Ik ken het liedje niet, maar zag de tekst en dacht "Hee, dat kun je zingen op de melodie van 'Altijd is Kortjakje ziek'". Dus een beetje nieuwsgierig geworden, zocht ik de melodie erbij...quote:Op maandag 11 januari 2010 13:04 schreef livelink het volgende:
Als je zoekt op Twinkle, twinkle little star vind je vrij snel de melodie, Evenstar. Het is een bekend Engels slaapliedjes. Dit is de Nederlandse vertaling
Twinkel twinkel kleine ster
Ik zie jou al van heel ver
Met jouw stralen zij aan zij
Maak jij alle mensen blij
Twinkel twinkel mooie ster
Ik zie jou al van heel ver
Ik denk haast hetzelfde.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:04 schreef livelink het volgende:
Ingrid, weet je ook wat voor een soort behandeling Kim zal krijgen? Job heeft straks voor de 2e keer speltherapie. De 1e keer vond hij geweldig. Lekker spelen met ridders en er was ook een echt voetbalspel
die van "jongens meisjes etc" gaat bij ons toch wel heel anders eigenlijk!quote:Op maandag 11 januari 2010 14:07 schreef livelink het volgende:, dat klopt inderdaad. En de variaties op die melodie zijn eindeloos. Zo heb je ook nog "Olifantje in het bos" en "Jongens, meisjes, aan de kant". Een universele melodie blijkbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |