint or sinner
pi_75883637
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:05 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Dat zal het wel zijn.. en hoezo gaan zoveel Turken naar dershaneler? Om aan die eisen te kunnen voldoen?
Omdat het onderwijs op de middelbarescholen zuigt, daarom.
pi_75883718
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:06 schreef Garso het volgende:

[..]

I'm goinK
Ik denk dat te maken heeft met 100 jaar geleden toen er uit het Frans woorden werden geleend?
Turken zijn dan wel slecht in Engels maar met wiskunde lopen ze zowat alle volken voorbij.
Uitspraak kan mij niets schelen he.. dat is lastig om te veranderen, maar ik bedoel het kunnen communiceren in Engels. Dat over wiskunde klopt wel.
Ik ben een pure Turk.
pi_75883731
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:06 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Omdat het onderwijs op de middelbarescholen zuigt, daarom.
Turk olmak zordur
Ik ben een pure Turk.
pi_75883734
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:49 schreef Bortecinem het volgende:
Mooi filmpje.

Tof filmpje inderdaad.

De mannen uit de OP komen er trouwens in voor:

pi_75883752
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:05 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

geweldig antwoord, geweldige... srry kan dat nooit laten
Taalpurist Het is geen officieel brief
saint or sinner
pi_75883810
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:09 schreef Garso het volgende:

[..]

Taalpurist Het is geen officieel brief
officieel brief, grapjas
officiele, niet met opzet fouten maken

fouten met een -e te veel of te weinig, de/het fouten, vind ik irritanter dan werkwoorden verkeerd spellen
Ik ben een pure Turk.
pi_75883868
Wat is gezond en bevat veel kcal?
Ik ben een pure Turk.
pi_75883945
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:09 schreef zarGon het volgende:

[..]

Tof filmpje inderdaad.

De mannen uit de OP komen er trouwens in voor:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die mannen zijn echt leuk.
pi_75883950
Ben ik weer.
En centraal.
pi_75883963
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:12 schreef Bilmiyorem het volgende:
Brood. (bruin)
pi_75883970
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:12 schreef Bilmiyorem het volgende:
Noten bevatten veel kcal en zijn gezond, ze bevatten ook veel vet maar heb wel begrepen dat het de gezonde vetten zijn.
saint or sinner
pi_75884008
Vette vis.
pi_75884027
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:15 schreef IHVK het volgende:

[..]

Brood.
Iets dat makkelijker wegeet, zoals bananen.

Ik heb dit lijstje:

6 broodjes
2 bananen
1 appel
melk
avondmaal
walnoten
Ik ben een pure Turk.
pi_75884055
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:11 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

officieel brief, grapjas
officiële, niet met opzet fouten maken

fouten met een -e te veel of te weinig, de/het fouten, vind ik irritanter dan werkwoorden verkeerd spellen
Als je iemand verbetert, doe het dan wel goed.
Cool story, Hansel.
pi_75884060
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:15 schreef Garso het volgende:

[..]

Noten bevatten veel kcal en zijn gezond, ze bevatten ook veel vet maar heb wel begrepen dat het de gezonde vetten zijn.
Ja, ze bevatten veel onverzadigde vetten. Vis kan ik niet dagelijks krijgen, dus waar kan ik m'n lijstje nog meer mee aanvullen?
Ik ben een pure Turk.
pi_75884076
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:18 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Als je iemand verbetert, doe het dan wel goed.
Pff.. mijn toetsenbord kan dat niet.
Ik ben een pure Turk.
pi_75884080
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:17 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Iets dat makkelijker wegeet, zoals bananen.

Ik heb dit lijstje:

6 broodjes
2 bananen
1 appel
melk
avondmaal
walnoten
Je wilt aankomen, of gewoon gezond eten?
Cool story, Hansel.
pi_75884097
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:18 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Pff.. mijn toetsenbord kan dat niet.
Élk toetsenbord kan het, je moet gewoon even je toetsenbordinstellingen veranderen bij control panel.
Cool story, Hansel.
pi_75884101
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:19 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Je wilt aankomen, of gewoon gezond eten?
Aankomen, maar ik wil niet ongezond eten.

Wil einde van de vakantie graag 3 tot 5 kilo aangekomen zijn.
Ik ben een pure Turk.
pi_75884115
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:19 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Élk toetsenbord kan het, je moet gewoon even je toetsenbordinstellingen veranderen bij control panel.
Geen zin in, heb het toch nooit nodig.
Ik ben een pure Turk.
pi_75884152
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:20 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Geen zin in, heb het toch nooit nodig.
Dan moet je niet prat gaan op je kennis van de Nederlandse taal, als je het niet eens perfect wilt kunnen schrijven.
Cool story, Hansel.
pi_75884187
Dat tursu spul is zeker niet gewoon bij de AH te koop ?
Cool story, Hansel.
pi_75884197
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:21 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dan moet je niet prat gaan op je kennis van de Nederlandse taal, als je het niet eens perfect wilt kunnen schrijven.
Pff.. ga janken, ik verbeterde alleen de vorm, hij weet zelf toch wel dat er een trema nodig is.
Ik ben een pure Turk.
pi_75884221
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:22 schreef wikwakka2 het volgende:
Wss wel, als jouw AH een Turkse hoek heeft.
Ik ben een pure Turk.
pi_75884224
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:22 schreef wikwakka2 het volgende:
Sommige supermarkten verkopen het wel.
pi_75884262
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:00 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Drijfhout, in ons cultuur, en in ons geloof zijn de mannen verantwoordelijk voor de financieelen van een vrouw. Sterker nog binnen de islam mag een man geen cent van zijn vrouw opeisen, en dat zullen onze moslimmannen nooit doen omdat ze eer en mannelijkheid hebben. Welke man die ballen heeft vraagt zijn vriendin nou om 10 euro neer te leggen? Als je een vrouw niet aankan, moet je je er ook niet aanwagen.
Jullie Hollanders draaien elk dubbeltje om, en gaan er 10 jaren later nog achterna als je nog een kwartje krijgt van je eigen moeder die tevens de hoerr is die je in context beschrijft
quote:
Op maandag 21 december 2009 13:58 schreef nadiaschoonheid het volgende:
Nummer_Zoveel.

Ik kan op jou niveau gaan dicussieren, maar laten we dat maar niet doen. Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat je die gote bek die je over mijn moeder hebt niet hier persoonlijk tegen mij komt opzetten. Als je dat uberhaupt zou durven.
Maar als je het graag wil weten, mijn moeder was inderdaad analfabeet, maar dat maakt niet uit schat, mijn moeder kwam niks te kort, mijn vader heeft jaren gewerkt om haar alles te geven. Een echte vrouw heeft altijd een echte man naast haar.
Jou moeder moet om 6 uur haar nest uit omdat je vader het niet kan hebben dat hij als enige kostwinner is, dat is nou het verschil tussen de ongelovige en de gelovige mannen. Jullie mannen hebben geen eer, ze zetten hun eigen vrouw nog eerder achter de ramen dan dat ze voor haar gaan werken.
Bovendien snap ik niet wat je stoer doet, want nog niet zo lang geleden bleven ook in jullie cultuur de vrouwen thuis, voor de huishouden en kinderen zorgen terwijl de mannen gingen werken.

En over mij hoef je je geen drukte te maken, ik heb de vrijheid gekregen, de vrijheid, om te studeren om te leren om te werken om mij zelf te ontplooien en de vrijheid om niet te werken als ik dat niet wil, wij hebben de moslim mannen die voor ons werken als we geen zin hebben om te werken dit is hun plicht, islamitisch plicht. zij zorgen voor hun vrouw zoals het hoort.
Zijn er hier Turkse moslims die er zo over denken ? Moet ik dit zien als een omhooggevallen bitch, of zijn er echt mensen die er zulke gedachten op na houden?
Cool story, Hansel.
pi_75884330
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:24 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

[..]

Zijn er hier Turkse moslims die er zo over denken ? Moet ik dit zien als een omhooggevallen bitch, of zijn er echt mensen die er zulke gedachtes op na houden?
Ben het met haar eens.
Ik ben een pure Turk.
pi_75884351
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:26 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Ben het met haar eens.
Ook met haar kennis van de Nederlandse taal ?

En dat alleen moslimmannen 'eer' hebben ?
Cool story, Hansel.
pi_75884366
Nou zo extreem ook weer niet. Maar ik vind wel dat Nederlandse mannen soms echt pussy's zijn. Nemen ze een meisje uit eten vragen ze haar om de helft te betalen. Als een jonge/man dat bij mij zou flikken zou ik er echt op afknappen.
pi_75884411
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:27 schreef Bortecinem het volgende:
Nou zo extreem ook weer niet. Maar ik vind wel dat Nederlandse mannen soms echt pussy's zijn. Nemen ze een meisje uit eten vragen ze haar om de helft te betalen. Als een jonge/man dat bij mij zou flikken zou ik er echt op afknappen.
Moet je dit topic even lezen om de context van haar posts te begrijpen.

De man betaald! Of kan de vrouw best weleens wat bijdragen?

Dan moet je de groffe taalfout in de TT maar even voor het gemak negeren . Ik vind haar posts wel érg zwart-wit en polariserend, hoor.
Cool story, Hansel.
pi_75884452
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:26 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Nee en het tweede ga ik niet over.

Ben het trouwens niet helemaal met haar eens. Man moet werken, vrouw mag werken, maar ik zou niet thuis blijven omdat ik geen zin heb om te werken, wil het geld van m'n man niet krijgen terwijl ik lekker lui thuis zit, dat zou ik gewoon niet kunnen. Ik wil wel werken, als daar de mogelijkheid voor is (kinderen).
Ik ben een pure Turk.
pi_75884453
quote:
Roept ie na het eten: pamuk eller cebe
saint or sinner
pi_75884483
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:28 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dan moet je de groffe taalfout in de TT maar even voor het gemak negeren . Ik vind haar posts wel érg zwart-wit en polariserend, hoor.
groffe hahahhahaha
Ik ben een pure Turk.
pi_75884529
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:29 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

groffe hahahhahaha
oeps . Het spijt me.

Ik vind 'grove' wel zo een rotwoord .
Cool story, Hansel.
pi_75884540
quote:
Dat is wel echt fout ja. Al zou ik in het huwelijk niet alleen maar geld van m'n man kunnen nemen, terwijl ik zelf werk.
Ik ben een pure Turk.
pi_75884572
quote:

[..]

Dit is natuurlijk een ander verhaal, dat wijf is gewoon geschift. Als een jonge krap zit dan hoor je bij te dragen, of dan betaal jij gewoon een keer als jij toch genoeg geld hebt.
pi_75884619
quote:

[..]

Haar posts uit die context gehaald, ben ik het wel grotendeels met haar eens, maar dit is wel ziek.
Ik ben een pure Turk.
pi_75884636
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:31 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een ander verhaal, dat wijf is gewoon geschift. Als een jonge krap zit dan hoor je bij te dragen, of dan betaal jij gewoon een keer als jij toch genoeg geld hebt.
Dat vond ik juist de grap, eerdergenoemde dame beweerde dat de man gewoon moet betalen en zijn vriendin gelijk heeft . Sorry hoor, maar ik vind dat toch echt niet kunnen.
Cool story, Hansel.
pi_75884678
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:32 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dat vond ik juist de grap, eerdergenoemde dame beweerde dat de man gewoon moet betalen en zijn vriendin gelijk heeft .
Het moest trouwens 'krap bij kas zit' moeten zijn. Voordat je weer de taalnazi gaat uithangen.
pi_75884712
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:33 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Het moest trouwens 'krap bij kas zit' moeten zijn. Voordat je weer de taalnazi gaat uithangen.
Ik dacht al, als die jongen krap zit moet hij gewoon een dunnere vriendin of een grotere stoel nemen .
Cool story, Hansel.
pi_75884757
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:34 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik dacht al, als die jongen krap zit moet hij gewoon een dunnere vriendin of een grotere stoel nemen .
Ik was weer zoals gewoonlijk ongeduldig. In mijn hoofd gaat het sneller dan ik typen kan.
  maandag 21 december 2009 @ 16:35:30 #79
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_75884765
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:26 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Alleen moslimmannen hebben eer? Wat een onzin.
pi_75884797
neeee neeeeeeeeee
niet AryaMehr hier
Ik ben een pure Turk.
pi_75884819
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:35 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Alleen moslimmannen hebben eer? Wat een onzin.
Dat vind ik ook. Ik vind het altijd sneu dit soort redenaties (ongeacht de context) te horen of lezen. Het komt een beetje op mij over als misplaatst superioriteitsgevoel en een gevalletje hersenspoeling.
Cool story, Hansel.
pi_75884840
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:36 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. Ik vind het altijd sneu dit soort redenaties (ongeacht de context) te horen of lezen.
Zij bedoelt waarschijnlijk allochtoon of iemand met een Islamitische achtergrond.
pi_75884887
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:37 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Zij bedoelt waarschijnlijk allochtoon of iemand met een Islamitische achtergrond.
Dan is het alleen nog maar een vreemdere claim , gezien de verscheidenheid aan allochtonen in Nederland.
Cool story, Hansel.
  maandag 21 december 2009 @ 16:38:50 #84
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_75884913
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:37 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Nog onzin. Ik ken Nederlanders die meer eer hebben dan sommige allochtonen/moslims, en ik ken allochtonen/moslims die aan de andere kant meer eergevoel kennen dan sommige Nederlanders.
  maandag 21 december 2009 @ 16:39:16 #85
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_75884934
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:36 schreef Bilmiyorem het volgende:
neeee neeeeeeeeee
niet AryaMehr hier
Ook hallo.
pi_75884985
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:38 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Nog onzin. Ik ken Nederlanders die meer eer hebben dan sommige allochtonen/moslims, en ik ken allochtonen/moslims die aan de andere kant meer eergevoel kennen dan sommige Nederlanders.
Inderdaad, het is toch gewoon persoonsgebonden?
Cool story, Hansel.
pi_75884997
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:38 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wilt, maar het gros van de Nederlanders vindt het woordje eer al belachelijk. Allochtonen, moslims of allochtonen met een Islamitische achtergrond hechten meer waarde aan 'eer'.
pi_75885075
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:24 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

[..]

Zijn er hier Turkse moslims die er zo over denken ? Moet ik dit zien als een omhooggevallen bitch, of zijn er echt mensen die er zulke gedachten op na houden?
Kom op man, wat een janksnor. . Mannen die niet voor hun vrouwen zorgen komt ook gewoon voor in Turkije. En ook in Marokko. Moslims zijn net mensen.
pi_75885082
Nederlanders en eer.

Ik moet de was ophangen, isyan ediyorum!
Ik ben een pure Turk.
pi_75885093
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kom op man, wat een janksnor. . Mannen die niet voor hun vrouwen zorgen komt ook gewoon voor in Turkije. En ook in Marokko. Moslims zijn net mensen.
Gaat om waar het vaker bij voorkomt.
Ik ben een pure Turk.
pi_75885119
Het is trouwens ook maar net wat jouw definitie van eer is. Turken verstaan onder eer iets heel anders dan Nederlanders.
pi_75885172
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Inderdaad, alsof je als moslim automagisch eervol bent en als christen of ongelovige niet .
Cool story, Hansel.
  maandag 21 december 2009 @ 16:44:43 #93
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_75885196
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:40 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wilt, maar het gros van de Nederlanders vindt het woordje eer al belachelijk. Allochtonen, moslims of allochtonen met een Islamitische achtergrond hechten meer waarde aan 'eer'.
Wat voor eer? Je bedoelt gevallen als het vermoorden van je eigen zus, omdat zij op een Nederlandse man is gevallen? Dat heeft niets te maken met eer, maar met achterlijkheid. Met alle respect, maar de Nederlanders houden naar mijn mening een betere 'eergevoel' eropna vergeleken met sommige allochtonen. De meeste allochtonen in Nederland houden nog steeds achterhaalde en conservatieve ideeën eropna. Wat wellicht te verklaren is vanwege het feit dat hun ouders of grootouders uit arme, conservatieve en religieuze gebieden kwamen voordat ze hier als gastarbeider kwamen werken.
pi_75885205
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:42 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Gaat om waar het vaker bij voorkomt.
Nee, dat beweert nadiaschoonheid niet.

Wat zie jij als eer dan? Ik bedoel, is eerwraak een eervol iets (om er maar even iets ergs bij te halen)? Je zus vermoorden omdat ze met een ongelovige o.i.d. heeft aangepapt? Dat komt meer voor in Turkije dan in Nederland. In dat opzicht zou ik bijvoorbeeld kunnen beweren dat Nederlanders juist méér eer hebben dan Turken .

Eer is een breed iets en kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden. Helaas denk ik dat het een moeilijke discussie is .
Cool story, Hansel.
pi_75885337
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:44 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Wat voor eer? Je bedoelt gevallen als het vermoorden van je eigen zus, omdat zij op een Nederlandse man is gevallen? Dat heeft niets te maken met eer, maar met achterlijkheid. Met alle respect, maar de Nederlanders houden naar mijn mening een betere 'eergevoel' eropna vergeleken met sommige allochtonen. De meeste allochtonen in Nederlanden houden nog steeds achterhaalde, conservatieve ideeën eropna. Wat wellicht te verklaren is vanwege het feit dat hun ouders of grootouders uit arme, conservatieve en religieuze gebieden kwamen voordat ze hier als gastarbeider kwamen werken.
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:43 schreef Bortecinem het volgende:
Het is trouwens ook maar net wat jouw definitie van eer is. Turken verstaan onder eer iets heel anders dan Nederlanders.
Mijn ouders komen uit een van de meest achtergestelde gebieden van Turkije, maar tafarelen als het vermoorden van je zus omdat zij op een Nederlandse man is gevallen (eerwraak) komen absoluut niet voor in onze familie. Ik heb het meer over mannen die van hun vriendin eisen dat ze de helft van de rekening betaalt en dat soort dingen.
pi_75885365
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:45 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Wat zie jij als eer dan? Ik bedoel, is eerwraak een eervol iets (om er maar even iets ergs bij te halen)? Je zus vermoorden omdat ze met een ongelovige o.i.d. heeft aangepapt?
Dat heeft mijns inziens weinig met eer te maken. Dat is eerder achterlijk dan eervol.
pi_75885474

"I think my blackness is interfering with the computer's ability to follow me."
pi_75885520
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:45 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Nee, dat beweert nadiaschoonheid niet.

Wat zie jij als eer dan? Ik bedoel, is eerwraak een eervol iets (om er maar even iets ergs bij te halen)? Je zus vermoorden omdat ze met een ongelovige o.i.d. heeft aangepapt? Dat komt meer voor in Turkije dan in Nederland. In dat opzicht zou ik bijvoorbeeld kunnen beweren dat Nederlanders juist méér eer hebben dan Turken .

Eer is een breed iets en kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden. Helaas denk ik dat het een moeilijke discussie is .
Eerwraak is walgelijk. Maar een voorbeeld: De Nederlandse jongens in mijn omgeving zal het een worst wezen als hun zus of zusje elke dag onder een andere man ligt. Zij hebben zoiets van 'Het is haar leven'. En ja, natuurlijk, het is haar leven en het zijn haar keuzes. Maar je kunt je zus toch wel aanspreken op haar gedrag? Doet het je dan helemaal niks dat ze de slet uithangt? Ik ken een Nederlandse jongen waarvan het zusje was geplayed door een jongen, ze was heel hard misbruikt. Een Turkse broer had die jongen wel even een lesje geleerd, maar die jongen doet er helemaal niks aan.
pi_75885553
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat heeft mijns inziens weinig met eer te maken. Dat is eerder achterlijk dan eervol.
De dader ziet dat anders. Maar goed, het was maar een voorbeeld om de verschillende opvattingen van 'eer' te illustreren. Ik vind het claimen dat een bepaalde groep meer eer heeft dan een andere daarom ook zo onzinnig.
Cool story, Hansel.
  maandag 21 december 2009 @ 16:53:53 #100
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_75885574
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:48 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

[..]

Mijn ouders komen uit een van de meest achtergestelde gebieden van Turkije, maar tafarelen als het vermoorden van je zus omdat zij op een Nederlandse man is gevallen (eerwraak) komen absoluut niet voor in onze familie. Ik heb het meer over mannen die van hun vriendin eisen dat ze de helft van de rekening betaalt en dat soort dingen.
Dat bij Turken en Marokkanen niet vaak voorkomt dat een vrouw de rekeningen hoeft te betalen, is deels te verklaren vanwege het feit dat in de Marokkaanse en Turkse cultuur de man-vrouw relatie totaal anders is. Vrouwen kennen hierin een veel bescheidenere rol, vergeleken met de Westerse cultuur. En ik prefereer liever de Westerse cultuur als het op dergelijke zaken aankomt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')