abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 december 2009 @ 14:33:36 #1
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75729419
Oorspronkelijke bericht:
quote:
Hackers ontmaskeren klimaathoax
Wetenschappelijk - door Danny Roodbol (Danny) op 22-11-2009 @ 20:16

Hackers die hebben ingebroken in de systemen van Climate Research Unit, University of East Anglia in Engeland zijn ervandoor gegaan met ruim 61mb aan e-mails waaruit blijkt dat onderzoekers doelbewust informatie achterhouden die de opwarming van de aarde tegenspreekt, en doelbewust onzin verkopen om aan te tonen dat de aarde niet aan het afkoelen is geweest de afgelopen tijd.

In de ruim duizend e-mails tussen een aantal vooraanstaande klimatologen en klimatologisch onderzoekers is bewijs te vinden dat ze niet alleen zouden sjoemelen met cijfers, maar ook doelbewust onderzoeksresultaten verzwijgen of wissen als het niet in het global climate change plaatje past.

Na de inbraak zijn de emails op een Russische site gezet en zodoende de hele wereld rondgegaan. Diverse Britse media noemen het het grootste moderne schandaal. Ook de term Climategate lijkt zich in te burgeren.

De PVV wil middels een spoeddebat opheldering van milieuminister Cramer. "Als het klopt dat er door wetenschappers gesjoemeld is met cijfers om zo de al tien jaar gaande afkoeling van de aarde tegen te spreken, dan is dat een 'bloody shame'", aldus PVV-Kamerlid Richard de Mos.

Vooral opvallend is hoe de media hierover bericht. Een aantal kranten komen zelfs niet verder dan te spreken over diefstal van e-mails, en gaan geheel voorbij aan het feit dat onderzoekers op grote schaal rommelen met de onderzoeksresultaten.

Het 61Mb grote bestand is overigens hier te downloaden.
Er is ook ee searchengine voor de mails.

Blogs- en info-overzicht

Brave New Climate
Climate Change: The Next Generation
Climate Debate Daily
Climate Sanity
CO2 Science
Deltoid - global warming
DeSmog Blog
Grist - climate and energy
James' Empty Blog
Roger Pielke Jr's Blogl
New Scientist - climate
Skeptical Science
Watt's Up With That?
IPCC
UN Climate Convention
British Antarctic Survey
Climate Audit
Climatic Research Unit, University of East Anglia
Nasa Goddard Institute for Space Studies
realclimate.org
Science and Environmental Policy Project
UK Met Office Hadley Centre
National Oceanic and Atmospheric Administration
Environmental Knowledge for Change portal
US National Snow and Ice Data Center
World Meteorological Organization

Via: BBC.

Websites zijn niet op voor/tegen ingedeeld. What's up with that stelt veel bijvoorbeeld vraagtekens bij de consensus, Realclimate onderschrijft deze.

Vorige delen:
Hackers ontmaskeren klimaathoax
Hackers ontmaskeren klimaathoax #2
Hackers kraken klimaathoax [Deeltje 3]
Hackers kraken klimaathoax [Deeltje 4]
Klimaathoax [Deeltje 5]
Klimaathoax [Deel 6]

Verder:
Gelieve niet te schelden of persoonlijk te worden en het bij het nieuws(bericht) en reacties daarop te houden en niet te linkdumpen. Zie ook Frutsels post hierover.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 17 december 2009 @ 14:38:42 #2
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75729581
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:32 schreef Sachertorte het volgende:
Verder mis ik echt nuttige oplossingen (beperken bevolkingsgroei, meer aandacht voor zuinig aan doen omdat het nergens voor nodig is grondstoffen te verspillen, etc.).
Dat is een politieke keus. Je ziet nu echter dat velen die de huidige voorstellen niet zinnen de wetenschappelijke theorie die als rechtvaardiging hiervan wordt aangedragen aanvallen.

Alsof ze impliciet toegeven dat, gesteld dat de theorie juist is, de politieke maatregelen ook volgen. Jij stelt m.i. wat anders, de vraag of er niet met een andere manier omgegaan kan worden met wat de theorie zegt.

Die positie is echter zeldzaam.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 17 december 2009 @ 14:38:59 #3
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75729593
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:19 schreef slackster het volgende:

[..]

Oke ik begrijp best dat je de 2 dingen gescheiden wil houden, maar wanneer ik aantoon dat de klimaat wetenschap op dit punt nogal verdeelt is veeg je dat met 1 laconiek gebaar van tafel.

Goed, geen punt verder maar oke, je zou op z'n minst kunnen zeggen dat de controverse rondom de klimaat wetenschap en de verdeeldheid binnen de wetenschappelijke wereld daarover een feit is, zouden we het daar dusver over eens kunnen zijn of is dat al een beetje te kort door de bocht volgens jou?

Zoals Iblis al meerdere malen vermelde en minstens 1 keer liet zien valt deze verdeling binnen de klimaat wetenschap dus heel erg mee.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 17 december 2009 @ 14:39:45 #4
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75729612
wat gruwelijk die onderbrekingen steeds...

Een ervaring vergelijkbaar met een muisstille zaal wanneer de laatste dart gegooid moet worden tijdens de Lakeside World professional Darts Championships, net op het moment suprême wanneer Barney met druppels zweet op het voorhoofd v/d intense spanning op het punt staat voor de dubbel 10 te gaan om uit te kunnen gooien;

Dan plots een of andere über debiel in de zaal die een knoert harde ruft laat!!!

Typisch zo'n "heb ik weer" moment? dacht van wel!

[ Bericht 15% gewijzigd door slackster op 18-12-2009 00:20:24 ]
  donderdag 17 december 2009 @ 14:41:18 #5
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75729671
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zoals Iblis al meerdere malen vermelde en minstens 1 keer liet zien valt deze verdeling binnen de klimaat wetenschap dus heel erg mee.
jaaa hoor, even rieeel blijven a.u.b.
  donderdag 17 december 2009 @ 14:41:57 #6
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75729698
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:41 schreef slackster het volgende:

[..]

jaaa hoor, even rieeel blijven a.u.b.
Dat doe ik ook.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 17 december 2009 @ 14:43:00 #7
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75729741
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:31 schreef slackster het volgende:

[..]

ja, maar die tel ik niet mee als je het niet erg vindt, kan jou net hebben, maar dan ook net
[..]

Zoals gezegd, "M" even verwaarlozen, die sla ik doorgaans over..
Dan heb ik je in de vorige topic nog steeds een link gegeven naar Roy Spencer, die is doorgaans heel kritisch op klimaatalarmisten, en neemt een skeptische positie in. De link die ik gaf geeft aan, wat Monolith ook zei, dat hij heel veel vraagtekens zet bij de manier waarop Lindzen met de data omgaat.

Het is een vrij recente publicatie (van Lindzen), maar zoals Spencer aangeeft:
quote:
It is not clear to me just what the Lindzen and Choi results mean in the context of long-term feedbacks (and thus climate sensitivity). I’ve been sitting on the above analysis for weeks since (1) I am not completely comfortable with their averaging of the satellite data, (2) I get such different results for feedback parameters than they got; and (3) it is not clear whether their analysis of AMIP model output really does relate to feedbacks in those models, especially since my analysis (as yet unpublished) of the more realistic CMIP models gives very different results.

Of course, since the above analysis is not peer-reviewed and published, it might be worth no more than what you paid for it. But I predict that Lindzen and Choi will eventually be challenged by other researchers who will do their own analysis of the ERBE data, possibly like that I have outlined above, and then publish conclusions that are quite divergent from the authors’ conclusions.
Ik zou de impact van dat artikel dan ook niet snel hoog schatten. Er lijkt heel veel aan te schorten. En dat zegt (zelfs) een skepticus (of eigenlijk een kritisch wetenschapper die hier gewoon een goede kritische rol vervult).
pi_75729844
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:32 schreef Sachertorte het volgende:

Ik ben met je eens dat je niet dogmatisch de rol van de mens moet uitsluiten. Waar het mij echter vooral om gaat is wat te doen met de opgedane kennis. Als je weet dat het klimaat altijd verandert, en dat ook snel kan doen, kun je beter geen maatregelen nemen waarmee je de status quo probeert te handhaven. Dat gaat toch niet lukken. Beter kun je je goed aanpassen aan veranderende omstandigheden. Dat is een positie die in de huidige gepolitiseerde klimaatwetenschap moeilijk betrokken kan worden.
Er zijn toch ook verschillende theorien die stellen dat we zogenaamde tipping points kunnen bereiken en als we dat eenmaal bereikt hebben slaat het klimaat snel om. Met een te hoge co2 concentratie kunnen we toch zo'n tipping point bereiken.

Meer aandacht voor zuinig doen is de afgelopen jaren al voorbij gekomen met de cradle to cradle ontwerp filosofie die steeds meer bedrijven beginnen toe te passen.
pi_75730176
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:38 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat is een politieke keus. Je ziet nu echter dat velen die de huidige voorstellen niet zinnen de wetenschappelijke theorie die als rechtvaardiging hiervan wordt aangedragen aanvallen.

Alsof ze impliciet toegeven dat, gesteld dat de theorie juist is, de politieke maatregelen ook volgen. Jij stelt m.i. wat anders, de vraag of er niet met een andere manier omgegaan kan worden met wat de theorie zegt.

Die positie is echter zeldzaam.
Het is m.i. de enig verstandige positie. Al die hijgerige politici hebben geen enkel verstand van klimaatwetenschap, maar weten opeens wel heel goed welke maatregelen er genomen moeten worden. Nu, het is beter gewoon een gezond boerenverstand standpunt te kiezen. Daarvoor hoef je helemaal geen universitaire titels te hebben, en kun je toch beleid maken dat het algemeen belang goed dient.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  donderdag 17 december 2009 @ 15:03:45 #10
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75730488
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:43 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dan heb ik je in de vorige topic nog steeds een link gegeven naar Roy Spencer, die is doorgaans heel kritisch op klimaatalarmisten, en neemt een skeptische positie in. De link die ik gaf geeft aan, wat Monolith ook zei, dat hij heel veel vraagtekens zet bij de manier waarop Lindzen met de data omgaat.

[..]

Ik zou de impact van dat artikel dan ook niet snel hoog schatten. Er lijkt heel veel aan te schorten. En dat zegt (zelfs) een skepticus (of eigenlijk een kritisch wetenschapper die hier gewoon een goede kritische rol vervult).
Oke, maar dit illustreert wel heel mooi wat ik bedoel.

Laten we ervan uit gaan dat we te maken hebben met 2 partijen, beide beschikken over voldoende en onomstreden wetenschappelijke "bagage" om zo maar te zeggen om over dergelijke zaken mee te kunnen praten.

Laat ik NASA er even buiten, want dat zou helemaal off topic worden als ik het e.e.a. uit de doeken zou moeten doen om uit te leggen hoe hoog "op de conspiracy ladder" die organisatie zich wel niet zou kunnen rangschikken binnen de alternatieve media wereld, slechts 2 woorden dan, >über hoog< (kon het weer niet laten he)

Hoe zouden we de klimaat wetenschap het best kunnen omschrijven?

Een totaal uitgekristalliseerde en onomstreden en keiharde wetenschap b.v.?

Verder heb ik nog even wat tijd nodig om het Roy Spencer Feedback Study goed door te lezen, maar kom ik ongetwijfeld nog in veel "geuren en kleuren" op terug.

Doe nog wel even een reactie ondertussen, dank voor de link trouwens, erg interessant..

Mijn eerste indrukken alvorens hier korte metten mee te maken vraag je je wellicht af?

Weet je of Roy Spencer hier nog een journal van gaat publiceren of zou het bij slechts een blog artikeltje blijven?

Dan nog een klein puntje, los van een aantal vulkaan uitbarstingen en overstromingen; welk kei hard bewijs is er dusver van global warming, hetgeen global warming zou kunnen aantonen? En welk kei hard bewijs is er dusver van global warming in de vorm van alarmerend hoge co2 niveaus veroorzaakt door de mens?

Hebben Linzen en Choi niet voorlopig nog het voordeel v/d twijfel zolang ik, als zijnde een op 3 hoog wonende stedeling, niet dagelijks met een roei bootje naar mijn werk hoef wegens mijn stad onder 9 meter zeewater zou zijn terecht gekomen, te danken aan door de mensheid veroorzaakte g.w.? bij wijze van spreken dan he..

Wat ik bedoel is, op gegeven moment wil je toch iets duidelijk in handen hebben anders blijft het toch alleen maar verwikkeld in complexe weerkundige formules van 3 A4tjes per stuk waar geen hond iets maar dan ook iets wijzer van wordt?? en blijft men toch alleen maar stoeien en overhoop liggen met van dat halfzachte intellectuele gefilosofeer (mentale masturbatie) van de klimatologische "hooggeleerden" over en weer.. ???

Wel 'n tikje vermoeiend hoor die klimaat wetenschap, wel schreeuwen v/d hoogste toren, help!!!! we gaan er aan allemaal want de wereld word te warm!!!! dus schiet nu eens op met die carbon tax !!!

Terwijl de beste heren elkaar via de blogs en e-mails nog steeds regelmatig in de haren vliegen wegens elkaar het verwijt te maken temperatuur curves niet eens vakkundig te kunnen meten of deze temperatuur curves correct te kunnen interpreteren !!

Kan iemand mij trouwens nog even uitleggen waarom mag ik niet zo fantastisch incompetent op mijn werk mag zijn zonder een wel verdiende trap onder de kont richting het arbeidsbureau te kunnen verwachten?

zucht! wat is het toch oneerlijk verdeelt allemaal op de wereld

Zo te zien moet ik me eerst nog even extra verdiepen in de materie, of nog eventjes op klimatologie afstuderen om die Roy Spencer er weer even onderuit te kunnen halen..

Dus ik blijft je nog een volledige antwoord verschuldigd..

[ Bericht 0% gewijzigd door slackster op 17-12-2009 18:12:24 ]
pi_75731730
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:55 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het is m.i. de enig verstandige positie. Al die hijgerige politici hebben geen enkel verstand van klimaatwetenschap, maar weten opeens wel heel goed welke maatregelen er genomen moeten worden. Nu, het is beter gewoon een gezond boerenverstand standpunt te kiezen. Daarvoor hoef je helemaal geen universitaire titels te hebben, en kun je toch beleid maken dat het algemeen belang goed dient.
Wie hebben daar wel verstand van? De AGU, NAS, KNAW, RS, enzovoort misschien?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 17 december 2009 @ 19:05:27 #12
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75739548
quote:
Op donderdag 17 december 2009 14:43 schreef Iblis het volgende:

[..]

[..]

Trouwens, ik hou het voor gezien voor vandaag verder, behalve nog even dit over Roy Spencer, Ph. D (NASA). Denk dat we nog een klein probleempje hebben..

In de vorm van een artikeltje te lezen op Icecap.us wel te verstaan..

BOMBSHELL - Russian IEA Claims CRU (Thus NOAA/NASA) Probably Tampered With Their Data

oeps!!!

[ Bericht 1% gewijzigd door slackster op 17-12-2009 19:30:42 ]
pi_75741838
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:05 schreef slackster het volgende:

[..]

Trouwens, ik hou het voor gezien voor vandaag verder, behalve nog even dit over Roy Spencer, Ph. D (NASA). Denk dat we nog een klein probleempje hebben..

BOMBSHELL - Russian IEA Claims CRU (Thus NOAA/NASA) Probably Tampered With Their Data

oeps!!!

En dat artikel heeft wat precies te maken met Roy Spencer's kritiek op het broddelwerkje van Lindzen?
  donderdag 17 december 2009 @ 20:03:50 #14
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75742120
quote:
Op donderdag 17 december 2009 19:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

En dat artikel heeft wat precies te maken met Roy Spencer's kritiek op het broddelwerkje van Lindzen?
soort pot verwijtel de ketel effectje bedoelde ik Monolith, vermeend fraudeurtje (NASA) zwaait met verheven vingertje bla bla bla etc etc... laa maar..

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 18-12-2009 01:03:11 ]
pi_75742391
quote:

[..]

oeps!!!

Sodemieters, het balletje rolt lekker door.
pi_75743230
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:03 schreef slackster het volgende:

[..]

soort pot verwijtel de ketel effectje bedoelde ik Monolithje, vermeend fraudeurtje (NASA) zwaait met verheven fingertje bla bla bla etc etc... laa maar.. zou jij toch niet kunnen bevatten..
Ach de beste man is ook ID-aanhanger, dus ik neem hem als persoon niet al te serieus. Maar daar ging het hier niet om. De vraag was wat er inhoudelijk onjuist is aan de kritiek die hij levert, waarvan ik zelf ook al een deel had opgemerkt. Ik snap wel dat je die vraag niet kunt beantwoorden omdat jouw modus operandi het dumpen van links, het wijzen naar personen en meer van dat soort standaard crackpottactieken betreft. Geef nou gewoon even aan waarom Lindzen geen veelvoud van 36 dagen heeft aangehouden voor de ERBE data, waarom hij niet heeft gekeken naar CMIP modellen, maar alleen naar Amip modellen, enzovoort.
  donderdag 17 december 2009 @ 20:36:57 #17
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75743732
quote:
Op donderdag 17 december 2009 20:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach de beste man is ook ID-aanhanger, dus ik neem hem als persoon niet al te serieus. Maar daar ging het hier niet om. De vraag was wat er inhoudelijk onjuist is aan de kritiek die hij levert, waarvan ik zelf ook al een deel had opgemerkt. Ik snap wel dat je die vraag niet kunt beantwoorden omdat jouw modus operandi het dumpen van links, het wijzen naar personen en meer van dat soort standaard crackpottactieken betreft. Geef nou gewoon even aan waarom Lindzen geen veelvoud van 36 dagen heeft aangehouden voor de ERBE data, waarom hij niet heeft gekeken naar CMIP modellen, maar alleen naar Amip modellen, enzovoort.
Maar NASA is tevens een verdachte club, los van het commentaar v/d russen zojuist, NASA is zoals algemeen bekent opgericht door ex nazi's geïmporteerd uit nazi moffenland na de ww2 door de yanks

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 18-12-2009 01:00:55 ]
  donderdag 17 december 2009 @ 20:51:50 #18
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75744521
quote:

[..]

oeps!!!

Je bent de derde die dit post. In de vorige topic heb ik er al wat over gezegd, het is overigens niet van Rusland, volgens mij, maar van een Rus die onder andere voor het CATO-instituut (een libertarische Amerikanse denktank) werkt.

Die man leeft, volgens wiki, aardig in onmin met Poetin sinds hij diens economische beleid heeft gekritiseerd, vandaar ook dat hij in de VS zit op het moment.

Het lijkt in ieder geval een tamelijk politiek gemotiveerd document, wat niet per se erg is, maar ik meen dat jij daar aardig over viel een paar keer.

Wat het belangrijkste punt is, is dat CRU een selectie maakt van meetstations die, zo stelt het artikel de boel vertekenen, maar het is niet helemaal duidelijk hoe ze het precies narekenen (voor zover dat uit Google translate duidelijk wordt).
  donderdag 17 december 2009 @ 20:55:58 #19
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75744726
quote:
Op donderdag 17 december 2009 15:03 schreef slackster het volgende:
Weet je of Roy Spencer hier nog een journal van gaat publiceren of zou het bij slechts een blog artikeltje blijven?
Geen idee, zal ervan afhangen wat anderen doen en wat hij vindt.
quote:
Dan nog een klein puntje, los van een aantal vulkaan uitbarstingen en overstromingen; welk kei hard bewijs is er dusver van global warming, hetgeen global warming zou kunnen aantonen? En welk kei hard bewijs is er dusver van global warming in de vorm van alarmerend hoge co2 niveaus veroorzaakt door de mens?
Hier heb ik nu echt al tig keer op geantwoord. Maar ik denk dat ‘keihard’ bewijs in dezen gewoon niet bestaat. Maar bewijs is temperatuurmetingen, oceaanmetingen, satellietmetingen en verder b.v. aanpassingsgedrag van beesten en planten verspreiden zich verder.

Verder is de link met CO2 vanwege satellietmetingen (b.v. absorptiespectra), en gewoon meting van de CO2-concentratie.
quote:
Hebben Linzen en Choi niet voorlopig nog het voordeel v/d twijfel zolang ik, als zijnde een op 3 hoog wonende stedeling, niet dagelijks met een roei bootje naar mijn werk hoef wegens mijn stad onder 9 meter zeewater zou zijn terecht gekomen, te danken aan door de mensheid veroorzaakte g.w.? bij wijze van spreken dan he..
Dit is vooral kritiek op een specifiek onderdeel van de modellen in feite. Het is geen hemelbestormend artikel.
quote:
Wat ik bedoel is, op gegeven moment wil je toch iets duidelijk in handen hebben anders blijft het toch alleen maar verwikkeld in complexe weerkundige formules van 3 A4tjes per stuk waar geen hond iets maar dan ook iets wijzer van wordt?? en blijft men toch alleen maar stoeien en overhoop liggen met van dat halfzachte intellectuele gefilosofeer (mentale masturbatie) van de klimatologische "hooggeleerden" over en weer..
Nee. En de hoofdlijnen zijn ook wel duidelijk.
quote:
Wel 'n tikje vermoeiend hoor die klimaat wetenschap, wel schreeuwen v/d hoogste toren, help!!!! we gaan er aan allemaal want de wereld word te warm!!!! dus schiet nu eens op met die carbon tax !!!

Terwijl de beste heren elkaar via de blogs en e-mails nog steeds regelmatig in de haren vliegen wegens elkaar het verwijt te maken temperatuur curves niet eens vakkundig te kunnen meten of deze temperatuur curves correct te kunnen interpreteren !!

Kan iemand mij trouwens nog even uitleggen waarom mag ik niet zo fantastisch incompetent op mijn werk mag zijn zonder een wel verdiende trap onder de kont richting het arbeidsbureau te kunnen verwachten?

zucht! wat is het toch oneerlijk verdeelt allemaal op de wereld

Zo te zien moet ik me eerst nog even extra verdiepen in de materie, of nog eventjes op klimatologie afstuderen om die Roy Spencer er weer even onderuit te kunnen halen..

Dus ik blijft je nog een volledige antwoord verschuldigd..
Ik kan hier niet veel zinnigs over zeggen.
pi_75746706
Hier nog een aardige link voor de zelfbenoemde intellectuele (lees: wereldvreemde) televisiekijker die alles tokkietelevisie vindt, behalve de staatsomroep.

http://www.standejong.nl/(...)ij-het-nos-journaal/

Volgens de NOS is "wetenschap", "de meeste stemmen gelden".

Galileo zei het destijds al mensen: “In wetenschappelijke kwesties is het gezag van duizend mensen niet opgewassen tegen de discrete argumentatie van een enkeling.”
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_75747093
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:38 schreef JohnDope het volgende:
Hier nog een aardige link voor de zelfbenoemde intellectuele (lees: wereldvreemde) televisiekijker die alles tokkietelevisie vindt, behalve de staatsomroep.

Galileo zei het destijds al mensen: “In wetenschappelijke kwesties is het gezag van duizend mensen niet opgewassen tegen de discrete argumentatie van een enkeling.”
Stan de Jong zat er met de Deventer Moordzaak gru-we-lijk naast, maar hier heeft hij wel een punt.
*verwijderd door Admin*
pi_75748075
quote:
Op donderdag 17 december 2009 21:38 schreef JohnDope het volgende:

Ontzagwekkend arrogant stukje van de NOS weer. In plaats van een wetenschapper die de argumenten van de sceptici ontkracht hebben ze nieuwslezers die het verhaaltje over consensus opdrammen. ''Kopenhagen is niet voor niets'' is nog wel het meest kansloze van allemaal. Hoe durven ''andere'' politieke stromingen trouwens kritiek te hebben over die ''hele vervelende maatregelen'' terwijl ze letterlijk miljoenen mensen gaan doden. (biobrandstoffen, afname welvaart, grote bedreiging ontwikkeling arme landen, afname mobiliteit en algemene stijging voedselprijzen door deze en andere milieu maatregelen) Deze top rekent hard af met de gedachte dat links voor de arme mensen strijd.
  donderdag 17 december 2009 @ 22:21:43 #23
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75748614
Die opmerkingen van de NOS over de consensuspositie vallen vrij goed te staven met onderzoek onder wetenschappers, zoals Examining the Scientific Consensus on Climate Change, dat opmerkt:
quote:
It seems that the debate on the authenticity of global warming and the role played by human activity is largely nonexistent among those who understand the nuances and scientific basis of long-term climate processes.
Die petitionproject waar Stan de Jong naar verwijst is simpelweg een populistische farce. Dat ze geen wetenschapper hadden die Labohms geneuzel weerlegde was jammer, nu kon die man ongebreideld z’n verhaaltje naar voren schuiven nadat hij in Trouw ook al z’n slecht onderbouwde artikel met suggestieve grafieken had kunnen publiceren.
pi_75749010
We zijn nu afhankelijk van olie en steenkool.
Als we overschakelen naar duurzame energiebronnen zal deze afhankelijkheid afnemen.
Hierdoor hoeven we minder olie te kopen.
Waar komt veel olie vandaan?
Het Midden-Oosten.
Waar gaat ons geld dus nu allemaal indirect heen?
Landen die mogelijk banden hebben met terroristische organisaties.
Waarom zou het beter zijn als wij als het westen onze handen ervanaf trekken?
Nou we laten ze dan in hun eigen sop gaarkoken en ze hoeven zich ook niet meer bedreigd door ons te voelen. Win-Win dus.

Dus ook als zou het klimaat verhaal bogus zijn. Het lijkt me sowieso een goed idee om in duurzaamheid te investeren. Het doet ons nu misschien pijn. Maar denk aan de voordelen op de lange duur. We worden dan economisch minder afhankelijk en kwetsbaar. En dat is altijd goed.
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  † In Memoriam † donderdag 17 december 2009 @ 23:55:23 #25
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_75751995
quote:
Op donderdag 17 december 2009 22:32 schreef switchboy het volgende:
We zijn nu afhankelijk van olie en steenkool.
Als we overschakelen naar duurzame energiebronnen zal deze afhankelijkheid afnemen.
Hierdoor hoeven we minder olie te kopen.
Waar komt veel olie vandaan?
Het Midden-Oosten.
Waar gaat ons geld dus nu allemaal indirect heen?
Landen die mogelijk banden hebben met terroristische organisaties.
Waarom zou het beter zijn als wij als het westen onze handen ervanaf trekken?
Nou we laten ze dan in hun eigen sop gaarkoken en ze hoeven zich ook niet meer bedreigd door ons te voelen. Win-Win dus.

Dus ook als zou het klimaat verhaal bogus zijn. Het lijkt me sowieso een goed idee om in duurzaamheid te investeren. Het doet ons nu misschien pijn. Maar denk aan de voordelen op de lange duur. We worden dan economisch minder afhankelijk en kwetsbaar. En dat is altijd goed.
Nou kijk dan eens kritisch naar wat voor soort "oplossingen" men wil.

- Een wereld "Carbon Bank" die boven de nationale soevereiniteit van landen en staten gaat.
- Carbon beurzen waar men credits gaat verhandelen

De beurs gaat enorm veel geld uit de economie trekken dat uitsluitend in de zakken van de handelaren, speculanten en bankiers terecht gaat komen. Dit is de vette kluif waar mensen als Al Gore voor bezig zijn.

Dieper en meer aan het gezicht van het publiek onttrokken vindt het gevecht voor de carbon wereldbank plaats. Met de carbon bank roept men een machtig apparaat in het leven met verregaande bevoegdheden die aan niemand verantwoording hoeft af te leggen en volstrekt ondemocratisch is. Deze groep bankiers krijgt een economisch wapen in handen zoals er nog niet is geweest in de geschiedenis.

De houding van "het zal wel goed zijn" kun je je niet permiteren. Net als alle activisten die met hun goede bedoelingen denken wereldverbeteraars te zijn heb je geen idee waar je feitelijk aan meewerkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')