Tegen de tijd dat de trein vanuit dordrecht in gorinchem is in de avondspits, is haast de hele trein leeg. Er zullen er vast een paar zijn, maar dat zijn er weinig.quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bewijs!
[..]
Light Rail zuigt stierenballen: geen luxe, geen comfort, trams horen in de stad.
Nou? Doe maarquote:Op vrijdag 18 december 2009 21:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eh, ATB-NG gaat tot 160 of 200 of zo?
't is dan ook gemiddeld zo dat je het aantal mensen dat er in zit vanuit Geldermalsen op één hand kan tellen, inclusief het personeel.quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:08 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Niemand reist daar het hele traject van 45 minuten. Dus het is niet nodig.
quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Vingerverf-jan-boeren-fluitjesindex: (aantal opgeheven treinen / aantal vertraagde treinen * 100 % )
Ik begin morgen met grafiekjes bouwenquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
De opmaak kan wel in een tabelletje Ruben. Iets als
Vertraagd: xxx treinen
Gespoorwijzigd: xxx treinen
Opgeheven: xxx treinen
Vingerverf-jan-boeren-fluitjesindex: (aantal opgeheven treinen / aantal vertraagde treinen * 100 % )
quote:Op zaterdag 19 en zondag 20 december rijden er met name in de Randstad minder treinen. Op trajecten waar normaal een keer per kwartier een trein rijdt, zal er dit weekend eens per half uur een trein rijden. NS zet op deze trajecten langere treinen in.
Ga er gewoon van uit dat als een trein normaal 1x per half uur rijdt, hij nu 1x per uur rijdt.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:06 schreef Fixers het volgende:
Ik doe morgen en overmorgen dapper. Maar wat houdt die beperkte dienstregeling nu in? Wat rijdt er wel en niet? Vanaf hoe laat? Staat het in de reisplanner voor dit weekeinde?
Ik vind dit nogal vaag:
[..]
Zal ik morgen een spoorboekje meenemen of een dobbelsteen? Ik twijfel nogquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:06 schreef Fixers het volgende:
Ik doe morgen en overmorgen dapper. Maar wat houdt die beperkte dienstregeling nu in? Wat rijdt er wel en niet? Vanaf hoe laat? Staat het in de reisplanner voor dit weekeinde?
Ik denk dat je met een dobbelsteen verder komtquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal ik morgen een spoorboekje meenemen of een dobbelsteen? Ik twijfel nogQua treinen? Ik zie wel
In Arnhem stond hel veel VIRM daar werd de stoptrein Arnhem - Ede Wageningen met 6 bakken VIRM geredenquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:19 schreef James1988 het volgende:
Tsja, dan moet dat VIRM natuurlijk wel voorhanden zijn he. Als er in Noord-Holland alleen maar V'tjes beschikbaar zijn op dat moment moet je het daarmee doen...
'k denk dat ze bij prorail morgen een dartpijlgooiende gorilla gaan hebben.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal ik morgen een spoorboekje meenemen of een dobbelsteen? Ik twijfel nogQua treinen? Ik zie wel
Gebeurt ook hoorquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:17 schreef RubenK het volgende:
Ja, maar je zou denken dat wanneer ze de dienstregeling halveren ze overal VIRM heen kunnen sturen of iets anders groots.
In de jaren '80 waren er nog geen Europese regels die het invoeren van nationale beveiligingssystemen tegengingen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 21:32 schreef James1988 het volgende:
De eerste plannen voor een HSL waren er al in 1973... ATB-NG stamt uit de jaren negentig. Mocht men in de jaren 80 een HSL hebben aangelegd dan had er een ATB-NG ontwikkeld kunnen worden wat tot 350 km/h (ofzo) had kunnen gaan.
Volksgezondheid Welzijn Sportquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:30 schreef James1988 het volgende:
die struisvogels bij VWS wilden daaraan.
Zou handiger zijn als er meerdere beveiliging systemen waren aangebracht op de hsl en de betuwe route. Want dan zouden er in de toekomst (meerdere) Passagiers treinen rijden.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:30 schreef James1988 het volgende:
Dat is waar. Maar zelfs nu zou het nog mogelijk zijn geweest om náást ERTMS een ander beveiligingssysteem aan te brengen... maar geen enkele van die struisvogels bij VWS wilden daaraan.
Zie wat het ons heeft opgeleverd
Mwah, 'k Zag vandaag 10 bakken VIRM in de IC Rsd - Zwolle, 12 bakken Vlissingen - Amsterdam en 12 bakken Shl - Ehv. Gisteren wel 4x plan V van Maastricht naar Arnhem, maar soitquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:17 schreef RubenK het volgende:
Ja, maar je zou denken dat wanneer ze de dienstregeling halveren ze overal VIRM heen kunnen sturen of iets anders groots. En niet een enkel stel plan vZoals gisteren, dat al helemaal vol op sloterdijk aankwam
Verkeer en Waterstaat of zo. Ministerie van V&W.quote:
Er zullen zonder miljoenen kostende aanpassingen geen reizigerstreinen rijden op de Betuweroute.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:32 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Zou handiger zijn als er meerdere beveiliging systemen waren aangebracht op de hsl en de betuwe route. Want dan zouden er in de toekomst (meerdere) Passagiers treinen rijden.
Ohja, V&W was de afkorting.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Verkeer en Waterstaat of zo. Ministerie van V&W.
Wel humor als jij met je businessplan voor internationale treinen bij VWS voor de deur staat. Op zich wel het goede adres voor mensen met vergaande hallucinaties.quote:
Klopt, daarom was het handiger geweest als ze dat direct hadden gedaan maar jahquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zullen zonder miljoenen kostende aanpassingen geen reizigerstreinen rijden op de Betuweroute.
Hè ja, we bouwen een goederenlijn zo veel mogelijk om woonkernen heen zodat we er later reizigersstations kunnen bouwen waar geen hond komt, want als er wel een hond komt, ligt de spoorlijn blijkbaar zo dicht bij bewoond gebied dat de halve bevolking weer komt janken over geluidsoverlast en het grote gevaar van goederentreinen...quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:45 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Klopt, daarom was het handiger geweest als ze dat direct hadden gedaan maar jah
Hoeft nog geen eens extra stations. Er waren toch in het verleden plannen voor een HSl verbinding richting 't oosten? (wat niet is door gegaan) Nou daar hadden ze deze lijn voor kunnen gebruiken en dan had je zowel voor t goederen vervoer en een snelle reizersdienstquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hè ja, we bouwen een goederenlijn zo veel mogelijk om woonkernen heen zodat we er later reizigersstations kunnen bouwen waar geen hond komt, want als er wel een hond komt, ligt de spoorlijn blijkbaar zo dicht bij bewoond gebied dat de halve bevolking weer komt janken over geluidsoverlast en het grote gevaar van goederentreinen...
En als je het verkeerde VWS kiest krijg je met mij te makenquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wel humor als jij met je businessplan voor internationale treinen bij VWS voor de deur staat. Op zich wel het goede adres voor mensen met vergaande hallucinaties.
Als ze goed plannen niet. Dan kan het bestquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:51 schreef Duvel het volgende:
Maar zie je dan niet in dat dat kansloos is, zo'n combinatie?
Er reden er toch al voor personeel?quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zullen zonder miljoenen kostende aanpassingen geen reizigerstreinen rijden op de Betuweroute.
Natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:52 schreef STTSJT het volgende:
[..]
Als ze goed plannen niet. Dan kan het best
Als het al waar is: personeel != reizigers.quote:Op vrijdag 18 december 2009 22:52 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Er reden er toch al voor personeel?
Kudo's voor wie de herkomst kent zonder zoekmachine.quote:ALL THIS STUFF HAS BEEN REPEATED TOO MANY TIMES
YOU CAN'T SELL THE SAME THING TO THE SAME OLD CROWD FOREVER...
Dan reageer je niet en laat je de rest gewoon lekker verder pratenquote:Op vrijdag 18 december 2009 22:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als het al waar is: personeel != reizigers.
En verder:
[..]
denk je dat de investeringen dat ene lijntje waard zouden zijn?quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:07 schreef STTSJT het volgende:
Maar t gaat wel na rotterdam toe. en op t einde zouden ze een spoor richting enschede ofzo kunnen maken. En viola een snelle Verbinding van en naar t oosten van t land.
Ja en dan kun je ook nog... en dan, en zo!quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:07 schreef STTSJT het volgende:
Maar t gaat wel na rotterdam toe. en op t einde zouden ze een spoor richting enschede ofzo kunnen maken. En viola een snelle Verbinding van en naar t oosten van t land.
na een aantal jaar wel.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:08 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
denk je dat de investeringen dat ene lijntje waard zouden zijn?
quote:UTRECHT - Meer dan de helft (51 procent) van de problemen van donderdag op het spoor zijn veroorzaakt door bevroren en besneeuwde wissels. Dat blijkt uit een analyse van de NS. Spoorwegbeheerder ProRail, verantwoordelijk voor de werking van de wissels, wilde vrijdag niet „in de media” reageren op de analyse.
Stond er ook bijquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja goed, de gebruikelijke kotskanonnade op de vingerverfbrigade. Helder. Maar leg die andere 49 % eens uit dan?
51 % vingerverfgefaalquote:Daaruit blijkt verder dat 10 procent werd veroorzaakt door andere falende apparatuur (zoals seinen) en 9 procent door gebeurtenissen waar beide bedrijven niks aan kunnen doen zoals aanrijdingen. 15 procent van de problemen is toe te schrijven aan de NS terwijl nog eens 15 procent niet kan worden verklaard.
Logistieke problemen veroorzaakt door gepruts van de vingerverfbrigade. Machinisten en treinen die niet op hun plek konden komen, enzovoorts.quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja goed, de gebruikelijke kotskanonnade op de vingerverfbrigade. Helder. Maar leg die andere 49 % eens uit dan?
Oh dat zal het zijn jaquote:Op vrijdag 18 december 2009 23:56 schreef knars het volgende:
Zeker het logistieke verhaal dat ze het gros van hun materieel kwijt waren door die wisselstoringen?
En nu geef je de IRM maar de schuld?quote:Op vrijdag 18 december 2009 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
De allerlaatste foto uit mijn helaas veel te vroeg overleden Powershot SX10 IS:
[ afbeelding ]
Nog geen 5 maanden in gebruik geweest
Best wel grappige tekst eigenlijk. Ik weet niet of ik die zou gebruiken in een promotiefilmpje voor mijn bedrijf...quote:What will grow quickly, that you can't make straight
It's the price you gotta pay
Do yourself a favour and pack you bags
Buy a ticket and get on the train
Buy a ticket and get on the train
Cause this is fucked up, fucked up
Cause this is fucked up, fucked up
People get crushed like biscuit crumbs
And laid down in the bed you made
You have tried your best to please everyone
But it just isn't happening
No, it just isn't happening
And it's fucked up, fucked up
And this is fucked up, fucked up
This your blind spot, blind spot
It should be obvious, but it's not.
But it isn't, but it isn't
You cannot kickstart a dead horse
You just crush yourself and walk away
I don't care what the future holds
Cause I'm right here in your arms today
With your fingers you can touch me
I'm your black swan, black swan
But I made it to the top, made it to the top
This is fucked up, fucked up
You are fucked up, fucked up
This is fucked up, fucked up
Be your black swan, black swan
I'm for spare parts, broken up
quote:Net als de afgelopen dagen rijden er ook dit weekend minder treinen. Hieronder vind je een overzicht van gewijzigde en vervalllen treinseries.
Ingekort:
- 800, rijdt alleen tussen Zuid-Limburg en Eindhoven
- 16000, rijdt alleen tussen Geldermalsen en Den Bosch
Aangepast:
- 2200, rijdt als stoptrein tussen Leiden en Haarlem
- 2600, rijdt als stoptrein tussen Leiden en Den Haag Centraal
- 4300, rijdt ook tussen Almere Centrum en Lelystad
- 4500, rijdt als stoptrein ipv intercity
Vervallen:
- 2000, Intercity Den Haag Centraal - Utrecht
- 3100, Intercity Nijmegen - Schiphol
- 3300, Stoptrein Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp
- 3700, Intercity Lelystad - Schiphol
- 3900, Intercity Hoofddorp - Lelystad
- 4900, Intercity Utrecht Centraal - Almere Centrum
- 17400, Sprinter (Veenendaal Centrum -) Utrecht Centraal - Breukelen
- 12500, 12700, 20500, 21700, Intercity Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal (vleugel- en voortreinen Noord-Oost)
Arriva is van plan om dit weekend weer volgens de dienstregeling te gaan rijden.
Duidelijk verhaal.quote:Op zaterdag 19 december 2009 02:20 schreef James1988 het volgende:
* James1988 ligt op het moment eventjes helemaal dubbel om NS Hispeed
In de lounges draaien ze onderstaande video in een loop. Bij deze zit er geluid bij, en deze komt uit een officiële bron:
De muziek (vanaf 2:50) is van Thom Yorke en heet Black Swan. Dit zijn de lyrics... de grappigste dingen heb ik maar even vetgedrukt gezet:
[..]
Best wel grappige tekst eigenlijk. Ik weet niet of ik die zou gebruiken in een promotiefilmpje voor mijn bedrijf...
En eigenlijk klopt die tekst best wel: die hele HSL/HSA-constructie is fucked up, ze proberen mensen het naar hun zin te maken (snel vervoer) maar het lukt niet... veel te duur en de tijdwinst ben je kwijt aan vertragingen. De hoge prijzen van Fyra zijn duidelijk hun blinde vlek maar zelf hebben ze het niet door ("De hoge prijs hebben mensen er wel voor over").
Doen ze wel vaker hoorquote:Op zaterdag 19 december 2009 10:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
gisteravond zat ik in een late Plan V van Amsterdam Centraal naar Alkmaar. achterlicht kapot. geen probleem, ze hebben gewoon een rood lampje erbij gelegd in de cabineruimte![]()
![]()
![]()
zal zo een foto posten
quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:41 schreef James1988 het volgende:
Deutsche Bahn heeft toelating gekregen om met ICE's door de Kanaaltunnel te rijden... dat gaat leuk worden. Bron: http://mobile.dw-world.de/english/ua.2/mobile.A-5018915-1431.html
Daarvoor hoeft HSA niet eens op de fles hoor... per 1/1/2010 is dat sowieso mogelijk, zolang het maar om internationale treinen gaat. Dat je daarbij ook binnenlandse reizigers hebt, is gewoon toegestaan.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:00 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
![]()
HSA moet op de fles en toelating tot de HSL moet voor elk bedrijf mogelijk zijn. Dan kan ik als DB interesse heeft met de ICE van Rotterdam naar Londen.
Oh wacht, dan moeten ze wel met de Belgen nog iets fixen.![]()
Tussen Amsterdam en Zandvoort rijdt normaal gesproken enkel DDAR, soms afgewisseld met VIRM, Mat '64 of SGMm. De laatste keer dat ik hier ICM heb gezien was in juli 2005quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:25 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Wat is daar zo bijzonder aan?![]()
Ik zie wel vaker een duo ICMm, of rijden die daar nooit?
Aanwezigheid van personen rond en op de spoorlijnenquote:Op zaterdag 19 december 2009 16:36 schreef Yreal het volgende:
Schiphol Zaterdag 19 December 16:22
Rond Schiphol rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie.
wat zou daar aan de hand zijn
of te wel: een gek met ene mes in de schiphol tunnelquote:Op zaterdag 19 december 2009 17:27 schreef timp0e het volgende:
[..]
Aanwezigheid van personen rond en op de spoorlijnen
Nice, dus als iemand een BVtje begint en wil gaan pendelen van Amsterdam tot aan Antwerpen centraal kan die gewoon een toelating krijgen? Best een grote kans dat iemand daar interesse in heeft met de falende Fyra, dit kan een grote klap voor HSA.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daarvoor hoeft HSA niet eens op de fles hoor... per 1/1/2010 is dat sowieso mogelijk, zolang het maar om internationale treinen gaat. Dat je daarbij ook binnenlandse reizigers hebt, is gewoon toegestaan.
http://www.hslzuid.nl/hsl(...)009_tcm51-232666.pdfquote:1. Is het mogelijk om in het geval dat HSA omvalt alsnog over te gaan tot het verlenen van een exclusief recht voor het hogesnelheidsvervoer aan een andere vervoerder?
1. Deze vraagt vergt enige uitleg over de geldende en toekomstige Europese regelgeving. In bijlage 1 bij deze brief vindt u een beschrijving van de bestaande en toekomstige regelgeving en het effect daarvan op de mogelijkheden om weer een exclusief recht op het binnenlandse vervoer over de HSL-Zuid te verlenen. Ik concludeer dat vanaf 1 januari 2010 een concessie niet meer exclusief kan zijn in de zin dat internationale treinen van derden moeten worden toegelaten, ook voor binnenlandse reizigers (tenzij dit het economische evenwicht van de concessie in het gedrang zou brengen, te toetsen door de Nma Vervoerkamer). Dat geldt met ingang van 1 januari 2010 ook voor dan reeds verleende concessies, tenzij het concessiecontract is gegund voor 4 december 2007 (de zogenaamde HSL-Zuid-uitzondering). Hoewel de concessie pas per 1 juli 2009 aan HSA zal worden verleend, geldt deze uitzondering wel voor HSA omdat de concessieovereenkomst al in 2001 is afgesloten. Het idee om nog voor 2010 een nieuwe concessie te verlenen biedt dus geen oplossing.
Mwah, je moet dan wel aan heel veel eisen voldoen. Over deskundigheid, solvabiliteit, enz enz enz. Bovendien zal in dat geval het consortium Arriva & DB gaan roepen dat zij de eerst aangewezene zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Nice, dus als iemand een BVtje begint en wil gaan pendelen van Amsterdam tot aan Antwerpen centraal kan die gewoon een toelating krijgen? Best een grote kans dat iemand daar interesse in heeft met de falende Fyra, dit kan een grote klap voor HSA.
Ja, eentje met zelfmoordneigingen.quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:27 schreef timp0e het volgende:
[..]
Aanwezigheid van personen rond en op de spoorlijnen
Donderdag reed de 4075 ook op dezelfde serie.quote:Op zaterdag 19 december 2009 15:23 schreef DaMart het volgende:
Een opvallende verschijning vandaag in een winters duinlandschap bij Zandvoort: een duo ICMm (4034+4081) als IC van Amsterdam naar Zandvoort:
[ afbeelding ]
En weer terug:
[ afbeelding ]
Niet allemaalquote:Op zaterdag 19 december 2009 21:39 schreef RealZeus het volgende:
Wat ik eigenlijk niet snap: op zich zijn de meeste wissels toch uitgerust met wisselverwarming?
Of heeft Vingerverf BV die ook maar definitief uit gezet?
Dat moeten ze bij mij straks toch niet wagen.. 'k Heb niet betaald voor een HSL ritje om vervolgens alsnog langs m'n huis te mogen rijden..quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb vandaag een leuke dag gehad in Antwerpen.
Op de terugrit werd de Thalys wel omgeleid via Roosendaal, maar als ik daarvoor wat langer naar Music For Life kan luisteren maak ik er geen probleem van.
Dit was niet de schuld van ProRail maar van InfraBel.quote:Op zaterdag 19 december 2009 21:39 schreef RealZeus het volgende:
Wat ik eigenlijk niet snap: op zich zijn de meeste wissels toch uitgerust met wisselverwarming?
Of heeft Vingerverf BV die ook maar definitief uit gezet?
Leuk ritje danquote:Op zaterdag 19 december 2009 21:25 schreef greavy het volgende:
vandaag dankzij DGEG veel vertraging..
In Emmerich lang moeten wachten omdat de stoomloc P8 een bevroren ketel heeft. Eindelijk met vertraging een dieselloc aangekomen. Tevens watertank in Emmerich bevroren. Later vertraging door DB door wachten op de duitse treinen.. Aangekome met 1u15 vertraging in munster.
Terug met +1.20 vertrokken uit munster,. In emmerich gaat de diesel/stoomloc eraf en meen e-loc iervoor. Is opgehaald van de Kijfhoek. Tevens de verwarming niet aan omdat de leidingen sterk bevroren zijn.. Koud dus! Later meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |