Oke, oke, ik weet dat er al duizenden topics hierover zijn aangemaakt. Maar echter is deze anders....
Deze is geschreven door iemand die zelf in het wereldje zit. Ik..... als 14- jarige.
Laat ik mijn levensverhaal posten:
Ik kwam hierheen tijdens de oorlog in Bosnie- Herzegovina, in hoop voor veiligheid en asiel. Inmiddels woon ik al 10 jaar hier en heb hier nooit problemen gehad. Door mijn ouders opgevoed met normen en waarden, en ik volg momenteel een Gymasium opleiding en ik zie mezelf als hardwerkende allochtoon. Echter, sinds ik op de middelbare school zit, zie ik steeds meer het verval van dit eens zo mooie Nederland. En dan vooral de verwende jeugd hier. Voorbeelden van vandaag:
1. Na de gymles (laatste les van de dag) liep ik samen met enkele klasgenoten naar school terug. De sporthal waar we gym hadden, stond echter naast de VMBO- afdeling van onze schoolgemeenschap. Je kan het natuurlijk al raden, een groep rokende VMBO paupers stonden het pad te blokkeren. Maar, als de echte bazen die wij zijn, liepen we er (natuurlijk met handen in de zakken ivm diefstal) doorheen. Meteen kregen we woorden naar ons hoofd geslingerd: 'Nerdy!', 'Leerpikkies' etc.
Mijn vraag hierbij is geworden: Waar is de tijd dat men nog respect had voor mensen die een goede opleiding volgden. Waar is de tijd dat men hier nog respect voor had?
2. Toen ik naar huis fietste, luisterende als een echte baas naar Beatles, Rolling Stones en The Who muziek, kwam er een groep van 6 havo paupers mijn kant op fietsen. Ik dacht niks aan de hand, maar dan opeens gaan ze mijn naam roepen. Blijken het ''vrienden'' te zijn van een jongen uit mijn vroegere klas, die in de brugklas naar havo moest. Krijg ik weer dezelfde woorden naar mijn hoofd geslingerd. Waarom?
Ikzelf ben het voorbeeld van een hardwerkende, ambitieuze allochtoon, aangezien ik al 3 jaar gymnasium doe, en volgend jaar verder ga met het profiel Natuur & Techniek. Naast mij heeft mijn broer ook 6 jaar gymnasium afgemaakt en studeert hij nu Geneeskunde. Hij heeft hier echter nooit last van gehad. Als ik dan rond me kijk naar andere allochtonen, zelfs de autochtonen, zie ik alleen maar het pauperig gedrag. Hoe kan dit allemaal zo drastisch veranderd zijn, te bedenken dat in de tijd van mijn broer het nog allemaal normaal was (ongeveer 5 jaar geleden)?
Een van de dingen die ik de schuld hiervan geef is de cultuur waarin deze kinderen opgevoed zijn. Ikzelf word door mijn ouders opgevoed met normen zoals respect voor ouderen. Maar als ik rond me kijk, zie ik dat deze normen compleet verdwenen zijn onder de jeugd. De jeugd heeft geen respect voor de leraren, ouderen of wie dan ook. Ik geloof niet dat de ouders hier zozeer veel invloed in hebben, maar eerder de popcultuur van tegenwoordig. Wat kan je verwachten met ''artiesten'' zoals Lady Gaga, Rihanna en Katy Perry. Of de rappers, zoals Kanye West, 50 Cent en Soulja Boy. Wat voor rolmodellen zijn dit?
Ligt dit allemaal nou echt gewoon aan mij, of deze maatschappij? Ben ik te ouderwets bezig ofzo? Ik kan er maar niet tegen, de jeugd van tegenwoordig
Klacht: Lastig gevallen worden door VMBO paupers na gym.
Subklacht: Lastig gevallen worden voor HAVO paupers die mijn goddelijke muziek verstoren.
Subklacht: Jeugd van Tegenwoordig heeft geen goede rolmodellen.
Anti- klacht: Deze paupers zullen over 20 jaar mijn vuilnisbak schoonmaken. Wie is er de nerdy dan, he?
[ Bericht 0% gewijzigd door Your_mother_in_law op 15-12-2009 15:55:47 ]
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.