abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:37:18 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75942161
Als de AEX op 340-350 komt wil ik wel shorten op Randstad.
The End Times are wild
  dinsdag 22 december 2009 @ 22:08:27 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75944067

En een vrolijk kerstfeest vanuit Boxtel (alvast)
The End Times are wild
pi_75957326
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:08 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Ik dacht dat je veel ouder was:)
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_75957343
quote:
Op woensdag 23 december 2009 08:17 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Ik dacht dat je veel ouder was:)

Jullie ook allemaal een heel goed kerstfeest!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75957957
quote:
[ afbeelding ]
Prettige kerstdagen LXIV, en ook de rest natuurlijk
pi_75958040
Veel beurzen nu op verschillende weerstandzones, Dow Jones tegen dalende weerstandslijn sinds 2007, S&P tegen 50% fibo niveau, Nasdaq tegen 61.8% fibo niveau, Aex tegen 38.2% fibo niveau.
pi_75961206
Ook prettige feesten natuurlijk iedereen!
pi_75961267
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_75961328
voor de contrarians onder u:
http://www.cnbc.com/id/34524848
pi_75961374
quote:
[ afbeelding ]
volgens mij ben jij de linker!

Contente kerstdagen, en niet teveel aandelen en zorgen waar al die knaken nou precies in gestoken moeten worden
pi_75961605
Fijne feestdagen iedereen!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  Redactie Frontpage woensdag 23 december 2009 @ 11:46:50 #162
4530 crew  Crazy Harry
pi_75962911
Prettige feestdagen allemaal

Enne, vandergeld, is die naam toeval?
http://www.nu.nl/werk-en-(...)s-betere-balans.html
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  woensdag 23 december 2009 @ 11:59:12 #163
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_75963388
Prettige feestdagen en een spannend 2010 allemaal

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_75963521
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:46 schreef Crazy Harry het volgende:
Prettige feestdagen allemaal

Enne, vandergeld, is die naam toeval?
http://www.nu.nl/werk-en-(...)s-betere-balans.html
Nee, mijn naam komt uit de film White Chicks
pi_75963584
Logisch dat je dat niet rondstrooit

Ook prettige feesten hé VDG

Ik heet ook niet Tony C btw .
pi_75963619
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:04 schreef tony_clifton- het volgende:
Logisch dat je dat niet rondstrooit

Ook prettige feesten hé VDG
Jij ook Tony
  woensdag 23 december 2009 @ 12:18:38 #167
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_75964192
prettige feestdagen allemaal dat er maar een flinke portefuille onder de boom mag liggen
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_75964216
pi_75964353
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:19 schreef piepeloi55 het volgende:
[ afbeelding ]
ik gok dat jij de rechter bent.
pi_75964449
Even tussen de groeten door: volvo verkocht aan Geely. Kom er maar in, S_E

dwz, nu.nl is even slecht in vertalen van buitelandse nieuwsberichten als fd.nl :
quote:
STOCKHOLM (AFP) – US auto giant Ford and Zhejiang Geely Holding have struck a deal on Ford's sale of Swedish brand Volvo to the Chinese company, Swedish television reported on Wednesday, citing a union leader.

"Now it is clear. Volvo cars is sold to China's Geely," said a report on the website of local Swedish television, quoting union leader Miroslav Milurevic, the head of Volvo's metal workers in the town of Olofstroem.

Volvo's spokesman Olle Axelsson denied the report to Swedish newswire TT but said "a positive step" had been taken.

Axelsson would not give more details and said additional information would come before 1100 GMT.
pi_75966877
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Even tussen de groeten door: volvo verkocht aan Geely. Kom er maar in, S_E

dwz, nu.nl is even slecht in vertalen van buitelandse nieuwsberichten als fd.nl :
[..]
Altijd al gezegd dat het een goede investering is geweest Gisteren 5.5% omhoog en vandaag op dit nieuws 11.5% omhoog. Niks mis met een financieel gesettelde kerst

Komt nog een keer bij dat Chinese auto's een prut reputatie hebben en met de technologie van Volvo (die ze erg goedkoop hebben kunnen krijgen gezien de huidige omstandigheden) gaan ze de Chinese markt ass-whoopen

En dan nog te bedenken dat ik expres de markt 2 dagen niet gevolgd had omdat Geely 18% in 2 dagen naar beneden ging en ik toevallig daar een koop order had staan (voor lange termijn omdat ik mijn positie wou vergroten en ik de markt niet 24/7 kan volgen atm.) Koop order gehit en we staan al weer 15% hoger Ik moet dat hoefijzer maar eens uit mn broek halen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75967541
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Altijd al gezegd dat het een goede investering is geweest Gisteren 5.5% omhoog en vandaag op dit nieuws 11.5% omhoog. Niks mis met een financieel gesettelde kerst

Komt nog een keer bij dat Chinese auto's een prut reputatie hebben en met de technologie van Volvo (die ze erg goedkoop hebben kunnen krijgen gezien de huidige omstandigheden) gaan ze de Chinese markt ass-whoopen

En dan nog te bedenken dat ik expres de markt 2 dagen niet gevolgd had omdat Geely 18% in 2 dagen naar beneden ging en ik toevallig daar een koop order had staan (voor lange termijn omdat ik mijn positie wou vergroten en ik de markt niet 24/7 kan volgen atm.) Koop order gehit en we staan al weer 15% hoger Ik moet dat hoefijzer maar eens uit mn broek halen
is geen investering hoor, is een spculatief projectiel.

Chinezen zien aandelen als gokken, en eigenaren zien hun bedrijven als prive ondernemingen, ook al hebben ze externe aandeelhouders. Brand je vingers maar niet aan dat hoefijzer

Hoe gaan ze het trouwens financieren, aangezien de koopsom een veelvoud zal zijn van het bedrijf wat Geely nu is (een middelgrote producent in China).
Gokje: GS oefent een optie uit op een substantieel deel van een aandelenuitgifte tegen een fractie van de huidige prijs uit, die tot op heden niet disclosed was. Dat kan best in China

Daarnaast, als je iets van China begrijpt, begrijp je dat techniek niet echt relevant is om de markt te ass-whoopen. Wel imago. Grappig is dat ze daarbij geholpen worden door het feit dat de meest sjieke bussen in China, de duurste die voor het lange afstandsvervoer gebruikt worden, Volvo's zijn. Heeft wel geen ruk met het automerkt te maken, maar zou wel het imago kunnen helpen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 23-12-2009 13:51:13 ]
pi_75969536
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

is geen investering hoor, is een spculatief projectiel.
Het is maar welke naam je er aan geeft. Investeren, speculeren, gokken, wedden, etc.
quote:
Chinezen zien aandelen als gokken, en eigenaren zien hun bedrijven als prive ondernemingen, ook al hebben ze externe aandeelhouders. Brand je vingers maar niet aan dat hoefijzer
Daar ben ik me bewust van, gezien de groei van de concurrenten van Geely in China eenzelfde groei hebben doorgemaakt op beursniveau, meesten boven de 100% YTD
quote:
Hoe gaan ze het trouwens financieren, aangezien de koopsom een veelvoud zal zijn van het bedrijf wat Geely nu is (een middelgrote producent in China).
Chinese overheid en daar heb ik geen problemen mee. Het is ook niet zo dat Geely boekhoudkundig er slecht voor staat ofzo, en gezien de prijs die ze voor Volvo betalen is gezien de markt omstandigheden gewoon goedkoop.
quote:
Gokje: GS oefent een optie uit op een substantieel deel van een aandelenuitgifte tegen een fractie van de huidige prijs uit, die tot op heden niet disclosed was. Dat kan best in China
Daar ben ik me bewust van maar zie ik niet als probleem. Het is ook geen rocket science om te begrijpen dat Geely 99.9% 'speculatie' is doordat het meer dan 2500% gestegen is in 1.5 jaar tijd. Dat wil alleen niet zeggen dat het op lange termijn, best een goed aandeel kan zijn, op fundamentele waarden.
quote:
Daarnaast, als je iets van China begrijpt, begrijp je dat techniek niet echt relevant is om de markt te ass-whoopen. Wel imago. Grappig is dat ze daarbij geholpen worden door het feit dat de meest sjieke bussen in China, de duurste die voor het lange afstandsvervoer gebruikt worden, Volvo's zijn. Heeft wel geen ruk met het automerkt te maken, maar zou wel het imago kunnen helpen.
Ik heb inderdaad nul verstand van China, alleen dat men daar vooral met cash betaald voor nieuwe autos (in tegenstelling tot Amerika) en dat er een vrij rustige stijgende lijn zit in de auto verkopen de jaren door. En zijn de meeste chinese automerken vrij onbeschaamd in het rustig kopieren van westerse modellen Wat te denken van welke domicile competitor van Geely je ook had gekozen, grote kans dat je nu zoals al eerder vermeld had meer dan 100% rendement er op had kunnen hebben. Not bad voor speculeren.

Wat betreft die 'techniek'. Dat heb ik niet vanmezelf maar kwam te voren in een discussie bij ons over Geely in de toekomst. En ik vond dat wel wat hebben. Guess I was wrong
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 23 december 2009 @ 14:26:14 #174
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_75969695
Weten jullie nog goede blogs(of twitter accounts) van mensen met verstand van beleggen, en die daar leuke stukjes over schrijven?
Als -nog erg veel te kunnen leren- actief belegger lees ik graag alle posts hier over hoe jullie over dingen denken en welke redenaties jullie toepassen, erg leerzaam! Maar ik zoek eigenlijk nog meer plekken waar ik dat soort dingen kan lezen. (Net als het blog in S_E zijn sig. gelezen, echter wordt die niet erg vaak geupdate lately)
pi_75970130
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:26 schreef ijsblokjes het volgende:
Weten jullie nog goede blogs(of twitter accounts) van mensen met verstand van beleggen, en die daar leuke stukjes over schrijven?
Als -nog erg veel te kunnen leren- actief belegger lees ik graag alle posts hier over hoe jullie over dingen denken en welke redenaties jullie toepassen, erg leerzaam! Maar ik zoek eigenlijk nog meer plekken waar ik dat soort dingen kan lezen. (Net als het blog in S_E zijn sig. gelezen, echter wordt die niet erg vaak geupdate lately)
Het is kerst en O&N ligt op de loer kan dus niet elke dag updaten. Updates komen er vanzelf wel weer als alle feest drukte achter de rug is.

Maar misschien wel inderdaad een shout-out naar de andere users hier op het forum om eventueel een eigen blog te starten over hun eigen bevindingen op de markt. Altijd interessant om te lezen en het is handig voor jezelf omdat je kunt terugkijken welke bewoordingen je hebt gebruikt om eventueel bepaalde aandelen of andere zaken die je wou kopen. En in mijn geval is dat nogal vaak amateuristisch maar ik zal blijven proberen Uiteraard zijn er ook wel negatieve comments dat het allemaal veel te soepel loopt, er geen reet van klopt en dat je keuzes voor beleggingen slecht verwoordt en dat leverage voor sukkels is die kicken op adrenaline. Sja..
pi_75970258
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:22 schreef sitting_elfling het volgende:

Wat betreft die 'techniek'. Dat heb ik niet vanmezelf maar kwam te voren in een discussie bij ons over Geely in de toekomst. En ik vond dat wel wat hebben. Guess I was wrong
Moest je maar eens inbrengen bij discussie jullie. Chinezen beslissen vooral op basis van imago en aanzien (en soms prijs ), niet op basis van inhoud.

Er zijnwel eens Westerse bedrijven geweest die daar kleding wilden verkopen van een betere kwaliteit en een betere prijs/kwaliteit verhouding, maar vergeten waren om daar een kek logo op te zetten. Hopeloos mislukt. Geen imago, is geen aanzien, is geen omzet In China althans
pi_75970823
En een straffe lijn naar beneden...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75970948
AEX weet nog niet door 38.2 fibo heen te stoten, zeer benieuwd of dit nog wel gaat lukken komende dagen.
  woensdag 23 december 2009 @ 14:57:03 #179
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_75971061
En een uur geleden mijn turbo shorts AEX verkocht omdat ik er de komende dagen weinig vertrouwen meer in had

@S_E: Als ik inderdaad nog wat verder kijk bij november dan is het een erg actief blog ja! Zal hem is blijven volgende de komende weken na Oud en Nieuw.
pi_75974007
Nieuwe huizenverkopen 355 k tegen 442 k verwacht, fors minder dus.
pi_75974589
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:02 schreef Vandergeld het volgende:
Nieuwe huizenverkopen 355 k tegen 442 k verwacht, fors minder dus.
alle cijfers vallen tegen vandaag
  woensdag 23 december 2009 @ 16:21:04 #182
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_75974739
Ondanks de huizenmarkt in Amerika best wel een klapper heeft opgelopen, krijgt Bam alsnog wel een buy advies. Kan iemand mij dat uitleggen De verwachting dat het op korte termijn beter zal gaan, lijkt me immers niet gegrond. Ok, dan hebben ze wel naar eigen zeggen een sterke positie in het Verenigd Koninkrijk ingenomen, dat lijkt me toch niet direct een aanleiding op stijgende koersen de komende tijd
pi_75974792
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:21 schreef beertenderrr het volgende:
Ondanks de huizenmarkt in Amerika best wel een klapper heeft opgelopen, krijgt Bam alsnog wel een buy advies. Kan iemand mij dat uitleggen De verwachting dat het op korte termijn beter zal gaan, lijkt me immers niet gegrond. Ok, dan hebben ze wel naar eigen zeggen een sterke positie in het Verenigd Koninkrijk ingenomen, dat lijkt me toch niet direct een aanleiding op stijgende koersen de komende tijd
tja adviezen ik doe er helemaal niks mee ! die gasten roepen altijd maar wat.
  woensdag 23 december 2009 @ 16:25:40 #184
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_75974941
mja, het zal toch niet compleet willekeurig wat roepen zijn? Ik mag toch hopen dat ze er een beetje verstand van hebben. Nu lees ik ook een advies dat het vandaag even een kleine tegenvaller is, maar in de opmars van de aex snel weer verder gaat. Ook onzin?
pi_75975035
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:21 schreef beertenderrr het volgende:
Hoeveel % van de winst van BAM wordt uit de states gehaald dan?
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:22 schreef edwinh het volgende:

[..]

tja adviezen ik doe er helemaal niks mee ! die gasten roepen altijd maar wat.
Dat is jammer want die adviezen zijn niet altijd waardeloos
  woensdag 23 december 2009 @ 16:28:23 #186
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_75975064
ow ja dat weet ik niet, maar dacht dat het een algemene markttrend was dat als het in Amerika niet al te best gaat, het hier niet veel later ook slechter gaat
pi_75975115
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:25 schreef beertenderrr het volgende:
mja, het zal toch niet compleet willekeurig wat roepen zijn? Ik mag toch hopen dat ze er een beetje verstand van hebben. Nu lees ik ook een advies dat het vandaag even een kleine tegenvaller is, maar in de opmars van de aex snel weer verder gaat. Ook onzin?
Klagen op een analist die elke dag informatie moet geven over de beurs is natuurlijk ook een open deur intrappen. Immers, als die gast continu goed zat, was hij niet die analist geweest maar zat hij nu terecht een biertje te drinken in warmer gelegen gebieden dan Nederland.

Naar mijn mening lullen ze vaak de markt wat na. En ik hecht ook meer aan adviezen van GS of een andere grote Amerikaanse bank dan zo'n klein handelshuis in Nederland die ergens advies over geeft.
pi_75975176
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:28 schreef beertenderrr het volgende:
ow ja dat weet ik niet, maar dacht dat het een algemene markttrend was dat als het in Amerika niet al te best gaat, het hier niet veel later ook slechter gaat
De (huizen)markt valt nu nog wel mee in Amerika. Pas als ze de rente omhoog gooien komen er weer grote scheuren in zicht.
pi_75977021
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:25 schreef beertenderrr het volgende:
Tom Muller is een goede analist
pi_75981653
Zerohedge blikt terug

quote:
As the chart demonstrates, "A $100 investment in gold would now be more than $380 while the same sum in commodities would have grown to about $357, according to the Standard & Poor's GSCI Enhanced Total Return Index." To the chagrin of stock pumping, Philadelphia majority-owned cable stations, stock investors lost $10 in the decade. But next decade will surely be different, see: The Fed is gone, Chairman Ben is no longer at the helm, money is not being printed as if Cottonelle was going out of style, the US is done raking up trillions in deficits and punting the resolution of the fiscal budget mystery to the next administration, we are no longer reliant on China to finance our ultra-short term day to day existence, Goldman is no longer viceroy of this quadrant of the Milky Way Galaxy... oh wait...
Greece
pi_75981915
Stocks doen het eigenlijk nog best goed. Als je instapt @ the top of the bubble en na 10 jaar buy&hold maar 10% verlies maakt...
Greece
  woensdag 23 december 2009 @ 19:35:05 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75982141
Och, ik herinner me die foldertjes van de banken en andere obscure instellingen nog wel uit 2000. Stijgende beurskoersen werden gewoon logaritmisch geëxtrapoleerd. Binnen een decennium zou de AEX op 1500 staan, Aegon op 200 en UPC op 500. Het leek wel een gratis geldmaakmachine voor iedereen. Beleggen moest je wel op de langere termijn doen, twee, drie jaar geduld had je wel nodig! Iedereen had ook aandelen, bij voorkeur in Nieuwe Economie, en op feestjes werd daar dan over gepraat.

Mocht er zich zo'n situatie weer eens voordoen dan weet je wat je doen moet! Shorten, shorten en nog eens shorten. Alsof je leven er vanaf hangt!
The End Times are wild
pi_75982346
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:35 schreef LXIV het volgende:
Och, ik herinner me die foldertjes van de banken en andere obscure instellingen nog wel uit 2000. Stijgende beurskoersen werden gewoon logaritmisch geëxtrapoleerd. Binnen een decennium zou de AEX op 1500 staan, Aegon op 200 en UPC op 500. Het leek wel een gratis geldmaakmachine voor iedereen. Beleggen moest je wel op de langere termijn doen, twee, drie jaar geduld had je wel nodig! Iedereen had ook aandelen, bij voorkeur in Nieuwe Economie, en op feestjes werd daar dan over gepraat.

Mocht er zich zo'n situatie weer eens voordoen dan weet je wat je doen moet! Shorten, shorten en nog eens shorten. Alsof je leven er vanaf hangt!
Met als resultaat:
http://www.dumpert.nl/med(...)ent_wall_street.html
  woensdag 23 december 2009 @ 22:08:17 #194
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75989933
De uitslag van de beurzen: 0-0
Spannend hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 december 2009 @ 22:40:23 #195
862 Arcee
Look closer
pi_75991658
Het was weer een year-high-verbeter-dagje op Wall Street. Zowel S&P als Nasdaq zetten een nieuwe neer vandaag.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 23 december 2009 @ 22:48:14 #196
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75992079
Mijn gevoel zegt dat we nu wel kunnen doorstomen naar de 360-zone. Lang genoeg tussen de 300 en 330 rondgerommeld. Ik ben er in ieder geval klaar voor!
The End Times are wild
pi_75992421
Ik proef een smell of change hier, nu toch allemaal maar aandeeltjes in de portfolios en de rit naar boven afwachten?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 december 2009 @ 22:56:15 #198
862 Arcee
Look closer
pi_75992538
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik proef een smell of change hier
Inderdaad, zelfs Vandergeld kijkt omhoog.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 23 december 2009 @ 22:56:50 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75992571
Vorige keer zat ik goed met mijn gevoel. Niet dat ik het terecht vind overigens, maar goed. Dat maakt niet uit. De markt heeft altijd gelijk.
The End Times are wild
pi_75993166
quote:
Op woensdag 23 december 2009 22:56 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inderdaad, zelfs Vandergeld kijkt omhoog.
Nee hoor, daar ben ik al mee gestopt, ritje wat ik had voorzien is al geweest. S&P stoot vandaag overigens precies op de 50% fibo afgestoten, en aex op 38.2% fibo. Beurzen breken nog niet door en zullen dat toch echt moeten door voordat ik weer bullish word voor de KT.
pi_76003495
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:35 schreef LXIV het volgende:

The media covers the markets now as ever, by extrapolating trends into the future. They never acknowledged that their trusty indicators failed miserably to signal the most important turning points of the past decade.
pi_76003806
Heb jij nog een nieuwe Marc Faber nieuwsbrief? Krijg die normaal via via, met jou als bron, maar ergens in dat proces hapert er iets.
pi_76004032
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:52 schreef dramatiek het volgende:
Heb jij nog een nieuwe Marc Faber nieuwsbrief? Krijg die normaal via via, met jou als bron, maar ergens in dat proces hapert er iets.
als je nou zo slim bent om je email te pm'en... .
pi_76008410
Dollar levert weer wat in, rond 1.45-1.46 gooi ik er nog wat extra shorts eur/usd in.
pi_76008832
Slechte of goede cijfers deze middag?
pi_76009355
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:07 schreef dramatiek het volgende:
Slechte of goede cijfers deze middag?
De Unemployment Claims kunnen denk ik wel meevallen, ontslaan tijdens de kerstdagen is niet zo populair. Overigens heeft de AEX er niks aan omdat die dicht zijn vanaf 2 uur.
pi_76012734
man man man wat is het saai de afgelopen dagen
zo'n dag als vandaag slaat natuurlijk nergens op, doe hem dan helemaal dicht zoals de helft van de andere beurzen
pi_76013144
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:52 schreef MikeCitybike het volgende:
zo'n dag als vandaag slaat natuurlijk nergens op, doe hem dan helemaal dicht zoals de helft van de andere beurzen
Deze dagen zijn altijd saaiste dagen van het jaar, het gaat pas weer echt beginnen op 4 januari.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 december 2009 @ 14:21:49 #209
862 Arcee
Look closer
pi_76014011
quote:
Op donderdag 24 december 2009 13:52 schreef MikeCitybike het volgende:
Ja, AEX stond de laatste 4 uur tussen 0.2 punt te dansen.
pi_76014544
vroeger waren het meerendeel van de dagen zo 'saai'. Kan zich iemand van de huidige turbo- en spintergeneratie dat nog voorstellen?
pi_76014614
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
vroeger waren het meerendeel van de dagen zo 'saai'. Kan zich iemand van de huidige turbo- en spintergeneratie dat nog voorstellen?
Maar toen was het wel relatief veiliger, toch? Dan kocht je wat aandelen en liet je ze jarenlang liggen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_76014709
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar toen was het wel relatief veiliger, toch? Dan kocht je wat aandelen en liet je ze jarenlang liggen.
soms kon je ze zelfs letterlijk laten liggen
  donderdag 24 december 2009 @ 14:35:21 #213
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76014731
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Toen moest je de beurskoersen ook nog uit de krant van de volgende dag halen. En naar de bank fietsen om daar je orders door te geven. Het hele tempo lag toen zoveel lager dat het relatief niet uitmaakte.

Koersgrafieken maken op grafiekpapier (bestaat dat nog).
The End Times are wild
pi_76014764
quote:
Op donderdag 24 december 2009 12:22 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

De Unemployment Claims kunnen denk ik wel meevallen, ontslaan tijdens de kerstdagen is niet zo populair.
14:30 USD Unemployment Claims 452K 471K 480K
pi_76014829
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toen moest je de beurskoersen ook nog uit de krant van de volgende dag halen. En naar de bank fietsen om daar je orders door te geven. Het hele tempo lag toen zoveel lager dat het relatief niet uitmaakte.

Koersgrafieken maken op grafiekpapier (bestaat dat nog).
Ja, dat weet ik nog wel. Er waren weinig particulieren op die markt actief.
Uiteindelijk spinnen de brokers er wel garen bij, hoe het nu gaat!
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 24 december 2009 @ 14:38:31 #216
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76014888
Hoe zien jullie 2010 eigenlijk? Zullen we doorstijgen naar de 400? Mijn gevoel zegt dat we grosso modo zijwaarts gaan bewegen. Er komen straks hoe dan ook renteverhogingen aan, wat de beurs zal drukken.
Misschien moet ik gewoon calls schrijven voor het hele jaar en het verhaal uizitten.
The End Times are wild
pi_76014924
8:30am USD Core Durable Goods Orders m/m 2.0% 1.1% -0.7%
8:30am USD Unemployment Claims 452K 471K 480K
8:30am USD Durable Goods Orders m/m 0.2% 0.6% -0.6%
pi_76015147
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:38 schreef LXIV het volgende:
Hoe zien jullie 2010 eigenlijk? Zullen we doorstijgen naar de 400? Mijn gevoel zegt dat we grosso modo zijwaarts gaan bewegen. Er komen straks hoe dan ook renteverhogingen aan, wat de beurs zal drukken.
Misschien moet ik gewoon calls schrijven voor het hele jaar en het verhaal uizitten.
ik denk dat je je nog wel eens zou kunnen verbazen over het uitblijven van renteverhogingen. Niemand will de historie ingaan als de president die het herstel de kiem smoorde. Je onderschat de roekeloosheid van policy makers

Het zou me niet verbazen dat het hoger gaat, maar ik vind nu bijna alles al overpriced, dus ik brand me fikken er niet aan Als een aantal fondsen al weer hoger staan dan medio 2007,dan geloof ik er niet zo in.

Daarnaast is er wel iets grappigs aanstaande met banken en verzekeraars, wat een leuke arbritrage mogelik maakt. Ze zullen namelijk in 2012 achtergestelde leningen niet meer als weerstandsvermogen mogen tellen, en zullen dus gedwongen worden aandelen uit te geven
Dus long pref's , short aandelen zou een leuke kunnen zijn, denk ik

De vraag is alleen of dat in 2010 al uitspeelt, of pas in 2011
pi_76016164
quote:
Op donderdag 24 december 2009 14:38 schreef LXIV het volgende:
2010 word 2008 alleen dan op een grotere schaal
pi_76016212
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:07 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

2010 word 2008 alleen dan op een grotere schaal
En waarom?
pi_76016809
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:08 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

En waarom?
Omdat we binnen afzienbare tijd gaan beginnen aan een daling ter vergelijking van mei-nov 2008 alleen dan van een grotere schaal.
pi_76017207
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:20 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Omdat we binnen afzienbare tijd gaan beginnen aan een daling ter vergelijking van mei-nov 2008 alleen dan van een grotere schaal.
dat snap ik maar waarom gaat die daling binnen afzienbare tijd beginnen?
pi_76018189
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:28 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

dat snap ik maar waarom gaat die daling binnen afzienbare tijd beginnen?
Die plaatjes zal ik morgen wel even online gooien, zit nu op de verkeerde computer daarvoor, vooral de Dow Jones Transport geeft aan dat we heel dicht bij een top zijn omdat die een zogenaamde "tripple zigzag" aan het afronden is, en een tripple zigzag is het maximale in hoelang iets kan worden opgerekt, er bestaat niet zoiets als een zigzag die uit 4 zigzags bestaat. Maar ik zal daar morgen wel even op terugkomen op mijn goede computer
pi_76018497
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:48 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Die plaatjes zal ik morgen wel even online gooien, zit nu op de verkeerde computer daarvoor, vooral de Dow Jones Transport geeft aan dat we heel dicht bij een top zijn omdat die een zogenaamde "tripple zigzag" aan het afronden is, en een tripple zigzag is het maximale in hoelang iets kan worden opgerekt, er bestaat niet zoiets als een zigzag die uit 4 zigzags bestaat. Maar ik zal daar morgen wel even op terugkomen op mijn goede computer
Wie verzint al die dingen toch? Een tripple zigzag. Ik vroeg me al jaren af wat John Cleese tegenwoordig deed...... d'er moet een goed boek inzitten, of in ieder geval een stortvloed aan Dilberts.

Afijn we gaan het morgen zien wat Zorro vermag.
pi_76018576
quote:
Op donderdag 24 december 2009 15:48 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Wanneer kwam dat sinistere groepje ook al weer bij elkaar?
Je had het over 2 data, 26 oktober en nog eentje een paar maanden later
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')