abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 december 2009 @ 21:25:00 #176
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_75854069
quote:
Op zondag 20 december 2009 21:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Oh, de ijstijd, de ijstijd! Ze hebben gelogen, het wordt kouder! Almaar kouder!
Ja we moeten er iets aan doen.
miljarden euro's ophalen en geven aan de corrupte regimes in Afrika, dat zal vast gaan helpen
pi_75854094
quote:
Op zondag 20 december 2009 18:11 schreef justanick het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van de 'multinationals zijn evil' conspiracytheorietjes, al was het alleen maar omdat sommige paniekverhalen na enig onderzoek plotseling anders blijken te liggen dan er in de media (op aangeven van belangengroeperingen, niet zelden zelf ook multinationals) wordt geroepen. Zo kan het opkopen van nieuwe technieken door Shell gewoon worden omschreven als verstandig zakelijk beleid; ook Sheel weet dat de olie eindig is en wil natuurlijk haar aandeelhouders niet teleurstellen door niet te investeren in mogelijke opvolgers.
Ik ben ook niet van de samenzweringstheorieën, maar ik ben wel reëel. Maar ik hoop dat je het met me eens bent dat dat laatste voornamelijk uit eigen belang handelen is en niet in het belang van bijvoorbeeld het klimaat. Dat kun je moeilijk omschrijven als moreel handelen.
quote:
Afgezien daarvan hoeft de innovatie ook niet direct van de oliemultinationals te komen (alhoewel nagenoeg iedere autofabrikant al bezig is met diverse opvolgens voor benzine / diesel), veel innovaties komen uit kleinere bedrijven vandaan.
Klopt. En die innovaties worden dan netjes opgekocht door multinationals. Want zij hebben a. het geld om van een idee daadwerkelijk geld te maken en b. belangen om die innovaties nog even achter de hand te houden.
  zondag 20 december 2009 @ 21:28:01 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75854240
quote:
Op zondag 20 december 2009 21:25 schreef Deprater het volgende:

[..]

Ja we moeten er iets aan doen.
miljarden euro's ophalen en geven aan de corrupte regimes in Afrika, dat zal vast gaan helpen
Als het kouder wordt behoort ons geld de Eskimo's toe!
The End Times are wild
pi_75854395
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan moet er wel een lekkere verbinding zijn. Voor steden op middenafstand als Brussel, Parijs en Berlijn is het wel degelijk een realistisch alternatief
Als je tijd en zin hebt. Met het OV naar Berlijn duurt ruim 6 uur (van Schiphol tot het eindstation, NS HiSpeed). Voor veel mensen is dat domweg te lang om de trein te verkiezen boven het vliegtuig.
pi_75854577
quote:
Op zondag 20 december 2009 21:30 schreef nikk het volgende:

[..]

Als je tijd en zin hebt.
Van hartje Amsterdam naar hartje Parijs in vier uur, nu drie uur. Dat is sneller dan met het vliegtuig.
pi_75854801
quote:
Op zondag 20 december 2009 21:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Van hartje Amsterdam naar hartje Parijs in vier uur, nu drie uur. Dat is sneller dan met het vliegtuig.
Langzaam vliegtuig dan...
pi_75854936
quote:
Op zondag 20 december 2009 21:37 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Langzaam vliegtuig dan...
Het is niet alleen het vliegtuig, natuurlijk.
pi_75855010
quote:
Op zondag 20 december 2009 17:40 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ja, want een minister een dag in de trein zetten, dat is effectief het land besturen!

Het is ook echt nooit goed
[..]

Ja. En alsof ministers een normaal weekend hebben zoals de gemiddelde burger.
Nee het is nooit goed. Het had me minder gescheeld als ze heen en terug met het vliegtuig was gegaan maar gezien haar hysterische oproepen om Co2 terug te dringen vind ik dat er geen enkel excuus is om niet met de trein te gaan. Een stukje geloofwaardigheid, hoe wil je anders al die sceptici achter je krijgen.

En wat dat normale weekend betreft, als het de gemiddelde burger aangaat dan is dat ook niet een punt voor politici om ons de trein in te krijgen. Mind you, het gaat om een afstandje van 700 kilometer. Is dat niet vergelijkbaar met een retourtje Groningen - Maastricht? Zij is de MilieuMinister! Dan steekt ze haar nek maar eens uit voor betere verbindingen zodat de trein aantrekkelijker wordt. Dan hoor je mij niet meer.

Dat goedgepraat van zo'n gedrocht van een minister, belangrijk enzo bla bla bla Ze is Balkenende niet..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_75855167
quote:
Op zondag 20 december 2009 21:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is niet alleen het vliegtuig, natuurlijk.
Voor een trein moet je ook naar een station, ook wachten tot hij vertrekt. Voor een vluchtje Parijs heb je met 3 kwartier voor vertrek genoeg tijd voor alles, en dan ben je er binnen een uur. 40 minuten maar vanaf schiphol overigens.
pi_75856958
quote:
Op zondag 20 december 2009 21:25 schreef doubleyouteaare het volgende:

[..]

Ik ben ook niet van de samenzweringstheorieën, maar ik ben wel reëel. Maar ik hoop dat je het met me eens bent dat dat laatste voornamelijk uit eigen belang handelen is en niet in het belang van bijvoorbeeld het klimaat. Dat kun je moeilijk omschrijven als moreel handelen.
Waarom kun je dat niet omschrijven als moreel handelen dan? De CEO van Shell is absoluut immoreel bezig als hij nieuwe technologie niet probeert te verwerven. Die man moet ervoor zorgen dat Shell op de korte en op de lange termijn geld verdient voor de aandeelhouders. Op de korte termijn is dat dus het raffineren van olie, op de lange(re) termijn het inzetten van oa het netwerk aan tankstations voor andere brandstoffen. Het is niet voor niets dat Shell significante bedragen investeert in nieuwe technologie. De rest doet dat trouwens ook. Want al die CEO's zijn slim genoeg om door te hebben dat niet investeren (hetzij door eigen R&D, hetzij door overnames) hun bedrijven binnen niet al te lange termijn zeer grof onder druk kunnen zetten.
quote:
Klopt. En die innovaties worden dan netjes opgekocht door multinationals. Want zij hebben a. het geld om van een idee daadwerkelijk geld te maken en b. belangen om die innovaties nog even achter de hand te houden.
Ze doen het vooral voor a, want b doe je alleen als je niet verder kijkt dan je neus lang is. Optie b is nl zelfdestructief. Vraag maar aan de platenmaatschappijen; die probeerden de vooruitgang ook te blokkeren and look what happened: they're boned (de echte nekslag moet nog komen, maar is onderweg). Dit soort belangen zijn vaak minder 'groot' dan je op het eerste gezicht zou denken. En juist de grote oliemaatschappijen zijn slim genoeg om dat in te zien. Shell is bezig met waterstof, waarom is dat denk je? Niet omdat ze de technologie op de plank willen laten liggen, maar omdat ze grof binnen willen lopen als er een switch wordt gemaakt.
  zondag 20 december 2009 @ 22:55:09 #186
179598 Deprater
pi_75859100
quote:
Op zondag 20 december 2009 21:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als het kouder wordt behoort ons geld de Eskimo's toe!
Nou die paar eskimos' verplaatsen we dan naar Afrika kunnen ze helpen met kachels bouwen
pi_75867072
quote:
Op zondag 20 december 2009 21:30 schreef nikk het volgende:

[..]

Als je tijd en zin hebt. Met het OV naar Berlijn duurt ruim 6 uur (van Schiphol tot het eindstation, NS HiSpeed). Voor veel mensen is dat domweg te lang om de trein te verkiezen boven het vliegtuig.
Inclusief voor en natransport zal het niet zo veel schelen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_75867221
quote:
Op maandag 21 december 2009 08:11 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inclusief voor en natransport zal het niet zo veel schelen.
Dat is onzin, bij een trein heb je toch net zo goed voor en na transport? De trein is misschien beter voor het milieu, maar het is ook duurder en de reistijd is wel degelijk langer. Zo erg is het niet om dat toe te geven hoor.
  maandag 21 december 2009 @ 09:15:46 #189
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_75867909
Ik snap het niet zo goed allemaal....

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_75868021
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 22:08 schreef BrandX het volgende:

[..]

jah klopt (ik ben van een jaar later). Ze vinden elke keer weer een (soort van) excuus.
Toen moesten ook alle spuitbussen weg. Weg zeg ik je! Elk spuitje deo die je deed was een gruwel voor de ozon!!!!

Het ging niet om de spuitbussen maar om de drijfgassen in de spuitbussen die freon bevatten. Die freonen breken ozon af. En als je niet weet wat ozon doet zou ik zeggen verdiep je daar eerst eens in voordat je hier zo'n domme opmerking neer zet. Zonder ozon zou er bijna geen leven op aarde mogelijk zijn omdat alles dan kanker krijgt door extra straling die deze wezens moeten verwerken.

Nog mooier de gaten in de ozon laag zijn kleiner geworden en de concentratie aan freonen is ook daadwerkelijk gezakt door deze maatregelen.
  maandag 21 december 2009 @ 12:48:58 #191
179598 Deprater
pi_75875241
quote:
Op maandag 21 december 2009 09:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het ging niet om de spuitbussen maar om de drijfgassen in de spuitbussen die freon bevatten. Die freonen breken ozon af. En als je niet weet wat ozon doet zou ik zeggen verdiep je daar eerst eens in voordat je hier zo'n domme opmerking neer zet. Zonder ozon zou er bijna geen leven op aarde mogelijk zijn omdat alles dan kanker krijgt door extra straling die deze wezens moeten verwerken.

Nog mooier de gaten in de ozon laag zijn kleiner geworden en de concentratie aan freonen is ook daadwerkelijk gezakt door deze maatregelen.
En er is ook geen zure regen meer hier
Eigenlijk hebben we de wereld al drie keer gered de laatste tien jaar

ik voel me net Superman

[ Bericht 6% gewijzigd door Deprater op 21-12-2009 12:54:17 ]
pi_75875621
quote:
Op maandag 21 december 2009 12:48 schreef Deprater het volgende:

[..]

En er is ook geen zure regen meer hier
Eigenlijk hebben we de wereld al drie keer gered de laatste tien jaar

ik voel me net Superman
Dat komt door de ontzwaveling van fossiele brandstoffen.

En ooit gaan mannen net als vrouwen bloemetjes poepen.
  maandag 21 december 2009 @ 15:50:55 #193
179598 Deprater
pi_75883531
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:50 schreef Deprater het volgende:

[..]

Naïeveling
Je doet je nickname geen eer aan. Praat maar eens raak met cijfertjes waarom dit naief zou zijn. Veel succes ermee.
  maandag 21 december 2009 @ 17:35:23 #195
179598 Deprater
pi_75887324
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je doet je nickname geen eer aan. Praat maar eens raak met cijfertjes waarom dit naief zou zijn. Veel succes ermee.
De mens is niet in staat, tegen de trend in, het klimaat te beïnvloeden
De mens is een willoos hebzuchtig wezen, dat ondanks voedseloverschot op de enen plek, niet eens de honger op de andere plek kan stillen.

Dus al dat gepraat dat we door hard te blazen het omvallen van drie bergen hebben voorkomen, dat lap ik aan mijn laars.

Als verhoging van de uitstoot van CO2 of Methaan het klimaat aantasten dan kan niemand er iets aan veranderen, het enige wat de mens zou kunnen doen is te voorkomen dat er de komende tien jaar weer 2 miljard mensen bijkomen.
Maar ook daar is de mens niet toe in staat
Ze kunnen wel een kernbom maken, zelfvernietiging is het enige dat de mens kan
quote:
ma 21 dec 2009, 17:17 | 0 reacties
'Monsterlijke' sneeuwstorm in VS
NEW YORK - Het winterweer heeft ook in de Verenigde Staten voor ernstige problemen gezorgd.
Sneeuwstorm teistert ook VS
De enorme sneeuwbuien hebben veel mensen compleet verrast. Het noordoosten van de VS werd getroffen door een van de ergste sneeuwstormen in jaren. Media in Amerika spreken van een "Monster Snowstorm".

De noodtoestand is afgekondigd in de staten Virginia, Maryland, West Virginia, Kentucky en Delaware. Die is ook van kracht in Philadelphia en Washington. Eén op de vier Amerikanen is door de sneeuw getroffen. In sommige staten zitten duizenden mensen zonder stroom.

[ Bericht 20% gewijzigd door Deprater op 21-12-2009 17:43:50 ]
pi_75888308
quote:
Op maandag 21 december 2009 09:15 schreef wijsneus het volgende:
Ik snap het niet zo goed allemaal....

[ afbeelding ]
Ja, dat punt probeer ik ook al een tijdje te maken. Maar dat stamp je er niet zomaar in. Sommige lui zien de wereld liever vergaan dan ze toegeven dat er iets aan gedaan moet worden. Hun grootste angst is om voor softy te worden uitgemaakt. Heel kinderachtig als je er over nadenkt.
  † In Memoriam † maandag 21 december 2009 @ 18:04:09 #197
230491 Zith
pls tip
pi_75888403
quote:
Op maandag 21 december 2009 17:35 schreef Deprater het volgende:

[..]

De mens is niet in staat, tegen de trend in, het klimaat te beïnvloeden
De mens is een willoos hebzuchtig wezen, dat ondanks voedseloverschot op de enen plek, niet eens de honger op de andere plek kan stillen.

Dus al dat gepraat dat we door hard te blazen het omvallen van drie bergen hebben voorkomen, dat lap ik aan mijn laars.

Als verhoging van de uitstoot van CO2 of Methaan het klimaat aantasten dan kan niemand er iets aan veranderen, het enige wat de mens zou kunnen doen is te voorkomen dat er de komende tien jaar weer 2 miljard mensen bijkomen.
Maar ook daar is de mens niet toe in staat
Ze kunnen wel een kernbom maken, zelfvernietiging is het enige dat de mens kan
[..]
Dus wat denk jij precies over de zure regen?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 21 december 2009 @ 18:06:03 #198
179598 Deprater
pi_75888447
quote:
Op maandag 21 december 2009 18:04 schreef Zith het volgende:

[..]

Dus wat denk jij precies over de zure regen?
Ja lulkoek he, altijd geweest

Valt wel op dat het altijd achter elkaar komt, ik ben benieuwd wat het volgende klimaatprobleem zal zijn
  maandag 21 december 2009 @ 18:14:36 #199
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75888729
quote:
Op maandag 21 december 2009 18:06 schreef Deprater het volgende:

[..]

Ja lulkoek he, altijd geweest

Valt wel op dat het altijd achter elkaar komt, ik ben benieuwd wat het volgende klimaatprobleem zal zijn
… wat de interesse van de media raakt.

Milieuproblemen zijn er genoeg. Maar of ze mediageniek zijn is de vraag.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 21 december 2009 @ 18:16:15 #200
262650 kitao
prikplaatje
pi_75888788
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 22:16 schreef De_Ruyter het volgende:
Hang de vlag uit halfstok , het milieuterrorisme heeft niet gezegevierd.
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')