Ikzelf heb ishares.Ben er zeer tevreden meequote:Op dinsdag 29 december 2009 16:48 schreef beertenderrr het volgende:
stel ik wil een tracker op de AEX nemen, welke moet ik dan kiezenik zag dat er verschillende zijn, maar waar zit precies het verschil in? Ik zag Ishares en nog een ander in ieder geval, wat is er nog meer in de aanbieding? Of kan ik er dan beter opties in nemen
iShares AEX heeft voor 99,7% aandelen, dat is altijd wel prettig als je de koers van de index nauwkeurig wil volgen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:48 schreef beertenderrr het volgende:
stel ik wil een tracker op de AEX nemen, welke moet ik dan kiezenik zag dat er verschillende zijn, maar waar zit precies het verschil in? Ik zag Ishares en nog een ander in ieder geval, wat is er nog meer in de aanbieding? Of kan ik er dan beter opties in nemen
Jawel, we kunnen zelfs nog tot 400 gaan in een extreem geval, waar ik nu vooral benieuwd naar ben is hoe koersen zich gaan ontwikkelen als het volume weer terug is in de markt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 09:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Stel we zijn doorgebroken... Gaat jouw EW dan niet meer op?
Wanneer gaat 'ie niet meer op?quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:38 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Jawel, we kunnen zelfs nog tot 400 gaan in een extreem geval, waar ik nu vooral benieuwd naar ben is hoe koersen zich gaan ontwikkelen als het volume weer terug is in de markt.
Boven oude toppen omdat een golf 2 niet hoger mag komen als golf 1, dat is een van de basisregels. Zou mij verbazen mochten we überhaupt de komende 25 jaar boven oude toppen uitbrekenquote:
De top van 2007?quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:45 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Boven oude toppen omdat een golf 2 niet hoger mag komen als golf 1, dat is een van de basisregels. Zou mij verbazen mochten we überhaupt de komende 25 jaar boven oude toppen uitbreken
Het interne plaatje van golf 2 laat toch wel zien dat top niet meer ver weg zal liggen, verwacht nu zelf nog wel een opleving richting 1135-1140 op S&P. Onder de 1090 bevestiging van daling.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De top van 2007?
Dan zit er dus nogal een flinke marge in de voorspellende waarde van je model.
Dat is niet helemaal waar. Je tradingsysteem handelt op basis van jouw inputwaarden. TA-indicatoren geven alleen een samenvatting van wat er gebeurd is op basis van een definitie. Iedereen beschikt over deze kennis dus bepaal je voor jezelf wat voor jou een statistische edge kan zijn door je systeem te backtesten. Zal je bv met RSI(30,70) gaan handelen dan zul je in 75% van de gevallen een profitable trade maken. De wet van grote getallen zal ons op het eerste gezicht zeggen dat het systeem rendabel is maar dat is niet zo omdat de verwachtingswaarde ook afhangt van de 25% van de keren dat het misgaat (meestal gaat het dan ook goed mis). Uiteindelijk bepaalt niet de TA-indicator de edge maar het handelsysteem dat ermee werkt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat klopt. Alleen dan moet iedereen wel hetzelfde patroon herkennen. En dat gebeurt niet. TA wordt gebruikt om een een edge te krijgen op de markt, maar dat kan natuurlijk niet. Als er een TA is die echt werkt, dan wordt dat snel bekend en verlies je je edge. Dan gaat iedereen weer zoeken naar een andere TA.
VdG gebruikt EWquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat klopt. Alleen dan moet iedereen wel hetzelfde patroon herkennen. En dat gebeurt niet. TA wordt gebruikt om een een edge te krijgen op de markt, maar dat kan natuurlijk niet. Als er een TA is die echt werkt, dan wordt dat snel bekend en verlies je je edge. Dan gaat iedereen weer zoeken naar een andere TA.
Inderdaad, 2010 heeft mogelijkheden tot enorme rendementen m.i.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:48 schreef M.Melandri het volgende:
Hele mooie setting voor 2010 met koersen rond de 340
duh, elk jaar heeft mogelijkheden tot enorme rendementen.....quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:04 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Inderdaad, 2010 heeft mogelijkheden tot enorme rendementen m.i.
Daarnaast lopen de meeste opties ook waardeloos af. Dat moet ook wel want anders schrijft niemand zequote:Op dinsdag 29 december 2009 20:43 schreef tony_clifton- het volgende:
Saai is de nieuwe sexy. Ik zou niet teveel in opties duiken...
Waardeloos !? Of bedoel je: zonder waardestijging.quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:59 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Daarnaast lopen de meeste opties ook waardeloos af. Dat moet ook wel want anders schrijft niemand ze
Weg uit Azië en Zuid Amerika dus straksquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:13 schreef Arcee het volgende:
Straks de Beurs Top 5 van Nova die veel beter dan de AEX gepresteerd zou hebben.
Plus een voorspelling voor 2010.
Nee waardeloos. Zonder waardestijging zou je ATM zitten en je premie dus terugverdiend hebben. Met de meeste opties kun je fluiten naar je premie.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:04 schreef jaco het volgende:
[..]
Waardeloos !? Of bedoel je: zonder waardestijging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |