We willen toch snel handelen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 17:26 schreef justanick het volgende:
[..]
Allereerst A. Dat argument gaat mank. Shell 'wisselt' niet van de ene op de andere dag; ze zijn er nu mee aan het experimenteren en investeren er veel geld in op de technologie beter te krijgen.
Bijna hetzelfde. Mijn inschatting is dat de transitie sneller plaats zal vinden. Die hoge olieprijs zal veel gaan doen, omdat dat consumenten motiveert om als de donder minder fossiele brandstoffen te gaan verbruiken. En dat motiveert bedrijven weer om nog meer geld in dergelijke technieken te pompen. Itt accijnzen werkt een hoge olieprijs wel, omdat die hoge olieprijs wereldwijd effect zal sorteren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:14 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
We willen toch snel handelen?
We zeggen hetzelfde, mijn punt is alleen dat dat te lang duurt, we moeten immers nú iets doen en niet over twintig jaar.
Het blijkt dat niemand z'n auto laat staan als de benzine duurder wordt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:26 schreef justanick het volgende:
[..]
Bijna hetzelfde. Mijn inschatting is dat de transitie sneller plaats zal vinden. Die hoge olieprijs zal veel gaan doen, omdat dat consumenten motiveert om als de donder minder fossiele brandstoffen te gaan verbruiken. En dat motiveert bedrijven weer om nog meer geld in dergelijke technieken te pompen. Itt accijnzen werkt een hoge olieprijs wel, omdat die hoge olieprijs wereldwijd effect zal sorteren.
Als de economie in 2010 daadwerkelijk weer aantrekt, schiet de olieprijs snel weer omhoog, helemaal als we inderdaad binnenkort een plafond bereiken in de olieproductie (of dat plafond al bereikt hebben). Er zijn al vermoedens dat Saudi-Arabie haar reserves overschat en dat de productie daar al zwaar onder druk staat, dus...
Nee, ik zie liever helemaal niemand verdorsten waar zie je me voor aan ?quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:42 schreef Deprater het volgende:
O dus je ziet liever 100 miljoen mensen door dorst sterven, dan dat je op individueel niveau de economie een zet geeft ???
Je lijkt de paus wel
Ik was voor een maand terug in Marokko en zag en hoorde daar dat er twee a drie keer meer mensen worden geboren dan er arbeidsplaatsen zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:49 schreef kitao het volgende:
[..]
Nee, ik zie liever helemaal niemand verdorsten waar zie je me voor aan ?
Jouw oplossing van het probleem zit zover ik begrepen heb in het verminderen van de wereldbevolking.
Hoewel het logisch klinkt en het naar mijn idee ook niet uit de hand moet gaan lopen is dit niet de hoofdoorzaak van de problemen.
Er is geen overbevolking?quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:49 schreef kitao het volgende:
[..]
Nee, ik zie liever helemaal niemand verdorsten waar zie je me voor aan ?
Jouw oplossing van het probleem zit zover ik begrepen heb in het verminderen van de wereldbevolking.
Hoewel het logisch klinkt en het naar mijn idee ook niet uit de hand moet gaan lopen is dit niet de hoofdoorzaak van de problemen.
De problemen zitten in de verdeling van de voorraden en het uitbuiten van die verdeling door bedrijven zoals Shell , ADM , Cargill enz.
Samen met de door hun ondersteunde en omgekochte regeringen leggen zij de rest vd mensheid een slavernij op waar velen amper of niet met eten de dag doorkomen.
Dat zo'n klimaattop mislukt komt ook doordat de te nemen maatregelen ver zullen ingrijpen in de levensstandaard van het westen en men vreest sociale onlusten hierdoor.
Want men is niet klaar voor een overschakeling op andere energie als "men" dit al zou willen zolang er grof geld mee verdiend wordt.
Ondertussen verhevigen zich de oorlogen in Azie en jij denkt dat dit alleen komt door een teveel aan mensen ?
WO1+2 had voorafgaand een stuk aantal minder mensen op deze planeet en was er olie zat.
Overpopulatie is een mythe al misbruikt sinds 1798 ! , ik plaats m nog maar een keer......
Dar ga je iets te kort door de bocht. Als benzine een paar cent duurder wordt, OK, maar als de prijzen op het niveau van 2007 uitkomen gaan mensen wel nadenken. Het is niet toevallig dat er ineens een explosie is ontstaan qua hybride auto's (terwijl de Prius niet extreem zuinig is, maar toch). In de VS zijn er ook mensen geweest die bij wijze van spreken de rit naar hun werk niet meer konden betalen. Ook daar zie je dus ineens een verandering in het gedrag ontstaan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:35 schreef doubleyouteaare het volgende:
Het blijkt dat niemand z'n auto laat staan als de benzine duurder wordt.
Dan onderschat je toch echt het consumentengedrag denk ik.quote:Wat betreft de techniek werkt de olieprijs twee kanten op: de goedkoopste en minst risicovolle is om geavanceerdere machines te maken om olievelden die nu niet te bereiken zijn leeg te pompen. De andere - duurdere en risicovollere - variant is een totaal nieuwe ('groene') techniek. De eerste optie lijkt in eerste instantie het meest voor de hand te liggen.
Bedankt , je geeft het antwoord zelf al , overconsumptie.....niet veroorzaakt door de hoeveelheid mensen maar door een klein percentage daarvan die teren op de ellende van de rest.quote:Op dinsdag 22 december 2009 19:59 schreef doubleyouteaare het volgende:
Er is geen overbevolking?![]()
Er is een verschrikkelijke overconsumptie en het is inmiddels wel duidelijk dat de maatschappij de hoeveelheid mensen niet aankan.
Lever eens normaal commentaar of wil je weer op de vuist ?quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:32 schreef JohnLocke het volgende:
Lees eens een boek, met je eeuwige youtube-onzin.
Ik denk dat jij meer met die ban zat dan ikquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:34 schreef kitao het volgende:
[..]
Lever eens normaal commentaar of wil je weer op de vuist ?
Valt mee vriend , maar zelfs zonder die video was mijn post duidelijk genoeg , ik heb m er alleen bij geplaatst voor mensen die dit soort gegevens nog niet kennen en er meer van willen weten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:38 schreef JohnLocke het volgende:
Ik denk dat jij meer met die ban zat dan ik
Wat betreft de multinationals zijn we het aardig eens.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:30 schreef kitao het volgende:
[..]
Bedankt , je geeft het antwoord zelf al , overconsumptie.....niet veroorzaakt door de hoeveelheid mensen maar door een klein percentage daarvan die teren op de ellende van de rest.
Een duidelijk voorbeeld daarvan zijn de gigantisch gestegen voedselprijzen vooral veroorzaakt door speculatie hiermee.
Jammer , in de vorige posts kon ik het aardig met je eens zijn.....
Bedrijven zoas o.a. ADM die bewezen kartelvorming hebben uitgevoerd en daar inmiddels met 100 miljoen dollar voor zijn beboet met gevangenisstraffen voor de direkteurs van ten hoogste 2 jaar , een lachertje , terwijl ze de halve wereldbevolking hebben opgetild....
Dat zijn dus die gore multinationals die zo hard bezig zijn om de wereld te verbeteren om zeep te helpen.
En waar denken sommigen hier dat die waterstof vandaan komt ?
Die komt echt niet uit een hydrogeenveld uit het zand naar boven sijpelen.
![]()
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4ADBR_nlNL243NL243&q=undercover+adm
Tja , er zijn andere geluiden te horen , monoculturen voor de veeteelt door bedrijven zoals o.a. cargill die half Brazilie wegkappen voor de soyateelt voor de McChickens e.d.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:43 schreef doubleyouteaare het volgende:
Wat betreft de multinationals zijn we het aardig eens.
Wat betreft de overbevolking niet. Met overconsumptie bedoel ik dat er meer wordt geconsumeerd dan de aarde aankan. Landbouwgrond is schaars, vooral omdat daar ook op gebouwd moet worden. Gevolg: bronnen worden uitgeput (oa. roofbouw). Is aan de orde van de dag.
En dat heeft niet alleen te maken met de overconsumptie van de Westerse landen, maar met de hele bevolkingsomvang.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de maatschappij, die zoveel mensen absoluut niet aankan.
Ik kan me aardig in dit verhaal vinden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:56 schreef kitao het volgende:
[..]
Tja , er zijn andere geluiden te horen , monoculturen voor de veeteelt door bedrijven zoals o.a. cargill die half Brazilie wegkappen voor de soyateelt voor de McChickens e.d.
Deze soyasuperbulkers komen dan vervolgens in de Europoort om hun gigantische ladingen bij ADM te lossen.
Ondertussen worden de boeren die daar al eeuwen hun familie en dorpen met voedsel onderhouden zonder grote problemen onteigend en hongerslaaf gemaakt.
Gooi daar inderdaad bovenop de droogte en de daling van de waterspiegel in o.a. Nevada en Californie erbij en je zit binnenkort inderdaad met een probleem.
Dat veel mensen amper te eten hebben komt echter momenteel niet door schaarste maar hoofdzakelijk door de prijzen.
En hoe wil je die "overbevolking" gaan aanpakken , m.a.w. wie gaat hier bepalen wie wel en niet nageslacht mag hebben ?
Die droogte waar ik het over had , trouwens ook via video's vernomen op één van de circa 8 docuzenders die ik kan ontvangen, heeft ook met de opwarming te maken waardoor minder gelijkmatig smeltwater uit de bergen komt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:01 schreef doubleyouteaare het volgende:
Ik kan me aardig in dit verhaal vinden.
Ik heb geen oplossingen. Ik signaleer beroepsmatig alleen problemen.
http://www.encyclo.nl/begrip/ecologiequote:ecologie
Onder ecologie verstaan we de samenhang tussen de wijze van consumeren en produceren enerzijds en de daarmee samenhangende milieuvervuiling, uitputting van natuurlijke hulpbronnen en dergelijke anderzijds. ( > economie)
Ja, dat is het hele ironische en paradoxale aan dit probleem: aan de ene kant is er te veel water, aan de andere kant te veel droogte.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:10 schreef kitao het volgende:
[..]
Die droogte waar ik het over had , trouwens ook via video's vernomen op één van de circa 8 docuzenders die ik kan ontvangen, heeft ook met de opwarming te maken waardoor minder gelijkmatig smeltwater uit de bergen komt.
En in welke beroepsrichting kan ik gaan denken als ik zo vrij mag zijn , ecologie ?
[..]
http://www.encyclo.nl/begrip/ecologie
Vrije keuze, wie wil die mag, wie liever 1000 euro heeft na een of twee kindjes die kan dat doen, maar acht kinderen is dan niet meer nodigquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:56 schreef kitao het volgende:
En hoe wil je die "overbevolking" gaan aanpakken , m.a.w. wie gaat hier bepalen wie wel en niet nageslacht mag hebben ?
Ook in de journalistiek zullen oplossingen gepubliceerd worden neem ik aan.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:16 schreef doubleyouteaare het volgende:
Ja, dat is het hele ironische en paradoxale aan dit probleem: aan de ene kant is er te veel water, aan de andere kant te veel droogte.
Nee, journalistiek.
Jij wil een westers model met een vast goedbedoelde inborst toepassen op Afrika ?quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:31 schreef Deprater het volgende:
Vrije keuze, wie wil die mag, wie liever 1000 euro heeft na een of twee kindjes die kan dat doen, maar acht kinderen is dan niet meer nodig
Het was niet helemaal serieus bedoeld. Het wordt de journalistiek regelmatig verweten dat er alleen problemen worden gesignaleerd, maar oplossingen achterwege laten. En daar zit ook wel een kern van waarheid in.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:33 schreef kitao het volgende:
[..]
Ook in de journalistiek zullen oplossingen gepubliceerd worden neem ik aan.
Heb je 'm gezien, Age of Stupid? Ik nog niet, maar hij lijkt me erg interessant. Hoewel waarschijnlijk wat overtrokken.quote:Vermindering van de CO2 zou hieraan kunnen bijdragen , helaas de top is mislukt.
Het is te hopen dat morgen Iter gaat draaien want met deze mentaliteit schiet het niet op.
Kijk naar de treinen , drie dagen plat vanwege wissels die voor 45 miljoen verbeterd hadden kunnen worden. Laat nu de snelwegen eens drie dagen dicht zijn , dan geeft NL er een half miljard aan uit om dit te voorkomen.
Age of stupid , zullen we maar zeggen.
http://www.nrcnext.nl/blo(...)f-stupid-komt-eraan/
Ik ben zelf ook gesteriliseerd en vind het prima en niet immoreelquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:36 schreef kitao het volgende:
[..]
Jij wil een westers model met een vast goedbedoelde inborst toepassen op Afrika ?
Ik geloof daar niet in , sorry , buiten dat vind ik het immoreel.
Morgen verder.....
Het is juist geen westers model. Wij mogen zelf weten hoeveel kinderen we krijgen en worden niet 'gechanteerd' met financiële middelen om meer of minder kinderen te krijgen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:36 schreef kitao het volgende:
[..]
Jij wil een westers model met een vast goedbedoelde inborst toepassen op Afrika ?
Ik geloof daar niet in , sorry , buiten dat vind ik het immoreel.
Morgen verder.....
Hij is te zien op filmnet en history channel , wel zwartgallig , aan de andere kant ondersteund door echte beelden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:39 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Het was niet helemaal serieus bedoeld. Het wordt de journalistiek regelmatig verweten dat er alleen problemen worden gesignaleerd, maar oplossingen achterwege laten. En daar zit ook wel een kern van waarheid in.
[..]
Heb je 'm gezien, Age of Stupid? Ik nog niet, maar hij lijkt me erg interessant. Hoewel waarschijnlijk wat overtrokken.
Jouw twee kinderen hebben een overlevingskans van 90? % , bovendien zorg jij voor je eigen pensioen , dit zijn maar enkele voorbeelden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:41 schreef Deprater het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook gesteriliseerd en vind het prima en niet immoreel
Buiten dat heb ik er voor betaald![]()
Maar jij ziet graag grote hongerige gezinnen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |