*kuch* ben er niet trots op, maar door omstandigheden (zit al 9mnd in de ziektewet) leef ik momenteel van 40e p/w met 3 kinderen en wij hebben altijd eten/drinken/basis behoeften etc. in huis. Ik heb er ook voor gekozen om mijn financien voor 35e p/mnd (dit kan je via de gemeente aanvragen) uit te besteden. zodat ik 100% zeker ben niets uit te geven wat ik niet heb. Komt er op neer dat ik de gemeente 35e p/mnd betaal en mijn geld op hun rekening binnenkomt en zij alles betalen qua vaste lasten wat er betaald moet worden, het mooie hiervan ook is dat alles wat overblijft in een apart spaarpotje komt waar je met 1 telefoontje aanspraak op kan doen, mocht het echt nodig zijn.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:34 schreef Even_Ein_Kloon het volgende:
[..]
Ik zou toch hebben gedacht, dat na bijvoorbeeld 50 euro vorige week zaterdag, en 50 euro gisteren, we het toch qua voedsel zouden kunnen uitzingen tot volgende week. Dat lijkt me logisch, maar als ik dan het karige zie wat hij aan inkopen meeneemt en hoe snel dat allemaal opgaat, dan lijkt het merendeel weer op te gaan aan rookwaren, benzine en wat dan ook.
Samen met hem financieel dingen op een rijtje zetten heb ik al eens geprobeerd, om dan alleen maar te worden gerustgesteld met beloftes als ''Volgende maand krijgen we sowieso dit en dat erbij, en je broer krijgt nog eens extra stufi, dus je hoeft niks meer bij te dragen.''. Iets waar ik dus steeds intrap helaas.
Het is zelf eigenlijk een heel intelligent persoon, in het verleden heeft hij al zo vaak de belastingaangiftes ingevuld voor familieleden, zelf kent hij het systeem heel goed. Maar toch is hij ergens mentaal te onstabiel om het te handlen als we zelf in de problemen zitten, bijvoorbeeld door zelf enige verantwoordelijkheid te ontkennen als ik hem confronteer met mogelijke bezuinigingen zoals zijn rookgedrag.
Het is altijd al een karig bestaan geweest, nooit vakanties enzo, maar in de laatste 3-4 jaar is het echt ineens geimplodeerd.
Wilde even zeggen: goed van je. Een gat in je hand hebben is verschrikkelijk, ik vind het heel knap van je dat je zo verantwoordelijk geweest bent dit zo te doen. Ik wist niet dat dit bestond!quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:24 schreef Logician het volgende:
[..]
*kuch* ben er niet trots op, maar door omstandigheden (zit al 9mnd in de ziektewet) leef ik momenteel van 40e p/w met 3 kinderen en wij hebben altijd eten/drinken/basis behoeften etc. in huis. Ik heb er ook voor gekozen om mijn financien voor 35e p/mnd (dit kan je via de gemeente aanvragen) uit te besteden. zodat ik 100% zeker ben niets uit te geven wat ik niet heb. Komt er op neer dat ik de gemeente 35e p/mnd betaal en mijn geld op hun rekening binnenkomt en zij alles betalen qua vaste lasten wat er betaald moet worden, het mooie hiervan ook is dat alles wat overblijft in een apart spaarpotje komt waar je met 1 telefoontje aanspraak op kan doen, mocht het echt nodig zijn.
En wbt sinterklaas/vakantie/kleding etc. lang leve marktplaats, even de zolder opruimen en dingen die je niet gebruikt verkopen en ik had zo 200e voor caeautjes.
Serieus waar een wil is is een weg.
Goed plan een professional in te schakelen. Je huisarts is daarbij sowieso een goed idee: je moeder is nu al een langere tijd meer schim dan mens heb ik begrepen, dit is natuurlijk helemaal niet in de haak. Wees niet bang alles te vertellen, het is de eerste stap richting dit uit handen geven en op een heel ander vlak te beginnen met helpen (door het zelf niet meer te doen, laat staan helemaal alleen)!quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:15 schreef Even_Ein_Kloon het volgende:
Bedankt voor de reacties tot nu toe, ik ben denk ik eerst en vooral maar eens van plan om het of de huisarts te vertellen, of contact op te nemen met een maatschappelijk werkster. Probleem is alleen dat ik bij god niet zou weten hoe ik dit verhaal moet beginnen, waarschijnlijk verslik ik me zelf al in het verhaal na een paar zinnen ook uit puur schaamtegevoel.
Ik snap het eigenlijk niet meer goed. Gisteren is er toch nog een euro of 40 binnen gekomen wegens de nieuwjaarskaartjes van m'n broer, die het vertikt om ze allemaal rond te brengen, maar goed dat is zijn keus. Vandaag is het eten alweer op, dus er klopt natuurlijk iets niet, zo zou je rond de 200 euro per week uit moeten geven aan 'eten' voor 3-4 personen om rond te komen. Dit geeft vandaag weer frictie uiteraard, want ik kan dit maal echt niet helpen, m'n broer wil sowieso niet helpen (die maakt standaard al zo snel mogelijk zijn inkomsten op elke maand, niet echt slim ook al is het uit protest) en m'n moeder weigert vandaag te eten, al is het maar een boterham.
Kan dus niet langer zo.
quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:15 schreef Even_Ein_Kloon het volgende:
Probleem is alleen dat ik bij god niet zou weten hoe ik dit verhaal moet beginnen, waarschijnlijk verslik ik me zelf al in het verhaal na een paar zinnen ook uit puur schaamtegevoel.
Goed plan om contact op te nemen met een maatschappelijke werkster. Zo'n persoon heeft minder band met je familie en kan daardoor "objectiever" advies geven. Verder raad ik je aan om geen geld meer te geven aan je ouder, maar gewoon elke week voor hun de boodschappen. Dan biedt je toch hulp aan en weet je zeker dat ze fatsoenlijk eten in huis hebben inplaats van droog brood en heel veel shag.quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:15 schreef Even_Ein_Kloon het volgende:
Bedankt voor de reacties tot nu toe, ik ben denk ik eerst en vooral maar eens van plan om het of de huisarts te vertellen, of contact op te nemen met een maatschappelijk werkster. Probleem is alleen dat ik bij god niet zou weten hoe ik dit verhaal moet beginnen, waarschijnlijk verslik ik me zelf al in het verhaal na een paar zinnen ook uit puur schaamtegevoel.
Ik snap het eigenlijk niet meer goed. Gisteren is er toch nog een euro of 40 binnen gekomen wegens de nieuwjaarskaartjes van m'n broer, die het vertikt om ze allemaal rond te brengen, maar goed dat is zijn keus. Vandaag is het eten alweer op, dus er klopt natuurlijk iets niet, zo zou je rond de 200 euro per week uit moeten geven aan 'eten' voor 3-4 personen om rond te komen. Dit geeft vandaag weer frictie uiteraard, want ik kan dit maal echt niet helpen, m'n broer wil sowieso niet helpen (die maakt standaard al zo snel mogelijk zijn inkomsten op elke maand, niet echt slim ook al is het uit protest) en m'n moeder weigert vandaag te eten, al is het maar een boterham.
Kan dus niet langer zo.
Waarschijnlijk verslik je je nog veel erger als je ouders straks op straat staan, dus zoek alsjeblieft hulp. Dit zijn geen situaties waar een kind (of het nou 2, 20 of 50 is) mee te maken zou moeten hebben.quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:15 schreef Even_Ein_Kloon het volgende:
Niet of/of maar allebei, huisarts én maatschappelijk werkster (M/V), en niet morgen, maar vandaag nog een afspraak maken, en voor het begin van het gesprek geef je gewoon een linkje naar dit topic, of je print het uit.quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:15 schreef Even_Ein_Kloon het volgende:
...ik ben denk ik eerst en vooral maar eens van plan om het of de huisarts te vertellen, of contact op te nemen met een maatschappelijk werkster. Probleem is alleen dat ik bij god niet zou weten hoe ik dit verhaal moet beginnen...
Idd. Ik ben bang dat er nog wat anders speelt. Zit hij wel eens voor een speelkast, woont je vader in ene grote stad, dan kan het zijn dat hij zn geld ergens anders aan uitgeeft. Ik wil geen ongefundeerde uitspraken doen, maar volgens mij geeft je vader zn geld ook nog aan andere dingen uit naast sigaretten. Kan echt niet dat het geld zoooo snel verdwijnt.quote:Op zondag 20 december 2009 15:17 schreef katerwater het volgende:
Er klopt iets niet aan het uitgavenpatroon. Dat geld gaat niet alleen aan eten en belastingen.
quote:- Je denkt al aan oplossingen maar je weet het probleem niet eens. Te weinig inkomsten? Te chaotisch? Teveel uitgaven? Als je wilt helpen zoek je dat eerst uit.
Mee eens, zou ook mijn suggestie zijn.quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:56 schreef TheStonedOne het volgende:
[..]
Schrijf het eventueel op, is soms makkelijker als het hele verhaal op het moment vertellen.
Eigenlijk heel makkelijk. Copy/paste je eigen posts onder elkaar, een streepje ertussen, print dat uit en houd dat bij de hand.quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:15 schreef Even_Ein_Kloon het volgende:
Het is diep triest, dat is het.quote:Ik snap het eigenlijk niet meer goed. Gisteren is er toch nog een euro of 40 binnen gekomen [...]. Vandaag is het eten alweer op, dus er klopt natuurlijk iets niet, zo zou je rond de 200 euro per week uit moeten geven aan 'eten' voor 3-4 personen om rond te komen. [...] en m'n moeder weigert vandaag te eten, al is het maar een boterham.
Kan dus niet langer zo.
zucht ...quote:
Makkelijk gezegd achter een pc ergens in het landquote:Op donderdag 17 december 2009 22:47 schreef Bill_E het volgende:
Ik zou de boel laten escaleren.. anders lost het zich nooit op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |