abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 december 2009 @ 02:36:19 #226
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75825508
Goedenavond morgen alweer.
Zojuist, met een vertraging van ongeveer 2 uur op me thuis bestemming aangekomen, na een rit met de SSN naar Münster.
We hadden nog wel (meer dan) 2 uren onderweg kunnen zijn, maar dankzij een E-loc die speciaal van de Kijfhoek is gehaald, zijn we tussen Emmerich en Rotterdam met een e-loc gereden. De stoom/diesel locs gingen met elkaar gepaard door naar Rotterdam, en moeten dus nog aankomen, waarschijnlijk.

Morgen zal ik me verslagje posten, met ook het gekloot van die domme DGEG en die klote moffen bij de DB..
Daar kunnen ze der pas wat van, vertragingen krijgen terwijl het niet nodig is
pi_75825582
quote:
Op zondag 20 december 2009 02:36 schreef greavy het volgende:
Goedenavond morgen alweer.
Zojuist, met een vertraging van ongeveer 2 uur op me thuis bestemming aangekomen, na een rit met de SSN naar Münster.
We hadden nog wel (meer dan) 2 uren onderweg kunnen zijn, maar dankzij een E-loc die speciaal van de Kijfhoek is gehaald, zijn we tussen Emmerich en Rotterdam met een e-loc gereden. De stoom/diesel locs gingen met elkaar gepaard door naar Rotterdam, en moeten dus nog aankomen, waarschijnlijk.

Morgen zal ik me verslagje posten, met ook het gekloot van die domme DGEG en die klote moffen bij de DB..
Daar kunnen ze der pas wat van, vertragingen krijgen terwijl het niet nodig is
Jij was dus degene war die andere commentaar op leverde
Maar ben benieuwt (Y)
Me.. me.. me.. Me too
  zondag 20 december 2009 @ 02:50:15 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75825734
Ik ga nu eerst me nest in
Ben al 22 uur onafgebroken wakker

Ben tevens met de taxi naar huis gegaan van Rotterdam Centraal. Heb de taxi gedeeld met 3 plaatsgenoten, die allemaal naar station Zwijndrecht moesten, omdat daar hun voertuig stond (hun auto, mijn scooter).
Maar al bij al, met 1x 1u 40 minuten (terugweg, met e-loc) vertraging en 1x op de heenreis 1u 15 minuten vertraging, die alléén is opgelopen door die smerige moffen daar toch thuis gekomen.

Bijna iedereen ging een taxi nemen, omdat er amper nog een trein rijd.. De nachttrein Waar er bijna niemand mee wou gaan
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 20:56 schreef Socios het volgende:
Laat Deutsche Bahn maar komen met hun ritten door heel Nederland.
Hoe ik ze vandaag (gisteren) heb meegemaakt
Dan zou ik ze nog niet eens een lijntje gunnen als Leeuwarden - Harlingen

[ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 20-12-2009 03:05:17 ]
pi_75826018
Nou, nou, nou, wat een woorden, leuke dag gehad verder?
pi_75826408
quote:
Op zondag 20 december 2009 03:11 schreef Socios het volgende:
Nou, nou, nou, wat een woorden, leuke dag gehad verder?
denk als ik het commentaar lees dat we t wel weten
Denk dat hij er graag bij had willen werken (bij de DB)
Me.. me.. me.. Me too
pi_75826946
Ik zal maar eens gaan slapen, over 4 uurtjes gaat de wekker, en dan mooi per trein naar Deventer, naar Dickens festival. Daarna naar Arnhem, Utrecht, en dan mooi richting Groningen, even wat geld doneren bij glazenhuis, dan uiteten... en dan weer terug kachelen richting het sneeuw vrije Twente... Zal nog wel wat foto'tjes maken denk ik...
pi_75827517
Straks met de Thalys naar Parijs, ben benieuwd of we in een gerenoveerde trein komen! En wat de vertragingen zullen zijn
pi_75827814
quote:
Op zondag 20 december 2009 05:07 schreef thats-me het volgende:
Ik zal maar eens gaan slapen, over 4 uurtjes gaat de wekker, en dan mooi per trein naar Deventer, naar Dickens festival. Daarna naar Arnhem, Utrecht, en dan mooi richting Groningen, even wat geld doneren bij glazenhuis, dan uiteten... en dan weer terug kachelen richting het sneeuw vrije Twente... Zal nog wel wat foto'tjes maken denk ik...
Volgens mij ga jij heel lang onder weg zijn
pi_75828077
Wel leuk die stuifsneeuw in het kielzog van de trein.

Op dordrecht zijn er nu twee struktonmannetjes met propaanbranders wissels aan het ontdooien. alle belangrijke wissels langs de baan hebben toch gewoon verwarming?
  zondag 20 december 2009 @ 10:12:12 #235
282039 VanderMeulen
Mjam mjam mjam mjam, hap hap
pi_75828234
Hebben de Nederlandse treinen eigenlijk nog zand aan boord?

Vind het soms wel knap dat ze nog op tijd stilstaan met al die sneeuw op de baan.
Heeft u al een brandverzekering?
pi_75828292
quote:
Op zondag 20 december 2009 09:35 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Volgens mij ga jij heel lang onder weg zijn
Dat denk ik ook
quote:
Volgens teletekst rijden er momenteel geen treinen op onderstaande baanvakken:

Volgens teletekst rijden er momenteel geen treinen op onderstaande baanvakken:

* Deventer-Zwolle
* Van en naar Den Bosch
* Leeuwarden-Stavoren
* Leeuwarden-Harlingen
* Nijmegen-Den Bosch
* Amersfoort-Apeldoorn
* Amersfoort-Nijkerk

* Van en naar Den Haag Moerwijk
Ik ga beetje last hebben van het dik gedrukte
  Redactie Sport zondag 20 december 2009 @ 10:20:18 #237
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75828389
quote:
Op zondag 20 december 2009 10:12 schreef VanderMeulen het volgende:
Hebben de Nederlandse treinen eigenlijk nog zand aan boord?

Vind het soms wel knap dat ze nog op tijd stilstaan met al die sneeuw op de baan.
Volgens mij hebben alleen de GTW's zand
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 20 december 2009 @ 10:26:00 #238
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_75828502
en zo sneeuwvrij is twente nou ook weer niet, eindelijk ligt hier een mooi pak sneeuw
  Redactie Sport zondag 20 december 2009 @ 10:31:55 #239
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75828599
idd

leuke quote op rolandrail trouwens, wat maar weer eens bewijst hoe de bezuinigingen doorslaan:
quote:
Wat ook wel grappig is is dat ze in Ut geen idee hebben hoe groot de haven is van Rotterdam, die denken taxiritten te besparen door op het dienstkaartje te vermelden dat mcn`s van Mvt naar Whz moeten lopen... "Het is toch ook in Rotterdam?"
Voor de duidelijkheid: Maasvlakte-Waalhaven is zo'n 40km
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 20 december 2009 @ 11:12:45 #240
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_75829460
quote:
Op zondag 20 december 2009 00:00 schreef Socios het volgende:
Nou, ja, dat vraag ik mij dus ook af. Ging het toen in één keer goed met nieuwe, robuuste, degelijke, zonder ingewikkelde software bevattende treinen?
Beslist niet. In die tijd bouwde men eerst een prototype, ging daar een paar jaar mee testrijden en pas als die probleemloos werkte gingen ze de rest bouwen. Zo ging het bijv. bij Mat '64 (prototype uit 1961, seriebouw vanaf '64) en ICM (protoserie uit 1977, seriebouw vanaf '83).
  zondag 20 december 2009 @ 11:44:58 #241
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_75830374
Tipje voor de NS:

Wat zijn we aan het doen ???
pi_75831336
wat kost een dagretourtje Antwerpen vanuit Amsterdam Centraal?
pi_75831409
quote:
Op zondag 20 december 2009 12:13 schreef mezzy het volgende:
wat kost een dagretourtje Antwerpen vanuit Amsterdam Centraal?
www.ns.nl
pi_75831583
Nou maar hopen dat het donderdag beter gaat
Of is die rond rit die mensen hier in de planning hadden afgelast?
Me.. me.. me.. Me too
pi_75832661
Ik ga gewoon hoor
pi_75833129
quote:
Op zondag 20 december 2009 10:00 schreef Fixers het volgende:
Wel leuk die stuifsneeuw in het kielzog van de trein.

Op dordrecht zijn er nu twee struktonmannetjes met propaanbranders wissels aan het ontdooien. alle belangrijke wissels langs de baan hebben toch gewoon verwarming?
Ik snap daar ook helemaal niets van. En als die verwarmers het dan niet doen he. Waarom nu pas met branders ontdooien?

Op delft komt nu 1 stoptrein per uur langs
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 20 december 2009 @ 13:02:58 #247
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75833236
quote:
Op zondag 20 december 2009 13:00 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik snap daar ook helemaal niets van. En als die verwarmers het dan niet doen he. Waarom nu pas met branders ontdooien?

Op delft komt nu 1 stoptrein per uur langs
Laat me raden, een SGMm-tweetje of een Plan V?
pi_75833291
Trouwens ik wil de mensen die nu aan het werk zijn tussen Winterswijk en Zevenaar even geluk wensen
pi_75833348
quote:
Op zondag 20 december 2009 13:02 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Laat me raden, een SGMm-tweetje of een Plan V?
Ik hoef er nu gelukkig niet heen. Maar afgelopen vrijdag waren tussen dordrecht en den haag, plan V's als IC en de rest VIRM
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 20 december 2009 @ 13:29:18 #250
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75834230
quote:
Op zondag 20 december 2009 03:11 schreef Socios het volgende:
Nou, nou, nou, wat een woorden, leuke dag gehad verder?
Ik heb een leuke dag gehad, maar de DB mag toch echt wel iets doen aan hun verstand van dienstregelingen
Ben nu bezig met een klein reisverslag. Heb niet super veel fotootjes tijdens het rijden kunnen maken wegens bevroren ramen
pi_75834365
Snel vraagje. Is het mogelijk om vandaag vanaf Den Haag CS naar Amsterdam CS te reizen? En dan omstreeks 23:30 weer terug naar DH CS?
  zondag 20 december 2009 @ 13:35:17 #252
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_75834447
quote:
Op zondag 20 december 2009 13:32 schreef -Dries- het volgende:
Snel vraagje. Is het mogelijk om vandaag vanaf Den Haag CS naar Amsterdam CS te reizen? En dan omstreeks 23:30 weer terug naar DH CS?
Via Utrecht, denk ik. Maar ik zou het er maar niet op wagen, als ik jou was.
pi_75834704
quote:
Op zondag 20 december 2009 13:29 schreef greavy het volgende:
maar de DB mag toch echt wel iets doen aan hun verstand van dienstregelingen
DB heeft juist heel veel verstand van betrouwbare dienstregelingen etc. Dat het nu even mis gaat met een stoomtrein staat daar los van.

Benieuwd naar verslag & foto´s.
pi_75834770
Zo, vandaag twee keer in dezelfde trein gezeten.

Na thuis een beetje ns.nl en 9292ov checken besloot ik het er maar op te wagen en de reis Ruurlo - Ede-Wageningen te wagen, omdat alle treinen hiertussen nog redelijk normaal leken te rijden.

Enfin, ik kom in Zutphen aan, vrij veel volk op een zondag en een stel Syntus medewerkers. Tevens werd er omgeroepen dat er gratis koffie te halen was vanwege de ongemakken (dat had ik ook echt eventjes nodig). De medewerkers van Syntus (en misschien ook nog wel van de NS) wisten me te melden dat er tot nader orde geen treinen naar Arnhem reden: "Het kan een uur duren, maar ook nog wel de hele dag".

Toen ik dat eenmaal wist had ik het al wel besloten, ik ga weer mooi in de trein richting Winterswijk terug, en ga weer naar huis, maar hopen dat ik morgen optijd kom voor m'n tentamen .

Pluspunten van de reis:

- Mooi uitzicht + stuifsneeuw dat langs de trein gaat.
- Gratis koffie, je blijft een Nederlander .
pi_75834869
wat kost het met de Randstad Rail van Rotterdam Hofplein naar Den Haag Centraal.. je kan met strippenkaart of OVchip, ik wil graag weten hoeveel je moet betalen met de OVchip.. Anyone?
pi_75834891
quote:
Op zondag 20 december 2009 13:32 schreef -Dries- het volgende:
Snel vraagje. Is het mogelijk om vandaag vanaf Den Haag CS naar Amsterdam CS te reizen? En dan omstreeks 23:30 weer terug naar DH CS?
Dat kan wel, maar dan zul je moeten overstappen te Leiden Centraal. Terugweg kan wel rechtstreeks. (Evt. met nachttrein naar HS). Goede reis.
pi_75836550
quote:
Op zondag 20 december 2009 13:44 schreef mezzy het volgende:
wat kost het met de Randstad Rail van Rotterdam Hofplein naar Den Haag Centraal.. je kan met strippenkaart of OVchip, ik wil graag weten hoeveel je moet betalen met de OVchip.. Anyone?
Het is hier niet de OV helpdesk hoor
Dit kan je prima zelf opzoeken.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75836673
quote:
Op zondag 20 december 2009 12:13 schreef mezzy het volgende:
wat kost een dagretourtje Antwerpen vanuit Amsterdam Centraal?
Hangt helemaal af van het tijdstip van boeken, welke trein je neemt op welk tijdstip, wat voor evt. kaartjes je al hebt en wat je verdere eisen zijn.

Duurste variant: High-Flex, 1e klas, Thalys. Retour: ¤ 176,-.

Goedkoopste variant: Superdagretour, 2e klas, Beneluxtrein. Retour: ¤ 36,60.
pi_75836744
quote:
Op zondag 20 december 2009 13:44 schreef mezzy het volgende:
wat kost het met de Randstad Rail van Rotterdam Hofplein naar Den Haag Centraal.. je kan met strippenkaart of OVchip, ik wil graag weten hoeveel je moet betalen met de OVchip.. Anyone?
Loop naar Rotterdam Centraal en pak de Intercitytrein naar Den Haag Centraal en reis met een
treinkaartje à ¤ 4,40.
  zondag 20 december 2009 @ 14:29:18 #260
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75836867
Verslag SSN-Kerstrit naar Münster, Duitsland



Tijdens het wachten op station Zwijndrecht een paar foto's in het donker, met sneeuw op het spoor.


Vertrek met Stoptrein om 6.40 uit Zwijndrecht. Een enkeltje plan V 891.
Aankomst was 7.00.



Rotterdam Centraal in de sneeuw wanneer het donker was. Meer foto's in het album (zie onderaan 'Meer links')


Een SGMm naar Hoek van Holland. Trein 2973


Een VIRM naar Venlo, trein 9544


Loc 65 018 van SSN komt voorrijden met 6 rijtuigen, 2x 1e klasse rijtuigen, een personeel rijtuig, Mitropa restauratierijtuig, 2x 1e klasse rijtuig. Ook zat er een 2200 dieselloc bij, die de trein naar Rotterdam trok, en later nog een deel tractie heeft geleverd tot Emmerich.



Het perron van Ede-Wageningen in de sneeuw. Hier waren we water tanken. Er waren een aantal fotografen / treinspotters aanwezig. Glas was bevroren, heb ijs proberen te verwijderen.


Zijsporen bij Ede-Wageningen in de sneeuw.


In Emmerich een stoomloc met veel stoom

Hier bleek er een vervangende loc te komen voor de stoomloc P8 van DGEG, omdat hij een bevroren ketel heeft. De diesel loc kwam veel te laat aan in Emmerich.
Tevens was de watertank bevroren, dus werd er strooizout ingegooid.


Let op! Je kan van het perron vallen als er een trein langs komt!


Naambordje van Emmerich


De stoomloc van SSN mocht nog geen water nemen, omdat er een goederentrein voorlangs moest.


Een uitgerangeerde trein van DB


Het perron van Emmerich


De loc moest van sporen wisselen.


De stoomloc kon er weer voor

Het was nog even wachten op de diesel loc, die er nog steeds niet was.
Eindelijk de diesel loc gearriveerd, en werd aangekoppeld. Iedereen werd verzocht de trein in te gaan.
Na nog 10 minuten wachten reden we weg, er moest eerst een andere trein voor ons langs.
Totale vertraging was hier ongeveer 40 minuten vertraging, dankzij de DGEG.


De diesel loc in Münster, die er voor kwam te zitten, met daarachter de stoomloc van de SSN.
De stoomloc was nodig, omdat er anders geen stoom verwarming kon worden verzorgd.
Aangekomen in Münster met een vertraging van 1uur en 15 minuten, waardoor de aankomsttijd half 4 was, in plaats van kwart over 2.
Totaal op de terugweg dus 1 uur en 15 minuten vertraging gekregen, omdat we onderweg meerdere keren moesten wachten op andere treinen van de DB.


De stoomloc van de SSN nog achter de diesel loc.


Dat is duidelijk. Daar is het station.


Bij donker de entree van het station. Het was er wel enorm druk!




Een aantal treinen in Münster.


De CTA op Münster.

De geplande vertrektijd stond op 18.27, maar dit werd niet gehaald, dankzij de DB.
De loc mocht op zijn vroegst 18.45 vertrekken van de standplaats, wat uiteindelijk 18.50 werd.
Hij moest toen nog een aantal minuten wachten, om andere treinen voor te laten gaan.
Nadat hij door mocht, heeft hij de rijtuigen opgehaald, en heeft uiteindelijk WEER moeten wachten, omdat een IC voor moest gaan.
Om 19.40 kwam de trein eindelijk binnen op spoor 9, waarna iedereen snel instapte, en we vertrokken naar Emmerich om 19.50.
Vertraging dus 1u 20minuten.

In Bottrop Süd is er een half uur langer gewacht, omdat er 2 goederentreinen voor ons langs moesten.
Na een uur gestaan te hebben bij Bottrop Süd zijn we eindelijk vertrokken naar Emmerich, waar we romd 23.10 / 23.15 aankwamen.

Hier werden de diesel en stoomloc ontkoppelt, en de E-loc aangekoppeld, waarna de stoomloc met de 2200 terug zou rijden naar Rotterdam.
De 2200 bemanningen hebben de E-loc van de Kijfhoek gehaald.

Er werd echter een aantal extra stops gepland, waaronder Arnhem, Utrecht (gepland), Woerden, Gouda, Nieuwekerk aan de Ijssel en Rotterdam Alexander.
We kwamen uiteindelijk om 1.30 aan, op zondagochtend in Rotterdam Centraal.
Indien de stoomloc ons tractie had moeten leveren tot Rotterdam, had het nog veel langer geduurd.
De meesten zijn tevens toen met een taxi verder gegaan, omdat er amper nog een trein reed, enkel de nachttrein.


Meer links:
Foto album met alle foto's.

Meer foto's heb ik niet gemaakt, dan er hier staan.
  zondag 20 december 2009 @ 14:31:43 #261
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75836966
quote:
Op zondag 20 december 2009 13:41 schreef Socios het volgende:

[..]

DB heeft juist heel veel verstand van betrouwbare dienstregelingen etc. Dat het nu even mis gaat met een stoomtrein staat daar los van.

Benieuwd naar verslag & foto´s.
Het was niet alleen bij ons, alle treinen hadden vertraging.
Er waren in dat anderhalf uurtje dat we stonden te wachten maar 2 treinen zonder vertraging, en 1 trein met minder dan 20 minuten
pi_75837181
Greavy, leuk verslag, maar de foto's vind ik wat minder. Als het donker is, is het mooier om met statief tijdopnames te maken. Dan komt alles er veel beter en mooier uit.
  zondag 20 december 2009 @ 14:42:17 #263
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75837416
quote:
Op zondag 20 december 2009 14:36 schreef Zug-Chef het volgende:
Greavy, leuk verslag, maar de foto's vind ik wat minder. Als het donker is, is het mooier om met statief tijdopnames te maken. Dan komt alles er veel beter en mooier uit.
Ja, ik weet het
Ik heb helaas geen luxe, moderne camera. Heb dus ook geen statief.
Helaas. Het is dus allemaal met de vrije hand genomen.
pi_75837524
Bedenk wel goed wat je zelf wil. Wil je puur even laten zien wat je bent tegengekomen, dan kan dit zo prima. Wil je over 10 jaar nog met veel plezier terug kijken naar je foto's en al het moois wat er toen nog reed, vraag jezelf dan af of je niet (iets) meer wilt investeren in apparatuur. Een statief is zo duur nog niet maar je hebt er wel veel voordeel mee. Je hoeft niet per se meteen een nieuwe cam te hebben voor een statief.
  zondag 20 december 2009 @ 14:48:14 #265
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75837611
Daar heb je gelijk in.
Binnenkort zal ik wel eens gaan kijken, voor een statief of dergelijk, want hij zou er wel bij aan moeten kunnen.
pi_75837691
quote:
Op zondag 20 december 2009 14:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Hangt helemaal af van het tijdstip van boeken, welke trein je neemt op welk tijdstip, wat voor evt. kaartjes je al hebt en wat je verdere eisen zijn.

Duurste variant: High-Flex, 1e klas, Thalys. Retour: ¤ 176,-.

Goedkoopste variant: Superdagretour, 2e klas, Beneluxtrein. Retour: ¤ 36,60.
wat is het goedkoopste variant (retour) naar Parijs? en naar Berlijn?.. weet je dat misschien ook?
  Moderator zondag 20 december 2009 @ 15:02:28 #267
155227 crew  Guppy
dus
pi_75838213
Boy oh boy, ik vraag me af of ik morgen in Utrecht kom, vanuit Arnhem...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_75838865
Ik heb voor morgen waarschijnlijk vervoer , vriend van me gaat met de auto naar Amsterdam en waarschijnlijk wilde hij me wel meenemen .
pi_75839099
quote:
Op zondag 20 december 2009 14:50 schreef mezzy het volgende:

[..]

wat is het goedkoopste variant (retour) naar Parijs? en naar Berlijn?.. weet je dat misschien ook?
Waarom zoek je het niet gewoon even lekker zelf op, in plaats van dit topic te spammen.

Weet iemand waarom pro-rail het altijd voor mekaar speelt om goederentreinen langs de drukste perrons te laten rijden? Op dordrecht bijvoorbeeld. Dan komt er weer zo´n herrie-makend bakbeest, vlak voor de intercity naar amsterdam. Valt dit ook wel binnen enige geluidsnormen? Want boven de 80 decibel is het zeker.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75839283
quote:
Op zondag 20 december 2009 14:50 schreef mezzy het volgende:
wat is het goedkoopste variant (retour) naar Parijs? en naar Berlijn?.. weet je dat misschien ook?
Retour Amsterdam Centraal - Paris Nord: Thalys, 2e klas, Low-Fixed, ¤ 70,-.

Retour Amsterdam Centraal - Berlin Hbf: CityNightLine, 2e klas, Low-Fixed, ¤ 58,-.
of indien niet ´s nachts: InterCity(Express), 2e klas, Niederlande Spezial, ¤ 78,-.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')