In welk opzicht denk je dat hij anders zal zijn? Stijgen deze vaste lasten verder ten koste van de koopkracht of dalen ze denk je?quote:Op zondag 3 januari 2010 12:32 schreef Deprater het volgende:
[..]
dat dus, want hij zal nu wel fors anders zijn
Koopkracht is in verhouding sneller gedaald dan de kosten voor dat andere gestegen zijn...quote:Op zondag 3 januari 2010 12:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In welk opzicht denk je dat hij anders zal zijn? Stijgen deze vaste lasten verder ten koste van de koopkracht of dalen ze denk je?
Ik denk dat de vaste lasten gelijk blijven , maar de koopkracht, vooral onder ZZP ers, afneemt nu,quote:Op zondag 3 januari 2010 12:40 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In welk opzicht denk je dat hij anders zal zijn? Stijgen deze vaste lasten verder ten koste van de koopkracht of dalen ze denk je?
Voor zover ik het kan overzien stijgen de kosten aan premies en taxes. Energie is met $70-80 oil hetzelfde gebleven. Maar food en interest zijn gedaald.quote:Op zondag 3 januari 2010 12:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Koopkracht is in verhouding sneller gedaald dan de kosten voor dat andere gestegen zijn...
Althans, dat denk ik
Idd, volgens mij is het meeste juist (tijdelijk?) gedaald, behalve zorgpremies dan. Maar goed, de grafiek laat meer zien dat men sinds de jaren 80 eigenlijk niet veel rijker is geworden, relatief gezien.quote:Op zondag 3 januari 2010 12:54 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Voor zover ik het kan overzien stijgen de kosten aan premies en taxes. Energie is met $70-80 oil hetzelfde gebleven. Maar food en interest zijn gedaald.
Ik denk dat de kosten aan premies en taxes in de toekomst stevig gaan stijgen. Al met al denk ik dat de grafiek afvlakt. Maar de unfunded liabilities en taxes zullen de komende jaren stevig in het restje vrije koopkracht gaan hakken. En dan hebben we het nog niet eens over een mogelijk stijgende rente.
Men d8 rijker te zijn door asset inflationquote:Op zondag 3 januari 2010 13:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Idd, volgens mij is het meeste juist (tijdelijk?) gedaald, behalve zorgpremies dan. Maar goed, de grafiek laat meer zien dat men sinds de jaren 80 eigenlijk niet veel rijker is geworden, relatief gezien.
De jaren 80 waren zo slecht nog niet, iedereen had toen gewoon zijn spulletjes en kon het ook betalen. Meestal was dit zelfs ook nog op 1 inkomen.quote:Op zondag 3 januari 2010 13:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Idd, volgens mij is het meeste juist (tijdelijk?) gedaald, behalve zorgpremies dan. Maar goed, de grafiek laat meer zien dat men sinds de jaren 80 eigenlijk niet veel rijker is geworden, relatief gezien.
de verwachtingen lagen toen ook wel een beetje lager.quote:Op zondag 3 januari 2010 13:22 schreef antonwachter het volgende:
[..]
De jaren 80 waren zo slecht nog niet, iedereen had toen gewoon zijn spulletjes en kon het ook betalen. Meestal was dit zelfs ook nog op 1 inkomen.
En hoelang geleden heb je je huis gekocht?quote:Op zondag 3 januari 2010 14:22 schreef simmu het volgende:
en wij komen nog steeds rond met 1 baan, hebben ruimte om wat te sparen. kinderen en al. het ligt er wel allemaal aan wat je verwachtingen zijn. wij gaan niet vaak op vakantie en doen veel met tweede (3de, 4de, etc..) hands. maar we komen niks te kort. hebben een auto, computer, stereo en kleren. eten wat we willen en kunnen heus wel eens iets extra's doen
niet. wij hurenquote:Op zondag 3 januari 2010 14:27 schreef edwinh het volgende:
[..]
En hoelang geleden heb je je huis gekocht?
postdoc positiequote:Op donderdag 7 januari 2010 12:12 schreef Lemans24 het volgende:
of je rond komt van één salaris, zegt natuurlijk niks. Het maakt nogal wat uit of je 15.000 euro verdient, of 100.000.
quote:More Bank Accounting Flexibility
The banks want "flexibility" to conceal insolvency. I'll say it: the PCAOB and Big 87654 either aid and abet securities fraud or are so incompetent they should be sent back to Accounting 101. These cowards sit and do nothing while insolvent entities like Citibank march on consuming public funds.
Ik wil ook een accounting flexibility als ik mijn hypotheek aflos, of mijn belasting teruggave bereken. Zijn die banken nu helemaal van de pot gerukt. Juist door deze onzin is een groot gedeelte van de huidige ellende ontstaan.quote:
Lijkt me heerlijk.. naast gratis geld tevoorschijn toveren ook nog door de wet gedekt je boekhouding bij elkaar fantaseren.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik wil ook een accounting flexibility als ik mijn hypotheek aflos, of mijn belasting teruggave bereken. Zijn die banken nu helemaal van de pot gerukt. Juist door deze onzin is een groot gedeelte van de huidige ellende ontstaan.
Nou ja, de groei is negatief geworden, dat is toch wel wat anders...quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:36 schreef piepeloi55 het volgende:
Alles om de insolvabiliteit van het financiele stelsel verborgen te houden, hoelang zal het nog duren voordat er geen houden meer aan is.
Overigens is de geschatte m3-moneysupply in de USA ook negatief geworden. Deflatie is coming zodra de huidige bubble gecreerd door overheden en centrale banken ploft.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |