Ik dacht dat je veel ouder was:)quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:08 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
En een vrolijk kerstfeest vanuit Boxtel (alvast)
quote:Op woensdag 23 december 2009 08:17 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ik dacht dat je veel ouder was:)
Prettige kerstdagen LXIV, en ook de rest natuurlijkquote:Op dinsdag 22 december 2009 22:08 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
volgens mij ben jij de linker!quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:08 schreef LXIV het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, mijn naam komt uit de film White Chicksquote:Op woensdag 23 december 2009 11:46 schreef Crazy Harry het volgende:
Prettige feestdagen allemaal![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Enne, vandergeld, is die naam toeval?
http://www.nu.nl/werk-en-(...)s-betere-balans.html
Jij ook Tonyquote:Op woensdag 23 december 2009 12:04 schreef tony_clifton- het volgende:
Logisch dat je dat niet rondstrooit
Ook prettige feesten hé VDG
quote:STOCKHOLM (AFP) – US auto giant Ford and Zhejiang Geely Holding have struck a deal on Ford's sale of Swedish brand Volvo to the Chinese company, Swedish television reported on Wednesday, citing a union leader.
"Now it is clear. Volvo cars is sold to China's Geely," said a report on the website of local Swedish television, quoting union leader Miroslav Milurevic, the head of Volvo's metal workers in the town of Olofstroem.
Volvo's spokesman Olle Axelsson denied the report to Swedish newswire TT but said "a positive step" had been taken.
Axelsson would not give more details and said additional information would come before 1100 GMT.
Altijd al gezegd dat het een goede investering is geweestquote:Op woensdag 23 december 2009 12:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Even tussen de groeten door: volvo verkocht aan Geely. Kom er maar in, S_E
dwz, nu.nl is even slecht in vertalen van buitelandse nieuwsberichten als fd.nl :
[..]
is geen investering hoor, is een spculatief projectiel.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Altijd al gezegd dat het een goede investering is geweestGisteren 5.5% omhoog en vandaag op dit nieuws 11.5% omhoog. Niks mis met een financieel gesettelde kerst
![]()
Komt nog een keer bij dat Chinese auto's een prut reputatie hebben en met de technologie van Volvo (die ze erg goedkoop hebben kunnen krijgen gezien de huidige omstandigheden) gaan ze de Chinese markt ass-whoopen![]()
En dan nog te bedenken dat ik expres de markt 2 dagen niet gevolgd had omdat Geely 18% in 2 dagen naar beneden ging en ik toevallig daar een koop order had staan (voor lange termijn omdat ik mijn positie wou vergroten en ik de markt niet 24/7 kan volgen atm.) Koop order gehit en we staan al weer 15% hogerIk moet dat hoefijzer maar eens uit mn broek halen
Het is maar welke naam je er aan geeft. Investeren, speculeren, gokken, wedden, etc.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
is geen investering hoor, is een spculatief projectiel.
Daar ben ik me bewust van, gezien de groei van de concurrenten van Geely in China eenzelfde groei hebben doorgemaakt op beursniveau, meesten boven de 100% YTDquote:Chinezen zien aandelen als gokken, en eigenaren zien hun bedrijven als prive ondernemingen, ook al hebben ze externe aandeelhouders.Brand je vingers maar niet aan dat hoefijzer
Chinese overheidquote:Hoe gaan ze het trouwens financieren, aangezien de koopsom een veelvoud zal zijn van het bedrijf wat Geely nu is (een middelgrote producent in China).
Daar ben ik me bewust van maar zie ik niet als probleem. Het is ook geen rocket science om te begrijpen dat Geely 99.9% 'speculatie' is doordat het meer dan 2500% gestegen is in 1.5 jaar tijd. Dat wil alleen niet zeggen dat het op lange termijn, best een goed aandeel kan zijn, op fundamentele waarden.quote:Gokje: GS oefent een optie uit op een substantieel deel van een aandelenuitgifte tegen een fractie van de huidige prijs uit, die tot op heden niet disclosed was. Dat kan best in China![]()
Ik heb inderdaad nul verstand van China, alleen dat men daar vooral met cash betaald voor nieuwe autos (in tegenstelling tot Amerika) en dat er een vrij rustige stijgende lijn zit in de auto verkopen de jaren door. En zijn de meeste chinese automerken vrij onbeschaamd in het rustig kopieren van westerse modellenquote:Daarnaast, als je iets van China begrijpt, begrijp je dat techniek niet echt relevant is om de markt te ass-whoopen. Wel imago. Grappig is dat ze daarbij geholpen worden door het feit dat de meest sjieke bussen in China, de duurste die voor het lange afstandsvervoer gebruikt worden, Volvo's zijn. Heeft wel geen ruk met het automerkt te maken, maar zou wel het imago kunnen helpen.
Het is kerst en O&N ligt op de loer kan dus niet elke dag updaten. Updates komen er vanzelf wel weer als alle feest drukte achter de rug is.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:26 schreef ijsblokjes het volgende:
Weten jullie nog goede blogs(of twitter accounts) van mensen met verstand van beleggen, en die daar leuke stukjes over schrijven?
Als -nog erg veel te kunnen leren- actief belegger lees ik graag alle posts hier over hoe jullie over dingen denken en welke redenaties jullie toepassen, erg leerzaam! Maar ik zoek eigenlijk nog meer plekken waar ik dat soort dingen kan lezen. (Net als het blog in S_E zijn sig. gelezen, echter wordt die niet erg vaak geupdate lately)
Moest je maar eens inbrengen bij discussie jullie. Chinezen beslissen vooral op basis van imago en aanzien (en soms prijsquote:Op woensdag 23 december 2009 14:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat betreft die 'techniek'. Dat heb ik niet vanmezelf maar kwam te voren in een discussie bij ons over Geely in de toekomst. En ik vond dat wel wat hebben. Guess I was wrong
alle cijfers vallen tegen vandaagquote:Op woensdag 23 december 2009 16:02 schreef Vandergeld het volgende:
Nieuwe huizenverkopen 355 k tegen 442 k verwacht, fors minder dus.
tja adviezen ik doe er helemaal niks mee ! die gasten roepen altijd maar wat.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:21 schreef beertenderrr het volgende:
Ondanks de huizenmarkt in Amerika best wel een klapper heeft opgelopen, krijgt Bam alsnog wel een buy advies. Kan iemand mij dat uitleggenDe verwachting dat het op korte termijn beter zal gaan, lijkt me immers niet gegrond. Ok, dan hebben ze wel naar eigen zeggen een sterke positie in het Verenigd Koninkrijk ingenomen, dat lijkt me toch niet direct een aanleiding op stijgende koersen de komende tijd
Hoeveel % van de winst van BAM wordt uit de states gehaald dan?quote:Op woensdag 23 december 2009 16:21 schreef beertenderrr het volgende:
Ondanks de huizenmarkt in Amerika best wel een klapper heeft opgelopen, krijgt Bam alsnog wel een buy advies. Kan iemand mij dat uitleggenDe verwachting dat het op korte termijn beter zal gaan, lijkt me immers niet gegrond. Ok, dan hebben ze wel naar eigen zeggen een sterke positie in het Verenigd Koninkrijk ingenomen, dat lijkt me toch niet direct een aanleiding op stijgende koersen de komende tijd
Dat is jammer want die adviezen zijn niet altijd waardeloosquote:Op woensdag 23 december 2009 16:22 schreef edwinh het volgende:
[..]
tja adviezen ik doe er helemaal niks mee ! die gasten roepen altijd maar wat.
Klagen op een analist die elke dag informatie moet geven over de beurs is natuurlijk ook een open deur intrappen. Immers, als die gast continu goed zat, was hij niet die analist geweest maar zat hij nu terecht een biertje te drinken in warmer gelegen gebieden dan Nederland.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:25 schreef beertenderrr het volgende:
mja, het zal toch niet compleet willekeurig wat roepen zijn? Ik mag toch hopen dat ze er een beetje verstand van hebben. Nu lees ik ook een advies dat het vandaag even een kleine tegenvaller is, maar in de opmars van de aex snel weer verder gaat. Ook onzin?
De (huizen)markt valt nu nog wel mee in Amerika. Pas als ze de rente omhoog gooien komen er weer grote scheuren in zicht.quote:Op woensdag 23 december 2009 16:28 schreef beertenderrr het volgende:
ow ja dat weet ik niet, maar dacht dat het een algemene markttrend was dat als het in Amerika niet al te best gaat, het hier niet veel later ook slechter gaat
Tom Muller is een goede analistquote:Op woensdag 23 december 2009 16:25 schreef beertenderrr het volgende:
mja, het zal toch niet compleet willekeurig wat roepen zijn? Ik mag toch hopen dat ze er een beetje verstand van hebben. Nu lees ik ook een advies dat het vandaag even een kleine tegenvaller is, maar in de opmars van de aex snel weer verder gaat. Ook onzin?
quote:As the chart demonstrates, "A $100 investment in gold would now be more than $380 while the same sum in commodities would have grown to about $357, according to the Standard & Poor's GSCI Enhanced Total Return Index." To the chagrin of stock pumping, Philadelphia majority-owned cable stations, stock investors lost $10 in the decade. But next decade will surely be different, see: The Fed is gone, Chairman Ben is no longer at the helm, money is not being printed as if Cottonelle was going out of style, the US is done raking up trillions in deficits and punting the resolution of the fiscal budget mystery to the next administration, we are no longer reliant on China to finance our ultra-short term day to day existence, Goldman is no longer viceroy of this quadrant of the Milky Way Galaxy... oh wait...
Met als resultaat:quote:Op woensdag 23 december 2009 19:35 schreef LXIV het volgende:
Och, ik herinner me die foldertjes van de banken en andere obscure instellingen nog wel uit 2000. Stijgende beurskoersen werden gewoon logaritmisch geëxtrapoleerd. Binnen een decennium zou de AEX op 1500 staan, Aegon op 200 en UPC op 500. Het leek wel een gratis geldmaakmachine voor iedereen. Beleggen moest je wel op de langere termijn doen, twee, drie jaar geduld had je wel nodig! Iedereen had ook aandelen, bij voorkeur in Nieuwe Economie, en op feestjes werd daar dan over gepraat.
Mocht er zich zo'n situatie weer eens voordoen dan weet je wat je doen moet! Shorten, shorten en nog eens shorten. Alsof je leven er vanaf hangt!
Inderdaad, zelfs Vandergeld kijkt omhoog.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik proef een smell of change hier
Nee hoor, daar ben ik al mee gestopt, ritje wat ik had voorzien is al geweest. S&P stoot vandaag overigens precies op de 50% fibo afgestoten, en aex op 38.2% fibo. Beurzen breken nog niet door en zullen dat toch echt moeten door voordat ik weer bullish word voor de KT.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:56 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, zelfs Vandergeld kijkt omhoog.
The media covers the markets now as ever, by extrapolating trends into the future. They never acknowledged that their trusty indicators failed miserably to signal the most important turning points of the past decade.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:35 schreef LXIV het volgende:
Och, ik herinner me die foldertjes van de banken en andere obscure instellingen nog wel uit 2000. Stijgende beurskoersen werden gewoon logaritmisch geëxtrapoleerd. Binnen een decennium zou de AEX op 1500 staan, Aegon op 200 en UPC op 500. Het leek wel een gratis geldmaakmachine voor iedereen. Beleggen moest je wel op de langere termijn doen, twee, drie jaar geduld had je wel nodig! Iedereen had ook aandelen, bij voorkeur in Nieuwe Economie, en op feestjes werd daar dan over gepraat.
Mocht er zich zo'n situatie weer eens voordoen dan weet je wat je doen moet! Shorten, shorten en nog eens shorten. Alsof je leven er vanaf hangt!
als je nou zo slim bent om je email te pm'en...quote:Op donderdag 24 december 2009 08:52 schreef dramatiek het volgende:
Heb jij nog een nieuwe Marc Faber nieuwsbrief? Krijg die normaal via via, met jou als bron, maar ergens in dat proces hapert er iets.
De Unemployment Claims kunnen denk ik wel meevallen, ontslaan tijdens de kerstdagen is niet zo populair. Overigens heeft de AEX er niks aan omdat die dicht zijn vanaf 2 uur.quote:Op donderdag 24 december 2009 12:07 schreef dramatiek het volgende:
Slechte of goede cijfers deze middag?
Deze dagen zijn altijd saaiste dagen van het jaar, het gaat pas weer echt beginnen op 4 januari.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:52 schreef MikeCitybike het volgende:
man man man wat is het saai de afgelopen dagen
zo'n dag als vandaag slaat natuurlijk nergens op, doe hem dan helemaal dicht zoals de helft van de andere beurzen
Ja, AEX stond de laatste 4 uur tussen 0.2 punt te dansen.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:52 schreef MikeCitybike het volgende:
man man man wat is het saai de afgelopen dagen
zo'n dag als vandaag slaat natuurlijk nergens op, doe hem dan helemaal dicht zoals de helft van de andere beurzen
Maar toen was het wel relatief veiliger, toch? Dan kocht je wat aandelen en liet je ze jarenlang liggen.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
vroeger waren het meerendeel van de dagen zo 'saai'. Kan zich iemand van de huidige turbo- en spintergeneratie dat nog voorstellen?
soms kon je ze zelfs letterlijk laten liggenquote:Op donderdag 24 december 2009 14:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar toen was het wel relatief veiliger, toch? Dan kocht je wat aandelen en liet je ze jarenlang liggen.
Toen moest je de beurskoersen ook nog uit de krant van de volgende dag halen. En naar de bank fietsen om daar je orders door te geven. Het hele tempo lag toen zoveel lager dat het relatief niet uitmaakte.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
vroeger waren het meerendeel van de dagen zo 'saai'. Kan zich iemand van de huidige turbo- en spintergeneratie dat nog voorstellen?
14:30 USD Unemployment Claims 452K 471K 480Kquote:Op donderdag 24 december 2009 12:22 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
De Unemployment Claims kunnen denk ik wel meevallen, ontslaan tijdens de kerstdagen is niet zo populair.
Ja, dat weet ik nog wel. Er waren weinig particulieren op die markt actief.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toen moest je de beurskoersen ook nog uit de krant van de volgende dag halen. En naar de bank fietsen om daar je orders door te geven. Het hele tempo lag toen zoveel lager dat het relatief niet uitmaakte.
Koersgrafieken maken op grafiekpapier (bestaat dat nog).
ik denk dat je je nog wel eens zou kunnen verbazen over het uitblijven van renteverhogingen. Niemand will de historie ingaan als de president die het herstel de kiem smoorde. Je onderschat de roekeloosheid van policy makersquote:Op donderdag 24 december 2009 14:38 schreef LXIV het volgende:
Hoe zien jullie 2010 eigenlijk? Zullen we doorstijgen naar de 400? Mijn gevoel zegt dat we grosso modo zijwaarts gaan bewegen. Er komen straks hoe dan ook renteverhogingen aan, wat de beurs zal drukken.
Misschien moet ik gewoon calls schrijven voor het hele jaar en het verhaal uizitten.
2010 word 2008 alleen dan op een grotere schaalquote:Op donderdag 24 december 2009 14:38 schreef LXIV het volgende:
Hoe zien jullie 2010 eigenlijk? Zullen we doorstijgen naar de 400? Mijn gevoel zegt dat we grosso modo zijwaarts gaan bewegen. Er komen straks hoe dan ook renteverhogingen aan, wat de beurs zal drukken.
Misschien moet ik gewoon calls schrijven voor het hele jaar en het verhaal uizitten.
En waarom?quote:Op donderdag 24 december 2009 15:07 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
2010 word 2008 alleen dan op een grotere schaal
Omdat we binnen afzienbare tijd gaan beginnen aan een daling ter vergelijking van mei-nov 2008 alleen dan van een grotere schaal.quote:
dat snap ikquote:Op donderdag 24 december 2009 15:20 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Omdat we binnen afzienbare tijd gaan beginnen aan een daling ter vergelijking van mei-nov 2008 alleen dan van een grotere schaal.
Die plaatjes zal ik morgen wel even online gooien, zit nu op de verkeerde computer daarvoor, vooral de Dow Jones Transport geeft aan dat we heel dicht bij een top zijn omdat die een zogenaamde "tripple zigzag" aan het afronden is, en een tripple zigzag is het maximale in hoelang iets kan worden opgerekt, er bestaat niet zoiets als een zigzag die uit 4 zigzags bestaat. Maar ik zal daar morgen wel even op terugkomen op mijn goede computerquote:Op donderdag 24 december 2009 15:28 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
dat snap ikmaar waarom gaat die daling binnen afzienbare tijd beginnen?
Wie verzint al die dingen toch? Een tripple zigzag. Ik vroeg me al jaren af wat John Cleese tegenwoordig deed...... d'er moet een goed boek inzitten, of in ieder geval een stortvloed aan Dilberts.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:48 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Die plaatjes zal ik morgen wel even online gooien, zit nu op de verkeerde computer daarvoor, vooral de Dow Jones Transport geeft aan dat we heel dicht bij een top zijn omdat die een zogenaamde "tripple zigzag" aan het afronden is, en een tripple zigzag is het maximale in hoelang iets kan worden opgerekt, er bestaat niet zoiets als een zigzag die uit 4 zigzags bestaat. Maar ik zal daar morgen wel even op terugkomen op mijn goede computer
Wanneer kwam dat sinistere groepje ook al weer bij elkaar?quote:Op donderdag 24 december 2009 15:48 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Die plaatjes zal ik morgen wel even online gooien, zit nu op de verkeerde computer daarvoor, vooral de Dow Jones Transport geeft aan dat we heel dicht bij een top zijn omdat die een zogenaamde "tripple zigzag" aan het afronden is, en een tripple zigzag is het maximale in hoelang iets kan worden opgerekt, er bestaat niet zoiets als een zigzag die uit 4 zigzags bestaat. Maar ik zal daar morgen wel even op terugkomen op mijn goede computer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |