Dat dus. Baasje zal eerst langs het UWV moeten om toestemming te krijgenquote:Op woensdag 16 december 2009 16:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Je kunt niet zomaar na 12 jaar je ontslag krijgen. Daar is wel iets meer voor nodig.
Maar als de vriend in kwestie de sfeer verziekt heeft, en daar is een logboek oid van bijgehouden door de eigenaar, dan zal die toestemming er wel komen lijkt me?quote:Op woensdag 16 december 2009 16:19 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat dus. Baasje zal eerst langs het UWV moeten om toestemming te krijgen
En alle communicatie per mail doen.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:15 schreef lady-wrb het volgende:
nou de titel zegt het al: waar te beginnen als je ontslag krijgt?
moet je tegenwoordig nog bezwaarschriften indienen?
waar te beginnen? en wat dan?
het betreft een schildersbedrijf waar de sfeer nogal verziekt is waar vrijdag de mensen waar de baas de meeste pest aan heeft waarschijnlijk de laan uitgestuurd zullen worden. (lees: met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid)
mijn vriend werkt daar al een jaar of 12.
nou ja, hij wil dus weten wat hij moet doen, want hij ziet de bui al hangen.
wie kan helpen met tips, handige links of weet ik wat?
quote:Op woensdag 16 december 2009 16:26 schreef Conflict het volgende:
Hij moet dreigen dat hij de arbodienst op de hoogte stelt van het feit dat ze daar gewoon wel verf met oplosmiddelen gebruiken
Dat hoef je mij niet te vertellen!quote:Op woensdag 16 december 2009 16:34 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
fijne vent...
alkahyde verf geeft tenminste een mooi resultaat ipv die water handel..
Waterverf gebruik je op de kleuterschool hoor
Niet na 12 jaar. Dan had werkgever eerder er een zaak van moeten maken. En een logboek maakt niets uit als daarin niet vermeldt is dat er een aangetekende vermaning is verstuurd (waarvan het bewijs dan natuurlijk aanwezig moet zijn).quote:Op woensdag 16 december 2009 16:23 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Maar als de vriend in kwestie de sfeer verziekt heeft, en daar is een logboek oid van bijgehouden door de eigenaar, dan zal die toestemming er wel komen lijkt me?
En wat "moet" de arbodienst met die infoquote:Op woensdag 16 december 2009 16:26 schreef Conflict het volgende:
Hij moet dreigen dat hij de arbodienst op de hoogte stelt van het feit dat ze daar gewoon wel verf met oplosmiddelen gebruiken
Dat dus. Bovendien moet de baas dan naar de Kantonrechter voor ontbinding van de arbeidsovereenkomst.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:40 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Niet na 12 jaar. Dan had werkgever eerder er een zaak van moeten maken. En een logboek maakt niets uit als daarin niet vermeldt is dat er een aangetekende vermaning is verstuurd (waarvan het bewijs dan natuurlijk aanwezig moet zijn).
quote:Op woensdag 16 december 2009 16:24 schreef Kevincy het volgende:
[..]
En alle communicatie per mail doen.
Kan je tenminste alles aan tonen.
Heb je rechtsbijstand verzekering?
Sluikreclamequote:Op woensdag 16 december 2009 17:10 schreef lady-wrb het volgende:Jawel,zag dit al aankomen naar aanleiding van eerdere aanvaringen...dus DAS geregeld ;-)
quote:
Nog maar een keer dan:quote:Op woensdag 16 december 2009 19:05 schreef lady-wrb het volgende:
Nieuw werk zoeken moet dan zowiezo...maar belangrijkste is...hoe te handelen nadat ontslag is aangezegd...
[..]
quote:Op woensdag 16 december 2009 19:07 schreef Rewimo het volgende:
Protest aantekenen volgens mij. Is hij lid van een vakbond? Dan kun je daar ook aankloppen om advies.
quote:Op woensdag 16 december 2009 19:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nog maar een keer dan:
Is het al aangezegd? Schriftelijk, met de juiste opzegtermijn? Zijn er schriftelijke waarschuwingen geweest? Heeft de werkgever een ontslagvergunning aangevraagd en gekregen? Is er een zaak bij de Kantonrechter geweest om ontslag aan te vragen?
DAS niet zo erg, je hebt al een RBVquote:Op woensdag 16 december 2009 19:09 schreef lady-wrb het volgende:
Helaas Rewimo....ben geen lid
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |