quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
Dat klopt. Maar het contrast is toch best extreem, en dat is vooral de laatst 6/7 jaar zo.quote:Op maandag 14 december 2009 23:52 schreef Rookert het volgende:
[..]
Maar dat is gewoon zo omdat ze thuis hun cultuur meer omarmen omdat het hier in Nederland buiten niet te vinden is.
Behalve bij de dönertent
Dat wij mensen heel zwak kunnen zijn, is wel duidelijk, maar zelfbeheersing en rationaliteit is minstens zo belangrijk, als onze zwakheden, maar zo als jou heb ik ook lange tijd gedacht, uiteindelijk is het beginsituatie van een persoon die de keuzes vormt. Want hoe zie je het leven? Is de glas halfvol of halfleeg en als je denkt dat de glas halfleeg is moet je bv ook niet met relaties beginnenquote:Op maandag 14 december 2009 23:44 schreef Min-e het volgende:
[..]
Meer een pragmaticus. Ik kijk om me heen en stel wat feiten vast, zoals die zich voordoen. En in dit geval kan ik het voorgedane verschijnsel ook grotendeels verklaren.
Een "relatie" is trouwens weer een heel ander onderwerp.
Oehhhhhhhhquote:Op maandag 14 december 2009 23:51 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het schijnt dat iedereen in de bios om je heen zit te snotteren op het einde.
Ik heb het boek met handtekening van Kluun.
(volgens mij wel vaker gezegd hier)
Hoe kan je je vriendin recht in de ogen aankijken, als je weet dat ze een week daarvoor heeft liggen rolllebollen met een andere vent?quote:Op maandag 14 december 2009 23:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is niet echt vergeven alsin dat je doorgaat met de relatie.
Geen wrok? Serieus? Dat terwijl je weet dat je bent belazerd? Hulde.quote:Op maandag 14 december 2009 23:51 schreef IHVK het volgende:
Oh maar wrok koesteren zou ik sowieso niet doen. Vertrouwen is wel weg, dus de relatie doorgaan lijkt me heel moeilijk.
quote:Op maandag 14 december 2009 23:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe kan je je vriendin recht in de ogen aankijken, als je weet dat ze een week daarvoor heeft liggen rolllebollen met een andere vent?
[..]
Geen wrok? Serieus? Dat terwijl je weet dat je bent belazerd? Hulde.
Gewoon klappen de fahise!quote:Op maandag 14 december 2009 23:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe kan je je vriendin recht in de ogen aankijken, als je weet dat ze een week daarvoor heeft liggen rolllebollen met een ander vent?
[..]
Het is wel weg denk ik na een tijdje.quote:Op maandag 14 december 2009 23:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe kan je je vriendin recht in de ogen aankijken, als je weet dat ze een week daarvoor heeft liggen rolllebollen met een ander vent?
[..]
Nee, ik stelde me er iets anders bij voor. Ik verkoop ze, beschuit met boter besmeren en er dan nog netjes muisjes opdoen, is lastig. Ik verpest het idee he, muwauwauwauh.quote:
Nu komt mijn nerdschap tevoorschijnquote:Op maandag 14 december 2009 23:56 schreef Min-e het volgende:
[..]
OehhhhhhhhHet enige boek wat ik ooit heb laten signeren was van Nicci French. Maar daar staat ook wel een persoonlijke boodschap in.
quote:Op maandag 14 december 2009 23:58 schreef TheMagnificent het volgende:
Allemaal door dat duivelse verwestering!
als je het boek hebt gelezen en je bent een fan moet je em maar niet kijken, straks haal je beide verhalen door elkaarquote:Op maandag 14 december 2009 23:50 schreef Min-e het volgende:
[..]
Komt een vrouw.. zou ik niet in de bios willen zien denk ik. Bang dat het mijn verhaal verpest, boek was leuk. Humor en ik , ja zelfs ik heb eventjes stiekem moeten huilen.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
als je het boek hebt gelezen en je bent een fan moet je em maar niet kijken, straks haal je beide verhalen door elkaar![]()
vandaag vertelde een collega dat ze naar de film was naar komt een vrouw dus, en dat haar hele avond was verpest, ik trok meten de conclusie dat het komt een vrouw moest zijn en dat was ook het geval, ik vroeg of zij ook heeft staan janken, was ook het geval dus, alleen zij was met een vriendin geweest, die ook kanker heeft gehad en het verhaal kwam deels overeen met haar verhaal, waarop ik de conclusie trok, dat ook haar man vreemd was gegaan, alleen leek het me niet verstandig om te vragen of dat het geval was
Bloed kruipt waar het niet gaan kanquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
Steeds als ik wtf zeg, moet ik denken aan dat iemand zei dat het ook "want to fuck?" kan betekenen.
In eerste instantie toch over de korte. Ik vraag mij af of ik haar zou slaan of niet. (Niet als in mishandelen, maar meer een bitchsmack.)quote:Op maandag 14 december 2009 23:58 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is wel weg denk ik na een tijdje.
(we hebben het toch over de langere termijn)
je snapt het niet, dat duivelse verwestering.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:01 schreef Rookert het volgende:
[..]
Hij bedoelt mij, het feestvarken he![]()
en
hebben zulke briljante blikken
Jammer dat je niet alles kan vragen hequote:Op dinsdag 15 december 2009 00:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
als je het boek hebt gelezen en je bent een fan moet je em maar niet kijken, straks haal je beide verhalen door elkaar![]()
vandaag vertelde een collega dat ze naar de film was naar komt een vrouw dus, en dat haar hele avond was verpest, ik trok meten de conclusie dat het komt een vrouw moest zijn en dat was ook het geval, ik vroeg of zij ook heeft staan janken, was ook het geval dus, alleen zij was met een vriendin geweest, die ook kanker heeft gehad en het verhaal kwam deels overeen met haar verhaal, waarop ik de conclusie trok, dat ook haar man vreemd was gegaan, alleen leek het me niet verstandig om te vragen of dat het geval was
Als je een echte man bent doe je dat!quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
In eerste instantie toch over de korte. Ik vraag mij af of ik haar zou slaan of niet. (Niet als in mishandelen, maar meer een bitchsmack.)
Zou het wel begrijpen, maar alleen als je zelf niets doet, maar dat is logisch, dus ook niet stiekem geilen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
In eerste instantie toch over de korte. Ik vraag mij af of ik haar zou slaan of niet. (Niet als in mishandelen, maar meer een bitchsmack.)
Want die blikken in je ogen zeggen alles tegen mijquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
je snapt het niet, dat duivelse verwestering.![]()
die blikken, ze kijken me zo strak aan
quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:04 schreef Rookert het volgende:
[..]
Want die blikken in je ogen zeggen alles tegen mij
Ik voel me precies als jij dus jij kan eerlijk zijn
Je voelt je heel goed zeg jij je mond begint te trillen
Ik weet dat ik jou kan helpen maar je moet zelf willen
Elkaar nu een dienst bewijzen dat is alles wat ik vraag
Zet weg nu die angst ik wist het al het is mijn dag vandaag
Geef mij nu je angst ik geef je er hoop voor terug
Geef mij nu de nacht ik geef je hem morgen terug
Zolang ik je niet verlies vind ik heus wel de weg met jou
het ging door mijn hoofd maar ik ben geen flapuit dus, was niet echt lastig om mijn kop te houdenquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
![]()
ok dit is niet grappig, maar ik zag voor me hoe jij dacht: hmmm vragen of niet.
We hadden het over een eenvoudig te verklaren fenomeen, namelijk dat mannen het liefst zoveel mogelijk vrouwtjes willen hebben om hun zaadjes te verspreiden. Maar niet alle mannen kunnen dat alleen "de sterke", in onze maatschappij diegeen die het zich kan veroorloven. Maw niet genoeg poen cq. macht, minder kans op vrouwen.quote:Op maandag 14 december 2009 23:56 schreef siddha het volgende:
[..]
Dat wij mensen heel zwak kunnen zijn, is wel duidelijk, maar zelfbeheersing en rationaliteit is minstens zo belangrijk, als onze zwakheden, maar zo als jou heb ik ook lange tijd gedacht, uiteindelijk is het beginsituatie van een persoon die de keuzes vormt. Want hoe zie je het leven? Is de glas halfvol of halfleeg en als je denkt dat de glas halfleeg is moet je bv ook niet met relaties beginnen
Als je een man bent sla je eerst je partner, en dan de man/vrouw waarmee hij/zij is vreemdgegaan. En dan sla je je partner nogmaals.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Als je een echte man bent doe je dat!
Serieus.
blijft een taboe onderwerp, vreemdgaanquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:03 schreef Rookert het volgende:
[..]
Jammer dat je niet alles kan vragen he
ging me ook niet om de lastigheid, maar hoe je het vertelt.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
het ging door mijn hoofd maar ik ben geen flapuit dus, was niet echt lastig om mijn kop te houden
quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als je een man bent sla je eerst je partner, en dan de man/vrouw waarmee ze is vreemdgegaan. En dan sla je je partner nogmaals.
Stiekem geilen? Wat bedoel je daarmee?quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Zou het wel begrijpen, maar alleen als je zelf niets doet, maar dat is logisch, dus ook niet stiekem geilen.
quote:Op maandag 14 december 2009 23:56 schreef Min-e het volgende:
[..]
OehhhhhhhhHet enige boek wat ik ooit heb laten signeren was van Nicci French. Maar daar staat ook wel een persoonlijke boodschap in.
kedeng kedengquote:
Zodat de kindjes opgroeien in een veilige omgeving.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:06 schreef Min-e het volgende:
[..]
We hadden het over een eenvoudig te verklaren fenomeen, namelijk dat mannen het liefst zoveel mogelijk vrouwtjes willen hebben om hun zaadjes te verspreiden. Maar niet alle mannen kunnen dat alleen "de sterke", in onze maatschappij diegeen die het zich kan veroorloven. Maw niet genoeg poen cq. macht, minder kans op vrouwen.
Het onderwerp waarom gaan mensen relaties aan en welke vorm geven zijn hieraan is van een hele andere orde.
Mensen gaan relaties aan om verschillende redenen. Wil je dat ik hier wat meer op in ga
quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ging me ook niet om de lastigheid, maar hoe je het vertelt.Zie een getekend poppetje voor me, met zo'n ballon met jouw gedachte erin.
'T DONDERT EN HET BLIKSEMT EN HET REGENT METERS BIERquote:
Uiteraard ben ik benieuwd ernaar, bv. mijn eigen familie zaagt al jaren over dat ik moet trouwen en elke toenmalige vriendinnen heeft ook wel de vraag gehad waarom wij niet gingen trouwen, en ik vind het zelf heel vermoeiend om telkens weer met verklaringen komenquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:06 schreef Min-e het volgende:
[..]
We hadden het over een eenvoudig te verklaren fenomeen, namelijk dat mannen het liefst zoveel mogelijk vrouwtjes willen hebben om hun zaadjes te verspreiden. Maar niet alle mannen kunnen dat alleen "de sterke", in onze maatschappij diegeen die het zich kan veroorloven. Maw niet genoeg poen cq. macht, minder kans op vrouwen.
Het onderwerp waarom gaan mensen relaties aan en welke vorm geven zijn hieraan is van een hele andere orde.
Mensen gaan relaties aan om verschillende redenen. Wil je dat ik hier wat meer op in ga
Dat je in de stad loopt en ej ziet zo'n spange bil (mooie taal) en er wat langer naar kijkt enzo.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
Stiekem geilen? Wat bedoel je daarmee?
survival of the speciesquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Zodat de kindjes opgroeien in een veilige omgeving.En zodat de vrouw neukt met de man, de man haar en de familie onderhoud en zo nog meer kindjes verwekt bij haar.
Ik kan alleen Sinan lezen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:07 schreef IHVK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb hem overigens niet opgezocht ofzo, we waren voor school ergens waar hij was.
wie kan het lezen?![]()
quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Zodat de kindjes opgroeien in een veilige omgeving.En zodat de vrouw neukt met de man, de man haar en de familie onderhoud en zo nog meer kindjes verwekt bij haar.
Sorry, maar dat blijft ook in het beste huwelijk gebeuren, dat is gewoon normaal.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat je in de stad loopt en ej ziet zo'n spange bil (mooie taal) en er wat langer naar kijkt enzo.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat je in de stad loopt en ej ziet zo'n spange bil (mooie taal) en er wat langer naar kijkt enzo.
ECHJT NIETquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:11 schreef Rookert het volgende:
[..]
Sorry, maar dat blijft ook in het beste huwelijk gebeuren, dat is gewoon normaal.
Ga jij zelf ook doen
Carpe diem kon ik ook lezen, ik lieg, ik twijfelde alleenquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:11 schreef IHVK het volgende:
[..]
Voor Sinan,
Carpe diem
Handtekening,
smiley
Dat is mannelijk. Je kan je aanleren dat je het afkapt, maar het gaat automatisch.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Zaandam is geen gangerstad.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:12 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik woon dan ook in een gangsterstad
Jawel.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat is mannelijk. Je kan je aanleren dat je het afkapt, maar het gaat automatisch.
Serieus. Je kunt een man niet straffen omdat hij naar een spange bil keek. Kom op.
Ik, Voor ... Carpe Diem.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:07 schreef IHVK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb hem overigens niet opgezocht ofzo, we waren voor school ergens waar hij was.
wie kan het lezen?![]()
Het 1e sowieso wel, ik zou daar niet idealistisch over zijn en het ook niet erg moeten vinden. Alsof als jij een huis heel mooi vindt dat je dan meteen daarheen gaat verhuizen, ook al is het totaal niet realistisch. Een mens mag kijkenquote:
Je kan hem toch gewoon een klapje geven,quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat is mannelijk. Je kan je aanleren dat je het afkapt, maar het gaat automatisch.
Serieus. Je kunt een man niet straffen omdat hij naar een spange bil keek. Kom op.
Zal sowieso wel automatisch gaan, maar de gedachtes erbij. Kom je misschien toch iets te kort bij je eigen partner.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:13 schreef Rookert het volgende:
[..]
Het 1e sowieso wel, ik zou daar niet idealistisch over zijn en het ook niet erg moeten vinden. Alsof als jij een huis heel mooi vindt dat je dan meteen daarheen gaat verhuizen, ook al is het totaal niet realistisch. Een mens mag kijken
spange bil, wtf man, wat is dat voor een woordquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Cool!quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:13 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ik, Voor ... Carpe Diem.![]()
Wij hadden een boekhandel in de buurt, waar ze toevallig signeerden. Het is een stel he, man en vrouw, iedereen liet ze een boodschap neerzetten die ze wilden. Voor ....
Maar dat vonden wij zo afgezaagd. Dus wij zeiden ach wees maar creatief, laat het schrijverschap u leiden. Werden ze helemaal verlegen, zo schattig.
+1 günahquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:12 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Carpe diem kon ik ook lezen, ik lieg, ik twijfelde alleen
Wat zouden de gedachtes dan zijn?quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:15 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Zal sowieso wel automatisch gaan, maar de gedachtes erbij. Kom je misschien toch iets te kort bij je eigen partner.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:15 schreef Bilmiyorem het volgende:
Voor als jullie in slaap willen vallen.
Coño. Het is heus niet zo dat wij mannen onze ogen wegstoppen als we in een relatie zitten. Als er dan wat langsloopt, moet je als vrouw gewoon even relativeren. Hij vindt dat lekker genoeg om ernaar te kijken, maar hij heeft een relatie met mij.quote:
Ja. Niet doen, ben je denk ik te goed voor.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
spange bil, wtf man, wat is dat voor een woordstraks ga ik et ook gebruiken, kan ik spang ook in een andere context gebruiken?
Natuurlijk. No spang, mattie.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:16 schreef Slayage het volgende:
[..]
spange bil, wtf man, wat is dat voor een woordstraks ga ik et ook gebruiken, kan ik spang ook in een andere context gebruiken?
Vrouwen doen dat net zo goed.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Coño. Het is heus niet zo dat wij mannen onze ogen wegstoppen als we in een relatie zitten. Als er dan wat langsloopt, moet je als vrouw gewoon even relativeren. Hij vindt dat lekker genoeg om ernaar te kijken, maar hij heeft een relatie met mij.
dat denk je welquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:16 schreef Rookert het volgende:
[..]
Wat zouden de gedachtes dan zijn?
Als ik een knap meisje zie denk ik "zoo, ziet er goed uit" en niet meteen "ik neem haar mee naar huis en bats tot de morgenstond
"
![]()
Even bij favorieten zetten, m'n ma wordt gek als ik nu nog het geluid aanzet.quote:
Ik persoonlijk? Ik kan heel goed relaties aangaan met mensen, maar heb wel een probleem met de ruimte die je dan toelaat. Door anderen ook wel bindingsangst genoemd.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:09 schreef siddha het volgende:
[..]
Uiteraard ben ik benieuwd ernaar, bv. mijn eigen familie zaagt al jaren over dat ik moet trouwen en elke toenmalige vriendinnen heeft ook wel de vraag gehad waarom wij niet gingen trouwen, en ik vind het zelf heel vermoeiend om telkens weer met verklaringen komen
Dan krijgt hij klappenv an mijn grote hand!quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Coño. Het is heus niet zo dat wij mannen onze ogen wegstoppen als we in een relatie zitten. Als er dan wat langsloopt, moet je als vrouw gewoon even relativeren. Hij vindt dat lekker genoeg om ernaar te kijken, maar hij heeft een relatie met mij.
Grijze Wolven zijn altijd anti racisme geweest. Daarom ook dat Alparslan Turkes zich afscheidde van de oorspronkelijke Turkistische ideologie van Huseyin Nihal die extreem racistisch was.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:18 schreef IHVK het volgende:
Trouwens de grijze wolven gingen vandaag een heel verhaal houden waarom veroordelen op etnische achtergrond (buren en vrienden die elkaar niet meer mogen) heel slecht was. Maar dat het nu steeds vaker gebeurde, omdat er nadruk gelegd wordt op onderscheid ofzo.
De grijze wolven die klagen over racisme. Omgekeerde wereld.
Na de 30 (en ongehuwd) ben je allang verloren. Vrouw zijnde.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:19 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ik persoonlijk? Ik kan heel goed relaties aangaan met mensen, maar heb wel een probleem met de ruimte die je dan toelaat. Door anderen ook wel bindingsangst genoemd.![]()
En jammer genoeg is het zo dat je in de Turkse cultuur al snel als je een bepaalde leeftijd hebt, je als huwbaar materiaal wordt gezien.
Een Nederlands meisje van m'n school is vergrijzewolfiriseerd.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:18 schreef IHVK het volgende:
Trouwens de grijze wolven gingen vandaag een heel verhaal houden waarom veroordelen op etnische achtergrond (buren en vrienden die elkaar niet meer mogen) heel slecht was. Maar dat het nu steeds vaker gebeurde, omdat er nadruk gelegd wordt op onderscheid ofzo.
De universiteit lonktquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Grijze Wolven zijn altijd anti racisme geweest. Daarom ook dat Alparslan Turkes zich afscheidde van de oorspronkelijke Turkistische ideologie van Huseyin Nihal die extreem racistisch was.
Jij ziet ze als een homogene groep, maar de Grijze Wolven die een nationalisme gebaseerd op ras(sen onderscheid) aanhangen zijn in de minderheid. De MHP van vandaag de dag is bijvoorbeeld ook een voorstander van saamhorigheid en eenheid van Turkije en haar bevolking.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:18 schreef IHVK het volgende:
quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dan krijgt hij klappenv an mijn grote behaarde hand!
Jij gaat ook niet naar andere mannen kijken? Ook nooit 'beschamende' gedachten hebben?quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dan krijgt hij klappenv an mijn grote hand!
MHP is echt veranderd ze zijn iig veel matiger geworden, en met de meeste mhp ers kan je goed praten, ook al vinden ze me maar een rare linkse Europeaan, dat was 20 jaar geleden wel wat andersquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:18 schreef IHVK het volgende:
I.t.t. tot sommige mensen, zijn mijn handen helemaal glad. Zo glad als m'n handpalmen.quote:
Tuurlijk, toegeven is het moeilijkstequote:Op dinsdag 15 december 2009 00:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij gaat ook niet naar andere mannen kijken? Ook nooit 'beschamende' gedachten hebben?
Heuh, hij lijkt op Hitlerquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:24 schreef Bortecinem het volgende:
Dit is de echte racist.
[ afbeelding ]
De leider van MHP is zelfs van de armeense bloedquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:22 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Jij ziet ze als een homogene groep, maar de Grijze Wolven die een nationalisme gebaseerd op ras(sen onderscheid) aanhangen zijn in de minderheid. De MHP van vandaag de dag is bijvoorbeeld ook een voorstander van saamhorigheid en eenheid van Turkije en haar bevolking.
Heb wel eens van iemand gedacht "mooi", maar sinds ik 1 iemand "leuk" "knap" vind, kijk ik niet meer. Dat is gewoon vet vies, ookal heb je er verder geen gedachtes bij.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij gaat ook niet naar andere mannen kijken? Ook nooit 'beschamende' gedachten hebben?
quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:24 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
I.t.t. tot sommige mensen, zijn mijn handen helemaal glad. Zo glad als m'n handpalmen.
Hij was ook een soort van Turkse Hitler.quote:
Is dat zo?quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:25 schreef siddha het volgende:
[..]
De leider van MHP is zelfs van de armeense bloed
Stomme leraar.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Cool!
Wat stond er?
In mijn geval was er geen singneersessie, maar een lezing. Dus ik stond zo aan het eind van de lezing op. Met mijn pen erbij (voorbereid uiteraard) en liep naar hem toe.
Handtekening gescoord.![]()
Iedereen vond me tof. Behalve mijn leraar Nederlands die het boek slecht vond.
Wederzijds?quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:25 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Heb wel eens van iemand gedacht "mooi", maar sinds ik 1 iemand "leuk" "knap" vind, kijk ik niet meer. Dat is gewoon vet vies, ookal heb je er verder geen gedachtes bij.
Dat is echt groep 8-mentaliteitquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:25 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Heb wel eens van iemand gedacht "mooi", maar sinds ik 1 iemand "leuk" "knap" vind, kijk ik niet meer. Dat is gewoon vet vies, ookal heb je er verder geen gedachtes bij.
Wie? Türkes of Bahçeli? Bij mijn weten zijn ze beiden gewoon Turks. Bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen in Turkije had de MHP wel in een provincie een Armeense Turk als kandidaat naar voren gebracht, dus misschien dat daar de verwarring is ontstaan.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:25 schreef siddha het volgende:
[..]
De leider van MHP is zelfs van de armeense bloed
Daar ga ik verder niet op in.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wederzijds?
Het ligt per persoon trouwens anders. Niet alle mannen en vrouwen vertonen eenzelfde kijkgedrag. Maar da's vanzelfsprekend..
Adanali en de leuke ervan is dat hij ook heel erg geïnteresseerd is in Bektasj en Pir sultan abdal, terwijl ze vroeger de alevieten vermoorddenquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Is dat zo?
Ik weet wel dat de leider van MHP Istanbul een Koerd is.
Groep 8-mentaliteit.. je praat onzin, dat is net zoals het zeggen dat het groep-8 mentaliteit is om niet naast jongens te willen zitten tijdens gym.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:28 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dat is echt groep 8-mentaliteit![]()
Je doet niks, je kijkt alleen. Je zegt dat er niet eens gedachtes bij zijn, dus dan wordt de informatie niet eens verwerkt (wat bullshit is natuurlijk), dus dan merk je hem niet eens op
Rotjongquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Na de 30 (en ongehuwd) ben je allang verloren. Vrouw zijnde.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er staat gewoon "i.t.t tot" hoor.
Adolf Eichmannquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:27 schreef Bilmiyorem het volgende:
hoe heet die gast die zo geniaal op een zo snelmogelijke manier de transport van joden heeft geregeld? Ben even z'n naam kwijt.
Weet je zeker dat het echt een actie van de MHP was? Volgens mij waren die idioten lid van de BBP en niet MHP. Niet dat ik zelf MHPci ben of zo, vind ze maar een paradoxe partij alleen is de BBP nog zieker.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:29 schreef siddha het volgende:
[..]
Adanali en de leuke ervan is dat hij ook heel erg geïnteresseerd is in Bektasj en Pir sultan abdal, terwijl ze vroeger de alevieten vermoordden
Bahceli en twee jaar geleden was het nog een groot nieuws in Turkije, dat hij afstamde van de Armeniers maar hij heeft het ook nooit tegen gesproken en ik heb met verschillende mhp ers gesproken die juist trots op warenquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:28 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wie? Türkes of Bahçeli? Bij mijn weten zijn ze beiden gewoon Turks. Bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen in Turkije had de MHP in een provincie een Armeense Turk als kandidaat naar voren gebracht, dus misschien dat daar de verwarring is ontstaan.
Dat vind ik opzich ookquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:29 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Groep 8-mentaliteit.. je praat onzin, dat is net zoals het zeggen dat het groep-8 mentaliteit is om niet naast jongens te willen zitten tijdens gym.
Kijk gewoon niet, ik kijk jongens niet de hele tijd aan ofzo wtf.
goh ik wist niet dat ze een armeense kanditaat hadden, leukquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:31 schreef siddha het volgende:
[..]
Bahceli en twee jaar geleden was het nog een groot nieuws in Turkije, dat hij afstamde van de Armeniers maar hij heeft het ook nooit tegen gesproken en ik heb met verschillende mhp ers gesproken die juist trots op waren
Ik ken een meisje in Turkije, 31 jaar, ze krijgt alleen huwelijksaanzoeken van jongens rond de 23/24.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:30 schreef Min-e het volgende:
[..]
RotjongJe klinkt trouwens als een collega van me. Een Marokkaanse dame legde een Nederlandse man uit dat ik in hun ogen "bejaard" was en toch vast was opgegeven door mijn moeder.
Schizofreenquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:32 schreef siddha het volgende:
[..]
goh ik wist niet dat ze een armeense kanditaat hadden, leuk
BBP ers zijn de neo nazi`s van Turkijequote:Op dinsdag 15 december 2009 00:31 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het echt een actie van de MHP was? Volgens mij waren die idioten lid van de BBP en niet MHP. Niet dat ik zelf MHPci ben of zo, vind ze maar een paradoxe partij alleen is de BBP nog zieker.
Heet ze Paay van haar achternaam?quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik ken een meisje in Turkije, 31 jaar, ze krijgt alleen huwelijksaanzoeken van jongens rond de 23/24.Nou ziet ze er best goed uit en zou je haar niet hoger schatten dan 25, maar toch best raar. Dalijk krijg je ook alleen maar jonge jongens achter je aan.
Of je bent net goede wijn. Natuurlijk gerijpt, extra lekker. Een ware delicatesse.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:30 schreef Min-e het volgende:
[..]
RotjongJe klinkt trouwens als een collega van me. Een Marokkaanse dame legde een Nederlandse man uit dat ik in hun ogen "bejaard" was en toch vast was opgegeven door mijn moeder.
Heeft niets met groep 8 te maken, dus onzin dat je dat ook vindt, maar goed, dan gaat het weer zo:quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:31 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dat vind ik opzich ook![]()
Dat zeg ik ook helemaal niet, anders ben je zo'n eng staarmeisje. Zag ik laatst op faculteit, keek iedereen zo aan van **. Brrr
Ja en volgens mij waren zij degene die verantwoordelijk waren voor de brand in Sivas.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:33 schreef siddha het volgende:
[..]
BBP ers zijn de neo nazi`s van Turkije
BBP bestaat niet zo lang hoor en ja de grijze wolven hebben vroeger vele alevieten gedoodquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:31 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het echt een actie van de MHP was? Volgens mij waren die idioten lid van de BBP en niet MHP. Niet dat ik zelf MHPci ben of zo, vind ze maar een paradoxe partij alleen is de BBP nog zieker.
Dat vind ik dus zo verschrikkelijk jammer aan het Turks zijn. Mannen willen zo snel mogelijk met je trouwen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik ken een meisje in Turkije, 31 jaar, ze krijgt alleen huwelijksaanzoeken van jongens rond de 23/24.Nou ziet ze er best goed uit en zou je haar niet hoger schatten dan 25, maar toch best raar. Dalijk krijg je ook alleen maar jonge jongens achter je aan.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Heeft niets met groep 8 te maken, dus onzin dat je dat ook vindt, maar goed, dan gaat het weer zo:
niet zo serieus
ik beslis zelf of ik serieus doe of niet
![]()
islam![]()
Ik kijk mensen ook wel eens, maar serieus, niet op een schijnheilige manier, ik kijk niet naar jongens, behalve de jongens die standaard bij ons staan op school.
Zogenaamde nationalisten die de echte Turken uitroeien omdat ze nog steeds een echte Turkse cultuur hebben.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:34 schreef siddha het volgende:
[..]
BBP bestaat niet zo lang hoor en ja de grijze wolven hebben vroeger vele alevieten gedood
Haha ja dat wel.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:35 schreef Min-e het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zo verschrikkelijk jammer aan het Turks zijn. Mannen willen zo snel mogelijk met je trouwen.
Met een notige smaakquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Of je bent net goede wijn. Natuurlijk gerijpt, extra lekker. Een ware delicatesse.
Ik ken de details niet, maar als je leest wat zijn rol was in WOII is het natuurlijk terecht. Hoezo?quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Vind je het proces tegen hem terecht?
islamisten en de grijze wolven, maar het ging hun ook niet om de alevieten maar ze wilden anarchie beginnen, de sunit tegen de aleviet en het was hun ook bijna geluktquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja en volgens mij waren zij degene die verantwoordelijk waren voor de brand in Sivas.
Nee, zij is puur, niet zo feyk als Paay.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:33 schreef Rookert het volgende:
[..]
Heet ze Paay van haar achternaam?
Nee, er staan geen wanhopige, maar alleen hele leuke jongens.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:36 schreef Rookert het volgende:
[..]
![]()
Met 'standaard' op school staan zie ik nu een beeld voor me van wanhopige jochies die staan vastgetimmerd bij de ingang en nooit meer weg kunnen terwijl elke dag een roofvogel langskomt en hun lever uitpikt![]()
Dat laatste is uit de mythologie
En waarom denk je dat?quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:35 schreef Min-e het volgende:
[..]
Dat vind ik dus zo verschrikkelijk jammer aan het Turks zijn. Mannen willen zo snel mogelijk met je trouwen.
Paayquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:36 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, zij is puur, niet zo feyk als Paay.
Je groeit op voor galg en radquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:37 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, er staan geen wanhopige, maar alleen hele leuke jongens.grapje
Toch ziet Paay er goed uit voor haar leeftijd, of er nou aan haar is gesleuteld of niet.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:38 schreef Rookert het volgende:
[..]
Paay![]()
Haar dochter heeft nog best een knap gezicht na een laag plamuur iig
Las ergens dat ie niet wist waarvoor hij het deed, die geniale planning maken, maar niet vragen waarvoor. Is het dan zijn schuld omdat hij niets heeft gevraagd? Hoezo, vraag je... moest er gewoon aan denken.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:36 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik ken de details niet, maar als je leest wat zijn rol was in WOII is het natuurlijk terecht. Hoezo?
Mjaa, ik wil het niet weten of zienquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:38 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Toch ziet Paay er goed uit voor haar leeftijd, of er nou aan haar is gesleuteld of niet.
Erg vind ik datquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:30 schreef Min-e het volgende:
[..]
Wir haben es nicht gewusstquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:38 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Las ergens dat ie niet wist waarvoor hij het deed, die geniale planning maken, maar niet vragen waarvoor. Is het dan zijn schuld omdat hij niets heeft gevraagd? Hoezo, vraag je... moest er gewoon aan denken.
Nee, je gaat trouwen met een baas van een vent die van je houdtquote:
yada senin?quote:
Welterusten Rokert.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:41 schreef Rookert het volgende:
[..]
Nee, je gaat trouwen met een baas van een vent die van je houdt![]()
And on that bombshell... ga ik slapen. Trusten iedereen![]()
Dat heeft niets met hun aleviet-zijn te maken, bij mijn weten. Alevieten waren (en zijn dat meestal nog steeds) in die periode (jaren '70 en '80) aanwezig aan de linkerkant van het politieke spectrum. Dat was precies ook de periode waarin links en rechts in Turkije elkaar zeer gewelddadig bestrijdde. Linkse terroristische organisaties, zoals Dev-Sol, vierden hoogtij en daar werd weer gewelddadig op gereageerd door rechts.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:34 schreef siddha het volgende:
[..]
BBP bestaat niet zo lang hoor en ja de grijze wolven hebben vroeger vele alevieten gedood
quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:41 schreef Rookert het volgende:
[..]
Nee, je gaat trouwen met een baas van een vent die van je houdt![]()
And on that bombshell... ga ik slapen. Trusten iedereen![]()
Mijn opa hoorde bij die linkse mensen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:42 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat heeft niets met hun aleviet-zijn te maken, bij mijn weten. Alevieten waren (en zijn dat meestal nog steeds) in die periode (jaren '70 en '80) aanwezig aan de linkerkant van het politieke spectrum. Dat was precies ook de periode waarin links en rechts in Turkije elkaar zeer gewelddadig bestrijdde. Linkse terroristische organisaties, zoals Dev-Sol, vierden hoogtij en daar werd weer gewelddadig op gereageerd door rechts.
Nee. Help je mij, een hunk, in nood?quote:
Dat as ook mijn tweede zin, maar je hebt dus absoluut gelijkquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:42 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat heeft niets met hun aleviet-zijn te maken, bij mijn weten. Alevieten waren (en zijn dat meestal nog steeds) in die periode (jaren '70 en '80) aanwezig aan de linkerkant van het politieke spectrum. Dat was precies ook de periode waarin links en rechts in Turkije elkaar zeer gewelddadig bestrijdde. Linkse terroristische organisaties, zoals Dev-Sol, vierden hoogtij en daar werd weer gewelddadig op gereageerd door rechts.
Nee.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nee. Help je mij, een hunk, in nood?
quote:
Later is ook gebleken dat deze groepen door buitenlandse mogendheden (lees: Amerika) tegen mekaar zijn opgezet om chaos te creëeren. Klink misschien als paranoia van een Turk die denkt dat iedereen het op de Turken heeft gemunt, maar dit is ook gewoon toegegeven door Kenan Evren, die in 1980 de coup d'état leidde.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:43 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mijn opa hoorde bij die linkse mensen.Maar hij deed niet mee aan die rellen volgens mij, iig had (en nog steeds eigenlijk) een stront hekel aan grijze wolven.
Ik pak haar straks wel terug hiervoor, in mijn bed.quote:
Om eerlijk te zijn weet ik niet zoveel over die olaylar van toen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:47 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Later is ook gebleken dat deze groepen door buitenlandse mogendheden (lees: Amerika) tegen mekaar zijn opgezet om chaos te creëeren. Klink misschien als paranoia van een Turk die denkt dat iedereen het op de Turken heeft gemunt, maar dit is ook gewoon toegegeven door Kenan Evren, die in 1980 de coup d'état leidde.
Blijf.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:47 schreef siddha het volgende:
Hmmm mn boek uitlezen of verder met jullie doorzagen, ik weet het niet?
Viespeuk.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik pak haar straks wel terug hiervoor, in mijn bed.
Lijkt me sterk dat hij dat niet wist.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:38 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Las ergens dat ie niet wist waarvoor hij het deed, die geniale planning maken, maar niet vragen waarvoor. Is het dan zijn schuld omdat hij niets heeft gevraagd? Hoezo, vraag je... moest er gewoon aan denken.
Het is zelfs toegegeven door de VS. Het was onderdeel van de internationale containment en rollback politiek.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:47 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Later is ook gebleken dat deze groepen door buitenlandse mogendheden (lees: Amerika) tegen mekaar zijn opgezet om chaos te creëeren. Klink misschien als paranoia van een Turk die denkt dat iedereen het op de Turken heeft gemunt, maar dit is ook gewoon toegegeven door Kenan Evren, die in 1980 de coup d'état leidde.
Oha cush yani.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
YOUR RESISTANCE ONLY MAKES MY PENIS HARDER.
quote:
Precies.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is zelfs toegegeven door de VS. Het was onderdeel van de internationale containment en rollback politiek.
Communistische gevaar in Turkije moest uitgeschakeld worden. Dat is toen ook gelukt.
Maar die Sivas olaylari was wel degelijk gericht op alevieten die een vergadering bij hielden in een hotel en uitgenodigde gast Nazim Hikmet, die lynchemeute wilde hun gewoon dood hebben en vele soldaten die openlijlk grijze wolven waren keken gewoon toe dat die Hotel in fik werd gestokenquote:Op dinsdag 15 december 2009 00:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het is zelfs toegegeven door de VS. Het was onderdeel van de internationale containment en rollback politiek.
Communistische gevaar in Turkije moest uitgeschakeld worden. Dat is toen ook gelukt.
Trouwens over MHP'ers wist ik het wel hoor, ik deed gewoon een stelling neerzetten om te kijken hoe jullie zouden reageren.
Ik vind hem ook een Adanees maar volgens mij komt hij uit???quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:53 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
IHVK.![]()
Trouwens, waar kom je precies vandaan uit Adana?
Ik heb het over jou.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:56 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik vind hem ook een Adanees maar volgens mij komt hij uit???
Dat wist je toch alquote:
Nazim Hikmet?quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:55 schreef siddha het volgende:
[..]
Maar die Sivas olaylari was wel degelijk gericht op alevieten die een vergadering bij hielden in een hotel en uitgenodigde gast Nazim Hikmet, die lynchemeute wilde hun gewoon dood hebben en vele soldaten die openlijlk grijze wolven waren keken gewoon toe dat die Hotel in fik werd gestoken
Nazim Hikmetov.quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:59 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nazim Hikmet?Lijkt me sterk. Die is gestorven in 1963 (in ballingschap overigens), terwijl de 'Sivas Olaylari' in 1993 gebeurden.
Mijn vader yep en mijn moeder van de centrum (waar ik ook geboren ben)quote:
quote:Dörtnala gelip Uzak Asya'dan
Akdeniz'e bir kısrak başı gibi uzanan
- - - bu memleket bizim.
Bilekler kan içinde, dişler kenetli, ayaklar çıplak
ve ipek bir halıya benzeyen toprak,
- - - bu cehennem, bu cennet bizim.
Kapansın el kapıları, bir daha açılmasın,
yok edin insanın insana kulluğunu,
- - - bu dâvet bizim.
Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür
ve bir orman gibi kardeşçesine,
- - - bu hasret bizim.
Akkapi?quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:01 schreef siddha het volgende:
[..]
Mijn vader yep en mijn moeder van de centrum (waar ik ook geboren ben)
Indrukwekkend, vooral als je nagaat dat hij een Pool was.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:02 schreef TheMagnificent het volgende:
Nazim Hikmet was overigens een van Turkije's grootste dichters.![]()
[..]
quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:59 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nazim Hikmet?Lijkt me sterk. Die is gestorven in 1963 (in ballingschap overigens), terwijl de 'Sivas Olaylari' in 1993 gebeurden.
Da's een fijn gevoel, hè?quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:00 schreef Bortecinem het volgende:
Ik moest aan zarGon denken toen ik deze video zag.
kucuk saatquote:
Hahaha gek.quote:
Een mix van Turkse, Poolse en Circassische voorouders (en geboren in Selanik trouwens).quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:03 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Indrukwekkend, vooral als je nagaat dat hij een Pool was.
misschien moeten we Adanezen topic openen, en op iedereen kankeren die geen Adanezen zijnquote:
Ik weet niet zoveel over hem maar toch een mooi gedicht voor iemand die voornamelijk Pools en Circassisch was. Hij had bijvoorbeeld ook de Poolse nationaliteit.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:06 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Een mix van Turkse, Poolse en Circassische voorouders (en geboren in Selanik trouwens).Ik vind het trouwens wel wat hebben, iemand uit zo'n melting pot die zo van zijn land (Turkije) houdt/heeft gehouden.
zo hoort het ookquote:Op dinsdag 15 december 2009 01:06 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Een mix van Turkse, Poolse en Circassische voorouders (en geboren in Selanik trouwens).Ik vind het trouwens wel wat hebben, iemand uit zo'n melting pot die zo van zijn land (Turkije) houdt/heeft gehouden.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:06 schreef siddha het volgende:
[..]
misschien moeten we Adanezen topic openen, en op iedereen kankeren die geen Adanezen zijn
Ik weet ook niet zo veel over hem hoor, buiten zijn levensloop in grote lijnen en een aantal gedichten, maar het is inderdaad mooi.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik weet niet zoveel over hem maar toch een mooi gedicht voor iemand die voornamelijk Pools en Circassisch was. Hij had bijvoorbeeld ook de Poolse nationaliteit.
Mooie stadquote:
Ik heb een boek van hem in mijn boekenkast, die staat er al voordat ik wist dat hij zo yamuk was. De enige reden waarom hij de nobel prijs heeft gekregen is omdat hij de genocide erkent.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:11 schreef siddha het volgende:
Hoe vinden jullie onze Nobel prijs winnaar eigenlijk, hij lijkt me een aardige vent maar ik kan niet door zijn boeken komen, hij kan erger als ons drammen en rekken
(Pamuk)
Doe stoer dan.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:10 schreef TheMagnificent het volgende:
Eskisehirli hiero trouwens. De stad van Yunus Emre, Nasreddin Hoca, Battal Gazi, Ilhan Mansiz, Azra Akin en Cüney Arkin.![]()
Azra Akin haar moeder was mijn lerares de oma van haar was de vriendin van mijn moeder (allebei overleden) volgens mij is Azra gewoon Almeloerquote:Op dinsdag 15 december 2009 01:10 schreef TheMagnificent het volgende:
Eskisehirli hiero trouwens. De stad van Yunus Emre, Nasreddin Hoca, Battal Gazi, Ilhan Mansiz, Azra Akin en Cüney Arkin.![]()
Hahahaha omg bu ne hahahahaa.quote:
Gayquote:
Ik niet.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:18 schreef zarGon het volgende:
Zijn naam is briljant trouwens. Iedereen spreekt het uit als 'Cüney Tarkın'.
Zijn echte naam is trouwens veel cooler: Fahrettin Cüreklibatır.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:18 schreef zarGon het volgende:
Zijn naam is briljant trouwens. Iedereen spreekt het uit als 'Cüney Tarkın'.
Echte naam? Ik dacht altijd dat Cuneyt zijn echte naam was.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:20 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zijn echte naam is trouwens veel cooler: Fahrettin Cüreklibatır.
Uhahahah jaaa die had je laatst geplaatst. Blijft leuk.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:21 schreef TheMagnificent het volgende:
Hebben jullie deze al gezien trouwens?
http://www.gelsinler.net/cuneyt-arkin-kendisi-bile-inanamadi.html
Ik kreeg er echt kramp van in mijn maag.![]()
Hahahahaha, lol. Dat verwacht je niet.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:20 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zijn echte naam is trouwens veel cooler: Fahrettin Cüreklibatır.
Die zocht ik.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:21 schreef TheMagnificent het volgende:
quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:21 schreef TheMagnificent het volgende:
Tsja, het is even een schok, ik weet het.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:22 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Echte naam? Ik dacht altijd dat Cuneyt zijn echte naam was.
O ja, dat... Daar ging ik ook echt kapot bij. Hoe die gast de vrouw in de lakens stopt en dan tegen de muur aan smijt.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:23 schreef Bortecinem het volgende:
Deze had ik al een keer geplaatst maar blijft leuk:
Ja die en dat fragment in het begin, hoe die mensen klappen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:26 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
O ja, dat... Daar ging ik ook echt kapot bij. Hoe die gast de vrouw in de lakens stopt en dan tegen de muur aan smijt.Like WTF!
Inderdaad, net de jostiband.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja die en dat fragment in het begin, hoe die mensen klappen.
What the... Huilarisch.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:23 schreef Bortecinem het volgende:
Deze had ik al een keer geplaatst maar blijft leuk:
quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:29 schreef zarGon het volgende:
Wij hebben echt wel een paar helden tussen zitten hoor. Cüneyt Arkın, Ayhan Işık, Kemal Sunal, Kadir İnanır, Tarık Akan, Göksel Arsoy, Ediz Hun enzovoort.
Echt he.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:30 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Inderdaad, net de jostiband.
En Şener Şen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:29 schreef zarGon het volgende:
Wij hebben echt wel een paar helden tussen zitten hoor. Cüneyt Arkın, Ayhan Işık, Kemal Sunal, Kadir İnanır, Tarık Akan, Göksel Arsoy, Ediz Hun enzovoort.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:35 schreef Bortecinem het volgende:
'Hortum agzima degil, kicima giriyor'
Altijd zo'n witte 'don' onder de broek of şalvar.quote:
Even via youtube kijken welke dat was. Mijn favo's zijn Davaro en Kibary Feyzo.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:42 schreef TheMagnificent het volgende:
De leukste blijft naar mijn mening toch wel 'Tosun Paşa'.
Dragen jullie ook zulke Savlars in Turkije? Yani, jullie familie?quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:44 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Altijd zo'n witte 'don' onder de broek of salvar.
Nee, in het westelijke deel van Turkije heb je dat niet echt. In onze köy dragen alleen de vrouwen şalvar.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:44 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dragen jullie ook zulke Savlars in Turkije? Yani, jullie familie?
quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:46 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee, in het westelijke deel van Turkije heb je dat niet echt. In onze köy dragen alleen de vrouwen şalvar.
Zo naïef.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:48 schreef TheMagnificent het volgende:
Trouwens, 'köylü kizlar'...
Zo onschuldig nog.
Bij ons dragen ze dit soort dingen met bruiloften en feesten...quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
![]()
Ik droeg dit jaar in Izmir een Salvar, mensen keken me aan alsof ze een PKK guerilla strijder zagen.![]()
''İnek Obası, uyan!''quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:53 schreef zarGon het volgende:
Dattiri dat dat, dattiri dat, dattiri dat dat, daa daa.
Dattiri dit dit, dattiri dit dit, dattiri dit dit, diii di.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:53 schreef zarGon het volgende:
Dattiri datdat, dattiri dat, dattiri datdat, daa daa.
Dattiri ditdit, dattiri dit, dattiri ditdit, diii di.
Kan ook mooi zijn, toch? Mits met mooie vormen, ornamenten en kleuren.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:52 schreef Bortecinem het volgende:
Wij kennen zulke dingen helemaal niet, alleen salvars.
Nee, er is niks bijzonders aan de salvar.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:57 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Kan ook mooi zijn, toch? Mits met mooie vormen, ornamenten en kleuren.
Niet echt mijn muzieksmaak, maar ik luister soms wel eens voor de afwisseling naar 'No Woman No Cry' van Bob Marley.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:56 schreef Bortecinem het volgende:
Luisteren jullie weleens naar Alpha Blondy?
Dat hoort bij Hababam, toch? Dan niet.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:55 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
''İnek Obası, uyan!''Is dat daar van?
Inderdaad, je hebt gelijk. Dat was ook een geniale film.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat hoort bij Hababam, toch? Dan niet.
Komt uit Şabanoğlu Şaban, waar hij met Ramazan (Halit Akçatepe) in het leger zit, met Şener Şen als meerdere:
Aight, reggae. Pass die jonko dan.quote:Op dinsdag 15 december 2009 01:56 schreef Bortecinem het volgende:
Luisteren jullie weleens naar Alpha Blondy?
quote:Op dinsdag 15 december 2009 02:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Aight, reggae. Pass die jonko dan.
quote:Kusuruma bakmayın benim, dostlar,
bağışlayın beni.
Ben davullara, bayraklara aldırmayan
bir padişahın yoluna düşmüşüm,
deli divane olmuşum.
Çok uzaklardan yürüyen bir adam gibiyim ben,
çok uzaklardan geçen bir hayal gibi.
Ama yok da sayılmam hani,
var olan bir şeyim ben.
Haydi ben bensiz geleyim,
sen sensiz gel.
Ne varsa şu ırmağın içinde var,
soyunalım iki can,
dalalım şu ırmağa, hadi.
Bu kupkuru yerde yakınmadan gayri ne gördük,
bu kupkuru yerde ne gördük zulümden gayri.
Bu ırmakta ne ölmek var bize,
bu ırmakta ne gam var, ne keder var, ne dert.
Bu ırmak alabildiğine yaşamaktan,
bu ırmak iyilikten, cömertlikten ibaret.
Durma, çabuk gel, gelmem deme.
Ne evet demek yaraşır sana, ne hayır, dostum,
senin şânına sadece gelmek yaraşır.
Mevlana Celaleddin Rumi
ADANAquote:Op dinsdag 15 december 2009 01:52 schreef Bortecinem het volgende:
Wij kennen zulke dingen helemaal niet, alleen salvars.
Nee hoor, ik word niet boos.quote:Op dinsdag 15 december 2009 02:07 schreef TheMagnificent het volgende:
Hoe bekend zijn jullie trouwens met het werk van Rumi?
[..]
Hier een erg mooie, muzikale uitvoering ervan. Bortecinem gaat boos worden, maar het gaat me echt alleen om het gedicht, niet om wie het opleest.![]()
Yeaah, in Adana zie je echt iedereen ermee lopen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 02:09 schreef siddha het volgende:
[..]
ADANA![]()
![]()
kan ook niet anders met al die hitte
Ben je nog gegaan naar Yedi Kocalı Hürmüz?quote:Op dinsdag 15 december 2009 02:04 schreef Min-e het volgende:
Kemal Sunal films.
De enige Turkse films overigens die ik leuk vind.
En ik heb het Zwarte boek, van Orhan Pamuk proberen te lezen. Maar mijn god, wat is die kerel langdradig.
Dat kan natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 15 december 2009 02:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee hoor, ik word niet boos.Maar gedichten doen mij niks, maakt niet uit waar ze over gaan.
Nee, bijna vergeten, maar misschien wel aankomende week.quote:Op dinsdag 15 december 2009 02:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ben je nog gegaan naar Yedi Kocalı Hürmüz?
Vroeger was grappig ook echt grappig. Tegenwoordig is het meer grappig doen om grappig gevonden te worden, beetje geforceerd. Vind er ook niets aan.
Precies. Er zijn weinig tot geen Turkse comedy's van de afgelopen jaren waar ik serieus om heb kunnen lachen en waarvoor ik de moeite heb genomen om het te herbekijken.quote:Op dinsdag 15 december 2009 02:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ben je nog gegaan naar Yedi Kocalı Hürmüz?
Vroeger was grappig ook echt grappig. Tegenwoordig is het meer grappig doen om grappig gevonden te worden, beetje geforceerd. Vind er ook niets aan.
Jij ook al? Ik kan het ook niet aan, wat kan die kerel lang drammenquote:Op dinsdag 15 december 2009 02:04 schreef Min-e het volgende:
Kemal Sunal films.
De enige Turkse films overigens die ik leuk vind.
En ik heb het Zwarte boek, van Orhan Pamuk proberen te lezen. Maar mijn god, wat is die kerel langdradig.
Arog en gora waren wel leuk maar niet super grappigquote:Op dinsdag 15 december 2009 02:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Precies. Er zijn weinig tot geen Turkse comedy's van de afgelopen jaren waar ik serieus om heb kunnen lachen en waarvoor ik de moeite heb genomen om het te herbekijken.
Schijnt dat Yilmaz Erdogan dode PKK-terroristen 'sehitlerimiz' heeft genoemd, waar ik overigens geen bron van heb kunnen vinden.quote:
Ik heb weinig mee kunnen krijgen, werd aangetrokken doordat het een klassieke speurdersroman die het leven in Istanbul weerspiegelt, werd genoemd. Maar kon er niet inkomen. En heb af laten weten.quote:Op dinsdag 15 december 2009 02:16 schreef siddha het volgende:
[..]
Jij ook al? Ik kan het ook niet aan, wat kan die kerel lang drammen, ik vind hem ook niet echt een plot schrijver maar meer een impressionistische schrijver
Ik heb alleen geprobeerd te lezen omdat hij de nobel prijs had gewonnen anders zou ik niet eens geprobeerd hebben maar wie zijn jouw favo schrijvers dan?quote:Op dinsdag 15 december 2009 02:21 schreef Min-e het volgende:
[..]
Ik heb weinig mee kunnen krijgen, werd aangetrokken doordat het een klassieke speurdersroman die het leven in Istanbul weerspiegelt, werd genoemd. Maar kon er niet inkomen. En heb af laten weten.
Vertelquote:Op dinsdag 15 december 2009 02:24 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat betreft Turkse boeken moet je natuurlijk 'Şu Çılgın Türkler' gelezen hebben.![]()
Oh ik lees alles, klassieke Amerikanen/ Britten ( Cather in the Rye, Byron etc Maar ook Roald Dahl hij is mijn grote voorbeeld).quote:Op dinsdag 15 december 2009 02:23 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik heb alleen geprobeerd te lezen omdat hij de nobel prijs had gewonnen anders zou ik niet eens geprobeerd hebben maar wie zijn jouw favo schrijvers dan?
Een paar jaar terug was het een bestseller in Turkije. Is het je ontgaan?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |