Denk jij zelf dat het de schuld van de mens is dat de aarde nu (vermeend) opwarmt?quote:Op vrijdag 18 december 2009 18:48 schreef Iblis het volgende:
[..]
Omdat CO2 niet de enige factor is en de mens niet de enige is die CO2 uitstoot. Er zit gigantisch veel CO2 in de oceanen opgeslagen. Al dat vrijkomt, dan kan de temperatuur veranderen.
Een probleem lijkt uit het verleden dat de aarde vrij gevoelig is voor temperatuurschommelingen, en dat het relatief snel kan gaan zodra het begonnen is. Sneeuw en ijs is wit en weerkaatst veel licht, en zo ook warmte. Als er veel sneeuw en ijs ligt, blijft het ook makkelijker kouder. Als het warm is, kan vulkanische activiteit echter voor afkoeling zorgen. Als het koud is kunnen veranderingen in oceaanstromingen voor opwarming zorgen, waardoor ijs smelt, waardoor de weerkaatsing minder is, en waardoor de opwarming doorzet.
Zo zijn er dus een paar natuurlijke processen die ook het klimaat kunnen beïnvloeden, en ook zichzelf enigszins kunnen versterken. (En voor dat laatste is men enigszins ‘bang’, dat een opwarming van b.v. 2°C ook nog effecten heeft dat de opwarming versterkt wordt door natuurlijke processen die dan in gang komen.)
Die topoverleggen zijn altijd een magneet voor actievoerders. Ook G8-tops verlopen zo. Gigantische afzettingen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:19 schreef rieboet het volgende:
Hij geeft aan dat er rondom het klimaat conferentie een fascistische sfeer heerst
Nee, dat vind ik moeilijk te zeggen. Natuurlijk, die politici maken gebruik van de wetenschap, maar klimaattheorie is niet eens een uitvinding. Bij de atoombom kun je je nog afvragen of je zoiets moet willen bouwen als wetenschapper.quote:De klimaat wetenschap zit me in die zin dwars dat sommigen alleen voor de power eer en gloria gaan, maar de maatschappelijke consequenties ze verder geheel koud laat. D.w.z. burgers die het risico lopen bestookt te worden door potentieel riskant en te opgewonden en overmoedig geraakte bureaucraten en politici Die zich nu gesterkt en gelegitimeerd kunnen voelen in de wetenschap de wind in de rug te hebben van de science en technology kant Daardoor komen de wetenschappers in het zelfde verdachte bankje terecht. Niet vanwege de wetenschap zelf Kopenhagen zou niet kunnen ontstaan zonder de nodige steun vanuit een wetenschappelijke richting.. Althans dat is de indruk van velen hierover volgens mij, of klopt dit niet volgens jou?
Hoofdzakelijk wel. Of althans, de CO2 uitstoot door verbranding van fossiele brandstoffen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:56 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Denk jij zelf dat het de schuld van de mens is dat de aarde nu (vermeend) opwarmt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar volgens mij worden we alsnog door de politiek en belanghebbenden genaaid. Ik geloof nogsteeds dat als de aarde opwarmt of afkoelt dat je daar niets aan doet als mens. Als het begint stop je het niet. Dus waarom een wereld-belasting en waarvoor precies. Volgens mij worden we weer genaaid door de rockefellers/rothschilds etc.heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
Het wordt berekend (grofweg) door te berekenen hoeveel olie opgepompt is en hoeveel steenkool gedolven is, maar daarnaast hebben fossiele brandstoffen een andere isotopenverhouding 12C en 13C dan de huidige aanwezige verhouding. Doordat er nu veel van fossiele brandstoffen komt verschuift de verhouding in de atmosfeer.quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:55 schreef Schenkstroop het volgende:
hoe wordt het CO2-aandeel van de mens eigenlijk gemeten?
quote:Op vrijdag 18 december 2009 20:56 schreef Q.E.D. het volgende:
[ afbeelding ]
Iblis, als alle mannen op aarde het één graadje warmer krijgen van Doutzen, dan is daar 900000000000000 Joule chemische energie voor nodig!!!!!!!
Doutzen moet permanent een masker op.Over van Doutzen gesproken, wat een schoonheid!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik nu nog even van genieten gelukkig..!
Maar zodra de collega's van Iblis klaar met me zijn, gaat mij dat een aanzienlijke CO2 en aards verwarming boetes opleveren vrees ik in de accept girooo
![]()
Het hangt er dan ook vanaf in hoeverre wetenschappers integer zijn of naar een gewenst resultaat toewerken.quote:Op vrijdag 18 december 2009 19:05 schreef rieboet het volgende:
[..]
Kijk Iblis,
Dit is waar ik het zojuist over had... Het is niet de schuld van de mensen met veel kennis over het klimaat.
Ik denk dat je jezelf soms aangevallen voelt en jouw collega's ook, maar er zijn, net zoals jij bepaalde beweringen hebt, tevens anderen die dat ook hebben.
Het is dus niet als een aanval jegens de wetenschap, maar de politiek kun je beter niet iets als "CO2 is erg gevaarlijk" in handen geven.
Al zou het helemaal waar zijn of ten dele waar zijn, wat je hooguit de wetenschap zou kunnen verwijten is geen duidelijk beleid te hebben over hoe je met politici om zou moeten gaan en deze vooral niet te veel aan te moedigen. Dat bedoelde ik eigenlijk.
quote:KOPENHAGEN - De klimaattop in Kopenhagen is zaterdag afgesloten zonder een wereldwijd aanvaard plan om de klimaatschommelingen en de gevreesde gevolgen daarvan gezamenlijk aan te pakken.
Zie ook: Arme landen blokkeren klimaatakkoordquote:
En dat zegt precies evenveel over het klimaat als een warmste decemberdag in 50 jaarquote:Op zaterdag 19 december 2009 17:31 schreef JohnLocke het volgende:
Koudste decemberdag in meer dan 50 jaar
Ik moet nog maar zien of die winter echt zo streng wordtquote:Op zaterdag 19 december 2009 17:34 schreef JohnLocke het volgende:
Ik zal ook niet beweren dat het de boel omver gooit, maar ik ben wel blij dat we nog steeds strenge winters kennen.
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat deze theorie klopt, vorig jaar zagen we al een voorproefje van een komende decennium met koude winters, en waarschijnlijk is het deze winter wederom raakquote:Op dinsdag 6 januari 2009 03:13 schreef Demophon het volgende:
De Svensmark-theorie (omstreden en verguisd bij broeikaseffect-aanhangers) voorspelt dat we na een relatief warme periode nu een koele periode krijgen. Zo is de laatste zonnecyclus van 12 jaar afgelopen. Meer nog, er is ook nog een vlakkere cyclus van 80-100 jaar die ook bijna is afgelopen. Volgens de theorie is deze veel meer van invloed op het klimaat. Als deze theorie klopt krijgen we nu 12 relatief koele jaren met koude winters, waarvan 2020 het meest strengst zal zijn.
Dus ja, de kans op een Elfstedentocht dit jaar is zeker toegenomen!! Meer nog als de theorie klopt, zullen dit decennium waarschijnlijk meerdere Elfstedentochten krijgen!![]()
![]()
2008 was heel warm. Het gaat niet om koude winters, maar om koude jaren. December 2008 en januari 2009 waren koud, maar de overige maanden (duidelijk) niet.quote:Op zaterdag 19 december 2009 18:09 schreef Demophon het volgende:
[..]
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat deze theorie klopt, vorig jaar zagen we al een voorproefje van een komende decennium met koude winters, en waarschijnlijk is het deze winter wederom raak
14 oktober was zelfs de koudste 14 oktober (gemiddeld, in de Bilt) sinds 1900.quote:Op zaterdag 19 december 2009 17:31 schreef JohnLocke het volgende:
Koudste decemberdag in meer dan 50 jaar
Waarbij een witte kerst in deze contreien juist een vreemde zaak is. Een afwijking van het normale klimaat zou je zelfs kunnen zeggen.quote:Op zondag 20 december 2009 11:29 schreef rieboet het volgende:
Enigszins ironisch dat juist in 2009, een jaar waarin de CO2 paniek vormen leek aan te nemen van massa hysterie enerzijds, dan weer alarmbellen over de massa hysterie anderzijds, ik voor het eerst in velen jaren realistische verwachting heb oven een witte kerst.
Lijkt wel devine intervention (goddelijke interventie)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |