Zie mijn editquote:Op maandag 21 december 2009 12:42 schreef Klonk het volgende:
en stel dat je geen molen in de buurt hebt
ja, meerdere zelfsquote:Op maandag 21 december 2009 12:46 schreef Stali het volgende:
Bij de Boerenbond.
Maar ja, of die bij je in de buurt zit?.
De Boerenbond verkoopt Soezie mixen toch? Das in feite niet zo verschillend van Koopmans volgens mijquote:Op maandag 21 december 2009 12:46 schreef Stali het volgende:
Bij de Boerenbond.
Maar ja, of die bij je in de buurt zit?.
er staat niets over Soezie op het verlanglijstjequote:Op maandag 21 december 2009 12:47 schreef Trusten het volgende:
[..]
De Boerenbond verkoopt Soezie mixen toch? Das in feite niet zo verschillend van Koopmans volgens mij
Ik heb er geen verstand van dus zou het echt niet weten.quote:Op maandag 21 december 2009 12:47 schreef Trusten het volgende:
[..]
De Boerenbond verkoopt Soezie mixen toch? Das in feite niet zo verschillend van Koopmans volgens mij
Er is altijd een molen in de buurt, dit is frigging Nederlandquote:Op maandag 21 december 2009 12:42 schreef Klonk het volgende:
en stel dat je geen molen in de buurt hebt
http://www.dehoopklarenbeek.nl/web/index.php?p=productsList&iCategory=4quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:11 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb vrijdag voor mijn verjaardag ook een BBM gekregen. Ik ben nu nog simpele broodjes aan het bakken met kant-en-klaarmixen van Koopmans. Gisteren heb ik een brood gebakken met extra pitten erin, pittenmix van de Jan Linders. Weet iemand waar ik losse pitten kan kopen, zodat ik zelf kan bepalen hoe mijn pittenmix eruit ziet?
ik gebruikte dit recept (indd met zo'n standaard broodmix van koopmans: link). Ik denk dat het kwam doordat ik al eerder een half broodje had gebakken, en nu weer, en er door het toevoegen van de olijven en citroensap (eigen improvisatie) en het niet goed afmeten van het water te veel vocht inzat.quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:11 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb vrijdag voor mijn verjaardag ook een BBM gekregen. Ik ben nu nog simpele broodjes aan het bakken met kant-en-klaarmixen van Koopmans. Gisteren heb ik een brood gebakken met extra pitten erin, pittenmix van de Jan Linders. Weet iemand waar ik losse pitten kan kopen, zodat ik zelf kan bepalen hoe mijn pittenmix eruit ziet?
@Peejdorie: niet dat ik je kan helpen gezien mijn beperkte ervaring, maar voordat ik zelf de mist in ga: wat heb je gedaan en waarom was het een mislukking? Ik heb namelijk ook olijven gekocht om door de Koopmansmix te gooien en wil niet dezelfde fout maken.
Even een voor mij logische samenstelling:quote:Op zondag 25 april 2010 15:50 schreef davo1979 het volgende:
Ik heb gister een vruchten-notenbrood mix gekocht. Alles was al klaar dus hoefde alleen nog in de broodbakmachine. Nou zou ik omdat het zo lekker was graag willen weten wat de samenstelling is omdat het pakketje compleet 4 euro kost.
Wat zat erin?
Broodmix was in totaal 500 gr
Vulling was in totaal 300 gr
Er moest nog 1,5 dl water en 1,5 dl melk en 30 gr boter worden toegevoegd.
Inhoud: tarwebloem,roggebloem, kaneel, bruine bastard, gist, zout, mout, sojabloem, walnoten, hazelnoten, cranberry's, abrikozen en rozijnen.
Weet iemand het toevallig?
kick!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 20:21 schreef fotostarter het volgende:
Wanneer is het funest voor het brood als je de klep open doet?
tijdens het gisten of bakken?
Hoe voeg je dan iets toe, dat niet tijdens het kneedproces erbij mag/kan/hoort ?quote:Op maandag 5 september 2011 11:47 schreef Blik het volgende:
[..]
kick!
allebei, gewoon dichtlaten totdat die klaar is.
Iemand tips voor waar je goed meel kunt krijgen? Ik woon in omgeving Utrecht
In Wijk bij Duurstede bij de molenquote:Op maandag 5 september 2011 11:47 schreef Blik het volgende:
[..]
kick!
allebei, gewoon dichtlaten totdat die klaar is.
Iemand tips voor waar je goed meel kunt krijgen? Ik woon in omgeving Utrecht
Goeie vraag, die van mij heeft een apart bakje daarvoor. Maar het moet in ieder geval toegevoegd worden als er nog gekneed gaat worden, want het moet mengen.quote:Op maandag 5 september 2011 18:14 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Hoe voeg je dan iets toe, dat niet tijdens het kneedproces erbij mag/kan/hoort ?
Wat heb je anders gedaan dan met de walnoten als normaal?quote:Op zondag 11 september 2011 16:39 schreef Blik het volgende:
vandaag brood met walnoten proberen te bakken, niet echt een succes. Brood was helemaal ingekakt. Nu zit een normale meergranenbrood in de broodbakmachine
was mijn tweede brood, dus was sowieso een beetje uitproberenquote:Op maandag 12 september 2011 15:35 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Wat heb je anders gedaan dan met de walnoten als normaal?
een hele enkele keer. Misschien aankomend weekend weerquote:Op zondag 11 december 2011 13:10 schreef Greys het volgende:
Schop
Omdat ik mijn broodbakmachine maar weer eens onderuit de voorraadkast moet opdiepen
Bakken jullie nog vaak?
Ik vind het toch beter brood bakken in de oven. Dat wil niet zeggen dat je er prima mee kan kneden.quote:Op zondag 11 december 2011 13:10 schreef Greys het volgende:
Schop
Omdat ik mijn broodbakmachine maar weer eens onderuit de voorraadkast moet opdiepen
Bakken jullie nog vaak?
Zelfgemaakte die je hebt gekocht.......................quote:Op zondag 11 december 2011 14:15 schreef trovey het volgende:
Binnenkort maar weer eens bakken, luchtig luxe witbrood met de zelfgemaakte jam die ik gisteren heb gekocht...of mijn eigen jam waarvan ik nog twee potjes in de koeling heb staan.
Ik vind de broodbakmachine ideaal, zeker omdat mijn handen niet meer zo willen door problemen met de gewrichten en op de normale manier brood maken geen optie is.
Zelfgemaakt door iemand anders.quote:Op zondag 11 december 2011 17:53 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Zelfgemaakte die je hebt gekocht.......................
Heerlijk hè! Ik heb net ook de timer op 7 uur morgenochtend gezetquote:Op maandag 16 april 2012 21:09 schreef Maraca het volgende:
Ik vind het zo geweldig dat dat ding van mij een timer heeft. Witbrood was goddelijk en ontzettend snel opNu bruin brood op de timer dus morgen om 6 uur heb ik vers brood bij het ontbijt
Mij lukt het ook nietquote:Op maandag 16 april 2012 22:17 schreef Blik het volgende:
Hoe snijden jullie het brood? Ik merk dat ik nooit echt goede rechte sneeen brood kan snijden
Liggen vaak bij de Lidl. ongeveer 13 euro, en die zijn ECHT ideaal voor broodquote:Op maandag 23 juli 2012 15:20 schreef trovey het volgende:
Ik gebruik een electrisch mes voor het snijden, werkt perfect en die Souzie mixen zijn erg handig en de broden ervan smaken prima.
Volgens mij staat Marktplaats er vol mee!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:22 schreef Sharana_LV het volgende:
Ik wil ook een machine kopen maar heb het nog nooit gedaan dus weet eigenlijk nog niet echt welke merken okay zijn en waar ik op moet letten?
Waar ik zelf heel blij mee ben is de timer. Ik kan het zo instellen dat hij over bijv. 6 uur moet beginnen met bakken. Dan heb ik om 9 uur oid vers brood.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:22 schreef Sharana_LV het volgende:
Ik wil ook een machine kopen maar heb het nog nooit gedaan dus weet eigenlijk nog niet echt welke merken okay zijn en waar ik op moet letten?
Okay! Zijn er toevallig nog merken die echt no-go zijn of is alles wel beetje okay?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:24 schreef Maraca het volgende:
[..]
Waar ik zelf heel blij mee ben is de timer. Ik kan het zo instellen dat hij over bijv. 6 uur moet beginnen met bakken. Dan heb ik om 9 uur oid vers brood.
Poeh, geen idee. Zou als ik jou was een beetje zoeken op marktplaats en dan kijken of je reviews kunt vinden of die broodbakmachinequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:26 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Okay! Zijn er toevallig nog merken die echt no-go zijn of is alles wel beetje okay?
ik ben al beetje ana het googelen ookquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 22:30 schreef Maraca het volgende:
[..]
Poeh, geen idee. Zou als ik jou was een beetje zoeken op marktplaats en dan kijken of je reviews kunt vinden of die broodbakmachine
thanks, zal k ook ff naar kijkenquote:
Ik denk de onderkant waar het deeghaakje opdraait. Kun je eens kijken of dat nog goed zit?quote:Op woensdag 26 september 2012 20:22 schreef PM-girl het volgende:
Kick, met vraag.
Ik bak sinds een tijdje met plezier met een AFK bm2 (niet nieuw). Geweldige uitvinding, zo'n machine!
Alleen nu lekt het water door het gaatje van het bakblik, wanneer ik met de timer bak.![]()
Los ik dit op door een nieuw bakblik te kopen, of juist de kneedarm? Of mis ik een ringetje ofzo?
Het kuiltje in de kuip zelf bedoel je? Dat ziet er best ok uit.quote:Op woensdag 26 september 2012 20:58 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ik denk de onderkant waar het deeghaakje opdraait. Kun je eens kijken of dat nog goed zit?
Volgens mij mis je dan een metalen ringetje. Heb je al je tanden nog?quote:Op woensdag 26 september 2012 21:17 schreef PM-girl het volgende:
Maar als de bak erin zit, dan zit er wel speling op de pin, je kunt hem zo'n 0.5 cm omhoog halen.
ja!quote:Op donderdag 27 september 2012 18:01 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Volgens mij mis je dan een metalen ringetje. Heb je al je tanden nog?
Das jammer. Staat er niet eenzelfde typ op marktplaats? Mailtje naar fabrikant wil wel eens helpen.quote:Op donderdag 27 september 2012 20:06 schreef PM-girl het volgende:
[..]
ja!![]()
Maar dat is wrs niet los te bestellen...
ja, afgelopen weekend een kloosterbrood gebakken in de bbm. 3uur en 20 minuten en een heerlijk donker brood. Ga altijd bij de molen meel halen. Veel keus, en anders maakt hij op bestelling.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:10 schreef Mirjam het volgende:
Kick
Wordt er hier nog volop brood gebakken?
Ik zit in dubio om zelf een machine te kopen
Laat hem met warm water vollopen. Even laten zitten, dan nog eens proberen.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 14:02 schreef PM-girl het volgende:
Ja, elke dag! Ik gebruik geen mixen maar gooi zelf alles bij elkaar. Inmiddels is het waterlekken weer over maar ik krijg de menger niet meer los. Nouja, dat is minder erg!
Knap vervelend. Ik gooi wel is te fanatiek mijn mix in de kneedbak, en knoei nog wel eens. Nu is onderaan de machine de halve bak met van die brandvlekken. Krijg ik niet meer schoonquote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:03 schreef PM-girl het volgende:
Dat weken helpt niet. En ja, zo goed als elke avond zet ik hem klaar!
Die van mij zat een keer helemaal vast. Heb ik hem even laten draaien met dreft erin. Did the trick!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 20:03 schreef PM-girl het volgende:
Dat weken helpt niet. En ja, zo goed als elke avond zet ik hem klaar!
Tip: er staan heel veel op MPquote:Op woensdag 17 oktober 2012 00:10 schreef Mirjam het volgende:
Kick
Wordt er hier nog volop brood gebakken?
Ik zit in dubio om zelf een machine te kopen
Uhm.. je weet hoe groot een supermarktbrood is toch? Heb je die broodbakmachineblikken wel eens gezien?quote:Op dinsdag 16 april 2013 17:14 schreef casper019 het volgende:
ik ben er van plan binnenkort 1 aante schaffen, na wat reviews te hebben gelezen is mijn oog op Moulinex Uno OW3101 gevallen
- degelijk en goed geprijst
heeft iemand ervaringen daamee? En in t begin wil ik het liefst eerst gewoon oefenen en porberne met kant en klaar mixen.
Weet iemand of je ook met kant en klaa rmixen goeie en lekkere resultaten krijgt?
en het brood uit een broodbak machine als je zeg maar voor 1000 grams brood gaat heeft dat het zelfde formaat als supermarkt brood om t maar zo te zeggen?
Ik haalde de kant en klaar mixen bij de molen hier. Maar de eigenaar is overleden, en zijn vrouw stopt ermee. Dat is godver balenquote:Op dinsdag 16 april 2013 17:45 schreef Greys het volgende:
Ik vond die kant en klaar mixen vaak echt prima, in elk geval al tien keer lekkerder dan 'gewoon' brood
Zoietsquote:Op dinsdag 16 april 2013 18:41 schreef casper019 het volgende:
haha nee heb nog nooit broodbakmachine brood gezien, hoeziet dat eruit?
is t anders qua vorm? of lijkt t gewoon op normaal brood?
Vierkanter en een groter brood is vooral hogerquote:Op dinsdag 16 april 2013 18:41 schreef casper019 het volgende:
haha nee heb nog nooit broodbakmachine brood gezien, hoeziet dat eruit?
is t anders qua vorm? of lijkt t gewoon op normaal brood?
Ligt maar helemaal aan het blik wat erin zit. Bij mij lijkt het sterk op een normaal brood, zit gewoon een langwerpig blik in. Overigens kortgeleden weer een brood gebakken met de meergranen-kant en klaar mix van de C1000, erg geslaagd. Nu een kant en klaar mix speltbrood meegenomen van de natuurwinkel, ben benieuwd.quote:
Zal ontgtwijfeld ook wel met willekeurig ander soort meel lukken.quote:Op woensdag 24 april 2013 18:12 schreef casper019 het volgende:
nope er staat letterlijk in t boekje '' het gebruik van een meelsoort T55 word aangeraden ''
Hoe wil je anders kneden als er geen kneedhaken in de machine zitten?quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:31 schreef casper019 het volgende:
Ik lees trouwens dat bij veel broden uit broodbakmachines dat er een ''gat'' in t brood zit vanwege de deeghaken
is dat nog steeds zo of alleen bij de oudere machines?
met wat moet je e invetten dan??quote:Op woensdag 24 april 2013 18:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Hoe wil je anders kneden als er geen kneedhaken in de machine zitten?Overigens totaal niet storend, je moet ze alleen wel even goed invetten om ze er makkelijk uit te krijgen.
Ik vet de kneekhaken(buiten- en binnenkant) en de pen waarop ze staan en waar de haken de bodem raken in met wat boter, plakken ze niet zo vast aan de pennen en in het brood en daardoor is de kans dat je de haken gaat beschadigen doordat je teveel geweld gebruikt ook minder, ik heb de anti-aanbaklaag op zowel de haken en op de bakpan nog perfect want als die gaat beschadigen gaat het steeds moeilijk worden om het brood uit de vorm te krijgen.quote:Op woensdag 24 april 2013 19:05 schreef casper019 het volgende:
[..]
met wat moet je e invetten dan??
en weet iemand dat over dat Meel T55?
bij alle recepten die in mn recepten boekje (Moulinex ow3101) erbij staan staat dat ik dat mail nodig heb...
http://www.gebruikershand(...)dleiding-299570.html
daar staat t nog eens in mn handleiding!
Kortom, niks van aantrekken verder, gewoon eerst eens lekker gaan rommelen met kant en klare broodmixen uit de supermarkt zou ik zeggenquote:De fijnste bloem van het type 45 wordt ook wel ook ' patentbloem' genoemd (in vrijwel alle supermarkten verkrijgbaar) en is bedoeld voor fijn gebak en cake. Verder komt bloem van het type 45 veel voor (in mixen) voor fijn gebak en cakemeel.
De 'gewone' tarwebloem in de supermarkt is van het type 55. Deze bloem heeft over het algemeen zeer slechte bakeigenschappen en is niet geschikt voor gerezen brood. Gebruik deze bloem voor: sauzen, pap, pannenkoeken, bladerdeeg, pasteideeg, gebak (eventueel met toevoeging van bakpoeder).
Behalve voor sommige 'broodmixen' die in de supermarkt te vinden zijn, wordt bloem van de andere types (65 en hoger) voornamelijk door de industrie (en de warme bakker) gebruikt voor het bakken van brood. Deze bloemsoorten - ook wel bakkersmeel genoemd - worden voor particulier gebruik alleen in speciaalzaken, molens etc. verkocht.
Je brood zal het niet leuk vinden de volgende keer, meer kans dat je brood steeds meer vast komt te zitten na het bakken want de anti-aanbaklaag is kapot op dat deel.quote:Op donderdag 25 april 2013 13:33 schreef casper019 het volgende:
nou ben ik zo intelligent geweest om met een bod mes mn brood eruit te wippen: resultaat krassen aan de binnenkant van mijn broodpan (dus inde broodvorm zeg maar)
kan dit nu kwaad dat daar krassen inzitten (nja paar) of ??
Voorzichtig met een houten spatel lang de rand van het brood steken (zo beschadig je de anti-aanbaklaag niet) en volgende keer de kneedhaken goed invetten (ook eronder) zodat ze makkelijker loskomen van de pennen)....nu moet je gewoon flink doorschudden.quote:Op woensdag 24 april 2013 20:22 schreef casper019 het volgende:
nu heb ik net mn 1e brood gebakken
krijg alleen het brood niet uit t bakje zeg maar doe ik wat fout??
Minder broodbakmachine, meer gewone ovenquote:Op donderdag 25 april 2013 14:02 schreef Reflectionne het volgende:
Niemand tips voor luchtiger brood? Minder/meer van iets toevoegen?
Ik maak alleen het deeg in de BBM, bak het brood daarna in de oven. Bedankt voor je tip, ga het properen!quote:Op donderdag 25 april 2013 14:27 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Minder broodbakmachine, meer gewone oven.
Maar serieus - ik zie dat je 240 ml water op 420 gram bloem gebruikt.
Een universele taal die bakkers over de hele wereld gebruiken is het formuleren van recepten in bakkerspercentages. Dat is van elk ingredient bepalen hoeveel procent (qua gewicht) het is van de totale hoeveelheid bloem.
Jouw bloemhoeveelheid is 420 gram. Water, 240 gram. Geeft een percentage van 57% voor het water.
Als je dat berekent voor een brood zie je heel snel hoe droog/nat het deeg is tov een ander recept. Probeer je hoeveelheid water eens te verhogen, bv naar 60-63%.
63% = 0.63*420 = 264,6 -> 265 gram water (afwegen!!).
Gebruik je de BBM dan alleen voor het kneden, of gebruik je ook een rijsstand of zo (geen idee wat je allemaal in kan stellen op die dingen)?quote:Op donderdag 25 april 2013 15:45 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Ik maak alleen het deeg in de BBM, bak het brood daarna in de oven. Bedankt voor je tip, ga het properen!
quote:Op donderdag 25 april 2013 13:42 schreef trovey het volgende:
[..]
Je brood zal het niet leuk vinden de volgende keer, meer kans dat je brood steeds meer vast komt te zitten na het bakken want de anti-aanbaklaag is kapot op dat deel.
crap das kut... maar op dat na geen andere effecten? (dat het minder goed bakt ofzo?)quote:Op donderdag 25 april 2013 13:42 schreef trovey het volgende:
[..]
Je brood zal het niet leuk vinden de volgende keer, meer kans dat je brood steeds meer vast komt te zitten na het bakken want de anti-aanbaklaag is kapot op dat deel.
Dit is wat ie doet volgens de beschrijving:quote:Op donderdag 25 april 2013 15:53 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Gebruik je de BBM dan alleen voor het kneden, of gebruik je ook een rijsstand of zo (geen idee wat je allemaal in kan stellen op die dingen)?
Heb je een wat uitgebreidere beschrijving van de stappen en bijbehorende tijd die je nu doet?
Er zijn namelijk wel meer dingen van invloed op een luchtig brood.
Als je je BBM alleen als mixer gebruikt kan je misschien beter eens een kijkje nemen in het CUL / Brood bakken in de oven #11: We bakken nog even door.. topic
En dan doe jij daarna?quote:Op donderdag 25 april 2013 16:33 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Dit is wat ie doet volgens de beschrijving:
- 20 min kneden
- 30 min rusten
- 30 min rijzen
Oke, ik zal het eens proberen.. Weer 30 minuten rijzen?quote:Op donderdag 25 april 2013 17:00 schreef MaximusTG het volgende:
Je laat het niet meer rijzen daarna?
Na dat programma zou je ze kunnen vormen, afdekken met folie, en als ze gerezen zijn -dán de oven inschuiven..
Heel erg bedankt, ik ga het op deze manier proberen!quote:Op donderdag 25 april 2013 17:08 schreef MaximusTG het volgende:
Eigenlijk vind ik dat veel te kort.. Afhankelijk van hoeveel gist je gebruikt zit je zo aan twee keer een uur. Minimaal. Laat je deeg nog een half uur langer in de bbm zitten, stort het dan op je werkblad, in stukken, goed! opbollen - dat moet strak, je moet een strakke buitenste "huid" maken. Dat doe je op bakpapier op een bakplaat als je geen steen hebt. Afdekken, laten rijzen tot het deeg ongeveer in volume verdubbeld is. Voel je deeg af en toe. Prik er met een vinger in; Als het deeg ingedrukt blijft ben je te laat, komt het meteen weer naar boven te vroeg, komt het langzaam omhoog is het klaar om te bakken.
Ondertussen had je natuurlijk je oven voorverwarmd, met een metalen bakje onderin. Schuif je bakplaat in de oven als het deeg goed is en giet wat water in het bakje. Dat geeft stoom. Deur dicht en bakken.
Hier nog een filmpje met een aantal manieren om bolletjes te vormen:quote:Op donderdag 25 april 2013 17:11 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Heel erg bedankt, ik ga het op deze manier proberen!
Nee, maar ik zou de bak bv. even invetten met wat boter zodat je het probleem van vastzitten voor bent.quote:Op donderdag 25 april 2013 16:06 schreef casper019 het volgende:
[..]
[..]
crap das kut... maar op dat na geen andere effecten? (dat het minder goed bakt ofzo?)
Dankjewel! M'n brood is al een stuk beter geworden!quote:Op donderdag 25 april 2013 17:19 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Hier nog een filmpje met een aantal manieren om bolletjes te vormen:
Hou niet te vast aan twee keer een uur rijzen - hoe je deeg gewoon goed in de gaten. Rijstijden zijn afhankelijk van tijd, temperatuur, beginhoeveelheid gist. Probeer het een keer uit, en hou goed bij wat je precies gedaan hebt. Dan kan je bepaalde dingen aanpassen als het niet helemaal beviel.
Succes.
Haha zo lekker dat 't al op is.. Ik ga 't nog een keer proberen (kon nog beter, langer wachten denk ik), dan maak ik ook een fotoquote:
IEmand aub?quote:Op maandag 29 april 2013 21:02 schreef casper019 het volgende:
Ik heb nu al een paar broden gemaakt met kantenklaar wit broodmixen
maar steeds krijgt de onderkant en zijkant een soort witte ''afdruk'''
ik dacht eerst dat het sporen van meel waren maar dat is het niet want als ik er meer water bijdoe dan heb ik het ook (heb er 1x zelfs te veel water in gedaan, toen zakte mn brood in.. maar alsnog met die witte sporen aan de zijkanten)
weet iemand wat het wel is/wat ik fout doe?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de eerste de beste reform/natuurwinkel?quote:Op dinsdag 30 april 2013 17:12 schreef casper019 het volgende:
[..]
IEmand aub?
en weet iemand waar je in omgeving amsterdam/purmerend meel kan kopen ? (dus geen mixen)
of desnoods eengoeie beetje goedkopewebshop ervoor?
haha dat wist ik niet! tis mn eerste BBMquote:Op dinsdag 30 april 2013 17:13 schreef trovey het volgende:
[..]
In de eerste de beste reform/natuurwinkel?
Is dat bij witbrood niet heel normaal?![]()
Lijkt me weinig verschil maken als je basisrecepten gebruikt.quote:Op dinsdag 30 april 2013 21:57 schreef casper019 het volgende:
[..]
haha dat wist ik niet! tis mn eerste BBM
en de smaak is echt HEEEEEEEEEEEEERLIJK maar i dacht het oog wil ook wat en daarom vroeg ik het me af!!
over die meel/mixen nou in de natuurwinkel (heb er 2 hier) hebben ze t niet!!
dus als iemand een goeie webshop of andere winkel weet in purmerend/amsterdam graag.......
zou graag eens met losse gist en meel maken enzo.. (is dat eigenlijk veel lekkerder dan mixen???)
jup maar ik zoek juist geen mixen maar meelquote:Op dinsdag 30 april 2013 22:00 schreef trovey het volgende:
[..]
Lijkt me weinig verschil maken als je basisrecepten gebruikt.Heb je een Welkoop/Boerenbond in de buurt, die heeft het merk Soezie (zowel mixen als alleen meel), dat werkt ook erg prettig.
Ze hebben trouwens ook een webwinkel. Even op Soezie zoeken en op de site zie je dan een link voor de webwinkel (onder een andere naam).
Zeg ik toch, ze hebben ook meel in alle soorten en maten.quote:Op dinsdag 30 april 2013 23:12 schreef casper019 het volgende:
[..]
jup maar ik zoek juist geen mixen maar meel
heb wel een Welkoop/Boerenbond in de buurt, maar das een tuincentrum toch?quote:Op dinsdag 30 april 2013 23:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Zeg ik toch, ze hebben ook meel in alle soorten en maten.
Nee, dat is geen tuincentrum.quote:Op dinsdag 30 april 2013 23:14 schreef casper019 het volgende:
[..]
heb wel een Welkoop/Boerenbond in de buurt, maar das een tuincentrum toch?
verkopen die meelen??
heb je een recept voor die semolina?quote:Op dinsdag 30 april 2013 23:24 schreef bloempje-moi het volgende:
Online bijvoorbeeld http://www.bakkertjethuis.nl/site/
Ik heb gisteren heerlijk brood gemaakt van semolina, te koop bij de turk.
Deze site is sowieso erg goed voor broodbakkers.quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:18 schreef casper019 het volgende:
[..]
heb je een recept voor die semolina?
Thx!quote:Op woensdag 1 mei 2013 11:22 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Deze site is sowieso erg goed voor broodbakkers.
http://uitdekeukenvanarde(...)semolinabrood-1.html
Wat is er dan mis met het brood, zie zo niet zoveel geks?quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:45 schreef casper019 het volgende:
Weet iemand wat ik in godsnaam fout doe?
ik bak nu al enkele weken broden, maar nu al 3 dagen achter elkaar is elke dag mn brood mislukt
terwijl ik nog exact het zelfde meel gebruik, en exact dezelfde ingredieente en verhoudingen en instellingen..
maar dan ziet mn brood na het bakken er zo uit:
[ afbeelding ]
weet iemand miss wat het is???
ik snap het niet bak 20 broden op deze manier perfecten nu plots 3 x shit?
die heb ik. Van Blokker.quote:Op donderdag 24 september 2015 13:44 schreef Lienekien het volgende:
Er was juist een goedkoop model dat bijv. bij Blokker en Kruidvat wel te koop was, dat qua prestatie heel best scoorde. Zelf heb ik een Panasonic, die scoorde hoog maar was wel een van de duurste. Maar die heb ik al zo lang, dat ik me afvraag of die nog wordt verkocht.
Die goedkope was een AFK, zie ik helaas nergens meer te koop.
En ik zie op vergelijkingssites Panasonic nog steeds als goed maar duur merk genoemd worden. Is eventueel ook een optie voor de vragensteller op Marktplaats.quote:Op donderdag 24 september 2015 14:15 schreef Ole het volgende:
[..]
die heb ik. Van Blokker.
Prima ding voor iets van 35 euro (aanbieding)
Die moet wel te vinden zijn op marktplaats lijkt me
Oh dat zou nog kunnen. Weet jij hoe je zoiets reset? Staat niet in het boekje en start inhouden doet ook niks.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 08:55 schreef Lienekien het volgende:
Het is natuurlijk lastig om er zo van afstand iets van te zeggen. Als hij wel warm wordt, is hij dus niet helemaal kapot. Ik weet van die van mij dat het een hele tijd kan duren voordat je iets hoort, want de eerste fase is dat opwarmen.
Er is misschien toch iets misgegaan met het instellen van de timer. En misschien moet die nog gereset worden.
Vaak moet je de knop dan een aantal seconden ingedrukt houden tot hij een keer of vaker piept.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 09:59 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oh dat zou nog kunnen. Weet jij hoe je zoiets reset? Staat niet in het boekje en start inhouden doet ook niks.
Weet degene van wie je hem geleend hebt het niet?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 08:38 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Primo BM1
Kan in het boekje er weinig over vinden trouwens.
Deed niksquote:Op dinsdag 12 maart 2019 10:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vaak moet je de knop dan een aantal seconden ingedrukt houden tot hij een keer of vaker piept.
Ja en gelukkig vind ze het niet erg. Ze wou hem zelf nog gaan proberen te maken en anders gooit ze hem weg. Ding is al een oudje.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 11:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Weet degene van wie je hem geleend hebt het niet?
Kan je niks meer instellen? Ook niks wat knippert?quote:Op dinsdag 12 maart 2019 12:03 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Deed niks[..]
Ja en gelukkig vind ze het niet erg. Ze wou hem zelf nog gaan proberen te maken en anders gooit ze hem weg. Ding is al een oudje.
Oh nee ik bedoelde weten ze niet hoe je hem kunt herstarten.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 12:03 schreef summer2bird het volgende:
Ja en gelukkig vind ze het niet erg. Ze wou hem zelf nog gaan proberen te maken en anders gooit ze hem weg. Ding is al een oudje.
Dus die tweede doet het ook niet? Ik zou toch eerst ff rustig kijken of je daar niet per ongeluk een stapje overslaat of dat er per ongeluk een uitgestelde timer aanstaat ofzo.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 15:36 schreef summer2bird het volgende:
Nee, weten ze niet.
Hij knippert wel maar doet verder niks.
Hij bakt wel.
Okey, omdat ik dus zo enthousiast was en al hele recepten had bedacht, had ik vanmorgen een broodmachine bij de kringloop gekocht.
15 euro, en ik had hem getest op de lampen afdeling.
Mee naar huis genomen en alles ingegooid voor een brood.
Maar hij bakt niet.
Nu ben ik dat brood aan het bakken in die machine die niet kneed maar wel bakt.
Zo verschrikkelijk jammer, ik had al vanalles in huis gehaald en allerlei recepten gepland.
Iemand hier die zijn/haar machine in de weg heeft staan en weg wil doen (tegen een licht prijsje?)
Nee, ik heb hem al puur alleen op bakken gezet en hij blijft koel.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 15:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Dus die tweede doet het ook niet? Ik zou toch eerst ff rustig kijken of je daar niet per ongeluk een stapje overslaat of dat er per ongeluk een uitgestelde timer aanstaat ofzo.
Ik heb geen idee waarom er destijds is besloten om het in gescheiden topics te bespreken. Maar we laten het maar gewoon zo. Over recepten kan je in elk geval in beide topics postenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:06 schreef qajariaq het volgende:
Hopelijk wordt dit topic iets want mee posten in het andere topic schijnt echt niet de bedoeling te zijn hoewel ik het verschil niet zo erg zie eigenlijk. Met de bbm sluit je alleen wat variabelen uit.
Dank je wel voor het delen van je recept, klinkt lekker en goed! Wel handig ja, wat compacter en langer houdbaar brood.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:06 schreef qajariaq het volgende:
Ik heb al jaren zo n ding. In het begin gebruikt, toen een paar jaar niet en sinds ruim een half jaar bak ik toch weer eigen brood.
Mijn doel is een langer houdbaar brood te maken wat compact en smakelijk is. Uitgangspunt was het recept wat op de Soezie meel stond. Tegenwoordig haal ik meel bij een molen, 2 1/2 kg tarwe volkorenmeel mengen met 1 kg rogge. Daar kan ik dan een keer of vijf van bakken.
Behalve meel gaat er natuurlijk water in en een klein beetje zout, olijfolie en wat gist. Dat vul ik dan aan met noten, pitten en sesamzaad. Brood laat ik afkoelen, dan snijden en in de vriezer. Veel brood eet ik niet dus doe ik meer dan een week met een brood.
Minder zout omdat het gezonder is, helemaal zonder vind ik niet lekker. Wat olie voor de houdbaarheid en minder gist om het compact te houden wat ook weer beter is voor de houdbaarheid en handiger voor onderweg (als corona weer over is). Door de olie en de noten en dergelijke is het brood voldoende smakelijk om zonder beleg te eten.
Hopelijk wordt dit topic iets want mee posten in het andere topic schijnt echt niet de bedoeling te zijn hoewel ik het verschil niet zo erg zie eigenlijk. Met de bbm sluit je alleen wat variabelen uit.
Ik heb het (in Arnhem) nog van koopmans gekocht van de week (omdat gist op was). Maar het viel me wel op dat er niet zoveel keuze was. Zag wel een mix van Robért. Maar verder niet naar gekeken wat daar nog bij moest.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:58 schreef Greys het volgende:
Ik kan de kant en klaar mixen bijna nergens meer vinden, die waren altijd volop in de supermarkt maar zijn ze nou allemaal op of is het uit het assortiment?
Ja, veel is uitverkocht, in de supermarkt iig, online is er nog veel te koop, ook bij molens.quote:Op woensdag 1 april 2020 10:58 schreef Greys het volgende:
Ik kan de kant en klaar mixen bijna nergens meer vinden, die waren altijd volop in de supermarkt maar zijn ze nou allemaal op of is het uit het assortiment?
Heb je een plentyparts in de buurt?quote:Op zondag 14 juni 2020 20:57 schreef Hupje het volgende:
Mijn broodbakmachine is er mee gestopt. Vriend heeft hem open geschroefd; de snaar is kapot. Dat wordt dus een nieuwe kopen. Ik heb volgens mij het juiste typenummer gevonden. Bij welke onderdelensite kan ik hem het beste kopen?
Ik heb er eentje die weg mag. Wel zelf ophalen. Dus als je in de buurt woont...quote:Op zondag 14 juni 2020 20:57 schreef Hupje het volgende:
Mijn broodbakmachine is er mee gestopt. Vriend heeft hem open geschroefd; de snaar is kapot. Dat wordt dus een nieuwe kopen. Ik heb volgens mij het juiste typenummer gevonden. Bij welke onderdelensite kan ik hem het beste kopen?
Parts.nl en Europart.nl heb ik goede ervaringen mee waarbij Parts.nl een wat betere zoekfunctie heeft.quote:Op maandag 15 juni 2020 07:05 schreef Hupje het volgende:
Nee, geen enkele winkel die dat soort dingen verkoopt. Heb het nu online ergens besteld, hopen dat het geleverd wordt en de juiste is.
Kan hij toevallig naar je vader worden verplaatst?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 02:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb er eentje die weg mag. Wel zelf ophalen. Dus als je in de buurt woont...
Daar komt ‘ie vandaanquote:Op dinsdag 16 juni 2020 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kan hij toevallig naar je vader worden verplaatst?
Top!quote:Op dinsdag 16 juni 2020 10:53 schreef Hupje het volgende:
Ik heb er inmiddels eentje besteld, waarschijnlijk komt hij morgen. Bedankt voor het aanbod en de tips!
Nee joh, ik vraag het wel even, zal wel oke zijn, weet alleen niet wanneer ik ze weer zie. Dus weet niet of je het snel wil hebben.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 11:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Dan laat ik het voorbij gaan. Je kunt er vast iemand anders blij mee maken.
Ik heb geen haast hoor. Ik vind brood bakken erg leuk maar ik merk dat het me toch te veel tijd kost. Dan is een broodbakmachine vast veel handiger.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 11:13 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nee joh, ik vraag het wel even, zal wel oke zijn, weet alleen niet wanneer ik ze weer zie. Dus weet niet of je het snel wil hebben.
Ding staat hier al sinds kerst in de gang in de tas waarin die vervoerd is :’)
Ik kan ‘m gewoonweg niet kwijt op mijn aanrecht zonder steeds andere zware keuken-apparatuur naar mijn huiskamer te verplaatsen. En die dingen gebruik ik juist dagelijks.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 11:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb geen haast hoor. Ik vind brood bakken erg leuk maar ik merk dat het me toch te veel tijd kost. Dan is een broodbakmachine vast veel handiger.
Ok, komt goed!quote:Op dinsdag 16 juni 2020 11:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik kan ‘m gewoonweg niet kwijt op mijn aanrecht zonder steeds andere zware keuken-apparatuur naar mijn huiskamer te verplaatsen. En die dingen gebruik ik juist dagelijks.
Ik hou je op de hoogte. Mooiste zou zijn als ik een paar dagen naar mijn vader ga, rijden we toch praktisch langs jullie en kan ik eindelijk jullie huisje zien.
Had eerder deze week gebeld met mijn vader. De broodbakmachine is voor jullie. Hij wist ook gelijk over wie ik het hadquote:
quote:Op zondag 21 juni 2020 01:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Had eerder deze week gebeld met mijn vader. De broodbakmachine is voor jullie. Hij wist ook gelijk over wie ik het had
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |