Hypnose kan best echt zijn, maar wat daar net in de studio gebeurde geloof ik niks vanquote:Op dinsdag 15 december 2009 20:22 schreef Ronaldsen het volgende:
Kan toch best echt zijn? Ben op zich vrij skeptisch, maar ik geef ze het voordeel van de twijfel
alles mag, maar dat is echt onzin weet ik nu uit eigen ervaringquote:
ach die mensen schrijven zichzelf in en weten dus waaraan ze beginnen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:25 schreef Pixie. het volgende:
Hm ik geloof wel dat ze je in theraphie enz kunnen helpen
Maar om dat soort shit te doen nawhh
zowiezo rare vorm van vermaak vind ik het
http://en.wikipedia.org/wiki/Stage_hypnosisquote:Role of subjects
In a stage hypnosis situation the "hypnotist" chooses his participants carefully. First he gives the entire audience a few exercises to perform and plants ideas in their minds, such as:
- only intelligent people can be hypnotized
- only those wanting to have fun will play along.
These suggestions are designed to overcome the natural fear of trusting a stranger with the greater fear of becoming an object of ridicule as one who is unintelligent, unsociable, and joyless.
Out of the crowd the hypnotist will spot people who appear trusting, extroverted and willing to put on a show. Often these people are looking for an excuse to do something they otherwise would not do sober. The hypnotist starts them off by having them imagine ordinary situations that they have likely encountered, like being cold or hot, hungry or thirsty then gradually builds to giving them a suggestion that is totally out of character, such as sing like Elvis or cluck like a chicken.
The desire to be the center of attention, having an excuse to violate their own inner fear suppressors and the pressure to please, plus the expectation of the audience wanting them to provide some entertainment is usually enough to persuade an extrovert to do almost anything. In other words the participants are persuaded to 'play along'.
Dat is waarquote:Op dinsdag 15 december 2009 20:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ach die mensen schrijven zichzelf in en weten dus waaraan ze beginnen.
Dat dus.quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:24 schreef ElYefe het volgende:
[..]
Hypnose kan best echt zijn, maar wat daar net in de studio gebeurde geloof ik niks van
Toen-ie dat zei, geloofde ik er inderdaad helemáál niets meer vanquote:Op dinsdag 15 december 2009 20:34 schreef Bragi het volgende:
"Je bent gehypnotiseerd"
- "Wanneer dan? Een uur geleden of zo?".
.
Dat was zeer ongeloofwaardig ja, hoewel ik niet skeptisch tegenover hypnose sta.quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:34 schreef Bragi het volgende:
"Je bent gehypnotiseerd"
.
Daardoor werd ik inderdaad ook erg wantrouwend. Beetje vader die na het kloppen op de voordeur de kamer weer inkomt en heel verbaasd reageert dat Sinterklaas is geweestquote:Op dinsdag 15 december 2009 20:34 schreef Bragi het volgende:
"Je bent gehypnotiseerd"
.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 21:00 schreef tong80 het volgende:
Dries Roelvink hebben ze ooit vergeten om uit de hypnose te halen.
Of Theo Maassen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:50 schreef DrDentz het volgende:
Ik had vandaag dan ook liever Hugo Borst als tafelheer gezien.
Ja, eens.quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:50 schreef DrDentz het volgende:
Ja ik ook..quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:50 schreef DrDentz het volgende:
Ik niet, wat een ontzettende bullshit, zeg.:')quote:Op dinsdag 15 december 2009 20:22 schreef Ronaldsen het volgende:
Kan toch best echt zijn? Ben op zich vrij skeptisch, maar ik geef ze het voordeel van de twijfel
Je smileys, wat doe je?quote:Op woensdag 16 december 2009 00:33 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik niet, wat een ontzettende bullshit, zeg.:')
En Matthijs gaat er ook nog in mee.:')
Ik maak die altijd tekstueel in plaats van grafisch.quote:Op woensdag 16 december 2009 00:34 schreef Bragi het volgende:
Je smileys, wat doe je?
Hoe had hij dan moeten reageren? Hij gaat er toch vanuit dat ze dat niet ff zo in de uitzending hebben gedaan want hij weet er zelf gewoon niks van.quote:Op woensdag 16 december 2009 09:23 schreef bloodymary het volgende:
Maar hij reageerde zo nep toen hij zei van, wanneeer, een uur geleden? Als hij dat niet had gedaan had ik geen twijfel gehad.
Als je er blijkbaar niks van weet, ga je ook niet vragen "een uur geleden of zo". Dat is gewoon geen natuurlijke reactie.quote:Op woensdag 16 december 2009 14:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Hoe had hij dan moeten reageren? Hij gaat er toch vanuit dat ze dat niet ff zo in de uitzending hebben gedaan want hij weet er zelf gewoon niks van.
Nou dat zie ik niet zo maargoedquote:Op woensdag 16 december 2009 14:17 schreef Bragi het volgende:
[..]
Als je er blijkbaar niks van weet, ga je ook niet vragen "een uur geleden of zo". Dat is gewoon geen natuurlijke reactie.
Idd, hij had wel de sportkennis maar niet de kennis over het verschil tussen een veertig jarige presentator en een voetballer van 26. Je bent toch constant aan het 'denken' en observeren als je een interview doet live op de tv?quote:Op woensdag 16 december 2009 14:59 schreef Bragi het volgende:
De hypnotiseur had het over Jan-Klaas Huntelaar, terwijl die Sander begon met Klaas-Jan Huntelaar. Blijkbaar kent hij dus de echte KJH in zijn onderbewustzijn/hypnose-stand. Maar dan zou hij dus, inderdaad, ook het verschil moeten zien tussen KJH en de man die tegenover hem zat; Matthijs van Nieuwkerk.
Je ziet ook wel dat hij er niet uitziet als Huntelaar maar op de één of andere manier speelt dat dan geen rol. Ik zag een citroen ook aan voor een sinasappelquote:Op woensdag 16 december 2009 14:59 schreef Bragi het volgende:
De hypnotiseur had het over Jan-Klaas Huntelaar, terwijl die Sander begon met Klaas-Jan Huntelaar. Blijkbaar kent hij dus de echte KJH in zijn onderbewustzijn/hypnose-stand. Maar dan zou hij dus, inderdaad, ook het verschil moeten zien tussen KJH en de man die tegenover hem zat; Matthijs van Nieuwkerk.
Eigenlijk net een beetje als in een droom. Daar neem je ook alles voor waar aan en denk je nooit na dat dit niet klopt.quote:Op woensdag 16 december 2009 15:06 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Je ziet ook wel dat hij er niet uitziet als Huntelaar maar op de één of andere manier speelt dat dan geen rol. Ik zag een citroen ook aan voor een sinasappelHet is allemaal zo vreemd
ik zat ook niet aan de drugsquote:Op woensdag 16 december 2009 15:09 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Eigenlijk net een beetje als in een droom. Daar neem je ook alles voor waar aan en denk je nooit na dat dit niet klopt.
Ik kan best geloven dat iemand zo in een waan kan leven, maar dan niet zonder drugs en niet zo gecontroleerd.
Ik denk niet dat Matthijs dat laat doenquote:Op woensdag 16 december 2009 15:11 schreef Ritmo het volgende:
Ze hadden gewoon Mathijs of die tafeldame moeten nemen om te hypnotiseren.
2:32 Hij tilt z'n been al op, zonder dat dat nog gevraagd werd.quote:
Die man gaf ons dat college! Ik denk dat het wel kan, dat je dingen doet die je normaal niet doet, omdat je je puur concentreert en ontspant en laat gaan. Maar dan moet je wel in een ruimte en toestand bevinden waarbij je jezelf dat toe laat. Ik vraag me af of het daarom in de studio gisteren wel 'echt' was, ik denk dat die gast zich daar niet echt kon toe laten op gehypnotiseerd te worden.quote:
Dat dus. Ik vind die hypnotiseur overigens totaal niet zweverig ofzo, wel interessant dat b.v. mensen met psychische ziektes dit niet konden volgens hem.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:30 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Die man gaf ons dat college! Ik denk dat het wel kan, dat je dingen doet die je normaal niet doet, omdat je je puur concentreert en ontspant en laat gaan. Maar dan moet je wel in een ruimte en toestand bevinden waarbij je jezelf dat toe laat. Ik vraag me af of het daarom in de studio gisteren wel 'echt' was, ik denk dat die gast zich daar niet echt kon toe laten op gehypnotiseerd te worden.
Hypnotiseren is geen magisch iets in mijn ogen. Het is net als dat er bij magische trucjes verklaringen in het brein en lichaam voor te vinden zijn.
quote:Vanavond: Bert Koenders, Guido Weijers, voorzitters van ijsverenigingen, Nico Dijkshoorn, Miss Montreal en Arie Boomsma! dwdd.vara.nl
http://twitter.com/dwdd/statuses/6734588356
Zekers wel! Al ging dat allemaal ff iets te snel.... en nu ook hypnose in de De Kermis Draait Door.....quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:35 schreef Wickedangel het volgende:
Hypnose is toch wel het ultieme kunstje.
Turf je nog mee, RobertoCarlos?
Dat zegt hij omdat niemand "gek" wil zijn. Niemand wil "gek" zijn, dus doe je maar wat hij zegt om niet buiten de boot te vallen.quote:Op woensdag 16 december 2009 16:46 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat dus. Ik vind die hypnotiseur overigens totaal niet zweverig ofzo, wel interessant dat b.v. mensen met psychische ziektes dit niet konden volgens hem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |