quote:Op dinsdag 22 december 2009 08:54 schreef DABAMaster het volgende:
Gister kwam ik 2 postbodes tegen en heb ze verteld dat ze helden zijn, dat ze met dit weer post bezorgen
Waarom niet?quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:23 schreef Horloge het volgende:
Oud-collegae! Doen jullie ook donderdag nog bezorgen?
Juist om die redenen ben ik blij dat ik niet meer bij TNT werkt als postbezorgsterquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:11 schreef Linker_Onderlip het volgende:
Vandaag hoefde ik voor de verandering niet te bestellen. Ik ben blij ook...met die natte zooi die hier nu ligt plus wéér die anwb kalenders, dikke Veronica gids en kut Karwei.
Dat is een omrekenfactor die staat voor 7,890% van een 38-urige werkweek van een postbode.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:55 schreef Deezertje het volgende:
Waar halen ze die 7,890% dan vandaan?
Ook ik heb vandaag mijn eerste loonstrook binnen gehad (jeujquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:40 schreef Peterselieman het volgende:
Contract van 3 uur per week komt neer op uitbetaling van 13,03 uren per maand
wut?quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:11 schreef Sapphira het volgende:
Tsss heb niet eens wat extra's gekregen voor de feestdagen. Komt dat omdat ik nog maar sinds 20 okt in dienst ben?
Ik zie ook dat ik 1 overuur niet uitbetaald heb gekregen.
Vandaag 3 uur en half gedaan over 2 wijken.. met de auto..Had 7 tassen.
Ik ken wel een aantal mensen die bijv. zaterdagbesteller zijn, en doordeweeks een deeltijdcontract hebben voor bijv. zakjes rijden, grote klanten, buslichting. Het kan dus wel, maar niet alle combinaties zijn mogelijk, en een fulltime werkweek is niet gegarandeerd.quote:Op maandag 21 december 2009 22:58 schreef PalmRoyale het volgende:
Is het ook mogelijk om 2 banen binnen TNT te combineren? Dat je parttime als chauffeur en postbode werkt om zo een volle werkweek te halen?
Heb het er met mijn teamcoach over gehad. Hij was het volkomen met mij eens en heeft met de planner geregeld dat ik nu halve dagen loop, helemaal met die sneeuw.quote:Op maandag 21 december 2009 23:14 schreef marcodej het volgende:
[..]
Van 09:00 tot 17:00 alleen maar lopen is echt veel teveel, ARBO-technisch niet helemaal verantwoord. Moet er niet aan denken. Maar ik neem aan dat het alleen deze tijd is. Als je dit altijd hebt, dan wordt je gewoon misbruikt.
Hoe groot is jouw contract dan? Ik geloof dat fulltimers EUR 90 kregen, en deeltijdwerkers (waaronder ook zaterdagbestellers) naar rato van contracturen. Ik kreeg EUR 48,65 (bruto).quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:21 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
wut?
Ik ben sinds 28 nov in dienst en kreeg in de ¤70,- feestdagen uitkering
Hoe kom jij aan 7.22 euro salaris als je in 1992 geboren bent?quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:34 schreef Dionysiou het volgende:
Ik heb net mijn 1e loonstrook van TNT!
72¤ feestdagen uitk.
Waar kan ik mijn overuren vinden?
Ik heb:
Salaris feestdagen uitk.
Sal. extra uren
Compensatie ZVW (wat is dat?)
Vergoeding VOG
Maar waar staan mijn uren die ik heb gemaakt? Ik heb iets van 15-16 uur gemaakt.
En bij Herrekend vanaf november staat er:
Salaris: ¤7.22
En ik krijg ¤143,41 uitgekeerd.
Sorry voor de vragen. Heb eigenlijk nog nooit zo'n ingewikkelde loonstrook gekregen.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik kom alleen even dit melden:![]()
![]()
![]()
Geen makkelijke klus, dat bezorgen in dit weer.
Weet ik niet..quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:16 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan 7.22 euro salaris als je in 1992 geboren bent?
Is zo ongeveer wat ik kreeg toen ik begon, en dat was toen precies het minimum. En arbeidsduur is het aantal uren ja.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:55 schreef rub3n het volgende:
Ik heb ook mijn eerste loonstrookje.
Waar staan nu mijn aantal uren? Is dat de "arbeidsduur"?
En mijn uurloon is 5,21 euro. Dat is minder dan het minimum jeugdloon of niet?
Hier ijsballen en een strijker.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:51 schreef marcodej het volgende:
[..]
Krijg ook op straat veel duimen en steunbetuigingen. Altijd leuk.
Die heb ik ook nog niet eens gehad. Gewoon je teamleider mailen of TNT?quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Ohja, ik heb ook geen kerstpakket gehaddus daar moet ik nog even achteraan mailen dan maar.
Je mist niet veel, maar uit principe erachteraan!quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Ohja, ik heb ook geen kerstpakket gehaddus daar moet ik nog even achteraan mailen dan maar.
Haha, hierzo hebben enorm veel mensen de snoertjes van de kerstverlichting door de, vaak toch al niet grote, brievenbus lopenquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:10 schreef Venniper het volgende:
....Ging bijna onderuit omdat de een of andere handigerd in mijn wijk losse stoeptegels neerlegt over een kerstsnoertje heen buitenWat denken die mensen nu? Fijn als alle kranten- en postbezorgers languit voor mijn deur neervallen?...
Heel apart.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:29 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik zie ook geen "herrekend vanaf november" op mijn loonstrook
Weet jij of postbezorgers ook wat krijgen? Dus mensen die niet sorteren maar alleen buiten lopen want anders ga ik er wel achteraan want dit vind ik wel jammer.quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hoe groot is jouw contract dan? Ik geloof dat fulltimers EUR 90 kregen, en deeltijdwerkers (waaronder ook zaterdagbestellers) naar rato van contracturen. Ik kreeg EUR 48,65 (bruto).
Ik ben pas sinds maandag officieel in dienst en heb ook mijn resterende loon voor deze maand gehad. Voordeel van twee weken via het uitzendbureau werken is dat ik meteen wekelijks alle daadwerkelijk gewerkte uren kreeg uitbetaald en dat was wel lekker aangezien ik de afgelopen twee weken gemiddeld vijftig uur heb gedraaidquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:21 schreef kelgo het volgende:
Vandaag ook mijn eerste loonstrook gekregen, vind het wel snel omdt ik pas vanaf de 14e in dienst ben :p ze waarschuwden me wel dat de 1ste loon niet veel was omdat je eerst een maand moest werken voordat je je volledige loon zou krijgen dus
Ben al met al wel blij met mn bijbaantje :d
ik ook vandaag een heel zut sneeuwballenquote:
Bij ons kregen alle postbezorgers een cadeaubon van 25 euro.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:22 schreef Sapphira het volgende:
[..]
Weet jij of postbezorgers ook wat krijgen? Dus mensen die niet sorteren maar alleen buiten lopen want anders ga ik er wel achteraan want dit vind ik wel jammer.
Meestal morgen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:32 schreef Goozuh het volgende:
Ik wacht nu op een zeer belangrijke brief voor mij hahaha.
Hij word dus per brievenbus gewoon bezorgt maar hoelang duurt het voordat hij aankomt vooral met deze drukke feestdagen.
Hij is deze ochtend op de bus gegaan.
Wij hadden vandaag al Veronica gidsen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:14 schreef Deezertje het volgende:
Hopelijk morgen wat rustiger hier, geen HAH morgen, wel de Veronica gidsen.
De Tros Kompas en de Voetbal International waren vandaag al meegegaan.
hier ook jaquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:38 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wij hadden vandaag al Veronica gidsen.
Vind je? Hij heeft je al die tijd gebruikt,hahaquote:Op dinsdag 22 december 2009 17:49 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Heb het er met mijn teamcoach over gehad. Hij was het volkomen met mij eens en heeft met de planner geregeld dat ik nu halve dagen loop, helemaal met die sneeuw.
Die teamcoach van mij is echt een toffe peer.
Dankjewel.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:38 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Meestal morgen.
(Volgende werkdag)
Morgen lijkt me wel wat optimistisch, bij ons houden ze nu aan "binnen 72 uur"quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:46 schreef Goozuh het volgende:
[..]
Dankjewel.
Morge maar de bus in de gaten houden hahahah
De brief komt dus opzekers wel voor de kerst binnen dan?
Als je op zondag voor middernacht moet beginnen heb je zelfs driedubbel.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:10 schreef WammesWaggel het volgende:
Volgend jaar gewoon weer in de nacht naar de SMG toe, veel relaxter en.... met toeslag
Wtfquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:27 schreef Dionysiou het volgende:
Mijn salaris klopt echt niet volgensmij.
Ik krijg gewoon het volle bedrag uitgekeerd incl. 74¤ feestdagen uitkering
Staat net op mijn rek.
Nah, dat was de planner. Dus dat was een mooi gesprek tussen teamcoach en planner.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:46 schreef Troeta het volgende:
[..]
Vind je? Hij heeft je al die tijd gebruikt,haha
Hij komt aan alstie aankomt. Niet echt te voorspellen dezer dagenquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:32 schreef Goozuh het volgende:
Ik wacht nu op een zeer belangrijke brief voor mij hahaha.
Hij word dus per brievenbus gewoon bezorgt maar hoelang duurt het voordat hij aankomt vooral met deze drukke feestdagen.
Hij is deze ochtend op de bus gegaan.
Dat is wel echt waar. Vind het ook heel raar dat je voor hetzelfde werk minder betaald krijgt. En dat er jongere mensen zijn die meer verdienen. Daar mag TNT best wel even wat aan doen. (En daarmee bedoel ik de salarissen van de postbezorgers verhogen, niet die van de zaterdagbestellers verlagenquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:46 schreef Deezertje het volgende:
Postbezorgers worden schandalig slecht betaald.
Ik ben zaterdagbesteller, maar werk doordeweeks erg vaak bij, en verdien zelfs meer per uur hier dan de plaatselijke postbezorger in de wijk, die veel ouder is dan mij (laat die t maar niet horen...)
En uiteindelijk draait het bij tnt POST toch echt om de POSTbezorging, want zonder de postbezorgers kan je het bedrijf wel opdoeken, dan is het dus helemaal schandalig dat je zo slecht verdient als bezorger, dus ik heb wel medelijden met jullie hoor!En 't zijn vaak ook nog rottijden, want je hebt een partime baan (met geluk iets meer dan 15 u per week) en het zit precies tussen een gewone werkdag in (10.30-14.00u ofzo) en 4 op de 5 bezorgers hier houden het amper 3 maanden uit, dan zijn ze erachter dat het zwaar werk is voor een schijntje geld...
Ik heb dat ook altijd heel raar gevonden. Zelf ging ik eigenlijk solliciteren voor een baan als postbezorger, maar omdat ik ook op de zaterdag wilde werken, zeiden ze dat zaterdagbesteller een betere keus was, omdat ik dan meer zou gaan verdienen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:24 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Dat is wel echt waar. Vind het ook heel raar dat je voor hetzelfde werk minder betaald krijgt. En dat er jongere mensen zijn die meer verdienen. Daar mag TNT best wel even wat aan doen. (En daarmee bedoel ik de salarissen van de postbezorgers verhogen, niet die van de zaterdagbestellers verlagen)
Ja en ze zeggen dan dat ze je voor meer dingen in kunnen zetten, voor binnenwerk enzo, maar er zijn ook zat zaterdagbestellers die eigenlijk altijd alleen maar post bezorgen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:35 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik heb dat ook altijd heel raar gevonden. Zelf ging ik eigenlijk solliciteren voor een baan als postbezorger, maar omdat ik ook op de zaterdag wilde werken, zeiden ze dat zaterdagbesteller een betere keus was, omdat ik dan meer zou gaan verdienen.
Hier een voorbeeld van! Ik bestel over het algemeen meer dan dat ik de voorbereiding + bestellen allebei doe. Vorige week wel allebei twee dagen gedaan, vandaag hoef ik alleen maar te bestellen, gister ook.quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:36 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ja en ze zeggen dan dat ze je voor meer dingen in kunnen zetten, voor binnenwerk enzo, maar er zijn ook zat zaterdagbestellers die eigenlijk altijd alleen maar post bezorgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |