abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 december 2009 @ 19:56:50 #126
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_75781017
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:48 schreef Iblis het volgende:

[..]

Omdat CO2 niet de enige factor is en de mens niet de enige is die CO2 uitstoot. Er zit gigantisch veel CO2 in de oceanen opgeslagen. Al dat vrijkomt, dan kan de temperatuur veranderen.

Een probleem lijkt uit het verleden dat de aarde vrij gevoelig is voor temperatuurschommelingen, en dat het relatief snel kan gaan zodra het begonnen is. Sneeuw en ijs is wit en weerkaatst veel licht, en zo ook warmte. Als er veel sneeuw en ijs ligt, blijft het ook makkelijker kouder. Als het warm is, kan vulkanische activiteit echter voor afkoeling zorgen. Als het koud is kunnen veranderingen in oceaanstromingen voor opwarming zorgen, waardoor ijs smelt, waardoor de weerkaatsing minder is, en waardoor de opwarming doorzet.

Zo zijn er dus een paar natuurlijke processen die ook het klimaat kunnen beïnvloeden, en ook zichzelf enigszins kunnen versterken. (En voor dat laatste is men enigszins ‘bang’, dat een opwarming van b.v. 2°C ook nog effecten heeft dat de opwarming versterkt wordt door natuurlijke processen die dan in gang komen.)
Denk jij zelf dat het de schuld van de mens is dat de aarde nu (vermeend) opwarmt?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:28:43 #127
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75782197
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:19 schreef rieboet het volgende:
Hij geeft aan dat er rondom het klimaat conferentie een fascistische sfeer heerst
Die topoverleggen zijn altijd een magneet voor actievoerders. Ook G8-tops verlopen zo. Gigantische afzettingen.
quote:
De klimaat wetenschap zit me in die zin dwars dat sommigen alleen voor de power eer en gloria gaan, maar de maatschappelijke consequenties ze verder geheel koud laat. D.w.z. burgers die het risico lopen bestookt te worden door potentieel riskant en te opgewonden en overmoedig geraakte bureaucraten en politici Die zich nu gesterkt en gelegitimeerd kunnen voelen in de wetenschap de wind in de rug te hebben van de science en technology kant Daardoor komen de wetenschappers in het zelfde verdachte bankje terecht. Niet vanwege de wetenschap zelf Kopenhagen zou niet kunnen ontstaan zonder de nodige steun vanuit een wetenschappelijke richting.. Althans dat is de indruk van velen hierover volgens mij, of klopt dit niet volgens jou?
Nee, dat vind ik moeilijk te zeggen. Natuurlijk, die politici maken gebruik van de wetenschap, maar klimaattheorie is niet eens een uitvinding. Bij de atoombom kun je je nog afvragen of je zoiets moet willen bouwen als wetenschapper.

Klimaatwetenschap is echter iets wat voor een groot deel beschrijvend is, maar natuurlijk ook ten dele voorspellend. Aan die voorspellingen valt echter niet veel te knutselen. Natuurlijk zit daar altijd een onzeker element in, maar in principe is het net zo politiek als het weerbericht. Iemand kan wel goed weer voorspellen voor morgen, omdat sneeuw zo slecht is voor de economie, maar dat zou echt nergens op slaan.

Die voorspellingen laten zich niet heel erg sturen. De IPCC schrijft een aantal scenario’s en verwachtingen uit, en het is de taak van de politiek om daar wat mee te doen. Ik zie wel wát ze ermee doen, maar ik vind dat een beetje de evolutietheorie aanrekenen dat sociaal Darwinisme is ontstaan.

En natuurlijk is de huidige wetenschap voor de politiek legitimatie, maar die wetenschappers kunnen moeilijk wat anders voorspellen dan ze nu doen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:33:21 #128
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75782367
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:56 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Denk jij zelf dat het de schuld van de mens is dat de aarde nu (vermeend) opwarmt?
Hoofdzakelijk wel. Of althans, de CO2 uitstoot door verbranding van fossiele brandstoffen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:55:01 #129
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_75783189
hoe wordt het CO2-aandeel van de mens eigenlijk gemeten?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:56:15 #130
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_75783243

Iblis, als alle mannen op aarde het één graadje warmer krijgen van Doutzen, dan is daar 900000000000000 Joule chemische energie voor nodig!!!!!!!

Doutzen moet permanent een masker op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  vrijdag 18 december 2009 @ 20:59:23 #131
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_75783370
Nee modellen moeten gewoon meer betalen! CO2 stazi Jawohl!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar volgens mij worden we alsnog door de politiek en belanghebbenden genaaid. Ik geloof nogsteeds dat als de aarde opwarmt of afkoelt dat je daar niets aan doet als mens. Als het begint stop je het niet. Dus waarom een wereld-belasting en waarvoor precies. Volgens mij worden we weer genaaid door de rockefellers/rothschilds etc.
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:04:19 #132
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75783534
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:55 schreef Schenkstroop het volgende:
hoe wordt het CO2-aandeel van de mens eigenlijk gemeten?
Het wordt berekend (grofweg) door te berekenen hoeveel olie opgepompt is en hoeveel steenkool gedolven is, maar daarnaast hebben fossiele brandstoffen een andere isotopenverhouding 12C en 13C dan de huidige aanwezige verhouding. Doordat er nu veel van fossiele brandstoffen komt verschuift de verhouding in de atmosfeer.
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:19:01 #133
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_75784129
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 20:56 schreef Q.E.D. het volgende:
[ afbeelding ]

Iblis, als alle mannen op aarde het één graadje warmer krijgen van Doutzen, dan is daar 900000000000000 Joule chemische energie voor nodig!!!!!!!

Doutzen moet permanent een masker op.
SPOILER
Over van Doutzen gesproken, wat een schoonheid!

Kan ik nu nog even van genieten gelukkig..!

Maar zodra de collega's van Iblis klaar met me zijn, gaat mij dat een aanzienlijke CO2 en aards verwarming boetes opleveren vrees ik in de accept girooo

† In Memoriam † vrijdag 18 december 2009 @ 23:48:19 #134
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_75790928
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:05 schreef rieboet het volgende:

[..]

Kijk Iblis,

Dit is waar ik het zojuist over had... Het is niet de schuld van de mensen met veel kennis over het klimaat.

Ik denk dat je jezelf soms aangevallen voelt en jouw collega's ook, maar er zijn, net zoals jij bepaalde beweringen hebt, tevens anderen die dat ook hebben.

Het is dus niet als een aanval jegens de wetenschap, maar de politiek kun je beter niet iets als "CO2 is erg gevaarlijk" in handen geven.

Al zou het helemaal waar zijn of ten dele waar zijn, wat je hooguit de wetenschap zou kunnen verwijten is geen duidelijk beleid te hebben over hoe je met politici om zou moeten gaan en deze vooral niet te veel aan te moedigen. Dat bedoelde ik eigenlijk.
Het hangt er dan ook vanaf in hoeverre wetenschappers integer zijn of naar een gewenst resultaat toewerken.

Op zich zijn wetenschappers niet verantwoordelijk voor de gevolgen van hun ontdekkingen, theorieën, hypotheses en beweringen etc. Nieuwe kennis of inzichten verstoord het evenwicht maar dat is de natuurlijke gang van zaken. Na een tijdje wordt een nieuw evenwicht gevonden en zo gaan we verder.

Het wordt anders als men voor persoonlijk gewin of uit ideologische overtuiging doelbewust naar gewenste resultaten zoekt. Dan wordt men logischerwijs wel (mede)verantwoordelijk voor de gevolgen.

Wat mij tegenvalt is de kwaliteitsbewaking binnen de wetenschap zelf. Het zelfregulerend vermogen is kennelijk erg klein. Er zijn genoeg aanwijzingen dat de klimaatwetenschap politiek gemaakt is, om niet te zeggen gecorrumpeerd is geworden, maar er is geen reactie vanuit de wetenschappelijke wereld zelf.

“…anything short of the absolute pursuit of science cannot be accepted or tolerated.” [klik]

Dat is de taal die nodig is maar een enkele roepende in de woestijn uitgezonderd vrijwel ontbreekt.
  zaterdag 19 december 2009 @ 00:04:07 #135
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_75791606
De domheid van mensen waaronder zelfs wetenschappers vind ik best wel fascinerend. Beeld je eens in een heel groot bol van domheid dat zo groot is dat jeje petje afdoet en zegt: WHAT THE FUCK!
pi_75792711
Voor alle klimaat sceptici en andere fijne debat rakkers, Maarten van Rossum @ 5:55 en ongoing http://player.omroep.nl/?aflID=10409616

Voor Iblis vanaf 4:50

[ Bericht 23% gewijzigd door incident op 19-12-2009 12:52:08 ]
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
  zaterdag 19 december 2009 @ 01:24:55 #137
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_75794093
-edit-
pi_75797977
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
pi_75801068
quote:
KOPENHAGEN - De klimaattop in Kopenhagen is zaterdag afgesloten zonder een wereldwijd aanvaard plan om de klimaatschommelingen en de gevreesde gevolgen daarvan gezamenlijk aan te pakken.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 19 december 2009 @ 12:43:18 #140
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75801146
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 12:39 schreef teknomist het volgende:

[..]
Zie ook: Arme landen blokkeren klimaatakkoord
pi_75808520
Koudste decemberdag in meer dan 50 jaar
pi_75808547
Ondanks dat ik een klimaatscepticus ben, vind ik wetenschappelijke modellen weerleggen met uitzonderingen ook niet echt correct.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_75808583
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 17:31 schreef JohnLocke het volgende:
En dat zegt precies evenveel over het klimaat als een warmste decemberdag in 50 jaar
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_75808586
Ik zal ook niet beweren dat het de boel omver gooit, maar ik ben wel blij dat we nog steeds strenge winters kennen.
pi_75808949
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 17:34 schreef JohnLocke het volgende:
Ik zal ook niet beweren dat het de boel omver gooit, maar ik ben wel blij dat we nog steeds strenge winters kennen.
Ik moet nog maar zien of die winter echt zo streng wordt . Maar het is goed dat het zo nu en dan vriest en sneeuwt dat heeft de natuur ook gewoon nodig.
pi_75809628
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 03:13 schreef Demophon het volgende:
De Svensmark-theorie (omstreden en verguisd bij broeikaseffect-aanhangers ) voorspelt dat we na een relatief warme periode nu een koele periode krijgen. Zo is de laatste zonnecyclus van 12 jaar afgelopen. Meer nog, er is ook nog een vlakkere cyclus van 80-100 jaar die ook bijna is afgelopen. Volgens de theorie is deze veel meer van invloed op het klimaat. Als deze theorie klopt krijgen we nu 12 relatief koele jaren met koude winters, waarvan 2020 het meest strengst zal zijn.

Dus ja, de kans op een Elfstedentocht dit jaar is zeker toegenomen!! Meer nog als de theorie klopt, zullen dit decennium waarschijnlijk meerdere Elfstedentochten krijgen!
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat deze theorie klopt, vorig jaar zagen we al een voorproefje van een komende decennium met koude winters, en waarschijnlijk is het deze winter wederom raak

[ Bericht 0% gewijzigd door Demophon op 19-12-2009 18:28:16 ]
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  zaterdag 19 december 2009 @ 18:53:32 #147
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75811191
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 18:09 schreef Demophon het volgende:

[..]

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat deze theorie klopt, vorig jaar zagen we al een voorproefje van een komende decennium met koude winters, en waarschijnlijk is het deze winter wederom raak
2008 was heel warm. Het gaat niet om koude winters, maar om koude jaren. December 2008 en januari 2009 waren koud, maar de overige maanden (duidelijk) niet.
  zaterdag 19 december 2009 @ 20:25:49 #148
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75814315
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 17:31 schreef JohnLocke het volgende:
14 oktober was zelfs de koudste 14 oktober (gemiddeld, in de Bilt) sinds 1900.
  zondag 20 december 2009 @ 11:29:38 #149
271565 rieboet
V.O.C. mentaliteit
pi_75829911
Enigszins ironisch dat juist in 2009, een jaar waarin de CO2 paniek vormen leek aan te nemen van massa hysterie enerzijds, dan weer alarmbellen over de massa hysterie anderzijds, ik voor het eerst in velen jaren realistische verwachting heb oven een witte kerst.

Lijkt wel devine intervention (goddelijke interventie)

pi_75830065
quote:
Op zondag 20 december 2009 11:29 schreef rieboet het volgende:
Enigszins ironisch dat juist in 2009, een jaar waarin de CO2 paniek vormen leek aan te nemen van massa hysterie enerzijds, dan weer alarmbellen over de massa hysterie anderzijds, ik voor het eerst in velen jaren realistische verwachting heb oven een witte kerst.

Lijkt wel devine intervention (goddelijke interventie)

Waarbij een witte kerst in deze contreien juist een vreemde zaak is. Een afwijking van het normale klimaat zou je zelfs kunnen zeggen.

Precies wat er ook voorspeld is, het klimaat gaat gek doen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')