quote:
Op woensdag 16 december 2009 23:07 schreef wonderer het volgende:Volgens mij snap jij het principe van suspension of disbelief niet helemaal.
Als je als schrijver tegen de logica in moet (zonder dat je het kunt verklaren) om je plot te laten kloppen, ben je gewoon slecht bezig. En een parkeergarage van een bank zonder security is in mijn ogen niet bepaald logisch. Als ze er verder geen aandacht aan besteed hadden, had ik het nog wel kunnen accepteren, maar Dexter zegt het nota bene nog "ah, mooi, geen security". Dat vind ik gewoon broddelwerk van de schrijvers en haalt voor mij een deel van het plezier eruit.
En volgens mij snap jij het principe van drama niet.
Als je zulke details broddelwerk vindt en dat het plezier verpest, moet je het gewoon maar niet meer kijken,
vind ik. Dat soort dingen zullen namelijk altijd terugkomen. Het is fictie, het is drama, we willen helemaal niet zien hoe Dexter iemand weken achterna zit zodat hij ze toevallig een keer op een donkere laan kan overmeesteren (oh god, dan moet het ook nog een compleet onbekende straat zijn én moeten we duidelijk in beeld hebben gezien dat het slachtoffer zijn auto ergens in een wei parkeert zodat Dex ruim de tijd heeft om er in te kruipen). Als op dat moment niet was gezegd 'oh mooi, geen security', had iemand weer geroepen 'ja moar ho effe, en de camera's dan

'. Het verhaal moet een beetje lopen in een fatsoenlijk thema, en dan moet je bepaalde details op de koop toe nemen.
Ik hoop gewoon niet dat dit de kant op gaat van de Lost-topics, waarin iedereen seizoenen lang loopt te kankeren dat monsters heul niet bestaan en nu wordt het toch echt wel raar hoor, maar dan toch allemaal blijven kijken. Take it of leave it.