The media covers the markets now as ever, by extrapolating trends into the future. They never acknowledged that their trusty indicators failed miserably to signal the most important turning points of the past decade.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:35 schreef LXIV het volgende:
Och, ik herinner me die foldertjes van de banken en andere obscure instellingen nog wel uit 2000. Stijgende beurskoersen werden gewoon logaritmisch geëxtrapoleerd. Binnen een decennium zou de AEX op 1500 staan, Aegon op 200 en UPC op 500. Het leek wel een gratis geldmaakmachine voor iedereen. Beleggen moest je wel op de langere termijn doen, twee, drie jaar geduld had je wel nodig! Iedereen had ook aandelen, bij voorkeur in Nieuwe Economie, en op feestjes werd daar dan over gepraat.
Mocht er zich zo'n situatie weer eens voordoen dan weet je wat je doen moet! Shorten, shorten en nog eens shorten. Alsof je leven er vanaf hangt!
als je nou zo slim bent om je email te pm'en...quote:Op donderdag 24 december 2009 08:52 schreef dramatiek het volgende:
Heb jij nog een nieuwe Marc Faber nieuwsbrief? Krijg die normaal via via, met jou als bron, maar ergens in dat proces hapert er iets.
De Unemployment Claims kunnen denk ik wel meevallen, ontslaan tijdens de kerstdagen is niet zo populair. Overigens heeft de AEX er niks aan omdat die dicht zijn vanaf 2 uur.quote:Op donderdag 24 december 2009 12:07 schreef dramatiek het volgende:
Slechte of goede cijfers deze middag?
Deze dagen zijn altijd saaiste dagen van het jaar, het gaat pas weer echt beginnen op 4 januari.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:52 schreef MikeCitybike het volgende:
man man man wat is het saai de afgelopen dagen
zo'n dag als vandaag slaat natuurlijk nergens op, doe hem dan helemaal dicht zoals de helft van de andere beurzen
Ja, AEX stond de laatste 4 uur tussen 0.2 punt te dansen.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:52 schreef MikeCitybike het volgende:
man man man wat is het saai de afgelopen dagen
zo'n dag als vandaag slaat natuurlijk nergens op, doe hem dan helemaal dicht zoals de helft van de andere beurzen
Maar toen was het wel relatief veiliger, toch? Dan kocht je wat aandelen en liet je ze jarenlang liggen.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
vroeger waren het meerendeel van de dagen zo 'saai'. Kan zich iemand van de huidige turbo- en spintergeneratie dat nog voorstellen?
soms kon je ze zelfs letterlijk laten liggenquote:Op donderdag 24 december 2009 14:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar toen was het wel relatief veiliger, toch? Dan kocht je wat aandelen en liet je ze jarenlang liggen.
Toen moest je de beurskoersen ook nog uit de krant van de volgende dag halen. En naar de bank fietsen om daar je orders door te geven. Het hele tempo lag toen zoveel lager dat het relatief niet uitmaakte.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
vroeger waren het meerendeel van de dagen zo 'saai'. Kan zich iemand van de huidige turbo- en spintergeneratie dat nog voorstellen?
14:30 USD Unemployment Claims 452K 471K 480Kquote:Op donderdag 24 december 2009 12:22 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
De Unemployment Claims kunnen denk ik wel meevallen, ontslaan tijdens de kerstdagen is niet zo populair.
Ja, dat weet ik nog wel. Er waren weinig particulieren op die markt actief.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toen moest je de beurskoersen ook nog uit de krant van de volgende dag halen. En naar de bank fietsen om daar je orders door te geven. Het hele tempo lag toen zoveel lager dat het relatief niet uitmaakte.
Koersgrafieken maken op grafiekpapier (bestaat dat nog).
ik denk dat je je nog wel eens zou kunnen verbazen over het uitblijven van renteverhogingen. Niemand will de historie ingaan als de president die het herstel de kiem smoorde. Je onderschat de roekeloosheid van policy makersquote:Op donderdag 24 december 2009 14:38 schreef LXIV het volgende:
Hoe zien jullie 2010 eigenlijk? Zullen we doorstijgen naar de 400? Mijn gevoel zegt dat we grosso modo zijwaarts gaan bewegen. Er komen straks hoe dan ook renteverhogingen aan, wat de beurs zal drukken.
Misschien moet ik gewoon calls schrijven voor het hele jaar en het verhaal uizitten.
2010 word 2008 alleen dan op een grotere schaalquote:Op donderdag 24 december 2009 14:38 schreef LXIV het volgende:
Hoe zien jullie 2010 eigenlijk? Zullen we doorstijgen naar de 400? Mijn gevoel zegt dat we grosso modo zijwaarts gaan bewegen. Er komen straks hoe dan ook renteverhogingen aan, wat de beurs zal drukken.
Misschien moet ik gewoon calls schrijven voor het hele jaar en het verhaal uizitten.
En waarom?quote:Op donderdag 24 december 2009 15:07 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
2010 word 2008 alleen dan op een grotere schaal
Omdat we binnen afzienbare tijd gaan beginnen aan een daling ter vergelijking van mei-nov 2008 alleen dan van een grotere schaal.quote:
dat snap ikquote:Op donderdag 24 december 2009 15:20 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Omdat we binnen afzienbare tijd gaan beginnen aan een daling ter vergelijking van mei-nov 2008 alleen dan van een grotere schaal.
Die plaatjes zal ik morgen wel even online gooien, zit nu op de verkeerde computer daarvoor, vooral de Dow Jones Transport geeft aan dat we heel dicht bij een top zijn omdat die een zogenaamde "tripple zigzag" aan het afronden is, en een tripple zigzag is het maximale in hoelang iets kan worden opgerekt, er bestaat niet zoiets als een zigzag die uit 4 zigzags bestaat. Maar ik zal daar morgen wel even op terugkomen op mijn goede computerquote:Op donderdag 24 december 2009 15:28 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
dat snap ikmaar waarom gaat die daling binnen afzienbare tijd beginnen?
Wie verzint al die dingen toch? Een tripple zigzag. Ik vroeg me al jaren af wat John Cleese tegenwoordig deed...... d'er moet een goed boek inzitten, of in ieder geval een stortvloed aan Dilberts.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:48 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Die plaatjes zal ik morgen wel even online gooien, zit nu op de verkeerde computer daarvoor, vooral de Dow Jones Transport geeft aan dat we heel dicht bij een top zijn omdat die een zogenaamde "tripple zigzag" aan het afronden is, en een tripple zigzag is het maximale in hoelang iets kan worden opgerekt, er bestaat niet zoiets als een zigzag die uit 4 zigzags bestaat. Maar ik zal daar morgen wel even op terugkomen op mijn goede computer
Wanneer kwam dat sinistere groepje ook al weer bij elkaar?quote:Op donderdag 24 december 2009 15:48 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Die plaatjes zal ik morgen wel even online gooien, zit nu op de verkeerde computer daarvoor, vooral de Dow Jones Transport geeft aan dat we heel dicht bij een top zijn omdat die een zogenaamde "tripple zigzag" aan het afronden is, en een tripple zigzag is het maximale in hoelang iets kan worden opgerekt, er bestaat niet zoiets als een zigzag die uit 4 zigzags bestaat. Maar ik zal daar morgen wel even op terugkomen op mijn goede computer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |