Van mij mag Blokhuijsen zich naast De Jong plaatsen op de 5, en Verheijen op de 10 ivm de team pursuit.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:33 schreef tennisboy het volgende:
Heb er ook zin in.
5 km Verheijen- De jong lijkt mij een leuk gevecht. PR's van elkaar schillen een paar tiende van een seconde. De Jong lijkt mij wel de favouriet, maar ben eigenlijk meer fan van Verheijen. De Jong heeft een goede kans op zilver op de 5km voor Verheijen is dit wat minder. Laat dan toch maar Verheijen winnen en laat De Jong zich maar voor de 10km plaatsen. Dan hebben we ook nog een goede ploegenachtervolging erbij.
Van mij mag dat Olde Heuvel zijn, ik ben niet kapot van Blokhuijsen in de pursuit en ik denk dat Olde Heuvel veel meer kan betekenen in die pursuit. Wat dat betreft prettig dat hij de laatste binnenbocht heeft tegen Blokhuijsen, in de laatste rit, al zullen we morgen zien of dat er uberhaupt toe doet.quote:Op zaterdag 26 december 2009 21:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Van mij mag Blokhuijsen zich naast De Jong plaatsen op de 5, en Verheijen op de 10 ivm de team pursuit.
Maar Olde Heuvel heeft dit jaar nog niets laten zien op de achtervolging. Dat is een risico. Hij zit ook nog wat te kwakkelen met die knie van hem, en ik vrees dat zijn niveau net niet hog genoeg is om zich te plaatsen. De Jong en Verheijen hebben allebei een hoger basisniveau, en een De Vries of Blokhuijsen zijn ook mensen die van hem kunnen winnen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 22:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Van mij mag dat Olde Heuvel zijn, ik ben niet kapot van Blokhuijsen in de pursuit en ik denk dat Olde Heuvel veel meer kan betekenen in die pursuit. Wat dat betreft prettig dat hij de laatste binnenbocht heeft tegen Blokhuijsen, in de laatste rit, al zullen we morgen zien of dat er uberhaupt toe doet.
Verheijen is doorgaans ook geen snelle starter, maar als hij in de buurt van De Jong kan blijven denk ik dat hij wel goed zit.quote:Verheijen heeft slecht geloot, De Jong zal waarschijnlijk vlak achter hem aangaan en dan aan het eind versnellen. Al kan De Jong het niet te rustig aan doen met nog een rit na hem.
Die knieproblemen zijn duidelijk, maar als hij zich nu plaatst is hij ook goed genoeg voor de pursuit. En dan past hij daar wat mij betreft veel beter in dan Blokhuijsen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 22:33 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar Olde Heuvel heeft dit jaar nog niets laten zien op de achtervolging. Dat is een risico. Hij zit ook nog wat te kwakkelen met die knie van hem, en ik vrees dat zijn niveau net niet hog genoeg is om zich te plaatsen. De Jong en Verheijen hebben allebei een hoger basisniveau, en een De Vries of Blokhuijsen zijn ook mensen die van hem kunnen winnen.
Wel jammer dit, ik acht ze beide toch niet om zich te plaatsen voor de OS.quote:Op zondag 27 december 2009 12:17 schreef Olga het volgende:
Geen Koen Verweij en Bob de Vries op de 5.000 meter Verweij niet op olympisch kwalificatietoernooi
Ben het met je eens. Verweij moet nog groeien en De Vries zou niet eens bij de beste vijf vandaag eindigen denk ik.quote:Op zondag 27 december 2009 12:33 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Wel jammer dit, ik acht ze beide toch niet om zich te plaatsen voor de OS.
Direcht gevolg is dat alleen de winnaar van de 5km zich plaatst van de rest wordt pas bekend gemaakt bij OKT2.
Wat is er dan jammer aanquote:Op zondag 27 december 2009 12:33 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Wel jammer dit, ik acht ze beide toch niet om zich te plaatsen voor de OS.
omdat nu alleen de winnaar van de 5 kilometer zeker is van Vancouver. Ik denk dat hij dat bedoeldquote:Op zondag 27 december 2009 12:54 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Wat is er dan jammer aanIk snap jouw zinnen echt heel vaak niet moet ik zeggen.
Waarschijnlijk dan omdat er dan nog een OKT nodig is... Een andere reden kan ik niet verzinnen.quote:Op zondag 27 december 2009 12:54 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zoals Olga ook al zei:quote:Op zondag 27 december 2009 12:54 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Lijkt me logisch; de nummer 3 ziet zijn ideale voorbereiding in rook opgaan, omdat iemand die toevallig een keer 7e werd in een WC een tweede kans krijgt.quote:Op zondag 27 december 2009 12:54 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nu dus.quote:Op zondag 27 december 2009 10:53 schreef Ambrosius het volgende:
Vanaf 13.10 op tv.
Dat klopt absoluut, maar is dat reëel voor één van die twee die jij laat afvallen? En daar gaat het om.quote:Op zondag 27 december 2009 13:15 schreef Oidale het volgende:
Onzin die matrix. Nu kunnen zich bijv 5 verschillende mannen zich op 5 en 10 kilometer plaatsen, wat startplekken op de 500 meter kost. Terwijl als je 3 verschillende mannen stuurt op de 5 en 10, de kans op een medaille niet wezenlijk afneemt.
Daar heb je zeker een punt. Toch toont het wel het spanningsveld aan van TE strikt aan de regels van die prestatiematrix vast zitten...quote:Op zondag 27 december 2009 13:16 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat klopt absoluut, maar is dat reëel voor één van die twee die jij laat afvallen? En daar gaat het om.
Zeer interessant vraagstuk imo, daarmee zou Kramer bijvoorbeeld de 1500m vrij zeker kunnen rijden.quote:Op zondag 27 december 2009 13:16 schreef franklop het volgende:
Zou het trouwens zo zijn dat als je 10 man stuurt waarvan maar 1 op 500 start (R. Mulder bijv.) en er zijn er 3 op de 1000, dat ze dan (ter voorbereiding) die van de 1000 meter ook op de 500 laten starten in Vancouver?
Maar je kan het simpelweg niet anders doen. Ik zou absoluut niet weten hoe je op een andere manier tot een strikte afvaardiging kan komen.quote:Op zondag 27 december 2009 13:17 schreef Oidale het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt. Toch toont het wel het spanningsveld aan van TE strikt aan de regels van die prestatiematrix vast zitten...
Dat ook, ze zijn er, de posities kunnen gebruikt worden, waarom niet?quote:Op zondag 27 december 2009 13:17 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zeer interessant vraagstuk imo, daarmee zou Kramer bijvoorbeeld de 1500m vrij zeker kunnen rijden.
Als diegene aan de internationale norm voldoet gaan ze dat wss wel doen denk ik.quote:Op zondag 27 december 2009 13:16 schreef franklop het volgende:
Zou het trouwens zo zijn dat als je 10 man stuurt waarvan maar 1 op 500 start (R. Mulder bijv.) en er zijn er 3 op de 1000, dat ze dan (ter voorbereiding) die van de 1000 meter ook op de 500 laten starten in Vancouver?
Jep, dat kan absoluut. Als we met het aantal schaatsers niet alle plekken op kunnen vullen, zal dat gebeuren met de schaatsers die we uiteindelijk sturen. Zo zullen Groothuis en Kuipers zich niet gaan plaatsen op de 500, maar die zullen die afstand echt wel gaan rijden.quote:Op zondag 27 december 2009 13:17 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zeer interessant vraagstuk imo, daarmee zou Kramer bijvoorbeeld de 1500m vrij zeker kunnen rijden.
Maar stel dat Tuitert als enige op 1500 mag. Wie laat je dan de overige plekken invullen als daar 4 man voor in aamerking komen? Op basis van AKT? Een skateoff op AKT 2?quote:Op zondag 27 december 2009 13:20 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jep, dat kan absoluut. Als we met het aantal schaatsers niet alle plekken op kunnen vullen, zal dat gebeuren met de schaatsers die we uiteindelijk sturen. Zo zullen Groothuis en Kuipers zich niet gaan plaatsen op de 500, maar die zullen die afstand echt wel gaan rijden.
Logisch die stel, maar in het geval van de 1500 zal dat nooit gaan gebeuren. Maar als ik dat even buiten beschouwing laat, zal er eerst gepolst gaan worden wie die afstand willen gaan rijden en dan zullen ze AKT1 gaan aanhouden.quote:Op zondag 27 december 2009 13:22 schreef franklop het volgende:
M
[..]
Maar stel dat Tuitert als enige op 1500 mag. Wie laat je dan de overige plekken invullen als daar 4 man voor in aamerking komen? Op basis van AKT? Een skateoff op AKT 2?
Ik weet dat Sven zeker is en dacht dat op AKT een klassement van 1500 en 5k wordt opgesteld, waarvan de top 3 (?) naar EK magquote:Op zondag 27 december 2009 13:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat is er al bekend mbt het EK? Wanneer worden mensen aangewezen en wat zijn de regels?
Als je AKT2 nodig hebt kun je je sowieso afvragen of de vorm er wel is natuurlijk.... tenzij je hier op valt ofzoquote:Op zondag 27 december 2009 13:27 schreef franklop het volgende:
vind 25 januari als datum voor AKT2 wel erg tricky als kwalificatiemoment, denk dat het net iets te ver van de spelen legt om die topvorm door te trekken, kan wel eens nadelig werken
En voor het WK Sprint?quote:Op zondag 27 december 2009 13:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat is er al bekend mbt het EK? Wanneer worden mensen aangewezen en wat zijn de regels?
Lijkt mij ookquote:Op zondag 27 december 2009 13:28 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik weet dat Sven zeker is en dacht dat op AKT een klassement van 1500 en 5k wordt opgesteld, waarvan de top 3 (?) naar EK mag
Maar minder dan op andere afstanden. En dat is het probleem van de sterkte van Nederland.quote:Op zondag 27 december 2009 13:30 schreef Remzz het volgende:
[..]
Lijkt mij ook ::Y, trouwens raar dat de eerste plek op plaats 12 in de matrix komt. Mulder en Smeekers hebben naar mijn idee wel een reeele kans op een medaille,
Ok, als Verweij dan niet rijdt, dan houden we niet zó veel opties over. Betwijfel of Verheyen wil, anders wordt het waarschijnlijk Olde Heuvel - Blokhuijsen - Bloemen/Jongejan of iets dergelijks.quote:Op zondag 27 december 2009 13:28 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik weet dat Sven zeker is en dacht dat op AKT een klassement van 1500 en 5k wordt opgesteld, waarvan de top 3 (?) naar EK mag
Ze zijn trouwens nu al 11e toch, vanwege plaatsing Kramer op 2 afstanden?quote:Op zondag 27 december 2009 13:30 schreef Remzz het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, trouwens raar dat de eerste plek op plaats 12 in de matrix komt. Mulder en Smeekers hebben naar mijn idee wel een reeele kans op een medaille,
Als dat niet bij die 12e plek is inbegrepen welquote:Op zondag 27 december 2009 13:32 schreef franklop het volgende:
[..]
Ze zijn trouwens nu al 11e toch, vanwege plaatsing Kramer op 2 afstanden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |