abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:32:55 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75784662
De eerste plannen voor een HSL waren er al in 1973... ATB-NG stamt uit de jaren negentig. Mocht men in de jaren 80 een HSL hebben aangelegd dan had er een ATB-NG ontwikkeld kunnen worden wat tot 350 km/h (ofzo) had kunnen gaan.
pi_75784753
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bewijs!
[..]

Light Rail zuigt stierenballen: geen luxe, geen comfort, trams horen in de stad.
Tegen de tijd dat de trein vanuit dordrecht in gorinchem is in de avondspits, is haast de hele trein leeg. Er zullen er vast een paar zijn, maar dat zijn er weinig.

Ik vind de GTW eigenlijk nauwelijks slechter dan de treinen van de NS. Sowieso is ie veel stiller, en aan de stoelen moet je wennen. Een virm daarentegen is een ramp als je moet staan
Alsof je in een schommel zit. Inclusief irritante draaistroommotoren.
De ICM is dan wel weer heel prettig, maar die heeft zoveel ruimte dat er te weinig zitplekken zijn.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75785077
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Eh, ATB-NG gaat tot 160 of 200 of zo?
Nou? Doe maar

Waarom konden de moffen en de stokbroodvreters dertig jaar geleden al wat wij over dertig jaar NOG niet kunnen>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75785132
Nog meer ausbau- en neubaustrecke aanleggen!
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:44:41 #104
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_75785141
tvp
pi_75785668
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:08 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Niemand reist daar het hele traject van 45 minuten. Dus het is niet nodig.
't is dan ook gemiddeld zo dat je het aantal mensen dat er in zit vanuit Geldermalsen op één hand kan tellen, inclusief het personeel.

Ik heb het nog een keer overwogen toen ik naar Roosendaal moest vanuit Geldermalsen - is even snel als over Den Bosch.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_75786036
De opmaak kan wel in een tabelletje Ruben. Iets als

Vertraagd: xxx treinen
Gespoorwijzigd: xxx treinen
Opgeheven: xxx treinen

Vingerverf-jan-boeren-fluitjesindex: (aantal opgeheven treinen / aantal vertraagde treinen * 100 % )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:05:43 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75786070
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:

Vingerverf-jan-boeren-fluitjesindex: (aantal opgeheven treinen / aantal vertraagde treinen * 100 % )
pi_75786097
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
De opmaak kan wel in een tabelletje Ruben. Iets als

Vertraagd: xxx treinen
Gespoorwijzigd: xxx treinen
Opgeheven: xxx treinen

Vingerverf-jan-boeren-fluitjesindex: (aantal opgeheven treinen / aantal vertraagde treinen * 100 % )
Ik begin morgen met grafiekjes bouwen
pi_75786098
Ik doe morgen en overmorgen dapper. Maar wat houdt die beperkte dienstregeling nu in? Wat rijdt er wel en niet? Vanaf hoe laat? Staat het in de reisplanner voor dit weekeinde?

Ik vind dit nogal vaag:
quote:
Op zaterdag 19 en zondag 20 december rijden er met name in de Randstad minder treinen. Op trajecten waar normaal een keer per kwartier een trein rijdt, zal er dit weekend eens per half uur een trein rijden. NS zet op deze trajecten langere treinen in.
pi_75786192
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:06 schreef Fixers het volgende:
Ik doe morgen en overmorgen dapper. Maar wat houdt die beperkte dienstregeling nu in? Wat rijdt er wel en niet? Vanaf hoe laat? Staat het in de reisplanner voor dit weekeinde?

Ik vind dit nogal vaag:
[..]


Ga er gewoon van uit dat als een trein normaal 1x per half uur rijdt, hij nu 1x per uur rijdt.
Daarnaast zal het wel in de reisplanner staan.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75786308
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:06 schreef Fixers het volgende:
Ik doe morgen en overmorgen dapper. Maar wat houdt die beperkte dienstregeling nu in? Wat rijdt er wel en niet? Vanaf hoe laat? Staat het in de reisplanner voor dit weekeinde?
Zal ik morgen een spoorboekje meenemen of een dobbelsteen? Ik twijfel nog Qua treinen? Ik zie wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 december 2009 @ 22:12:40 #113
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_75786389
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zal ik morgen een spoorboekje meenemen of een dobbelsteen? Ik twijfel nog Qua treinen? Ik zie wel
Ik denk dat je met een dobbelsteen verder komt
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:12:51 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75786395
Bij het RTL Nieuws van 19.30 was er ook een item over de vertragingen... NS wijt het grotendeels aan ProRail en heeft zelfs een brief naar de Tweede Kamer gestuurd waarin ze vrij duidelijk wijzen naar ProRail... "...blijkt dat de infrastructuur niet kan omgaan met deze weersomstandigheden".

Ik denk dat ze bij NS ook wel redelijk verveeld zitten met de vele (al dan niet wissel)storingen waar ProRail voor verantwoordelijk is.
pi_75786642
Ja, maar je zou denken dat wanneer ze de dienstregeling halveren ze overal VIRM heen kunnen sturen of iets anders groots. En niet een enkel stel plan v Zoals gisteren, dat al helemaal vol op sloterdijk aankwam
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:19:52 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75786744
Tsja, dan moet dat VIRM natuurlijk wel voorhanden zijn he. Als er in Noord-Holland alleen maar V'tjes beschikbaar zijn op dat moment moet je het daarmee doen...
pi_75787082
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:19 schreef James1988 het volgende:
Tsja, dan moet dat VIRM natuurlijk wel voorhanden zijn he. Als er in Noord-Holland alleen maar V'tjes beschikbaar zijn op dat moment moet je het daarmee doen...
In Arnhem stond hel veel VIRM daar werd de stoptrein Arnhem - Ede Wageningen met 6 bakken VIRM gereden
pi_75787091
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zal ik morgen een spoorboekje meenemen of een dobbelsteen? Ik twijfel nog Qua treinen? Ik zie wel
'k denk dat ze bij prorail morgen een dartpijlgooiende gorilla gaan hebben.
pi_75787093
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:17 schreef RubenK het volgende:
Ja, maar je zou denken dat wanneer ze de dienstregeling halveren ze overal VIRM heen kunnen sturen of iets anders groots.
Gebeurt ook hoor Zat vanmiddag een Virm4 in de 7500 (stopper Ede-Wageningen - Arnhem) Normaal single plan V of hooguit SGMm-III
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75787096
Zouden dier V'tje het niet langer volhouden in de kou dan de VIRM?
Me.. me.. me.. Me too
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:27:38 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75787165
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 21:32 schreef James1988 het volgende:
De eerste plannen voor een HSL waren er al in 1973... ATB-NG stamt uit de jaren negentig. Mocht men in de jaren 80 een HSL hebben aangelegd dan had er een ATB-NG ontwikkeld kunnen worden wat tot 350 km/h (ofzo) had kunnen gaan.
In de jaren '80 waren er nog geen Europese regels die het invoeren van nationale beveiligingssystemen tegengingen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:30:22 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75787302
Dat is waar. Maar zelfs nu zou het nog mogelijk zijn geweest om náást ERTMS een ander beveiligingssysteem aan te brengen... maar geen enkele van die struisvogels bij VWS wilden daaraan.

Zie wat het ons heeft opgeleverd
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:31:15 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75787345
Ja held, achteraf is het altijd makkelijk oordelen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75787373
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:30 schreef James1988 het volgende:
die struisvogels bij VWS wilden daaraan.
Volksgezondheid Welzijn Sport

Volker Wessels Stevin

Veolia Water Systems

Ik ben het ff kwijt, srry
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75787426
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:30 schreef James1988 het volgende:
Dat is waar. Maar zelfs nu zou het nog mogelijk zijn geweest om náást ERTMS een ander beveiligingssysteem aan te brengen... maar geen enkele van die struisvogels bij VWS wilden daaraan.

Zie wat het ons heeft opgeleverd
Zou handiger zijn als er meerdere beveiliging systemen waren aangebracht op de hsl en de betuwe route. Want dan zouden er in de toekomst (meerdere) Passagiers treinen rijden.
Me.. me.. me.. Me too
pi_75787580
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:17 schreef RubenK het volgende:
Ja, maar je zou denken dat wanneer ze de dienstregeling halveren ze overal VIRM heen kunnen sturen of iets anders groots. En niet een enkel stel plan v Zoals gisteren, dat al helemaal vol op sloterdijk aankwam
Mwah, 'k Zag vandaag 10 bakken VIRM in de IC Rsd - Zwolle, 12 bakken Vlissingen - Amsterdam en 12 bakken Shl - Ehv. Gisteren wel 4x plan V van Maastricht naar Arnhem, maar soit
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:39:00 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75787740
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ik ben het ff kwijt, srry
Verkeer en Waterstaat of zo. Ministerie van V&W.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:39:39 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75787769
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:32 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Zou handiger zijn als er meerdere beveiliging systemen waren aangebracht op de hsl en de betuwe route. Want dan zouden er in de toekomst (meerdere) Passagiers treinen rijden.
Er zullen zonder miljoenen kostende aanpassingen geen reizigerstreinen rijden op de Betuweroute.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:40:39 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75787818
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Verkeer en Waterstaat of zo. Ministerie van V&W.
Ohja, V&W was de afkorting.
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:43:03 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75787956
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ohja, V&W was de afkorting.
Wel humor als jij met je businessplan voor internationale treinen bij VWS voor de deur staat. Op zich wel het goede adres voor mensen met vergaande hallucinaties.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75788054
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er zullen zonder miljoenen kostende aanpassingen geen reizigerstreinen rijden op de Betuweroute.
Klopt, daarom was het handiger geweest als ze dat direct hadden gedaan maar jah
Me.. me.. me.. Me too
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:47:04 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75788126
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:45 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Klopt, daarom was het handiger geweest als ze dat direct hadden gedaan maar jah
Hè ja, we bouwen een goederenlijn zo veel mogelijk om woonkernen heen zodat we er later reizigersstations kunnen bouwen waar geen hond komt, want als er wel een hond komt, ligt de spoorlijn blijkbaar zo dicht bij bewoond gebied dat de halve bevolking weer komt janken over geluidsoverlast en het grote gevaar van goederentreinen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75788280
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hè ja, we bouwen een goederenlijn zo veel mogelijk om woonkernen heen zodat we er later reizigersstations kunnen bouwen waar geen hond komt, want als er wel een hond komt, ligt de spoorlijn blijkbaar zo dicht bij bewoond gebied dat de halve bevolking weer komt janken over geluidsoverlast en het grote gevaar van goederentreinen...
Hoeft nog geen eens extra stations. Er waren toch in het verleden plannen voor een HSl verbinding richting 't oosten? (wat niet is door gegaan) Nou daar hadden ze deze lijn voor kunnen gebruiken en dan had je zowel voor t goederen vervoer en een snelle reizersdienst
Me.. me.. me.. Me too
pi_75788318
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wel humor als jij met je businessplan voor internationale treinen bij VWS voor de deur staat. Op zich wel het goede adres voor mensen met vergaande hallucinaties.
En als je het verkeerde VWS kiest krijg je met mij te maken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:51:29 #135
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75788337
Maar zie je dan niet in dat dat kansloos is, zo'n combinatie?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75788397
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:51 schreef Duvel het volgende:
Maar zie je dan niet in dat dat kansloos is, zo'n combinatie?
Als ze goed plannen niet. Dan kan het best
Me.. me.. me.. Me too
pi_75788417
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er zullen zonder miljoenen kostende aanpassingen geen reizigerstreinen rijden op de Betuweroute.
Er reden er toch al voor personeel?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:53:15 #138
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75788427
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:52 schreef STTSJT het volgende:

[..]

Als ze goed plannen niet. Dan kan het best
Natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 18 december 2009 @ 22:57:33 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75788644
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:52 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Er reden er toch al voor personeel?
Als het al waar is: personeel != reizigers.

En verder:
quote:
ALL THIS STUFF HAS BEEN REPEATED TOO MANY TIMES
YOU CAN'T SELL THE SAME THING TO THE SAME OLD CROWD FOREVER...
Kudo's voor wie de herkomst kent zonder zoekmachine.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75788727
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 22:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Als het al waar is: personeel != reizigers.

En verder:
[..]


Dan reageer je niet en laat je de rest gewoon lekker verder praten

Daarnaast is de betuwe geen serieuze optie voor reizigers. Het kruist in de drukke randstad alleen een paar stadjes/dorpen die ook aan de merwede-lingelijn liggen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75789111
Maar t gaat wel na rotterdam toe. en op t einde zouden ze een spoor richting enschede ofzo kunnen maken. En viola een snelle Verbinding van en naar t oosten van t land.
Me.. me.. me.. Me too
pi_75789156
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:07 schreef STTSJT het volgende:
Maar t gaat wel na rotterdam toe. en op t einde zouden ze een spoor richting enschede ofzo kunnen maken. En viola een snelle Verbinding van en naar t oosten van t land.
denk je dat de investeringen dat ene lijntje waard zouden zijn?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  vrijdag 18 december 2009 @ 23:10:09 #143
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75789215
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:07 schreef STTSJT het volgende:
Maar t gaat wel na rotterdam toe. en op t einde zouden ze een spoor richting enschede ofzo kunnen maken. En viola een snelle Verbinding van en naar t oosten van t land.
Ja en dan kun je ook nog... en dan, en zo!

Oh laat maar, Ascendancy heeft gelijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75789302
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:08 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

denk je dat de investeringen dat ene lijntje waard zouden zijn?
na een aantal jaar wel.
Me.. me.. me.. Me too
pi_75789858
De allerlaatste foto uit mijn helaas veel te vroeg overleden Powershot SX10 IS:



Nog geen 5 maanden in gebruik geweest
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75789961
waar is dat?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75790053
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:26 schreef Ascendancy het volgende:
waar is dat?
Denk Ede-Wageningen
pi_75790092
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:28 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Denk Ede-Wageningen
Yep
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75790188
quote:
UTRECHT - Meer dan de helft (51 procent) van de problemen van donderdag op het spoor zijn veroorzaakt door bevroren en besneeuwde wissels. Dat blijkt uit een analyse van de NS. Spoorwegbeheerder ProRail, verantwoordelijk voor de werking van de wissels, wilde vrijdag niet „in de media” reageren op de analyse.
pi_75790353
Ja goed, de gebruikelijke kotskanonnade op de vingerverfbrigade. Helder. Maar leg die andere 49 % eens uit dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75790383
De fotoooo's van vanmiddag

Besneeuwde loc in Arnhem.

De Fyra die in Roosendaal stond voor testritten in Belgie.

VIRM te Roosendaal

Traxx te Roosendaal

Dezelfde traxx

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2009 23:36:29 ]
pi_75790538
brandjes bij Amf en Asda, springer bij Helmond... er moet meer zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_75790970
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja goed, de gebruikelijke kotskanonnade op de vingerverfbrigade. Helder. Maar leg die andere 49 % eens uit dan?
Stond er ook bij
http://www.telegraaf.nl/b(...)_door_wissels__.html
  vrijdag 18 december 2009 @ 23:56:45 #154
136283 knars
Teethgrinder
pi_75791319
Zeker het logistieke verhaal dat ze het gros van hun materieel kwijt waren door die wisselstoringen?
pi_75791326
quote:
Daaruit blijkt verder dat 10 procent werd veroorzaakt door andere falende apparatuur (zoals seinen) en 9 procent door gebeurtenissen waar beide bedrijven niks aan kunnen doen zoals aanrijdingen. 15 procent van de problemen is toe te schrijven aan de NS terwijl nog eens 15 procent niet kan worden verklaard.
51 % vingerverfgefaal
10 % "andere falende apparatuur zoals seinen" (ook vingerverfgefaal dus, maar okee)
9 % overmacht en aanrijdingen
15 % NS schuld en
15 % "kan niet worden verklaard"

WTF is dit de Bermuda Triangle of zo? Ja er stond een trein, die is op tijd vanuit Utrecht vertrokken, en onderweg naar Arnhem opgelost. Ins Blaue hinein En dat dus met 15 % van de 933 treinen die dagelijks Utrecht Centraal verlaten. En met 15 % van alle treinen die elk ander station verlaten. Wauw.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 18 december 2009 @ 23:56:59 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75791330
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja goed, de gebruikelijke kotskanonnade op de vingerverfbrigade. Helder. Maar leg die andere 49 % eens uit dan?
Logistieke problemen veroorzaakt door gepruts van de vingerverfbrigade. Machinisten en treinen die niet op hun plek konden komen, enzovoorts.
pi_75791367
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:56 schreef knars het volgende:
Zeker het logistieke verhaal dat ze het gros van hun materieel kwijt waren door die wisselstoringen?
Oh dat zal het zijn ja
Wissel stuk, trein houdt op met bestaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 19 december 2009 @ 00:42:33 #158
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75792956
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
De allerlaatste foto uit mijn helaas veel te vroeg overleden Powershot SX10 IS:

[ afbeelding ]

Nog geen 5 maanden in gebruik geweest
En nu geef je de IRM maar de schuld?
pi_75795092
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 23:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[ afbeelding ]
Dezelfde traxx
Wat een baas
  zaterdag 19 december 2009 @ 02:20:13 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75795196
* James1988 ligt op het moment eventjes helemaal dubbel om NS Hispeed

In de lounges draaien ze onderstaande video in een loop. Bij deze zit er geluid bij, en deze komt uit een officiële bron:


De muziek (vanaf 2:50) is van Thom Yorke en heet Black Swan. Dit zijn de lyrics... de grappigste dingen heb ik maar even vetgedrukt gezet:
quote:
What will grow quickly, that you can't make straight
It's the price you gotta pay
Do yourself a favour and pack you bags
Buy a ticket and get on the train
Buy a ticket and get on the train

Cause this is fucked up, fucked up
Cause this is fucked up, fucked up


People get crushed like biscuit crumbs
And laid down in the bed you made
You have tried your best to please everyone
But it just isn't happening
No, it just isn't happening

And it's fucked up, fucked up
And this is fucked up, fucked up
This your blind spot, blind spot
It should be obvious, but it's not.
But it isn't, but it isn't


You cannot kickstart a dead horse
You just crush yourself and walk away
I don't care what the future holds
Cause I'm right here in your arms today
With your fingers you can touch me

I'm your black swan, black swan
But I made it to the top, made it to the top
This is fucked up, fucked up

You are fucked up, fucked up
This is fucked up, fucked up

Be your black swan, black swan
I'm for spare parts, broken up
Best wel grappige tekst eigenlijk. Ik weet niet of ik die zou gebruiken in een promotiefilmpje voor mijn bedrijf...

En eigenlijk klopt die tekst best wel: die hele HSL/HSA-constructie is fucked up, ze proberen mensen het naar hun zin te maken (snel vervoer) maar het lukt niet... veel te duur en de tijdwinst ben je kwijt aan vertragingen. De hoge prijzen van Fyra zijn duidelijk hun blinde vlek maar zelf hebben ze het niet door ("De hoge prijs hebben mensen er wel voor over").

[ Bericht 3% gewijzigd door James1988 op 19-12-2009 02:27:51 ]
  zaterdag 19 december 2009 @ 05:14:58 #161
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75796514
goedemorgen



Over 50 minuten uit huis om me trein naar Rotterdam te nemen.
pi_75797012
136 Teletekst za 19 dec
***************************************
Kort nieuws buitenland

***************************************
In de Kanaaltunnel zijn vier treinen
van Eurostar gestrand.Dat komt door
technische problemen als gevolg van het
verschil in temperatuur tussen de koude
buitenlucht en de warme lucht in de
tunnel.In de gestrande treinen zaten
zo'n 2000 mensen.Eurostar weet niet hoe
lang het duurt om hen eruit te halen.




***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
  Redactie Sport zaterdag 19 december 2009 @ 09:10:10 #163
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_75797400
En daar zijn we weer met de gewijzigde treinseries:
quote:
Net als de afgelopen dagen rijden er ook dit weekend minder treinen. Hieronder vind je een overzicht van gewijzigde en vervalllen treinseries.


Ingekort:
- 800, rijdt alleen tussen Zuid-Limburg en Eindhoven
- 16000, rijdt alleen tussen Geldermalsen en Den Bosch

Aangepast:
- 2200, rijdt als stoptrein tussen Leiden en Haarlem
- 2600, rijdt als stoptrein tussen Leiden en Den Haag Centraal
- 4300, rijdt ook tussen Almere Centrum en Lelystad
- 4500, rijdt als stoptrein ipv intercity

Vervallen:
- 2000, Intercity Den Haag Centraal - Utrecht
- 3100, Intercity Nijmegen - Schiphol
- 3300, Stoptrein Hoorn Kersenboogerd - Hoofddorp
- 3700, Intercity Lelystad - Schiphol
- 3900, Intercity Hoofddorp - Lelystad
- 4900, Intercity Utrecht Centraal - Almere Centrum
- 17400, Sprinter (Veenendaal Centrum -) Utrecht Centraal - Breukelen
- 12500, 12700, 20500, 21700, Intercity Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal (vleugel- en voortreinen Noord-Oost)

Arriva is van plan om dit weekend weer volgens de dienstregeling te gaan rijden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 19 december 2009 @ 09:19:20 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75797493


[ Bericht 100% gewijzigd door Duvel op 19-12-2009 09:20:07 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75797494
CNL met +119 op utrecht cs
  zaterdag 19 december 2009 @ 09:25:02 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75797542
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 02:20 schreef James1988 het volgende:
* James1988 ligt op het moment eventjes helemaal dubbel om NS Hispeed

In de lounges draaien ze onderstaande video in een loop. Bij deze zit er geluid bij, en deze komt uit een officiële bron:


De muziek (vanaf 2:50) is van Thom Yorke en heet Black Swan. Dit zijn de lyrics... de grappigste dingen heb ik maar even vetgedrukt gezet:
[..]

Best wel grappige tekst eigenlijk. Ik weet niet of ik die zou gebruiken in een promotiefilmpje voor mijn bedrijf...

En eigenlijk klopt die tekst best wel: die hele HSL/HSA-constructie is fucked up, ze proberen mensen het naar hun zin te maken (snel vervoer) maar het lukt niet... veel te duur en de tijdwinst ben je kwijt aan vertragingen. De hoge prijzen van Fyra zijn duidelijk hun blinde vlek maar zelf hebben ze het niet door ("De hoge prijs hebben mensen er wel voor over").
Duidelijk verhaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75797945
gisteravond zat ik in een late Plan V van Amsterdam Centraal naar Alkmaar. achterlicht kapot. geen probleem, ze hebben gewoon een rood lampje erbij gelegd in de cabineruimte

zal zo een foto posten
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 19 december 2009 @ 10:10:47 #168
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_75798070
Ik weet niet of de stop van de SSN-kerstrit in Utrecht CS tot 9.00 was gepland, ICE naar Basel op hetzelfde perron was een half uur vertraagd, niet tot iedereen zijn vreugde, en het was koud! (lensschuifjes met hand opduwen enzo).

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_75798181
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 10:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
gisteravond zat ik in een late Plan V van Amsterdam Centraal naar Alkmaar. achterlicht kapot. geen probleem, ze hebben gewoon een rood lampje erbij gelegd in de cabineruimte

zal zo een foto posten
Doen ze wel vaker hoor
pi_75803644
Ik vroeg me af. Waarom staat de Nederlandse overheid straks op het traject Amsterdam-Brussel een extra toeslag toe? Ik neem aan dat ze de HSL-zuid niet hebben gebouwd om meer geld te kunnen vragen voor de trein, maar om de trein aantrekkelijker te maken.
Als ik de huidige toeslag tussen amsterdam en rotterdam doortrek dan zal het toch zeker 15-20 euro duurder worden
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_75803835
Sneeuw


Door de barre weersomstandigheden en dan met name de gevolgen daarvan op het spoor laten de Nederlandse Spoorwegen geen andere keus tot het inkorten en laten vervallen van diverse treinen. In de praktijk komt dit tussen Zwolle en Leeuwarden neer op het rijden van pendeltreinen. Zo rijdt de Olympische 4240 de hele dag op en neer en passeert hier als IC 10731 de kerk `De Kapelle` in Haskerdijken.

Later meer sneeuw.
  zaterdag 19 december 2009 @ 14:41:10 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75803969
Deutsche Bahn heeft toelating gekregen om met ICE's door de Kanaaltunnel te rijden... dat gaat leuk worden. Bron: http://mobile.dw-world.de/english/ua.2/mobile.A-5018915-1431.html
pi_75804458
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 14:41 schreef James1988 het volgende:
Deutsche Bahn heeft toelating gekregen om met ICE's door de Kanaaltunnel te rijden... dat gaat leuk worden. Bron: http://mobile.dw-world.de/english/ua.2/mobile.A-5018915-1431.html


HSA moet op de fles en toelating tot de HSL moet voor elk bedrijf mogelijk zijn. Dan kan ik als DB interesse heeft met de ICE van Rotterdam naar Londen.

Oh wacht, dan moeten ze wel met de Belgen nog iets fixen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kankerkachelsverkopert op 19-12-2009 15:24:06 ]
  Moderator zaterdag 19 december 2009 @ 15:23:45 #174
42184 crew  DaMart
pi_75804976
Een opvallende verschijning vandaag in een winters duinlandschap bij Zandvoort: een duo ICMm (4034+4081) als IC van Amsterdam naar Zandvoort:



En weer terug:

  zaterdag 19 december 2009 @ 15:24:10 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75804996
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:00 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]



HSA moet op de fles en toelating tot de HSL moet voor elk bedrijf mogelijk zijn. Dan kan ik als DB interesse heeft met de ICE van Rotterdam naar Londen.

Oh wacht, dan moeten ze wel met de Belgen nog iets fixen.
Daarvoor hoeft HSA niet eens op de fles hoor... per 1/1/2010 is dat sowieso mogelijk, zolang het maar om internationale treinen gaat. Dat je daarbij ook binnenlandse reizigers hebt, is gewoon toegestaan.
pi_75805039
Wat is daar zo bijzonder aan?

Ik zie wel vaker een duo ICMm, of rijden die daar nooit?
  Moderator zaterdag 19 december 2009 @ 15:27:57 #177
42184 crew  DaMart
pi_75805103
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:25 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Wat is daar zo bijzonder aan?

Ik zie wel vaker een duo ICMm, of rijden die daar nooit?
Tussen Amsterdam en Zandvoort rijdt normaal gesproken enkel DDAR, soms afgewisseld met VIRM, Mat '64 of SGMm. De laatste keer dat ik hier ICM heb gezien was in juli 2005 .
pi_75806971
Schiphol Zaterdag 19 December 16:22
Rond Schiphol rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie.

wat zou daar aan de hand zijn
pi_75808419
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 16:36 schreef Yreal het volgende:
Schiphol Zaterdag 19 December 16:22
Rond Schiphol rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie.

wat zou daar aan de hand zijn
Aanwezigheid van personen rond en op de spoorlijnen
pi_75808885
Straks nog maar extra gtbv formuliertjes halen. Ik heb mijn servexuitgaven van afgelopen twee maanden wel teruggeclaimd nu.
pi_75808888


  zaterdag 19 december 2009 @ 18:02:58 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75809433
+98 voor de Benelux, en de rest rijdt niet
pi_75809464
Problemen in de kanaaltunnel zijn veroorzaakt door condens op de electronica.

Op utrecht nu bovenleidingproblemen. Sporen 4 en 5 zijn buiten dienst. Op spoor 5 staat nog een virm afgezet met roodwit lint.
pi_75810655
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 17:27 schreef timp0e het volgende:

[..]

Aanwezigheid van personen rond en op de spoorlijnen
of te wel: een gek met ene mes in de schiphol tunnel
pi_75810819
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daarvoor hoeft HSA niet eens op de fles hoor... per 1/1/2010 is dat sowieso mogelijk, zolang het maar om internationale treinen gaat. Dat je daarbij ook binnenlandse reizigers hebt, is gewoon toegestaan.
Nice, dus als iemand een BVtje begint en wil gaan pendelen van Amsterdam tot aan Antwerpen centraal kan die gewoon een toelating krijgen? Best een grote kans dat iemand daar interesse in heeft met de falende Fyra, dit kan een grote klap voor HSA.

Aha je hebt gelijk, 'ff bestandje opgezocht:
quote:
1. Is het mogelijk om in het geval dat HSA omvalt alsnog over te gaan tot het verlenen van een exclusief recht voor het hogesnelheidsvervoer aan een andere vervoerder?
1. Deze vraagt vergt enige uitleg over de geldende en toekomstige Europese regelgeving. In bijlage 1 bij deze brief vindt u een beschrijving van de bestaande en toekomstige regelgeving en het effect daarvan op de mogelijkheden om weer een exclusief recht op het binnenlandse vervoer over de HSL-Zuid te verlenen. Ik concludeer dat vanaf 1 januari 2010 een concessie niet meer exclusief kan zijn in de zin dat internationale treinen van derden moeten worden toegelaten, ook voor binnenlandse reizigers (tenzij dit het economische evenwicht van de concessie in het gedrang zou brengen, te toetsen door de Nma Vervoerkamer). Dat geldt met ingang van 1 januari 2010 ook voor dan reeds verleende concessies, tenzij het concessiecontract is gegund voor 4 december 2007 (de zogenaamde HSL-Zuid-uitzondering). Hoewel de concessie pas per 1 juli 2009 aan HSA zal worden verleend, geldt deze uitzondering wel voor HSA omdat de concessieovereenkomst al in 2001 is afgesloten. Het idee om nog voor 2010 een nieuwe concessie te verlenen biedt dus geen oplossing.
http://www.hslzuid.nl/hsl(...)009_tcm51-232666.pdf

[ Bericht 50% gewijzigd door Kankerkachelsverkopert op 19-12-2009 19:05:42 ]
pi_75812274
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 18:43 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Nice, dus als iemand een BVtje begint en wil gaan pendelen van Amsterdam tot aan Antwerpen centraal kan die gewoon een toelating krijgen? Best een grote kans dat iemand daar interesse in heeft met de falende Fyra, dit kan een grote klap voor HSA.
Mwah, je moet dan wel aan heel veel eisen voldoen. Over deskundigheid, solvabiliteit, enz enz enz. Bovendien zal in dat geval het consortium Arriva & DB gaan roepen dat zij de eerst aangewezene zijn.
pi_75815518
Laat Deutsche Bahn maar komen met hun ritten door heel Nederland.
  zaterdag 19 december 2009 @ 21:05:16 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_75815794
Bij de zuiderburen op HGBTF reageert een medewerker van Eurotunnel over de gang van zaken rondom de situatie in de tunnel vannacht. En dat staat toch wel redelijk haaks bovenop wat we in de media vinden.

http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=7&t=6916
pi_75816374
Ik moet zeggen dat er goed gehandeld is daar
  zaterdag 19 december 2009 @ 21:25:27 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_75816426
vandaag dankzij DGEG veel vertraging..
In Emmerich lang moeten wachten omdat de stoomloc P8 een bevroren ketel heeft. Eindelijk met vertraging een dieselloc aangekomen. Tevens watertank in Emmerich bevroren. Later vertraging door DB door wachten op de duitse treinen.. Aangekome met 1u15 vertraging in munster.
Terug met +1.20 vertrokken uit munster,. In emmerich gaat de diesel/stoomloc eraf en meen e-loc iervoor. Is opgehaald van de Kijfhoek. Tevens de verwarming niet aan omdat de leidingen sterk bevroren zijn.. Koud dus! Later meer
  zaterdag 19 december 2009 @ 21:26:51 #191
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75816464
Ik heb vandaag een leuke dag gehad in Antwerpen.

Op de terugrit werd de Thalys wel omgeleid via Roosendaal, maar als ik daarvoor wat langer naar Music For Life kan luisteren maak ik er geen probleem van.

De heenrit verliep zonder noemenswaardige problemen (wel met vertraging, maar soit).
  zaterdag 19 december 2009 @ 21:31:50 #192
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75816621
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 17:27 schreef timp0e het volgende:

[..]

Aanwezigheid van personen rond en op de spoorlijnen
Ja, eentje met zelfmoordneigingen.

Dat hij voor zijn eigen inzetkosten betaalt.
  zaterdag 19 december 2009 @ 21:33:37 #193
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75816677
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 15:23 schreef DaMart het volgende:
Een opvallende verschijning vandaag in een winters duinlandschap bij Zandvoort: een duo ICMm (4034+4081) als IC van Amsterdam naar Zandvoort:

[ afbeelding ]

En weer terug:

[ afbeelding ]
Donderdag reed de 4075 ook op dezelfde serie.

Zelf ook ingezeten.
pi_75816842
Wat ik eigenlijk niet snap: op zich zijn de meeste wissels toch uitgerust met wisselverwarming?

Of heeft Vingerverf BV die ook maar definitief uit gezet?
pi_75816880
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:39 schreef RealZeus het volgende:
Wat ik eigenlijk niet snap: op zich zijn de meeste wissels toch uitgerust met wisselverwarming?

Of heeft Vingerverf BV die ook maar definitief uit gezet?
Niet allemaal
pi_75816885
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik heb vandaag een leuke dag gehad in Antwerpen.

Op de terugrit werd de Thalys wel omgeleid via Roosendaal, maar als ik daarvoor wat langer naar Music For Life kan luisteren maak ik er geen probleem van.
Dat moeten ze bij mij straks toch niet wagen.. 'k Heb niet betaald voor een HSL ritje om vervolgens alsnog langs m'n huis te mogen rijden..
  zaterdag 19 december 2009 @ 21:47:18 #197
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_75817080
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:39 schreef RealZeus het volgende:
Wat ik eigenlijk niet snap: op zich zijn de meeste wissels toch uitgerust met wisselverwarming?

Of heeft Vingerverf BV die ook maar definitief uit gezet?
Dit was niet de schuld van ProRail maar van InfraBel.
pi_75817294
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 21:25 schreef greavy het volgende:
vandaag dankzij DGEG veel vertraging..
In Emmerich lang moeten wachten omdat de stoomloc P8 een bevroren ketel heeft. Eindelijk met vertraging een dieselloc aangekomen. Tevens watertank in Emmerich bevroren. Later vertraging door DB door wachten op de duitse treinen.. Aangekome met 1u15 vertraging in munster.
Terug met +1.20 vertrokken uit munster,. In emmerich gaat de diesel/stoomloc eraf en meen e-loc iervoor. Is opgehaald van de Kijfhoek. Tevens de verwarming niet aan omdat de leidingen sterk bevroren zijn.. Koud dus! Later meer
Leuk ritje dan
Maar zo te merken hebben niet alleen de Nederlandse treinmaatschappijen last van het winterse weer
Me.. me.. me.. Me too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')