quote:Op maandag 14 december 2009 19:26 schreef BergTurk het volgende:
Ik zelf vind de javafood ingevroren rundvlees bapao, 0,30 cent bij super de boer. de albert heijn
Mijn voorkeur gaat uit naar die van javafood gevuld met kip sate, maar die met rundvlees smaakt ook primaquote:Op maandag 14 december 2009 19:26 schreef BergTurk het volgende:
Ik zelf vind de javafood ingevroren rundvlees bapao, 0,30 cent bij super de boer.
Wat jullie?
Je mag er ook bij zeggen welk biertje er het beste bij smaakt
Je was niet de enigequote:
Dat is inderdaad wel heel erg goedkoopquote:Op maandag 14 december 2009 19:26 schreef BergTurk het volgende:
rundvlees bapao, 0,30 cent bij super de boer.
quote:Op maandag 14 december 2009 21:29 schreef Rijstkoker het volgende:
Zelfgemaaktemaar al die magnetron shit is gewoon
Zucht, wat denk je van chinese fabrikanten?quote:Op maandag 14 december 2009 20:42 schreef MdMa98 het volgende:
Mensen die denken dat bapau verschillende fabrikanten kent![]()
of Tsjendrawasih
of Albert Heijn
Meer is er niet
Zodat de saus overheerst en je maar vooral geen bapao proeft?quote:
Die dus!quote:
quote:Op zondag 20 december 2009 10:25 schreef rac het volgende:
Ik lees iedere keer zelfgemaakte....
Miscchien een receptje(s)
volgens mij halen zowaar alle toko`s ze gewoon bij tsjendra vandaan.quote:Op maandag 28 december 2009 21:10 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Die dus!
Een echte van de Toko heb je genoeg aan 1, die minibapaos in de supermarkt zijn niet te vreten, slachtafval met een berg zout is het.
[..]
Ik heb geen idee hoe je dat deeg maakt, voor vulling kan je bijna alles gebruiken.
Jij maakt thuis zelf Bapaobroodjes ?quote:
Vind je een klef broodje gevuld met kattenbrokken in chemische pindasaus echt godenvoer? Ik denk dat Onze Lieve Heer toch iets anders zou kiezen.quote:Op maandag 14 december 2009 19:33 schreef CharlyLownoise het volgende:
Allemaal godenvoer, maakt niet uit welk merk en welk vleesch.
Problemen mee?quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:48 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Jij maakt thuis zelf Bapaobroodjes ?
Ik lust ze alleen maar als we ze zelf gemaakt hebbenquote:
Dat dus.quote:Op donderdag 17 december 2009 02:54 schreef Darkestrah het volgende:
Kipsaté. Rundvlees is echt smakeloos.
Het broodje is vaak te hard en de inhoud is alleen maar zout. Home-made daarentegenquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:29 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik lust ze alleen maar als we ze zelf gemaakt hebben
Die uit de winkel vind ik niet eens lekker.
Ik maak ze ook altijd zelf en vries ze dan in.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:29 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik lust ze alleen maar als we ze zelf gemaakt hebben
Die uit de winkel vind ik niet eens lekker.
Uit m'n hoofd:quote:Op woensdag 30 december 2009 09:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik maak ze ook altijd zelf en vries ze dan in.
Hoe maak je het deeg?
Ah ok, ik ga es customized deeg proberen ipv witbroodmix denk ik, maar met witbroodmix worden ze ook heerlijk.quote:Op woensdag 30 december 2009 10:16 schreef EricT het volgende:
[..]
Uit m'n hoofd:
1 kg tarwebloem, 2.5 zakje gist, 2 zakjes vanillesuiker 2(?) eetlepels suiker. Dan lauwe melk erbij tot het mooi deegje is. Beetje kneden, laten rusten dan vullen, weer laten rusten. Stomen die hap.
Zout?quote:Op woensdag 30 december 2009 09:52 schreef EricT het volgende:
[..]
Het broodje is vaak te hard en de inhoud is alleen maar zout. Home-made daarentegen
Ja dat snap ik ook, maar als je dat al zout vind.quote:
Jago, ik bedoel dus dat de smaak plat is. Je proeft dus alleen zout en geen chilipeper/kaneel/alle andere dingen naar keuzequote:Op woensdag 30 december 2009 22:22 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook, maar als je dat al zout vind.
Wij gebruiken bapaobloemquote:Op woensdag 30 december 2009 10:16 schreef EricT het volgende:
[..]
Uit m'n hoofd:
1 kg tarwebloem, 2.5 zakje gist, 2 zakjes vanillesuiker 2(?) eetlepels suiker. Dan lauwe melk erbij tot het mooi deegje is. Beetje kneden, laten rusten dan vullen, weer laten rusten. Stomen die hap.
Oh bestaat dat?quote:Op woensdag 30 december 2009 22:44 schreef prupke het volgende:
[..]
Wij gebruiken bapaobloem
(mijn vriend maakt die dingen altijd )
quote:Op woensdag 30 december 2009 23:01 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh bestaat dat?
Ik zal dr es naar vragen bij de toko, moet toch nieuwe sushi spullen halen
En wat stopt ie erin enkelt gehakt en dan flink sambal over de bapao? Mijn familie maakten bapaos zoals de chinezen dat vroeger deden, niks speciaal bakmeel. Gewoon zelf meel maken. voorts stopten zij er bijv. gekruid kipvlees met sojasaus en champignons in. Maar volgens de Ollander is dat ws. niet zoals het hoortquote:Op woensdag 30 december 2009 22:44 schreef prupke het volgende:
[..]
Wij gebruiken bapaobloem
(mijn vriend maakt die dingen altijd )
Maakt niet uit wat je voor vulling maakt....quote:Op woensdag 30 december 2009 23:30 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
En wat stopt ie erin enkelt gehakt en dan flink sambal over de bapao? Mijn familie maakten bapaos zoals de chinezen dat vroeger deden, niks speciaal bakmeel. Gewoon zelf meel maken. voorts stopten zij er bijv. gekruid kipvlees met sojasaus en champignons in. Maar volgens de Ollander is dat ws. niet zoals het hoort
zwengel je hier nu zelf een 'zoals-het-hoort-discussie' aan ?quote:Op woensdag 30 december 2009 23:30 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
En wat stopt ie erin enkelt gehakt en dan flink sambal over de bapao? Mijn familie maakten bapaos zoals de chinezen dat vroeger deden, niks speciaal bakmeel. Gewoon zelf meel maken. voorts stopten zij er bijv. gekruid kipvlees met sojasaus en champignons in. Maar volgens de Ollander is dat ws. niet zoals het hoort
pffff...quote:Op woensdag 30 december 2009 23:30 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Deze Molukker gebruikt geen witboordmix, maar idd daar kan het ook meequote:Op donderdag 31 december 2009 08:50 schreef oh-oh het volgende:
Oh, ik heb t van echte Molukkers geleerd en wij doen niks niet zoet hoor, die gebruiken allemaal witbroodmix.
En als je gehakt er in doet is 5 spices een must
quote:Op donderdag 31 december 2009 10:48 schreef EricT het volgende:
[..]
Deze Molukker gebruikt geen witboordmix, maar idd daar kan het ook mee
Ik ga dat echt zeker doenquote:Op donderdag 31 december 2009 11:23 schreef RobinOok het volgende:
Volgende keer als jullie in de buurt van een toko zijn moet je toch eens proberen een zak bapao-meel te scoren. Dat geeft net effe een nog lekkerder resultaat. Echt, heus, kleine moeite, groot plezier.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Zoek naar de zakken met een plaatje van een grote paksoi of chinese kool erop. Maar in de winkel weten ze ook vast wel welke zak je moet hebben.
Ok ik heb dit deeg gekocht bij de Aziatische supermarkt.quote:Op woensdag 30 december 2009 23:11 schreef prupke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
bij een goede toko idd
ok hun noemen het meel
Wauw,snelle reactie, dank!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:55 schreef RobinOok het volgende:
Voor een eenvoudig bapao-deeg meng je het in de volgende hoeveelheden door elkaar: 300 gram bapaomeel, 4 scheppen suiker, 1 eetlepel bakpoeder, 1 eetlepel reuzel of olie, ongeveer 250 ml water. Meng tot een (plakkerig) deeg en laat 10 min. rusten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |